Hvor ble det av oppkjøpene

Goldsmith
AZT 14.06.2022 kl 08:30 1294

Jeg mener AZT i desember 2019 meldte at de skulle bredde sin produktportefølje ved oppkjøp. Noen som vet hvorfor dette ikke har skjedd?
Det har gått nesten to og et halvt år!
rufus01
14.06.2022 kl 08:48 1251

Årsaken har blitt oppgitt og være reiserestriksjon i forbindelse med pandemien. I tillegg venter de på den riktige muligheten sikkert. Men de har oppgitt at det vil bli ett eller flere oppkjøp iløpet av dette året. Nå har halve året gått, så det kan komme en melding når som helst. Spennende å se hva det ender med. :)
Goldsmith
14.06.2022 kl 09:21 1203

Hm, det høres ut som en vikarierende grunn. Oppkjøp kan gjøres uten å reise (for mye). Det meste i våre dager gjøres digitalt.
Goldsmith
27.10.2022 kl 11:17 686

Hm.

På 3Q presentasjonen avslørte de at selskapet er i et aktivt M&A søk - 3 år etter at de meldte M&A som en del av den strategiske agendaen.

Samtidig har ikke CEO den nødvendige bakgrunnen for disse prosessene - han er faktisk både utdannelsesmessig og erfaringsmessig naken. Men han leder allikevel M&A løpet i selskapet. Det gir grunn til store bekymringer.
Det er foruroligende at styret og ledelsen ikke har rekruttert en M&A ansvarlig som har erfaring og kompetanse fra strukturelle prosesser - etter tre år.
Tilsynelatende forstår ikke styret hvilket kompetansegap som finnes.

Foruroligende!
Vi får krysse alt av fingre - og holde oss borte!
JosefK
27.10.2022 kl 11:22 669


Så er heller ikke jethro den som endelig bestemmer det, men styrets leder. Og hun har gjort en rekke m&a. Også i AZT da Beta glucans ble solgt.
Goldsmith
27.10.2022 kl 15:13 542


Jeg er ikke oppmerksom på at styrets leder er aktiv i den daglige driften. Jeg tror ikke CEO eller styrets leder heller er oppmerksomme på det.
Jeg vet heller ikke at styrets leder alene bestemmer oppkjøp, jeg trodde det var styret som kollegium som gjorde det.

Spennende at hun har gjort "en rekke m&a". Du har tidligere beskrevet at du ikke har sjekket hennes bakgrunn. Da vet du heller ikke hvor suksessfull hennes karriære som M&A rådgiver har vært. Å ikke gjøre hjemmeleksen sin kan vise seg å være lite fornuftig i dette tilfelle.