DOF og DOF Subsea - på tide med oppjustering av verdier.

rollon
DOF 22.06.2022 kl 11:46 382

DOF med DOF Subsea vil nok stå for en alvorlig verdi oppjustering, mtp at DOF med Subsea avdelingen har ekspertisen in-house til å være utbygger/partner i større subsea prosjekter som garantert det vil komme en del av i fremtiden når man ser hvordan energi situasjonen utvikler seg world wide.
Tror ikke det er mange av de andre store offshore rederiene om noen som har det samme, og de vil nok bli nødt til å leie inn slik kompetanse eller bare satse på å få leiet ut fartøyene til slike prosjekter.
Her kan DOF ta kontroll på hele verdikjeden og for meg så er DOF Subsea den ultimate juvelen i DOF med tanke på at Subsea står for ca 70- 80% av inntektene i selskapet, her kan dette svinge fort når markedet tar fyr og nye subsea prosjekter melder seg.
DOF har og en unik posisjon i Brasil hvor de har selskapet Norskan og hvor de også har bygget masse båter som igjen fører til at de evt kan flagge inn noen båter fra andre regioner hvis markedet skulle tilsi det.

utdrag fra segment rapport Q1-22 revenue/EBIT (MNOK) PSV 111/-10 AHTS 318/-44 SUBSEA 1745/ 345

Mine få aksjer i DOF fikk seg en smell i dag, men jeg selger ikke og tror oppturen starter snart. Det vil nok ikke være lenge før det meldes flere kontrakter.