Å der var det over for supply

snaxen
SOFF 16.06.2022 kl 16:37 3784

Ja det var et sterkt suplymarked. Hvor er dei som sa soff til 100,havi til 60 og videre?
Bullen
16.06.2022 kl 16:48 3726

Det gode markedet offshore har akkurat begynt. Det kraftige nedsalget skyldes dårlig børs klima. Penger trekkes ut over hele linja
lasse.lur
16.06.2022 kl 17:43 3617

En oppgang fra kurs 5 til 50 på et halvt år må nødvendigvis få en korreksjon -og som vanlig i et bearmarked så faller de mest selskapene som har mest gjeld.
VIP001
16.06.2022 kl 18:00 3559

Takk for en grundig analyse av supplymarkedet for de neste årene.

Ifølge deg så tar nok analytikere og selskapene selv helt feil når de sier ratene er "all time high" (over to mill. pr. dag på enkelte skip) og at det vil være ekstremt behov for oljeservice de neste årene og vi er på vei inn i en supersyklus. Oppskriving av verdier som ble nevnt i Q1 var nok bare tull. Det var synd for det ville i tilfelle mangedoblet kursen i SOFF.

At en skikkelig dupp skulle bety at det gode supplymarkedet er over for de neste årene var kjedelig å høre, men takk for å ha opplyst oss om det.

Fearnley Offshore Supply tar nok også helt feil: https://finansavisen.no/nyheter/energi/2022/06/11/7880549/fearnleys-venter-arevis-med-supply-opptur
Redigert 16.06.2022 kl 18:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.06.2022 kl 18:02 3541

Nedsylta i gjeld og med renter som stiger...huff!
Dessuten har de fleste rederier kun noen få båter i spotten, det blir som en dråpe i havet!
Det blir vel en ny runde med UTVANNENDE emisjon....☂️
Redigert 16.06.2022 kl 18:08 Du må logge inn for å svare
Pølsebua
17.06.2022 kl 22:05 3082

Uten å sjekke talla, men sånn ca på husken. NAV er på 3.5 mrd kr. Båtene er verdsatt rundt 20 mrd. Skrives de opp med 20 %, blir det 4 mrd, eller mer enn en dobling av NAV, og vipps så tilsvarer NAV en aksjekurs på 100. Det er tregangeren. Holder lenge for meg. Jeg kjøpte mer i går.
Puffen
18.06.2022 kl 09:57 2813

Stopper markedsutviklingen ? Ingen ting som tyder på det. Der det er stort nok marked, blir det rater å leve av
snaxen
20.06.2022 kl 17:17 2494

Er hvertfall langt igjen til hundre for soff og 60 for havi. Å være for stor optimist her er ikke bra. Sei hva dere vil. Vær realistisk og forsiktig.
Niel
20.06.2022 kl 17:34 2434

Veldig ugjennomtenkt tråd start.

Dette er starten. Ratene er høye og selskapene må få sjansen til å vise regnskapet sitt. Det er først ved Q3 og Q4 rapporten vi vil få se tallene til denne eventyrlige oppgangen som igjen vil få fart på reprisingen. Sommeren er tiden med høyest aktivitet og resultatene vil først vises i disse rapportene.
Redigert 20.06.2022 kl 18:37 Du må logge inn for å svare
snaxen
20.06.2022 kl 18:51 2290

Kan lett bli en utvanning i nesten alle supplyselskapene.
Dølle
20.06.2022 kl 18:54 2278

Ja......hvor er dei som sa.....hææææææ
Helt vanlig at en super syklus etter 10 år i dokk varer snaue 3 mnd. Bare å ankre opp igjen.
R1234
20.06.2022 kl 18:57 2261

Hehe, godt jeg er ferdig med hegnar tråden! Hehe, her er vel 90% av de som ikke ble med fra 5,5 kr til 49kr😂
Jeg er fortsatt med fra 7kr, og gleder meg til når LPS annonserer q2 med oppjustert flåteverdi som tilsvarer 65kr ved 10% økt verdiøkning.
Ref skip som var solgt 60% høyere på 1 år forrige uke.
Stay on the rocket:)
Webersel
20.06.2022 kl 20:38 2121

Underholdene og lese på hegnar forum, men heldigvis flere forum og følge supply på. Hehehe olja og supply faller litt på kort sikt og folk starter og diskutere om oljealderen er over osv… som om verdens oljelager bare fylte seg opp Ila siste uke, og behovet for olje forsvant! Bare å legge alt i bøya igjen og gi opp, olja falt fra 120 til 110 😂
bury
20.06.2022 kl 20:55 2053

60 % gjelder nok ikke SOFF-flåten som nesten ikke er nedskrevet.
R1234
21.06.2022 kl 07:18 1758

Soff flåten er nedskrevet og ser ikke for meg 60% heller, men gi den 20% så skal vi få en fin reise bare med dette:)
VIP001
21.06.2022 kl 07:34 1699

Er mulig SOFF klatrer oppover i dag. Ikke lenge siden den var i 49. Fortsatt billig inngang mener jeg og store kontrakter ventes meldt. Supply står foran årevis med oppgang og SOFF har den største flåten.

Og som Solstad selv sa i intervju ang. gjeld: «markedet er på deres side nå.»