QEC søksmål - 300kr aksjen? Markedet sover

SirJohnny
QEC 23.06.2022 kl 10:11 44199

Mye spennende i Questerre nå

1. de har blitt en pengemaskin
2. selskapet er gjeldsfritt
3. det er snart valg i Québec

Utica kom i går med søksmål:

"Utica Resources adds that failing to obtain the nullity of the law, it will claim *compensation of $18 billion* which, it specifies, corresponds to the present value of future profits *estimated by an appraiser that it claims to be independent.*

Questerre sine større gass-reserver er mange ganger større enn Utica, Binnioin har tidl uttalt at "..whatever Utica gets, we will get more."

CAD$ 18 mrd er over kr 300/aksjen for QEC, kan de komme til enigheten uten for rettssystemet? Om en kompensasjon tilsvarende feks 15-20kr?
Slettet bruker
08.07.2022 kl 22:35 3015

Tricky Dick?
Her er for øvrig risikoanalysen:

Earnings have declined by 11.6% per year over past 5 years

Volatile share price over the past 3 months

Does not have a meaningful market cap (CA$92M)

Nummer20
08.07.2022 kl 22:41 3006

Har lest analysen, den er egentlig positiv til QEC og er skrevet før prisboomen i olje og gass, og før produksjonsøkningene som nå har kommet/kommer.

Sveinung
08.07.2022 kl 22:58 2974

Du sier du har vært aksjonær i mange år, men er du aksjonær nå? I tilfelle hvorfor/hvorfor ikke?
Slettet bruker
08.07.2022 kl 23:31 2932

Alle ved jo, du tidligere hed ketchup, PU og nu hedder du så Profit Hunter, så du skulle måske bare indrømme, at det er sandt 🤷‍♂️ (Du har sikkert et par navne mere på samvittigheden)

Hvem siger iøvrigt, at Domus ikke kan ende med at få ret? Intet er mig bekendt endegyldigt i Quebec, så derfor kan han vel ikke indrømme noget endnu 😉
Slettet bruker
08.07.2022 kl 23:35 2929

Ingen har ret omkring Quebec før den fede dame har sunget for sidste gang, så skal vi ikke lige holde hesten med den påstand. Korrekt at det peger i den retning, men hvis det sker, så venter der en kæmpe erstatning til QEC.

Om du kan lide danskere eller ej rager mig egentlig en papand 😂 Jeg har iiøvrigt masser af norske venner og jeg har intet imod nordmænd 😉
Slettet bruker
08.07.2022 kl 23:56 2913

Elly snakker hele tiden om en kjempe erstatning til Qec. Nå har Quebecs Nasjonalforsamling sammen med lovforbudet vedtatt en erstatningssum til de 5 selskapene der i blant Qec som de mener har krav på erstatning. Erstatningssummen er som smuler å regne i forhold til hva Qec ser for seg. Spørsmålet er om kjempe erstatningen er en ønskedrøm i likhet med hva Quebec var?
Slettet bruker
09.07.2022 kl 08:59 2734

Ketchup eller hvad du nu hedder i dag regner ikke med, at selskaberne har hyret det bedste advokater til det her, som de helt sikkert vil vinde, hvis der overhovedet bliver en sag og de ikke finder en løsning inden, hvilket også er en mulighed, især når der snart er valg. Amatørerne i regeringen i Quebec har sat kravet urealistisk lavt (100 millioner), som vil blive blankt afvist i en sag og de vil hurtigt finde ud af, at man ikke først kan love guld og grønne skove til en industri og lokke dem til at investere i Quebec for så at lukke det hele ned fover natten. Alt logik siger jo, at sådan en sag kan regeringen ikke vinde.
Redigert 09.07.2022 kl 08:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.07.2022 kl 10:40 2574

Elly eller hva du nå heter? De færreste har vært med så lenge at de husker nicket, Ketchup. Men det har tydeligvis du, men ikke bestandig som Elly. Ketchup opererte før du begynte å bruke Elly som nick. Det er sikkert ingen tilfeldighet at din retorikk (les mangel på retorikk) er forvekslende lik noen andre forumsnick opp gjennom årene med blant annet et kursmål på 40 kroner ene og alene på grunn av Quebec.
Men back to business. Selskapene har selvfølgelig engasjert dyktig advokater fra øverste hylle. Canadas nest største provins vil i så måte også stille skarpskodd. Erstatningsbeløpet som ble vedtatt i Quebecs Nasjonalforsamling sammen lovforslaget, er neppe tatt ut av løse lufta og er sikkert grundig fundert fra deres side. Myndighetene har garantert visst på forhånd at dette beløpet vil provosere de involverte partene og skape en lang rekke av erstatningssaker fremover som de har hatt god tid til å forberede seg på.
Hvis dette er et opplagt case som vi får inntrykk av på dette forumet, ville neppe Quebecs myndigheter stikket frem hodet som de nå har gjort ved å vedta verdens første lovforbud i sitt slag og samtidig tilby et erstatningsbeløp som er langt under hva de fornærmede partene kan akseptere uten en erstatningssak. Det eneste som er sikkert her, er at noen advokater vil tjene rått fremover.
Redigert 09.07.2022 kl 11:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.07.2022 kl 12:04 2472

Jeg husker ikke ketchup, da jeg kun har været med siden 2017, men man skal ikke lede længe for at konstatere, at du tidligere gik under navnet ketchup. Sidenhen ændrede det sig til Pick up og altså nu Profit Hunter. Du har sikkert flere nicks, men det beviser jo blot, at du åbentbart ikke er stolt ved dig selv siden du har behov for at skifte nicks så ofte 😉

Selvfølgelig er myndighederne på gyngende grund og det har de nok også indset, da lovforbudet ikke er trådt i kraft endnu. Sagen mod dem bliver kun bedre, hvis de lader det træde i kraft 😉

Op med humøret, selvom du ender med at have levet dit liv i disse tråde forgæves i 10-15 år til ingen verdens nytte 😂
Redigert 09.07.2022 kl 12:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.07.2022 kl 12:29 2435

Så du har lett etter nicket, Ketchup, men husker ikke nicket selv? Høres overbevisende ut. Slutt nå med disse barnestrekene, Elly.
Redigert 09.07.2022 kl 12:45 Du må logge inn for å svare
Fjellbris
09.07.2022 kl 12:49 2425

Profit Hunter - vi som har fulgt QEC en stund vet at du under nicket Ketchup for 5-15 år siden hadde utallige innlegg og svært mange debatter bla mot Domus. Så endret du til Pick Up, og nå trolig til Profit Hunter.

Du tror vel ikke selv på at olje og gass selskapene inkl. QEC kommer til å godta en symbolsk erstatning på 100 mill etter at de har holdt på der nå i 15-20 år, myndighetene endrer spillereglene 100% og så sitter de på et av verdens største gass funn?
Fjellbris
09.07.2022 kl 13:32 2401

Tror ellers at myndighetene / Québec egentlig ønsker å utvinne de enorme ressursene selv. Skulle de få igjennom forbudet, vil de nok på et eller annet tidspunkt oppheve dette for så å bli selvforsynt med gass. Dette er jo QEC og de andre energisekskapene klar over og det skal selvfølgelig gjennspeiles i en eventuell erstatning sammen med alle kostnader samt tap av enorme inntekter (ref Jasons estimat erstatning kr 20-40 pr aksje).
Redigert 09.07.2022 kl 13:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.07.2022 kl 14:13 2348

Har jeg skrevet at de kommer til å godta en symbolsk erstatningssum?
Meg bekjent har jeg blant annet skrevet følgende: «Myndighetene har garantert visst på forhånd at dette beløpet vil provosere de involverte partene og skape en lang rekke av erstatningssaker fremover som de har hatt god tid til å forberede seg på.»

Teksttillegg
Jeg har konkludert med følgende:
«Hvis dette er et opplagt case som vi får inntrykk av på dette forumet, ville neppe Quebecs myndigheter stikket frem hodet som de nå har gjort ved å vedta verdens første lovforbud i sitt slag og samtidig tilby et erstatningsbeløp som er langt under hva de fornærmede partene kan akseptere uten en erstatningssak. Det eneste som er sikkert her, er at noen advokater vil tjene rått fremover.»
Redigert 09.07.2022 kl 14:49 Du må logge inn for å svare
Peter Sellers
09.07.2022 kl 14:14 2374

@Sveinung, ja jeg har en liten pott med 10k aksjer i Qec pt, var tungt inne tidligere men etter at triggeren med feltet i Quebec ble borte så er jeg kun med med tanke på erstatning som de har krav på.....dessverre så er jeg redd at selv den blir minimal med tanke på hvordan myndighetene i Quebec framstår, så svært liten risiko for mitt vedkommende, jeg er heller positiv til de få gangene vi får en liten oppgang, men utfra den siste tids oms i aksjen så sier vel det det meste om interessen for Qec.
6710
09.07.2022 kl 14:22 2365

Jeg tror fx Quebec får svær ved at komme udenom udvinding af hydrogen/brint, hvis Canada vil sende energi kort afstand som muligt fra østkysten.
Peter Sellers
09.07.2022 kl 14:22 2367

@Elly, men hvorfor så opptatt av hvem som står bak nicket??? er det Qec som er viktig eller personen bak?. Jeg ser at også andre her inne er besatt av hvem som er bak nicket, hvor relevant er det for det som vedkommende kommer med av innlegg??
Slettet bruker
09.07.2022 kl 14:35 2348

6710
For ørtende gang. Quebec skal utvikle hydrogen. Ikke blå hydrogen, men grønn hydrogen.
Quebecs ambisjon er å bli like verdenskjent for grønn hydrogen som de er for ren vannkraft.

Kan ikke noen fortelle dette til 6710 fordi jeg er blokkert der i gården. Kan også slenge med en link som dokumentasjon.
Redigert 09.07.2022 kl 14:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.07.2022 kl 15:24 2278

Nej, det har jeg ikke, men man skal ikke læse mange skriv mellem PU og Domus for at regne ud, at ketchup, PU og Profit Hunter er en og samme person. Når nu vi har det på plads, så kunne det være rart at vide, hvad er dit formål med at skrive i disse tråde igennem 10-15 år under flere nicks, når du ikke tror på selskabet?
Slettet bruker
09.07.2022 kl 15:28 2295

Det er da rart at vide, om det er samme personer, som ævler og kævler under forskellige nicks, så man kender deres agenda og nu har vi da på plads, at ketchup, PU og Profit Hunter er en og samme person. En person som er kronisk negativ på QEC, hvilket er fair nok, men at man aldrig har noget positivt at sige om QEC, så bliver det jo lidt anstrengt, da der selvfølgelig også er mange positive ting ved QEC. Det bliver bare trættende i længden…..
Peter Sellers
09.07.2022 kl 16:08 2245

@Elly, ja du har en agenda om og hausse for å få kursen opp og har innlegg som kun er positive i dine øyne. Ph har kanskje en annen agenda og ønsker kursen ned så what's the fu....g differens mellom deg og PH? Jeg finner i hvertfall PH's innlegg ganske interessante for de er fakta basert i motsetning til fleste andre her inne som bare slenger ut en masse svada og skriver at nå kommer pilot og myndighetene må snu....har fortsatt ikke sett noe i media eller ett pip fra myndighetene i så måte.
Peter Sellers
09.07.2022 kl 16:16 2238

@Elly la oss respektere hverandre for hva vi står for og la nå de som skriver "negativt i dine øyne" få sine meninger om fram, vi trenger balanse ikke bare evinnelig haussing, ha en fin helg :)))
Slettet bruker
09.07.2022 kl 17:16 2186

Elly
Det er mange år siden Domus og Ketchup diskuterte, og nicket Ketchup har vært død i omtrent like mange år. Men til ikke å huske Ketchup, er det høyst merkelig at du maler opp og ned om denne personen. Og spesielt merkelig at du har lett etter nicket uten å huske det. Du er fortsatt ikke særlig overbevisende.



Slettet bruker
09.07.2022 kl 17:58 2154

Jeg har ingen intentioner om at overbevise dig om noget som helst og jeg har ej heller aldrig let efter nicket ketchup, men som vanligt fordrejer du sandheden, men intet nyt i det, da dine gamle links og artikler ofte har samme formål 😉

Har du egentlig nogensinde skrevet noget positivt om QEC? 🤔
Slettet bruker
09.07.2022 kl 18:04 2143

Peter Sellers.
Du virker som en velmenende all right kar med sunne motforestillinger. Jeg kan gi deg svaret som ikke Elly vil gi deg. Ellys strategi er åpenbart å sverte min person og svekke min troverdighet ved å nevne mine nick opp gjennom årene. I den forbindelse glemmer Ellly behendig å nevne sine egne nick fordi det er neppe noen tilfeldighet at han (?) husker Ketchup som opererte lenge før Elly tok dette nicket i bruk. I den grad Ellys strategi lykkes, vil han få medhold blant likesinnete når mine gamle links avfeies som ubrukelige til tross for at de dokumenterer at Qec aldri har levert i henhold til forventningene som er skapt av Binnion. Likeledes har Elly muligens også klart å skape skepsis til mine linker av nyere dato som dokumenterer at Quebecs energipolitikk er på kollisjonskurs med Binnons forretningsinteresser. Ikke overraskende for dem som har fulgt mine linker til tross for Elly, kollapset Quebec-eventyret med et kjempestort smell. Men det er fortsatt dem som prøver å minimalisere etterdønningene.
Redigert 09.07.2022 kl 18:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.07.2022 kl 18:24 2104

Din troværdighed har været svækket længe herinde, så det behøver jeg slet ikke at gøre så meget for 😂 Men jeg kan garantere dig, at jeg med 100% sikkerhed kun har heddet Elly i dette forum, uanset hvad du måtte komme med af usandheder på den front.

Hyg dig, ketchup/PU/Profit Hunter ☀️🍺 (jeg hygger mig i Spanien)
Slettet bruker
09.07.2022 kl 18:29 2144

Elly
Din forklaring henger ikke på greip.
Du har skrevet at du har lett etter et nick som du ikke husker, og som var før du brukte Elly som nick.

Spania? Sikkert ok for deg. Men takke meg til Den italienske Rivieraen.
Redigert 09.07.2022 kl 18:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.07.2022 kl 18:34 2114

Du kan nævne alle dem du vil, men jeg ved med sikkerhed, at jeg aldrig har haft andre nicks end Elly og længere er den ikke, men det kan du jo ikke selv sige med sikkerhed 😉👊

Lad os lukke den her / hyg dig gamle jas 😎
Redigert 09.07.2022 kl 18:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.07.2022 kl 19:14 2098

Sitat Elly: «…jeg har ej heller aldrig let efter nicket ketchup…»

Elly
I dag kl 12:04
672
Jeg husker ikke ketchup, da jeg kun har været med siden 2017, men man skal ikke lede længe for at konstatere, at du tidligere gik under navnet ketchup.
Slettet bruker
09.07.2022 kl 19:33 2083

Hvad er det, som du ikke forstår??

Jeg har nævnt, at jeg tidligere har set Domus flere gange konstatere, ar du hed ketchup, mens du optrådte under PU-navnet. Det er jo ikke ensbetydende med, at jeg har let efter det, fordi jeg kan huske, hvad Domus har skrevet om dig 🤷‍♂️ Du er og bliver et ævle bævlehoved, som ofte ikke kan finde hoved eller hale i det du siger, men det er selvfølgelig også svært med 4-5 nicks 😂

PS: Klippe klister er du jo verdensmester i 👏
Redigert 09.07.2022 kl 19:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.07.2022 kl 20:11 2027

Til Domus sin fordel kan jeg nevne at Domus aldri var opptatt av nick-leken som du er. Han holdt seg til faglig innhold. Hvis jeg husker feil, får du svinge opp med et innlegg som beviser din påstand. Inntil da setter jeg fortsatt et spørsmålstegn ved hvordan man skal forstå dine innlegg.

Elly
I dag kl 17:58
250
Jeg har ingen intentioner om at overbevise dig om noget som helst og jeg har ej heller aldrig let efter nicket ketchup

Du har tydeligvis glemt hva du skrev tidligere på samme dag.

Elly
I dag kl 12:04
672
Jeg husker ikke ketchup, da jeg kun har været med siden 2017, men man skal ikke lede længe for at konstatere, at du tidligere gik under navnet ketchup.
Redigert 09.07.2022 kl 20:27 Du må logge inn for å svare
Peter Sellers
09.07.2022 kl 20:17 2033

@Profit Hunter, jeg synes det er flott med litt balanse på trådene så jeg imøteser dine innlegg også for fremtiden. Jeg er enig at enkelte fortsatt drømmer om pilot og at myndighetene snur, det har jeg absolutt ingen tro på. Videre så er det heller ingen garanti at dersom pilot skulle få sin prøve at Clean Tech programmet ville svare til forventningen til full utvinning, erstatning blir det men hvor stor vet ingen, så inntil videre så får vi forholde oss til det som er konkret og det er ingen utvinning i Quebec og heller ikke for fremtiden! God helg PH på den Italienske rivieraen :))
Slettet bruker
09.07.2022 kl 20:27 2038

Klippe klister kongen i sit es, så det passer i egen agenda 😂 men ændrer stadig ikke på, at jeg ikke på noget tidspunkt har let efter ketchup 🤷‍♂️ Så hvor vil du hen med det, ketchup æhhh PU æhhh Profit Hunter? 🙈

PS: Jeg gentager, at jeg har ikke let efter det, men hvis du leder efter det, så kan du sikkert hurtigt finde eksempler på det 😉 (stor forskel)
Redigert 09.07.2022 kl 20:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.07.2022 kl 21:42 1921

Elly
?
easygo
09.07.2022 kl 22:10 1882

Kan ikke du og Elly glede de andre på forumet ved å ta (lang) sommerferie borte fra forumet og ta de endeløse, meningsløse og intetsigende "diskusjonene" deres et annet sted.