Sommeren største oppside - 5X - Onco
Oncopeptides har skuffet investorer, meglerhus og fond. De er ned 92% siste året. Selskapet er glemt, men fremstår nå som undervurdert, underanalysert og upopulær.
Hva skal skje i JUNI og hva har skjedd?
- Selskapet er ned 92% siste året
- De fikk ikke markedsføre produktet sitt i USA og aksjen gikk ned fra 180kr til dagens nivå på 8,70kr.
- Det har vært betydelig innsidekjøp på rundt 9,50kr
- Ledelsen er i dialog med FDA om godkjenning
- En godkjenning i Europa blir avgjort allerede 23 Juni, CEO tror at en avgjørelse fra FDA da vil følge kort tid etter.
- CEO er bull og kjøpte aksjer for over 2 millioner kroner for kort tid siden.
- Får de godkjennelse av EMA ser man kurser på 50-60kr på null komma niks, da økes også forventningene til godkjennelse fra FDA
Om de ikke får godkjenning kan aksjen snuble til 2-3kr da det fremførbare underskuddet og andre patenter og kandidater lager en bunn.
Årets sommertips, ved godkjennelse fra EMA kan aksjen gå 5X, ved FDA godkjenning som trolig kommer kort tid etter EMA kan kursen gå til over 200kr - Oncopeptides, en glemt stjerne.
Hva skal skje i JUNI og hva har skjedd?
- Selskapet er ned 92% siste året
- De fikk ikke markedsføre produktet sitt i USA og aksjen gikk ned fra 180kr til dagens nivå på 8,70kr.
- Det har vært betydelig innsidekjøp på rundt 9,50kr
- Ledelsen er i dialog med FDA om godkjenning
- En godkjenning i Europa blir avgjort allerede 23 Juni, CEO tror at en avgjørelse fra FDA da vil følge kort tid etter.
- CEO er bull og kjøpte aksjer for over 2 millioner kroner for kort tid siden.
- Får de godkjennelse av EMA ser man kurser på 50-60kr på null komma niks, da økes også forventningene til godkjennelse fra FDA
Om de ikke får godkjenning kan aksjen snuble til 2-3kr da det fremførbare underskuddet og andre patenter og kandidater lager en bunn.
Årets sommertips, ved godkjennelse fra EMA kan aksjen gå 5X, ved FDA godkjenning som trolig kommer kort tid etter EMA kan kursen gå til over 200kr - Oncopeptides, en glemt stjerne.
Sydney
04.07.2022 kl 10:28
4006
https://www.oncopeptides.com/en/investors/investor-presentations/webcast-chmp-issues-a-positive-opinion-recommending-full-approval-of-oncopeptides-pepaxti-in-eu
Webcast i forbindelse med EMA godkjenning.
Webcast i forbindelse med EMA godkjenning.
Sydney
02.07.2022 kl 23:22
4171
Takk. Må bare fremheve den presentasjonen til CEO hos Sunndal collier for en måned siden. Så CEO virker nøktern og troverdig. Bl annet legger han vekt på: scientifically there is no doubth at all.
Så om EMA la vekt på vitenskapen var han ikke i tvil. Det har de altså gjort. At ikke FDA skal gjøre det samme kan jeg ikke forstå og det ganske kjapt. Legemidlet er godkjent i USA men ikke markedsført. Dvs 0 salg pga denne casen med FDA.
Om man ser den presentasjonen og det tv intervjuet nettopp så gir det svært god innsikt. Må si jeg er dypt imponert over selskapet som har stått i dette at kursen såvidt er over 20 er for meg en gåte. Men sånn er markedet.
Så om EMA la vekt på vitenskapen var han ikke i tvil. Det har de altså gjort. At ikke FDA skal gjøre det samme kan jeg ikke forstå og det ganske kjapt. Legemidlet er godkjent i USA men ikke markedsført. Dvs 0 salg pga denne casen med FDA.
Om man ser den presentasjonen og det tv intervjuet nettopp så gir det svært god innsikt. Må si jeg er dypt imponert over selskapet som har stått i dette at kursen såvidt er over 20 er for meg en gåte. Men sånn er markedet.
heilo888
02.07.2022 kl 17:56
4230
Godt innlegg Sydney!
Spørsmålet er vel om FDA vil godkjenne/anbefale onco for alle aldersgrupper eller om det vil bli spesifikt anbefalt til eldre pasienter? Uten at jeg vet, vil jeg tro at populasjonen er langt større i den eldre gruppen enn i den yngre.
Spørsmålet er vel om FDA vil godkjenne/anbefale onco for alle aldersgrupper eller om det vil bli spesifikt anbefalt til eldre pasienter? Uten at jeg vet, vil jeg tro at populasjonen er langt større i den eldre gruppen enn i den yngre.
Redigert 02.07.2022 kl 17:57
Du må logge inn for å svare
Sydney
02.07.2022 kl 11:55
4293
jeg forstår deg godt. De fleste ceo har jo til oppgave å være positive på sine vegne. Det er jo helt naturlig med ett kraftig bias. når det er sagt syntes jeg historien med oncopeptides er veldig interesant. først går fda imot dem og presser dem svært hardt. PAsientene har kortere overlevelse av en eller annen grunn. FDA mener at det er ett safety issue og selskapet må trekke produktene fra markedet. men selskapet mener selv at det skyldes noe helt annet nemlig en uventet effekt at dagens SOC. De yngre pasienten har lenger overlevelse enn de eldre i dagens SOC noe som aldri har vært dokumentert. selskapet avviser derfor dette og de havner i en diskusjon med fda. I mellomtiden avsluttes fase 3 studiet Ocean. og for å overbevis myndighetene samler onco inn alle studier med pomalidomid som har vært avsluttet og finner ut at deres hypotese stemmer. At det ikke er noe feil med deres produkt men at yngre pasienter har bedre effekt jo yngre de er og at dette har ødelagt studien deres. siden endepunktet i deres studie er overall survival gir det derfor ett skjevt bilde av situasjonen siden studien sett under ett har ett helt middels resultat målt om mot kontroll arm. for å illustrere:
la oss si onco har 10 pasienter 5 pasienter ble 50 år og 5 pasienter ble 150 år. overall survival ble derfor 100 år.
mens pomalidomid har 5 pasienter som ble 70 år og 5 pasienter ble 120 år. overall survival ble derfor 98 år.
dette var caset i studien. onco var dobbelt så bra som pomalid i de eldre årgangene. men svakere blandt de yngre.
overall survival var marginalt bedre. men siden de hadde en ygre pasientgruppe med lavere OS bestemte fda seg for at det måtte være safety issues.
her tok fda grundig feil.
CEO forteller at dette for han var en personlig upprettelse. og at scientific er dette helt åpenbart og at fda bør vurdere svakhetne med OS i fremtidige studier.
FDA behandlet aldri fase 3 studien slik at EMA har større vurderingsgrunnlag. men de har altså gjort en fantastisk jobb for å dokumentere sitt syn på saken.
DVA i dette har Ceo bevart sin integritet gjennom alt. Og når man hører presentasjonen hos sunndal collier om dette 1 måned før avgjørelsen gir han en grundig saklig fremstilling av problemet og hvordan har ser det. Det skjedde nøyaktig slik han forklarte.
la oss si onco har 10 pasienter 5 pasienter ble 50 år og 5 pasienter ble 150 år. overall survival ble derfor 100 år.
mens pomalidomid har 5 pasienter som ble 70 år og 5 pasienter ble 120 år. overall survival ble derfor 98 år.
dette var caset i studien. onco var dobbelt så bra som pomalid i de eldre årgangene. men svakere blandt de yngre.
overall survival var marginalt bedre. men siden de hadde en ygre pasientgruppe med lavere OS bestemte fda seg for at det måtte være safety issues.
her tok fda grundig feil.
CEO forteller at dette for han var en personlig upprettelse. og at scientific er dette helt åpenbart og at fda bør vurdere svakhetne med OS i fremtidige studier.
FDA behandlet aldri fase 3 studien slik at EMA har større vurderingsgrunnlag. men de har altså gjort en fantastisk jobb for å dokumentere sitt syn på saken.
DVA i dette har Ceo bevart sin integritet gjennom alt. Og når man hører presentasjonen hos sunndal collier om dette 1 måned før avgjørelsen gir han en grundig saklig fremstilling av problemet og hvordan har ser det. Det skjedde nøyaktig slik han forklarte.
heilo888
01.07.2022 kl 22:44
4369
Så det, men min erfaring etter 40 år i aksjemarkedet har vist at man kan aldri stole på en CEO.
Himmel eller helvete her!
Himmel eller helvete her!
Sydney
01.07.2022 kl 01:06
4585
Det var ett intervju jeg kikket på som kom ut mandag. Husker ikke helt detaljene men her viser de til 38 000 pasienter årlig i 4 linje. EMA har ikke gitt noe alders begrensninger. De snakker også om at de vil gå for 2 og 3 linje. Skal se om jeg finner dette.
https://www.di.se/ditv/borsmorgon/oncopeptides-vd-en-personlig-upprattelse/
Hør denne. Her er det mye gull
https://www.di.se/ditv/borsmorgon/oncopeptides-vd-en-personlig-upprattelse/
Hør denne. Her er det mye gull
heilo888
30.06.2022 kl 15:57
4727
Er de 38000 pasientene den eldre gruppen pasienter som Onco sikter seg inn mot, eller gjelder de 38000 alle aldersgrupper?
Og har ledelsen uttalt at det er realistisk å satse mot 2. og 3. linje?
Og har ledelsen uttalt at det er realistisk å satse mot 2. og 3. linje?
Sydney
30.06.2022 kl 14:59
4771
Vil utfordre alle som kjenner biotec. Hvor finner man ett oncology selskap med godkjent medisin i en så stor indikasjon med en verdi på 1,5 milliard? Vi snakker faktisk om en ny standard of care. 38000 pasienter EU USA. Og det er før 2 og 3 linje i MM. Store triggere med FDA beslutning og global partner. Hva betaler en global partner for en medisin med ferdig fase 3?
adralamach
30.06.2022 kl 14:56
4776
Deilig å sitte på første rad! Denne er det bare å holde fremover eller kjøpe mer på lav 20...
VIP001
30.06.2022 kl 14:35
4647
DNB Markets har kursmål 40, og med USA godkjenning mm. så kan dette bli veldig veldig bra.. :)
marked1
30.06.2022 kl 13:36
3483
Spørsmål: Ved hvilket meglerhus handler dere ONCO-aksjen? Finner ikke på Sbanken, men mulig Pareto?
Takk.
Takk.
Redigert 30.06.2022 kl 13:37
HP17
30.06.2022 kl 12:59
3503
Opp over 12,6% på høyt volum på en knallrød børsdag i Sverige. Har dere fått inn sommerens potensielle rakett i porteføljen?
Redigert 30.06.2022 kl 13:06
HP17
30.06.2022 kl 12:06
3535
Det er rett og slett bare viss vass. Kursen var rundt kr 13 før EMA godkjenningen (og derav økt sannsynlighet også for FDA godkjenning) og mener du virkelig at den kun er verdt rundt 7%-8%?
Kursen er opp neste 10% så lang i dag og kursen skal raskt opp og lukke mostanden på kr 28 (fortsatt billig)
Sommerens mangedoblingskandidat heter ONCO (og PGS)
Kursen er opp neste 10% så lang i dag og kursen skal raskt opp og lukke mostanden på kr 28 (fortsatt billig)
Sommerens mangedoblingskandidat heter ONCO (og PGS)
heilo888
30.06.2022 kl 11:39
3561
Skummelt stort teknisk gap ned til kr 14 som kanskje skal fylles nå eller senere.
Trend skrev Ser slik ut nå👍👍🔥
Med samarbeidspartner markedsføring/salg snart klart, pluss endelig godkjenning fra Ema, med USA/FDA i bakhånd.
Her blir det god fyr, glad jeg er inne🚀🚀
Her blir det god fyr, glad jeg er inne🚀🚀
Trend
30.06.2022 kl 10:13
3519
X-43 scramjet skrev Satser på det blir en 15% oppgang på torsdag, da er vi over 24 kr.
Ser slik ut nå👍👍🔥
X-43 scramjet
29.06.2022 kl 22:42
3645
Satser på det blir en 15% oppgang på torsdag, da er vi over 24 kr.
Sydney
29.06.2022 kl 22:12
3673
Jeg er usikker på hvor tolmodig vi trenger å være. Ja for salg ikke før Q4. Men fda var tilstede på ema møtene. CEO uttalte på investor presentasjon at han forventet at EMA og FDA fulgte hverandre tett i deres avgjørelser. Quite quickly. Not like 6 months or something. Så snakker han også om partnerskap som er knyttet opp mot godkjenninger. Så det er store triggere fremover. Men helt ærlig. 1,4 milliarder mcap for godkjenning i Europa. Skandaløst billig.
X-43 scramjet
29.06.2022 kl 19:29
3756
Teknisk motstand på 28 kr skal vel testes. 50 kr etter det. Dette kan bli stort
HP17
29.06.2022 kl 18:08
3767
En ny sterk dag i ONCO og kursen sluttet over kr 21.
Da settes nok kursen videre oppover fremover i sommerens rakett. Denne aksjen bør inn i enhver portefølje.
Da settes nok kursen videre oppover fremover i sommerens rakett. Denne aksjen bør inn i enhver portefølje.
HP17
29.06.2022 kl 16:09
3825
X-43 scramjet skrev Går oppover. Litt action igjen
Bunnet ut og over kr 20 for godt. Skulle bare mangle med +50% på EMA godkjenningen og forventninger om FDA godkjenning stiger (kursen var over kr 180 i fjor vinter uten EMA og FDA).
Nå skal kusen stabiliseres mellom kr 22-26 før ferden settes over kr 30. Risk/reward er meget god i denne aksjen fremover. Være med?
Nå skal kusen stabiliseres mellom kr 22-26 før ferden settes over kr 30. Risk/reward er meget god i denne aksjen fremover. Være med?
Redigert 29.06.2022 kl 16:10
X-43 scramjet
29.06.2022 kl 11:04
3908
Vi må bare vente på EU godkjennelsen og se at den klatrer mot 28 kr igjen. Positivt med kursmål på 40 kr. Her gjelder det å være tålmodig
HP17
29.06.2022 kl 10:52
3917
Som forventet at kursen tok en tur under kr 20. Kursen var rundt kr 13 før meldingen om EMA godkjennelse og nå bør ferden de kommende dager/uker settes mot kr 30-40.
EMA godkjenningen var en viktig milepæl og det Iker også forvetningene til en rask FDA godkjenning. TS har rett, dette kan bli sommerens vinneraksje (DnB har kursmål kr 40-+100%).
EMA godkjenningen var en viktig milepæl og det Iker også forvetningene til en rask FDA godkjenning. TS har rett, dette kan bli sommerens vinneraksje (DnB har kursmål kr 40-+100%).
Redigert 29.06.2022 kl 10:53
HP17
27.06.2022 kl 21:45
4375
Trend skrev Runder vi 30 sek i morgen?
Det tviler jeg på. Mulig den blir forsøkt å kjørt under kr 20 fra start av dagen. Ble kjørt godt ned i sluttauksjonen. At kursen skal over kr 30 i tiden fremover det tar jeg «for gitt» når kursen var helt oppe i over kr 180 i fjor vinter uten hverken FDA eller EMA godkjenning.
EMA godkjenningen vil også drive opp håpet/kursen om en snarlig FDA godkjenning.
EMA godkjenningen vil også drive opp håpet/kursen om en snarlig FDA godkjenning.
HP17
27.06.2022 kl 11:39
4697
Sjekk denne oppdateringen fra Oncopeptides, kontruktiv dialog + Klaas Bakker påtalade även att FDA lyssnade in till diskussionerna från expertpanelmötet CHMP i juni. + lansera Pepaxti under det fjärde kvartalet 2022 i Tyskland och Österrike.
ONCOPEPTIDES: HAR KONSTRUKTIV DIALOG MED FDA OM PEPAXTO - MC
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Oncopeptides "har i det här stadiet en kontruktiv dialog med FDA", sade Oncopeptides medicinska chef Klaas Bakker under måndagens telefonkonferens.
Oncopeptides vd Jakob Lindberg fyllde i att han hoppas på att nå fram till någon form av lösning med den amerikanska läkemedelsmyndigheten FDA.
Klaas Bakker påtalade även att FDA lyssnade in till diskussionerna från expertpanelmötet CHMP i juni.
I Europa förväntar sig Oncopeptides kunna lansera Pepaxti under det fjärde kvartalet 2022 i Tyskland och Österrike.
Jakob Lindberg nämnde under presentationen att Oncopeptides behöver stärka upp sin balansräkning inför en lansering.
ONCOPEPTIDES: HAR KONSTRUKTIV DIALOG MED FDA OM PEPAXTO - MC
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Oncopeptides "har i det här stadiet en kontruktiv dialog med FDA", sade Oncopeptides medicinska chef Klaas Bakker under måndagens telefonkonferens.
Oncopeptides vd Jakob Lindberg fyllde i att han hoppas på att nå fram till någon form av lösning med den amerikanska läkemedelsmyndigheten FDA.
Klaas Bakker påtalade även att FDA lyssnade in till diskussionerna från expertpanelmötet CHMP i juni.
I Europa förväntar sig Oncopeptides kunna lansera Pepaxti under det fjärde kvartalet 2022 i Tyskland och Österrike.
Jakob Lindberg nämnde under presentationen att Oncopeptides behöver stärka upp sin balansräkning inför en lansering.
Redigert 27.06.2022 kl 11:40
HP17
27.06.2022 kl 10:21
4780
Går i pluss var vel et understatment?
ONCO er opp +85% så langt i dag og hvem vet om kursen skyter videre fart etter kl 11?
Det som er fint er at alle som ønsker å gevinssikre får gjort det nå og nye aksjonærer kommer inn. DND har kursmål kr 40 i en rykende fersk anbefaling.
ONCO er opp +85% så langt i dag og hvem vet om kursen skyter videre fart etter kl 11?
Det som er fint er at alle som ønsker å gevinssikre får gjort det nå og nye aksjonærer kommer inn. DND har kursmål kr 40 i en rykende fersk anbefaling.
X-43 scramjet
27.06.2022 kl 10:18
4793
Er glad vi går i pluss, videre opp skal vi og, fått kursmål 40 kr. Gratulerer til vi som er inne nå
HP17
27.06.2022 kl 09:38
4866
Selv gevinssikret jeg 50% av aksjene med solid gevinst Resten blir med i den langsiktige porteføljen.
Første oppdatering/informasjon kommer i dag kl 11 som Onco har innkalt til konferanse. Deretter kan en nok vente nye anbefalinger og at kursen går oppover på forventninger til en snarlig FDA godkjenning. Om FDA godkjenningen kommer, ja da tør ikke jeg angi hvor høyt kursen kan gå?
(var oppe i over kr 180 uten FDA godkjenning i 2021)
Første oppdatering/informasjon kommer i dag kl 11 som Onco har innkalt til konferanse. Deretter kan en nok vente nye anbefalinger og at kursen går oppover på forventninger til en snarlig FDA godkjenning. Om FDA godkjenningen kommer, ja da tør ikke jeg angi hvor høyt kursen kan gå?
(var oppe i over kr 180 uten FDA godkjenning i 2021)
Redigert 27.06.2022 kl 09:46
adralamach
27.06.2022 kl 09:25
4847
Gikk som forventet rett opp over 100%.
Tror jeg sitter stille i båten, mere nyheter på vei og DNB sitt kursmål tror jeg løfter denne videre...
Tror jeg sitter stille i båten, mere nyheter på vei og DNB sitt kursmål tror jeg løfter denne videre...
HP17
27.06.2022 kl 08:18
4954
27.6.2022 07:38 • Nyhetsbyrån Direkt •
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) DNB Markets höjer riktkursen för Oncopeptides till 40 kronor från 14 kronor. Rekommendationen köp upprepas. Det framgår av en analys.
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) DNB Markets höjer riktkursen för Oncopeptides till 40 kronor från 14 kronor. Rekommendationen köp upprepas. Det framgår av en analys.
Redigert 27.06.2022 kl 08:45
HP17
27.06.2022 kl 08:00
5000
EMA godkjennelsen som kom i slutten av forrige uke var rett og slett fantastisk nytt for Oncopeptides - ”EMA ger oss högsta betyg”
Nå ligger alt til rette for noen flotte dager og uker i ONCO hvor aksjen skal reprises til kr 40-50 i løpet av sommeren?
Det blir spennende å høre presentasjonen i dag 27 juni kl. 11:00 (CET). Da får en sikkert en god oppdatering på hva EU godkjenningen betyr, fremdriftsplaner, markedsmuligheter/salg og fremdrift FDA godkjenning
”EMA ger oss högsta betyg”, konstaterar vd:n Jakob Lindberg.
Ledelsen er i dialog med FDA om godkjenning og CEO tror at en avgjørelse fra FDA da vil følge kort tid etter.
Han sier at kommunikasjonen mellom fda og EMA er tett i denne saken og CEO kjøpte selv aksjer for over 2 millioner kroner for kort tid siden.
Kursen var over kr 180 og med godkjennelsen fra EMA bør kursen få seg et kraftig løft fremover og kan fort gå mot kr 40-50?
Med denne godkjennelse av EMA økes også forventningene til godkjennelse fra FDA
Alt ligger nå til rette for en solfylt og strålende sommer og høst fremover i Oncopeptides.
Lykke til fremover alle aksjonærer i Oncopeptides.
Nå ligger alt til rette for noen flotte dager og uker i ONCO hvor aksjen skal reprises til kr 40-50 i løpet av sommeren?
Det blir spennende å høre presentasjonen i dag 27 juni kl. 11:00 (CET). Da får en sikkert en god oppdatering på hva EU godkjenningen betyr, fremdriftsplaner, markedsmuligheter/salg og fremdrift FDA godkjenning
”EMA ger oss högsta betyg”, konstaterar vd:n Jakob Lindberg.
Ledelsen er i dialog med FDA om godkjenning og CEO tror at en avgjørelse fra FDA da vil følge kort tid etter.
Han sier at kommunikasjonen mellom fda og EMA er tett i denne saken og CEO kjøpte selv aksjer for over 2 millioner kroner for kort tid siden.
Kursen var over kr 180 og med godkjennelsen fra EMA bør kursen få seg et kraftig løft fremover og kan fort gå mot kr 40-50?
Med denne godkjennelse av EMA økes også forventningene til godkjennelse fra FDA
Alt ligger nå til rette for en solfylt og strålende sommer og høst fremover i Oncopeptides.
Lykke til fremover alle aksjonærer i Oncopeptides.