BCS - Tidenes kupp på OSE, råbillig enda.
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
07.06.2023 kl 14:35
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Lånt noen kloke ord fra E.Hanøy delt på Facebook:
Når jeg diskuterer aksjer med «vanlige folk», så er det en setning som ofte dukker opp.
- Tenk om jeg hadde vært tidlig ute i xxx, DA hadde jeg virkelig hatt bra med penger i dag». (Tesla er gjenganger).
Vel, da har jeg gode nyheter. Vi ER tidlig ute denne gangen. Samtlige aksjonærer har gjort sin investering FØR selskapet har kommet i gang med produksjon av betydning. Dette er som å være inne FØR Tesla hadde begynt å selge biler.
Jeg sier ikke at kursen til BCS vil gå i nærheten av like høyt som Tesla, men vi alle er altså tidlig ute.
For at du skal få oppleve å være en av dem som faktisk var tidlig ute, og til slutt fikk god gevinst, så er det én egenskap som er viktigere enn alt annet.
Tålmodighet.…
De ansatte i BCS gjør sin jobb, og vi må gjøre vår.
Så ikke bli deprimert om kursen faller, ikke bli euforisk om den stiger. BCS har et produkt som de vil få solgt rubbel og bit av, til høy pris. Så ro ned, vent til de to fabrikkene er oppe og går, og så skal du bare se at det blir trivelige tider. 😊
Når jeg diskuterer aksjer med «vanlige folk», så er det en setning som ofte dukker opp.
- Tenk om jeg hadde vært tidlig ute i xxx, DA hadde jeg virkelig hatt bra med penger i dag». (Tesla er gjenganger).
Vel, da har jeg gode nyheter. Vi ER tidlig ute denne gangen. Samtlige aksjonærer har gjort sin investering FØR selskapet har kommet i gang med produksjon av betydning. Dette er som å være inne FØR Tesla hadde begynt å selge biler.
Jeg sier ikke at kursen til BCS vil gå i nærheten av like høyt som Tesla, men vi alle er altså tidlig ute.
For at du skal få oppleve å være en av dem som faktisk var tidlig ute, og til slutt fikk god gevinst, så er det én egenskap som er viktigere enn alt annet.
Tålmodighet.…
De ansatte i BCS gjør sin jobb, og vi må gjøre vår.
Så ikke bli deprimert om kursen faller, ikke bli euforisk om den stiger. BCS har et produkt som de vil få solgt rubbel og bit av, til høy pris. Så ro ned, vent til de to fabrikkene er oppe og går, og så skal du bare se at det blir trivelige tider. 😊
Redigert 18.06.2022 kl 13:16
Du må logge inn for å svare
MacT
23.02.2023 kl 08:10
4504
Nei. Bare bofa,Morgan og Nordnet på begge sider.
Blir nok mer å se på kveldens lister da volumet var 400k+ på tirsdagen.
Blir nok mer å se på kveldens lister da volumet var 400k+ på tirsdagen.
MacT - har du noe spennende på dagens lister ?
I dag 22. februar har vi fått bekreftelse fra Enova på at sluttrapporten for CCU prosjektet vi hadde sammen med BIR er godkjent.
Prosjektet er vellykket gjennomført, og førte til konklusjonen at vi er i stand til å produsere karbonnanoprodukter direkte fra flensgass selv med moderate konsentrasjoner av CO2.
Dette er en stor #milepæl!
Resultatene fra dette prosjektet skal gjennomføres i vårt utstyrsdesign og vil være en viktig faktor for teknologikvalifiseringen til selskapet fremover.
BCS setter pris på samarbeidet med BIR gjennom hele prosjektet og støtten fra Enova som gjør prosjektet mulig å oppnå.
#technology #design #project
Prosjektet er vellykket gjennomført, og førte til konklusjonen at vi er i stand til å produsere karbonnanoprodukter direkte fra flensgass selv med moderate konsentrasjoner av CO2.
Dette er en stor #milepæl!
Resultatene fra dette prosjektet skal gjennomføres i vårt utstyrsdesign og vil være en viktig faktor for teknologikvalifiseringen til selskapet fremover.
BCS setter pris på samarbeidet med BIR gjennom hele prosjektet og støtten fra Enova som gjør prosjektet mulig å oppnå.
#technology #design #project
Norne ute med en ny kjøpsanbefaling BCS i dag.
Takk MacT
Takk MacT
Redigert 22.02.2023 kl 14:36
MacT
22.02.2023 kl 12:17
4893
Ny Nordnet konto inne å leker.
3 stk nå.
Kjøp.
1.
MEGLERKONTO INNLAND NORDNET BANK AB - KONTO #30
+100 518 +100% 100 518 0,2395%
2.
TORE JOHANNES SUNDVOR (f. 1944)
+13 000 +100% 13 000 0,031%
3.
MORGAN STANLEY & CO. LLC - KONTO #1A
+11 093 +47,78% 34 308 0,0817%
04/10/2022
13 361 aksjer. +12 215 fra forrige dag
4.
MANUEL HERNANDEZ MARTINEZ (f. 1964)
+10 700 +106,79% 20 720 0,0494%
5.
ØYVIND STØYLEN (f. 1969)
+10 000 +100% 10 000 0,0238%
6.
ANNE-BRIT SOLBERG JØRGENSEN (f. 1964)
+8 000 +100% 8 000 0,0191%
7.
MEGLERKONTO INNLAND DNB NOR MARKETS, AKSJEHAND/ANALYSE - KONTO #163
+5 611 +100% 5 611 0,0134%
8.
MIECZYSLAW ZAK (f. 1965)
+5 243 +100% 5 243 0,0125%
9.
NORDNET BANK AB - KONTO #11
+2 200 +0,59% 373 887 0,89%
Salg.
1.
NORDNET LIVSFORSIKRING AS
-107 467 -5,2% 1 958 261 4,6658%
2.
BOFA SECURITIES EUROPE SA - KONTO #1E
-25 229 -56,74% 19 238 0,0458%
3.
NORDNET LIVSFORSIKRING AS - KONTO #3
-23 318 -100% 0 0%
4.
MORGAN STANLEY & CO. INT. PLC.
-11 012 -9,64% 103 263 0,246%
5.
MERRILL LYNCH INTERNATIONAL - KONTO #1G
-10 310 -40,56% 15 112 0,036%
6.
J.P. MORGAN SECURITIES PLC
-7 602 -58,99% 5 285
Redigert 22.02.2023 kl 12:23
Oppe på 9,15 igjen nå - sikkert bare JBS som tok gevinst........
Slettet brukerskrev Ser ut som vi skal få se 7 tallet før presentasjon og ikke 10 tallet.
Vi får se, det er jo manipulering på høyt nivå her, og samme aktør har lånt ut 150k aksjer igjen til denne gjengen.
Gode fundamentale nyheter er det eneste som vil parkere shortingen.
Gode fundamentale nyheter er det eneste som vil parkere shortingen.
Ser ut som vi skal få se 7 tallet før presentasjon og ikke 10 tallet.
Mac-T: noe spennende på aksjelisten, kjøper JBS mer?
Du skal ikke tvile på mine intensjoner, dem er de beste for BCS, og veien videre. Ingen trader, men langsiktig.
Får håpe vi ser 10 tallet før Q presentasjon.
Får håpe vi ser 10 tallet før Q presentasjon.
rockpus
21.02.2023 kl 22:27
3597
Du skal selvsagt få skrive akkurat hvor du vil for min del. Men jeg må innrømme at jeg tviler på dine intensjoner etter denne underlige saken.
Håper du i alle fall ble glad for at jeg svarte i din tråd? ;-)
Håper du i alle fall ble glad for at jeg svarte i din tråd? ;-)
rockpus
I dag kl 21:13
80
Tora skrev
Hvor gammel er du ? Om denne oversikten er så viktig for deg, kan jeg printe den ut til deg, slik at..
Jeg er sikkert gammel nok til å være bestefar for flere her, og har drevet med aksjer i 40 år. Er en av dem som har deltatt lengst på dette forum.
Jeg har relevante og saklige argumenter, men det tar uansett ikke nattesøvnen fra meg.
Foreslår at vi legger saken død.
Saken legges død så lenge du godtar at folk bruker de tråder man ønsker.
I dag kl 21:13
80
Tora skrev
Hvor gammel er du ? Om denne oversikten er så viktig for deg, kan jeg printe den ut til deg, slik at..
Jeg er sikkert gammel nok til å være bestefar for flere her, og har drevet med aksjer i 40 år. Er en av dem som har deltatt lengst på dette forum.
Jeg har relevante og saklige argumenter, men det tar uansett ikke nattesøvnen fra meg.
Foreslår at vi legger saken død.
Saken legges død så lenge du godtar at folk bruker de tråder man ønsker.
rockpus
I dag kl 18:27
40
Tora
Når jeg ser hvor nesten desperat du prøver å pense debatten over på den gamle haussetråden til Ingolv, så begynner det å bli nærliggende å mistenke at du og han er samme person.
Dette er en nyere og mer oppdatert tråd med kronologisk oppdateringer av alt av betydning for aksjen. Det har samtidig vært en av de mest saklige tråder om selskapet.
Dette er den største og mest informative tråden, og den forholder jeg meg til. En tråd som ikke oppdateres er død for meg.
Derfor vil jeg alltid svare i denne, så får du spekulere til krampen tar deg.
I dag kl 18:27
40
Tora
Når jeg ser hvor nesten desperat du prøver å pense debatten over på den gamle haussetråden til Ingolv, så begynner det å bli nærliggende å mistenke at du og han er samme person.
Dette er en nyere og mer oppdatert tråd med kronologisk oppdateringer av alt av betydning for aksjen. Det har samtidig vært en av de mest saklige tråder om selskapet.
Dette er den største og mest informative tråden, og den forholder jeg meg til. En tråd som ikke oppdateres er død for meg.
Derfor vil jeg alltid svare i denne, så får du spekulere til krampen tar deg.
rockpus
I dag kl 16:45 92
Posisjonering mot Q4 fortsetter!
Man kan si mangt og meget om JBS, men han har garantert bedre kontakter enn de fleste av oss når det gjelder BCS. At han ikke klarte å la være å kjøpe aksjer igjen her, er dermed et spennende tegn.
Dersom den nye ledelsen nå kan vise markedet at BCS likevel er på rett vei til noe stort, er selv dagens kurs på 9,25 ekstremt billig!
Hadde du visst hvem som snakket med hvem, om hva - så hadde du blitt rystet, men en dag skal du få fasiten. Det kan bare ikke deles nå!
Tror nok han angrer godt på at han ringte Fearnlys og solgte aksjene sine til 8 kroner nå. De aksjene hadde vært verdt nesten 3 mil mer nå, vs å selge til Spetalen.
I dag kl 16:45 92
Posisjonering mot Q4 fortsetter!
Man kan si mangt og meget om JBS, men han har garantert bedre kontakter enn de fleste av oss når det gjelder BCS. At han ikke klarte å la være å kjøpe aksjer igjen her, er dermed et spennende tegn.
Dersom den nye ledelsen nå kan vise markedet at BCS likevel er på rett vei til noe stort, er selv dagens kurs på 9,25 ekstremt billig!
Hadde du visst hvem som snakket med hvem, om hva - så hadde du blitt rystet, men en dag skal du få fasiten. Det kan bare ikke deles nå!
Tror nok han angrer godt på at han ringte Fearnlys og solgte aksjene sine til 8 kroner nå. De aksjene hadde vært verdt nesten 3 mil mer nå, vs å selge til Spetalen.
Finfin oppgang på 10.4% - 410.000 aksjer omsatt.
💹💹💹
💹💹💹
Intodeep snakket om 5 kr. Min trader viser 9 tallet. 95% over hans kursmål.
JBS kjøper BCS aksjer. Skal tro hvor lenge han holder på dem.
Redigert 21.02.2023 kl 10:08
Vi får håpe, på noe substans.
Første bud er å ikke sende i opptak, sile spørsmålene fra aksjonærer.
Denne gang bør Strømsnes, og Løkke, i tillegg til de andre være tilgjengelig, og komme med noe realt.
Heldigvis har ikke Spetalen, Fredly eller andre info fra den indre kjerne lengre, og da får vi håpe ØSS snart må dekke sine short her.
Første bud er å ikke sende i opptak, sile spørsmålene fra aksjonærer.
Denne gang bør Strømsnes, og Løkke, i tillegg til de andre være tilgjengelig, og komme med noe realt.
Heldigvis har ikke Spetalen, Fredly eller andre info fra den indre kjerne lengre, og da får vi håpe ØSS snart må dekke sine short her.
Green2030
19.02.2023 kl 17:31
5110
Det er mulig vi får en stigning frem til neste Fredag og kanskje en preliminær oppdatering på kostnads redusering på fremtidige fabrikk design, prosjekt C, osv fra vår nye CEO Odd Strømnes etter at han har presentert Q4:)
Uansett, tror BCS har en spennende reise foran seg slik Londonmannen skriver
Uansett, tror BCS har en spennende reise foran seg slik Londonmannen skriver
Londonmannen
19.02.2023 kl 10:13
5354
Selv driver jeg ikke med shorting. Men i den grad det har vært mulig å shorte BCS så tviler jeg ikke på dem som hevder at det sitter en god del udekka shortposisjoner i BCS. Og med kursfallet som ligger bak oss, så har shorterne trolig god margin før det begynner å brenne under føttene deres mhp inndekning. Når det er sagt, så vil også udekka shortposisjoner representere en betydelig kursbombe den dagen BCS skulle komme med en positiv ladet børsmelding.
Jeg tror det er viktig å påpeke at det så langt ikke er kommet noen melding fra selskapet om at teknologien ikke funmgerer, snarere tvert imot. På slutten av 2022 kom det vel en melding som bekreftet at forsøket hos BIR, med å kunne produsere CNF direkte fra røykgassen, var positiv. Noe som åpner opp enda flere muligheter for BCS. Og som vi vet pågåtr det en masse spennende ting bak kulissene, som vi enda ikke vet rersultatet av. Men såvidt jeg kan skjønne kan det når som helst komme positive nyheter fra selskapet. Kommende uke skal Q4 presenteres og ettersom det ikke kan slippes noe på selv Q4 presentasjonen, så må eventuelle nyheter, som vil kunne leses ut fra presentasjonen, måtte bli offentliggjort i forkant av Q4 presentasjonen. Om så skjer vet ikke jeg, men jeg vil heller ikke utelukke noe. Det er tross alt en god stund siden vi hørte noe fra ledelsen og det jobbes som sagt på på flere fronter.
At det blir en spennede uke er jeg ikke i tvil om. Så spørs det da om shorteren har is i magen til å sitte over Q4 presentasjonen eller om de ønsker å dekke seg inn . Om så skjer kan uken bli ekstra hyggelig. Men i BCS bør man ha et par års tidshorisont for å få være med på det skikkelige eventyret. Det tar tid å bygge ny industri i Norge, men forholdene burde være gunstige for å få til grønn industri, som BCS representerer. Og det burde absolutt være av interesse for den sittende regjeringens har fokus på distriktspolitikk og det grønne skiftet.
Jeg tror det er viktig å påpeke at det så langt ikke er kommet noen melding fra selskapet om at teknologien ikke funmgerer, snarere tvert imot. På slutten av 2022 kom det vel en melding som bekreftet at forsøket hos BIR, med å kunne produsere CNF direkte fra røykgassen, var positiv. Noe som åpner opp enda flere muligheter for BCS. Og som vi vet pågåtr det en masse spennende ting bak kulissene, som vi enda ikke vet rersultatet av. Men såvidt jeg kan skjønne kan det når som helst komme positive nyheter fra selskapet. Kommende uke skal Q4 presenteres og ettersom det ikke kan slippes noe på selv Q4 presentasjonen, så må eventuelle nyheter, som vil kunne leses ut fra presentasjonen, måtte bli offentliggjort i forkant av Q4 presentasjonen. Om så skjer vet ikke jeg, men jeg vil heller ikke utelukke noe. Det er tross alt en god stund siden vi hørte noe fra ledelsen og det jobbes som sagt på på flere fronter.
At det blir en spennede uke er jeg ikke i tvil om. Så spørs det da om shorteren har is i magen til å sitte over Q4 presentasjonen eller om de ønsker å dekke seg inn . Om så skjer kan uken bli ekstra hyggelig. Men i BCS bør man ha et par års tidshorisont for å få være med på det skikkelige eventyret. Det tar tid å bygge ny industri i Norge, men forholdene burde være gunstige for å få til grønn industri, som BCS representerer. Og det burde absolutt være av interesse for den sittende regjeringens har fokus på distriktspolitikk og det grønne skiftet.
Redigert 19.02.2023 kl 12:16
upsidedown
19.02.2023 kl 09:20
5406
Det har vært short i BCS. Jeg mener også at noen hadde veddemål gående utenom på kursfall i aksjen. Skrev det for ei tid tilbake. Jeg kan bare forholde meg til det jeg ser i kursbildet og det har ikke indikert at større profesjonelle aktører sitter med store udekka shortposter i BCS akkurat nå.
Det er noen andre som argumenterer for at det sitter masse udekka shortposisjoner i BCS, og viser til snøen som falt i fjor og håper på tidenes shortskvis.
Det er noen andre som argumenterer for at det sitter masse udekka shortposisjoner i BCS, og viser til snøen som falt i fjor og håper på tidenes shortskvis.
Mange som ikke skjønner dette og andre ting. Mine kilder inn i Nordnet sier at de fortsat har BCS på topp 1-3 utlånt aksje.
Nå er også MSI en del av de som låner ut såpass at det er merkbart.
Nå er også MSI en del av de som låner ut såpass at det er merkbart.
Rule
18.02.2023 kl 20:24
5754
Sikke noget vrøvl. Der er sat tung short for lang tid siden og kursen er faldet meget. Nu forsøger folk at sidde med dem og dække dem ind på så lav kurs som muligt. Det vil da være dumt at købe kursen for meget op. Hellere sidde med urealiseret gevinst og håbe på at der drypper folk ud så man får så høj gevinst som muligt (hvis man shorter). Risiko er selvfølgelig hvis naboen dækker sig ind eller hvis der kommer positivt nyt ja så kan der komme mange nye investorer på banen. Særligt i en miniput aktie som BCS - kommer der stor eller international interesse, så kan det gå rigtig stærkt...
Kun 1 uge til Q4 reporting. Bliver spændende. Jeg tror der godt kunne komme en nyhed kort inden Q4 reporting. Der er altid lidt øget chance for det fordi man ikke kommer med kursfølsomme nyheder på Q rapportering, men det kan ofte være at der er noget man skal have opdateret på da ( hvis det kan ses i regnskaber er man nød til det ) ...
Kun 1 uge til Q4 reporting. Bliver spændende. Jeg tror der godt kunne komme en nyhed kort inden Q4 reporting. Der er altid lidt øget chance for det fordi man ikke kommer med kursfølsomme nyheder på Q rapportering, men det kan ofte være at der er noget man skal have opdateret på da ( hvis det kan ses i regnskaber er man nød til det ) ...
Londonmannen
18.02.2023 kl 19:55
5705
Hvis de har dekt seg inn har de jo kjøpt tilbake de aksjene de i utgangspunktet hadde solgt. Da sitter de ikke short og vil ikke tjene noe verken om kursen stiger eller synker. For aksjene de da sitter på er kun lånt og eies av en annen investor. Skal du tjene på short må du selge aksjene og satse på at kursen synker. Hvis ikke er du inen nøytral posisjon.
upsidedown
18.02.2023 kl 19:47
5557
Hvis de har dekt seg inn har de ingen problemer. Aksjene leveres inn når avtalen utløper, i mellomtiden kan de vente på å sette en ny short.
Enig, jeg ville heller aldri sittet tung med udekket short i BCS. Hvis så er tilfeller er det noen som vet at ting er på gang som vil kjøre kursen ned
Enig, jeg ville heller aldri sittet tung med udekket short i BCS. Hvis så er tilfeller er det noen som vet at ting er på gang som vil kjøre kursen ned
Alt kan forklares, men det er ikke alt som skal på hegnar forum.
Kursen vil atter stige, men da på fundamentale forhold.
Kursen vil atter stige, men da på fundamentale forhold.
elnomi
18.02.2023 kl 19:34
5591
Det var synd det skulle gå slik med BCS. Alt så lovende ut. Teknologien leverte, Sagmo var optimistisk, Saga var fornøyde, ingen aksjer var på avveie og kursen var over kr 80. Det var de gyldener tider for BCS og aksjonærene.
Så raknet det og da raknet det skikkelig for BCS.
Så raknet det og da raknet det skikkelig for BCS.
Redigert 18.02.2023 kl 19:38
Er det lys og aktivitet i byggene i Høyanger? Noen som vet?
Londonmannen
18.02.2023 kl 19:17
5453
«Det er ingen aksjer på avveie i BCS. Dette er normalen når en aksje har vært eksponert for short og aktørene sitter og venter på melding fra selskapet. Hvis BCS skuffer selger man, hvis man tror dette er bunnen, leverer man aksjene tilbake eller man kjøper for å få kursen opp så man kan tjene både på nedgang og oppgang inntil avtalen med utlåner avsluttes. »
Mulig jeg misforstår deg, men på det du skriver så høres det ut som en shorter sitter på en bunke aksjer han har lånt og dersom selskapet skuffer i resultatfremleggelsen, så kan shorteren selge aksjene, men dersom han tror dette er bunnen så kan han levere de lånte aksjene tilbake eller man kjøper og får kursen opp.
Men dersom vedkommende ikke har solgt aksjene han har lånt, så har han ikke shorter/sitter short. Men dersom vedkommende sitter short har han allerede solgt aksjene og sitter med cash som han da må benytte for å kjøpe tilbake de aksjene han på ett eller annet tidspunkt skal levere tilbake. Det vil si at dersom kursen faller, så vil han kunne kjøpe tilbake aksjene billigere enn det han solgte dem fir og derfor går i pluss. Men dersom aksjekursen stiger, som følge av at f.eks. Selskapet leverer gode resultater/positiv guiding, så må shorteren kjøpe aksjene tilbake for en høyere pris enn den han fikk ved salget, og følgelig taper shorteren på shorten. Det er jo nettopp derfor mannsombshorter må ha sikkerhet på kontoen før man får liv å shorte. Og dess flere som har shortet og som må kjøpe tilbake aksjene for en dyrere pris, dess mer vil aksjekursen bli presset opp, og vi kan få en såkalt short-squez.
Shorting er en risikosport som ikke passer for nybegynnere. Det kan koste flesk. Og jeg ville nok aldri shortet BCS på dette nivået. Her sitter mange på gjerdet for å se hva som blir neste utspill fra ledelsen. Og kommer det en melding med positivt innhold, som det er stor mulighet for, så kan kursen skyte opp mange prosent og det kan bli en brutal opplevelse for shorterne.
Mulig jeg misforstår deg, men på det du skriver så høres det ut som en shorter sitter på en bunke aksjer han har lånt og dersom selskapet skuffer i resultatfremleggelsen, så kan shorteren selge aksjene, men dersom han tror dette er bunnen så kan han levere de lånte aksjene tilbake eller man kjøper og får kursen opp.
Men dersom vedkommende ikke har solgt aksjene han har lånt, så har han ikke shorter/sitter short. Men dersom vedkommende sitter short har han allerede solgt aksjene og sitter med cash som han da må benytte for å kjøpe tilbake de aksjene han på ett eller annet tidspunkt skal levere tilbake. Det vil si at dersom kursen faller, så vil han kunne kjøpe tilbake aksjene billigere enn det han solgte dem fir og derfor går i pluss. Men dersom aksjekursen stiger, som følge av at f.eks. Selskapet leverer gode resultater/positiv guiding, så må shorteren kjøpe aksjene tilbake for en høyere pris enn den han fikk ved salget, og følgelig taper shorteren på shorten. Det er jo nettopp derfor mannsombshorter må ha sikkerhet på kontoen før man får liv å shorte. Og dess flere som har shortet og som må kjøpe tilbake aksjene for en dyrere pris, dess mer vil aksjekursen bli presset opp, og vi kan få en såkalt short-squez.
Shorting er en risikosport som ikke passer for nybegynnere. Det kan koste flesk. Og jeg ville nok aldri shortet BCS på dette nivået. Her sitter mange på gjerdet for å se hva som blir neste utspill fra ledelsen. Og kommer det en melding med positivt innhold, som det er stor mulighet for, så kan kursen skyte opp mange prosent og det kan bli en brutal opplevelse for shorterne.
100% enig.
Denne JBS er et skrekkeksempel av en grunder. Makan til løgnhals skal man lete lenge etter men det er dyktige folk som plukker opp restene etter han og mot formodning blir dette bra til slutt.
JBS sine er på "avveie" - i den forstand at de havnet på gale hender. Jeg vet hvor de havnet, og de burde havnet på langsiktige hender. Så synd JBS løy om dette, at han kontaktet Fearnlys om blokksalg, når sannheten er at Fearnlys ble kontaktet av finanscowboyene, og han slo til. Han om det, han skal angre dypt på 8 kr.......
Vil si Saga Pures og Jan Børge sine aksjer er på "avveie" og usikkerheten rundt det har hatt og si for enkelte mulig er visket ut med tiden. Hva de er brukt til, av hvem, blir opp til spekulasjonene og bedømme. Hvis de er i det frie, blandt hvilket som helst folk og fe, det er det ingen som vet med sikkerhet.
Det å anta noe blir kanskje for snevert for et anonymt forum.
Hva tror du Odd Strømsnes vet pr dags dato, og ikke du?
Jeg tror det er mye.
Det å anta noe blir kanskje for snevert for et anonymt forum.
Hva tror du Odd Strømsnes vet pr dags dato, og ikke du?
Jeg tror det er mye.
upsidedown
18.02.2023 kl 01:01
5761
Slettet brukerskrev Finnes det sauer, eller finnes det enkeltpersoner på topp 20? Ja, det tror jeg på.
Grytidlig morning i Singapore.
Det er ingen aksjer på avveie i BCS. Dette er normalen når en aksje har vært eksponert for short og aktørene sitter og venter på melding fra selskapet. Hvis BCS skuffer selger man, hvis man tror dette er bunnen, leverer man aksjene tilbake eller man kjøper for å få kursen opp så man kan tjene både på nedgang og oppgang inntil avtalen med utlåner avsluttes. Så enkel er short. Det er bare unntaksvis shortere bommer, og unntakene er de eneste som når forsiden i finanspressen.
Det er ingen aksjer på avveie i BCS. Dette er normalen når en aksje har vært eksponert for short og aktørene sitter og venter på melding fra selskapet. Hvis BCS skuffer selger man, hvis man tror dette er bunnen, leverer man aksjene tilbake eller man kjøper for å få kursen opp så man kan tjene både på nedgang og oppgang inntil avtalen med utlåner avsluttes. Så enkel er short. Det er bare unntaksvis shortere bommer, og unntakene er de eneste som når forsiden i finanspressen.
Finnes det sauer, eller finnes det enkeltpersoner på topp 20? Ja, det tror jeg på.
Skal strekke meg såpass at flere frie aksjer er på avveie, men samtidig er usikkerheten rundt de hendelsene et saga blott.
Hva sier spåkulen?
Hva sier spåkulen?
Vis meg også den søte "lille" candlesticken iforhold til der kursen lå på 80 kr, der samme (gamle) forventninger og forhåpninger lå for grunne, der nå samme konseptet kan bli lansert med en langt bedre renseteknologi, for CO2-fotavtrykket sin del for en påtvunget og styrt verden. Hvis BCS skulle bli en kommende totalleverandør av det verden kommer til å bli totalt avhengig av litt frem i tid. Etter det jeg kan se finnes fortsatt ikke en stor konkurrent av BCS.
Gjør det nå det etterhvert, vil den ene leverandøren tilfredstille hele verden?
Vær så snill, ikke la det bli et spørsmål en gang, selvom det visst nok skal være lov å stille dumme spørsmål.
Gjør det nå det etterhvert, vil den ene leverandøren tilfredstille hele verden?
Vær så snill, ikke la det bli et spørsmål en gang, selvom det visst nok skal være lov å stille dumme spørsmål.
in2deep skrev Candlestick. Men nå ble det jo ikke slik.
Hva er en candlestick iforhold til en avtale med japanerne? Vis meg den, så er jeg med på tanken din.
Rule
17.02.2023 kl 15:21
5841
in2deep skrev Candlestick. Men nå ble det jo ikke slik.
nope og yderst moderat tilbagefald idag. Kryber videre opad i en stigende trend når man kigger ugechart. Selv på moderat RSI.
Rule
16.02.2023 kl 18:03
5974
lad os se hvad der kommer i løbet af foråret mht ny rense teknologi, men bliver det her et solidt industri eventyr så kan der være mye mere at hente på lang sigt.
man kan være misundelig på dem som er kommet ind primært her på bunden - havde man først opdaget BCS efter de droppede ned under gammel bund på 30 NOK, så har man godt nok en gylden mulighed, som jeg ser det.
man kan være misundelig på dem som er kommet ind primært her på bunden - havde man først opdaget BCS efter de droppede ned under gammel bund på 30 NOK, så har man godt nok en gylden mulighed, som jeg ser det.
Hva er begrunnelsen for salgssignal på 8,20 ? Vi har jo vært godt under det i det siste.
Ellers ble det en sterk close 8,60
Ellers ble det en sterk close 8,60
Redigert 16.02.2023 kl 16:30
in2deep
16.02.2023 kl 15:21
6018
Får vi close på 8,2 her, utløses et sterkt kortsiktig salgssignal.
Da bikker vi nok ned mot 7,5 før evt forventninger til Q4 (som ikke kommer til å bringe en sjit av nyheter) kan bringe kursen tilbake igjen mot 9kr.
Forventet kurs-korridor mot sommeren ligger mellom 8 og 10kr.
Da bikker vi nok ned mot 7,5 før evt forventninger til Q4 (som ikke kommer til å bringe en sjit av nyheter) kan bringe kursen tilbake igjen mot 9kr.
Forventet kurs-korridor mot sommeren ligger mellom 8 og 10kr.
Redigert 16.02.2023 kl 15:22
Jeg har ikke solgt en eneste av mine aksjer og det er ikke baissing jeg holder på med. Jeg er long i BCS og foruten korte perioder ute av aksjen pga skatt etc, har jeg vært det siden midten av 2021.
Jeg sammenligner volum not snitt siste xx dager. Det burde du også gjøre.
Du har solgt nå ja, og tilbake i samme spor som tidligere, da er det baissing. Dette kjenner jo alle til.
Ingen vet hva kursen er 16:25 - eller når en kursdrivende melding foreligger.
Anser du deg selv som long, eller trader ?
Du har solgt nå ja, og tilbake i samme spor som tidligere, da er det baissing. Dette kjenner jo alle til.
Ingen vet hva kursen er 16:25 - eller når en kursdrivende melding foreligger.
Anser du deg selv som long, eller trader ?
Mener du at 0,5-1% av aksjene i et selskap som BCS er høyt volum? Kommer til å ende ned mot 8,20 på close.
2,64 nå - på høyt volum.
Noen er snar med å ta gevinst, selv skal jeg vente på 100 lappen. Andre hopper av før toget har kommet ut fra stasjonen og må nok løpe etter.
Noen er snar med å ta gevinst, selv skal jeg vente på 100 lappen. Andre hopper av før toget har kommet ut fra stasjonen og må nok løpe etter.
upsidedown
I dag kl 10:18 22
Bamse skrev
Er det short inndekning ?
Vanskelig å si, volumet er smått. Går kursen opp over tid med store skremmeposter på salg vil jeg si det er en god indikator på at kjøpersiden har tatt kontroll.
BCS har ligget lavt forholdsvis lenge og da skal normalt psykologien tilsi at den skal stige noe fremover i kraft av forventninger.
Jeg har savnet en karakteristisk ting i handelsbildet i BCS i de siste dagene som kan bekrefte at det sitter tunge aktører med udekka short:
Tunge stopploss raid, der kursen kjøres kraftig ned for å riste treet skikkelig.
Har alltid skjedd i andre aksjer jeg har fulgt med på eller vært investert i når tunge shortere har vært innblandet.
Hvem var det som introduserte teorien om mye short i BCS?
-------------------
Topp 1 utlånte aksje i Nordnet 2022 - Q1 Q2 Q3 Q4 - tronet foran Flyr og REC - og du spør om det er tung short i BCS ?
Selv blinde høner finner korn sies det, men jeg er i tvil...........
Når du ikke engang vet hvordan kjøpe BCS, hvordan kan du da snakke om dette og handelslogg ?
I dag kl 10:18 22
Bamse skrev
Er det short inndekning ?
Vanskelig å si, volumet er smått. Går kursen opp over tid med store skremmeposter på salg vil jeg si det er en god indikator på at kjøpersiden har tatt kontroll.
BCS har ligget lavt forholdsvis lenge og da skal normalt psykologien tilsi at den skal stige noe fremover i kraft av forventninger.
Jeg har savnet en karakteristisk ting i handelsbildet i BCS i de siste dagene som kan bekrefte at det sitter tunge aktører med udekka short:
Tunge stopploss raid, der kursen kjøres kraftig ned for å riste treet skikkelig.
Har alltid skjedd i andre aksjer jeg har fulgt med på eller vært investert i når tunge shortere har vært innblandet.
Hvem var det som introduserte teorien om mye short i BCS?
-------------------
Topp 1 utlånte aksje i Nordnet 2022 - Q1 Q2 Q3 Q4 - tronet foran Flyr og REC - og du spør om det er tung short i BCS ?
Selv blinde høner finner korn sies det, men jeg er i tvil...........
Når du ikke engang vet hvordan kjøpe BCS, hvordan kan du da snakke om dette og handelslogg ?
upsidedown
I dag kl 09:33 95
Var det ikke noen som nevnte at Nordnet Forsikring hadde lånt ut mye til short i BCS?
Mener å huske at på den kontoen kunne jeg handle med skatteutsettelse så betalte jeg forsikring.
------
Nordet Livsforsikring låner ut ja, det vet jeg - og fått bekreftet :-)
Men ser ikke relevansen til ditt ønske om å kjøpe BCS aksjer via Nordnett.
I dag kl 09:33 95
Var det ikke noen som nevnte at Nordnet Forsikring hadde lånt ut mye til short i BCS?
Mener å huske at på den kontoen kunne jeg handle med skatteutsettelse så betalte jeg forsikring.
------
Nordet Livsforsikring låner ut ja, det vet jeg - og fått bekreftet :-)
Men ser ikke relevansen til ditt ønske om å kjøpe BCS aksjer via Nordnett.