Gjensidige: Hode-og-skuldre-formasjon?

Fru-Blom
GJ 27.06.2022 kl 21:36 1026

Ser vi slutten på en oppgangsperiode?.
Kom med tips, gjerne tekniske analyse.
I tillegg lurer jeg på hvordan svak krone og renteoppgang påvirker aksjen.

Selskapet har en markedsverdi på kr 95 milliarder. Er aksjen etter hvert blitt for dyr i forhold til dagens markedssentimentet?

Sus
Fru Blom
Redigert 27.06.2022 kl 22:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.06.2022 kl 15:52 874

Pluss kne-og-tå…

Kvalitet koster, men gir mer enn luftslott som sprekker…

🥰
Slettet bruker
01.07.2022 kl 11:08 767

Ps. Ja, det kan jeg forsikre deg om... he-he... Den var god, hva..? Men nei da ja da så... Tiden går, Gjensidige består, og det skal forsikres i alle tenkelige og utenkelige tider...

Superduper
01.07.2022 kl 13:40 729

Eg held på og bygge meg opp eit knippe av utbytteaksjar i tilegg til indeksfonda mine. Hadde eigentlig tenkt på ammerikanske utbytteselskap heilt til eg fann ut kor mykje styr det var med skatten. Er enklare med dei norske som kan vera på ein Ask konto. Uansett har tenkt på og allerede kjøpt Gjensidige men eg og synes dei er litt dyre men før eller seinare kjem det vel eit krakk på Oslo børs og får me håpa.
Slettet bruker
07.07.2022 kl 18:35 590

Det kan skje, og heller ikke GJF er freda mot børskrakk, selv om den mest sannsynlig blir blant de mest robuste. En måte jeg tenker på rundt aksjer jeg vil ha «til evig tid», er at dersom inngangen burde vært bedre, så tar jeg nok igjen det tapte med utbytter og verdistigning likevel, eventuelt ganske så snart på andre aksjer. Ser an totalen.

Mener at GJF har ganske sterk støtte på/ved 183, og at fallet kan bli vesentlig om kursen går under det nivået, men på lang sikt..? Om historien gjentar seg i grove trekk og GJF som kvalitetsaksje stort sett vil forbli kostbar, så skal det kunne bli både gode utbytter og kursstigning attåt. Utbytter kan f.eks. reinvesteres i GJF eller i annet. GJF syns jeg er fin, og man kan ikke spole tida tilbake og kjøpe den til under 100…

🤠