Photocure fortsetter framgangen.

Slettet bruker
PHO 08.11.2018 kl 12:15 5537

Photocure fortsetter framgangen alle steder, utenom på Oslo børs. Photocure-teamet har bygget et unikt selskap innen blærekreft. Med sin verdensledende teknologi og potensielle produkter har selskapet ingen annen mulighet enn å lykkes. Selskapet har utviklet en solid infrastruktur i viktige regioner, med betydelige investeringer i det amerikanske markedet de siste to årene som et godt eksempel på ønsket om videre utvikling og framgang.

Dagens forunderlige børsfall kan jeg ikke forklare. Den er helt ulogisk sett i fra Photocures unike posisjon som verdensledende innen behandling av blærekreft. Et enormt marked som Photocure sakte men sikkert tar større og større deler av. Hver enkelt må gjøre opp sin egen mening, og jeg tar gjerne i mot argumenter mot videre framgang for Photocure. Jeg selv kan ikke se noen.
Redigert 19.01.2021 kl 08:03 Du må logge inn for å svare
Bullinvestor
08.11.2018 kl 12:25 4713

Nedgangen skyldes nok truseskvettere i mangfold. Shorterne/traderne vet å utnytte denne muligheten. Den gjelder å ha flere tanker i hode samtidig. Cash is King.
Slettet bruker
08.11.2018 kl 12:34 4657

Takker for gratis inngang, nå er jeg full lastet...her kommer nye ALGETA SNART,DA SNAKKER VI OM KURS OVER 3-400 KR,og takker GUnners for tips
Redigert 08.11.2018 kl 12:34 Du må logge inn for å svare
JosefK
08.11.2018 kl 13:00 4562


Den som hadde hatt NEL i dag, ja....

heilo888
08.11.2018 kl 13:02 4547

PHO er og blir et fiaskoselskap som de har vært siden 1999.

Tror markedet grovt undervurder hva det koster av kapital å etablere seg og holde seg i det amerikanske helsemarkedet. Så det store spørsmålet er om utgiften vil akselrere raskere enn inntektene slik at man aldri kommer ut med overskudd på bunnlinja i de kommende kvartaler og år.

Man må i alle fall vente til ut i 2021-2022 før man ser pluss på bunnlinja i PHO.
Og noen snakket om utbytte!! Ha, ha, kanskje i 2040!
Slettet bruker
08.11.2018 kl 13:03 4535

Hehe,
Nel er vel også ned litt idag(4%).
Det går opp og ned i denne bransjen
Scoopfinder
08.11.2018 kl 13:09 4724

Tror du på våset ditt selv, Heilo ?

Når scopene er installert koster det ingenting å selge Cysview.
Sykehusene kjøper ikke scopene for å ha dem til pynt. For å bruke dem må de kjøpe Cysview.

De som tror kreftpasienter ønsker å dø for å spare USA for refusjon selger i dag.
De som tror at kreftpasienter ønsker å leve kjøper i dag.
Redigert 08.11.2018 kl 13:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.11.2018 kl 13:12 4691

no worry,i dag er fest inngang i PHO, dere har gull mulighett for billig inngang nå,med en fint melding ,da vi er rask på 100 kr ...og kanskje mer.LØØØØØØPPPPP OG KJØØØPPPPP
Londonmannen
08.11.2018 kl 13:25 4623

Nedturen i dag skyldes nok at en god del av dem som hadde høye forventninger til Q3 ikke evner å se på annet enn bunnlinjen og et noe lavere antall utplasserte scope enn forventet. De overser at selskapet har fått Grade A for surveillance markedet og Grade B for TURBT markedet, at vi er del av verdens beste teknologi for blærekreftdiagnostisering, at vi er i begynnelsen av launch av flexiscope og at det ikke eksisterer konkurrenter til BLCC teknologien i overskuelig fremtid.

Ja, tallene som ble levert på Q3 var nok svakere enn flere av oss hadde forventet. Men dette er historiske tall allerede. Fokus bør holdes på fremtiden. Kursfallet i dag er en overreaksjon og et konsekvens av den skuffelsen investorene føler i nuet. Jeg er rimelig sikker på at når investorene har fått reflektert litt mer over situasjonen og sett på fremtiden for PHO, så vil de nok kjøpe seg inn igjen. Men de håper nok at dette skal kunne skje på et lavere nivå. Mulig det blir mulig, men jeg er ikke sikker, så jeg velger å bli sittende stille og rolig.

Føler meg rimelig sikker på at oppsiden i PHO er eventyrlig og at 2019 blir et fantastisk år for PHO og dets aksjonærer. Jada, vet det kan høres feil ut å si noe slikt i dag, men det er tross alt tilfelle.
Slettet bruker
08.11.2018 kl 13:25 4619

Bare hyggelig. Jeg tror du har fått en eventyrlig billig inngang. Jeg sliter meget med å forstå kursfallet i dag. Kan hende en blanding av panikk og dårlige leseferdigheter blant noen av oss aksjonærer? Jeg leser at Photocure øker inntektene hele tiden, og at satsingen i USA kommer til å øke inntjeningen enda mer. Markedet reagerer med ned 16%. Nå gir jo det en glimrende mulighet for nye å kjøpe seg inn.
Londonmannen
08.11.2018 kl 13:27 4600

Heilo888
Den som lever får se. Man skal ikke grave mye under dagens skuffelse for å finne gull i PHO. Men det er tydeligvis ikke alle som ønsker at så skal skje. Dem om det.
Slettet bruker
08.11.2018 kl 13:37 4546

Takker for deg Gunners at jeg kommet inn,nå bare sitte i ro og venter for en hyggelig melding fra PHO...da jeg spanderer deg en kasse øll
Trainspotter
08.11.2018 kl 13:42 4524

Schneiders kommende nye guiding, etter at han endelig nå er ansatt, kan utmerket godt inneholde mye høyere, og mer realistiske kostnadstall for USA enn hva PHO har lagt til grunn hittil. Eksisterende guiding er derfor sansynligvis totalt sett ikke urealistisk lav resultatmessig, nemlig at PHO går "...towards profitability in 2020".

At inntog i verdens største marked naturligvis også medfører verdens største salgs- og markedsføringskostnadsnivå er tydligvis noe mange entusiastiske og utålmodige kortsiktige småaktører - som til og med tror på snarlige utbytter(!) - ikke fatter.
bravi
08.11.2018 kl 13:48 4484

De som har solgt idag tror i beste fall at det gullet ligger dypt og at det tar årevis å få det opp.
Nedgang nå på 15% kan ikke forklares på annen måte en at dette var en fiasko. Jeg fikk rett i antakelsen om at det mannsterke oppmøtet fra selskapet på presantasjonen var for å forsøke å snakke bort skuffelsen og det dårlige resultatet, dette var ikke akkurat akselererende, det gikk jo dårligere enn i Q2. Legg merke til at vi ikke har hørt et pip om hvordan salget utvikler seg siden Q2, det var et tydelig og et dårlig tegn. Likeså ble det bekreftet at MW visste hva de drev med når de shortet aksjen. Tenker på de som har skrevet at Q3 ville gå i pluss, de har vært helt på jordet. Det er farlig å lese for mye på HO.

Lurer på hvor mange selgere det trenges for å få til salg av ett (1) skarve skop i kvartalet, sikkert 3-4 stykker. Bedre å legge ned hele salgsapoaratet og satse på nettsalg så kan Carl Storz gjøre fotarbeidet med skopene. Da blir det iallefall kr igjen. Har et sykehus først anskaffet skop må de kjøpe Cysview hvis de har tenkt å bruke det.
Slettet bruker
08.11.2018 kl 13:49 4474

heilo888,
Tro ditt innlegg fra 13:02 må være et av de mest patetiske som noengang er skrevet her på HO og det sier ikke rent lite!!
Klarer du analysere et regnskap? Klarer du se hva som manglet for å få pluss på bunnlinjen?

Skremmende at enkelte skal kunne ha så lite fornuftig å komme med.

Og en annen ting, kanskje du burde se litt på dine egne investeringer først, ved å se litt gjennom trådene dine har du sikkert annet å tenke på enn PHO.
PHO er og blir et fiaskoselskap som de har vært siden 1999.

Tror markedet grovt undervurder hva det koster av kapital å etablere seg og holde seg i det amerikanske helsemarkedet. Så det store spørsmålet er om utgiften vil akselrere raskere enn inntektene slik at man aldri kommer ut med overskudd på bunnlinja i de kommende kvartaler og år.

Man må i alle fall vente til ut i 2021-2022 før man ser pluss på bunnlinja i PHO.
Og noen snakket om utbytte!! Ha, ha, kanskje i 2040!
Redigert 08.11.2018 kl 13:53 Du må logge inn for å svare
rockpus
08.11.2018 kl 13:49 4461

Trainspotter

Selskapets begrunnelse for å ansette Schneider var vel for å få en leder som bedre evnet å lede et selskap i en ny spisset salgsfase? Hvordan skal de i så tilfelle forsvare denne ansettelse om fremtidig resultat i spesielt USA ikke skal øke i forhold til den guiding som vår tidligere ledelse presenterte?
dr. Stockman
08.11.2018 kl 13:51 4447

Om du glemmer at kursen ble kjørt opp av korttidsspekulanter de siste dagene så er det nok heller en nedgang på 5% vi snakker om. Såpass realistisk bør man være.
heilo888
08.11.2018 kl 13:58 4412

Scoopfinder;
Du bør ikke tro at Cysview selger seg selv i US-markedet om scopene er på plass.
Å øke markedsandelene i det amerikanske markedet vil kreve en massiv innsats, med et stadig større salgskorps med dertil akselrerende utgifter fremover.

Håper jeg tar feil, men kjenner PHO helt siden 1999 og har fortsatt liten tro på at selskapet noen gang blir den suksesshistorien vi håpet på 1999/2000.
heilo888
08.11.2018 kl 14:01 4395

Uansett vil det ta lang tid før PHO er tilbake kursmessig.
Her er det tøm og rømm som gjelder i øyeblikket, før neste steg som er tvangsalg av belånte posisjoner.
bravi
08.11.2018 kl 14:04 4381

Tror mange glemmer en ting. Pho har aldri klart å tjene kr, selv med 40% markedsandel i Tyskland og norden og 70% i Danmark og et visst salg i Usa. Hvis salget øker mye i Usa vil utgiftene øke minst like mye. Da er dette i beste fall et nullspill kun til glede for blærekreft pasientene. Pr. i dag er det aksjonærene som subsidierer helsevesenet og pasientene, det er fint det men det var ikke derfor jeg kjøpte aksjer i Photocure.
Scoopfinder
08.11.2018 kl 14:10 4341

Bravi: "Hvis salget øker mye i Usa vil utgiftene øke minst like mye"

Hvilke kostnader vil PHO ha når scopene allerede er utplassert og genererer inntekter ved salg av Cysview ?
Slettet bruker
08.11.2018 kl 14:11 4332

kastet ut igjen det eg tok i dag rundt 48-50.
Sitter long med resten
Logger av en stund.

Redigert 08.11.2018 kl 14:15 Du må logge inn for å svare
focuss
08.11.2018 kl 14:24 4259

Ser at noen mener at PHO ikke vil tjene penger da kostnadene er for store. I et umodent marked vil produktiviteten være lavere enn i et modent marked. Det sier seg vel selv vil jeg tro. Photocure viser eksempel på dette ved at i Norden (modent marked) selges det 1500 kit per selger. I USA (umodent marked) antar de 400 kit/selger. Det viser at etter som USA markedet modnes vil vil de kunne multiplisere salg per selger med 3-4 gangeren. Slik produktivitets vekst vil medføre at vekst i inntekt vil øke betydelig mens kostnader øker i langt mindre grad.
bravi
08.11.2018 kl 14:26 4227

Scoopfinder, skal de legge ned det kostbare salgskorpset da når scoopene er utplassert? Er det det du mener? Når tror du scoopene er utplassert da? Tror det blir en stund å vente på det ja.
Scoopfinder
08.11.2018 kl 14:30 4206

Salgskorpset kan ta turen til Canada når scopene er utplassert i USA.
De trenger ikke aktivt selge Cysview når scopene er solgt.
Trainspotter
08.11.2018 kl 15:19 4097

Rockpus,
Jeg sier ikke at Schneider aldri vil øke salget sammenlignet med dagens guiding. Derimot lufter jeg muligheten at PHO idag undervurderer kostnadene som påløper i en solid USA-satsning slik at de fortsatt kanskje ikke vil vise netto overskudd i 2020 på tross av kanskje høyere omsetning i samme periode. Grunnen til min, for mange sikkert useriøse negativitet er at jeg gjennom et langt liv har sett og opplevet at USA-satsning er noe norske selskap ofte sprekker markedsføringsbudsjettene fullstendig på. Schneider har forhåpentligvis mye bedre forutsetninger enn PHO forøvrig til å gi nøyaktig kostnadsguiding.

Når du først spør, kan jeg bare si at jeg har få, nei, ingen, forutsetninger til å vurdere om dagens salgs-guiding fra PHO er lav eller ikke i forhold til hva Schneider vil kunne prestere.

For ordens skyld, da jeg lastet opp her tidligere i høst var jeg langsiktig, og det er jeg fortsatt, og like positiv som jeg var opprinnelig.
heilo888
08.11.2018 kl 15:22 4077

Londonmannen;
Du skulle ha holdt deg i Nano som jeg for tiden betrakter som et langt sikrerere kort enn PHO.

PHO ned 18,7% så langt idag! Nano opp 6% og brudd opp gjennom teknisk sterk motstand, samt endelig brudd på 2 års nedadgående trend. Det bør nå være kort vei til kr 90 i Nano!
shortern igjen
08.11.2018 kl 15:25 4056

Q3 var svakere enn Q2 både på omsetning og resultat. Den kom fra 35 kr ved Q2 og ingenting er forbedret siden da.

Place your bets.
Redigert 08.11.2018 kl 15:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.11.2018 kl 15:37 4007

Nå går det på skinner folkens. Jammen bra man kom seg inn her for et par uker siden
Bullinvestor
08.11.2018 kl 15:38 3997

Merkelig nedgang, da er vi jo snart på begynnelsen igjen:~| en god trøst å være i Nano nå:)
Slettet bruker
08.11.2018 kl 15:40 3984

GARANTERER AT DERE PHO TILBAKE PÅ 28.00!!

UTURLIG HVOR FOLK ER NAIV??!!
Slettet bruker
08.11.2018 kl 15:45 3956

Wow. 1 million shares and over 20% down.

Glad I got out
Slettet bruker
08.11.2018 kl 15:51 3915

Du har vist glemt både hvordan tastaturet fungerer og sunn fornuft i dag. SmartInvest. Får håpe det ordner seg til i morgen for deg.
Slettet bruker
08.11.2018 kl 15:52 3903

Veldig bra at Photocure stilte med hele toppledelsen til presentasjonen. Det var for å legge fram gode nyheter. Har vi lært av intelligentsiaen på HO.
Hvis ikke kunne dette gått riktig ille, og i verste fall endt med kursnedgang. Og det på den beste og viktigste presentasjonen Pho noengang har holdt. Det har vi og lært i løpet av de siste dagene. Av de som virkelig forstår Pho.
bravi
08.11.2018 kl 18:51 3721

Tror selskapet hadde greid seg like godt om bare Dahl hadde møtt på presentasjonen, tror ikke fallet på over 20% hadde blitt verre for det. Styreformannen hva gjorde han der? Dette var svake greier det må man kunne si. Nå har de holdt på å bygge en salgsorganisasjon i lang tid og svidd av masse penger på det, allikevel klarer de ikke å selge mere, det er skuffende. Akselerende salg, positivt resultat i Q3, mange nye utplasserte skop, økt bruksfrekvens osv. osv. som det har vært skrevet tråd etter tråd om i det siste viste seg å være bare vås og tull. Det som er mest akselererende er utgiftene per solgt kit. Guidingen til Dahl stemte godt den, negativt ut 2018.
Slettet bruker
08.11.2018 kl 19:08 3679

bravi skrev Innlegget er slettet
Styreformannen? Han var der for å vise fram og leke med sin fine nye slips. Så du ikke det Bravi? Snakk om kropsspåk......
bravi
08.11.2018 kl 20:16 3583

Onuk, nei jeg ble så forbannet når jeg så markedsreaksjonen i dag at jeg ikke har orket å se på webcasten, vet ikke om jeg kommer til å gjøre det heller. Tenker om jeg gidder mere long greier i denne fordømte drittsektoren. Det som kommer ut Radforsk er stort sett bare emisjoner og skuffelser, men de har det sikkert helt utmerket selv med alle emisjonspenga. Har både Pcib og Photocure, begge har trynet så til de grader etter sommeren. Må være noe galt med oss tullinger som har slike drittpapirer.
Slettet bruker
08.11.2018 kl 20:33 3554

Ja, det kan du godt si. I tillegg sitter vi en del på HO og leser all den svada. Haha.
Londonmannen
08.11.2018 kl 22:42 3422

Heilo888
Har lagt merke til at NANO har tatt seg kraftig opp i det siste og braste gjennom 70 tallet i fag. Fantastisk! Unner dere opptur etter en så lang tid i skyggenes dal. Dersom de nå leverer gode tall på ASH så kan nok kursen raskt dra seg til gamle høyder.

Lykke til og nyt tilværelsen! ;-))
Londonmannen
08.11.2018 kl 22:46 3408

Heilo888
Dette blir jo som å si til lyspæreprodusentene at de ikke må tro at lyspærer selger seg selv, selv om det blir installert lamper i husene. Vel, hva skal man med lamper dersom man ikke har lyspærer i dem? Som pyntegjenstander i sollys? Gikk det et lys opp for deg? ;-))