Pho Q3 resultat

Scoopfinder
PHO 08.11.2018 kl 07:21 27274

Oslo, Norway, 8 November 2018: Photocure ASA (OSE:PHO), today reported a revenue growth of 42% in local currency for the U.S. market in the third quarter of 2018, contributing to total Hexvix/Cysview revenues of NOK 43.5 million (Q3 2017: NOK 35.5 million) and a recurring EBITDA of NOK -3.1 million (NOK -9.6 million).

With the reimbursement of blue light cystoscopy with Cysview, FDA approval of label expansion for Cysview and the launch of Cysview in combination with flexible cystoscopes in the surveillance of bladder cancer patients, the company reiterates the positive outlook for the important U.S. market.

"The Photocure team has built a unique company within the field of bladder cancer, with excellent people, world leading technology and high-potential products. The company has developed a solid infrastructure in key regions. We will continue to scale and leverage on this growth platform to deliver on the commercial opportunities in the bladder cancer markets. I look forward to work with the team to expand the commercial footprint and to embark on the growth journey for Photocure," says Daniel Schneider, President & Chief Executive Officer of Photocure, who started October 29th, 2018.


Photocure reported total group revenues of NOK 44.4 million in the third quarter of 2018 (NOK 35.6 million), with a recurring EBITDA of NOK -3.1 million (NOK -9.6 million). Net earnings was NOK -4.8 million (NOK -10.1 million), while the cash position ended at NOK 92.8 million. The sales development in the U.S. was strong with a unit sales increase of 35% in the quarter. The revenues in the Nordics increased 19% to NOK 10.6 million (NOK 9.0 million) in the third quarter, driven by price increases as well as higher billing compared to last year. EBITDA for the Hexvix/Cysview commercial franchise ended at NOK 1.3 million in the third quarter of 2018. At the end of the quarter the total installed base of permanent blue light cystoscopes (BLCs) was 131. In addition, 6 flexible cystoscopes for the surveillance setting have been installed.

Photocure has built considerable experience in the bladder cancer market through its Hexvix/Cysview franchise and sees significant long-term value creation potential in this market segment. The company aims to capitalize on the inclusion in the AUA-SUO guidelines, as well as the increased patient awareness and the changes to reimbursement of Cysview for outpatient TURBT procedures with rigid cystoscopes, to significantly increase penetration in the U.S. market. Furthermore, with the approval of the extension of the indication for BLC with Cysview to include flexible cystoscopies, a significant market opportunity has opened in the surveillance segment.

"Photocure has invested significantly in the U.S market over the two last years. These investments will enable the company to drive the U.S. revenues in 2020 to a range of USD 20-25 million and towards profitability, with potential driven by favorable reimbursement and penetration of the surveillance segment. The company will update the market on this outlook at latest when releasing full year 2018 results", Mr. Schneider concludes.
Redigert 21.01.2021 kl 07:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.11.2018 kl 23:57 4120

Da er vi tilbake til det som er det egentlige problemet, ledelsen i Photocure. Er de naive, udugelige, ikke tilstede, sinnssyke i gjærningsøyeblikket, eller hva er de egentlig? Noe fungerende ledelse, som jobber for aksjonærenes beste er de i alle fall ikke. Gir Schneider grunnlag for å håpe på bedring? Jeg vet ikke, kan bare håpe det beste. Produktet selger seg heldigvis nesten selv, så sånn sett er jeg fortsatt optimist.
Redigert 21.01.2021 kl 00:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.11.2018 kl 23:57 2828

Da er vi tilbake til det som er det egentlige problemet, ledelsen i Photocure. Er de naive, udugelige, ikke tilstede, sinnssyke i gjærningsøyeblikket, eller hva er de egentlig? Noe fungerende ledelse, som jobber for aksjonærenes beste er de i alle fall ikke. Gir Schneider grunnlag for å håpe på bedring? Jeg vet ikke, kan bare håpe det beste. Produktet selger seg heldigvis nesten selv, så sånn sett er jeg fortsatt optimist.
Redigert 21.01.2021 kl 00:22 Du må logge inn for å svare
focuss
08.11.2018 kl 23:40 2870

Samme men kanskje klarere.

Jeg tror Photocure ubevisst har sent ut børsmelding som en del, særlig nye aksjonærer, har misforstått og har trodd har vært den oppdaterte guidingen vi har ventet så lenge på. Slik børsmeldingen er fremstilt så er det ikke rart noen og enhver kan ha blitt lurt. Gir til og med inntrykk av at den kommer fra Schneider. Den guidingen som står i børsmeldingen er ett år gammel og inneholder ikke surveillance og ikke effekt av refusjon. At investorer kan ha fått panikk av denne meldingen er ikke rart. Det ville jeg også fått om jeg trodde det var den nye guidingen.
Redigert 21.01.2021 kl 00:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.11.2018 kl 23:39 2875

There is no info tabber?????

It would not surprise me if the new guiding is exactly the same as the old guiding. The old guiding reflects how difficult It is to penetrate an existing market.

People are not that stupid. 1.1 million shares are not dumped because some people thought thusnwas the NEW guiding.
Redigert 21.01.2021 kl 00:22 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
08.11.2018 kl 23:36 2884

Markedet kan nok forsåvidt lyve - eller ihvertfall forteller det ikke sannheten. Se f.eks. på NANO som nylig fant ut at de måtte en tur ned på 46 kr før markedet nå har funnet ut at 71 kr kanskje er riktigere pris. Å se på markedet blir ofte som å tenke på et tall, og markedet forteller kun sannheten om aksjekursen i øyeblikket, men sjelden sannheten om selskapet.
Redigert 21.01.2021 kl 00:22 Du må logge inn for å svare
Bullinvestor
08.11.2018 kl 23:31 2907

Focuss
Håper du har rett, en info tabbe fra PHO. 20% nedgang i dag henger vel ikke på greip. Kanskje markedet svarer med Justert oppgang i morra..
Redigert 21.01.2021 kl 00:22 Du må logge inn for å svare
Merlin
08.11.2018 kl 23:24 2925

Ja her har noen vært bevisstløs i gjerningsøyeblikket. Schneider har fått noe i hendene han ikke har kunnet regne ordentlig på.

Det de egentlig sier er at de utsetter ny guiding til resultatfremleggelsen for 4. kvartal dvs. antatt i begynnelsen av februar 2019, i stedet for innen utgangen av 2018. Det er dessuten helt naturlig, siden Photocure da vil se salget av flexiscop etter at refusjonen for flex er iverksatt. Dermed kan de gi et mye sikrere estimat.
Redigert 21.01.2021 kl 00:22 Du må logge inn for å svare
focuss
08.11.2018 kl 23:24 2931

Når meldingen også avsluttes med: Mr Schneider concludes så blir jo skandalen fullkommen. Virker som det har oppstått ett ledelses vakuum
Redigert 21.01.2021 kl 00:22 Du må logge inn for å svare
focuss
08.11.2018 kl 23:12 2966

Dette bør faktisk Photocure sende en oppklarende melding på.
Redigert 21.01.2021 kl 00:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.11.2018 kl 23:11 2971

Takk!
Jeg la ikke merke til den.
Klart nedturen svir, men nå fikk jeg hørt hele presentasjonen sammenhengende. Og det er nok arrogant å si, men jeg synes markedet tar feil.
Redigert 21.01.2021 kl 00:22 Du må logge inn for å svare
focuss
08.11.2018 kl 23:05 2959

Jeg tror det er mulig at dagens dramatiske kursfall skyldes en gedigen tabbe fra Photocure ved å legge klippet under inn i meldingen. For min del reagerte jeg ikke på det da jeg visste at dette er den gamle guidingen fra ett år tilbake og som vi venter på at skal oppdateres. Det er imidlertid mange nye investorer i Photocure som ventet at guiding skulle komme i dag. Når de leste meldingen er det fullt mulig at de har trodd at dette var guidingen de har ventet på. Herregud hadde jeg trodd det hadde jeg solgt alt på flekken. For ca ett år siden så startet jeg en tråd her som het: "its the guiding stupid" som forklaring på dårlig kursutvikling. Å få den presentert i dag og tro det er den nye. Ja det er rottegift for kursen.

"Photocure has invested significantly in the U.S market over the two last years.
These investments will enable the company to drive the U.S. revenues in 2020 to
a range of USD 20-25 million and towards profitability, with potential driven by
favorable reimbursement and penetration of the surveillance segment. The company
will update the market on this outlook at latest when releasing full year 2018
results", Mr. Schneider concludes.
Redigert 21.01.2021 kl 00:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.11.2018 kl 22:45 2997

Where is Oppgangen Kommer? He is usually quite vocal on here. Poor guy is a million kr down from yesterday, although that is only a drop in the ocean to him.

Isn't the clearest conclusion to be drawn from today that breaking into a new market is not just plain sailing? It takes hard work and time.

20% market share? They will do well to get 5% by the sounds of it.

The guiding is what caused the drop today. People are not going wait for two years to see US revenue of USD 20 mill

It' s peanuts. Small time. How a guy like Schneider, a guy PHO shareholders should feel "privileged" to have as the CEO (according to some people) could not see that repeating that pathetic guidance woukd cause tge share price to collapse, then you have to worry about what tgis guy knows.

Focuss says that Schneider says he sees tremendous potential. He is hardly going to say "I see no potential as my salesforce could not sell a raffle ticket to their own mother"

The guy blew 20% of the company value in 30 minutes. Great start for Scheider.
Redigert 21.01.2021 kl 00:22 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
08.11.2018 kl 22:24 3066

Ja, du er ikke eneste som lurer på det. Men nettopp fordi jeg har fokus på der fundamentale har jeg et avslappet forhold til kursutslag i farmasiaksjer. Dersom man ikke tåler brutale opp og nedturer i farmasiaksjer, da bør man finne seg noe mindre volatilt.
PHO vil bli bra på et til to års sikt, det er ikke noe i dagens hendelser som tilsier noe annet.
Redigert 21.01.2021 kl 00:22 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
08.11.2018 kl 22:23 3070

Et flexiscope vil sannsynligvis selge mange flere doser Cysview enn et rigid scope
Redigert 21.01.2021 kl 00:22 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
08.11.2018 kl 22:18 3088

Takkar. Stusset litt for en beslutning på dette skulle vel komme senere i november. Eller?
Redigert 21.01.2021 kl 00:22 Du må logge inn for å svare
focuss
08.11.2018 kl 22:06 3129

Ser noen er skuffet over antall nye scope. Må si jeg synes 6 flexiscope fra mai til september er flott. Det viser at markedet vil ha det. Det viser antagelig også at aktører vil gjøre denne transformasjon av management av blærekreft som PHO skriver om. Altså flytte hele prosedyren ut av sykehuset og til poliklinisk/legekontor. Det er viktig at noen går foran for at forandring skal realiseres. Å gå foran er krevende, å følge etter er lettere.
Redigert 21.01.2021 kl 00:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.11.2018 kl 21:57 3160

Jeg har tydeligvis ikke fulgt med PHO like lenge som mange av dere andre har gjort - og det er sikkert flere ting jeg ikke har fått med meg - men når jeg leser de to siste kvartalsrapporten, og øvrig informasjon som har kommet i det siste, så skjønner jeg nå (basert på at kursen faller 20 % i dag) at forventningene må ha vært utrolig høye. Her vises det til en vekst flere steder på 40 % - ja veksten i antall scope var muligens ikke like høyt som forventet - men for øvrig var det forbedringer både på topp/bunnlinjen fra Q2 (og Q3 2017). Tidligere guiding (som også gjaldt i Q2) har heller ikke endret seg til - men jeg oppfatter det slik at flere hadde forventninger om en bedret guiding. Er det grunnen til en nedgang på 20 %? Det er presisert at det vil komme en ny guiding - senest feb 2019. PHO bygger opp et nytt salgsapparat i USA og Schneider har nettopp kommet inn (kjenner USA og market der godt)- er det ikke bedre at en på bakgrunn av disse forholdene gjør en grundig vurdering og har en mest mulig treffsikker prognose for fremtiden? Er det noe som har skjedd i det siste og ifm Q3 som tilsier at utsiktene er mye verre for PHO og at den nye guidingen vil bli dårligere enn dagens?

En skal selvfølgelig ikke neglisjere at kursen faller 20 % - men jeg har vanskeligheter med å forklare på bakgrunn av det fundamentale i PHO etter dagens Q3 at kursen skal falle 20 % og mener dette er en overreaksjon. PHO er i sterk vekst, sitter på unike patenter, har over 90 mill i cash og er på vei til å gå med overskudd. Jeg kjenner ikke Idex godt nok til å foreta en veldig treffsikker sammenlignbarhetsanalyse - men basert på dagens Q3 rapporter for begge selskapene, hvorfor skal PHO falle nesten dobbelt så mye som Idex og være verdt ca 1/3 av Idex?

Lykke til!
Redigert 21.01.2021 kl 00:22 Du må logge inn for å svare
focuss
08.11.2018 kl 21:54 3184

Computum
Det er ikke komplisert å tenke seg en markedsandel på 20% Produktets kvalitet og erfaring fra andre områder gir ett grunnlag for det. Å vurdere hvordan vekstkurven mot det nivået ser ut er langt vanskeligere, Hva skal man egentlig basere det på? Teamet til PHO er nye i jobben og har heller ikke all verden å basere det på.
Redigert 21.01.2021 kl 00:22 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
08.11.2018 kl 21:46 3204

Unnskyld meg, men Costa befant seg vel i en litt annen posisjon enn det CEO i PHO gjør. Costa skulle bringe frem et produkt som skulle godkjennes av FDA før han kunne begynne på den prosessen som PHo er i full sving med.
Men misforstå meg rett. Potensialet til NANO er enormt under forutsetning av at alt lykkes på oppløpssiden. Men i dette så ligger det et aldri så lite moment, risiko.
Slik jeg ser det er risikoen i PHo forsvinnende liten. Det ble senest i dag fremholdt at selskapet ikke har konkurrenter innen overskuelig fremtid. De er allerede etablert i et gigantisk marked. Og i dette markedet har de oppnådd Grade A i surveillance markedet og Grade B i TURBT markedet. De har på plass gode refusjonsordninger, nå også innen surveillancemarkedet.

Det er jo å håpe at man evner å se forskjell på et selskap som er i ferd med å få gjennombrudd i markedet med sitt produkt som et nøkkelelement i den teknologien som høyst sannsynlig bli ny SOC og andre farmasiselskaper som fortsatt er i utviklingsløpet. Vi har sikkert forskjellig syn på dette, men jeg føler meg komfortabel som aksjonær i PHO. Det til tross for at dagen ble som den ble.
Redigert 21.01.2021 kl 00:22 Du må logge inn for å svare
focuss
08.11.2018 kl 21:46 3219

Computum

Når prisen på Cysview er mye lavere i Ipsen område og Ipsen i tillegg skal betale royalty til Photocure så blir det ikke mye igjen til å bygge nye salgsorganisasjoner. Kan tenke meg at Ipsen baserer seg på å selge fra steder hvor de har organisasjon for andre behov uansett.

Markedsstørrelsen i USA som presenteres av Photocure må vi vel tro på er riktig. Så får man se på produktet og gjøre seg noen tanker om hvor stor del av markedet de vil kapre. Hvor høye kostnadene vil bli må jo også vurderes. Nå ligger PHO på en årlig kostnad på ca 170 mill. Det dekker hovedkontor Norden og 40% snart av det amerikanske markedet (25 MSA). I mitt berømte eller beryktede regnestykke har jeg lagt inn 1000 mill i året. Burde holde i massevis.
Redigert 21.01.2021 kl 00:22 Du må logge inn for å svare
Computum
08.11.2018 kl 21:37 3249

Men jeg har nå sett presentasjonen og likte godt den nye CEO. At han var usikker idag kan ingen bebreide han etter bare noen dager i stolen.
Redigert 21.01.2021 kl 00:22 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
08.11.2018 kl 21:37 3248

Vel, som jeg sa før resultatet kom; viktig å ikke fokusere på hvordan kursen hopper, men på det fundamentale. I tillegg blir det nok lettere å holde roen når inngangen er såpass mye lavere enn det fallet stanset på.

Fallet er da også etter mitt syn en gedigen overreaksjon og en reaksjon som primært kom pga bunnlinjen, salget i USA og der relativt lave antall scope utplassert gjennom Q3.
Men uansett hvordan man snur og vender på det har PHO nå et enda bedre fundament enn det de hadde etter Q2, selv om enkelte av oss hadde sett for oss et enda bedre fundament.

Men samtidig så må man akseptere at en del faktorer som ligger utenfor PHO sitt ansvarsområde har påvirket situasjonen negativt gjennom Q3, såsom avvikling sommerferie, introduksjon av nytt produkt, mer omstendelig innkjøpsrutiner på sykehus/kreftklinikker. I tillegg ble det kjent at salgsorganisasjonen til PHO har vært hemmet av behov for opplæring av nytt personell. Men at disse faktorene skulle ha såpass stor negativ effekt var det få av oss som hadde sett for oss.

Men når markedet har fått summet seg, så får vi håpe at aktørene også evner å få øye det positive som kom frem i dag. Vi har tross alt en komponent i den suverent beste teknologien for diagnostisering av blærekreft, den femte dyreste kreftformen i USA, og nå med Grade A for surveillance markedet og Grade B for TURBT markedet. Ingen andre er i nærheten av dette! Teknologien som av flere og flere blir listet som ny SOC i et marked der PHO ikke har noen konkurrenter i overskuelig fremtid! Vi skal ikke bite negler om hvorvidt produktet vårt passerer nåløyet til FDA! Vi skal ikke knegå Medicare for å få på plass refusjonsordninger!

Til tross for at kursen raste nær 20% i løpet av dagen så befinner PHO seg i en fantastisk god posisjon til å ta markedsandeler i det amerikanske markedet. Enkelte gjør narr av focuss over å vise hvilke kurspotensiale PHo har ved 20% markedsandel. Men jeg tror det først og fremt dreier seg om det enorme kurspotensiale som kommer frem på bunnlinjen. For aktørene kan nok forholde seg til .20% markedsandel, spesielt når vi snakker om et produkt uten konkurrenter som inngår i ny SOC. Ja, enkelte vil trolig bære med på at en slik suveren teknologi kan komme til å ta 50%++! Men kom ikke med beregninger om hva det betyr for aksjekursen til PHo, for da blir plutselig hele beregningen tåpelig og fullstendig urealistisk.

Artig. Men jeg tør fortsatt tro at PHO kan komme til å overraske positivt i årene som kommer. Og med dette fundamentet kunne jeg og andre sitte gjennom dagen i dag uten å få hjertebank eller ukontrollerte nervøse rykninger. Fordi vi fokuserer på det fundamentale og lar markedet styre kursutviklingen. ;-))
Redigert 21.01.2021 kl 00:22 Du må logge inn for å svare
Computum
08.11.2018 kl 21:34 3256

Litt rart at du sier det, focuss: "omtrent håpløst å gi en god guiding". Du gir oss jo "guidinger" stadig vekk. Og selskapet har lovet oss ny guiding siden før Hestdal gikk av.
Redigert 21.01.2021 kl 00:22 Du må logge inn for å svare
focuss
08.11.2018 kl 21:29 3282

Det virker som om noen tror at guiding fremkommer ved at Schneider setter seg ned å tenker på ett tall. Guiding må nødvendigvis baseres på input fra de områdeansvarlige. Så det å lage en guiding er en prosess som omfatter mange mennesker og dataene skal bearbeides og prosesseres kanskje basert på ulike scenarier.
Den fasen PHO er i nå midt i lanseringsfasen av surveillance er det jo omtrent håpløst å gi en god guiding. Men noe bedre i februar-19 enn i oktober-18
Redigert 21.01.2021 kl 00:22 Du må logge inn for å svare
Computum
08.11.2018 kl 21:22 3303

Om potensielt salg og dermed kurspotensialet er så himmelhøyt som du antyder, så er det merkelig at det går så tregt i Ibsenområdet. Pasientene vil jo ha det beste?
Og det er også merkelig at ledelsen skal være så forsiktig i sin guiding om virkelig potensialet er som du antyder.
Det var ikke bare de såkalte "nissene" som fallt av lasset idag. Et dramatisk fall på årets nest høyeste volum er ikke noe godt tegn. 5% av utestående aksjer ble omsatt.
Vi må imidlertid gi den nye CEO en sjanse til å bli varm i stillingen. De siste måneder er blitt dominert av tørrpinnen Dahl og han vil nok aldri våge å forespeile framtida.
Disse folka skal selge inn selskapet ute i verden. Da må de også ha evne til å selge det inn for sine eiere.
Redigert 21.01.2021 kl 00:22 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
08.11.2018 kl 21:19 3330

Husker en viss Costa som så det samme NANO. Mulighetene er enorme, men kapasiteten er ikke til stede.
Redigert 21.01.2021 kl 00:22 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
08.11.2018 kl 21:16 3340

Jadaok
Nevner man først potensiale så er det åpenbart at det menes potensiale oppover, fordi det er det potensiale handler om. Man sier f.eks. aldri at en idrettsutøver har "potensiale til å bli veldig dårlig".
Når det gjelder endringen i ordlyd ellers så vil jeg si at den er til det positive. Oversatt til norsk så stod det tidligere at selskapet "har en ambisjon (dvs. målsetning) om å øke overskuddet til ...." mens det nå nærmest slås fast at "disse investeringene vil gjøre selskapet i stand til å øke overskuddet til ..."
Redigert 21.01.2021 kl 00:22 Du må logge inn for å svare
focuss
08.11.2018 kl 21:11 3382

LM
La meg bare rydde litt i en missforståelse jeg er skyldig i. Når Cysview nå har fått en permanent Code A så har det med refusjon å gjøre. Når de sier den er permanent så vil jeg tro det blir lettere for sykehusene å gjøre investeringsbeslutning enn hvis den bare var midlertidig. Evidence grad er noe annet, eksempel der BLCC har B for TURBT. Likevel jeg har sett Snøffelen drøfte at det er mulig BLC Cysview får evidence grad A for surveillance .
Redigert 21.01.2021 kl 00:22 Du må logge inn for å svare
Jadaok
08.11.2018 kl 21:03 3432

apropos guidingen. De kom med ny guiding i dag. Dette har stått før:
We have an ambition to drive the U.S. revenues in 2020 to a range of USD 20-25 million, however with upside potential driven by added reimbursement and penetration of the surveillance segment.

I dag stod det:

These investments will enable the company to drive the U.S. revenues in 2020 to a range of USD 20-25 million and towards profitability, with potential driven by favorable reimbursement and penetration of the surveillance segment.

For det første er det en grunn til at "upside" er blitt borte: bevisst eller skrivefeil? "upside" er borte overalt, på pressemeldingen og i rapporten. Tror nesten det ikke er skrivefeil.

De bruker som unnskyldning at Schneider kun har jobbet i noen dager, men han har vel satt seg godt inn i pho og mulighetene i mye lengre tid enn det. Styreformannen sa også at de vurderer en endring av vekstmålet i desember, og han gjentok/understreket at de vurderer det. Ingenting tyder på at vekstmålet for 2020 blir vesentlig høyere. Jag er sannelig ikke sikker på at de klarer det en gang, med 40-50 % yy vekst, så holder jo dette vel nesten akkurat.

Den andre endringen i guidingen var towards profitability. Ja, vel. Så en omsetning på 20-25 mill us i usa vil ikke nødvendigvis gi overskudd? Bare så vidt?

Det var en endret guiding i dag, til det negative.
Redigert 21.01.2021 kl 00:22 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
08.11.2018 kl 21:02 3455

bravi
NANO er tydeligvis ikke din sterkeste side. I motsetning til PHO og PCIB hvor jeg for det meste har trukket veksler på andres innsikt så er jeg på hjemmebane i NANO. Får snu litt på rådet og si at den riktige timing var for noen uker siden, men fortsatt er det ikke for sent å bli med på en lysende fremtid for et selskap som med god grunn er priset en hel del høyere enn andre norske farmasiselskaper, men som like fullt er underpriset til det absurde. Ingenting er spikret på børsen, men bedre odds får man neppe noe annet sted.
Redigert 21.01.2021 kl 00:22 Du må logge inn for å svare
focuss
08.11.2018 kl 20:54 3504

Teknologien er jo at stoffet ikke fester seg til friske celler men bare til kreftceller. Partytrik??
Redigert 21.01.2021 kl 00:22 Du må logge inn for å svare
bravi
08.11.2018 kl 20:45 3552

dr. stockman, du skal få et godt råd. Selg deg ut av Nano asap, så kommer du deg ut før den tryner. Om det ikke kommer noe annet negativt fremover så vet alle at det kommer en emisjon. Alle så hva som hendte med Pcib.
Redigert 21.01.2021 kl 00:22 Du må logge inn for å svare
focuss
08.11.2018 kl 20:38 3597

Schneider: " I see tremendous opportunities for Photocure": "Jeg ser enorme muligheter for Photocure" Langt viktigere hva Schneider ser enn hva en og annen investor ser.
Redigert 21.01.2021 kl 00:22 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
08.11.2018 kl 20:25 3647

Skal ikke se bort fra at det falt en del nisser av lasset idag pga overbelåning. PHO er den av farmasiaksjene som har vært best kreditert hos Netfonds, og utnytter man den muligheten til fulle så blir man selvsagt sårbar ved nedgang. Dertil kommer at Netfonds akkurat har hevet den nødvendige egenkapitalen ved kjøp av PHO, og det bidrar jo i samme retning. Men som jeg nevnte på en annen tråd så tror jeg det sterke fallet egentlig er positivt (så lenge det ilkke var til å unngå) fordi vi ganske fort kan være over i blå tall igjen, og det vil jo gi litt oppmuntring i hverdagen til skadeskutte aksjonærer og sikkert virke som balsam på sjela. En pussig dag for meg og noen få andre her forresten, som opplevde knall og fall i PHO og påbegynt himmelferd i NANO på en og samme dag.
Redigert 21.01.2021 kl 00:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.11.2018 kl 20:10 3703

Londonmannen, Oppgangen Kommer og Focuss ta en 20% fall med knusende ro , fordi de er sterk i troen.

I genuinely take my hat off to people who don't let such a drop and a result so completely opposite to that which they expected, bother them.

The acid test is tomorrow. Does the sell off continue or is there a bounce back? There was either a big hitter dumping the shares today or a truck load of smånisser.
Redigert 21.01.2021 kl 00:22 Du må logge inn for å svare
Oregon
08.11.2018 kl 20:06 3728

Den tro tjener
I dag kl 11:54
665
Jeg har undret meg mange ganger hvordan Focuss kunne få slik standing blant smånissene som han gjorde.
En større fjompenisse skal man lete lenge etter.

Kommentar: En alvorstung og begredelig dag for PHO aksjonærene, men du er litt poet faktisk Den tro tjeneren.
Redigert 21.01.2021 kl 00:22 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
08.11.2018 kl 20:03 3752

focuss
Det er jo nettopp i dette spørsmålet om kurspotensiale jeg mener de fleste bommer stygt når de kritiserer deg. For slik jeg forstår deg så snakker du ikke om et kursmål innen en gitt tid. Men om hvilke kurspotensiale det ligger i aksjen, gitt at selskapet evner å ta 20% av markedsandel. Men når leserne leser dine innlegg om dette, så er det kurspotensialet de henger seg opp i og mener er urealistisk og tøvete.
Men da bør de jo kunne komme med regnestykker hva de selv er et realistisk kurspotensiale ved 20% markedsandel. Eller så må de kunne argumentere hvorfor PHO ikke skal kunne ta 20% markedsandel i et marked de er suverent best, i et marked der de får Grade A på surveillancemarkeded og Grade B på TURBT markedet. Det er ingen andre som har disse graderingene. Og ikke overraskende så går sykehus og kreftklinikker som har fått denne teknologien på plass hen og sier at BLCC teknologien vil være fremtidens SOC. Dette er fakta alt sammen!

Ja, greit nok at utplasseringen av antall scope gjennom Q3 var svakere enn både meg og andre mente var realistisk. Men at tallene ble som de ble er ikke PHO sin feil. Og PHO kan ikke noe for at en del amatører på HO, uten tilstrekkelig kjennskap til hvordan sommerferie virker inn på salget, eller ikke kjenner til hvor omstendelig et salg av flexisciope kan være, eller hvordan en begrenset selgerkapasitet der flere var under opplæring påvirket kapasiteten gjennom Q3. Antall scope som ble utplassert gjennom Q3 ble tydeligvis påvirket av en rekke forskjellige faktorer. Men ingen av dem har å gjøre med BLCC teknologien og dens fortreffelighet.

Vi må bare akseptere at veksten i antall scope ble noe mindre enn hva markedet forventet. Også bruken av allerede utplasserte scope bøle tydeligvis ikke så høy som flere av oss forventet. Og det er hovedsakelig bunnlinjen i regnskapet, utplassering av antall scope i Q3 og bruken av allerede utplasserte scope som resulterte i en kraftig stup av aksjekursen gjennom dagen. Men på meg virket det som om markedet overreagerte på disse tallene og ikke tok inn over seg hva selskapet har oppnådd på andre fronter. Jeg antar at markedet får et noe mer nyansert bilde i ukene som kommer.

Nå er vi vel en måned inn i Q4 og om knappe to måneder dundrer vi inn i 2019. PHO har gjennom 2017 og 2018 lagt et særdeles godt grunnlag for å spise betydelige markedsandeler gjennom 2019. Vi går trolig inn i 2019 med 150+ scope hvorav ca 20 vil være flexiscope. Og dersom flexiscopene kan håndtere anslagsvis 3 ganger så mange pasienter som et regid scope, vil forbruket av Cysview doser være nær fordoblet ved inngangen av 2019 i forhold til det var ved inngangen til 2018. I tillegg har man fått på plass et forbedret refusjonsregime. Jeg skal innrømme at jeg ikke likte dagens negative utvikling, men jeg velger å se fremover og da må jeg få lov å si at 2019 virker lovende. Absolutt lovende.

Så får vi vente og se hva ny guiding fra ledelsen inneholder i slutten av februar.
Redigert 21.01.2021 kl 00:22 Du må logge inn for å svare
JosefK
08.11.2018 kl 19:59 3782


Noe vi har hatt siden midten av 90-tallet. Vel. Teknologi og teknologi... Det er et stoff som skifter farge illuminert på en viss bølgelengde. Partytrick.

Sånn. Nå kan aksjen legges i skuffer og skap og alt er ved det normale. Og ingen formuesskatt.

Redigert 21.01.2021 kl 00:22 Du må logge inn for å svare
focuss
08.11.2018 kl 19:59 3824

Schneider : We have obtained favorable reimbursment in all settings of care. Til han som spurte om reimbursment gjaldt for first diagnosis. I effekt fra jan 1-19
Redigert 21.01.2021 kl 00:22 Du må logge inn for å svare