MSEIS , TGS BUD !!! Ja vs Nei ?

Odi.1
MSEIS 03.06.2022 kl 11:39 86950

Vi må finne stabil ENERGI !

30-40 kr sier dere sikkert? Ja, det er knapt det doble de største aksjonærene begynte med for 4 år siden, og den gangen var kursmålene på dette nivået.
Det er heller ikke en veldig stor andel nye aksjer som er kommet til i Mseis på 4 år heller.

SEISMIKK er over opphetet delux nå , verden må finne energi på en ren og produktiv måte.
Da er valget MseisFairfield. Store jobber på gang i GOM , blant annet med SHELL. Mye er klart allerede, med signatur/verifisering fra myndighetene mangler fortsatt. Til og med båtene er med på Dokumentene som ligger ute på områdene som er klargjort.
Også her i Nort Sea er det mye på gang nå , ene jobben er det satt opp med 36 000 Noder ( TGS og Aker )

Hva skjer nå etter Pinsen, vil vi se stormløp for Investorer som vil sikre seg på disse billige inngangene som verserer nå?
Eneste kursmål til nå er ett på 9kr og en på 10kr , men KJØP som underlag.

Nye patentet skal testes nå i Juni , da får vi vel info om det settes i arbeider med eget Crew osv...
H1 23 Blir det ett DEEP MASS III crew , dette er allerede planlagt og vil komme, ref Carel.

Med fullt kapasitet på alle Crew og nye Crew vil potensiell inntjening bli enorm.
Mange som ikke er klar over at Mseis er Verdensledende med aller største kapasitet innen OBN segmentet.
Blir kalt "Mygg" osv, med større omsetning og Baclog en PGS som er verdens nest største Seismikk selskap ( Historisk)

Kurs 6,53

Gjør jo ikke noe at Olje og Gass prisene tar av heller, dette viser det enorme behovet, dog for Mseis sin del er det til det beste på lang sikt med en AVA range og stabil pris i markedet.

Finner det meste om Mseis her : https://magseisfairfield.com/

Hva tror andre her nå, kommer det store Investorer her før eller etter August? ( Q2 30.08.2022 )
Og hva tror en om Voldgiften som er i gang, når kan en se en dom for dette?

* edit, virker som flere venter mest på at Carel skal komme med Kontraktene for H2 22 , hans hovedfokus var Baclog og Tenders for 2023
Ha sa de skulle være på plass til/innen Sommeren. Ett definisjons spørsmål :)


god Pinse
Redigert 29.06.2022 kl 13:44 Du må logge inn for å svare
Brako79
15.09.2022 kl 13:20 4086

Jada, skal holde, men tenkte at det var noe slikt som "den som tier, samtykker", derfor jeg tenkte at man måtte faktisk inn et sted og avslå.
Men hvis ikke, forholder jeg meg rolig.
Odi.1
15.09.2022 kl 13:02 4108

Tydelig TGS har skjemt seg ut med dette dårlige budet også, dem gikk på en kjempe flause med å prøve å kapre Biblioteket til PGS for ^^ 1/3
Hvorfor ikke by ordentlig med en gang , hvert fall en sum de store ville akseptere. Disse i styret her nå har jo fått handle Corona aksjer og er helt borte i natta feil pris for dette selskapet med denne teknologien og konseptet. 14-15 her nå på resten, så har dem det. Også det er en rimelig pris om en ser fremtiden i dette her.
Omsetningen kan ligge på 5-6 milliarder fremover. Og en helt annen avkastning. Nå blir det jo oss andre som har tatt dem "7" dårlige år, og dem kan Kruse på fremover med "7" Fantastiske år om dem klarer dette kuppet.
Dessuten har denne her vert manipulert og styrt hele veien, uansett positive meldinger har den stått gadd i ro, også falt på mange hundre mill kontrakter.
Helt u normalt.
Redigert 15.09.2022 kl 13:06 Du må logge inn for å svare
Odi.1
15.09.2022 kl 12:26 4160

Bare HOLD :)
Mener vi bør få mye bedre svar på enkelte ting her også.
Som nevnt tidligere.

edit: vil du selge tll tgs ,kan du bare fylle ut det tilbudet du fikk i posten og sende dem. Regner med det er adresse med der, har ikke studert dette.
Det er det samme dem Meldte i børsen. web
Redigert 15.09.2022 kl 12:44 Du må logge inn for å svare
1913
15.09.2022 kl 11:28 4264

Da er det vel belyst i Finansavisen i dag, det vi lenge har trodd, at TGS ikke kommer til å oppnå 90% aksept på budet sitt. Dette må de jo har regnet med, eller i hvert fall ha en plan B for. Spørsmålet er hva den plan B er. Dersom vi skal legge Jan Grimnes' sine uttalelser til grunn om verdi av MSEIS, så skal budet opp i 12-16 kr per aksje før det blir aksept.

I etterkant av budet har MSEIS sin kurs fulgt kursen til TGS nærmest slavisk. Er det derfor de legger til grunn at de kan utvide akseptfristen til 1. november, i håp om at de rekker å legge frem tall for Q3 som er så gode at kursen blåser av gårde. Da slipper de å legge mer penger på bordet for å oppnå 12-16 kr per aksje i MSEIS, egen aksjekurs vil sørge for å løfte aksjekursen til MSEIS tilstrekkelig til at folk er villige til å selge? Hva må aksjekursen i TGS være for at budet skal være verdt 12 kr, omtrentlig 230 kroner? Det tisvarer 40 % økning i kurs på 1 mnd, så gode tall klarer de vel ikke å legge frem i forbindelse med Q3?
Redigert 15.09.2022 kl 11:30 Du må logge inn for å svare
Trymte
15.09.2022 kl 11:27 4250

Se der, ja. Herlig.
Da kan dere slutte å ringe til meg, ABG.
Redigert 15.09.2022 kl 11:28 Du må logge inn for å svare
oddone
15.09.2022 kl 09:58 4428

https://www.finansavisen.no/nyheter/oljeservice/2022/09/15/7929809/magseis-aksjonaerer-sier-nei-til-tgs-bud?internal_source=sistenytt

Tre aksjonærer som eier 20 prosent av aksjene i Magseis vil ikke selge sine poster til TGS basert på det oppkjøpstilbudet som ble presentert i sommer.
Onsdag 21. september er fristen for å svare på seismikkselskapet TGS' bud på å overta alle aksjene i Magseis. Men flere aksjonærer kommer etter hva Finansavisen forstår til å takke nei.
Blant dem er nest største aksjonær, det Dallas-baserte fondet Condire. Heller ikke Steensland-gruppens selskap Clipper eller Jan Grimnes, som eier sine Magseis-aksjer gjennom selskapet Redback, ønsker å selge på de betingelsene som er tilbudt.
Til sammen skal de tre sitte med nær 20 prosent av aksjene, med Condire som den desidert største av de tre med vel 14 prosent.

Jan Grimnes, som tidligere var styreleder i Magseis, anslår at verdien av selskapet i dag ligger et sted mellom 12 og 16 kroner pr. aksje.
Redigert 15.09.2022 kl 09:59 Du må logge inn for å svare
Brako79
15.09.2022 kl 09:29 4479

Hvor er det man aksepterer/ikke aksepterer budet?
hatitchi
14.09.2022 kl 23:03 4589

"3.2.5 Formal statement on the Offer pursuant to Sections 6-16 cf. 6-19 of the Norwegian Securities Trading Act
The Magseis Fairfield Board has a duty under Section 6-16 of the Norwegian Securities Trading Act to issue a statement
on its assessment of the Offer's consequence in respect of the interest of the Company, including the effect, if any, of
strategic plans by the Offeror in this Offer Document on the employees and the location of the Company's business, as
well as other factors of significance when assessing whether the Offer should be accepted by shareholders of the
Company.

As the Offer is made in agreement with the Magseis Fairfield Board, Oslo Børs may pursuant to Section 6-16 (4) of the
Norwegian Securities Trading Act, in its capacity as Norwegian takeover supervisory authority, require that the formal
statement to be made pursuant to Section 6-16 is issued by an independent third party on behalf of the target company.
In this respect, and in line with previous practice, Oslo Børs has decided that such statement shall be given by
PricewaterhouseCoopers (PWC), as an independent third party.

In accordance with Section 6-16 of the Norwegian Securities Trading Act, such independent statement on the Offer will
include a reasoned assessment of the consequences of the Offer relative to the interests of the Company, including what
effect the strategic plans of the Offeror could have for employees of the Company and for the localization of the
Company's operations. Pursuant to Sections 6-16 cf. 6-19 of the Norwegian Securities Trading Act, the statement shall
be prepared and published at the latest one week before the Offer Period expires."


Dette er altså hentet fra tilbudsdokumentet. Neida, sikkert bare noe de publiserte nå for å øke tilbudsaksepten.
Redigert 14.09.2022 kl 23:04 Du må logge inn for å svare
Odi.1
14.09.2022 kl 20:01 4710

Tror du vil bli rimelig Tjokkert om du har den filosofien om ikke TGS klarer 90+ % i første forsøk....
oddone
14.09.2022 kl 18:56 4701

Det meste i energimarkedet og fremtidsutsikene for seismikk har forandret seg dramatisk i de ca 10 ukene siden tilbudet kom fra TGS
Svava
14.09.2022 kl 17:55 4713

Skulle tro aksjekursen i MSEIS gruses dersom budet fra TGS ikke går gjennom, og at effekten av det vil sitte i en god stund. MSEIS gikk jo opp 50% på budet. Hva tenker dere som ikke vil godta budet?
Tyrkman
14.09.2022 kl 17:35 4713

Hvis de var i tvivl om prisen er burde de vel have hentet pwc ind inden de selv godkendte tilbuddet så tænker det er for at overbevise flere aktionærer om at merge er fornuftigt
Bliver interessant at følge udviklingen de næste dage
Redigert 14.09.2022 kl 17:37 Du må logge inn for å svare
Odi.1
14.09.2022 kl 14:18 4843

Melding fra lei inga..:-=)

" Magseis Fairfield announces the conclusion of independent statement related to the voluntary exchange offer by TGS to acquire all MSEIS shares
(Oslo, 14 September 2022) With reference to the announcements made 29 June and 24 August 2022 regarding the recommended voluntary exchange offer (the "Offer") by TGS ASA ("TGS", OSE: TGS) to acquire all shares in Magseis Fairfield ASA ("Magseis", OSE: MSEIS).

Pursuant to the Norwegian Securities Trading Act section 6-16, the Board of Directors of Magseis shall provide a statement on the Offer (the “Opinion”). In this case, Oslo Børs is of the opinion that the Offer has been made in concert with the Board of Directors of Magseis. Oslo Børs, in its capacity as take-over supervisory authority, has therefore decided that the statement from Magseis on this voluntary Offer shall be made by an independent expert engaged by Magseis. Magseis has engaged PricewaterhouseCoopers AS (”PwC”) to issue the statement on behalf of Magseis.

PwC’s conclusion:

“Subject to the foregoing conditions and limitations, it is PwC’s Opinion that the Offer as at this date, from a financial point of view, is fair to the owners of shares in Magseis.

Please note that we do not express any opinions or recommendations as to whether existing shareholders should accept the Offer. Each shareholder should make its own assessment and evaluation of the attractiveness of the Offer.”

See full report from PwC attached.

This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.

For further information, please contact:

Carel Hooijkaas, CEO "
Redigert 14.09.2022 kl 14:31 Du må logge inn for å svare
GulbranGråstein
14.09.2022 kl 12:57 4878

Virker å være et snev av desperasjon fra tilbyder og Mseis ledelsen også nå synes jeg.

Har følelsen av at både ledelsen i mseis og Tgs er noe desperate, med andre ord disse prosentene er nok ikke helt hvor de ønsker pr.dags dato.

Min personlige synsing.

Klasker de til med en krone og 2 nå så løsner det for mange tipper jeg. Det burde de gjøre.

Gg
GulbranGråstein
14.09.2022 kl 12:53 4801

Grunnen til at denne uavhengige eksperten er blitt hentet inn må være enten:
1.Ledelsen har blitt noe usikre på om det faktisk er fair tilbud.
2. For å få aksjonærene til å godkjenne tilbudet.

Gg
Odi.1
14.09.2022 kl 12:26 4838

GulbranGråstein skrev Alt er relativt... Gg
Nesten litt frekt av dem å skrive noe så dumt , mener jeg :)
Krysser det som er å krysse at det er eksterne som handler inn her nå, og ikke Tgs sine lakeier : p

Da blir det hardabåll etter 21.09.22
Redigert 14.09.2022 kl 12:28 Du må logge inn for å svare
GulbranGråstein
14.09.2022 kl 12:23 4816

PricewaterhouseCoopers AS (”PwC”) to issue the statement on
behalf of Magseis.

PwC’s conclusion:

“Subject to the foregoing conditions and limitations, it is PwC’s Opinion that
the Offer as at this date, from a financial point of view, is fair to the owners
of shares in Magseis.
Odi.1
14.09.2022 kl 11:16 4867

" The acceptance period for the Offer will commence at 09:00 hours (CEST) today, 24 August 2022, and expire at 16:30 hours (CEST) on 21 September 2022. The acceptance period can be extended by TGS, but will in no event be extended beyond 16:30 hours (CET) on 1 November 2022. "

https://newsweb.oslobors.no/message/569497
GulbranGråstein
14.09.2022 kl 10:47 4901

Odi.1 skrev tror det er 21.
Takker

Mye kan fortsatt skje.
GulbranGråstein
14.09.2022 kl 10:24 4902

Hva er siste frist for å godta budet, husker ikke nå i farten.
Jeg har ikke godtatt tilbudet, mener absolutt dette er et skam bud.

Gg
Odi.1
14.09.2022 kl 09:20 4937

FA er plutselig sulten på Nyhetene i MSEIS også Nå :)

" Magseis-prosjekt øker i omfang
Et prosjekt Magseis Fairfield fikk tildelt i Nordsjøen i juni 2020 har vokst seg større. "
https://www.finansavisen.no/nyheter/oljeservice/2022/09/14/7929143/magseis-prosjekt-oker-i-omfang?internal_source=sistenytt
Odi.1
14.09.2022 kl 09:15 3045

Vi får be til alle former for Ånder nå om at det ikke er TGS som ligger bak disse Husene som har handlet seg opp i % på Toppene her nå...
Om ikke det er dem, så vil det smelle durabelig i sikringsskapet :-)
Redigert 14.09.2022 kl 09:16 Du må logge inn for å svare
Odi.1
14.09.2022 kl 08:33 3090

Det har det vært lenge, denne er nok holdt nede pga dette budet som kom, en fikk liksom svar på så mye på så kort tid :)
Slettet bruker
14.09.2022 kl 08:24 3070

Oppsiden til Magseis kan vel være større om de ikke blir oppkjøpt nå?
Odi.1
14.09.2022 kl 08:13 3088

Carel med enda mer glad nyheter !

" Magseis Fairfield receives updated award with increased scope in North Sea
(Oslo, 14 September 2022) With reference to the announcement made 30 June 2020, we are pleased to announce that the project scope has been increased. The project was originally scheduled to commence in Q2 2021, but was deferred at the request of our client. "

https://newsweb.oslobors.no/message/571145


Opprinnelig fra 30.06.2020 ... Som nå er utvidet.

https://newsweb.oslobors.no/message/508973


Redigert 14.09.2022 kl 08:32 Du må logge inn for å svare
Mr Grey
13.09.2022 kl 23:29 3245

Svaret er enkelt, jeg har allerede forhåndsakseptert og har da forpliktet meg til å selge til TGS i henhold til prospektet. Kanskje jeg har litt flere aksjer enn deg. Jeg valgte å akseptere da jeg er bekymret for alternativene.
Trymte
13.09.2022 kl 23:06 3264

Så du er overbevist om at TGS ikke får 90%, samtidig som du mener det blir blodbad og emisjon om salget ikke går igjennom? Hvorfor sitter du fortsatt med aksjen da?
Mr Grey
13.09.2022 kl 22:34 3292

Jeg håper du har rett Odi, time will show!
Jeg er helt overbevist om at TGS ikke får 90% oppslutning og kanskje bare 60% oppslutning. Spørsmålet er hva de da kommer til å gjøre.
Drømmescenario mitt hadde vært om TGS hadde økt budet med noen kroner.
Personlig er jeg mest bekymret for en eventuell emisjon hvis budet ikke materialiserer seg noe jeg mener er svært sannsynlig selv om du tror det motsatte.
Blir det ingen emisjon og kvartalstallene bare blir bedre og bedre er det også en god løsning, men det tar alltid tid å bygge gode selskaper.
Uansett går vi spennende dager i møte🤞
Odi.1
13.09.2022 kl 20:21 3347

Bort i mot, det jeg mener hvert fall , er at Tgs har lagt hode på "stabben" med å måtte handle Mseis nå. Dem trekker ikke dette budet.
Om en hørte Presentasjonen til TGS på spørsmål om dem ikke fikk gehør for Budet... Så bør en sporenstraks lete opp denne sekvensen dem kom med som svar :))
At ikke " andre " har levert noe bud her enda, er jo litt av den totale taktikken om en skal kapre noe billig.
alt 1. Disse husene handler for kunde
alt 2. Disse husene handler for å presse opp ett bedre bud fra TGS , som dem vet svømmer i Dollar nå.

.. en har da ikke fulgt med litt en gang her nå om en tror ikke Msis vil levere på CASH kassen fremover.
Kapitalen er på prosjekter, og det er knapt brukt av rammen fra Dnb lånet , vi vil få betydelig økning av Cash i begynnelsen av 2023 i følge Carel.
Noe som også samsvarer med den enorme Baclog og aktivitet som pågår og som er planlagt fremover.
Mr Grey
13.09.2022 kl 18:39 3322

Tiden er inne for å ta et vanskelig valg!
Jeg er enig i at budet kunne vært bedre i form av noen kroner til i påslag, men ingen andre selskaper har kommet på banen og vist interesse for å overby TGS.
Vi aksjonærer står derfor kun igjen med TGS som beiler, det viser at det kun er TGS som ser potensialet i Magseis utenom dagens eksisterende aksjonærer.
Utfordringen til Magseis er at de finansielt pr i dag har dårlig likviditet som gjør at hvis Magseis skal overleve på egenhånd uten TGS må det hentes inn minst 300 til 500 mill i en emisjon. Skal man klare å hente inn disse pengene må det gis en betydelig rabatt til dagens aksjekurs, personlig frykter jeg blodbad i kursen hvis TGS trekker budet. Med emisjonen på plass må de bevise mer enn at bare backlogen vokser. Magseis har nesten aldri tjent penger fordi selskapet har alt for mye kostnader, (Amerikans lønnsnivå, gigantiske tomme lokaler flere steder i verden, stor unødvendig ledelse, masse juridiske konflikter, enorme reiseregninger, osv )
TGS er nok de eneste som kan kutte kostnadene betydelig da da store deler av organisasjonen til Magseis blir overflødig og kan legges ned.
Jeg har takket ja til budet fra TGS og tror reisen i TGS aksjen blir bedre og betydelig sikrere.







Trymte
13.09.2022 kl 18:01 3356

ABG driver fortsatt og ringer til en småaksjoner som meg, så de har tydeligvis et stykke igjen, og fristen nærmer seg.
Odi.1
13.09.2022 kl 14:56 3386

Kan se ut som TGS bruker Tgs egen kjøp som hare for å lokke ut på Mseis aksjer.
Tror Neppe dem får de nødvendige 90% her for dette usle tilbudet. Denne " gruppen" sitter tydeligvis bankers med sine , dem har ett ekstremt godt innsyn i hva verdier som ligger bak i skapene i Mseis. Er vel flere der som har vert i styret også tidligere.

Keep HOLD...
schelvis
13.09.2022 kl 12:48 3393

Sitter stille selv jeg :)

400% er jo bra.. Men 600% er jo enda bedre....
Helgej
13.09.2022 kl 12:40 3323

Takk. Jeg sitter stille. Uansett vil jeg komme ut med begge bena godt plantet og godt i pluss (200%) :-)
Odi.1
13.09.2022 kl 12:01 3314

Ikke sikker i det hele tatt, men tror den er noe unna enda. Det er for mange her som har kjøp denne for 17 og 21 kr til at dem gir dette bort nå når markedet har nærmest "eksplodert" i hele verden og alle ser dem må ha sikker energi tilførsel , ikke " lego" energi...
TGS har vel sagt til en via spørsmål på meil at dem ikke har kjøpt noe fra dem gav budet.
Topp 20 har økt av åpenbare grunner siden da. Alle dem vet jo at TGS vil Øke budet betraktlig om dem ikke får gehør for disse obligatoriske 90% av selskapet.
Om ikke , er jo hele fremtidsplanen dem Presenterte rett i DO. Strekker seg lett her dem nå opp til 15-16 kr for å skrape inn det nødvendige, tror jeg.
Uansett en meget spennende utvikling, og når TGS stiger oppover også, så er jo dette her Butikk uansett hva som skjer her for dem som ikke har solgt seg hyper Billig :)

"HOLD"
Redigert 13.09.2022 kl 12:04 Du må logge inn for å svare