prognose for Jin's Q2 resultat
Det er litt moro hvis folk legger frem sine prognoser.
Så her er min:
TCE - usd 21.900 pluss/minus 1000
Net Result - usd 18 mill pluss/minus 3 mill
Utbytte - 4 cent ( tror de holder litt igjen i 1.H og dobler i 2. hvis ratene ikke går nedenom pga verdenssituasjonen)
Så her er min:
TCE - usd 21.900 pluss/minus 1000
Net Result - usd 18 mill pluss/minus 3 mill
Utbytte - 4 cent ( tror de holder litt igjen i 1.H og dobler i 2. hvis ratene ikke går nedenom pga verdenssituasjonen)
Lim Gordon
10.08.2022 kl 15:02
3733
Hva man nå enn måtte mene om brødrelønn og aksjonærbelønning, så seiler rederiet videre i beste velgående. Og nå nærmer det seg tiden for 2.kvartalsresultat med potensial for nyheter om utbytte, "second to none". Blir det utnyttet, med påfølgende race mot realverdi på børsen, eller blir det samme skuffelse som tidligere i år, det blir det store temaet. I alle fall vil kursstigningen reflektere forventingene.
Superoptimist
10.08.2022 kl 16:09
3742
Superoptimist skrev Se der ja. Målet oppnådd. Tilbake under kr. 11,00!!!!!
I dag igjen gitt var det noen som forsøkte seg på 11.-. Men, nok en gang fikk de seg en! Kom ikke her liksom!!!!! Lurer på jeg hvem som panisk holder denne aksjen under de 11.-???
tankardjr
10.08.2022 kl 16:36
3718
Ja men fortløpende fastlønn pr måned til brødrene er mye bedre enn at det hadde vært bonus på 7 millioner dollar. Ergo så er overskuddet pr kvartal helt korrekte. Hadde det vært bonus så hadde det kommet på slutten av året og ødelagt overskuddet. Med andre ord at alt går i lommene til brødrene er sterkt overdrevet. Dessuten så følger de ifrs regler som er svært strenge regnskapsregler. Det kan være greit å vite før Kina frykten tar helt overhånd.
Superoptimist
11.08.2022 kl 17:04
3538
Samme spetakkelet idag igjen. Noen stakkarer forsøkte seg på kr. 11.-, ble umiddelbart drept. Og se på avsluttende handel idag igjen. Bortsett fra den siste på 10.000- er jo resten igjen det samme galehuset.
Siste handler
Meglerstatistikk
Kjøper Selger Antall Kurs Utført dato Akkumulert volum Antall handler
UNK UNK 1 000 10,78 16:15:43 46 450 69
UNK UNK 4 10,78 15:44:58 45 450 68
UNK UNK 140 10,78 15:44:55 45 446 67
UNK UNK 48 10,78 15:44:55 45 306 66
UNK UNK 3 10,78 15:44:55 45 258 65
UNK UNK 110 10,80 15:38:34 45 255 64
UNK UNK 20 10,80 15:38:34 45 145 63
UNK UNK 3 10,80 15:38:34 45 125 62
UNK UNK 185 10,80 15:38:29 45 122 61
UNK UNK 11 10,80 15:38:29 44 937 60
Jeg tror jeg etterhvert har forstått hvorfor OSE ikke lenger oppgir kjøper og selger!
Lurer også på hvorfor det ikke er en nedre omsetnngsgrense for antall aksjer som kan handles. OSE blir jo mer og mer en spillebule!!
Siste handler
Meglerstatistikk
Kjøper Selger Antall Kurs Utført dato Akkumulert volum Antall handler
UNK UNK 1 000 10,78 16:15:43 46 450 69
UNK UNK 4 10,78 15:44:58 45 450 68
UNK UNK 140 10,78 15:44:55 45 446 67
UNK UNK 48 10,78 15:44:55 45 306 66
UNK UNK 3 10,78 15:44:55 45 258 65
UNK UNK 110 10,80 15:38:34 45 255 64
UNK UNK 20 10,80 15:38:34 45 145 63
UNK UNK 3 10,80 15:38:34 45 125 62
UNK UNK 185 10,80 15:38:29 45 122 61
UNK UNK 11 10,80 15:38:29 44 937 60
Jeg tror jeg etterhvert har forstått hvorfor OSE ikke lenger oppgir kjøper og selger!
Lurer også på hvorfor det ikke er en nedre omsetnngsgrense for antall aksjer som kan handles. OSE blir jo mer og mer en spillebule!!
Redigert 11.08.2022 kl 17:17
Du må logge inn for å svare
SuMay
13.08.2022 kl 15:41
3345
Usikker på om dette er blitt tatt opp før, men lurer på en faktor her. Egentlig er eet geoplotisk uro mtp Kina/Taiwan. Eagle Bulk, Star Bulk, Gogl osv har gått 15-25% siste mnd. Jin har ikke beveget seg. Er dette grunnen? Altså blir det helvete med Kina/Taiwan, hvem tar i Jin da? Og hva skjer med Jin om det går i dass.. så at de største aksjeeierene hadde økt sin beholdning. Men Jin er virkelig noe for seg selv.
mithra
16.08.2022 kl 09:47
2876
Enig,
Den potensielle storkonflikten mellom usa og kina pga av Kinas mulige invasjon av Taiwan. legger en stor sky av usikkerhet over jinhui aksjen,
Den potensielle storkonflikten mellom usa og kina pga av Kinas mulige invasjon av Taiwan. legger en stor sky av usikkerhet over jinhui aksjen,
mithra
16.08.2022 kl 10:18
2889
Men resultatprognosen for Q2 står jeg fortsatt fast på:
Net Result usd 18 mill +/- 3 mill
utbytte usd 0,02.
Net Result usd 18 mill +/- 3 mill
utbytte usd 0,02.
smøgen07
16.08.2022 kl 11:00
2860
JIN kommer plutselig og uventet i slutten av august medio sept, men tror neppe vi kommer opp i 18 -20, men det kan skje hvis ting roer seg geopolitisk vs USA /Kina og at Kina gir gass igjen.Tror neppe på storkonflikt mellom KINA og USA i første omgang. Blir spennende å følge med tallene som kommer fra BELSHIPS i morgen.
Jeg hopper ut av Jin ved første gode anledning, har for mye Jin, som binder for mye cash, som med fordel kan flyttes over i andre spennende aksjer.
Finnes det fremdeles noen "troende" her på forumet som ser JIN i 60 - 80 på denne tiden neste år?
Jeg hopper ut av Jin ved første gode anledning, har for mye Jin, som binder for mye cash, som med fordel kan flyttes over i andre spennende aksjer.
Finnes det fremdeles noen "troende" her på forumet som ser JIN i 60 - 80 på denne tiden neste år?
Leser å leser men finner ingen ting om Jin.
Belco kommer i morgen med dividende info, blir nok ingenting i Jin
Belco kommer i morgen med dividende info, blir nok ingenting i Jin
Kjøp Bel så får du store utbytter
skvisen
16.08.2022 kl 14:14
2794
Snax ratene er i alle fall opp siste dager håper og tror Cape nådde bunnen i dag. Hadde ikke vært så dumt med stigende rater frem mot Q resultatet i slutten av mnd.
tankardjr
16.08.2022 kl 17:54
2716
Belco er svindyr. 400 % høyere priset enn jinhui og det er bakt inn i kursen til belco at de skal betale mye utbytte. I jinhui er det priset inn 0 kr I utbytte. Da er det lett å skjønne hvem som har mest oppside hvis jinhui betaler utbytte.
Belco er grise billig, i forhold til dividendene du får og de ´splitter´ nye store beste Supra skipene i klassen, energi gjerrige som skal seile i 20 år til, disse god bitene Belco eier, Belco er ferdig med en enorm vekst de seneste årene, du skjønner ikke hva du snakker om når du sammenligner Belco og Jin.
Jeg ønsker en seriøs ledels, en ledelse jeg stoler på og fordeler overskudd rettferdig med alle aksje eiere.
Snart bør vel Jin fornye vintage haugene sine, det vil koste og da må vel aksjonærene trå til.
Belco har brukt siste 3-4-5 år på denne jobben, nå og herifra skal flåten bare nytes og overskuddet går til aksjonærene, har vi en gammel balje så selges den kanskje til Jin.
Det er ikke uten grunn Frode Teigen nylig kjøpte et lass med Belco aksjer på 20 kroner, en av de store på Sørlandet.
Jeg ønsker en seriøs ledels, en ledelse jeg stoler på og fordeler overskudd rettferdig med alle aksje eiere.
Snart bør vel Jin fornye vintage haugene sine, det vil koste og da må vel aksjonærene trå til.
Belco har brukt siste 3-4-5 år på denne jobben, nå og herifra skal flåten bare nytes og overskuddet går til aksjonærene, har vi en gammel balje så selges den kanskje til Jin.
Det er ikke uten grunn Frode Teigen nylig kjøpte et lass med Belco aksjer på 20 kroner, en av de store på Sørlandet.
Redigert 16.08.2022 kl 22:53
Du må logge inn for å svare
Natt1369
16.08.2022 kl 21:56
2673
Frode Teigen kjøpte aksjer i Jinhui i vår gjennom Kontrari, men solgte seg ned like fort. Ikke godt å vite om han ligger å vaker like utenfor topp 20. 🤔
Belships skal bare ha den nye flotte flåten sin, ifra 2030 må enten flåten bygges om, eller selges og bygge nytt.
Har lest at å bygge om skip for å gå på lng, eller lignende, ble dyrere enn å bygge nytt. Regner med det er årsaken til at jinhui venter med fornyelse av flåten, og at det er derfor utbytter holdes tilbake. Idet markedet begynner å enes om den beste løsningen for framdrift på skipene mot 2030, vil det nok komme et massivt nybyggingsprogram, og de gamle skipene skrapes.
Ville mye heller skrapet et gammelt skip, enn de nye til Belships. Men ettersom 2030 nærmer seg, og ingenting skjer, er det jo mulig IMO blir nødt til å gi dispensasjon ifht. fristen. 😎
Belships skal bare ha den nye flotte flåten sin, ifra 2030 må enten flåten bygges om, eller selges og bygge nytt.
Har lest at å bygge om skip for å gå på lng, eller lignende, ble dyrere enn å bygge nytt. Regner med det er årsaken til at jinhui venter med fornyelse av flåten, og at det er derfor utbytter holdes tilbake. Idet markedet begynner å enes om den beste løsningen for framdrift på skipene mot 2030, vil det nok komme et massivt nybyggingsprogram, og de gamle skipene skrapes.
Ville mye heller skrapet et gammelt skip, enn de nye til Belships. Men ettersom 2030 nærmer seg, og ingenting skjer, er det jo mulig IMO blir nødt til å gi dispensasjon ifht. fristen. 😎
Natt1369
16.08.2022 kl 23:31
2603
Leasingen av Taho Circular (bygget hos Oshima, og levert fra verftet i slutten av juni 2022) er dessuten en kraftig indikasjon på retningsvalg, ettersom avtalen går ut våren 2029, med mulighet for 6 mnd. forlengelse.
Jinhui ville ikke hatt noen problemer med å bla opp for skipet om de ønsket. Tolker det som et frampek mot nybygg levert senest første halvdel av 2029, med rom for forsinkelser.
Vi går inn i en tid da jinhui vil tjene vanvittige summer på den aldrende flåten, sannsynligvis fom. 2021 til 2027, og det er bare et forsiktig anslag utifra hva jeg har lest meg til angående markedet i årene framover. Flåteveksten er desidert lavest blant supramax, mulig derfor ratene ennå holder seg såpass enda, ifht. capesize! 🤔
Med IMO 2023, og en bedring i eiendomssektoren i Kina, tviler jeg sterkt på at ratene kommer under 10 000$ de neste 10 årene for supramax.
Har selvfølgelig en konflikt mellom Kina og Taiwan i bakhodet, men om så skulle skje, finnes det ingen steder å gjemme seg for noen. Da vil vi få inflasjon ifra helvette, og tredje verdenskrig er et faktum. 😱
Så derfor velger jeg jinhui, ettersom jeg ennå ikke har noen stillehavsøy, eller fjelltopp å stikke av til om så skulle skje! 😅
Jinhui ville ikke hatt noen problemer med å bla opp for skipet om de ønsket. Tolker det som et frampek mot nybygg levert senest første halvdel av 2029, med rom for forsinkelser.
Vi går inn i en tid da jinhui vil tjene vanvittige summer på den aldrende flåten, sannsynligvis fom. 2021 til 2027, og det er bare et forsiktig anslag utifra hva jeg har lest meg til angående markedet i årene framover. Flåteveksten er desidert lavest blant supramax, mulig derfor ratene ennå holder seg såpass enda, ifht. capesize! 🤔
Med IMO 2023, og en bedring i eiendomssektoren i Kina, tviler jeg sterkt på at ratene kommer under 10 000$ de neste 10 årene for supramax.
Har selvfølgelig en konflikt mellom Kina og Taiwan i bakhodet, men om så skulle skje, finnes det ingen steder å gjemme seg for noen. Da vil vi få inflasjon ifra helvette, og tredje verdenskrig er et faktum. 😱
Så derfor velger jeg jinhui, ettersom jeg ennå ikke har noen stillehavsøy, eller fjelltopp å stikke av til om så skulle skje! 😅
mithra
16.08.2022 kl 23:48
2586
Belco har en snittalder på sin flåte på fire år. Jinhui sin eide flåte har en snittalder på vel 13 år, bitte litt mindre om en regner inn den nybygde kamsarmaxen som er tatt på en slags hybrid BBC med profitsharing.
Så det er helt korrekt at Belco har en nyere og mer moderne og effektiv flåte enn Jinhui sin.
Men verdiene i selskapene kan ikke leses ved adjektiver som beskriver flåtens alder etc. De kommer til uttrykk i regnskapene. Belco sin flåte er selvfølgelig mye dyrere. Den er i stor grad finansiert ved lån - en rekke via ganske dyr leasing og resten ved libor - baserte banklån.
Jinhui sin flåte er i all vesentlighet finansiert ved egenkapital.
Aksjeverdien bør speile verdien av det aksjonærene eier, altså verdien på egenkapitalen. Da skipene er så nye ,regner jeg ikke med at markedsverdien på Belco- skipene overstiger de bokførte verdiene i særlig grad.
Allikevel verdsetter aksjemarkedet egenkapitalen i selskapet til ca 2,2 ganger den bokførte verdien. Den burde vært nærmere 1,0
I jinhui er bokført verdi på skipene sannsynligvis en del lavere enn markedsverdien. Allikevel verdsetter aksjemarkedet egnkapitalen til bare 0,3 ganger bokført verdi
Den burde ideelt sett vært litt over 1,0
Det er derfor jeg mener at Belco aksjene er dyre ( de dyreste på OB) og Jinhui aksjene er billige( de billigste på OB).
Usikkerheten knyttet til den mulige fremtidige konflikten mellom USA og Kina om Taiwan, er imidlertid et reelt moment som kan tilsi en rabatt på Jinhuiaksjen
Så det er helt korrekt at Belco har en nyere og mer moderne og effektiv flåte enn Jinhui sin.
Men verdiene i selskapene kan ikke leses ved adjektiver som beskriver flåtens alder etc. De kommer til uttrykk i regnskapene. Belco sin flåte er selvfølgelig mye dyrere. Den er i stor grad finansiert ved lån - en rekke via ganske dyr leasing og resten ved libor - baserte banklån.
Jinhui sin flåte er i all vesentlighet finansiert ved egenkapital.
Aksjeverdien bør speile verdien av det aksjonærene eier, altså verdien på egenkapitalen. Da skipene er så nye ,regner jeg ikke med at markedsverdien på Belco- skipene overstiger de bokførte verdiene i særlig grad.
Allikevel verdsetter aksjemarkedet egenkapitalen i selskapet til ca 2,2 ganger den bokførte verdien. Den burde vært nærmere 1,0
I jinhui er bokført verdi på skipene sannsynligvis en del lavere enn markedsverdien. Allikevel verdsetter aksjemarkedet egnkapitalen til bare 0,3 ganger bokført verdi
Den burde ideelt sett vært litt over 1,0
Det er derfor jeg mener at Belco aksjene er dyre ( de dyreste på OB) og Jinhui aksjene er billige( de billigste på OB).
Usikkerheten knyttet til den mulige fremtidige konflikten mellom USA og Kina om Taiwan, er imidlertid et reelt moment som kan tilsi en rabatt på Jinhuiaksjen
skvisen
17.08.2022 kl 09:48
2497
Ikke av dine beste tips der gitt, Bel faller omtrent tilsvarende dividende for 2022
Hadde vært grisetøft om Jin hadde oppnådd samme rater som Bel på 24437 for Q2 med sine gamle baljer🤗
Hadde vært grisetøft om Jin hadde oppnådd samme rater som Bel på 24437 for Q2 med sine gamle baljer🤗
Redigert 17.08.2022 kl 09:57
Du må logge inn for å svare
tankardjr
17.08.2022 kl 10:03
2508
Bel har brukt opp sin oppside med å prises det dobbelte av bokførte verdier. Det ser man i dag når markedet forventet 1 kr og så fikk 0.75 kr markedet ble skuffet og den faller så 7 prosent i dag.
tankardjr
17.08.2022 kl 11:40
2476
Belships 36 millioner i net profit er ikke verst. Men det er 253 millioner aksjer i firmaet. Hvis jinhui klarer 20 millioner usd i net profit så er det faktisk et bedre resultat enn belships fordi jinhui har bare 109 millioner aksjer. Det er dette det koker ned til for meg og det er profit og egenkapital pr aksje.
Ja, ente med et smell ned og det faller også på stort volum.
Er dette gjengs for drybulk nå om dagen, da lever en farlig i Jinhui, det må en nok bare innse.
Det er et nedsalg i Belco i dag, en må bare innse realitetene.
I Jinhui, der finnes det ikke volum, en investor har ikke sjanse for å ta exit, men kanskje blir det volum i Jin q2.
Så spørs det bare hvilken veg aksjen går, når de sender Bel ned 1,5 kroner på 0,7 i dividende, hva skjer da i Jin med 0 dividende.
Det gjenstår å se, jeg setter ikke ei krone slik drybulk blir behandlet nå, både her hjemme og i Usa
Er dette gjengs for drybulk nå om dagen, da lever en farlig i Jinhui, det må en nok bare innse.
Det er et nedsalg i Belco i dag, en må bare innse realitetene.
I Jinhui, der finnes det ikke volum, en investor har ikke sjanse for å ta exit, men kanskje blir det volum i Jin q2.
Så spørs det bare hvilken veg aksjen går, når de sender Bel ned 1,5 kroner på 0,7 i dividende, hva skjer da i Jin med 0 dividende.
Det gjenstår å se, jeg setter ikke ei krone slik drybulk blir behandlet nå, både her hjemme og i Usa
Redigert 17.08.2022 kl 11:52
Du må logge inn for å svare
mithra
17.08.2022 kl 12:47
2470
Ja blir spennende det.
Men ingen (andre enn jeg) venter jo noen dividende fra Jinhui.
Du selv ( og flere med deg) ventet imidlertid 0,9 til 1,0 i dividende fra Belco. Det var kraftig bom og førte selvsagt til en ned prising av den dyreste bulkaksjen på OB
Men ingen (andre enn jeg) venter jo noen dividende fra Jinhui.
Du selv ( og flere med deg) ventet imidlertid 0,9 til 1,0 i dividende fra Belco. Det var kraftig bom og førte selvsagt til en ned prising av den dyreste bulkaksjen på OB
noprofit
17.08.2022 kl 13:03
2452
tror ikke du skal glemme GOGL med rater på 8k så priser de altså denne til over 100kr/aksjen.
mithra
17.08.2022 kl 13:43
2516
Markedsratene på kort sikt, er altfor volatile til at du kan legge for mye vekt på dem
.Gogl er priset til P/B på 1,2 mens Belco er priset til P/B på 2,1
Ikke rart store aksjonærer gjør store nedsalg når resultatet annonseres - det er jo tross alt ganske godt.
.Gogl er priset til P/B på 1,2 mens Belco er priset til P/B på 2,1
Ikke rart store aksjonærer gjør store nedsalg når resultatet annonseres - det er jo tross alt ganske godt.
kodenavn
17.08.2022 kl 14:43
2476
P/B er egentlig ikke veldig interessant
Skip som er innkjøpt for lenge siden, avskrevet, og kanskje fått en enorm økning i verdien pga høye rater. Bokført kan være en brøkdel av reelle verdier.
Så det er P/NAV vi bør se på.
Skip som er innkjøpt for lenge siden, avskrevet, og kanskje fått en enorm økning i verdien pga høye rater. Bokført kan være en brøkdel av reelle verdier.
Så det er P/NAV vi bør se på.
mithra
17.08.2022 kl 14:48
5218
Enig
Men P/B er mye enklere tilgjengelig
Så må vi gjøre opp en kvalifisert vurdering av markedsverdien av selskapets skip opp mot bokført verdi .
Det var det jeg gjorde ovenfor for Belco og Jin
B
Men P/B er mye enklere tilgjengelig
Så må vi gjøre opp en kvalifisert vurdering av markedsverdien av selskapets skip opp mot bokført verdi .
Det var det jeg gjorde ovenfor for Belco og Jin
B
tankardjr
17.08.2022 kl 18:03
5163
Det er baljer i følge longsitinbulk. Men det er ikke en spesielt gammel flåte med en snittalder på 13 til 14 år. Ser du på for eksempel Wilson rederiet så seiler de enda med flere skip bygget på 80 tallet og majoriteten er bygget på 90 tallet. Jinhui har vel det eldste skipet nå fra 2004. Nei dette fremstår fortsatt grisebillig eneste argumentet som er negativt er 7 millioner i fastlønn til brødrene.
nucleus
17.08.2022 kl 18:37
5139
7 miljoner dollar i lønn, er vel uten tvil mye. Men er aksjenærer fornøyde med at ledelsen tar hovedparten av eventuel gevinst, så gå på. Finnes mere seriøse selskaper på Oslo børs.
tankardjr
17.08.2022 kl 18:44
5132
Nja det er ikke halvparten av en kvartal engang. Jinhui ligger vel ann til pluss 80 millioner usd i året. Jeg renger med ca 20 millioner usd i net profit den 24 august
tankardjr
17.08.2022 kl 21:48
5054
Og får de 20 millioner i net profit så er det net profit ikke noe til brødrene de har fortløpende fastlønn som blir trekt fra resultatet. Det er greit å skjønne regnskap før frykten tar helt overhånd. Det er nok en av grunnene på at jin ligger på 0.3 av pris bokført og belships 2.1 nettopp fordi ikke folk skjønner regnskap
Her er aksjonærene fornøyde både når dere penger går til lønn, bonuser og uteblitt dividende.
En må bare ikke tro en Kineser drar sitt rederi jorden rundt for å berike en Nordmann, en kan gjerne lure seg selv, men penger i foret blir det ikke okke som.
En må bare ikke tro en Kineser drar sitt rederi jorden rundt for å berike en Nordmann, en kan gjerne lure seg selv, men penger i foret blir det ikke okke som.
tankardjr
18.08.2022 kl 20:54
4831
Pengene går til hovedsak bankkontoen i jinhui som igjen finansierer skipskjøp. I belships er det lån til pipa. Jinhui lider dessverre også av at capezise er så ræva nede på 7000 dollar. Det er synd at ikke børsen skiller på de rederiene som bare har cape og bare supra. Jinhui har hatt en lei tendens til å følge gogl...
Redigert 18.08.2022 kl 20:54
Du må logge inn for å svare
skvisen
19.08.2022 kl 07:56
4702
Ja merkelig att markedet ikke klarer å skille de forskjellige båtklasser. Både Bel og Jin får svi selv om de går med store overskudd. Nesten utolig att gogl har holdt seg såpass bra selv om ratene der nå er langt under break even.
Ser vi er oppfordret til å tippe resultat. Er alltid opptimistisk og tror net profit 26 mill usd og rater¨på 24000
Ser vi er oppfordret til å tippe resultat. Er alltid opptimistisk og tror net profit 26 mill usd og rater¨på 24000
smøgen07
19.08.2022 kl 08:08
4694
Tviler på at jin klarer rater på 24000 i q2, mer realistisk rundt 20000, klarer de å presse frem et utbytte eller signaler om dette i q3 kan kursen gå.. men det er vel slik at når alle er blitt pessimister og gitt opp hele selskapet, da klinker de til med noe positivt, skal ikke mer til. På meg virker det som om ledelsen ikke ønsker høyere aksjekurs, noe jeg syntes er besynderlig .... Og de kontrollerer jo mer en 50 % av selskapets aksjer, så det hjelper vel ikke at noen store hadde kjøpt seg nevneverdig opp for å påvirke retningen til selskapet heller.
mithra
19.08.2022 kl 11:12
4632
Nå ser det ut som om supramax ratene i Asiaj har snudd opp igjen, 5. dag med oppgang .
Capene er fortsatt miserable.
Capene er fortsatt miserable.
tankardjr
19.08.2022 kl 12:47
4570
Hvorfor er gogl på nyse? De drar sitt rederi over dammen for å berike amerikanere? Belships faller tungt i dag også. Kanskje folk begynner å forstå at denne aksjen er svindyr. Tipper nedgang til 16 kr til uka. Jinhui klarer nok ca 20 musd i profitt den 24 augustog det er i såfall bra med økte bunkerskostnader
noprofit
22.08.2022 kl 10:38
4420
Ja Cape stuper og nå kommer de første salgsanbefalingene.
Og tro det eller ei, men GOGL ligger altså over 100 enda........hvilken planet er de på.
Supramax har steget jevnt over mange dager og snuser igjen på 20k
Og tro det eller ei, men GOGL ligger altså over 100 enda........hvilken planet er de på.
Supramax har steget jevnt over mange dager og snuser igjen på 20k
skvisen
22.08.2022 kl 16:28
4284
kodenavn skrev Cape ned, men supra er opp for 7.dag på rad :)
Merkelige greier, nå har supra båtene tredoble rater i forhold til de store Cape. Likevel holder Gogl seg like bra som Bel og Jin.
tankardjr
22.08.2022 kl 17:25
4234
Det er ikke bra for jinhui at bulk investorer taper i andre aksjer. Blir negativt marked av sånt selv om jinhui egentlig skulle gått fri. De tjener grovt fortsatt.
Realis
22.08.2022 kl 19:38
4175
Det er verdt å merke seg at Jinhui betaler halvårlige utbytter, hvis i det hele tatt. Et regnestykke på en serviett her forteller meg at rederiet vil oppnå snittrater på omkring USD 21.000 pr. dag i Q2. Første halvår vil derfor bli en del svakere enn H2-2021, da rederiet utbetalte hele 7 dollarcent per aksje. Av en langt høyere utbyttekapasitet selvsagt, men det vet jo du som leser dette. Utbyttet blir, tror jeg, som trådstarter antyder på ca. 4 smuler.
tankardjr
23.08.2022 kl 09:44
4038
Hjelper ikke med utbytte når ikke aksjen innfrir. Belships betaler ut 0.75 kr. I dag handles aksjen uten utbytte og den faller videre ned til 16 kr For noen dager siden ble den handlet til 20 kr. Dividende er i grunn ikke noe annet enn å betale ut egenkapital og verdien reduseres tilsvarende. Jinhui har mye egenkapital og den er verdt 4 ganger så mye som aksjen handles for. I belships er aksjen dobbelt så dyr i forhold til egenkapitalen.
skvisen
23.08.2022 kl 15:19
3947
Ja enig, I forhold til verdier er Bel dobbel så dyr. Likevel er Bel ekstremt billig på dagens nivåer. Da kan dere tenke selv om Jin
FondueForDays
23.08.2022 kl 15:34
3978
Vel, det hjelper svært godt med utbytte når selskapet tjener penger som gress og egenkapitalen fylles på igjen - og det kan utbetales nye utbytter:) Bare se på FLNG, som har gått ekstremt bra de siste årene - og i tillegg betalt solide utbytter. Også BELCO kommer til å levere godt i mange kvartaler fremover, grunnet moderne skip, fantastisk marked og god kontraktsdekning. At aksjen handles til ned mot 16 kr i dag er - etter min mening - et uforklarlig røverkjøp. Har selv fylt på ytterligere, både i går og i dag.