Canada vil øge sit energieksport fra dets østkyst

Fljo
30.06.2022 kl 06:25 1281

Spennende.
Men så spørs det om dette betyr noe for de områdene hvor QEC har rettigheter, der er det jo lokale myndigheter som ikke er så positive til utvinning.
Redigert 30.06.2022 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
Elly
30.06.2022 kl 07:05 1178

Spændende som verden forandrer sig i QEC’s favør 👍 Mon ikke 2 tallet skal testes igen, som det blev den anden dag.
6710
30.06.2022 kl 07:21 1117

For min skyld må man gerne tage dette fra Alberta, hvor QEC også har store områder med sweet spots.
Men skal det ske hurtigt og effektivt, så må dette komme fra områder så tæt på udskibning som muligt.

Fakta er at vi nu bliver bekræftiget i at Canada også vil satse på gas udskibning fra østkysten.
Dette er super bra.
BIF78
30.06.2022 kl 07:34 1058

Absolut positivt. Jeg vil ikke begynde at snakke Quebec og værdier for 300 kr pr aktie. I Quebec kan vi indtil forholde os til et erstatningskrav, som vil blive utroligt stort. Så må vi se, hvor det ender.

Jeg er enig i, at det er direkte interessant for produktionen i Alberta. Det bør give endnu større produktion og markedet vil nok snart se på QEC indtjening, voksende produktion og potentiale og værdisætte aktien til de 3-4 kr som den bør lige på i den nuværende situation, hvor Quebec er lukket ned for udvinding.

Det jeg tror kan være viktig i forhold til dette er erstatningsbeløpet som må betales til QEC med flere dersom forbudet opprettholdes og implementeres. Jeg tenker at det vil være vanskelig å avspise rettighetshaverne i Quebec med smuler samtidig som Canada generelt skal øke gasseksporten.