Bli med på en Bounty hunt

Queen of Crude
PSE 11.06.2022 kl 10:50 17236

Etter en fredag med sterk stigning er det på tide å lukke "usynlig"-tråden og starte på ny frisk. Sommerens mest spennende thriller er på trappene, med boring av aller første wildcat-brønn i Bounty-prospektet. Operatør Conoco Phillips har meldt om borestart den 27. juni, og at operasjonen skal ta 25-34 dager. Prospektet har et target på over 150MMbbl, og kan derfor gi en fin oppsving for Petrolia SE som eier 5%.

Petrolia henger seg her på et knallsterkt leteteam hos CoP. De fant nylig Slagugle, som gav dem tittelen "Explorer of the year" i 2020. Når de nå tar fatt på Bounty, til tross for at de nærliggende prospektene Fat Canyon og Melstein var tørre, er det nok fordi de sitter på svært så lovende seismikk. Vår usynlige venn ligger derfor an til å få mye god PR fremover!

Og med økt oppmerksomhet kommer vel endelig reprisingen?! Petrolias aksjekurs har til nå ikke gått opp i løpet av siste tids olje- og oljeservice-boom. Dette til tross for at man ved å kjøpe PSE sikrer seg:
- 49.9% eierskap i lete- og utvinningsselskapet Petrolia NOCO. De er rettighetshaver i 12 utvinningstillatelser på norsk sokkel, hvorav to ble tildelt i januar 2022. Den største pengesekken de sitter på er sin 20% andel i storfunnet Dugong, men også to produserende felt (~1% i Enoch & ~5% i Flyndre) bidrar med penger i kassa.
- 100% eierskap i oljeservice-selskapet Independent Oil Tools (IOT group). Disse har finansene på stell, kontor i 11 land, og leier ut utstyr og gjennomfører operasjoner mot boring og intervensjon.

I dagens marked, med olja i USD 120, vil bare Dugong-eierskapet forsvare PSE-kursen vi ser nå! Da får man litt produksjon, masse lete-potensiale, et oljeservice-selskap og flere mindre grønne satsinger gratis!
PL937
15.06.2022 kl 17:51 5800

Er det noen som har peiling på hvor mye penger PNO-PSE får av Equinor i kompensasjon grunnet farmouten på 10% som nylig ble avklart ?? En sponset boring på Bounty til PNO-PSE fra Equinor? Hva tror dere?
Redigert 15.06.2022 kl 17:52 Du må logge inn for å svare
Queen of Crude
16.06.2022 kl 04:45 5702

Nå har boringen av Bounty endelig begynt! Operatør Conoco Phillips har meldt sine anslag på recoverable resources til 18-153-665 mmboe. Det høyeste anslaget tilsvarer et skikkelig elefant-funn! Og det er ikke urealistisk at det blir en realitet. Bare se på leteressursene som har "skin in the game" her:
- Lundin var operatør for den nærliggende tørre Melstein brønnen (PL886), som også Petoro var med på.
- Equinor hadde 20% i den nærliggende tørre Fat Canyon brønnen (PL937)
ConocoPhillips, som selv har et prisbelønt leteteam, har derved med seg ALT av kompetanse på Frøyahøydens geologi denne gangen. For her samarbeider, CoP, Equinor, Lundin, Petoro og lille Petrolia NOCO. Det betyr maksimal læringseffekt fra tidligere bomskudd! Og det var like etter bommen på Fat Canyon at Equinor ville inn i Bounty, så her så de plutselig en mulig oppside.

Hva Equinor har betalt Petrolia NOCO for andelen er ukjent. Men hvis de har lagt medium-anslaget på 153 mmboe til grunn, samt en oljepris på godt over 100 USD, snakker vi en fin gevinst for den 10% som ble farmed out.
X-43 scramjet
16.06.2022 kl 05:05 5696

Dette er jo veldig gode nyheter QoC, utrolig fort dette gikk. Vi får håpe denne brønnen blir suksess. Da blir det nok en pen oppgang idag. Endelig litt flaks etter motgang på børsen
Queen of Crude
16.06.2022 kl 06:51 5662

Ja, Petrolia NOCO meldte borestart i går (se link fra Goldentouch). Siden dette er et relativt grunt reservoar kan vi forvente oss svar om brønnen er tørr allerede 5. juli. Treffer de hydrokarboner vil de bruke lenger tid, siden de da borrer dypere og evt henter mer data (tar ut kjerneprøver). Dette blir gøy!
Brusselgeren
16.06.2022 kl 08:45 5628

Blir sterk styring på denne nå, gjelder komme seg inn.
Ikke stå igjen på perrongen når toget kjører.
GoldenTouch
16.06.2022 kl 09:17 5686

Update on Petrolia SE Group
Petrolia SE Group, has two divisions, Energy and Energy Service.

Petrolia is the largest shareholder (49.9%) in Petrolia NOCO AS (“PNO” on NOTC) and is the largest lender to the company. Presently, Petrolia has given an unsecured loan of NOK 56,750,000.

PNO has reported commencement of drilling a wildcat exploration well on NCS in a promising prospect "Bounty” in PL 935 (10%). Ref attached map and notification of well approval by the Norwegian Petroleum Directorate (NPD).
The well is shallow with low cost and has a low chance of discovery, but has a high potential value to the shareholders of PNO and Petrolia. In addition, the well is financed by a carry of cost, so no additional financing is needed from Petrolia and other lenders.

PNO presently has a NOTC stock market value of about NOK 320 million.



The Energy Service Division consist of Green Energy Service activities and global Oilservices.
Revenue for the Energy Service segment for 2021 was USD 50 million (2020: USD 44 million) with a result for the year of USD 2.5 million in 2021 (2020: USD 1.3 million) ref note 5 of the Annual Report.
The stock market value for Petrolia SE on the Oslo Stock Exchange is about NOK 500 million.

Berge Gerdt Larsen / Sølve Nilsen
Executive Chair /Finance Manager

Nå er aksjen priset til 8-9 kroner, vi har et funn som tilsvarer 7,5 kroner aksjen med bergening av laveste estimat av funnet, vi har en oljeservicedel som raker inn penger og hadde nok blitt priset over dagens børsverdi om denne hadde blitt notert, vi har en CO2 lagring del og 11 lisenser. Ja her er man med på en wildcat brønn gratis med ekstrem potensiell oppside. Blir utrolig spennende å se om de kan får en ny Dugong. De vet det er Olje her, feltet ser snart ut som en Sveitserost, jeg tror det er mye større sjanse for funn enn de forespeiler. Men det funn sannsynlighet, kan kanskje QOC si noe mer om?
Queen of Crude
16.06.2022 kl 09:31 5706

De har tidligere skrevet om at chance of success er koblet til usikkerhet rundt seal (som nevnt tidligere). Toppen på Frøyahøyden har en tilt som gjør det å sikre forsegling vanskeligere enn vanlig. De er aldri 100% sikre på å ha forsegling (da hadde mange flere letebrønner truffet), og i tillegg var de to nærmeste brønnene tomme. Det er derfor forståelig at de setter lav COS på denne wildcat-brønnen (første i prospektet). Men strukturgeologisk er den lovende, og det er partnerne fra bom-brønnene som jobber med den. De er ikke lettvektere!
Jono
16.06.2022 kl 19:57 5708

sikkert mange optimister som fikk seg et sjokk i dag! :-(
for egen del ble påført et papir tap på mer enn 100K, men likevel har nesten det samme igjen på en ukes tid! :-)
om det kan være en trøst, tar det helt rolig, normalt og helt naturlig at noen tar sine gevinster etter noen dager med oppgang på en rød børs.
vi kan heller ikke se bort fra, at de som solgte på topp, var de samme som plukket opp igjen sine solgte aksjer med 2 kroner i rabatt? :-)
samme det, bare noen tanker fra meg, har ingen gode nyheter dessverre, ikke flere enn at jeg fortsatt ser fram til resultater, at stoler på at ikke nå bruker noen hundre millioner mer på en tørr brønn om ikke var 90% sikre på å finne noe denne gangen, 90 er kanskje for mye, men 50% så alt for lite, da ikke ville fullført dette prosjektet!
som sagt, bare noen tanker fra meg, som selv har 2 poster, den første til selvkost 50, den andre til 20 kroner +/-
derfor er jeg heller ikke redd for at vi kan se 5 kroner, om noen må betale "formue skatten" sin, en skatt bare norske eiere må betale i dårlige dager, at venstre siden heller ønsker at en kineser eller en prins fra Oman eier våre arbeidsplasser, at Røkke og Hagen med flere, bare er noen pingler når de reiser ut i verden! :-)
sukk, ble langt dette, men som alle andre, også blir påvirket av, men feirer likevel en flott dag!
Jono
16.06.2022 kl 21:26 5679

nei, dette er ingen lek, at alt går opp og ned. har opprettet en ny tråd for min aller største taper aksje så langt i år!
ja, dette kan være et godt kjøp, ikke alle som får lov til, ikke på hovedlisten, tjener penger, men nesten ingen omsetning av aksjer.
nei, har ikke lest meg opp, sist jeg hørte fra, at som flere andre, ikke har kunnet reise fritt rundt i verden, at nå bare håper på selv, at de kan bevise for meg og alle andre med troen på, at det ligger mange oppdrag og kontrakter i Pakistan og India med mange flere land i ....
https://finansavisen.no/forum/thread/150931/view
PS: ikke noe skriver om for å selge selv, min selvkost 20 -/+ per aksjer! :-(
Slettet bruker
16.06.2022 kl 22:51 5673

Jeg skal i hvertfall handle mer i morgen. Fin dip! Kjøpte på 9 tallet, men denne skal godt over det i løpet av sommeren.
Jono
17.06.2022 kl 23:36 5530

sukk! -- at helt enig, at ikke noe å skrive "hjem om i dag"! :-)
kanskje fordi aksjen var "over kjøpt" :-)
samme hva, alltid noen som vet mer enn andre!
har forsøkt å finne nyheter om, men ingen som skriver om.
Petrolia går mot strøms på en rød børs, men som jeg og sikkert flere med meg, oppfattet som "good news", har begynt å borre ...
hvorfor faen er DET noen som velger å selge seg ut?
som jeg skrev om i går, ikke spådde kursen i 5 kroner, men at jeg heller ikke så bort fra, at bare håper at ingen hørte på meg, at min skyld dette ... ? :-)
Mr Big
18.06.2022 kl 00:07 5562

Les den siste idiotiske meldingen som ødela oppturen.
Utbytte123
18.06.2022 kl 07:29 5502

Petrolia er en sammensatt aksje med enorme muligheter. De driver med oljeservice, som de har gjort i alle år, de har et leteselskap med flere gode lisenser son skal borres, og de har tom et spennende selskap med co2 lagring. I tillegg har de et gigantisk oljefunn i fjor, med verdier langt over aksjekurs.
Men Petrolia aksjen har liten omsetning og er ekstremt volatil Jeg har eid aksjer i selskapet i flere tiår og sett hvordan den flyr opp eller ned, tilsynelatende uten gode grunner.
Er man redd for store utslag og papirtap på porteføljen, så er ikke pse aksjen riktig adresse.
Ønsker man derimot å være langsiktig med et enormt potensiale så er pse ekstremt spennende.
De er et lite selskap som kan bli stort, og de har allerede et oljefunn, som er bekreftet, med enorme verdier.
La døgnfluene herje, vær tålmodig, og dette kan bli riktig spennende.
Husk at børs er et sted der verdier overføres fra den utålmodige til den tålmodige.
God lørdag.

Jono
18.06.2022 kl 12:52 5411

Ikke like opplest som deg, men helt enig om at denne aksjen er vanskelig å forstå seg på!
Har heller ikke like lang "fartstid" som deg, bare 2-to tiår som Petrolia aksjonær! :-)
Håper og tror at alle som kjøpte aksjer på fredag, får noen spennende uker, at oppsiden er mye større enn ...
Jono
18.06.2022 kl 22:23 5270

Hei igjen, vet ikke hva din selvkost er, du kanskje har solgt og kjøpt, selv bare det siste. Skrevet om før, min første post privat til selvkost kr. 50, i mitt AS "bare" 20 kroner, +/- for begge mine poster.
Du står kanskje på topp 20 listen også?, selv mangler noen 10K aksjer for å komme med ... :-)
Hva mener du om at BGL med familie, har full kontroll, ser du noen muligheter for at de kan velge å ta selskapet av børs, for om verdiene bak hver aksje er så stor, ville fått en god rabatt, om de f.eks. kom med et bud på 10 kroner, for selv om ikke du og meg ville akseptert, kanskje mange andre, bare å vise til i går ... ?
Utbytte123
19.06.2022 kl 09:05 5173

I og med at jeg har vært med så lenge i Petrolia, så har jeg også betalt 50 pluss for mange aksjer.
I år hvor jeg har tjent godt på andre aksjer, så har jeg solgt pse for å realisere tap, og få ned skattepliktig gevinst det året. Jeg har kjøpt meg inn igjen med en gang.

Realiserte tap på pse kan nok dreie seg om ca 600-700K.
Jeg har nå en liten pluss på mine beholdninger, et privat og et på firma. Til sammen nok til å være på topp 20.

Berge Gert Larsen er en original type, og mange mener mye om han. Det har vært mye rettsaker i hans farvann, og det er nok en Gert Larsen rabatt på pse aksjen også.
Med det sagt, han er en meget skolert mann og med sans for oljebransjen. Han overtok et konkurstruet lite selskap, DNO, i 1996, og bygde opp det til det det er i dag.
Verdi på DNO i dag ca 16 milliarder.

Jeg tror han prøver å bygge opp pse til å bli et betydelig oljeselskap, a la DNO, til beste for seg selv og alle aksjonærer, men man vet jo aldri. Dette er kun mine betraktninger som man ikke skal legge for mye vekt i.

Har jeg rett, og med suksess på letefront og karbonfangst, ja da er det bare å tenke på et tall.

God søndag.
Jono
19.06.2022 kl 17:53 5049

Takk for en god oppdatering, håper du får rett, at vi går noen spennende uker i møte. Ja, vi har mye til felles, har selv også tapt noen hundre K på denne aksjen! :-(
Skal bli spennende i morgen, om det går opp eller fortsetter ned. Håper og tror at noen bare måtte selge, at vi ser 10 tallet igjen ...
Jono
19.06.2022 kl 19:19 5019

Personlig har ingen meninger om BGL, men _det_ kan ikke være noen tvil om at denne personen har brukt mye tid, helse og millioner til dyre advokater.
Tok opp et søk, alle andre kan gjøre også, men kom i husk om alt som gikk galt, i tillegg til skatteregninger, at har vært med på opp og nedturer før!
Til de av dere som ønsker å lese litt om historien bak, vedlegger noen linker, selv ikke gadd å lese meg gjennom, men ble påminnet om hvorfor jeg og flere andre sitter med store tap i denne aksjen, på mange måter en aksje som har ligget "skuffen" min de siste 10 årene, forsøkt å glemme, men før kjempe funnet i fjor ... :-)
https://e24.no/boers-og-finans/i/pLBoxE/nytt-riggselskap-paa-kanten-av-stupet
https://www.dn.no/berge-gerdt-larsen/petrolia/gerdt-larsen-med-milliardsoksmal-mot-deutsche-bank/1-1-5329228
BGL er sikkert heller ikke like ung som meg lengre! :-)
Mange måter å regne på, at flere her har forsøkt på, men at jeg må si meg enig med alle som måtte mene at DET er snakk om en stor "BGL rabatt"! :-)
PS: kunne sikkert lagt til flere linker, men for meg virket som om noen hadde gjort en opprydding, at mange gamle "tema" var fjernet?
PS II: den siste linken jeg åpnet, ikke la med, måtte registrere meg først, nå er sulten, kanskje leser siden i kveld;
https://craft.co/petrolia-se/executives
Jono
20.06.2022 kl 16:55 4837

Nei, det gikk ikke som forventet i dag, hadde stor tro på at vi skulle åpne opp, at en ordre jeg la inn i går kveld, heldigvis for meg, ikke for stor, bare 5K aksjer, at en av de første som gikk i dag!
Ja, hvorfor jeg skriver om, kan love at ikke for å skryte, at heller for å vise/skrive om at jeg ikke har mistet troen på, selv om mine tap er store, samme med Cambi hvor jeg la inn, ikke mindre enn 3-tre ordre, manglet bare 3 øre for at jeg kanskje ville mottatt noen hundre mot totalt ønsker om å kjøpe 30K aksjer i dag, kanskje like godt, at har mer enn nok fra før av her også! :-)
Hva som også er rart, at så snart de begynte på en spennende brønn, nesten alle har sluttet å skrive, kursen har gått fra nesten 10 kroner til 6 tallet igjen?
PS: gjelder sikkert andre enn meg også, at heller kjøper mer i våre tapere framfor å kjøpe mer i våre vinner aksjer, noen som kjenner seg igjen?
Mr Big
23.06.2022 kl 06:53 4582

Nå er det ikke lenge til vi får melding angående boringen.. Spennende. Hva tror dere folkens?
Redigert 23.06.2022 kl 06:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.06.2022 kl 07:37 4583

Noe dato på denne beskjeden?
Mr Big
24.06.2022 kl 10:27 4451

Her vil kursen eksplodere snart🚀🚀🚀. Borring pågår og ventes vel resultat snart.
Slettet bruker
24.06.2022 kl 10:32 4453

Noe grunn for kursoppgang idag på 0 volum?
X-43 scramjet
30.06.2022 kl 10:34 4098

Tror dette er større enn det ser ut som, kom meg inn igjen i Petrolia. Fikk en god følelse at denne kanskje tar av snart
Mr Big
30.06.2022 kl 10:41 4173

Jeg forstår ikke hvorfor Petrolia er så lavt priset. Noen?
X-43 scramjet
30.06.2022 kl 11:04 4498

QoC har forklart det ligger masse skjulte verdier her. Det gikk ikke veien forrige oktober med boring og tørr brønn. De har nå funnet hydrokarboner, det er fortsatt tidlig i borefasen, kanskje de finner noe mer?
Redigert 30.06.2022 kl 11:05 Du må logge inn for å svare
GoldenTouch
30.06.2022 kl 11:05 4493

Dette er lottokupong gått inn, kursen kommer.
PL937
30.06.2022 kl 11:29 4444

Jeg mener at det er kjempepositivt å begynne direkte med å logge allerede nå uten å bore ned til terminal depth først. Noe svært er muligens på gang :-)
Queen of Crude
30.06.2022 kl 12:30 4363

Gratulerer med dagen til alle som hørte på gamle QoC og ble med på en Bounty hunt. Som jeg skrev tidligere var forsegling den største usikkerheten på Frøyahøyden. Nå har vi fått bekreftelse på at forseglingen er der (ellers ville brønnen vært tom)! Hurra!!! Dette er gode nyheter for AS Norge og for vårt lille Petrolia. Det verdensledende lete-teamet som har jobbet med dette prospektet var sikre på at hydrokarboner har migrert hit og de har kartlagt 152 meter sandsteinsreservoar rett under caprock (dette er et lengre intervall enn på Sverdrup!). Med tett forsegling over er det duket for fest. Det ligger an til at hydrokarbonene de aldri fant i Melstein og Fat Canyon er her. Snakker vi årets funn? Det er i alle fall et godt tegn at så store mengder hydrokarboner er tilstede rett under caprock at de tar kjerner tidlig (før de har borret til avtalt dybde). I beste fall er Frøyahøyden den nye Utsirahøyden...
X-43 scramjet
30.06.2022 kl 13:21 4307

Jeg har tatt et bra lodd idag og håper dette er en fin investering. Håper de finner hydrokarbonene. Venter i spenning. Hadde håpet på 10 kr på aksje kursen snart
X-43 scramjet
30.06.2022 kl 14:17 4237

Indikasjoner på at det finnes hydrokarboner i letefeltet sier de, det ser ut som Petrolia går litt tilbake på forventninger. Et liten tur ned og så kraftig opp når de endelig melder om funn av hydrokarboner og hvor stort område, evt. olje funn i tillegg?
Mr Big
30.06.2022 kl 14:29 4222

I morgen skal vi opp mot 10 kroner.
Utbytte123
30.06.2022 kl 16:15 4123

X-43. Dugong er bekreftet som et av, om ikke det, største funnene i fjor. Det var halen, Dugong tail, som var tørr. Petrolia på kurs 8 kroner og dagens oljepris er altfor lavt kun med dette ene funnet i fjor. Ekstra moro at de sannsynligvis har ennå et funn. Meget spennende :-)
X-43 scramjet
30.06.2022 kl 18:05 4050

Sto imot knallrød børs, blir spennende å få neste børs melding hvor stort dette blir, utrolig så liten interesse for Petrolia nå, er fortsatt under radaren. Free float lite aksjer og høy giring kan fort sende denne opp til 18 kr på gode nyheter fremover
Jono
30.06.2022 kl 22:37 3913

Ja, det skal bli spennende i morgen, at kursen også avsluttet nesten på topp, tyder på at de som ønsket å ta sine gevinster fikk avsluttet i god tid:
Nei, så er det heller ikke godt å vite om denne aksjen, bare for minne om at aksjen gikk ned på gode nyheter sist, om borre start før skjema, selv kjøpte en liten post så alt for tidlig på 6-, men falt videre til 5-tallet!
Håper selvfølgelig vi ser 10 tallet i morgen, men heller ikke kan se bort fra, at noen selger flere aksjer på dagens gode nyheter.
Ikke vet noe om selv, hvilke planer som foreligger, om de ønsker å være med videre eller tar en gevinst og selger sin eller sine andeler av et eventuelt stort og nytt funn?
X-43 scramjet
30.06.2022 kl 23:34 3866

Hydrokarboner utgjør hovedbestanddelen av råolje. Det blir spennende å se kvaliteten på dette funnet og hvor stort potensiale det er. Vi får nok mer svar i juli. Borefasen er fortsatt i startfasen. Håper QoC har rett her, da kan det bli kursfest i Petrolia.😃
PL937
30.06.2022 kl 23:37 3858

Hvor mange meter med kjerneprøver er det mulig for Transocean Norge å få opp per døgn ? 10-20-30 meter ?
Ermo
30.06.2022 kl 23:46 3845

Nok
Queen of Crude
01.07.2022 kl 06:21 3766

Hvis de bruker intelligent coring system (ICS) kan de ta opp til sammen 30 m kjerne fra forskjellige dybder mens de borer videre nedover. Hvis de ikke bruker dette må de nå trekke opp boret, sette på ny krone til kjernetaking, borre ut kjerne og deretter trekke kjernen opp til riggen. Sistnevnte vil nok ta rundt 8-10 dager.