BCS - Tidenes kupp på OSE, råbillig enda.

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
07.06.2023 kl 14:35
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
BCS 18.06.2022 kl 12:35 370885

Lånt noen kloke ord fra E.Hanøy delt på Facebook:

Når jeg diskuterer aksjer med «vanlige folk», så er det en setning som ofte dukker opp.
- Tenk om jeg hadde vært tidlig ute i xxx, DA hadde jeg virkelig hatt bra med penger i dag». (Tesla er gjenganger).

Vel, da har jeg gode nyheter. Vi ER tidlig ute denne gangen. Samtlige aksjonærer har gjort sin investering FØR selskapet har kommet i gang med produksjon av betydning. Dette er som å være inne FØR Tesla hadde begynt å selge biler.

Jeg sier ikke at kursen til BCS vil gå i nærheten av like høyt som Tesla, men vi alle er altså tidlig ute.

For at du skal få oppleve å være en av dem som faktisk var tidlig ute, og til slutt fikk god gevinst, så er det én egenskap som er viktigere enn alt annet.

Tålmodighet.…

De ansatte i BCS gjør sin jobb, og vi må gjøre vår.

Så ikke bli deprimert om kursen faller, ikke bli euforisk om den stiger. BCS har et produkt som de vil få solgt rubbel og bit av, til høy pris. Så ro ned, vent til de to fabrikkene er oppe og går, og så skal du bare se at det blir trivelige tider. 😊
Redigert 18.06.2022 kl 13:16 Du må logge inn for å svare
rockpus
10.04.2023 kl 20:47 3948

Din spådom om ny ATL kommende uke reflekterer nok mer hva du personlig håper på i forhold til egne tradingplaner, enn hva du egentlig tror.
Men at vi kanskje nå går inn i noen kjedelige måneder, er nok ikke så usannsynlig. Det er til høsten vi virkelig kan håpe på skikkelig fart og spenning for BCS!
Rule
10.04.2023 kl 20:43 3882

markedet har jo ikke reageret endnu på hvor gode nyheder vi fik. der var et mini blimp, men toget blev standset. Sikkert shortere. Vi blev alle taget på sengen over hvor gode nyheder BCS kom med. Mye godt og opgang i vente på den event. Shorterne sidder svært skidt i det. Større tilbagekøb vil skyde kursen tilbage på det gamle bund-område på 35-50 NOK...
Rule
10.04.2023 kl 20:36 3895

ja, hvis 6-9 måneder er svært langsiktig - plus hvad der kan komme imellem som Bioknut påpeger...
teknisk har vi hørt meldinger om at nedtrend er brudt og vi er gået i køb (investtech).
kan ikke lige se hvad der skulle give kortsigtig nedtrend
der har været en del shorting og intraday shorting - typisk har jeg set de bedste priser hen over dagen, så vær obs på det hvis i akkumulerer.
BioKnut
10.04.2023 kl 19:43 3993

Her tror jeg du bommer, og er temmelig sikker på at vi vil se en positiv nyhetsstrøm fremover. Samarbeidet som er etablert med den sørkoreanske giganten TKG, kommer garantert til å sende denne aksjen tilbake til gamle høyder.
Redigert 10.04.2023 kl 19:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.04.2023 kl 18:05 3969

ATL denne uken, det er notert. Kanskje det er dette han nye vennen vår skriver om, at man bommer i 6 av 8 spådommer - Grønnskalle.
Klarer ikke se at noen skulle selge med tap, gitt guiding og utsikter i BCS.
Slettet bruker
10.04.2023 kl 17:33 3936

Gode nyheter ble som kjent sluppet før påske. Dessverre reagerte markedet kun midlertidig positivt og kursen falt tilbake til nivået 7-9 kr hvor den har ligget de siste ukene. Det er nok lenge til vi får ny oppdatering og jeg tror makro tilsier at vi skal ned å teste ATL til uken. Som kjent er BCS et svært langsiktig case vi har troen på, men på veien må man smøre seg med en solid dose tålmodighet.
Slettet bruker
09.04.2023 kl 16:18 4468

Nei, synes du skal ta deg bryderiet med den utfordringen.
Blue Cow Group
09.04.2023 kl 16:13 4339

Enklere å finne 6 feil enn 2 rette, men det blir bare sletta av admin uansett her. Advarselen min består.
BioKnut
08.04.2023 kl 20:30 4717

Helt sikkert, men ser at administrator ikke liker rykter, og derfor slettet innlegget mitt. Da er det med andre ord bare å vente til ting blir bekreftet. Fortsatt God Påske😎🐣
Slettet bruker
08.04.2023 kl 18:53 4687

Blue Cow Group skrev Innlegget er slettet
Kan du vise til 8 påstander hvorav 6 er gale, 2 er rette ?
Slettet bruker
08.04.2023 kl 17:19 4643

Tror nok vi er inne i en svært spennende tid for BCS, og at gode nyheter vil komme tett.
Londonmannen
06.04.2023 kl 16:10 5212

Nei, tror ikke jeg ville solgt aksjer for kr 100,-, såfremt det ikke var av skattemessige hensyn. Vi er jo rimelig sikre hva som ligger foran oss og at inntjeningen kan bli eventyrlig. Og når kursen først er kommet i kr 100,- har nok ledelsen avslørt tilstrekkelig til å skjønne at potensialet er langt større enn kr 100,-.
Slettet bruker
06.04.2023 kl 14:22 5336

Ingen vil klare å dulte meg bort fra mitt ståsted. Den svakheten finnes ikke her i gården, det er bare å gi opp først som sist. Noen står vel på utstødige stylter og aner ikke hvorfor man i det hele tatt har klatret opp på de, og har lett for å bikke over ende fordi de ikke forstår seg på caset. Det er på høy tid man begynner og stabilisere seg med begge beina godt plantet på bakken og prenter inn hva som kan komme til å skje når BCS får sitt gjennombrudd.
Nekter og tro noen er så ustødige at de ikke evner å la seg bli med på reisen.
Slettet bruker
06.04.2023 kl 13:49 5283

CapitaL skrev Innlegget er slettet
CaptialL er på hevntokt fordi jeg har pirket i VOW som har falt fra 50,- til 12 tallet nylig, ett fall Tora har advart mot, og jeg sa sett short fra 22,-
Derfor oppsøker han nå BCS tråd som ren hevn.

Han har ikke sett siste presentasjon, og ville aldri skrevet noe så dumt om han hadde det. Så dette her anbefaler jeg alle om å rapportere inn til ADMIN som hevn og spam uten relevans. Så settes nok CapitalL på pause / deaktiveres.
Slettet bruker
06.04.2023 kl 10:37 5335

Jeg håper mange ville unngått å selge på 30-40,- - "heldigvis" mange enda som har høy inngang, og vet potensialet. De som har lav inngang ville naturligvis solgt, men da hadde de nok gått glipp av den virkelig store oppgangen som kommer.

Faktisk usikker på om jeg hadde latt de gå for 100,- kr aksjen i dag.
Londonmannen
06.04.2023 kl 09:18 5388

Alt er relativt. Utfordringen med et bud er at aksjonærene gjerne velger å vurdere det opp mot dagens aksjekurs og ikke potensiell aksjekurs. Ser man et bud opp mot sluttkursen i går, vil trolig majoriteten av aksjonærene bli månebedåtten ved er bud på 30-40 kroner. Ser man derimot et bud opp mot potensialet til selskapet etter at fabrikkproduksjon av MWCNT, CNF og Graphite, så vil sel et bud på kr 100,- bli betraktet som et skambud.
Slettet bruker
05.04.2023 kl 22:43 5570

Man trenger ikke være rakettforsker for å se hvor veien går. Den veien håper jeg de fleste har sett, og det i fra start. Nå er vi her snart, bare noen måneder ekstra venting. Til lykke alle mann! :-)
Rule
05.04.2023 kl 22:07 5590

Utroligt svært. Ingen tvivl udviklingen er vendt. Fra nu snur det op. BCS kan blive et vildt industri eventyr. Verden har brug for miljø rigtige produkter
Slettet bruker
05.04.2023 kl 17:06 5732

Hvilken kurs bør man anse som skambud i disse tider ? 100,- ?
Londonmannen
04.04.2023 kl 19:51 5941

Det er vel rimelig sikkert at dersom BCS bygger opp teknologi og organisasjon mot fabrikkproduksjon av MWCNT, CNF og Graphite, og markedsaktørene fortsetter å ignorere det som skjer, så vil nok stadig flere større aktører finne caset særdeles attraktivt sett mot risk/reward og da vil det bare være et tidsspørsmål før første bud lander på styret sitt bord.

Forhåpentligvis vil et slikt bud kun bli en wake up call for aksjonærene, og at også andre investorer innser verdien i BCS. Men at vi slipper å se gullklumpen glipppe ut av hendene våre. For et bud vil aldri rettferdiggjøre den prisen vi aksjonærer vil kunne oppnå på et par tre års sikt. Det kan bli heftig!
Slettet bruker
04.04.2023 kl 19:21 5970

MacT - viser listene noe spennende, som at Nordnet låner ut igjen 6 siffret ?
Gullhaugen
04.04.2023 kl 09:55 6141

Det er sterk støtte på rundt 8.1 så slapp av.
Redigert 04.04.2023 kl 09:56 Du må logge inn for å svare
Rule
04.04.2023 kl 09:20 6026

Det vi fik af nyheder og strategi update var langt mere end nogen turde håbe på !
Kursmål eller ej så ligger mye godt nu i skuffen som slet ikke er priset ind.

De fleste troede at update 29/3 ville blive en slags non-event. Det er jo helt grotesk at prise os til små 80-90 millioner NOK ex cash beholdning.
Vi ser igen og igen at interessen for BCS produkter og teknologi er stor - bekræftes igen af MoU. Denne gang et MoU der nævner mere specifik volumen target og et MoU der passer 100% med BCS nye strategi. Så ikke blot en "løs" opportunity.

Hvad nu hvis en større partner kommer med et bud på BCS imorgen...? Jeg ser det ikke som et totalt urealistisk scenarie og det vil give en skikkelig gevinst nu-og-her. Men jeg håber det ikke. Strategien med partnerskaber vil være meget bedre for os aktionærer.

Kursen har slet slet ikke reageret endnu på hvad der er sket...
AudereEstFacer
04.04.2023 kl 07:55 5992

Når det nevnes kursmål, en skulle tro at nyheten om mou ville være noe som ga et og annet selskap lyst til å lage en oppdatert analyse og nytt kursmål. Mennesker er enkle skapninger, så en oppdatert analyse og kursmål vil nok fungere som kursdrivende (her antar jeg selvsagt at kursmålet høynes betraktelig)
Rule
03.04.2023 kl 23:39 6126

Uden tvivl er BCS på rette vej
Uden tvivl er der et potentiale der langt overskygger dagens Market cap
TTT og der er risks men så mye peger rette vej….
poncho1
03.04.2023 kl 01:15 4136

Kursmål er jo alltid omtrentlige greier (og jeg vet at det ikke er som kursmål dette er ment), siden det krever skjønnsvurderinger av diverse markedsforhold, siden ting ikke går som man forventer, og det er én ting hva et selskaps børsverdi teoretisk sett bør være, en annen ting hva markedet verdsetter det til.

Men det MOU-en indikerer og som din utregning her understreker, er jo at oppsiden er så enorm at det ikke spiller så mye rolle at det er usikkerhetsmomenter ved utregningen. Hvis all informasjonen om volum i børsmeldingen stemmer (og det må vi jo anta), og de faktisk klarer å gjennomføre dette (og ut fra det de sier, virker jo mulighetene svært gode – og jeg kan ikke tro at de er tette nok til å overselge ting så voldsomt nå med den skjøre tilliten fortidens hyping har gitt dem), er det totalt sett av mindre betydning om ikke alle enkeltelementene er like gode som de fremstår ut fra det vi kan vurdere nå. Litt lavere produksjonsvolum? Litt lavere priser og litt lavere marginer? Litt lavere andel til BCS? Pfff.

Det er sikkert mengder av mindre skjær i sjøen også som ingen av oss har forutsetninger for å kjenne, men forutsatt at teknologien fungerer godt nok og denne MOU-en eller noe tilsvarende materialiserer seg, kan jeg ikke skjønne annet enn at det også er en eksepsjonelt stor buffersone der ting ikke trenger å klaffe hundre prosent, men der oppsiden fra dette kursnivået fremdeles vil være latterlig stor. Og sånn sett syns jeg utregninger som dette og tilhørende «kursmål» absolutt har noe for seg.
Londonmannen
31.03.2023 kl 22:01 4909

Velbekomme! Tror at dette kan bli både spennende og særdeles innbringende. Hadde aldri i min villeste fantasi sett for meg å kunne laste opp pp disse latterlig lave kursene. Men det er bare åntskke og bukke! Et par år kan synes lenge, men det er allerede to år siden BCS kom på børs! Tenk på det! Tenk to år frem i tid og vi står på terskelen til å produsere 10000 tonn MWCNT!! Ja, det er faktisk svært realistisk at det skjer!!
Slettet bruker
31.03.2023 kl 20:52 4976

Takk for svar Londonmanen.
Dette her blir skikkelig spennende.
nopetter
31.03.2023 kl 10:12 5359

det er derfor de kaller dette for pump og dump, noe som per definisjon er ulovlig
Slettet bruker
31.03.2023 kl 10:09 5373

så lenge trenden i en aksje er opp blir den ikke pælmet ned men OPP
nopetter
31.03.2023 kl 10:06 5350

egentlig enkelt, grunnen er at han er lett å ta da han kun er en liten hai som ikke kommer til å lage for mye styr med advokater i rettssystemet noe de store hvithaiene kommer til å gjøre. det positive med dette er at det blir volum i disse aksjene og de som har skjønt systemet vet at disse aksjene kommer til å bli pælmet ned etter en opptur. denne aksjen er et mega godt eksempel
Slettet bruker
31.03.2023 kl 09:54 5359

Ja det gjør det. At de «tok» en privatmann når dette er så utbredt på Oslo Børs er for meg en gåte. God Påske. (jøss det rimte)
nopetter
31.03.2023 kl 09:49 5369

korrekt

problemet er at de fleste ennå lever i hakkebakke skogen og tror på politimester bastian. det er bare å lese dommen sandvik pedersen fikk på 5 mill fra FT. Denne metoden foregår i enorm skala i alle aksjer. spesielt der i spetalen, fredly og company er eiere
Londonmannen
31.03.2023 kl 09:46 5252

God Påske! 2023 vil ganske sikkert bli et meget hyggelig år for BCS aksjonærene.
Slettet bruker
31.03.2023 kl 09:45 5130

etter som jeg har forstått robotene forsterker de en svakt nedadgående kurs eller en svakt oppadgående kurs som er styrt av private og aksjehusene.
Redigert 31.03.2023 kl 09:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.03.2023 kl 09:20 5206

Feil! At aksjen faller er robotstyrt. Aksjen er en av de mest shortede på børsen. Som du ser presses den videre ned i dag med de samme faste volumene. Tipper den lander rundt 8.5 i dag, men det bryr vi longere oss ikke om!? God påske!
Londonmannen
31.03.2023 kl 08:02 5379

At kursen falt noe tilbake i går, skyldes nok flere faktorer, men felles for samtlige er nok at selgerne neppe skjønner hvile potent aksje de sitter/satt med. Det positive sjokket som kom onsdag, er nok vanskelig å ta inn over seg når majoriteten av markedsaktørene var av den innstilling at alt gikk galt i BCS. Presentasjonen bar bud om at så ikke er tilfelle. At et selskap som HUCHEM velger å inngå en MOU med lille BCS sier jo også sitt.

Og ikke glem at aksjen nå prises til 50% av IPO og svært, svært mye positivt har skjedd i BCS siden selskapet gikk på børs. BCS bærer i seg en kime til å bli noe langt, langt større enn det noen av oss tør drømme om. Men industribygging tar tid, men du verden hvilke belønning man kan få for en smule tålmodighet i tilfellet BCS!
Rule
31.03.2023 kl 04:01 5536

Ja, når kemi og materiale drengene først går igang så snakker vi BIG SCALE. BCS processen er i grove træk totalt mind blowing:

Input = strøm + Co2 (gas affald som folk vil give penge for at komme af med).
Output = carbon faststof + ilt.

Yara har en omsætning på 2500 milliarder. De har ramt en tilsvarende guldåre. De forvandler gas til kunstgødning i giga mængder
Mulighederne har været nævnt som endeløse af AWILCO for brug af carbon.
Kan BCS drive prisen langt nok ned vil applikationsmulighederne stikke helt og aldeles af til himlen, men mye mindre kan også gøre det.....
Redigert 31.03.2023 kl 07:35 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
31.03.2023 kl 00:11 5572

OK. Men la meg bare gjøre det klart at det aldri har vært et spørsmål om jeg har tro eller ikke på at BCS aksjen kan bli omsatt til kr 500. Men når man tok de dataene som JBS presenterte mhp antall fabrikker, årlig produksjonsvolum, anslått pris pr kg produkt solgt, oppgitt marginer og det antall aksjer selskapet har utstedt, samt ved å benytte en akseptert PE-verdi for et vekstselaskap, så tilsa matematikken at selskapet kunne forsvare en aksjekurs på kr 500,-. Kunne, men det forutsatte at ledelsen evnet å levere på de forskjellige parametrene. Som både du og jeg nå vet, så gjorde ikke ledelsen det.

Men etter gårsdagens presentasjon, og ikke minst meldingen om MOU med HUCHEM i Sør-Korea, så er det jo snakk om et eventyrlig produksjonsvolum av MWCNT, ikke miondre enn 10000tonn pr år.. På nettet finner jeg at MWCNT selges til GBP 513,- pr 50g MWCNT! Heftige priser med andre ord.

Begynner man å multiplisere dette opp så blir jo bruttoinntektene til denne fabrikken helt vanvittig eventyrlige; NOK 1282 mrd. La oss beregne at marginene er 30%, noe som trolig er konservativt ut fra det vi fikk presentert av ledelsen i går mhp kostnadskutt, men da sitter fabrikken igjen med NOK 384 mrd på bunnlinjen. La oss videre beregne at BCS sin andel av dette blir 20%, da vil BCS sitte igjen med NOK 77 mrd.. Med 42 mill aksjer vil selskapert sitte igjen med, hold deg fast, NOK 1832,- pr aksje!! (Dette må være feil, men vis meg gjerne hvor den feilen ligger.).

Som du ser så blir dette noen tall som er hinsides all fornuft. Så jeg tror nok at med et såpass stort produksjonsvolum, så vil enhetsprisen på MWCNT falle betydelig fra det nivået som er oppgitt på nettet. Men likevel så viser denne grove utregningen at oppsiden til BCS er eventyrlig i n'te potens, forutsatt at ledelsen evner å få materialisert det MOUen gir uttrykk for. Og ledelsen var jo rimelig sikker på at de vil lykkes.

Man skal uansett ha svært gode grunner dersom man selger seg ut/ned i BCS etter gårsdagens presentasjon.
.

al-tei
30.03.2023 kl 22:32 5680

aud590 skrev Innlegget er slettet
Klovn🤡 dette er fra fb-siden til bcs investorer. Hva er poenget med dette?
Rule
30.03.2023 kl 21:38 5490

det var ikke noget overdådigt kursmål de kunne hoste op med - BCS er lykkes med ny rense process og genbrug af deres elektrolyt. Skal sættes i skala. Kjæmpe breakthrough. Plus MoU med et target om at etablere en Giga CNT fabrik i syd korea. ---> +20% på kursmålet. - okay - men hvad skal der så til for at give 10x så meget på kursmålet ( +200% )...? ---> 10 stk Giga fabrikker med CNT..?
Rule
30.03.2023 kl 21:02 5558

Det der er vanvittig godt er at BCS vil kunne finde vækst i uhyggelig mange år frem - tiden vil arbejde for dem - de kommer til at forbedre teknologien endnu mere - markedet for CNF, CNT og grafit vil sikkert vokse langt mere end hvad der ligger i nuværende forecasts.....
Slettet bruker
30.03.2023 kl 20:06 5422

Londonmannen:

Nå er jeg ikke spydig, sarkastisk, eller på noen måte stikk - men med gårsdagens opplysninger og guiding, er det slik at du igjen har trua på 500,- kr regnestykket, forutsatt at ting klaffer, ikke trykke aksjer med mer ?
Slettet bruker
30.03.2023 kl 20:04 5387

Så har vi Mitsubishi som også lurer i sivet.....400 beilere...........