BCS - på vei inn i PERLEPORTEN 💵💵 fundamentalt og teknisk

Jeg legger hode på blokka, nå skal frustrasjonen ut.
I mange år har jeg holdt på med aksjer, og mange her vil nok bli overrasket over summene i omsetning, nesten 1 mrd kjøp/salg 2019....!

Siste 5 årene har jeg hatt en regel, hold deg unna jalla aksjer. Har stort sett forholdt meg til det. Å kjøpe 30.000 EQNR aksjer, og selge like mange kan være gjort på 3 minutter. Kan gjentar uendelig mange ganger for børsdagen. Samme med Orkla, DNB osv.

Men så, BCS, var med litt i starten, hørte første gang om dette i NRK Hordaland når CEO var i studio med jentene på morgensendingen, om jeg husker rett.
Var med og hoppet av med grei gevinst. Denne gikk så i både 80 og 28 om en annen.

Hvorfor var jeg ikke tro mot meg selv nå i vår?
Jeg tradet inn rundt 250-300k - til Hundremeterskogens store forbannelse. Du verden jeg fikk tyn for å trade i denne, og stille spørsmålstegn:

- Denne går ikke til 500,- slik LM og andre sa. Jeg sa at man kan først prøve på ny ATH, og kanskje 120 - men det kan aldri regnes hjem.
- Hva om det blir forsinkelser? Blankt avvist.
- Hvorfor ingen kontrakter med 400 damer som vil ligge med deg - ingen forklaring, vi må være tålmodig - vente til 2026 sa LM og gjengen i Hundremeterskogen.
- Se til QFUEL, sa jeg, problemer kan oppstå - glem det sa hundremeterskogen, i BCS har de så flinke folk.
- Hva med aksjetrykking - NEI, glem det sa Hundremeterskogen, fabrikker inntjent på 2 mnd - så penger trengs ikke.
- Emisjoner - NEI, de hentet nettopp på overtegnet emisjon 54.
- Sagmo er han rett mann? -- Å jada, verdens beste, ingen over - ingen ved siden av.
- Sagmo i Tyskland - sannheten var at han satt på hytta i ferd med å få fyken.

Kunne ramset opp, jeg stilte spørsmålene, og fikk så hatten passet.

Jeg ble idioterklært av de fleste her inne som mente jeg var helt elendig på BCS som kunne finne på å selge 54 kr, når nyheten i Høyanger kom. Nå skulle vi aldri mer se 30 eller 40 tallet, den saken var grei, og Ingolven var nå akterutseilt på perrongen - TOGET var nå i siget.

Jeg skulle vært tro mot min strategi. Bare det at Sagmo ber om fritak for lockup rett etter IPO burde tilsi at her holder man seg LAAAAAAANGT unna.
Nå sitter jeg med ett herlig tap, og det skal jeg stå i. For jævlig å vite at man må opp nesten 30-40% for å komme i null igjen.

Jeg har derimot ikke mistet motet, og jeg ser nå hvor lite seriøs man kan ta enkelte skribenter på slike forum. Jeg stoler selvsagt ikke på noen anonyme karer her, men det er no litt artig å sitte her å si "hva faen var det jeg sa" i vår.

Antar at de dårlige nyhetene nå er ute, og at det som kommer i fortsettelsen er kursdrivende nyheter.

- ansatt CEO
- byggesøknader og byggestart
- nyheter fra Bergen
- kontrakter av de store typene

Nå er det vel stort sett bare undertegnede, MacT og Molbre som sitter fra den gode gamle gjengen fra i vår.

IK

Disclaimer: endret overskrift 17.06.22 pga endret bilde i aksjen.
Redigert 17.06.2022 kl 17:23 Du må logge inn for å svare
al-tei
28.06.2022 kl 21:43 3067

Noen endringer i topp50 siste dager?
MacT
28.06.2022 kl 21:54 3047

Nei. Lite spennende der.
Silvercoin trader litt. Så har han kjøpt 15 k privat og 5k til et annet selskap.
Jippi
28.06.2022 kl 22:25 2996

Haakon M Sæter - han har peiling - vet mer enn oss!

Står i meldingen at de ble sendt hjem. Står ingenting om at de ble fulgt opp. Skal vi som investorer drive gjettelek eller skal vi forholde oss til hva selskapet gir av informasjon?

Rockpus du er drevet i gamet. Du av alle burde vite at alt blir satt under lupen om nye tunge investorer inviteres med om de trenger en emisjon for å sluttføre fabrikken.

Jeg er derimot ikke sikker på at det vil bli en emisjon akkurat nå. Kan de vise til positivitet i Q2 vil det være fornuftig å vente. Jeg har hele tiden ment at en ny emisjon bør settes i samråd med ny CEO og styreleder. Det er tross alt de som skal drive skuta og da bør de ha en form for eierskap til beslutningene som tas.

Det diskuteres opp og i mente om fabrikk blir bygget. Det er det minste jeg frykter. Spetalen har låst seg til masta og jumper ikke av på nåværende tidspunkt. Saga har også tjent 84 millioner brutto allerede i BCS og har av det brukt rundt 24 millioner i siste emisjon. Så for dem har dette vært en god investering i likhet med Sagmo og Blyth.

For lansiktige aksjonærer kan ikke noen måneder fra eller til bety himmel eller helvete, men det er det inntrykket man får fra blant annet denne tråden.

Jeg har aldri skrevet, som mange her hevder, at selskapet ikke har livets rett. Jeg har skrevet at jeg mener de undervurderer konkurransen de vil møte i markedet og ut fra det har operert med særdeles spenstige kursmål. Det må være manglende forståelse av det norske språk når folk drar så vidtrekkende konklusjoner ut fra budskapet.

Så langt jeg har klart å finne ut var det to professorer ved et stort og velrennomert universitet som skrev den første avhandlingen om bruk av CO2 og grønn energi til å produsere CNF. Studien var gjort i 2014.

Sagmo og Blyth er vel strengt tatt ikke oppfinnere, men har en forretningsidé som kan bli gode arbeidsplasser på sikt.

Når jeg skrev jallaselskap er det direkte linket til det som skjedde rundt Norne og salgene. Slikt bør ikke skje i et selskap som har store mål. Det går på tillit i markedet og mister du tillit koster det dyrt. Så får vi håpe at det var en ONE OFF og at de ved neste ulykke melder at de som ble eksponert er fulgt opp på beste måte av dyktige leger, så vi slipper å sitte og lure på hva som skjedde.

Jeg har også sendt email til selskapet og spurt om deres produksjon er unik i forhold til andre som har tilgang på CO2 som er vasket ut av en forurensingskilde. Kanskje får jeg svar, og muligens lærer jeg noe nytt. Men inntil svaret foreligger må jeg forholde meg til informasjon som er tilgjengelig.

PS! Hvis jeg hadde vært aksjonær i BCS da de sendte ut meldingen om at Norne skulle pleie kursen til 8. januar 2022 ville jeg ha åpnet en tråd på HO og advart mine venner umiddelbart. Og jeg tror det ville ha resultert i at færre satt skjeivt i dag.
Redigert 29.06.2022 kl 00:03 Du må logge inn for å svare
Rule
29.06.2022 kl 01:15 2885

De medarbejdere har nok fået sparket - der står ik noget om at de ik har fået sparket...? ? Jeg læser meldingen fra BCS som at de har reageret yderst forsigtigt og konservativt, men upsidedown mener noget andet. Så må du jo være igang med at anklage firmaet for at overtræde arbejdsregler eller mindst injurere dem.

Selskabet vælger at bygge 2 fabrikker med et velbeskrevet volumen. simpel beregning på disse volumener giver meget vidtrækkende kursmål. trængte de kun 1 fabrik så havde de bygget kun 1 fabrik.
Finn Blydt og JBS lavede en M.Sc. afhandling om hvordan man vil kunne producere CNF ud fra CO2. De har patenteret det vigtigste skridt i deres metode. Selve filtreringsprocessen. Normal produktion af CNF foretages ved:
Catalytic chemical vapor deposition (CCVD) or simply CVD with variants like thermal and plasma-assisted is the dominant commercial technique for the fabrication of VGCF and VGCNF. Here, gas-phase molecules are decomposed at high temperatures and carbon is deposited in the presence of a transition metal catalyst on a substrate where subsequent growth of the fiber around the catalyst particles is realized. In general, this process involves separate stages such as gas decomposition, carbon deposition, fiber growth, fiber thickening, graphitization, and purification and results in hollow fibers.
Se: https://en.wikipedia.org/wiki/Carbon_nanofiber
Rule
29.06.2022 kl 01:22 2891

Som jeg ser det er konkurrenter mange år bagud ifht BCS. Konkurrenter vil skulle omgå BCS patent. Konkurrenter vil skulle skrotte deres klassiske måde at producere CNF på. De har store investeringer i udstyr, da det jf ovenstående er en ikke ukompliceret process med mange steps.
Rule
29.06.2022 kl 01:25 2945

upsidedown: Jeg har skrevet at jeg mener de undervurderer konkurransen de vil møte i markedet og ut fra det har operert med særdeles spenstige kursmål.
BCS har ikke opereret med egne kursmål. Ingen firmaer opererer med egne kursmål. Vi andre kan bruge en kalkulator ud fra de volumener de melder om.

Da er vi enig på det punktet. Mitt problem er at jeg per nå ikke ser hva som er riktig kurs for BCS, fordi kursen ikke er dannet ut fra frie markedsbevegelser.

Kursmål settes nesten utelukkende på bakgrunn av opplysninger fra bedriften ved en IPO. Nå er kvalitetssikringen på Growth slappere og det har vært påpekt som et problem etter lanseringsbølgen som raste fra 2020. Kanskje blir det mer edruelighet fremover.

Her tror jeg du kan ha feil.

Studien om hvordan man produserer miljøvennlig karbonfiber ble lagt frem av to amerikanske forskere i 2014. Det er i hvert fall det tidligste jeg har funnet så langt. Nå kan det muligens være andre studier på andre språk jeg ikke behersker, men jeg velger å tro at dette er omkring den spede begynnelse.

Våkent gjort av herrene i Bergen at de de så muligheten, men jeg ville bli særdeles overrasket om de var de eneste.

Besitter man store mengder grønnvasket karbon, som andre har betalt for å bli kvitt, er jo hele problemstillinga med dyr og skitten produksjon for å få frigjort karbonet historie. En maskin som skal videreforedle CO2 til et kvalitetsprodukt merker neppe forskjell. Det er vel ingenting som er mer universell enn rein karbon.
rockpus
29.06.2022 kl 09:54 2759

"Besitter man store mengder grønnvasket karbon, som andre har betalt for å bli kvitt, er jo hele problemstillinga med dyr og skitten produksjon for å få frigjort karbonet historie. En maskin som skal videreforedle CO2 til et kvalitetsprodukt merker neppe forskjell. Det er vel ingenting som er mer universell enn rein karbon."

Vet ikke hvorfor du fortsatt utelater konkurransefordelen som BCS faktisk har. Kan bare gjenta at det er ikke tilgang på grønn co2 som er poenget, men derimot det ekstremt mye lavere energiforbruk som BCS sin metode krever!
Det var Blydt-Svendsen og Sagmo som fant opp metoden.
Når det gjelder de arbeidere som ble sendt hjem etter uhellet på Flesland, så har selvsagt ikke BCS noen informasjonsplikt til aksjemarkedet om hvordan disse helsemessig i ettertid ble fulgt opp.

Jeg vedlegger en presentasjon fra Saga Pure fra 22/3-21 i forbindelse med kapitalutvidelse for notering.
Legg spesielt merke til dette avsnittet, som bør forklare deg en del:

"Award-winning technology to produce CNF at lowest cost

BCS has developed a production method with significantly lower energy consumption; 50 kWh vs. 1400 kWh per kg for traditional methods
Operational track record since summer 2020 at BCS' test factory, with high quality CNF produced
Production method verified by DNV-GL
Strategic parts of the production process are patented"

https://news.cision.com/saga-pure-asa/r/saga-pure-asa--private-placement-in-bergen-carbon-solutions-and-listing-on-euronext-growth,c3311238
aud590
29.06.2022 kl 14:53 2516

Positiv melding fra BCS
(Bergen, 29 June 2022): Bergen Carbon Solutions AS (BCS, OSE:BCS)
With reference to earlier communicated guiding for production capacity at
Flesland The two final of the guided DIEGEL 2.0 Production units are now
commissioned and ready for start-up procedure at our test center at Flesland. In
full operation, the annual production capacity of our test center is now 3.25
Tonnes as earlier guided.
" We are happy to finally announce that the last two DIEGEL 2.0 production units
have been installed and commissioned and handed over to operations at our test
center" says CTO Håvard Husby.
Molbre
29.06.2022 kl 14:58 2502

Da er 1 av 3 meldinger jeg forventet i løpet av juni kommet, 2 igjen :-)

Hvis en sier at de får ett snitt på året på 2,3( tonn og får solgt alt, med stopp i noen uker) så får vi en innetkt i år ved pris på 5000 kroner per tonn en omsetning på 110 millioner :-)
Redigert 29.06.2022 kl 15:00 Du må logge inn for å svare
Rule
29.06.2022 kl 15:35 2407

yes, bingo, super flot klaret.! ! ! De får altså leveret super godt på deres tekniske targets og med CNT melding 16 Juni så burde den gå sky-high. Det var blue-sky muligheden der blev udløst der.
Denne vigtige milestone beviser at det er så vildt hvad de laver. De kan producere for +110millioner i revenue hjemme i garagen. hau hau. Jeg skriver + fordi vi kender ikke salgspriser der bør være i range 5000 - 10.000 pr kg for CNF.

Mye av kostnadene og forurensingen ved produksjon av karbonfiber ligger i selve forarbeidet med å frigjøre CO2. Og jeg har aldri bestridt at BCS har en forretningsmodell som vil levere tilnærmet et grønt produkt ut fra det de har informert om. Det oppnår man ved å rense karbonet og videreføre det til et produkt i fast form.

Jeg har gjentatte ganger skrevet at det vil være mange fremover som gjennom ulike prosesser renser CO2 og dermed gir markedet tilgang på en renset råvare som det har vært mangelvare av frem til nå.

I BCS sitt materiale står det at de renser CO2en før den videreforedles. Kan vi enes om det?

De skriver ikke nøyaktig hvordan de renser den, men jeg tipper med en løsning som er beslektet med det ACC driver i stor skala.

Mongstad er verdensberømt og i tet for uttesting av karbonfangst og ligger snublende nær Bergen. Mye av det som nå skal berge oss fra en overopphetet planet har linker til Mongstad.

ACC har patent på sin rensemetode, men i går var det en på forumet her som hevdet at BCS ikke har det. Men de skriver selv velutprøvd teknikk og da er det nærliggende for meg å tenke at rensemetoden har en link til Mongstad på et eller annet vis.

Nå har jeg ikke fått svar på mailen til BCS der jeg spurte dem om tallene de opererer med er beregnet ut fra konkurrenter som driver etter gammel produksjonsmetode. Jeg spurte også om hvilke fortrinn BCS har i forhold til en produsent som får tilgang på renset CO2. Så får vi se hva de svarer.

Redigert 29.06.2022 kl 16:13 Du må logge inn for å svare
rockpus
29.06.2022 kl 16:27 2306

Hvor har du det fra at det er rensing av co2 som er det viktige utgangspunktet?
Det er vel selve prosessen med å omdanne co2 til cnf eller cnt med mye lavere energibruk enn tradisjonell metode som er poenget.

"BCS has developed a production method with significantly lower energy consumption; 50 kWh vs. 1400 kWh per kg for traditional methods"

Selv om også andre produsenter etter hvert vil kunne få til noe lignende, vil fremtidens marked gi mer enn nok plass til flere. BCS er dog tidlig ute og kan skaffe seg viktige markedsandeler som vil kunne gi selskapet enorme overskudd.

Rein CO2 og tilgang på billig strøm basert på grønne energikilder er hovedfaktorene i produksjonen.

https://arxiv.org/vc/arxiv/papers/1503/1503.06727v1.pdf

Du ser i det du linker selv at de bruker uttrykket tradisjonelle metoder.

Produksjon av CO2 krever enormt med energi. Bare tenk hvor mye bensin som må brennes for å få noen gram CO2. Og en produksjonslinje som tidligere har produsert sin egen CO2 som innsatsfaktoren har hatt gigantiske kostnader - det er åpenbart.

Jeg mener hele markedet fremover kan høste fra et overskuddslager av CO2. Der det unike er at andre allerede har betalt regninga!

Det er dette BCS underkommuniserer etter mitt syn. Hadde de kommunisert at deres produksjonsmetode er 90 prosent billigere enn andre som kan ta i bruk frigjort CO2 ville jeg og sikkert mange med meg hevet øyenbrynene hakket høyere og blitt enda mer spent på regnskapstallene når systemet driftes for full maskin.

Derfor jeg mener det viktigste akkurat nå er å finne ut hva konkurrentene gjør og så ser man på BCS som investeringsobjekt på sikt. Akkurat nå er dette et bingospill og det vil det være inntil BCS leverer produkter og regnskap som beviser det de har kommunisert.
Redigert 29.06.2022 kl 17:39 Du må logge inn for å svare
Triggly
29.06.2022 kl 16:59 2241

Her tror jeg du har trykket på 0-knappen litt for mange ganger, molbre.
Flesland har nå en årlig produksjon på tilsammen 3250 kilo, som ved en pris på 5000 kroner per kilo gir en årlig omsetning på litt over 16 mill. Fortsatt langt fra milliardene

Da har vi endelig fått bevis på at BCS bare har hatt 2 operative maskiner inntil nå, noe jeg har argumentert for i flere uker. Husker det var flere her inne som ikke klarte å ta innover seg dette overhodet. Må si at diskusjonen om hvor mange maskiner BCS har er nå død.
rockpus
29.06.2022 kl 17:04 2227

Du bommer totalt.

Hvordan kan "rein co2 og billig strøm" bli poenget? De har jo utviklet en metode som holdes hemmelig om som gjør at energiforbruket blir ekstremt mye lavere! At da det lavere energiforbruket samtidig får enda en fordel med billig strøm, er bare en bonus på toppen!

"with significantly lower energy consumption; 50 kWh vs. 1400 kWh per kg " Legg merke til at det er FORBRUKET som er poenget, og ikke strømprisen.
Rule
29.06.2022 kl 17:17 2187

Vi må da ikke håbe at der kommer flere nyheder - det gik den gale vej på kursen. Uden for min fatteevne. Det er da en fin milestone og viser at de har fremdrift. De kan stille og roligt bygge flere diegels og afprøve dem i Flesland, så de er klar til at blive sat ind i fabrikken.
rockpus
29.06.2022 kl 17:20 2179

Det viktigste budskapet for meg med de siste meldinger, er at fremdriften i selskapet er normal og god, og ikke hemmet av lederskiftet
rockpus
29.06.2022 kl 17:35 2152

Statsstøtte for bygging av fabrikk har vært nevnt som en realistisk mulighet ved flere anledninger. Personlig tror jeg myndighetene først vil se at prosjektet faktisk kommer i gang. Investeringsbeslutning og påbegynning av grunnarbeider om få uker, bør kunne være en slik bekreftelse.
Her ser vi hvordan myndighetene stiller opp i regionen nå:

https://e24.no/det-groenne-skiftet/i/eEj4j9/vil-stoette-freyr-med-4-milliarder-kroner

Ja, Rockpus vi er uenig her.

Kostnaden med å frigjøre CO2 for produksjon er ekstremt kostbart og svært skitten uten gode renseteknologier.
rockpus
29.06.2022 kl 17:47 2119

OK. Da tror du ikke på hva selskapet selv informerer og som også Saga Pure understreker. Det er jo hele grunnlaget for at selskapet ble etablert og har vært omtalt og understreket i de fleste presentasjoner og omtaler.

Jeg har tidligere skrevet at jeg har fulgt BCS ut fra et teknisk bilde over en lengre periode. Jeg skrev for få dager siden at jeg muligens så en vending i chartet, men nå er den på ny innenfor den lange trenden som startet over 80. Jeg vil derfor tro at den minimum skal ned å sette en dobbelbunn og i verste fall innfri signalet om en bunn rundt 23 - 24.

Til Dere som nå blir sint igjen. Tekniske chart er et bilde over hva aksjonærene gjør og kan raskt endres hvis det kommer positive eller negative nyheter markedet oppfatter som noe nytt.
Triggly
29.06.2022 kl 18:29 2048

"By the end of June, the company expects to have a total of six production units in operations, of which two at the BIR project and four in the test-center at Flesland. The company is in discussions with Eviny to increase the power supply at Flesland, which, if successful, could allow the company to install additional production units at Flesland and increasing production until the factory in Mosjøen is up and running."

Da var det ene punktet på listen i boks, men her kan det fort komme flere gode nyheter

Forskjellen er vel at vi to tolker hva som er meldt litt forskjellig. Det er et utrykk man skal legge seg på minne.

Hør hva jeg sier, og gi f.. i hva jeg gjør.

Dette er litt dekkende per dags dato. Saga sikret seg gratis penger til den siste emisjonen. Er det noen som vet hva Saga har i inngangsverdi på de aksjene de hadde fra start?
Redigert 29.06.2022 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
rockpus
29.06.2022 kl 20:18 1869

Du får ha lykke til med å spre ditt budskap.
Får du markedet til å tro på din versjon, vil aksjen kollapse og hele ledelsen i både BCS og Saga vil bli stilt for retten for løgn og manipulering av markedet.
Jeg fatter ikke at du får anledning til å holde på med dette!
Rule
29.06.2022 kl 20:30 1858

For mig uinteressant. Hvad BCS kan drive det til er interessant. Jeg er value investor og har stor tro på BCS. Tilgængelighed af C02 er ikke noget problem. Folk indfanger det for at lagre det dybt ned i undergrunden. De mængder man taler om her er astronomiske ifht det behov som BCS har.
Danmark udleder vist ca. 40 - 50 millioner tons Co2 årligt. Ved ikke hvor stor en del der kan indfanges, men i teorien kan det hele kompenseres, fordi der findes teknologi til at udvinde Co2 direkte fra atmosfærisk luft. DK's indfangst og lagringsmål er 1 million tons om året, så det er ikke et ret stort skvæt der skal sættes af ved BCS fabrikker.

Ute å driter deg ut igjen?
Saga betalte 54 i den siste emisjonen, hvorfor skulle de gidde det om de planla en emisjon på lavere kurs senere?😂😂
Nugatti
29.06.2022 kl 20:38 1847

Kan vi bare ignorere upsidedown ..

Har du regnet på hva de tjente på de to salgene de gjorde rett før emisjonen og hvor mye de spyttet inn?

Hvorfor klarer du aldri å svare med saklighet, når du i følge deg selv vet alt om BCS?

Dette er en konklusjon du drar ut fra noe jeg aldri har skrevet. Det er per definisjon lov å være optimisk på egne vegne og markedsføre egne fortrinn.

Det er andre folks oppgave å etterprøve om det finnes flere veier til det forjettede land.

Jeg har funnet ut at Norne hjalp dem å handle opp kursen forut for salgene og den siste emisjonen. Det ble også meldt, men markedet valgte å overse denne lille detaljen, og det kan man ikke putte folk i fengsel for.

NB! Jeg skal legge inn linken på nytt fordi det gir mindre usakligheter og støy er rådet fra Admin. Og jeg respekterer Admin!

https://newsweb.oslobors.no/message/546439
Redigert 29.06.2022 kl 21:03 Du må logge inn for å svare

Kan ikke du studere denne linken jeg har gitt dere helt gratis. Den gir en pekepinn om hvem som har søkt patent.

https://arxiv.org/vc/arxiv/papers/1503/1503.06727v1.pdf
Redigert 29.06.2022 kl 21:21 Du må logge inn for å svare
rockpus
29.06.2022 kl 21:25 1765

At et meglerfirma får en oppgave som market maker for selskaper i en oppstartfase er helt normalt. Like normalt er det at en slik avtale sies opp når aksjen har fått etablert jevn omsetning.
Dine antydninger om bevisst avtalt kursmanipulasjon er helt klart ulovlig, dersom den oppdages. Dermed kommer du med injurierende påstander på tynt grunnlag.
Du hevder også at dersom et annet selskap får tilgang til samme type co2 som BCS, så vil de kunne produsere med like liten energibruk.
Foreslår at du får dette bekreftet fra selskapet..

Du har en klar agenda om å spre mest mulig usikkerhet og tvil hos dem som leser dine innlegg og skyr ingen midler. Jeg kan ikke fatte at du tør og at du ikke blir stanset.
Jeg orker ikke stort mer av dette,. Får rett og slett vondt i magen av å lese dine innlegg.

Rockpus.

Ja, Rockpus.
Jeg har ventet i flere dager på svar fra dem på et par konkrete spørsmål. De går i all hovedsak ut på hva som skjer med kalkylene hvis karbonfangst blir en suksess og en ettertraktet kommersiell handelsvare.

Du vet like godt som meg at hvis jeg skrev på vondskap så hadde jeg åpnet en ny tråd og samlet alle gribbene til fest. Du har vært så lenge på HO at du vet at det er hva useriøse typer som går over lik for rask profitt gjør.
Redigert 29.06.2022 kl 22:22 Du må logge inn for å svare

Hvorfor i H****** skal jeg regne på det, det er fullstendig irrelevant for meg om Spetalen blir verdens rikeste eller fattigste. Jeg investerer ikke i selskaper grunnet andre investorer.
Vis mer noe dokumentasjon på at Spetalen stor bak BCS, fremfor at BCS har valgt Spetalen.

Har jeg skrevet at jeg vet alt om BCS, faen for en klovn. Det har jeg aldri påstått, det har jeg aldri hatt som intensjon å sette meg inn og heller ikke tid til. Er faktisk ikke så desperat som deg,som tydeligvis har dette som en fulltidsjobb.
Du er og blir en klovn, og jobber på akkurat samme måte som Nemis/Simen i REC trådene. Du blir så hardt tatt med buksa nede at det er like pinlig som å se en sesong av helt perfekt.

Rule
29.06.2022 kl 22:18 1673

øh - har du selv læst det link....? Det er et universitets studie med en ide om at lave CNF ved brug af atmosfærisk luft og sollys/sol celler og unusual chemicals. De er ikke engang tæt på at have demonstreret det i fuld skala. Ideen kræver store solrige arealer. Jeg kan slet ikke forestille mig hvordan man så automatisk skal opsamle produktet fra de arealer på en sikker måde ( du var jo meget sikkerhedsbekymret) og også genbruge overskudsvarmen osv. De snakker om en masse ting i øst og vest. Funny, funny.
Zolo
29.06.2022 kl 22:22 1662

Re: upsidedown

Tror du kan glemme å bruke karbonfangst i forbindelse med BCS.

BCS kan trekke CO2 fra alle kilder som f.eks. direkte fra luft, pipe i smelteverk +++++

Jo mer co2 forrurensing jo bedre er det for BCS sin produksjon😊

Karbonfangst er i hovedsak tiltenkt oljeindustrien. BCS kan produsere uavhengig hvor co2 kommer fra.

I Mosjøen forrurenser bla. Elkem med co2 avgass.
Denne gassen kan f.eks. BCS foredle 👍

Mulighetene er uendelig (i positiv forstand), så lenge BCS har en rimligere produksjonskostnad pr tonn en andre produsenter 🤟