Bcs - bullish teknisk - teknisk analyse

tekna
BCS 21.06.2022 kl 21:13 16544

Har brutt opp. Økt volum og stigningstakt.
(Ser helst at Hammers holder seg til sin egen tråd)
Redigert 21.06.2022 kl 21:18 Du må logge inn for å svare
urix
23.06.2022 kl 09:46 4182

Patetisk !!! Glem tullingen!!!
Slettet bruker
23.06.2022 kl 09:49 4188

At folk ikke evner å gjøre noe selv, det er vel kanskje det som er mest patetisk her. Jeg har alt mitt på det rene, og vet utmerket godt hva jeg snakker om. Hva andre tror og mener om hva de vet om meg, er for meg glitrende likegyldig.
Redigert 23.06.2022 kl 09:49 Du må logge inn for å svare
urix
23.06.2022 kl 10:06 4148

Om du har skapt din egen "informasjon", hva betyr det?? Og hva betyr det for oss på forumet, sålenge du ikke vil dele, ikke en dritt, men du indirekte lover at det er noe stort uten noen form for forklaring, kun tåke er tilbake.
Informasjon om noe får man fra noen, om du så velger å dele informasjonen videre, så er du informant til andre, i ditt tilfelle velger du å holde infoen for deg, fortsett med det og dropp alt pissepratet.
rockpus
23.06.2022 kl 10:13 4172

Etter dette innlegget har jeg virkelig fått et annet syn på deg. Har dog i senere tid gradvis sett en annen og mer positiv side av deg. Dette er en annen Ingolv enn den vi ble kjent med da du startet å legge inn innlegg i disse tråder. At du også viser evne til selvkritikk er en stor bonus.

Ha en fin dag videre og måtte lykken snu!
Slettet bruker
23.06.2022 kl 10:26 4162

Du former selv stien du går. Hva du gjør langs veien kan spille en stor rolle for hvilken ro du velger å ha mens du går den. Du virker mer desperat. Hvorfor velger du å være det? Gjør noe med det. Det er bare du som står i veien for å klare det. Jeg har fortsatt alt mitt på det rene, også da jeg ikke velger å si noe.
Slettet bruker
23.06.2022 kl 10:27 4224

Takk for det, vi har alle ett ansvar for å dra i samme retning. Den som ikke kan se sine feil, og ta feilkritikk er nok ferdig som menneske. Har masse svin på skogen jeg, og har mye å svare for på HO i så måte. Trader er jeg, men vi er nå mange i samme båt som sitter med røde tall, venter på en flom av nyheter, og forhåpentligvis kurseksplosjon.

Det må bli mange meldinger i tiden som kommer tenker jeg, meldinger vi har ventet på siden april/mai som nå må komme tettere, og da forhåpentligvis røske kursen oppover der den hører hjemme.

IK
Rule
23.06.2022 kl 10:42 4200

Jeg mener at det er helt reelt at nogen altid ved lidt mere end andre. Investor firmaer bruger vel bunker af ressourcer og penge på at skaffe sig god og hurtig information. I nogle brancher skal man købe sig adgang til denne information - det kan være pris-information samlet sammen fra forskellige trading punkter osv. Hvis man manuelt skal sidde og finde det frem og kigge i det 1 efter en i serie så er man langsommere end de prof.
Hvad er der så at finde...?
- artikler der peger i den rigtige retning
jeg har henvist til nogle artikler der viser at fremtidens batteri teknologi ligger med silicon-carbon. der er også mellem-skridt der mixer ind CNF osv. Og hvad er der sket efterfølgende...? Ups, CNT bliver pludselig et produkt hos BCS
- ansøgninger om ting i offentlig regi
her kan ligge pegepinde på hvad retning man arbejder i mere konkret. Kan typisk altid linkes til en børs release med info af samme karakter men mindre konkret. Altid risk at ting ikke lykkes
- rejser
hvem rejser hvor hen...? big brother is out there...
- osv. osv.

masser af info af indikativ karakter kan graves frem. Inof der kan give en fordel ifht hvor tungt det peger i en given retning som allerede er børsmeldt. Igen, kan den samlede info mængde sagtens ende op med at snyde - hvis man mislykkes med det man har igang.
VanDiemen7
23.06.2022 kl 10:43 4201

Legg gjerne ut chart med piler som viser hvorfor du mener denne er bulliah teknisk nå. Ser ikke det helt enda altså.
Rule
23.06.2022 kl 10:51 4253

Ting der er børsmeldt:

CNT: The new product opens the door for BCS to another fast-growing market, which is multiple times the size of the CNF market.

Fra Q1:
*The ENOVA supported research project to produce carbon nanofibers from extracting CO2 from the flue gas at Bergen Interkommunale Renverk's (BIR) waste handling facility in Rådalen has made good progress.
*The company is in discussions with Eviny to increase the power supply at Flesland, which, if successful, could allow the company to install additional production units at Flesland and increasing production until the factory in Mosjøen is up and running.
*...the company's products will likely expand the market further.
*Some of the major clients the company aim to serve in the future, in particular within the battery and industrial segments, will require reliable supply and large volumes of CNF.
* The results, which we cannot publish due to confidentiality and commercial reasons, were very positive.

Der skal i min bog en del til før man skriver "very positive"... :-o
in2deep
23.06.2022 kl 11:30 4243

Skader aldri å minne oss selv om at BCS er
-underanalysert
-undervurdert
-underdekket (media)

Finnes ikke større mangedoblingskandidat på OSE (og da snakker jeg om reelle/sannsynlige case). Det finnes mange andre case som er tuftet på tro, håp, kjærlighet og utfall med veldig, veldig lav sannsynlighet. Og i motsetning til BCS, er det i mange av disse andre casene allerede priset inn det meste og mer til, mens i BCS er det enn så lenge (ufattelig men sant), ikke priset inn en dritt.
I BCS kan man med 100% sannsynlighet si at 31.12.2023 kommer alle gjerdesitterne til å si "what the fuck...!" :D

Sommeren kan bli bra, og høsten blir vill... Det er veldig, veldig lite av det som kommer de neste 12-18mndr som er priset inn i dagens kurs.

Og imens venter vi på diverse meldinger....
Redigert 23.06.2022 kl 11:34 Du må logge inn for å svare
morteno
23.06.2022 kl 11:34 4300

https://finansavisen.no/nyheter/energi/2022/06/23/7887563/regjeringen-anslar-60-milliarder-kroner-for-a-dra-i-gang-gronn-industri
Regjeringen vil satse 60 millarder på grønn energi fremover og legg merke til intervjuet i bunnen av reportasjen med Simonsen fra Saga Pure. BCS med størst potensial, mener han.
in2deep
23.06.2022 kl 11:36 4350

Og har vi litt tur nå, mens børsen virker å snu, og vi får close rundt over 36, smeller det de neste dagene IMO...
in2deep
23.06.2022 kl 11:50 4367

Interessant å høre Simonsen si at de (SAGA) pr i dag sannsynligvis kun har én Unicorn i sin nåværende portefølje..................... :)
Rule
23.06.2022 kl 11:57 4369

yes - det bliver sygt.

Ifht tilgangen på statslig kapital så er der ikke meget konkret om hvornår og hvordan man kan få back-up kapital...? Det lyder som om det er rente fri kapital der stilles til rådighed, men skal betales tilbage over tid.
Rule
23.06.2022 kl 12:02 4414

Fra Q1:
Several battery factories will be established in Norway in the coming years and huge investments has also been announced within production of key materials for batteries, for example in anode-graphite. Bergen Carbon Solutions is ideally positioned to become an integrated part of this industry.

og med statslig støtte på vej så vil mye materialisere sig her. Dermed ikke sagt at BCS vil få ordrerne, men de skal vel nok dumme sig en del hvis de ikke kommer med på toget her.
Hvad med Freyer Battery..? Hvorfor skulle de ik kunne blive en leverandør til dem fx...?
Nugatti
23.06.2022 kl 12:31 4382

Simonsen oppsummerer BCS på siste SAGA presentasjon :

- Inabata vurderer blant annet å bruke CNF i en rekke av sine produkter
- meget gode tester ER gjennomført mhp batteri. Kan være en gamechanger for BCS
- avslutter med å si at han er optimistisk mhp BCS
tekna
23.06.2022 kl 12:46 4347

Ligner mistenkelig på referatet jeg skrev, ergo ser det riktig ut:)
Slettet bruker
23.06.2022 kl 13:42 4278

Hvis folk i det hele tatt kan tvile på caset, så bør de virkelig gå inn i seg selv først. For det er ikke i caset problemet ligger... Mangelende evne av forståelse er eneste problemet jeg ser blant enkelte i så tilfelle.
tekna
23.06.2022 kl 13:56 4262

Basert på siste melding tror jeg nå på ordre før juli. Det er kamp om CNT og det er førstemann til mølla. Og CNT er utviklet sammen med kunde. Så da er det 5 handledager igjen.
Rule
26.06.2022 kl 23:48 3797

vi havde stor stigning i US fredag, så spændende hvad OSE / BCS reaktion bliver mandag. Blot 4 dage inden der kommer nyheder vedrørende hvordan fabrik skal fuld-finansieres. Måske også ny CEO meldes her i Juni...?
Rule
27.06.2022 kl 19:53 3488

Fin nok udvikling idag. Der er blevet lidt stille på tråden men nok fordi det snur nu. Så skal der løbes bag efter istedet.
upsidedown
27.06.2022 kl 20:08 3533

Ser ut som han har gått i honningfella til Spettet med bind for øynene. Skal man tro det han har servert tidligere opererer han stort på børs. Milliarder blir det skrevet fra eget tastatur.
Slettet bruker
27.06.2022 kl 20:42 3508

Stakkars, har du tapt penger siden du satt på deg bjella og fulgte Spetalen mens du sa bææææ, og nå er du sint og skal hevne seg på forum.

Du tror du er den eneste som har tapt penger på børs?
upsidedown
27.06.2022 kl 21:16 3480

Nei, jeg er klar over at du har tapt i flere selskaper. Men hva har det med BCS å gjøre?

Har du noen gang sett mitt Nick relatert til et selskaper der Spetalen sitter i kulissene. Finner du noen, så send gjerne linker så jeg kan se hva jeg har skrevet.
Rule
05.07.2022 kl 14:47 3172

hvad siger tekna til teknikken...? Eller skal vi lige have dagen idag lukket først...?
Ku være lidt sjovt at høre selvom det er FA mæssig jeg sætter min lid til at tjene penge....
Rule
05.07.2022 kl 21:51 3082

SMA 14dg er vendt og har positiv hældning.
Bollinger 20dg er fladet ud og har stort set vendt opad. Vi ligger tæt på medianen. RSI (=5) er en del under 70 og i median så super fint.
Så vi ligger fint hverken overkøbt eller over solgt.
Nøgle kurser:
14/6 - 28,8 NOK ( bund )
1/7 - 32,3 NOK ( ny bund 13dg senere i opad trend )
--> 0,26 NOK pr dag
Efter FID er vi løbet i 34,4 på 2 dg
--> 1 NOK pr dag ( indikation af bund i ny trend efter FID )
Produktions start er om 12 måneder, så 1 NOK pr dag vil med ca. 220 dage på et år give kurs 250 NOK.
Kurs 250 NOK er en langt fra urealistisk værdisætning, men der vil stadig være residual risk på det tidspunkt.
Vi ved selvsagt ikke hvad offtake aftaler og hvad planer der ligger for Mosjøen nu, men på det tidspunkt vil vi vide det.
Her er der mye godt i vente....
Rule
05.07.2022 kl 21:52 3167

RSI = 50
in2deep
06.07.2022 kl 09:44 3143

Nå er det rett før MACD krysser null-linja... Vi må tilbake til starten av februar sist gang dette gjaldt...
Bare å glede seg
Rule
06.07.2022 kl 11:55 3101

ugh - set i historien så havde vi et vandvittig bull-run der gav > x2 på kursen. Det startede fra svagt negativ MACD og så ellers bare der-ud-af.....
al-tei
15.07.2022 kl 21:03 2809

Hva skjedde med den siste aktuelle BCS tråden?
Nugatti
15.07.2022 kl 21:05 2808

Ja, hva skjedde? Nye oppdaterte forumregler også ser jeg.
urix
16.07.2022 kl 04:51 2651

Om der er 400 kunder som står i kø for å kjøpe , hvorfor ikke bygge ut Mosjøen parallelt med Høyanger??? Om etterspørselen er så stor etter CNF og CNT så kan jeg ikke fatte at man ikke er mer offensive og framskynder produksjonen. Om Høyanger er ferdig finansiert, så kan man jo håpe på offentlig støtte, noen nye store investorer og vipps så er også finansieringen av Mosjøen i boks.
Det er noe som heter: Man må smi mens jernet er varmt.

God helg!!
Slettet bruker
16.07.2022 kl 08:59 2582

Stod du å venta på grønt lys når du skrev dette?

Å ha interesse for noe betyr kanskje ikke at man er 100% klar med utstyr for produksjon av nye produkter? Hvordan tenker du selv å gå frem for å lage ett brekkjern i en CNT legering? Hive litt metall og CNT i en digel,smelte det og hive det i former?
Eller kanskje stappe det inn i batterier?
Hvorfor ikke bygge 10 fabrikker, håpe på støtte, håpe på at de finner 1200 ansatte som alle lærer alt på en uke, bygge enorme lager og kjøre noen emisjoner i mellomtiden for å betale for produksjon og lønn,mens kundene forbereder implementering av dette nye materialet som ikke har vært tilgjengelig i større kvanta før?
urix
16.07.2022 kl 09:17 2583

Mulig du har stått opp på feil ben i dag, gå og legg deg igjen er mitt råd.
Triggly
16.07.2022 kl 09:42 2781

Da BCS meldte om "400 interesserte kunder" så var det kontainerløsningen som fortsatt gjaldt, hvor rensing av kundens eget CO2-utslipp var en stor del av markedsføringen. Jeg tror eksempelvis at Port of Antwerpen var mer interessert i rensedelen enn selve CNT/CNF-produksjonen.

Nå om dagen har BCS gått bort fra å være et "direkte" grønt selskap, til et mer indirekte ett. Selvsagt kan CNT/CNF brukes til å gjøre annen produksjon mer klimavennlig, men det trengs ren CO2 til å lage de produktene med høyest gradering. Utslippsrensing driver de fortsatt på med gjennom prosjektet med BIR, men der er ikke fokuset.
Jeg tror dette er grunnen til at BCS ikke har fått offentlig støtte, selskapet utvikler seg i retning til å bli en kommersiell aktør, det passer dårlig med politikernes drømmer om grønne luftslott som skal redde verden her og nå.




Også over til noe helt annet, jeg ser at admin har slettet den andre store BCS-tråden. Det var veldig trist, siden det var mye god informasjon der.