DOF fremover mot 2035
Det er altså HELT greit å skyve på 13 MILLIARDER med forfall I 2026 og 2027 men altså ikke på de 5 siste milliardene
Løsning er jo selvfølgelig nå rett før TIDENES comeback å OGSÅ skyve på de siste 5 milliarder tilsvarende i tid
Her er det noe som ikke stemmer og meget merkelig hvordan dof ledelsen har forsatt med nedskrivninger det siste året i et marked som koker over spesielt I brasil der pengemaskinen DOFCON aldri har levert bedre enn nå
De har jo hele tiden betalt avdrag og renter som de skal og har i det siste fått nye gigant kontrakter
OG NÅR DET GJELDER DET GODE SAMARBEIDET MED TECHNIPFMC I BRASIL REGIONEN BØR DETTE UTVIDES KRAFTIG DE NÆRMESTE ÅRENE SLIK AT ENDA STØRRE GIGANT KONTRAKTER KAN OPPNÅS
SÅ HER MÅ DET KREVES EKSTRAORDINÆRT GENERALFORSAMLING og få inn NYTT STYRE som kan se de fantastiske mulighetene som nå ligger foran oss
Løsning er jo selvfølgelig nå rett før TIDENES comeback å OGSÅ skyve på de siste 5 milliarder tilsvarende i tid
Her er det noe som ikke stemmer og meget merkelig hvordan dof ledelsen har forsatt med nedskrivninger det siste året i et marked som koker over spesielt I brasil der pengemaskinen DOFCON aldri har levert bedre enn nå
De har jo hele tiden betalt avdrag og renter som de skal og har i det siste fått nye gigant kontrakter
OG NÅR DET GJELDER DET GODE SAMARBEIDET MED TECHNIPFMC I BRASIL REGIONEN BØR DETTE UTVIDES KRAFTIG DE NÆRMESTE ÅRENE SLIK AT ENDA STØRRE GIGANT KONTRAKTER KAN OPPNÅS
SÅ HER MÅ DET KREVES EKSTRAORDINÆRT GENERALFORSAMLING og få inn NYTT STYRE som kan se de fantastiske mulighetene som nå ligger foran oss
Redigert 15.09.2022 kl 11:33
Du må logge inn for å svare
complicado
24.08.2022 kl 14:28
3298
Villmannen skrev DOF går til kr. 4.- i morgen - så her er det gode lodder å ta.
Da har DOF styret og ledelsen villedet markedet grovt iht sin kommunikasjon. Dette vil være straffbart og grov kursmanipulasjon
Mr Big
24.08.2022 kl 14:24
3300
Villmannen skrev DOF går til kr. 4.- i morgen - så her er det gode lodder å ta.
Hvorfor tror du den skal til 4 kroner?
complicado
24.08.2022 kl 14:00
3374
Hypotetic, du er vel den som har gått mest på repite og gjentar ditt budskap og argumentasjon til det kjedsommelige. Jeg må ærlig innrømme at jeg kun skumleser dine innlegg, da innleggene dine er nærmest er copy & Paste med samme argumentasjon og ordbruk som er gjentatt i hundrevis av innlegg.
Håper selskapet vil opplyse om hvilke veivalg de konkret vil følge ved nedstemming på EOG.
Håper selskapet vil opplyse om hvilke veivalg de konkret vil følge ved nedstemming på EOG.
Villmannen
24.08.2022 kl 13:41
3406
Hvor legger man seg til som små aksjonær for å delta? Ser det er en slik gruppe. Mvh
syvert1
24.08.2022 kl 13:19
3411
Veldig bra og informativ artikkel. Liten tvil om at når 68% av eierne er private aksjonærer er de primær interessent som gruppe og skal ved god Ledelse vies spesielt stor oppmerksomhet. Dette har Dof elegant oversett og derfor er nå en finansieringsløsning etter flere års " forhandlinger" fremdeles uavklart. Dette kommer til å bli situasjonen helt til de kommer med et forslag som kan få 2/3 flertall på EGF eller hovedeier sammen med obligasjonseierne kjøper så mange aksjer at de får 2/3 flertall. Det siste er lite sannsynlig.
En annen mulighet er om Dof velger å slå seg sammen med et annet selskap men dette må vel også behandles på EGF og ha minst 50% av stemmene.
En annen mulighet er om Dof velger å slå seg sammen med et annet selskap men dette må vel også behandles på EGF og ha minst 50% av stemmene.
Her er en veldig fin artikkel om Aksjonærdemokrati https://www.nbim.no/globalassets/documents/features/2003-2006/05-aksjonarenes-rettigheter.pdf
syvert1
24.08.2022 kl 11:26
3530
Tror nok det ikke er mange tilsvarende caser historisk der private sitter på 68% av aksjene og dermed kontrollerer selskapet.
Uansett gjelder vel regelen om aldri å investere mer en en har råd å tape på børsen, det var gjærne der Du gjorde din største feil?. Mange har vel måtte gå fra hus og hjem, fått ekteskapet ødelagt.... forstår en kan bli bitter, men kanskje en bør tenke på å gå videre i livet, investere etter evne.
Uansett gjelder vel regelen om aldri å investere mer en en har råd å tape på børsen, det var gjærne der Du gjorde din største feil?. Mange har vel måtte gå fra hus og hjem, fått ekteskapet ødelagt.... forstår en kan bli bitter, men kanskje en bør tenke på å gå videre i livet, investere etter evne.
Du er så sikker, men bommer flere ganger. Hilse Møkster.. Avstemming i denne gruppen blir juridisk med bankID det kommer til å skje 100%
Redigert 24.08.2022 kl 10:25
hypotetic
24.08.2022 kl 10:19
3571
Hifidude, du beviser her du ikke er i stand til å formulerer hva som kan inngå i begrepet sikkert. Det eneste som er sikkert er at du har tatt tapt etter at du kjøpte og anbefalte Dof på mye høyere kurs enn i dag og solgte deg ut nesten på bunn. Det som også er sikkert er at det var feil av deg å anbefale andre å selge på bunn når kursen nå har 4 doblet seg etter du anbefalte dem å selge. Det som er sikkert er også at du er ekstremt aktiv likevel med å anbefale andre og at vi kan se av dine anbefalinger, vurderinger og råd til andre at disse alltid har vært feilaktige.
Redigert 24.08.2022 kl 10:21
hifidude
24.08.2022 kl 09:19
3654
Lykke til med prosjektet, jeg er sikker på at gruppen skyter seg selv i foten.
Såkalte småaksjonær-opprør har ikke særlig mange suksesshistorier å vise til, hvis noen.
Såkalte småaksjonær-opprør har ikke særlig mange suksesshistorier å vise til, hvis noen.
hypotetic
24.08.2022 kl 08:46
3709
https://dofmg.blogspot.com/ Dof minoritetsgruppe startet for over 1 år siden å samle inn telefonnummer og eposter til alle de større småaksjonærer i Dof som tenker å stemme ned et uhensiktsmessig refinansieringsforslag. Gruppen har støtte fra tilnærmet samtlige av de store småaksjonærene i Dof og har børsmeldt passert negativt flertall dvs 33,33% av aksjekapitalen. Totalt er det over 68% småaksjonærer i Dof så gruppen kan vokse enda mer ved behov. Det er ikke teoretisk mulig å få 2/3 flertall for et uhensiktsmessig forslag når Dof minoritetsgruppe kontrollerer over 1/3 av stemmene. Da må eventuelt Møgster kjøpe seg opp fra 31,6% til over 66,66% og dette vil ikke kunne skje uten at børskurs øker ekstremt mye. Børskursen i Dof har falt over 99% og en del eldre aksjonærer kan fortelle at de har kostpris på mange hundre kroner på sine aksjer noe man ser stemmer ved å studere børskurs Dof de siste 10 år. Samtlige konkurrenter og aktører i Subsea og flytende havvind melder nå om den største rateøkningen og strammeste markedet de har vært i noen gang.
Redigert 24.08.2022 kl 08:47
hypotetic
23.08.2022 kl 23:14
3884
Det var en som var ærlig her inne for noen uker siden. Han skrev: Vi vil jo alle ha aksjer i Dof i tiden fremover. Det er bare det at vi vil ha dem billigst mulig......
Det må være like lovlig å snakke ned som å snakke opp en aksjen skrev hifidude for en tid tilbake og ba meg tenke før jeg svarte. Nå har egentlig denne nedsnakkingen bare vært positivt for de som har kjøpt billig.... Det man likevel kan hevde er at det ikke er greit å nedsnakke ved å repetere samme synsing til det kjedsommelige uten å tilføre noe info til debatten eller fremlegge noe som helst dokumentasjon.
Det må være like lovlig å snakke ned som å snakke opp en aksjen skrev hifidude for en tid tilbake og ba meg tenke før jeg svarte. Nå har egentlig denne nedsnakkingen bare vært positivt for de som har kjøpt billig.... Det man likevel kan hevde er at det ikke er greit å nedsnakke ved å repetere samme synsing til det kjedsommelige uten å tilføre noe info til debatten eller fremlegge noe som helst dokumentasjon.
DividendYield
23.08.2022 kl 21:39
4031
Synes jeg ser litt antydninger til desperasjon i argumenteringen her, når kursutviklingen ikke går som ventet/ønsket.
Styre og ledelsen har jo informert om EGF, du forholder deg vel til det også da? Samt at DOF kommuniserer på at om en løsning ikke blir godkjent at en alternativ løsning må finnes. Kjempefint at du også forholder deg til hva de kommuniserer, spesielt børsnoteringen i går er grei få med seg.
La meg sitere hva DOF /styre kommuniserer på "In the event that the requisite majorities at such meetings do not grant the necessary consents and approval, the Restructuring Agreement requires its parties to negotiate in good faith and seek to agree ***alternative implementation*** steps to implement the Restructuring. "
kilde => http://www.dof.no/en-GB/Media-Center/Story?Action=1&NewsId=6387&M=NewsV2&PID=7199
La meg sitere hva DOF /styre kommuniserer på "In the event that the requisite majorities at such meetings do not grant the necessary consents and approval, the Restructuring Agreement requires its parties to negotiate in good faith and seek to agree ***alternative implementation*** steps to implement the Restructuring. "
kilde => http://www.dof.no/en-GB/Media-Center/Story?Action=1&NewsId=6387&M=NewsV2&PID=7199
Redigert 23.08.2022 kl 21:34
Det var ikke det eg spurte om?
Så med andre ord du kan slenge leppen mot en gjeng som gjør ikke noe annet enn å framskaffe informasjonen de finner enten innom DOF eller sektoren DOF er med i og deler den gjerne med andre også er ikke de i virkeligheten? Hvor fant du synsing som du skriver ifra de? Ingen sa du skal henge her i timesvis og skrive.
Tror vi skal vente til fasiten? Skrev noen av de at de hadde en fasit feks?
Så med andre ord du kan slenge leppen mot en gjeng som gjør ikke noe annet enn å framskaffe informasjonen de finner enten innom DOF eller sektoren DOF er med i og deler den gjerne med andre også er ikke de i virkeligheten? Hvor fant du synsing som du skriver ifra de? Ingen sa du skal henge her i timesvis og skrive.
Tror vi skal vente til fasiten? Skrev noen av de at de hadde en fasit feks?
complicado
23.08.2022 kl 21:18
4035
Tror vi skal vente til vi har fasiten, så kan vi konkludere. Frem til nå er mesteparten av argumentasjonen ønsketekning og veldig fjernt fra virkeligheten. At Alan og andre blir fornærmet når noen påpeker dette, så får det være det samme. Jeg kommer ikke til å sitte i timevis å argumentere på dette forumet, men velger å forholde meg til det ledelsen og styret kommuniserer til markedet.
Ingen kan spå framtiden nøyaktig, men jeg har værtfall hatt rett i at kursen vil øke, din spådom gikk jo ikke helt slik. Kursen kan sikkert gå ned i periode under resirkuleringen til den er ferdig, kanskje fra 10 kr. til 5 kr. (jeg bare spekulerer). Men det er jo ikke en permanent sak, aksjekurser går opp og de går ned. Jeg pleier ikke anbefale eller si at folk skal kjøpe aksje eller ikke. Men skal man kjøpe aksje er tiden nå, (det er jo loppemarked pris på DOF). Det er vel fortsatt en god tid til refinansieringen skal gjøres, mye kan skje imellomtiden. Jeg er overbevist at gjelden ordner seg.
Redigert 23.08.2022 kl 21:57
hifidude
23.08.2022 kl 20:53
2148
Det du må få med deg er at ved en refinansiering og gjeldsreduksjon vil market cap ikke engang ta opp i seg den reduserte gjelden fullt ut, dvs at kursen vil gå ned.
Dette har vist seg utallige ganger.
Dette har vist seg utallige ganger.
Vi kan være enig om at utfallet er ukjent, og jeg respekterer hva du måtte tro, når det gjelder dokumentasjon kan jeg hjelpe deg litt (mulig andre her kan gjøre det enda bedre enn meg også) se på https://dofmg.blogspot.com/ Ganske mye info ligger alt ute. Når det gjelder % er det ukjent, men hva jeg har fått av info på mail fra gruppen er det solide tall. Jeg har vel egentlig ikke lov å gi info på det, utover dette. Jeg tror ikke det kommer til å skje så mye før neste år, og tenker DOF tøyer dette så lenge som mulig, med tanke på backlog osv. Jeg tror at i verstefall om det skulle bli en kraftig utvanning, at det blir kortvarig, eventuelt en mellom løsning som gjør restruktureringen problemfritt for alle parter. Klart når gjelden er redusert til 13 milliarder blir det økt mcap og kursen blir nok ikke 1,45 kr. Spesielt ikke når DOF kjøper tilbake aksjer og makulerer disse når backlogene gir cash, det er en solide måte å løse høy skatt på inntekt.
Redigert 23.08.2022 kl 20:22
hifidude
23.08.2022 kl 19:56
2231
Når det gjelder avstemningen er det ingen som kjenner utfallet før den skjer. Jeg tror den går igjennom.
Du må gjerne mene noe annet, men jeg har aldri sett noen dokumentasjon på denne påståtte aksjonen mot forslaget.
Du må gjerne mene noe annet, men jeg har aldri sett noen dokumentasjon på denne påståtte aksjonen mot forslaget.
Så med andre ord du drømmer om at nødforslaget faktisk blir godkjent av alle aksjonærer? Hvor er kilden og realismen på at dette går igjennom for alle parter?
Du er klar over at dette var et nødforslag på grunn at tiden gikk ut? Vi har jo flere gode eksempler på at oljesupply som gjør det godt etter refinansiering. Når gjelden er nede på 13 milliarder blir det mye luft å fange. Men godt du innrømmer at vi har en oppside, ganske stor forskjell fra nedstakken du har holdt på med i mange uker å måneder nå om dine våte drøm på 0.20 øre. Hva skjedde egentlig? Det var luft? Eller var det bare luft i dine ord?
Du er klar over at dette var et nødforslag på grunn at tiden gikk ut? Vi har jo flere gode eksempler på at oljesupply som gjør det godt etter refinansiering. Når gjelden er nede på 13 milliarder blir det mye luft å fange. Men godt du innrømmer at vi har en oppside, ganske stor forskjell fra nedstakken du har holdt på med i mange uker å måneder nå om dine våte drøm på 0.20 øre. Hva skjedde egentlig? Det var luft? Eller var det bare luft i dine ord?
Redigert 23.08.2022 kl 19:50
hifidude
23.08.2022 kl 19:26
2285
Det drømmes i stor skala på DOF trådene, lite realisme i mye av det som skrives.
At kursen nå går opp er ett uttrykk for spekulasjon, ikke realiteter.
Går man inn nå må man være forberedt på ett dramatisk fall når refinansieringen er ett faktum.
Oppsiden er preget av luft.
At kursen nå går opp er ett uttrykk for spekulasjon, ikke realiteter.
Går man inn nå må man være forberedt på ett dramatisk fall når refinansieringen er ett faktum.
Oppsiden er preget av luft.
Nei nei… han slipper ikke unna så lett.
Complicado hvor er synsing ifra AlanS, hypotetic, syvert1 og andre gutta. Venter i spenning hvis du seier A klarer du B også
Complicado hvor er synsing ifra AlanS, hypotetic, syvert1 og andre gutta. Venter i spenning hvis du seier A klarer du B også
Redigert 23.08.2022 kl 17:37
syvert1
23.08.2022 kl 17:29
2420
Da bør du legge frem dokumentasjon som motbeviser det vi mener basert på fakta der selskapets egne data og tallmateriale fra selskaper i samme bransjer brukes. Det er også forskningsmessig annerkjent at er greit. Målet med et diskusjonsforum bør være å få fram fakta enten det er negativt eller positivt så er det opp til hver enkelt hva de vil tro på. Nå får vi Q2 fra Dof på Torsdag og til mer data en får dess mer vet en om hva som er riktig analyse fremover. Så skal vel forslaget godkjennes av ADHOC gruppen, EGF så får vi se hvem som har rett, noen mener det vil bli vedtatt og det har eg svært liten tro på.
Noen mener ved nedstemnibg av forslaget kreditorene og obligasjonseierne vil begjære selskapet konkurs og de må de gjerne mene, personlig tviler eg sterkt det vil skje slik markedet er nå og fremtdsutsiktene. En hver må selvfølgelig mene det en vil om dof og situasjonen videre men uten begrunnelse og henvisning til dokumentasjon blir nytte verdien liten. Det børsmeldingen vedr. Konvertering bygger på er vel i ferd med å bli utdatert da alle vet at EBITDA på 2,7 mrd er altfor lavt i forhold til dagens virklighet.
Noen mener ved nedstemnibg av forslaget kreditorene og obligasjonseierne vil begjære selskapet konkurs og de må de gjerne mene, personlig tviler eg sterkt det vil skje slik markedet er nå og fremtdsutsiktene. En hver må selvfølgelig mene det en vil om dof og situasjonen videre men uten begrunnelse og henvisning til dokumentasjon blir nytte verdien liten. Det børsmeldingen vedr. Konvertering bygger på er vel i ferd med å bli utdatert da alle vet at EBITDA på 2,7 mrd er altfor lavt i forhold til dagens virklighet.
complicado og hifidude hører på Møkster (altså ikke Møgster), viktig at vi lytter til dem rundt DOF. Dette kan de. De har jo så mye kilder og tall å vise til i alle innlegg. / Ironisk..
Redigert 23.08.2022 kl 17:34
Du ser jo at kursen kollapser for deg hver dag nå.. Din drøm om å kjøpe på 0.20 øre ligger langt unna nå. Men det er jo så klart lov å drømme. Tenker vi skal raskt opp til 7kr. om ikke så lenge, selv om det også er underpriset fra 16 kr. Tror de fleste vet at penger faktisk er penger.
AlanS
23.08.2022 kl 17:02
2500
Jeg formidler hovedsakelig fakta om selskapet og markedet. Dine påstander om at jeg driver med synsing er usaklig og misvisende. Anmeldelse til forumets administrasjon vil være aktuelt om du fortsetter med personlige angrep.
Redigert 23.08.2022 kl 18:09
Der skal eg innrømme at du har baller med å si noe sånt, dette burde du slette..
Redigert 23.08.2022 kl 15:32
syvert1
23.08.2022 kl 15:28
2648
Kan ivertfall ikke se noe som tyder på det fra postjournalen som er offentlig tilgjengelig. Muligens vil de først ha det gjennom Adhoc gruppens avstemning og EGF før de sender det til godkjenning hos Finans tilsynet. Dette kan ta lang tid...
complicado
23.08.2022 kl 15:27
2633
Jeg ville ikke basert mine investeringer på informasjon fra Syvert1, AlanS og andre DOF skribenter her inne. Dette meste er synsing og direkte feil
DividendYield
23.08.2022 kl 15:04
2677
Nei, det er nå det begynner! Oppsiden er stor. Nå har du sjansen til å kjøpe deg inn igjen og hente inn noe av tapet ditt!
xray292
23.08.2022 kl 15:02
2684
Sannsynligvis har du rett i det. Men det hjelper ikke når forslaget vil bli stemt ned. Så spørs det om det blir egf i nærmeste fremtid. I følge syvert1 ser det ikke ut som konverteringsforslaget er sendt til finanstilsynet for behandling. Normalt vil en slik sak ta 9-12 mnd å behandle. Dette lover godt hvis det er tilfelle.
hifidude
23.08.2022 kl 14:55
2700
Ikke lang tid igjen før Q2 og mulig kurskollaps.
Gylden anledning til å komme seg ut.
Gylden anledning til å komme seg ut.
DividendYield
23.08.2022 kl 14:16
2777
Ja, dette blir unektelig spennende. Vi får håpe Mons åpner opp for noen KvestJens på avslutningen av presentasjonen!