BCS - Tidenes kupp på OSE, råbillig enda.

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
07.06.2023 kl 14:35
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
BCS 18.06.2022 kl 12:35 371660

Lånt noen kloke ord fra E.Hanøy delt på Facebook:

Når jeg diskuterer aksjer med «vanlige folk», så er det en setning som ofte dukker opp.
- Tenk om jeg hadde vært tidlig ute i xxx, DA hadde jeg virkelig hatt bra med penger i dag». (Tesla er gjenganger).

Vel, da har jeg gode nyheter. Vi ER tidlig ute denne gangen. Samtlige aksjonærer har gjort sin investering FØR selskapet har kommet i gang med produksjon av betydning. Dette er som å være inne FØR Tesla hadde begynt å selge biler.

Jeg sier ikke at kursen til BCS vil gå i nærheten av like høyt som Tesla, men vi alle er altså tidlig ute.

For at du skal få oppleve å være en av dem som faktisk var tidlig ute, og til slutt fikk god gevinst, så er det én egenskap som er viktigere enn alt annet.

Tålmodighet.…

De ansatte i BCS gjør sin jobb, og vi må gjøre vår.

Så ikke bli deprimert om kursen faller, ikke bli euforisk om den stiger. BCS har et produkt som de vil få solgt rubbel og bit av, til høy pris. Så ro ned, vent til de to fabrikkene er oppe og går, og så skal du bare se at det blir trivelige tider. 😊
Redigert 18.06.2022 kl 13:16 Du må logge inn for å svare
rockpus
15.09.2022 kl 12:28 4400

"Jeg velger å lurer på hvorfor en som graver etter gull skal begynner å selge stein i løsvekt, når de kunne har solgt gull."

Det er vel ikke snakk om å produsere grafitt i stedet for CNT og CNF, men I tillegg. Dermed mulighet for hele spekteret.
Hadde saken vært slik at de nå må gå over til grafitt fordi de ikke klarer kvalitetskravene til CNT og CNF, så ville jo selvsagt ikke dette blitt publisert som en positiv "game changer"!
synste
15.09.2022 kl 13:35 4375

Min første tanke om dette er :Dersom det er snakk om å produsere i tillegg så vil jeg tro de kan ta avfall produkt / rest produkt og rebehandle til ønsket salgbart grafitt. Omtrent som fabrikk tråleren gjør med fisken der det som er igjen av fisken blir gjort om til blandt annet fiskemjøl.. Oksygenen vil jeg og tro fremover er noe RD avdelingen kan se på om det er råd å ta vare på.
Gork
15.09.2022 kl 14:05 4394

Nugatti, er det klipp fra BT reportasjon?

I så tilfelle fikk jeg rett, det er en piperenser de skal lage, en som kan ta store CO2 mengder og omvandle til fast stoff (grafiti) som er håndterbart på en helt annen måte enn gass. I dette tilfelle kan sluttproduktet også selges. Bonus det.
Redigert 15.09.2022 kl 14:06 Du må logge inn for å svare
Nugatti
15.09.2022 kl 14:34 4341

Ja, fra BT
Gork
15.09.2022 kl 14:54 4301

Klarer de det, er markedet gigantisk. Faktisk er en slik type prosess, forvandle fra CO2 gass til noe som er enklere fysisk å håndtere og at slutt produktet kan selges, er resirkulering av CO2.

Dette er spennende, lykkes de er markedet gigantisk. Et selskap som idag slipper ut 20.000 tonn CO2, vil i 2030, måtte betale 40 mill. i CO2/kvote avgift. Dette beløpet er ÅRLIG.

https://enerwe.no/co2-avgift-klima-klimakvote/na-koster-det-nesten-1000-kroner-per-tonn-med-co2-utslipp/396293

Her finnes det investeringsvilje.
Molbre
15.09.2022 kl 15:08 4305

Nugatti skrev Ja, fra BT
Nå må selskapet helt seriøst komme med noe info til oss aksjonærer og markedet generelt om fabrikken. Så lenge dette ikke kommer så ser en jo at markedet ikke har tro på at det kommer noen kontrakt. Hver eneste melding som de har kommet med i det siste, har bidratt til kursnedgang, kortsiktig opp ja men så dupper den kraftig rett etterpå. Grunnen til dette er at meldingene er så diffuse, sånn som prisene er grafitt så er det jo klart at en vanlig mann i gaten ikke skjønner hvordan det skal lønne seg å produsere dette hvis en tar kostnaden for maskinen, pris for strøm etc. Kom nå med en forklaring da? At de slipper CO2 avgift og er jo greit men er ikke rare greiene i denne sammenhengen! En ser jo og at avisartikler, presentasjoner på forskjellig messer etc ikke bidrar til at noen store kjøper seg inn, er det de som er helt vekke eller er det vi som er så naive og stoler på folk som ikke vet hvordan ett firma skal drives! Løkke har ikke kjøpt aksjer, ikke kommentert noe i media etc, bare vært med noen minutter på en håpløs halvårspresentasjon! Nei her har Sagmo blåst ting opp i proposjoner som selskapet ikke har eller er i nærheten av dessverre. Mange som har kjøpt i tro at dette var sannheten, men det viser det seg jo at det ikke er i nærheten av, da hadde vi snart hatt en fabrikk som var ferdig og kontrakter i hopetall eller en gigantisk en var signert! At dette kan skje er jo ikke utenkelig, men jo lengre dette drar ut jo nærmere vil jo andre firmaer være nærmere en løsning på å produsere billigere/eller til lik pris som BCS, var jo dette som skulle være konkurransefortrinnet deres, for hver dag som går så minsker dette fortrinnet!
Redigert 15.09.2022 kl 15:11 Du må logge inn for å svare
Nugatti
15.09.2022 kl 15:22 4298

Jo, nå skal du høre. Siste nytt fra Høyanger. De har leid inn en kar fra Mosjøen. Han har tatt med gardintrapp på taket i sin Caddy.
Begynt å koste litt i fabrikklokalet. Skal også male. Begynner med nordveggen i morgen. Men først skal de på Biltema og hente noe teip.
Kommer noen karer fra NAV i neste uke å skrur opp en Diegel-enhet. Nå begynner de å skje noe. Tror dette meldes snart.
Molbre
15.09.2022 kl 15:27 4288

Flott, så da har du ikke noe å komme med! Notert!
Da er du på nivå med selskapet for tiden!
Redigert 15.09.2022 kl 15:27 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
15.09.2022 kl 15:31 4303

Vel, historien har vist oss at stor pågang ikke nødvendigvis er det samme som klingende mynt i kassen. Sommeren 2021 ble det fra ledelsen hevdet at de hadde 400 internasjonale kunder som banket på døren. Hvor ble det av dem? Enn så lenge er det ikke meldt om avtakeravtale. Enig med dem som mener det burde komme en melding fra selskapet som oppdaterer aksjonærene om status i Høyanger og en tidslinje mhp når starter de bygging av Diglene og installering av Diglene i Høyanger, når starter prøveproduksjon og justering av automatisert produksjon og når kommer de første leveransene fra fabrikken?
Slettet bruker
15.09.2022 kl 15:39 4332

«Sommeren 2021 ble det fra ledelsen hevdet at de hadde 400 internasjonale kunder som banket på døren. Hvor ble det av dem? «

Kjøre en anmeldelse for falskneri ? NIKOLA og sjefen der fikk jo en kraftig bot for forfalskneri og løgn ! Er dette noe man kan ta tak i i forhold til avgått CEO ?
gabriel33
15.09.2022 kl 15:42 4341

Tror neppe familieforbindelser til Blydt-Svendsen hadde drevet å kjøpt på disse nivåene om det ikke er positive ting i vente. Ting tar som kjent tid, gjerne litt lenger enn forventet. Bare å sitte stille i båten og være tålmodig det.
Nugatti
15.09.2022 kl 16:13 4288

Enig... med siste.
Må være lov med litt humor på tråden. hehe
Seriøst, så tror jeg testing tar tid i japan. Her skal det evalueres og finnes ut hvor mye volum man skal ha.
Det er utenfor hendene til BCS akkurat nå, de venter på dette selv, og hva skal de melde da...?

Redigert 15.09.2022 kl 16:14 Du må logge inn for å svare
Molbre
15.09.2022 kl 16:32 4253

:-) når det er gått 3 måneder siden de godkjente byggingen i Høyanger og det er under 9 måneder til den skal stå klar så burde de kommet en melding. Som sagt er det vel heller ingen som har sett annonser her til stillingene i Høyanger, kan jo være de har fått folk til Mosjøen og at de skal der, men det er ikke informert om. Jeg med fler regner jeg med er veldig bekymret for om de holder tidsplanen, akkurat nå tviler jeg sterkt!
Slettet bruker
15.09.2022 kl 17:52 4187

Riktig innstilling. Utrolig hva begrepet tid kan gjøre med tankegangen. Relax, kjøp mens det enda er salg. Hvis man mener meldinger i positiv forstand ikke vil inntreffe før til neste år, så er man enten naiv eller i verste fall: satans naiv... BCS-caset er akkurat det samme som det var da vi kjøpte våre første aksjer, bare at produkt-porteføljen har eskalert, med et umettelig markedsbehov for alle tre produkter, den ene mer sulten enn den andre og tredje. Og bare vent til Graphen blir en realitet i porteføljen; gjennombruddet vil komme. Her kommer begrepet "tiden" inn igjen. Men vent, så var det denne tankegangen man velger å bruke i/ved dette begrepet. Se litt lengre enn viseren på klokka rekker å peke på et døgn, uke, mnd. Viseren går rundt og rundt, det gjør som regel hodet også etterhvert hvis man velger å niglo på den. Selvpåført, unødvendig stress. Har du trua, kjøp. Tror du ikke fremtiden kommer, selg. Enklere blir det altså ikke.
Rule
15.09.2022 kl 18:23 4168

Tjekket lige FB vedr melding 6/9 om BCS datter selskabet Development Solutions. De har fået funding til at udvikle et "aluminium-CNF composite alloy". Der står ikke noget om hvad det er tænkt anvendt til...
Gascoigne
15.09.2022 kl 21:52 3975

Det står litt om Carbon Development Solutions i dag i Helgelendingen: https://www.helg.no/flyttet-til-mosjoen-grunnet-spennende-jobb-na-kan-vi-endelig-starte-skikkelig/s/5-24-791791 (bak betalingsmur)
De har i alle fall ansatt en materialutvikler i Mosjøen.
Black Peter
15.09.2022 kl 23:22 3889

Hvis de skal få soft funding, må de fore fabrikkene med noe de vil ha, og ikke noe Sagmo mener kundene burde etterspørre.

Hvis de kan serve fabrikkene i Norge blir det ordnings 👍
Rule
16.09.2022 kl 00:39 3810

BCS består af ca. 40.000.000 aktier. Dvs. 0,1% af selskabet er 40.000 stk. P.t. kan man købe det for ca. 1mill NOK. Det er da ret utroligt.
Hvis man kigger RSI, så har vi ligget i oversolgt terræn i ca. 1 måned. Nogen driver / har drevet kursen ned - måske småsparere i panik - men det kan godt se ud til at det er ved at vende. Spændende hvad de næste par dage viser...
Nugatti
16.09.2022 kl 09:21 3552

Familien fortsetter å kjøpe
coccoman
16.09.2022 kl 10:05 3579

Frisk debatt om gull eller gråstein ! Det er bra etter gamechanger - meldingen om grafittproduksjon. Hvis det er installasjon av billige "piperensere" der sparte co2-kvoter er genistreken og "gråstein" er ekstrainntekter er jo det en konklusjon som denne diskusjonen på HO er kommet fram til og som ikke framgår av meldingen ;O) Kanskje en avklaringer av hva som egentlig er gamechanger hadde vært på sin plass så slipper vi å lure på om selskapet prøver å lure oss småaksjonærer? Enn så lenge velger jeg å stole på selskapet siden Blydtene selv laster opp aksjer med egen penger, til tross for blokknedsalget til Saga til 37 per aksje ....

Bra med frisk debatt, og særlig skeptiske innlegg. Noen hallelujatråd gidder jeg ikke å følge, dem er det for mange av på forumet ;O)))

Hau, hau
Redigert 16.09.2022 kl 10:45 Du må logge inn for å svare
MacT
16.09.2022 kl 11:35 4727

Nå er jo Enova inne i bildet her. Så da kan vel alle de paranoide aksjonærene slappe helt av😆
coccoman
16.09.2022 kl 12:25 4644

Legg gjerne ut link, finner denne men ikke noe om Bergen Carbon:
https://presse.enova.no/pressreleases/verdens-foerste-helhetlige-co2-anlegg-for-avfallsforbrenning-3122464

Hau, hau
Nugatti
16.09.2022 kl 12:47 4619

Er det aksjene på DNB meglerkonto som rulles rundt for å få aksjekursen ned.
Rasmazar
16.09.2022 kl 12:53 4681

Jeg regner med at han snakker om støtte de fikk av Enova for å bygge prototype.
Charlie Freak
16.09.2022 kl 13:54 4638

Da har det gått som jeg skrev for noen måneder siden - vi skal sette nye bunner pga inflasjon/økende renter. Tiden for å kjøpe/snitte ned er nok fortsatt litt frem i tid.
rockpus
16.09.2022 kl 14:32 4634

Det kan se ut for at aksjen har nådd et metningspunkt når det gjelder nyheter om testing og produktutvikling. Nå skjer det ikke så mye mer positivt før vi får nyheter rundt kontrakter, ny leder,, eventuelt innsidekjøp og fabrikkbygging.
Men det er uansett rart at salget fra Saga skulle ta motet fra investorene her, samtidig som alle kjøpene fra foreldrene til CEO ikke ser ut til å få motsatt effekt?
Hjelpalaus
16.09.2022 kl 15:30 4519

At Spetalen selger seg ned er nå Bull som faen?
De færreste ønsker vel å eie noe sammen med den slimålen?
Rule
16.09.2022 kl 20:33 4307

Der er nogen der har sat algoritmer på dumpning af kursen. Som udgangspunkt positivt på flere måder. (1) nogen ønsker billig indgang (2) vi andre kan få billig indgang.
Negativt hvis man havde brug for at sælge for at frgøre cash.
VanDiemen7
16.09.2022 kl 22:28 4214

Mens tidligere lystløgner Sagmo nå er multi-millionær og nå daytrader sitter det mange her med skjegget så laaaangt nedi kassa som det går an.
Slettet bruker
17.09.2022 kl 00:43 4136

Det kommer en fremtid :-)
rockpus
18.09.2022 kl 11:13 3784

Jeg synes det er mer enn på kanten å kalle han for lystløgner.

Jeg tror imidlertid at det har skjedd en stor strategiendring i selskapet som medførte at Sagmo`s spådommer rundt kontrakter ikke ble noe av. Da tenker jeg på at selskapet valgte å satse på en bestemt "batterihest" på bekostning av øvrige LOI-er. Problemet for oss aksjonærer er at selskapet aldri informerte oss om dette. Dette kan da skyldes krav om konfidensialitet fra den aktuelle kunde, frem til pågående tester er ferdig.
VanDiemen7
18.09.2022 kl 17:44 3612

En batterihest? Nå skal de jo plutselig gjøre Norge fri for CO2 og lage grafitt. Et selskap drevet av aviskåte amatører.
Gork
18.09.2022 kl 18:13 3660

Tja, elektrifisering av deler av sokkelen, estimert kostnad 50 milliarder. Om BCS kan levere et system som omvandlinger CO2 til grafitt og O2, må det være verdt noen kroner, om man derigjennom slipper kablene til plattformene, samt den norske befolkning får beholde mer av sin strøm. Forøvrig fortsetter planene for CNF/CNT produksjon, ingen endring der.
rockpus
18.09.2022 kl 21:52 3515

Har du mistet trua helt og solgt deg ut?
De beholder nok sin hovedsatsing selv om de finner flere hester å satse på med sin teknologi!
M79
18.09.2022 kl 22:02 3547

Den går nok under 20 når Sagmo åpner kranen og tømmer 2mill aksje om ikke så lenge, derfor er risk å være aksjonær nå etter min mening..
Slettet bruker
18.09.2022 kl 22:14 3543

Hvis han i så fall skulle selge seg ned i Desember, blir det meget spennende å se hvem kjøperen(e) skulle bli.
Du fraråder altså folk å kjøpe nå for å tilfredsstille trader-hjertet ditt? Kjipt hvis både du og andre skulle gå glipp av de store nyhetene da de skulle komme. Det er et spill, hvordan du velger å spille skal jeg i grunn ikke legge meg så mye borti. Lykke til! :-)
M79
18.09.2022 kl 22:41 3527

Hva med er ingen kjøpere når Sagmo tømmer seg har du tenkt på det ? Når saga solgte 2mill så var ingen kjøpere den gikk rett i tryne på aksjonærer dermed falt kursen 15-16% greit å huske :-)
Slettet bruker
18.09.2022 kl 22:55 3579

Aksjene ble solgt, kjøpere var det. Ikke glem at makro har hatt sin påvirkningskraft i det hele.
Du er på disse trådene bare når det gjelder å dele negativt oppgulp. Du er like gjennomsiktig som en dråpe vann. Du om det. Ha en fin kveld! :-)
M79
18.09.2022 kl 23:22 3538

Hold deg til fakta aksjen ble solgt på markedet og små aksjonærer kjøpte litt kursen raste 15-16%.. ingen investor tok i mot 2 mill… når en utdype sin mening trenger ikke være negativ.. men fakta kaller jeg og andre tolker som negativt, ha en strålende kveld du å ;-)
VanDiemen7
18.09.2022 kl 23:31 3662

Aksjen er jo ned 26 prosent fra blokksalget på 37…
Slettet bruker
19.09.2022 kl 07:53 3505

Det er nok bare BCS som har fått seg en smell i disse tider... 🥸
upsidedown
19.09.2022 kl 09:29 3432

Kursen nærmer seg 24,50. Det var signalet i SHS-formasjonen som ble utløst i vinter. Problemet er at BCS har formet en ny SHS-formasjon med et nytt potensielt dramatisk fall.
VanDiemen7
19.09.2022 kl 09:32 3446

Blir det ordentlig bear-market her finner vi bcs trygt under kr. 10.
Londonmannen
19.09.2022 kl 09:36 3451

«Den går nok under 20 når Sagmo åpner kranen og tømmer 2 mill aksjer.»
Vel, dersom Sagmo velger å selge seg kraftig ned på dagens nivå, så må det skyldes at han ikke lenger har tro på det han selv har vært med å etablere. Da må det skyldes at noe fundamentalt er gått åt skogen i BCS, og ja, da vil kursen uten tvil gå under 20 for ikke å si 10. For da er BCS kun en gedigen bløff, uten liv laga.

Men personlig tror jeg ikke så er tilfelle. For dersom BCS kun er en gedigne bløff uten noen form for substans ville verken ingeniøren ØSS eller Saga Pure investert en krone i selskapet i utgangspunktet. Og dersom utsiktene på næåværende tidspunkt tilsa at dette selskapet vil kollapse og ikke kunne verken få produsert produktene eller solgt produktene sine, så ville nok SP vært ute for lenge siden.

Men i motsetning til oss dødelige, så sitter SP og ØSS med rimelig god oversikt over hva som skjer bak lukkede dører. Derfor tror jeg at den negative kursutviklingen vil en dag snu, trolig pga en eller flere positive meldinger. Og dess lengre ned kursen er trykket den dagen der skjer, dess brattere vil oppturen bli.

Og hva angår Sagmo, så tror jeg ikke han er fristet til å gi bort verdiene sine på dagens nivå. Han vil nok vente til kursen har kommet betydelig opp før han «åpner kranen» og selger seg ned i BCS.
Redigert 19.09.2022 kl 09:37 Du må logge inn for å svare
in2deep
19.09.2022 kl 09:55 3461

London: ikke glem nå da at ØSS ved 2 anledninger har vist at han personlig ikke setter egne penger i denne caset. Først da han tømte hele beholdningen i starten, og enda en gang da han tok aksjer i blokksalget til SAGA...
SAGA har også vist at de ønsker å vekte seg ned noe ifm blokksalget de foretok.
Når det er sagt så tror jeg fortsatt på caset 100%, men BCS har mye å bevise de neste 6-12mndr. Derfor er kursen der den er i dag, og derfor vil ikke lenger nyheter ha effekt på kursen. Kun kontrakt.
Charlie Freak
19.09.2022 kl 10:10 3411

Har nok ikke fulgt så godt med på selskapet i det siste (selv om jeg eier en liten post), er det noen som kan si på et par linjer, om hva status er vedr. oppstart bygging av fabrikk ?
Redigert 19.09.2022 kl 10:11 Du må logge inn for å svare
synste
19.09.2022 kl 10:15 3469

Pr idag er jo det ingenting som tilsier at ikke ting går som planlagt. Siste oppdatering fra BCS er jo at de skal ha produksjon fra neste sommer i Høyanger og deretter øke produksjonen. Samt at prosjektet med bygging i Mosjøen skulle fortsette sitt løp. Mer og mer overbevist om at de må kunne vise til at de faktisk klarer å levere større volum før en eventuel stor kontrakt. Men dog en oppdatering fortløpende ang Høyanger hadde nok beroliget endel investorer.
Charlie Freak
19.09.2022 kl 10:30 3461

Takk ! Så da er det intet nytt etter 4 juli meldingen. Da burde vel spaden straks være i jorden :) Melding om utsetting vil nok ikke bli tatt nådig opp av markedet,
nopetter
19.09.2022 kl 11:30 3363

dette har jeg påpekt da kursen var på kr 37 nivåene. sagmo har selv uttalt at han nå driver med trading og aksje investering til media. han sitter ennå med et kjempe pluss i BCS på kr 20. akkurat nå er rente frykten tilbake i markedet og da kan lett hele OSEBX stupe 10%