BCS - pĂ„ vei inn i PERLEPORTEN đ”đ” fundamentalt og teknisk
Jeg legger hode pÄ blokka, nÄ skal frustrasjonen ut.
I mange Är har jeg holdt pÄ med aksjer, og mange her vil nok bli overrasket over summene i omsetning, nesten 1 mrd kjÞp/salg 2019....!
Siste 5 Ärene har jeg hatt en regel, hold deg unna jalla aksjer. Har stort sett forholdt meg til det. à kjÞpe 30.000 EQNR aksjer, og selge like mange kan vÊre gjort pÄ 3 minutter. Kan gjentar uendelig mange ganger for bÞrsdagen. Samme med Orkla, DNB osv.
Men sÄ, BCS, var med litt i starten, hÞrte fÞrste gang om dette i NRK Hordaland nÄr CEO var i studio med jentene pÄ morgensendingen, om jeg husker rett.
Var med og hoppet av med grei gevinst. Denne gikk sÄ i bÄde 80 og 28 om en annen.
Hvorfor var jeg ikke tro mot meg selv nÄ i vÄr?
Jeg tradet inn rundt 250-300k - til Hundremeterskogens store forbannelse. Du verden jeg fikk tyn for Ä trade i denne, og stille spÞrsmÄlstegn:
- Denne gÄr ikke til 500,- slik LM og andre sa. Jeg sa at man kan fÞrst prÞve pÄ ny ATH, og kanskje 120 - men det kan aldri regnes hjem.
- Hva om det blir forsinkelser? Blankt avvist.
- Hvorfor ingen kontrakter med 400 damer som vil ligge med deg - ingen forklaring, vi mÄ vÊre tÄlmodig - vente til 2026 sa LM og gjengen i Hundremeterskogen.
- Se til QFUEL, sa jeg, problemer kan oppstÄ - glem det sa hundremeterskogen, i BCS har de sÄ flinke folk.
- Hva med aksjetrykking - NEI, glem det sa Hundremeterskogen, fabrikker inntjent pÄ 2 mnd - sÄ penger trengs ikke.
- Emisjoner - NEI, de hentet nettopp pÄ overtegnet emisjon 54.
- Sagmo er han rett mann? -- Ă jada, verdens beste, ingen over - ingen ved siden av.
- Sagmo i Tyskland - sannheten var at han satt pÄ hytta i ferd med Ä fÄ fyken.
Kunne ramset opp, jeg stilte spÞrsmÄlene, og fikk sÄ hatten passet.
Jeg ble idioterklÊrt av de fleste her inne som mente jeg var helt elendig pÄ BCS som kunne finne pÄ Ä selge 54 kr, nÄr nyheten i HÞyanger kom. NÄ skulle vi aldri mer se 30 eller 40 tallet, den saken var grei, og Ingolven var nÄ akterutseilt pÄ perrongen - TOGET var nÄ i siget.
Jeg skulle vĂŠrt tro mot min strategi. Bare det at Sagmo ber om fritak for lockup rett etter IPO burde tilsi at her holder man seg LAAAAAAANGT unna.
NÄ sitter jeg med ett herlig tap, og det skal jeg stÄ i. For jÊvlig Ä vite at man mÄ opp nesten 30-40% for Ä komme i null igjen.
Jeg har derimot ikke mistet motet, og jeg ser nÄ hvor lite seriÞs man kan ta enkelte skribenter pÄ slike forum. Jeg stoler selvsagt ikke pÄ noen anonyme karer her, men det er no litt artig Ä sitte her Ä si "hva faen var det jeg sa" i vÄr.
Antar at de dÄrlige nyhetene nÄ er ute, og at det som kommer i fortsettelsen er kursdrivende nyheter.
- ansatt CEO
- byggesĂžknader og byggestart
- nyheter fra Bergen
- kontrakter av de store typene
NÄ er det vel stort sett bare undertegnede, MacT og Molbre som sitter fra den gode gamle gjengen fra i vÄr.
IK
Disclaimer: endret overskrift 17.06.22 pga endret bilde i aksjen.
I mange Är har jeg holdt pÄ med aksjer, og mange her vil nok bli overrasket over summene i omsetning, nesten 1 mrd kjÞp/salg 2019....!
Siste 5 Ärene har jeg hatt en regel, hold deg unna jalla aksjer. Har stort sett forholdt meg til det. à kjÞpe 30.000 EQNR aksjer, og selge like mange kan vÊre gjort pÄ 3 minutter. Kan gjentar uendelig mange ganger for bÞrsdagen. Samme med Orkla, DNB osv.
Men sÄ, BCS, var med litt i starten, hÞrte fÞrste gang om dette i NRK Hordaland nÄr CEO var i studio med jentene pÄ morgensendingen, om jeg husker rett.
Var med og hoppet av med grei gevinst. Denne gikk sÄ i bÄde 80 og 28 om en annen.
Hvorfor var jeg ikke tro mot meg selv nÄ i vÄr?
Jeg tradet inn rundt 250-300k - til Hundremeterskogens store forbannelse. Du verden jeg fikk tyn for Ä trade i denne, og stille spÞrsmÄlstegn:
- Denne gÄr ikke til 500,- slik LM og andre sa. Jeg sa at man kan fÞrst prÞve pÄ ny ATH, og kanskje 120 - men det kan aldri regnes hjem.
- Hva om det blir forsinkelser? Blankt avvist.
- Hvorfor ingen kontrakter med 400 damer som vil ligge med deg - ingen forklaring, vi mÄ vÊre tÄlmodig - vente til 2026 sa LM og gjengen i Hundremeterskogen.
- Se til QFUEL, sa jeg, problemer kan oppstÄ - glem det sa hundremeterskogen, i BCS har de sÄ flinke folk.
- Hva med aksjetrykking - NEI, glem det sa Hundremeterskogen, fabrikker inntjent pÄ 2 mnd - sÄ penger trengs ikke.
- Emisjoner - NEI, de hentet nettopp pÄ overtegnet emisjon 54.
- Sagmo er han rett mann? -- Ă jada, verdens beste, ingen over - ingen ved siden av.
- Sagmo i Tyskland - sannheten var at han satt pÄ hytta i ferd med Ä fÄ fyken.
Kunne ramset opp, jeg stilte spÞrsmÄlene, og fikk sÄ hatten passet.
Jeg ble idioterklÊrt av de fleste her inne som mente jeg var helt elendig pÄ BCS som kunne finne pÄ Ä selge 54 kr, nÄr nyheten i HÞyanger kom. NÄ skulle vi aldri mer se 30 eller 40 tallet, den saken var grei, og Ingolven var nÄ akterutseilt pÄ perrongen - TOGET var nÄ i siget.
Jeg skulle vĂŠrt tro mot min strategi. Bare det at Sagmo ber om fritak for lockup rett etter IPO burde tilsi at her holder man seg LAAAAAAANGT unna.
NÄ sitter jeg med ett herlig tap, og det skal jeg stÄ i. For jÊvlig Ä vite at man mÄ opp nesten 30-40% for Ä komme i null igjen.
Jeg har derimot ikke mistet motet, og jeg ser nÄ hvor lite seriÞs man kan ta enkelte skribenter pÄ slike forum. Jeg stoler selvsagt ikke pÄ noen anonyme karer her, men det er no litt artig Ä sitte her Ä si "hva faen var det jeg sa" i vÄr.
Antar at de dÄrlige nyhetene nÄ er ute, og at det som kommer i fortsettelsen er kursdrivende nyheter.
- ansatt CEO
- byggesĂžknader og byggestart
- nyheter fra Bergen
- kontrakter av de store typene
NÄ er det vel stort sett bare undertegnede, MacT og Molbre som sitter fra den gode gamle gjengen fra i vÄr.
IK
Disclaimer: endret overskrift 17.06.22 pga endret bilde i aksjen.
Redigert 17.06.2022 kl 17:23
Du mÄ logge inn for Ä svare
GemeFattern
22.06.2022 kl 22:19
2056
Det fikk jeg med meg fra Espen Isaksen via LinkedIn. Det stemmer.
Og stĂžrre indikasjoner skjuler seg i kulissene.
Og stĂžrre indikasjoner skjuler seg i kulissene.
al-tei
22.06.2022 kl 22:33
2010
BYA er planlagt til 5.410kvm, som tilsvarer 69,4%. Maks BYA er 75%.
SĂ„ de utnytter jo tomten tilnĂŠrmet maksimalt, innenfor gjeldende regulering.
SĂ„ de utnytter jo tomten tilnĂŠrmet maksimalt, innenfor gjeldende regulering.
Ingolv_Kvamme
22.06.2022 kl 22:57
1952
MacT: ser du om Zafer pÄ BCS FB gruppen sitter pÄ sine vel 30k aksjer enda vi sitt AS ?
Redigert 22.06.2022 kl 22:57
MacT
23.06.2022 kl 08:43
1673
Spennende dette datterselskapet til bcs (cds)som forsker pÄ bruksomrÄder innen cnf. Asfalt, solcellepaneler, erstatning av kobber,sement osv.
Er ganske mange havvindmÞller som skal opp de neste Ärene, leste et sted at en havvindmÞlle inneholder 28tonn kobber.
Er ganske mange havvindmÞller som skal opp de neste Ärene, leste et sted at en havvindmÞlle inneholder 28tonn kobber.
Nugatti
23.06.2022 kl 08:52
1637
Spennende med alle bruksomrÄdene ja. Erstatte kobber, Tilsetning i betongkonstruksjoner, fly, romfart, joggesko osv
rockpus
23.06.2022 kl 09:27
1560
Merkelig kursbevegelse ved Äpning i dag. Det er nesten sÄ man mistenker forsÞk pÄ manipulasjon.
Aksjen Äpner friskt med 1079 aksjer omsatt til 35,15. SÄ dukker det plutselig frem en omsetning pÄ 19 (!) aksjer til 32,05!
Aksjen Äpner friskt med 1079 aksjer omsatt til 35,15. SÄ dukker det plutselig frem en omsetning pÄ 19 (!) aksjer til 32,05!
in2deep
23.06.2022 kl 09:33
1550
Det er robotenes herjinger ja...
De Ăždelegger hele OSE. Blir bare veldig useriĂžst. Skulle vĂŠrt forbudt, men det kommer meglerhusene aldri til Ă„ tillate igjen, da dette gir store penger i kassa til dem.
De Ăždelegger hele OSE. Blir bare veldig useriĂžst. Skulle vĂŠrt forbudt, men det kommer meglerhusene aldri til Ă„ tillate igjen, da dette gir store penger i kassa til dem.
Ingolv_Kvamme
23.06.2022 kl 09:34
1557
Ser i aksjelistene at DNB er inne pÄ lista med en meglerkonto, og Suletind er de inne igjen? StÄr inn, men ligger samtidig pÄ ut - hva er du der av dine MacT ?
Ellers noen smÄkjÞp av Silvercoin.
SmÄsparerne er ogsÄ i netto pluss pÄ kjÞp Ä dagens liste.
IK
Ellers noen smÄkjÞp av Silvercoin.
SmÄsparerne er ogsÄ i netto pluss pÄ kjÞp Ä dagens liste.
IK
Ingolv_Kvamme
23.06.2022 kl 09:35
1547
Siste
32,60
I dag %
â4,54%
I dag +/-
â1,55
KjĂžp
32,60
Selg
32,85
HĂžy
35,15
Lav
32,05
Omsetning (Volum)
5 960 (latterlig volum og fÄ den ned 3 kr)
IK
32,60
I dag %
â4,54%
I dag +/-
â1,55
KjĂžp
32,60
Selg
32,85
HĂžy
35,15
Lav
32,05
Omsetning (Volum)
5 960 (latterlig volum og fÄ den ned 3 kr)
IK
Molbre
23.06.2022 kl 09:40
1549
Bare roboter som sitter Ä manipulerer kursen her nÄ, sÄ lenge ingen kjÞpere som skal ha ett visst volum dukker opp sÄ kommer de til Ä dunke denne videre nedover uten nyheter!
rockpus
23.06.2022 kl 13:39
1417
Antar at de to neste meldinger vil vĂŠre en om finansieringsbeslutning og en om ansettelse av ny daglig leder.
Et mulig opplegg for finansiering kan vÊre at vi fÞrst fÄr et innsidekjÞp av LÞkke og muligens den nye leder, som sÄ lÞfter kursen. Deretter setter man emisjon med minstetegning der kun kapitalsterke fÄr anledning, eller en rettet emisjon mot noen av de stÞrste eiere.
Alternativt fÄr LÞkke og nye daglig leder anledning til sine fÞrste kjÞp gjennom emisjonen.
Et siste alternativ kan vÊre at vi fÄr publisert en kontrakt som grunnlag for emisjon.
Uansett tror jeg usikkerheten rundt dette er hovedÄrsaken til den lunkne kjÞpsinteresse for tiden. Emisjonen blir neppe stor, kun stor nok til sluttfinansiering av fabrikk.
Siden selskapet selv nok har forstÄtt at de i det siste har lidd av redusert tillit, fÄr vi hÄpe at de ikke setter emisjonskursen skammelig lavt.
NÄr det gjelder mulig statsstÞtte, tror jeg den fÞrst blir mer aktuell etter at grunnarbeidet pÄ tomten faktisk er startet. Staten gir jo neppe stÞtte fÞr de ser at prosjektet faktisk blir realisert.
Et mulig opplegg for finansiering kan vÊre at vi fÞrst fÄr et innsidekjÞp av LÞkke og muligens den nye leder, som sÄ lÞfter kursen. Deretter setter man emisjon med minstetegning der kun kapitalsterke fÄr anledning, eller en rettet emisjon mot noen av de stÞrste eiere.
Alternativt fÄr LÞkke og nye daglig leder anledning til sine fÞrste kjÞp gjennom emisjonen.
Et siste alternativ kan vÊre at vi fÄr publisert en kontrakt som grunnlag for emisjon.
Uansett tror jeg usikkerheten rundt dette er hovedÄrsaken til den lunkne kjÞpsinteresse for tiden. Emisjonen blir neppe stor, kun stor nok til sluttfinansiering av fabrikk.
Siden selskapet selv nok har forstÄtt at de i det siste har lidd av redusert tillit, fÄr vi hÄpe at de ikke setter emisjonskursen skammelig lavt.
NÄr det gjelder mulig statsstÞtte, tror jeg den fÞrst blir mer aktuell etter at grunnarbeidet pÄ tomten faktisk er startet. Staten gir jo neppe stÞtte fÞr de ser at prosjektet faktisk blir realisert.
Rule
23.06.2022 kl 13:40
1459
Det er meget mystisk. Det er som om der ligges salgsordrer ud fra de samme som forsÞger at kÞbe til lave priser. Man fÄr fintet folk ind i en kunstig lav handelsniveau med relativt fÄ midler.
Det kunne vÊre sjovt at efterprÞve en sÄdan teori. Hvis man er blot 200 investorer der prÞver at kÞbe 100 aktier op hver til en kurs op pÄ fx max 50 NOK. SÄ vil man kunne se hvad sensitiviteten er pÄ kursen til engang hvis/nÄr der kommer tungere efterspÞrgsel ved frigivelse af en nyhed. En sÄdan koordineret test er vel ikke ulovlig kurs manipulation..? Det er jo ikke med intention om at tjene penge, men blot for at fÄ en sensitivitet og vi vil med sikkerhed ligge med et tab efterfÞlgende ( sÄ modsat af manipulation for at tjene penge )....?
Det kunne vÊre sjovt at efterprÞve en sÄdan teori. Hvis man er blot 200 investorer der prÞver at kÞbe 100 aktier op hver til en kurs op pÄ fx max 50 NOK. SÄ vil man kunne se hvad sensitiviteten er pÄ kursen til engang hvis/nÄr der kommer tungere efterspÞrgsel ved frigivelse af en nyhed. En sÄdan koordineret test er vel ikke ulovlig kurs manipulation..? Det er jo ikke med intention om at tjene penge, men blot for at fÄ en sensitivitet og vi vil med sikkerhed ligge med et tab efterfÞlgende ( sÄ modsat af manipulation for at tjene penge )....?
Rule
23.06.2022 kl 13:43
1463
vi vil med sikkerhed ligge med et tab efterfÞlgende fordi kursen er jo ikke manipuleret kunstigt lavt (det er jo ulovligt), sÄ kursen vil falde tilbage pÄ dens reelle trading vÊrdi, nÄr sensitivitet's testen er udfÞrt.
Molbre
23.06.2022 kl 14:16
1431
Er garantert roboten til Spetalen som jobber her, nÄr en ser pÄ ordredybden sÄ er det nesten kun 1000 aksjer som ligger ute pÄ salg hele tiden! Gjennomskubart men tydeligvis lov. Om dette er med pÄ Ä holde kursen oppe eller omvendt det vet jeg ikke! Nyheter kreves her og klokken gÄr for selskapet, som jeg har sagt flere ganger hÄper jeg at de for en gangs skyld holder det de lover med tanke pÄ tidsfrister! At fremtiden er lys etc bryr jeg meg ikke om i dette momentet, nÄ mÄ de vise at de kan holde noe av det de lover fÞr jeg fÄr samme forhÄpningen som MR. Geme.
Som vanlig nÄr bÞrsen gÄr opp, og BCS fÄr litt stigning sÄ blir den dumpet ned igjen som nÄ!
Som vanlig nÄr bÞrsen gÄr opp, og BCS fÄr litt stigning sÄ blir den dumpet ned igjen som nÄ!
Redigert 23.06.2022 kl 14:19
upsidedown
23.06.2022 kl 14:57
1377
Det var den samme roboten som lĂžftet kursen. Da lĂ„ den med flere poster pĂ„ bĂ„de kjĂžp og salg. Ser at desperasjonen brer seg og vil bare minne om at ut fra SHS-formasjonen skal den ned Ă„ teste omrĂ„det 23-24. Ă
Äpne et utall hausse-trÄder fordi man sitter skjevt og fÞler det brenner i kjelleren er den dummeste strategien akkurat nÄ.
Jeg fÞlger det tekniske bildet og det har ikke utlÞst noe kjÞpssignal. Kortvarig oppgang vil vÊre normalt nÄr RSIen gÄr ned pÄ 20-tallet. En melding om nye muligheter med enda stÞrre potensiale fÞr man egentlig er i gang kan ogsÄ oppfattes useriÞst. Glem ikke at produksjon av karbon har pÄgÄtt i snart 50 Är i ulike kvalitet. Verden vil ogsÄ flomme over av byggestoffet karbon i takt med Þkende fangst.
En oppsiktsvekkende nyhet i Bergen og pĂ„ HO er ikke nĂždvendigvis en oppsiktsvekkende nyhet i verden. Men det er veldig bra at en norsk bedrift griper fatt i muligheten og sĂ„ fĂ„r tiden vise om de vil vĂŠre i stand til Ă„ produsere en kvalitet som er den ypperste i verden. Det mĂ„ man om man skal ta igjen forsprangetâŠ
Jeg fÞlger det tekniske bildet og det har ikke utlÞst noe kjÞpssignal. Kortvarig oppgang vil vÊre normalt nÄr RSIen gÄr ned pÄ 20-tallet. En melding om nye muligheter med enda stÞrre potensiale fÞr man egentlig er i gang kan ogsÄ oppfattes useriÞst. Glem ikke at produksjon av karbon har pÄgÄtt i snart 50 Är i ulike kvalitet. Verden vil ogsÄ flomme over av byggestoffet karbon i takt med Þkende fangst.
En oppsiktsvekkende nyhet i Bergen og pĂ„ HO er ikke nĂždvendigvis en oppsiktsvekkende nyhet i verden. Men det er veldig bra at en norsk bedrift griper fatt i muligheten og sĂ„ fĂ„r tiden vise om de vil vĂŠre i stand til Ă„ produsere en kvalitet som er den ypperste i verden. Det mĂ„ man om man skal ta igjen forsprangetâŠ
Rule
23.06.2022 kl 14:58
1380
Interessant. Det betyder vel at man skal kÞbe i klumper af max 1000 aktier sÄ man hiver hjem i smÄ klumper hvad der bydes ud til underkurs (hvis det er tilfÊldet). MÄske max 500 er rigtig fint sÄ de kan nÄ at pÞlse flere ud til god rabat, hvis man kommer for samtidigt med andre....? Eller hvad er mon smarteste handels strategi i et udbuds mÞnster som vi ser..?
Ingolv_Kvamme
23.06.2022 kl 15:09
1352
USD: TA har du nok ikke forstÄelse av skjÞnner jeg. Du overser ett av de viktigste kjÞpssignaler en aksje kan gi, men du vet neppe hvilken jeg tenker pÄ.
Du skriver slikt i alle aksjer som faller gjennom flere Är. Fokuser pÄ AXA 5.23 istedenfor og 4,75 der.
Du skriver slikt i alle aksjer som faller gjennom flere Är. Fokuser pÄ AXA 5.23 istedenfor og 4,75 der.
Rule
23.06.2022 kl 15:11
1345
Jeg ser ikke en masse desperation. Value caset er superb. Jeg ser meget undren over at vÊrdisÊttelsen ligger her dybt nede. Og sÄ kan man blive en anelse usikker pÄ om der er noget man har overset. Men det er nok sÄ simpelt som 2 hoved drivere:
(1) ukendt bedrift
(2) det med at leve op til hvad man melder ud. Tillid i markedet
det sidste er mÄske ikke sÄ mye og udpreget om man vil fordi alle de store sidder helt roligt.
Vi deler vores viden og simple beregninger der retfÊrdigÞre kurser 300 - 500 NOK i 2024/25'ish. Dvs. 10% p.t. er priset ind. MÄske fair nok da vi mangler mere sikkerhed for at de fÄr bygget fabrik og kan lande offtake aftaler med god volumen. Jeg tÊnker det er voldsomt attraktivt return>
(1) ukendt bedrift
(2) det med at leve op til hvad man melder ud. Tillid i markedet
det sidste er mÄske ikke sÄ mye og udpreget om man vil fordi alle de store sidder helt roligt.
Vi deler vores viden og simple beregninger der retfÊrdigÞre kurser 300 - 500 NOK i 2024/25'ish. Dvs. 10% p.t. er priset ind. MÄske fair nok da vi mangler mere sikkerhed for at de fÄr bygget fabrik og kan lande offtake aftaler med god volumen. Jeg tÊnker det er voldsomt attraktivt return>
Molbre
23.06.2022 kl 15:34
1327
Har sendt en mail til BCS for Ä hÞre om hvordan det ligger an med ansettelser i MosjÞen, dette mÄ da det gÄ an Ä svare pÄ vil jeg tro. Er vel ikke sÄ bÞrssensitivt det. Er jo viktig for nÄr og hvor mye en kan produsere! SÄnn som jobbmarkedet er nÄ vil jeg tro at det ikke er verdens letteste jobb Ä fÄ nok ansatte!
rockpus
23.06.2022 kl 16:06
1274
"En melding om nye muligheter med enda stÞrre potensiale fÞr man egentlig er i gang kan ogsÄ oppfattes useriÞst."
SĂ„ du mener at dette testresultatet utfĂžrt av tredjepart skulle man ikke publisert??
Det er i alle fall lett Ă„ gjennomskue din motivasjon bak ditt innlegg.
Du fÄr forsÞke Ä overbevise ledelsen i Saga ogsÄ om hvor elendig deres viktigste investering egentlig er.
Markedet mistet tillit til BCS nÄr Sagmo mÄtte gÄ. NÄ fÄr vi snart bekreftet at den bekymringen antagelig var unÞdvendig. Dermed fÄr vi samtidig bekreftet at grunnlaget for den enorme kursnedgangen ikke var reelt. TA viser at siden kursen har rast, sÄ skal den fortsette Ä rase? Noen ganger blir dette avslÞrt som den stÞrste svakheten ved TA.
SĂ„ du mener at dette testresultatet utfĂžrt av tredjepart skulle man ikke publisert??
Det er i alle fall lett Ă„ gjennomskue din motivasjon bak ditt innlegg.
Du fÄr forsÞke Ä overbevise ledelsen i Saga ogsÄ om hvor elendig deres viktigste investering egentlig er.
Markedet mistet tillit til BCS nÄr Sagmo mÄtte gÄ. NÄ fÄr vi snart bekreftet at den bekymringen antagelig var unÞdvendig. Dermed fÄr vi samtidig bekreftet at grunnlaget for den enorme kursnedgangen ikke var reelt. TA viser at siden kursen har rast, sÄ skal den fortsette Ä rase? Noen ganger blir dette avslÞrt som den stÞrste svakheten ved TA.
HokusPokusFill
23.06.2022 kl 16:34
1241
Helt enig med deg. TA forteller egentlig ikke mer enn det man kan se med det blotte Ăžye. Ingen kan lese fremtiden , ikke TA heller.
Gork
23.06.2022 kl 17:54
1157
Kan vÊre at du fÄr rett, jeg hÄper bunnen var 28/29.
Teknisk ser jeg heller ikke noe kjĂžpssignal.
Det er ikke ypperste kvalitet som gjelder, det er god nok kvalitet i stort volum til gode priser. BCS kan selge CNF for 1000-2000, med solid fortjeneste. Leste en artikkel hvor noen pÄstod at bilbransjen vil bytte ut stÄl og aluminium med CNF ved slike prisnivÄer. Da snakker vi volum. For kjemisk industri er volum et nÞkkelbegrep.
Teknisk ser jeg heller ikke noe kjĂžpssignal.
Det er ikke ypperste kvalitet som gjelder, det er god nok kvalitet i stort volum til gode priser. BCS kan selge CNF for 1000-2000, med solid fortjeneste. Leste en artikkel hvor noen pÄstod at bilbransjen vil bytte ut stÄl og aluminium med CNF ved slike prisnivÄer. Da snakker vi volum. For kjemisk industri er volum et nÞkkelbegrep.
Ingolv_Kvamme
23.06.2022 kl 18:07
1135
Er virkelig ikke trippelbunner tekniske kjĂžpssignal lengre? MĂ„ jeg kjĂžpe ny TA bok ?
En som kjÞpte 28 og solgte 38 fikk da 35% avkastning pÄ kort tid.
En som kjÞpte 28 og solgte 38 fikk da 35% avkastning pÄ kort tid.
upsidedown
23.06.2022 kl 18:16
1130
Hvis du sjekker historikk kan du lese hvilken aksje jeg har anbefalt folk Ä kjÞpe. Jeg har aldri anbefalt AXA, sÄ du er stadig pÄ bÊrtur. Man blir svimmel av Ä gÄ for mye med bÞyd rygg. Jeg startet ingen ny trÄd, men jeg oppmuntret folk til Ä kjÞpe VOW rundt 18 pÄ eksisterende trÄd. BCS har ikke falt over flere Är. Den ble imidlertid introdusert med en hype nÊr beslektet med det som skjedde i QFUEL. Man trenger ikke Ä vÊre rakettforsker for Ä skjÞnne at det gir enorme muligheter for en betydelig nedside. Min stÞrste tabbe de siste tre Ärene pÄ bÞrs er at jeg gav opp i JIN etter Ä ha samlet en pen pott mellom 3,35 og 3,60. Hva er din stÞrste bortsett fra Ä sitte stucked i en aksje uten volum?
Ingolv_Kvamme
23.06.2022 kl 18:23
1112
BCS er i allefall ett mye bedre case enn VOW - sÄ du kjÞper vel litt BCS og tar 10 gangen pÄ VPS ?
Gork
23.06.2022 kl 18:29
1120
Hvilke dager referer du til? Og hva var bunnene?
Om boken er gammel, sÄ finner du nyere info her:
https://tekniskanalyse.info/tekniske-formasjoner/trippel-topp-og-trippel-bunn-formasjoner/
Om boken er gammel, sÄ finner du nyere info her:
https://tekniskanalyse.info/tekniske-formasjoner/trippel-topp-og-trippel-bunn-formasjoner/
Redigert 23.06.2022 kl 18:35
Lippstokk
23.06.2022 kl 18:47
1095
Er vei noen innsidekjÞp her pÄ hÞyere kurs, kan snart fÄ en hyggelig oppgang til gamle hÞyder. Kanskje smart Ä eie noen aksjer her nÄ
đđ
đđ
Ingolv_Kvamme
23.06.2022 kl 18:51
1104
Du fÄr sjekke intradagkursene nylig, i feks Infront. Lei av Ä dokumentere alt fordi folk hele tiden skal trekke i tvil av uvisse grunner andre sine tall.
Hver gang jeg har dokumentert, sĂ„ har det aldri blitt noe svar om at sorry, jeg tok feil eller annet. Gidder bare ikke. Men husk at jeg fĂ„r med meg ALT av kurser intradag, og husker som 10 elefanter. đ
Hver gang jeg har dokumentert, sĂ„ har det aldri blitt noe svar om at sorry, jeg tok feil eller annet. Gidder bare ikke. Men husk at jeg fĂ„r med meg ALT av kurser intradag, og husker som 10 elefanter. đ
Rule
23.06.2022 kl 19:28
1058
pÄ nordnet stÄr der ordre dybde 32 kÞb og 37 sÊlg. Det antyder vel at der ikke ligger nogle reelle sÊlgere under 37 NOK...?
( nÄr intradag handel gÄr igang sÄ dukker det vel sagtens op )
( nÄr intradag handel gÄr igang sÄ dukker det vel sagtens op )
Rule
23.06.2022 kl 19:29
1107
eller blot folk ikke tĂžr vĂŠre ude hen over helgen...? ( typiske stor chance for nyheder mandag morgen )
VanDiemen7
23.06.2022 kl 19:33
1123
Du leser ordredybde nÄr bÞrsen er stengt?? Hjelpes, nÄ mÄ dere komme dere ut i sola litt.
Ingolv_Kvamme
23.06.2022 kl 19:54
1099
Mange setter ordre flere dager og ukers varighet.
Disse ville vist om de lÄ slik. SÄ dette sier noe faktisk. Se pÄ OBX aksjer, der finner du ingen slik spread nettopp pga smÄsparernes ordrer. Proffene bruker intradag ordrer.
Disse ville vist om de lÄ slik. SÄ dette sier noe faktisk. Se pÄ OBX aksjer, der finner du ingen slik spread nettopp pga smÄsparernes ordrer. Proffene bruker intradag ordrer.
Gork
23.06.2022 kl 20:29
1077
Da forstÄr jeg litt mer hva du skriver. Intradag formasjoner, kan gjelde kortsiktig, langsiktig neppe, sÄ perleporten forsvant fort....hehehe.
Beklager, om du oppfatter meg som negativ aggressiv mot deg, det er ikke min mening.
Beklager, om du oppfatter meg som negativ aggressiv mot deg, det er ikke min mening.
Ingolv_Kvamme
23.06.2022 kl 20:36
1059
FÄ som kjÞper og selger pÄ sluttkurs/auskjon.
SÄ du mÄ se til i tradagkurser hÞy og lav, det har Infront meget gode oversikter mange Är tilbake med fÄ taster for Ä fÄ frem info.
Jeg satt selvsagt bunn og toppkurs pÄ spissen, men du forstod sikkert poenget.
Jeg bryr meg fint lite om kursene om dagen. Med det vi har i vente er det bare Ă„ innta shortsen, logge av og nyte sommeren - sĂ„ gjĂžr Newsweb resten. đ”đ”đ”
SÄ du mÄ se til i tradagkurser hÞy og lav, det har Infront meget gode oversikter mange Är tilbake med fÄ taster for Ä fÄ frem info.
Jeg satt selvsagt bunn og toppkurs pÄ spissen, men du forstod sikkert poenget.
Jeg bryr meg fint lite om kursene om dagen. Med det vi har i vente er det bare Ă„ innta shortsen, logge av og nyte sommeren - sĂ„ gjĂžr Newsweb resten. đ”đ”đ”
rockpus
23.06.2022 kl 20:53
1054
TA har en funksjon i lengre venteperioder uten kursdrivende meldinger. Vi er nÄ pÄ terskelen til flere meldinger som vil pÄvirke kursen, og da blir plutselig TA mer irrelevant.
Kommer det ingen nyheter innen de kommende uker som bekrefter en positiv status, ny dyktig leder, attraktiv finansieringsbeslutning, oppstart av fabrikkbygg og mulig kontrakt, sÄ vil selvsagt kursen kunne sige et stykke ned pÄ 20 tallet igjen.
Det markedet trenger nÄ, er bekreftelser som gjenreiser den gamle optimisme. Dagens lave kurs, gjenspeiler jo den pessimisme som ogsÄ jeg selv lot gÄ inn over meg denne vÄren.
Inntektspotensialet og produksjonskostnader er jo fortsatt det samme for BCS, som da kursen var pÄ langt over det doble av dagens.
Ingen bÞr komme med det idiotiske argument med at det er lenge til fabrikken er klar og inntektene kommer. Alle vet jo at pÄ bÞrs reageres det i lang tid pÄ forhÄnd basert pÄ sannsynlighetsgrad for store inntekter. NÄr fabrikkbygging er igangsatt, har mulige kunder den sikkerhet de trenger for Ä kunne signere kontrakt med BCS. à vente for lenge med det, innebÊrer bare at man kommer langt ned i kÞen for de fÞrste produksjonsvolumer. Det tror jeg neppe en stor batteriprodusent vil risikere!
Kommer det ingen nyheter innen de kommende uker som bekrefter en positiv status, ny dyktig leder, attraktiv finansieringsbeslutning, oppstart av fabrikkbygg og mulig kontrakt, sÄ vil selvsagt kursen kunne sige et stykke ned pÄ 20 tallet igjen.
Det markedet trenger nÄ, er bekreftelser som gjenreiser den gamle optimisme. Dagens lave kurs, gjenspeiler jo den pessimisme som ogsÄ jeg selv lot gÄ inn over meg denne vÄren.
Inntektspotensialet og produksjonskostnader er jo fortsatt det samme for BCS, som da kursen var pÄ langt over det doble av dagens.
Ingen bÞr komme med det idiotiske argument med at det er lenge til fabrikken er klar og inntektene kommer. Alle vet jo at pÄ bÞrs reageres det i lang tid pÄ forhÄnd basert pÄ sannsynlighetsgrad for store inntekter. NÄr fabrikkbygging er igangsatt, har mulige kunder den sikkerhet de trenger for Ä kunne signere kontrakt med BCS. à vente for lenge med det, innebÊrer bare at man kommer langt ned i kÞen for de fÞrste produksjonsvolumer. Det tror jeg neppe en stor batteriprodusent vil risikere!
GemeFattern
23.06.2022 kl 21:36
995
Vi blir nok bare fler og fler som tydelig ser hvor veien gÄr, og som tar shortsen fatt.
Har man gjort leksene sine, sĂ„ har man lite Ă„ frykte og somrene kan nytes Ă„r etter Ă„r i den avslappende posisjonen man i bunn og grunn befinner seg iđč
Har man gjort leksene sine, sĂ„ har man lite Ă„ frykte og somrene kan nytes Ă„r etter Ă„r i den avslappende posisjonen man i bunn og grunn befinner seg iđč
rockpus
23.06.2022 kl 21:48
967
Ă
basere seg pÄ eventuelle negative TA signaler i en aksje som dette, som allerede har falt 60% fra toppen, kan bli like skummelt som Ä basere bilkjÞring kun pÄ bakspeilet. Da ender man plutselig i grÞften.
Aksjen var faktisk rimelig, ut fra potensialet, pÄ kurs 80. Hva er den da nÄ pÄ kurs 32, dersom vi fÄr bekreftet at alle negative vurderinger nÄ i vÄr ble gjort pÄ feil, sviktende og misforstÄtt grunnlag?
Aksjen var faktisk rimelig, ut fra potensialet, pÄ kurs 80. Hva er den da nÄ pÄ kurs 32, dersom vi fÄr bekreftet at alle negative vurderinger nÄ i vÄr ble gjort pÄ feil, sviktende og misforstÄtt grunnlag?