Photocure. Positivt Q3

Medisinmannen
PHO 08.11.2018 kl 09:02 6824

Dette går veien. Seks nye flex scope utplassert så tidlig var langt over mine forventninger. Årsaken er en god refusjonsordning som allerede er bedre enn for TURBT markedet. Surveillancemarkeder har en bruksfrekvens på 3-5 ganger frekvensen i TURBT markedet.

Redigert 21.01.2021 kl 04:27 Du må logge inn for å svare
JosefK
08.11.2018 kl 09:24 5380


Ja, det var etter forventning. Og aksjen stuper som normalt. Til tross for uker og måneder med krampehaussing ;-)

Det blir ingen formuesskatt i år heller ;-)

Redigert 21.01.2021 kl 04:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.11.2018 kl 09:25 5410

Vi er nå vitne til en ekstrem overreaksjon der mange kortsiktige kaster kortene og sannsynligvis presser nok også MW på nå for å gjøre enda flere usikre.
Resultatet skuffet meg noe ift min forventning, men dog sterk vekst drevet av noe mer kostnader grunnet fortsatt utvidelse/oppbygging i USA.

Schneider tok jobben fordi han ser "Tremendous opportunities"
Redigert 21.01.2021 kl 04:27 Du må logge inn for å svare
heilo888
08.11.2018 kl 09:30 5316

Som vanlig meget skuffernde kvartalsresultater fra PHO! Det mest skuffende ved presentasjonen var at man ikke klarte å hoste opp en ny guiding!
Aksjekursen kraftig ned på disse resultatene.
Hva sier den godeste Londonmannen nå? Har han solgt seg ut som han gjorde både i Nano og PCIB etter også å ha hauset disse kraftig i forkant?
Redigert 21.01.2021 kl 04:27 Du må logge inn for å svare
ITinvest
08.11.2018 kl 09:30 5298

ja ting tar vist litt mer tid , men de har jo pen oms. stigning
Redigert 21.01.2021 kl 04:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.11.2018 kl 09:33 5250

Og de har bare så vidt startet med å bygge opp et solid fundament som en ren salgs og markedsføringsorganisasjon. Gleder meg til februar.
Redigert 21.01.2021 kl 04:27 Du må logge inn for å svare
NilsAB
08.11.2018 kl 09:37 5194

Det er vanskelig å se at dette skal gå den veien høna sparker, denne "smånissen" sitter godt med småpengene sine! Joda, lettere skuffet så langt, men dette blir bra med litt tid til hjelp!
Redigert 21.01.2021 kl 04:27 Du må logge inn for å svare
NilsAB
08.11.2018 kl 09:38 5180

Det er vanskelig å se at dette skal gå den veien høna sparker, denne "smånissen" sitter godt med småpengene sine! Joda, lettere skuffet så langt, men dette blir bra med litt tid til hjelp!
Redigert 21.01.2021 kl 04:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.11.2018 kl 09:39 5149

Helio, as I have said many times on here with the extreme expectations on Q3 this could not do anything but disappoint.

What you will see now is the amateurs on here try to defend this result and point to the future, as usual, forgetting that they had predicted a massive increase in stock price after Q3.

Same guiding as we had a year ago. USD 20 mill in 2020? Please.

I am out apart from 4000 shares. I will keep them as a reminder that there are certain people who write on stock forums that have no idea what they are Talking about.

Maybe in 2059 they might be worth 100kr, who knows.

I have made money, good money on PHO, but in really hope we see an end to the nonsense on here about 35 billion is markets and 20% market share, 1900kr stock price etc. It is dreamland stuff, not reality.

Reality is what you saw today. A hard reality. The market never lies.
Redigert 21.01.2021 kl 04:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.11.2018 kl 09:45 5042

Tror ikke det blir feil å kjøpe noen få aksjer her nå. PHO har alltid vært en tålmodighetsprøve -helt siden 1999
Redigert 21.01.2021 kl 04:27 Du må logge inn for å svare
NilsAB
08.11.2018 kl 09:45 5005

https://min.e24.no/a/4dw596
Redigert 21.01.2021 kl 04:27 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
08.11.2018 kl 09:48 5120

Det var jo en pen vinkling på saken.
dr. Stockman
08.11.2018 kl 09:54 5033

For øvrig er vel dette enda et bevis på at det ihvertfall kortsiktig som regel lønner seg å selge på toppene. Det har vi sett i NANO, PCIB, Targovax, BergenBio og nå PHO. Jeg er dessverre ikke blant dem som gjør det. Er god på bunnen , men ikke så god på toppen (eller alt for tålmodig).
Slettet bruker
08.11.2018 kl 10:01 4926

Da får MW dekket seg inn idag
Trainspotter
08.11.2018 kl 10:03 4864

"These investments will enable the company to drive the U.S. revenues in 2020 to a range of USD 20-25 million and towards profitability"

..TOWARDS profitability..., skriver de.

Jeg mener nå at de her som skravler om utbytter fra neste år nå bør slutte med det tullet. Markedsføring i USA er svindyrt og vanskelig, det har jeg skrevet her tidligere til protester, men når det her gjentas svart på hvitt fra selskaps hold at overskudd ikke engang er planlagt for 2020, så skal man respektere dette og ikke påstå at selskapet farer med løgn om dette.
Slettet bruker
08.11.2018 kl 10:08 4809

Dekket in shorten? What planet do you live on? The money is running in for them.

Seriously don't you understand how the market works?

Investors will not sit around for another 24 months in the hope that the income in the US migh reach 20 million USD.

That is the figure from the new messiah Schneider. It's peanuts.

The only hope for PHO shareholders is a takeover/buyout.

Face facts.
dr. Stockman
08.11.2018 kl 10:08 4781

Ikke bare shorting, men også mangelen på innsidekjøp og fravær av nye store investorer burde nok også være et varsel om at man har betraktet selskapet med litt for rosenrøde briller. Men mitt inntrykk av ledelsen er at de virker gjennomgående optimistiske med tro på det de holder på med.
Slettet bruker
08.11.2018 kl 10:12 4742

Dan Schneider sa at inntil han har fått noe mer tid i direktørstolen, gjelder nåværende guiding, og at han innen q4 ville komme med ny guiding. Så noen ny guiding foreligger ikke.

Ellers er smånissen fornøyd med det fundamentale, ny refusjonsordning for all bruk av Cysview, i tillegg forsterket refusjon for bestemte koder utover dette. Og ikke minst, CMS sier med sin nye Code A for surveillence-markedet at BLC med Cysview "should be used". De er nå alene om å ha første behandling/verktøy for undersøkelse i USA med Code A, den høyeste anbefalingen CMS gir.

2019 introduseres alt dette. Det er altså nå det starter. Vi smånisser mister ikke det fundamentale av syne selv om kursen får juling i dag. Det gjør derfor ikke vondt et eneste sted. Troen på Pho er inntakt, og forsterket etter dagens nyheter.

dr. Stockman
08.11.2018 kl 10:14 4693

Jeg tror vel for øvrig thePower bør ta inn over seg at de utålmodige er raskt ute med å selge, og at det ikke er gitt at vi får "en andre bølge" som bringer kursen videre nedover. Som sagt er ikke kursnivået foreløpig avskrekkende i forhold til der det lå i forrige uke. Det finnes også dem som vil fokusere på det som var positivt i presentasjonen, nemlig veksten i USA. Det er vel også forventet at fjerde kvartal gjerne kan overgå tredje kvartal når det gjelder vekst, ettersom tredje kvartal er beheftet med ferier og laber aktivitet.
Slettet bruker
08.11.2018 kl 10:14 4671

thepower,

Det vi ser nå er en klar overreaksjon og jeg finner det merkelig om fallet vil fortsette, tror bunnen var nådd på 45.
Antar at MW har et snitt betydelig over dette.

Nå får vi vente og se, jeg bommet på resultatet ift høyere kostnader enn jeg trodde.
Q3 idag er ikke gjenstand for å straffe aksjen med en nedgang på 17% så her vil det endre seg ganske snart.
Du er jo kortsiktig, jeg er langsiktig.
Redigert 08.11.2018 kl 10:17 Du må logge inn for å svare
Sørøya
08.11.2018 kl 10:16 4629

Da benyttet jeg anledningen til å gå inn. Har ikke vært inne I PHO før, men tror dagens fall er en overreaksjon.
jenskristian
08.11.2018 kl 10:23 4561

Samme her. Har fulgt med på aksjen siden den forrige oppturen og kjøper meg nå inn på samme nivå jeg vurderte da. Tror denne de neste månedene ligger nokså solid rundt 50 kr, men med en fin potensiell oppside på lang sikt. Spennende aksje å ha i porteføljen (eventuelt selge seg ut av når den forhåpentligvis stiger opp til 60 kr igjen på forventninger). Jeg synes det er betryggende å høre den bli omtalt av Radforsk som en solid og trygg aktør innenfor biotech.
Slettet bruker
08.11.2018 kl 10:27 4521

Eloquest. It's not an over reaction. It's a logical reaction from investors like myself who are not prepared to sit around for years waiting for something to happen.

I can appreciate that some investors are prepared to wait for years, but I am not, especially when the new CEO publically states that they are working towards peanuts (20mill USD) in 2020.

This presentation coupled with the reality that there is no new drivers to move the stock price upwards will see the price fall to 30kr in my opinion. Why shouldn't it? We are not in a different place than we were in July when the price was 30kr

I would say we are in a worse position as now the optimism regarding future earnings has been totally destroyed by the repetition of potentially 20 mill USD in 2020

As mentioned, I have made good money on PHO, but I do have a problem with the totally blind haussing from some people on here.

I don't doubt that some people have been influenced into buying PHO on the basis of the rubbish they have read on here. These people may have lost a lot of money. That is not ok with me.
Slettet bruker
08.11.2018 kl 10:34 4455

Hvert sitt valg.
Idag raser den grunnet flere momenter:
- De som kjørte opp kursen igår gamblet på pluss resultat idag.
- Det kom ingen ny guiding, dessverre

Men sett i lys av feriemåndene juli og august i q3 så øker de inntektene i USA fra q3 17 på 10 mill til q3 18 16 mill.
Dette vil markedet se og jeg tror ikke det er de store aksjonærene som selger idag, det er de kortsiktige lykkejegere. Og de fleste av dem har dumpet ut og mest sannsynlig tapt de fleste av dem.

Men jeg skal ikke sitte her og forsvare dagens preesentasjon da den var skuffende for meg også siden jeg trodde på positive tall samt oppdastert guiding. Men jeg er langsiktig og dette ødelegger overhodet ikke min strategi.
Redigert 08.11.2018 kl 10:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.11.2018 kl 10:35 4431

De av oss som kan lese, ser at Photocure fortsetter framgangen, og har styrket sin posisjon. Det koster å kjempe seg inn på det amerikanske markedet, det er Photocure på god vei til og lykkes med. Det er bare å si gratulerer til de som har kjøpt seg inn på dagens underlige kursfall.
såpe i øynene
08.11.2018 kl 10:37 4408

Etter å ha analysert resultatene benyttes anledningen til å laste videre opp. Regner med positive kvartaler fremover. Ser ut som de har god kontroll over økonomien i selskapet og veksten i USA fortsetter å akselerere. Et enormt marked uten konkurrenter forteller det meste. At noen er utålmodige får en bare leve med. Denne kommer. Har stor tro på Photocure og ser på dagen som en glimrende anledning til å styrke min langsiktige posisjon.
Londonmannen
08.11.2018 kl 10:37 4403

Heilo888
Nei, jeg har ikke solgt meg ut. Hvorfor skulle jeg det? På grunn av historiske data presentert i dag? Jeg har ikke noen problemer med å innrømme at tallene som kom i dag, spesielt antall nye scope, var skuffende. Men det får jeg ta på min egen optimisme. At bunnlinjen var negativ burde ikke overraske noen.
Men jeg synes samtidig at ledelsen i PHO bygger et stadig sterkere fundament for den videre veksten i USA. Og jeg ser med spenning og entusiasme frem mot utviklingen gjennom 2019.
At markedet reagerer negativt på tallene som kom, overrasker meg ikke. Men dette anser jeg som en kortvarig skuffelse. Når markedsaktørene har fått fordøyd presentasjonen, dem som ønsker å kvitte seg med PHO har fått gjort det så tenker jeg mange begynner å se på hva PHO egentlig har fått på plass og da må man nesten innse at situiasjonen ser lysende ut for 2019 og videre fremover.

Jeg har ikke vært inne på tanken å selge en eneste aksje og så får jeg glede meg over at formueskatten for 2018 blir håndterbar, tross alt. ;-))
Slettet bruker
08.11.2018 kl 10:41 4364

Du fortsetter å skrive at Dan Schneider guider på 20MUSD i 2020. Det er feil. Han sa på dagens presentasjon at den gamle guidingen står INNTIL han har fått mer enn 9 dager i direktørstolen til å sette seg inn i Photocure. NY guiding fra Photocure og Dan Schneider kommer før q4.
Slettet bruker
08.11.2018 kl 10:48 4301

Londonmannen. I have to applaud your optimism and for your sake I really hope you are rewarded for your patience and your belief in PHO.

I am out now so I will not be posting again (I imagine many people will be happy about that) but I will ask you this.

If In 2020 the income from US is 20 mill USD, what do you think the bottom line profit will be and what do you think the stock price will be?

This is not the money machine that many people believe, it is small time.

Good luck to you, I have enjoyed reading your posts. Over and out.
Redigert 08.11.2018 kl 10:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.11.2018 kl 10:50 4290

yes, you just made my day. and please - stay out !
dr. Stockman
08.11.2018 kl 10:56 4248

Medisinmannen er tydeligvis positiv, og da har han vel ihvertfall ikke hatt overdrevne forventninger på forhånd. Men syns uansett det er verdt å ta med seg.

"Dette går veien. Seks nye flex scope utplassert så tidlig var langt over mine forventninger. Årsaken er en god refusjonsordning som allerede er bedre enn for TURBT markedet. Surveillancemarkeder har en bruksfrekvens på 3-5 ganger frekvensen i TURBT markedet. "
Slettet bruker
08.11.2018 kl 10:56 4240

TÅKA, Thanks. The truth hurts, boy.
dr. Stockman
08.11.2018 kl 11:04 4194

For øvrig skrev jeg jo litt tidligere på høsten (da kursen var nøyaktig lik for PHO og NANO) at jeg trodde at rekkefølgen ville være at NANO ville oppnå høyere kurser først. Det har jo delvis skjedd allerede, og jeg tror nok trenden vil være slik de nærmeste månedene også. Men nedturene vi har hatt både i PHO og NANO bakover (og PCIB for den saks skyld) viser at det som regel er klokt å sitte med mer enn en aksje. Man sover bedre om natten når porteføljen holder en litt jevnere kurve. Er for øvrig ikke bare skuffet over PHO idag, men også over at NANO enda en gang kan se ut til å mislykkes i å få kjørt kursen gjennom motstanden ved 67-68 kr. Kanskje har PHO forårsaket litt større nøkternhet generelt blant farmasiaksjonærene? Eller kanskje tenker noen at PHO er blitt så billig nå at det er gunstig å ta litt gevinst i NANO for å kjøpe PHO.
Redigert 08.11.2018 kl 11:07 Du må logge inn for å svare
Belongterm
08.11.2018 kl 11:20 4114

De som er skuffet over Q3 resultatene har fulgt dårlig med i timen.

På Q2 presentasjonen var Bellete meget tydelig på at innsalg av scopes til helsevesenet var en tidkrevende prosess, med mange beslutningstagere og laaange budsjetteringsprosesser. Dette er kjente forhold for alle som har holdt på med salg i storbedrift markedet. Uansett hvor godt produkt er og hvor stor entusiasme man opplever hos kunden, kommer beslutningene i overveldende grad først når budsjettprosessene er avsluttet, dvs i Q4. Med de nye refusjonsordningene som ble bekjentgjort i dag bør den siste barrierene være avklart. Dette innebærer at en stor del av de prospektene som har blitt bearbeidet de siste månedene vil formalisere sine scope bestillinger de nærmeste ukene. Avhengig av leveringstid og opplæringsbehov vil altså PHO oppleve en ketchup effekt for sine produkter tidligst fra Q1-2019. Med tanke på at målgruppen er stor, interessen høy, blir jeg skuffet om scope salget ikke ligger mellom 30 - 50 de nærmeste kvartalene.

Det har vært kjent en god tid at ny CEO skulle starte 1/11. Hvordan noen kunne forvente at han allerede 8/11 skulle være klar til å presentere en ny langsiktig guiding er helt ubegripelig. Det han sa innebærer heller ikke at han mener at den nåværende guidingen er klok. Personlig synes jeg Schneider ga et meget sterkt førsteinntrykk (kompetent, målbevisst og handlingssterk), noe som alene burde styrket kursen med 5-10 kroner.
Slettet bruker
08.11.2018 kl 11:22 4105

Belongterm,
Bra skrevet.
Slettet bruker
08.11.2018 kl 11:27 4063

Litt skuffende resultater, men caset er on track.

Overreaksjon av panikkselgere på morgenen og formiddagen.

Kjøperne har sittet rolig og sett etter bunnformasjonen som ligger bak oss.
Voldsom omsetning for å komme seg ut, nå er det tid for oppgang til over 50 igjen før dagens close.

Slik er en aksjespekulants hverdag ??
Slettet bruker
08.11.2018 kl 11:32 4037

Mamma Mia. Here we go again ?
Slettet bruker
08.11.2018 kl 11:35 4018

Slettet bruker skrev Mamma Mia. Here we go again ?
Vet ikke hva du fikk for aksjene dine power, men ved å unngå panikk kunne du nok kommet bedre ut ved å vente litt.