Hva betyr dette?

B-Olga
NANOV 21.06.2022 kl 23:50 111779

Videre fremgår det av meldingen at et uavhengig ekspertpanel har rapportert at effektivitetsdata fra en fase 2b-studie med Betalutin er mindre lovende enn data rapportert fra fase 2a Lymrit 37-01-studien.

Hentet fra FA, men hva betyr det?
Znabel
22.06.2022 kl 17:57 4758

Bunn er på 0.

Og ferden dit fortsetter i morgen tenker jeg.
SaraSt
22.06.2022 kl 18:10 4709

Takk for din tolkning Merlin!
Vi er nok mange som setter pris på din «oversettelse» gjengivelse av informasjon.
Dette er jo en tung tid, og spesielt tung dag for oss NANOV-belivers, men dette er jo risikoen og «livet» i forhold til det å investere i slike selskaper. Noen ganger går det greit, og andre ganger går det ikke så veldig greit.
Jeg har vondt for å tro at alt er over, og setter min lit til at «etter regn kommer sol»

Vær snill å ikke gi opp å komme med dine tolkninger og din tro, du har ikke ansvaret for det som skjer og hvordan utfallet blir! Jeg setter pris på dine innspill og tolkninger!
Redigert 22.06.2022 kl 18:12 Du må logge inn for å svare
Carrera
22.06.2022 kl 20:43 4346

Merlin har ikke ansvaret for kursraset i NANO,men han har kommet med maaange og laaange uttalelser som : "Vi sitter på en tilnærmet risikofri kursbombe, der vi antagelig allerede vet svaret!"(okt 2021)klart at mange lar seg "lure" av dette.For ikke å nevne Londonmannen,Pentagon,Jimmi,focuss osv - Hvor er de nå?
Kappa fikk visst rett til slutt !
Fjellgutten
22.06.2022 kl 20:47 4323

Det var også en doktor inne i bildet. Som hele veien har feildiagnostisert.
Gullit
22.06.2022 kl 21:04 4261

Ja dette var vondt.. vet ikke helt hva man skal gjøre nå.. er vel ingen vits å selge heller. Pensjonen er vekke på ett blunk. Vondt, bare vondt..
Carrera
22.06.2022 kl 21:22 4207

Jeg får vondt når jeg leser hva du skriver Gullit.
Det de bør tenke på de såkalte ekspertene når de hausser helt vilt og er bombastisk i sine uttalelser er at det ikke bare er "proffer"på forumet men også nybegynnere,amatører,småsparere uten den store innsikten eller erfaringen,da er det er lett å la seg rive med - kanskje jeg er en av dem?
De lider nok også i dag disse såkalte ekspertene og noen av dem har stukket hodet i sanden - mitt råd til dem er at de modererer sine uttalelser ved neste anledning.
Optimus2k16
22.06.2022 kl 22:07 4041

Det er liksom problemet med slike forum. Man kan komme med både positive og negative meninger uten noe dokumentasjon, forankring i virkelighet eller fakta i grunn.
Skulle gjerne sett at firma tok ansvar, men disse sjefene og ansvarlige gir nok en lang faen i den enkelte aksjonær. Skulle gjerne hatt en sit down med enkelte og fått høre begrunnelser for slike meldinger de har kommet med den siste måneden. Snakker om å trykke ned verdier uten en gang å gi spesifikke data ut. Vi har jo ikke fått noe konkret på at Betalutin ikke funker/funker som tidlige testresultater tilsa.
Det lukter vondt, og hvermansen må ta støyten.
Superoptimist
23.06.2022 kl 05:10 3721

Det må jo være lov til å spørre om fiaskoen skyldes juks og fanteri eller total inkompetanse?
Studenten86
23.06.2022 kl 07:37 3553

Mye som er lov, men markedet priser selskapet som om Betalutin ble avsluttet. Det er ikke hva som er meldt.
Kommunikasjon er videreformidlet slik uavhengig ekspertgruppe uttalte. Flere alternativer til hvorfor, skulle foreligge til det.
For å ivareta studiets integritet må antas, hadde det vært eneste årsak burde en utdypning via conference call skjedd er min påstand. Om ikke annet, så kun for å si 'dette kan vi ikke svare på, men vi innhente føringer fra regulatoriske myndigheter' flere ganger.
Når det ikke skjer, er det mer naturlig å anta pågående forhandlinger rundt partner/oppkjøp er årsak. Så får de med mindre tillit til selskapet anta inkompetanse.
Redigert 23.06.2022 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
HP17
23.06.2022 kl 07:47 3549

Hvis aktører vurderer oppkjøp av NANO så må jo tidspunktet være nær perfekt. Kursen har på få år kollapset fra over kr 100 ned til kr 3.20 og på kort tid fra kr 13–14 og markedsverdien er nå nede på 375 millioner.
Her kan en nå sannsynligvis få hele selskapet for godt under milliarden. NANO har gått fra å være potensielt Norges nye Algeta til en ren fiasko på få år, spørsmålet er nå hva er NANO reelt verdt?

Det får en svar på de neste ukene og månedene.

En ting bør være åpenbart og det er at lønnsnivået må ned med 20%-40% i snitt.
Redigert 23.06.2022 kl 07:51 Du må logge inn for å svare
Studenten86
23.06.2022 kl 08:10 3475

Er nok mer enn billig som ønskes. Data, og dersom tilsynelatende behov, avklaring fra FDA, altså såkalt regulatorisk risiko. Er over 200 biotek-selskap i US som er priset under cash.
Tror frafall av Pi3K sammen med oppregulering av CD20 er årsak til særlig interesse.
Hva angår lønn, er det fremdeles ikke relevant i forhold til de store momentene vi ser om dagen. Men en mye anvendt måte når det ønskes å baisse. Flere 10-talls brukere, noen nye, over flere forum fant det veldig viktig i går.
Gullhaugen
23.06.2022 kl 08:19 3422

Det tror jeg også. DE har 360 mill i kassen og flere prosesser. Jeg synes selskapet selv klomsert til måten de skriver meldinge på. Toget er ikke gått i det hele tatt. FDA m.m. Teknisk så spretter denne tilbake til 7.4 altså en 110 prosenter.. I august kan vi få spennende info. Jeg sitter.godt her. INNGANG NÅ ER PENGER PÅ GATEN. Men trist for de som har sittet på fra toppen.
Redigert 23.06.2022 kl 08:22 Du må logge inn for å svare
Znabel
23.06.2022 kl 08:34 3426

Inngang nå er penger på gaten faktisk…

Hvor mange ganger er ikke dette blitt sagt gjennom årene.
bj111
23.06.2022 kl 08:52 3356

De er vel inkompetente når det gjelder kommunikasjon til markedet? Slenger ut en melding uten noen data. De ser reaksjonen markedet gir og om den er feil så burde de naturligvis korrigere å komme med data asap. Ettersom de ikke gjør det innebærer det vel at reaksjonen var rett og at pris på selskapet gikk riktig vei i går? Et selskap bør være opptatt av at informasjon i markedet gjør at selskapet prises så riktig som mulig, kan hinkende de må hente penger.
peaf
23.06.2022 kl 08:59 3348

Betalutin verdens beste medisin som pasienter ikke vil ha, ikke ens når de får betalt før at ta den. Hvordan de skall klare selge den for millionbeløp fortelles ikke men mange påstår det er muligt. Men lett blir det ikke?????
SaraSt
23.06.2022 kl 09:59 3249

Radium sender en ekstra sending i dag kl. 14:00 om situasjonen i NANOV
https://radforsk.no/podcast/
Det vil bli podkast nr 235 dere må søke opp. Jeg anbefaler å laste ned podkasten på mobil, fungerer godt!
Redigert 23.06.2022 kl 10:34 Du må logge inn for å svare
HP17
23.06.2022 kl 10:23 3250

Omsetningen er god i dag også, men naturlig nok noe ned i forhold til i går da mange benyttet dagen til salg/kjøp.
Det ser ut som kursen har sterk støtte rundt kr 3.10 og med en lavere omsetning betyr det at kursen kan dra seg lettere oppover gitt noen fremover skulle ønske å posisjonere seg NANO. Fra en annen tråd så er det en interessant oppdatering at Radum kommer med en sending om NANO for det kan gi en god faglig oppdatering og mer klarhet i det hele. Om en ønsker å posisjonere seg i NANO (kortsiktig eller langsiktig) så bør en nok gjøre det innen kl 14 i dag?

SaraSt
Radium sender en ekstra sending i dag kl. 14:00 om situasjonen i NANOV
SomSa
23.06.2022 kl 10:39 3187


Etter min mening var børsmeldingen fra 10. juni misvisende og feil. De gir utrykk om at de ikke viste noe om dataene og disse skulle samles...... Jeg tror at de viste godt om disse og med feil info ble mange lurt, inkludert meg som ble mer positivt til selskapet. Det tok 7 arbeidsdager å samle alle data og analysere..........
bj111
23.06.2022 kl 10:53 3113

Selvsagt viste de og de kunne publisert data sammen med melding i går. Tiden fra innsamling til analyseresultat ligger ferdig er meget kort tenker jeg men ikke noe nytt at de driver med lureri i NANOV.
Gullhaugen
23.06.2022 kl 11:01 3072

Vi gleder oss til kl. 14.00. Det ser ut som om short prøver å dekke inn nå. HOLD å ikke gi de en eneste aksje. Dette kan setter virkelig fart i sakene . Teknisk er det NULL motstand opp igjen til 7.2- 7.4

Short prøver å sette opp teknisk ubalanse med store salgs order...dette er bare fake!!

https://shortnordic.com/detaljer_selskap.php?company=NORDIC%20NANOVECTOR&land=nor
Redigert 23.06.2022 kl 11:04 Du må logge inn for å svare
SomSa
23.06.2022 kl 11:04 3074


Jeg menter at 10. juni da de sendte første børsmeldingen viste de om dataene, men en ekspertpanel skulle se på disse. Allerede kunne de si om de dårligere dataene 10. juni. Siste børsmeldingen er bare svada, de kunne ha kommet med mer detaljer uten å avsløre noe...........................
Det som har skjedd i PCIB og AstraZeneca, TRVX som har ikke sendt børsmeldinger om fiaskoer og Nano´s hemmelighold skaper ikke tillitt for norsk biotek....

Merlin
23.06.2022 kl 11:09 3067

Takk selv for oppmuntrende innlegg. Jeg gir absolutt ikke opp.
Jeg tipper at det nå foregår oppkjøpsforhandlinger. Børsverdiene på NanoV er nå under 350 mill. kr. Det kan snart komme en stor overraskelse. Alle baisserne som dukker opp, de dårlige anbefalingene som "glemmer" positive sider, tyder på noen sterke krefter som ønsker lavest mulig kurs.
Et viktig poeng er hvorfor ikke ledelsen har holdt et oppklaringsmøte for investorene etter den kryptiske meldingen fra ekspertkomiteen?
Studenten96 er inne på det. Uttalelsen fra ekspertkomiteen har hatt som formål å få frem data. Disse dataene skal benyttes overfor partnerinteresserte og evt. også for FDA. For å opprettholde dataenes integritet kan de ikke offentliggjøres. Mange har misforstått, og tror de er dårligere enn de faktisk er.
Det er få av innleggene vi ser som går nærmere inn på det. Derimot er det mange negative kommentarer, og hånlige innlegg, som man til dels kan undre seg over. Hva er vitsen med en rekke sure oppgulp og masse etterpåklokskap. Greit til sin tid, men her må vi som sitter med aksjer forsøke å tenke fremover.
Interessen fra Big Pharma for NanoV er stor iflg. NanoV.
Dette skyldes ikke minst PI3K bortfall som konkurrent. Og CD37s evne til å restarte CD20-behandlinger og synergien med CD37. I tillegg alle patentene NanoV har og bredden i det de holder på med. Det er store potensialer i NanoVs portefølje.
Selv en lav pris som 3 mrd. kr. må anses svært attraktivt for Big Pharma. Det gir en kurs på 25,80, dvs ca. 8 gangeren dagens børskurs.
Rule
23.06.2022 kl 11:13 3110

Jeg dumpede også i fælden af ren grådighed over at upside kan være så kolo enorm. Katastrofe selskab. Jeg havde lovet mig selv ikke at gøre det fordi Skullerud eller hva han nu hedder havde lovet value inflection point med kort horizont ikke så lang tid efter sin start, han så måtte aflyse kort tid senere igen. Det er jo totalt useriøst og med total mangel på greb i banen.
Status er vel:
a) at man har justeret dosis ned til 2b trial og det giver for lille efficacy...?
b) De skal derfor tilbage og køre en 2c med en kraftigere dose...?
c) Man valgte vel at reducere dose på baggrund af FDA feedback...? Ups....?

Sorte sorte dag for timeline ifht hvornår der kan komme en evt. medicin produkt ud.
Jeg er noget forundret over hvordan man pludselig kan mene at efficacy ikke ser godt ud. Var der ikke interim aflæsning der gav super gode resultater..? Den delmængde er jo stadig god. Hvis det skal vende så meget skal alle nyere patienter så have haft ingen efficacy... ?
Rule
23.06.2022 kl 11:15 3124

Det her:
Pending regulatory feedback, the study will remain open for recruitment.

betyder vel at man forventer at lukke Paradigme ned og man skal tilbage til tegnebrædt..?
Gullhaugen
23.06.2022 kl 11:52 3053

Noe bygger seg opp nå det skal kun en liten gnist til så er vi tilbake til 7.4. Tar tradere tak i denne nå så kan alt skje.. Er det kommet link til infomøte kl. 14.00?

HOLD TIL 14.00
Redigert 23.06.2022 kl 12:03 Du må logge inn for å svare
SaraSt
23.06.2022 kl 11:57 3045

Det er en podkast produsert av Radforsk som heter Radium. Sikkert lurt å laste den ned på mobilen.

https://radforsk.no/podcast/
Det vil bli podkast nr 235 dere må søke opp. Jeg anbefaler å laste ned podkasten på mobil, fungerer godt!
HP17
23.06.2022 kl 11:59 3043

En annen ting jeg registrerer som interessant kortsiktig er at ofte faller kursen i en aksje i 3 dager på rad når en slik melding kommer. (kjent som "3 dagers regelen").

I NANO falt kursen kraftig i går, men den etablerte seg raskt +kr 3.10. Alt i dag (på dag 2) ser en at kursen er på vei kraftig opp (+6%) og det kan indikere at kursen skal videre mot kr 4-5 i det korte bildet? Og kommer det god/nyttig informasjon kl 14 kan det også gi positive utslag i kursen. Hva den reelle verdien på NANO faktisk nå er kan være vanskelig å angi, men at NANO kan være interessant i porteføljen (kort eller lang sikt) på dagens inngangskurs nede på 3 tallet, det kan det argumenteres for.
Redigert 23.06.2022 kl 12:07 Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
23.06.2022 kl 12:04 3013

Flott , takk dette blir meget spennende. God timing. Volumet øker så dette blir spennende. Ser at short algoen begynner å bli stresset nå.
Redigert 23.06.2022 kl 12:06 Du må logge inn for å svare
X-43 scramjet
23.06.2022 kl 12:08 3002

Kom meg inn på 3.50 nå. Etter en crash landing, så er jeg enig at vi får en fin rekyl opp snart. Billig nå. Ser ut som vil fort over 4 kr igjen
Redigert 23.06.2022 kl 12:29 Du må logge inn for å svare
SomSa
23.06.2022 kl 12:26 2936


Har du fått med deg hvorfor aksjen har falt ned?

- Resultatet for fase 2B er ikke så lovende
- Pasientrekruteringen har stoppet opp.
- Penger renner ut uten at de har gjennomfør straks tiltak
- Fast track kan snart være en historie pga fase 2B data
- Snart må kassen fylles opp og dee brenner opp over 400 mil i 1 år
- Ikke nok pasienter til å gjennomføre fase 3 studie innen rimelig tid
- Nano aksjen blir enten dramatisk utvannet eller selskapet avvikles
.
.
.
Billyjojimbob
23.06.2022 kl 12:34 2911

Kommer til å skje en hel del før det skjer.👍
MH nå.
Redigert 23.06.2022 kl 12:34 Du må logge inn for å svare
Sweetspot
23.06.2022 kl 12:38 2896

Pump n dump??
Bullinvestor
23.06.2022 kl 12:39 2949

Markedet har jo priset selskapet siste året som at det meste var totalt mislykket i Nano i går så vi 2 tallet. Jeg har tatt tapet mentalt, men sitter på samme antall aksjer nå. Nå tenker jeg det kan jo ikke bli noe værre. Kanskje markedet nå begynner å tenke seg litt om, hva skjedde med kursen nå… 3,70… ja ja penger er jo et verktøy;)
HP17
23.06.2022 kl 12:39 2985

Så glemte du å legge til at NANO har gått fra markedsverdi på mangfoldige milliarder til konkurspriset rundt 400 millioner og det fortsatt er mye som er uavklart. Dessuten kan NANO være en oppkjøpskandidat når selskapet nå ligger nede for telling. Hvert sitt valg om en ønsker å sitte med eller uten NANO aksjer.
SomSa
23.06.2022 kl 12:49 2936


Nano er ikke oppkjøpskandidat siden de ikke har nok data og fase 2B ødela for Betalutin. Oppkjøpskandidat eller konkurskandidat kan man diskutere etter august. Markedsverdien har falt siden de ikke har klart å levere og kanskje klarer de heller ikke, og nye konkurrenter kommer på banen.

Egentlig skulle FDA søknaden sendes 2H 2018, når er vi snart i 2H 2022 og vi vet ikke om Betalutin er god nok...........................Du driver med traiding og haussing og ikke noe mer.
HP17
23.06.2022 kl 12:59 2891

«Oppkjøpskandidat eller konkurskandidat kan man diskutere etter august. «

Og da er NANO en potensiell oppkjøpskandidat?
(les hva du selv skriver). Prisen på NANO er som en dråpe i havet for en av de større aktørene, om det skjer ee det pt ingen som vet. Prisen på NANO kan ses på opsjon. Enhver får gjøre sitt eget valg, selv ser jeg frem til kl 14 (ref flere poster)
Redigert 23.06.2022 kl 13:00 Du må logge inn for å svare
Hugoil
23.06.2022 kl 13:05 2865

HP: rakk du å kjøpe?

Somsa: Rakk du å selge?

Adjektivet ble i dagens(?, hva er artikkeldato og journalist) FA bøyd tilbake til enda værre, "svake": https://finansavisen.no/nyheter/helse/2022/06/22/7886529/analytikerslakt-av-nordic-nanovector Korrupt manipulasjon.

Er artikkelens bilde et skudd for baugen når det gjelder kvinnelige ledere? Fine å se på.
Hva er det Thight-belt-Tone peker på, livvidden?
Redigert 23.06.2022 kl 13:13 Du må logge inn for å svare