Oslo Børs virker svak nå, vær forsiktige

Jensenpirken
OSEBX 23.06.2022 kl 09:43 1271

Mange verdi selskaper har falt endel tilbake de siste dagene og mange råvarer kan potensialt falle mye fremover. Vekst aksjene er og har vært døde lenge.

OSEBX chartet er blytungt. Masse røde store bear flagg i chartet.

Oslo Børs har klart seg bra lenge. Men vær obs, OSEBX kan potensielt falle mye fremover.

JP

Jensenpirken
23.06.2022 kl 18:03 1208

OSEBX er ikke alene om å se tung ut. Shockholmbørsen et nitrist chart, Dax/Frankfurtbørsen blytung. Københavnbørsen svak, mange og sterke salgssignaler der.

Greit nok at oljen har redda Oslo Bøes som helhet til nå i år, men bryter vinner indeksen litt så ser vi at sektorer og mange aksjer i år er kraftig ned.


Badgirl
23.06.2022 kl 18:53 1156

Ja alt er bare død og elendighet 🤯 Men nå har vel snart den siste optimisten blitt Pessimist eller? 😊
Redigert 23.06.2022 kl 18:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.06.2022 kl 19:21 1119

Har vært forsiktig i hele år, bare ventet på smellen som måtte komme. Vi er nok ferdig med nedgangen om 3-4 måneder i et optimistisk bilde.
Redigert 23.06.2022 kl 19:21 Du må logge inn for å svare
Badgirl
23.06.2022 kl 20:08 1060

Buffet lastet nå ;) Sikker på at du vil vente 3-4 mnd Riggsjef?
Badgirl
23.06.2022 kl 21:26 975

Utdrag fra DN artikkel: Løge en erfaren investor sitat:

Da jeg begynte som investor, trodde jeg at man kunne selge seg ut og komme inn igjen på lavere kurser når bjørnemarkedet var over, men nei. Forskningen støtter meg i at det ikke er lønnsomt å prøve på det, sier Løge, og legger til:
– Man skal selvfølgelig gjøre justeringer, men å gå ut av markedet og prøve å komme inn igjen på lavere kurser, det fungerer ikke. Man vet ikke når bunnen har vært før uker eller måneder etterpå, og den første fasen er veldig ofte veldig bratt.

Du får tygge litt på dette Sjef
nhydro
23.06.2022 kl 21:43 933

Bare å trade i vildens sky nå. Vær grådig når børsen er svak, og forsiktig når børsen er sterk
Tm3P
23.06.2022 kl 22:30 877

Tenkte egentlig vente til slutten av sommeren, men gikk all in med 20% giring i tillegg idag. Er noen aksjer med ekstremt attraktiv verdsettelse som frister for mye rett og slett, spesielt i oljesektoren. Satser først og fremst på et rally før sommerferien, men er også forberedt på å sitte langsiktig. Langsiktig sett er jeg veldig lite bekymret for resesjon. Kommer den (eller er her allerede) så er jeg ganske sikker på at den blir kortvarig. Frykten for den kan sikkert sende børsene til nye bunner, men det er jo også sånn at børsene snur mye fortere enn selve økonomien. Så det er risky å sitte utenfor selv om økonomien ser dårlig ut for øyeblikket. Over tid er det bare en vei aksjemarkedet går.
Jensenpirken
01.07.2022 kl 16:41 594

Dæven så tunge Usa børsene har vært denne uken, det samme gjelder børsene i Europa. Blytungt!!!!