NAS - Rektangel formasjon ned til kr 5,15?
Aksjen beveger seg i en rektangelformasjon mellom støtte på 9.32 kroner og motstand på 13.49 kroner. Etablert brudd på et av disse nivåene vil signalisere videre retning. Et etablert brudd ned igjennom kr 9,32 utløser et sterkt salgssignal ned til kr 5,15. Dagens kurs er kr 9,22. Det er noe støtte på kr 9 og kr 6,25. MACD har utløst salg og det har alle de glid snitt gjort også. Kursen ligger 11,07% under 20 dagers, 16,87% under 50 dagers, 17,51% under 100 dagers og 13,95% under 200 dagers glidende gjennomsnitt. Aksjen begynner å bli oversolgt, men vi må se en stigning i RSI før det kan brukes som et salgssignal. Hvis aksjen begynner å stige igjen, er det viktig å etablere seg over kr 9,30 og helst kr 10. Et etablert brudd over kr 13,49 vil utløse et sterkt kjøps signal på oppsiden
Hvorfor blir alle disse salgs signalene utløst nå? NAS ligger an til milliard tap i Q2 2022 på drivstoff og valuta. I tillegg har selskapet inngått avtaler om kjøp av nye fly de ikke har penger til. Det er fly kaos på fly plassene i Europa, salget har flatet ut og begynt å synke...midt i beste sesongen. Og CEO Karlsen er bekymret for høstvinter sesongen pga lite salg. Dette ser ikke bra ut nei
Edit:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/y6E1nx/ny-bok-norwegian-reddet-fra-konkurs-to-ganger-av-staten
Hvorfor blir alle disse salgs signalene utløst nå? NAS ligger an til milliard tap i Q2 2022 på drivstoff og valuta. I tillegg har selskapet inngått avtaler om kjøp av nye fly de ikke har penger til. Det er fly kaos på fly plassene i Europa, salget har flatet ut og begynt å synke...midt i beste sesongen. Og CEO Karlsen er bekymret for høstvinter sesongen pga lite salg. Dette ser ikke bra ut nei
Edit:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/y6E1nx/ny-bok-norwegian-reddet-fra-konkurs-to-ganger-av-staten
Redigert 31.10.2022 kl 06:59
Du må logge inn for å svare
coccoman
19.11.2022 kl 08:55
5599
BULLISH HARAMI CROSS og kraftige tekniske kjøpssignaler vil lokke TA-gutta inn i aksjen i neste uke og dra den fra 9 mot 10 ;O))).
Kraftig nordlys i Tromsø og perfekte turforhold vil lokke asiater og nordmenn nordover i desember og i vinter. Men hvem skal frakte dem? Widerøe med sin begrensede kapasitet?
Dagens quiz: Det finnes bare et selskap som har felksibilitet i vinter til å møte etterspørselen. Du får et hint: power-by-the-hour. Hvilket?
Hau, hau
Kraftig nordlys i Tromsø og perfekte turforhold vil lokke asiater og nordmenn nordover i desember og i vinter. Men hvem skal frakte dem? Widerøe med sin begrensede kapasitet?
Dagens quiz: Det finnes bare et selskap som har felksibilitet i vinter til å møte etterspørselen. Du får et hint: power-by-the-hour. Hvilket?
Hau, hau
Frodon
24.11.2022 kl 05:32
5446
«Ryanair-toppsjef i strupen på Norwegian
Michael O'Leary forteller at han ikke ville tatt imot selskapet selv om det var gratis»
https://borsen.dagbladet.no/nyheter/ryanair-toppsjef-i-strupen-pa-norwegian/77843174
Michael O'Leary forteller at han ikke ville tatt imot selskapet selv om det var gratis»
https://borsen.dagbladet.no/nyheter/ryanair-toppsjef-i-strupen-pa-norwegian/77843174
coccoman
24.11.2022 kl 08:07
5464
Flyr er gratis, ikke NAS ;O)
Supert at O'Leary inviterer til en debatt om konkurransefortrinn, arbeidsvilkår, lønninger og arbeidsforhold i flybransjen. Nei, det er kanskje ikke det han vil, bare slenge dritt om en korkurrent? Mange vil reise med Ryanair, omdømmet er på lavmål og få av oss vil jobbe under så pressede betingelser. Qatar Airways, kanskje ser vi også dem innenriks snart? Jeg vil nok heller velge å betale et par hundrelapper ekstra for en tur til tigerstaden.
Ser du noen nye tekniske signaler, buy levels, positiv MACD ? Hæ, ka du trur framover ?
Ha en etisk dag på børsen ;O)
Hau, hau.
Supert at O'Leary inviterer til en debatt om konkurransefortrinn, arbeidsvilkår, lønninger og arbeidsforhold i flybransjen. Nei, det er kanskje ikke det han vil, bare slenge dritt om en korkurrent? Mange vil reise med Ryanair, omdømmet er på lavmål og få av oss vil jobbe under så pressede betingelser. Qatar Airways, kanskje ser vi også dem innenriks snart? Jeg vil nok heller velge å betale et par hundrelapper ekstra for en tur til tigerstaden.
Ser du noen nye tekniske signaler, buy levels, positiv MACD ? Hæ, ka du trur framover ?
Ha en etisk dag på børsen ;O)
Hau, hau.
Redigert 24.11.2022 kl 10:17
Du må logge inn for å svare
coccoman
24.11.2022 kl 18:36
5433
Opp 20% siste måned er derimot relevant gull, he, he. ;O). Ingen TA - signaler for tiden?
Hau, hau.
Hau, hau.
NASLover
29.12.2022 kl 13:38
4956
Jeg forstår din frustrasjon......venter desperat på kursfall slik at du kan kommentere på ditt innlegg....føler synd på deg.....
Frodon
29.12.2022 kl 14:34
5006
Er du klar over at minus før tallene vil si kursfall i aksjen?
1 uke NOK −0,962 −11,54%
1 måned NOK −1,368 −15,65%
6 måneder NOK −1,636 −18,15%
1 år NOK −3,14 −29,86%
1 uke NOK −0,962 −11,54%
1 måned NOK −1,368 −15,65%
6 måneder NOK −1,636 −18,15%
1 år NOK −3,14 −29,86%
Frodon
29.12.2022 kl 14:39
5018
Dette var vell skivebom fra deg? Også har NAS vært fulltreffer for meg? 😉
«NASLover
07.04.2022 kl 21:08
Tipper at aksje skal skyte mot 20 i løpe av ganske kort tid....bare løp og kjøp før det er for sent«
«NASLover
07.04.2022 kl 21:08
Tipper at aksje skal skyte mot 20 i løpe av ganske kort tid....bare løp og kjøp før det er for sent«
Frodon
30.12.2022 kl 14:39
4898
Fra Investtech:
«Aksjen ga salgssignal fra en rektangelformasjon ved bruddet ned gjennom støtten ved 7.98 kroner. Videre nedgang til 5.28 kroner eller lavere er signalisert. Aksjen har brutt ned gjennom støtten ved cirka 8.20 kroner. Videre nedgang er dermed signalisert»
«Aksjen ga salgssignal fra en rektangelformasjon ved bruddet ned gjennom støtten ved 7.98 kroner. Videre nedgang til 5.28 kroner eller lavere er signalisert. Aksjen har brutt ned gjennom støtten ved cirka 8.20 kroner. Videre nedgang er dermed signalisert»
coccoman
30.12.2022 kl 22:31
4881
Jepp, jepp. Lastet opp i dag, "skattemoriverte" kjøp i dag til skarve 7,30 fra de som foretok skattemotiverte salg i dag ;O).
Ser at finansdirektøren foretok samme manøver i går, det kommer nok noen hyggelige nyheter på nyåret ....
Hau, hau og godt nytt år, måtte det bli like bra som 2022 !
Ser at finansdirektøren foretok samme manøver i går, det kommer nok noen hyggelige nyheter på nyåret ....
Hau, hau og godt nytt år, måtte det bli like bra som 2022 !
Kåre Grønn
31.12.2022 kl 08:47
4806
I takt med nye Gardermoen, vil Norwegian ta helt av! Nordmenn vil både føle frihet i Norge og verden.
Frodon
02.01.2023 kl 07:46
4604
Fra Sparebank 1 Market sin rapport idag:
«Commercial flights still not back to 2019 level. Hardly any growth in H2 22 vs. 2019. Will it ever return?»
«Commercial flights still not back to 2019 level. Hardly any growth in H2 22 vs. 2019. Will it ever return?»
coccoman
02.01.2023 kl 10:12
4565
Iata: Jet fuel price average for 2022 (year to date) $139.3/bbl
23.12.22: The jet fuel price ended last week up 0% at 120/bbl. Prisutvikling siste uke av fjoråret kommer når som helst.
Trafikktallene for desember tikker vel også inn i løpet av uka. 15% billigere jetfuel, eller kanskje 20%? kombinert med høyere billettpriser og fulle fly vil jo skape driftsoverskuddet som ledelsen lover. Fleksible power-by-hour avtaler er gunstig for selskapet. Nedgang i flytrafikken tas av Flyr og Sas.
Jepp, romjulskjøpet av det skattemotiverte billigsalget av NAS-aksjer går som forventet. 30% fall i aksjekursen i 2022 er vel i overkant godt utgangspunkt for 2023 ;O)))
Godt nyttår! Hau, hau
23.12.22: The jet fuel price ended last week up 0% at 120/bbl. Prisutvikling siste uke av fjoråret kommer når som helst.
Trafikktallene for desember tikker vel også inn i løpet av uka. 15% billigere jetfuel, eller kanskje 20%? kombinert med høyere billettpriser og fulle fly vil jo skape driftsoverskuddet som ledelsen lover. Fleksible power-by-hour avtaler er gunstig for selskapet. Nedgang i flytrafikken tas av Flyr og Sas.
Jepp, romjulskjøpet av det skattemotiverte billigsalget av NAS-aksjer går som forventet. 30% fall i aksjekursen i 2022 er vel i overkant godt utgangspunkt for 2023 ;O)))
Godt nyttår! Hau, hau
Redigert 02.01.2023 kl 10:48
Du må logge inn for å svare
Frodon
02.01.2023 kl 14:42
4572
«Betydelig flere reiste i julen i år sammenlignet med fjoråret. Likevel ligger reisetallene fortsatt langt under prepandemiske nivåer»
https://e24.no/norsk-oekonomi/i/mQ5Loq/saa-mange-floey-i-juleuken
https://e24.no/norsk-oekonomi/i/mQ5Loq/saa-mange-floey-i-juleuken
coccoman
02.01.2023 kl 18:46
4468
Frodon skrev Fulle NAS fly og nedgang hos SAS og Flyr?
Jepp, trafikktalla for november viser betydelig forskjell på drifta, med NAS 85,5 prosent utsolgte seter, Flyr 77 (etter å ha satt flere fly på bakken) og Sas under 70!Klart at andelen tomme seter påvirker bunnlinja. Med PbH-avtaler koster det vel mindre å nedskalere om det blir nødvendig! Bedre drift kommer til å få konsekvenser etter hvert, et selskap vinner og to taper! No names ;O))))
Spent om desembertalla som tikker inn i løpet av uka viser samme forskjell ? Aksjekursene derimot er mer ufortsigbare selv om dagens 5% for nas var forventet så ble de jammen slått av Sas med 8,55 % ;o) Fantastisk!
Hau, hau
Spent om desembertalla som tikker inn i løpet av uka viser samme forskjell ? Aksjekursene derimot er mer ufortsigbare selv om dagens 5% for nas var forventet så ble de jammen slått av Sas med 8,55 % ;o) Fantastisk!
Hau, hau
Redigert 02.01.2023 kl 19:14
Du må logge inn for å svare
HerbM
03.01.2023 kl 00:32
4353
Kjøpte selv på 7,3. Liker egt ikke å snitte opp, men vurderer å kjøpe mer i morgen. Slik jeg ser det virker det å være motstand på 7,3 på nedsiden, og rundt 9 på oppsiden. Altså er det mye rom for oppgang.
Jokern akkurat nå er tallene som kommer om et par dager. Men, utifra passasjertallene fra avinor i desember kan vi annta at norwegian ikke leverer så værst.
Jokern akkurat nå er tallene som kommer om et par dager. Men, utifra passasjertallene fra avinor i desember kan vi annta at norwegian ikke leverer så værst.
Frodon
04.01.2023 kl 10:33
4125
Dnb ute med ny analyse på NAS.....nedjustering av kursmålet.....igjen
Det var analyse nr 15 fra Dnb på NAS siden august 2022 og de har faktisk bommet på alle sammen, aksjen bare faller og faller....og faller
Det ble en trist jul for NAS aksjonærene (i år også)....akkurat som Frodon advarte om
Det var analyse nr 15 fra Dnb på NAS siden august 2022 og de har faktisk bommet på alle sammen, aksjen bare faller og faller....og faller
Det ble en trist jul for NAS aksjonærene (i år også)....akkurat som Frodon advarte om
Redigert 04.01.2023 kl 10:36
Du må logge inn for å svare
coccoman
04.01.2023 kl 18:50
4021
Falt en liten prosent i dag etter to børsdager med stigning fra 7,3. Fikk gjort noen salg nære 8 i det siste ukes jetfuelpriser fra Iata tikket inn og lastet litt til 7,6 igjen i dag. Ser at olja faller og det er jo gunstig for bransjen.
Ser i shorteregiseret at ingen gambler større summer på kursfall i Norwegian nå:
Qube Research & Technologies Ltd - < 0,5% 13.12.2022
Voleon Capital Management LP - < 0,5% 24.11.2022
For en gangs skyld tror jeg jammen at kursmålet og kjøpanbefalingen til DnB er edruelig nok til at det går inn ! ;O))))
Lykke til nas-gamblere. Hau, hau.
Ser i shorteregiseret at ingen gambler større summer på kursfall i Norwegian nå:
Qube Research & Technologies Ltd - < 0,5% 13.12.2022
Voleon Capital Management LP - < 0,5% 24.11.2022
For en gangs skyld tror jeg jammen at kursmålet og kjøpanbefalingen til DnB er edruelig nok til at det går inn ! ;O))))
Lykke til nas-gamblere. Hau, hau.
Redigert 04.01.2023 kl 18:57
Du må logge inn for å svare
Frodon
04.01.2023 kl 22:19
3934
Dnb har nedjustert kursmålet fra kr 400 og ned til kr 9. Nå håper NAS aksjonærene at Dnb treffer på sitt kursmål på kr 9 🤣🤣🤣🤣🤣
1000vis av NAS aksjonærer har drømt om eventyrlige gevinster i aksjen, EN har advart dem alle…
There is only ONE Frodon 💪
1000vis av NAS aksjonærer har drømt om eventyrlige gevinster i aksjen, EN har advart dem alle…
There is only ONE Frodon 💪
coccoman
05.01.2023 kl 09:23
3887
🤣 Får du ikke med deg ferske fakta lenger? Sjekk dagens nyheter om trafikktall og drivstoff istedenfor å bli så høy på deg selv at du framstiller deg selv som en dinosaur. Store muskler kanskje? 🤣🤣🤣🤣🤣.
"For første kvartal 2023 har de sikret seg 17.600 tonn drivstoff til 903 dollar pr. tonn, i andre kvartal har de kjøpt 37.800 tonn til 896 dollar pr. tonn, mens for andre halvår er det sikret 88.200 tonn til 885 dollar pr. tonn. – Vi opplever fortsatt positive bookingtrender, og salget av flybilletter på nyåret har vært bedre enn forventet".
Nas skal vel opp over 8 kr rimelig fort når fakta endelig forstås av hønseflokken? Vi får se resten av uka.
Lykke til!
"For første kvartal 2023 har de sikret seg 17.600 tonn drivstoff til 903 dollar pr. tonn, i andre kvartal har de kjøpt 37.800 tonn til 896 dollar pr. tonn, mens for andre halvår er det sikret 88.200 tonn til 885 dollar pr. tonn. – Vi opplever fortsatt positive bookingtrender, og salget av flybilletter på nyåret har vært bedre enn forventet".
Nas skal vel opp over 8 kr rimelig fort når fakta endelig forstås av hønseflokken? Vi får se resten av uka.
Lykke til!
Frodon
05.01.2023 kl 09:24
3895
Enda en dårlig rapport fra NAS, akkurat som forventet. Fin salgsmulighet idag, siden markedet utrolig nok sendte aksjen opp på tallene, loool.
https://newsweb.oslobors.no/message/579642
https://newsweb.oslobors.no/message/579642
HerbM
05.01.2023 kl 10:31
3822
Ikke så værst denne rapporten. Typisk at kursen ikke reagerer noe særlig oppover selv på gode nyheter, men det kommer nok etterhvert. Var nok heller ikke tilfeldig at også finansdirektøren i nas kjøpte aksjer like før nyttår.
Frodon
05.01.2023 kl 11:31
3779
Hva mener du er bra med denne rapporten? Dnb virker ikke happy i dagens analyse på NAS? Her er et lite utdrag:
«We consider this a slightly negative report for Norwegian Air Shuttle including a yield and load somewhat below expectations, partly offset by high ancillary spending and positive outlook comments»
«We consider this a slightly negative report for Norwegian Air Shuttle including a yield and load somewhat below expectations, partly offset by high ancillary spending and positive outlook comments»
HerbM
05.01.2023 kl 12:49
3769
I går lo du av dnb sine kursmål(inkludert nåværende), og i dag bruker du dnb sine analyser som argument. Ikke glem at de fortsatt har kjøpsanbefaling på nas.
Synes "ikke så værst" var en bra måte å beskrive rapporten på. Den bekrefter at nas er på rett kurs til å gjøre comeback til før covid nivåer, med stadig flere passasjerer. Den noe lave fyllingsgraden trekker litt ned, men endrer ikke fremtidsutsiktene for nas.
Synes "ikke så værst" var en bra måte å beskrive rapporten på. Den bekrefter at nas er på rett kurs til å gjøre comeback til før covid nivåer, med stadig flere passasjerer. Den noe lave fyllingsgraden trekker litt ned, men endrer ikke fremtidsutsiktene for nas.
Frodon
05.01.2023 kl 20:30
3647
Dnb treffer jo ikke på kursmålene sine i NAS. Kanskje derfor de er så desperate til å sende ut analyser om selskapet? Kan ikke huske at de har så mange analyser på noe annet selskap. Kanskje de burde vurdere å bytte analytiker på NAS?
At de kan treffe på ting i analysen er opplagt. De siste årene har du som regel sett meg beskrive temaene rundt utfordringene til NAS i lang tid, før de har fått det inn i sine analyser. Litt rart, siden de jobber med dette og sender ut så mange analyser 😜
Tja, der er ikke vi to enige. Jeg mener fortsatt at hvis NAS skal tilbake til store fine overskudd, må de få tilbake forretningsreiser fra næringslivet. Det lagger stort fortsatt og kommer kanskje ikke tilbake til gamle høyder før pandemien? Hvis ikke, må kanskje NAS finne på noe annet lurt for å få overskuddene tilbake. Det nytter ikke å håpe på flaks med dollar og drivstoff priser hvert år for å tjene litt penger 🤪
At de kan treffe på ting i analysen er opplagt. De siste årene har du som regel sett meg beskrive temaene rundt utfordringene til NAS i lang tid, før de har fått det inn i sine analyser. Litt rart, siden de jobber med dette og sender ut så mange analyser 😜
Tja, der er ikke vi to enige. Jeg mener fortsatt at hvis NAS skal tilbake til store fine overskudd, må de få tilbake forretningsreiser fra næringslivet. Det lagger stort fortsatt og kommer kanskje ikke tilbake til gamle høyder før pandemien? Hvis ikke, må kanskje NAS finne på noe annet lurt for å få overskuddene tilbake. Det nytter ikke å håpe på flaks med dollar og drivstoff priser hvert år for å tjene litt penger 🤪
coccoman
05.01.2023 kl 21:14
3627
Joda, forretningsreisende er på vei tilbake og salg av sydenreiser til høye priser går unna så de ljomer! Det viser seg faktisk at vi er villige til å betale langt mer enn tidligere for å komme oss til varmen ;O)
"Året avsluttet positivt med solid drift på de travle utfartsdagene rundt jul. For Norwegian ble 2022 preget av at etterspørselen etter flyreiser kom tilbake og selskapet opplevde en tredobling i antall passasjerer sammenlignet med året før. Den positive bookingtrenden fortsetter inn i 2023, skriver selskapet.
– Samlet sett har 2022 vært et meget bra år for Norwegian, ikke minst ble sommersesongen svært bra. "
Ledelsen har nå fått på plass drivstoffavtale for de to neste årene, så driftsresultatene ligger allerede an til å bli bedre nå enn hva de leverte i fjor. Og aksjen er 30% billigere enn for et år siden. Flere og flere vil innse at NAS-aksjen står foran reprising etter Corona - nedturen. Det har jeg gamblet på! Nå håper DnB og oss andre på flymangel ;O))))) Lykke til !
Hau, hau.
"Året avsluttet positivt med solid drift på de travle utfartsdagene rundt jul. For Norwegian ble 2022 preget av at etterspørselen etter flyreiser kom tilbake og selskapet opplevde en tredobling i antall passasjerer sammenlignet med året før. Den positive bookingtrenden fortsetter inn i 2023, skriver selskapet.
– Samlet sett har 2022 vært et meget bra år for Norwegian, ikke minst ble sommersesongen svært bra. "
Ledelsen har nå fått på plass drivstoffavtale for de to neste årene, så driftsresultatene ligger allerede an til å bli bedre nå enn hva de leverte i fjor. Og aksjen er 30% billigere enn for et år siden. Flere og flere vil innse at NAS-aksjen står foran reprising etter Corona - nedturen. Det har jeg gamblet på! Nå håper DnB og oss andre på flymangel ;O))))) Lykke til !
Hau, hau.
Frodon
05.01.2023 kl 23:36
3528
Nå tror jeg du surrer? Sammenligner du med 2021 tallene, har du garantert vært happy med alt i 2022….bortsett fra aksjekursen. Du må sammenligne med tiden før pandemien 😉
At NAS har hedget drivstoff er ikke det samme som at de får et bedre driftsresultat. Trodde du det?
Norwegian tapte to milliarder kroner på drivstoffsikring i fjerde kvartal 2018
https://www.nettavisen.no/na24/norwegian-med-giganttap-pa-drivstoffsikring/s/12-95-3423576921
Juni 2020
«Norwegian trenger flere milliarder - urealisert smell på drivstoffhedging«
https://www.finansavisen.no/nyheter/luftfart/2020/06/09/7536289/norwegian-trenger-flere-milliarder-urealisert-smell-pa-drivstoffhedging
Fikk du ikke med deg dette?
«Frodon
02.01.2023 kl 07:46
Fra Sparebank 1 Market sin rapport idag:
«Commercial flights still not back to 2019 level. Hardly any growth in H2 22 vs. 2019. Will it ever return?»
«Frodon
02.01.2023 kl 14:42
«Betydelig flere reiste i julen i år sammenlignet med fjoråret. Likevel ligger reisetallene fortsatt langt under prepandemiske nivåer»
https://e24.no/norsk-oekonomi/i/mQ5Loq/saa-mange-floey-i-juleuken
At NAS har hedget drivstoff er ikke det samme som at de får et bedre driftsresultat. Trodde du det?
Norwegian tapte to milliarder kroner på drivstoffsikring i fjerde kvartal 2018
https://www.nettavisen.no/na24/norwegian-med-giganttap-pa-drivstoffsikring/s/12-95-3423576921
Juni 2020
«Norwegian trenger flere milliarder - urealisert smell på drivstoffhedging«
https://www.finansavisen.no/nyheter/luftfart/2020/06/09/7536289/norwegian-trenger-flere-milliarder-urealisert-smell-pa-drivstoffhedging
Fikk du ikke med deg dette?
«Frodon
02.01.2023 kl 07:46
Fra Sparebank 1 Market sin rapport idag:
«Commercial flights still not back to 2019 level. Hardly any growth in H2 22 vs. 2019. Will it ever return?»
«Frodon
02.01.2023 kl 14:42
«Betydelig flere reiste i julen i år sammenlignet med fjoråret. Likevel ligger reisetallene fortsatt langt under prepandemiske nivåer»
https://e24.no/norsk-oekonomi/i/mQ5Loq/saa-mange-floey-i-juleuken
coccoman
06.01.2023 kl 10:27
3402
Surrehau sjøl! Nas gjorde alt rett i fjor bortsett fra jetfuel-smellen som minsker fjorårets overskudd. Den smellen går de IKKE på i år.
NAS oppnår bedre billettpriser og har bedre sydensalg enn i fjor, flyr med fulle fly, har økende markedsandeler. Disse forutsetningene vil sammen med billigere fuel enn i fjor gi et bedre driftsresultat. Got it? I tillegg er aksjen over 30% billigere enn for et år siden, og de vil motta billige MAX - fly fra Boing. Klart at aksjen skal opp fra 7 - tallet!
Gjør som du vil, du baisset på 7,30 og 7,60 da jeg laset opp og nå står du sutrede igjen på perrongen med lommene fulle av bcs-aksjer og surrer om hendelser før pandemien da aksjekursen var mange ganger dagens, mens nas-aksjen snart fyker over 8. Der er jo nå du må være inne!
Ha en vakker dag. Hau, hau
NAS oppnår bedre billettpriser og har bedre sydensalg enn i fjor, flyr med fulle fly, har økende markedsandeler. Disse forutsetningene vil sammen med billigere fuel enn i fjor gi et bedre driftsresultat. Got it? I tillegg er aksjen over 30% billigere enn for et år siden, og de vil motta billige MAX - fly fra Boing. Klart at aksjen skal opp fra 7 - tallet!
Gjør som du vil, du baisset på 7,30 og 7,60 da jeg laset opp og nå står du sutrede igjen på perrongen med lommene fulle av bcs-aksjer og surrer om hendelser før pandemien da aksjekursen var mange ganger dagens, mens nas-aksjen snart fyker over 8. Der er jo nå du må være inne!
Ha en vakker dag. Hau, hau
Redigert 06.01.2023 kl 15:33
Du må logge inn for å svare
coccoman
07.01.2023 kl 09:21
3241
https://www.finansavisen.no/industri/2023/01/06/7975051/norwegian-sjef-veldig-sannsynlig-at-det-bestilles-nye-fly
Ja, da ser det det ut til av fly og drivstoff ordner seg i 2023 ;O)). Etter fjorårets overreaksjen er NAS-aksjen blitt meeeeeeeget attrativt priset ved inngangen til nyåret. Det kommer nok nye analyser med høyere verdisettinger snart og så kommer kjøperne løpende etter skal du se!
Hau, hau
Ja, da ser det det ut til av fly og drivstoff ordner seg i 2023 ;O)). Etter fjorårets overreaksjen er NAS-aksjen blitt meeeeeeeget attrativt priset ved inngangen til nyåret. Det kommer nok nye analyser med høyere verdisettinger snart og så kommer kjøperne løpende etter skal du se!
Hau, hau
Redigert 08.01.2023 kl 06:59
Du må logge inn for å svare
HerbM
08.01.2023 kl 03:24
3083
Det at flere kommer til å fly fremover er sikkert, og hvem er best posisjonert til å håndtere en slik vekst? Hvem har mest penger i kassa? Best avtaler? Jo det er norwegian.
Og markedet kommer til å innse dette, etterhvert. Selv er jeg strålende fornøyd med prisutviklingen i det siste, og fått mange muligheter til å selge meg ut på topp og kjøpe meg inn igjen på lavere nivåer.
Og markedet kommer til å innse dette, etterhvert. Selv er jeg strålende fornøyd med prisutviklingen i det siste, og fått mange muligheter til å selge meg ut på topp og kjøpe meg inn igjen på lavere nivåer.
Frodon
08.01.2023 kl 13:22
2959
Det er veldig mange fly selskap som har bedre avtaler enn NAS, som har mye mindre gjeld og mye mer cash
Det eneste NAS trenger å gjøre, er å bli blant de fly selskapene som klarer å tjene penger på driften....for det er veldig mange år siden sist de klarte det
Det eneste NAS trenger å gjøre, er å bli blant de fly selskapene som klarer å tjene penger på driften....for det er veldig mange år siden sist de klarte det
HerbM
08.01.2023 kl 15:48
2934
Kan du gi noen eksempler? Jeg tenker da selvsagt på flyselskaper som oppererer innad i norge, og til populære reisemål utenlands.
Frodon
08.01.2023 kl 20:02
2836
Du sammenligner en håndfull av fly selskap, hvor ingen av de er blant topp 100 største fly selskap igjen? Ironien er at du KUN sammenligner fly selskap hvor ALLE taper penger….istedenfor å investere i de bra fly selskapene? Hvorfor det? Er du ikke på børs for å tjene penger…?
NASLover
08.01.2023 kl 21:07
2813
HerbM
08.01.2023 kl 22:08
2891
Kunne ikke brydd meg mindre om listen over topp 100 største flyselskap. Faktum er at også nordmenn flyr, selv om vi bare er 5,5 mill mennesker.
Og her tar du feil, både i andre og i tredje kvartal i fjort gikk nas med overskud. Faktisk går det nå så bra for nas at de bestiller enda flere fly, og det i takt med økende antall reisende.
Selfølgelig er jeg på børsen for å tjene penger, og der har nas bidratt meget positivt ;)
Og her tar du feil, både i andre og i tredje kvartal i fjort gikk nas med overskud. Faktisk går det nå så bra for nas at de bestiller enda flere fly, og det i takt med økende antall reisende.
Selfølgelig er jeg på børsen for å tjene penger, og der har nas bidratt meget positivt ;)
Frodon
08.01.2023 kl 22:27
2871
Men, NAS taper jo penger HVERT år..... Det ene kvartalet du henviser til, tapte de også penger....men da må du kunne lese regnskap for å forstå. Det hjelper vell ikke å gå med overskudd i et kvartal, når du totalt taper penger i året? Jeg kan gjøre det mer forståelig. Hvis du får kr 500.000 utbetalt i lønn i juli, også har du kr 800.000 i utgifter totalt i de andre 11 mnd. Har du da råd til å betale alle dine kostnader det året...?
Så ikke regner du med noen andre fly selskap, uten om de Norske...men i følge deg, er NAS best? Selv om de taper penger....
Bestiller NAS flere fly fordi det går så bra...? I følge CEO Karlsen har han sagt at NAS ikke klarer å gå med overskudd med så få fly de har nå. Du fikk med deg det?
Har du realisert gevinst i NAS aksjen de siste 4 årene?
Så ikke regner du med noen andre fly selskap, uten om de Norske...men i følge deg, er NAS best? Selv om de taper penger....
Bestiller NAS flere fly fordi det går så bra...? I følge CEO Karlsen har han sagt at NAS ikke klarer å gå med overskudd med så få fly de har nå. Du fikk med deg det?
Har du realisert gevinst i NAS aksjen de siste 4 årene?
minsin
08.01.2023 kl 22:59
2865
hmm NAS kan bli ett spennende selskap på sikt... men først må endel ting avklares.
Halve Norge ligger med influensa ,ny kina covid - betyr mindre reisende.
Renten begynner å slå inn på de reisende. - spesielt fritidsreiser vil begrenses
Oljeprisen ligger i ett litt skummelt nivå...
På den positive siden ..
SAS er gjennom en restrukturering og vil komme utav dette i en mye dårligere innpakning.
Flyr- må gjennom en ny på tvungen emisjons runde- allerede ser vi tendenser til at Flyr mener det er billigere å videre lease ut flyene enn å drive dem selv
Følger med , men vet ikke om eller når jeg kjøper
Halve Norge ligger med influensa ,ny kina covid - betyr mindre reisende.
Renten begynner å slå inn på de reisende. - spesielt fritidsreiser vil begrenses
Oljeprisen ligger i ett litt skummelt nivå...
På den positive siden ..
SAS er gjennom en restrukturering og vil komme utav dette i en mye dårligere innpakning.
Flyr- må gjennom en ny på tvungen emisjons runde- allerede ser vi tendenser til at Flyr mener det er billigere å videre lease ut flyene enn å drive dem selv
Følger med , men vet ikke om eller når jeg kjøper