jordan prosjektet

smoke
QEC 01.07.2022 kl 12:11 7084

Lenge siden jeg har fulgt med. Er det noen som hvet hva som skjer i jordan prosjektet. Er det solgt?
Bombibitt
01.07.2022 kl 13:15 5706

Green Leaf Carbon Technologies (Red-Leaf) ska inom kort pröva sin nyutvecklade teknik. En liten testanläggning som jag förstår som Questerre i sin tur ska använda i Jordanien.
När väl det är gjort så ska Questerre lägga fram sin teknik och kostnad för att få till en JV. Efter det så är det upp till Questerre och Jordanska regeringen att göra upp det ekonomiska, vattenförsörjning m.m.
mofi1
01.07.2022 kl 13:20 5691

Fra årsrapporten 2021:

With a focus on capital preservation during the year, limited third party engineering was conducted on its oil shale project in the Kingdom of Jordan. An internal assessment of the project design is ongoing, focusing on reducing the initial capital investment to improve break-even pricing. The Company is also evaluating a small-scale commercial project and a more modular design to further improve economics.
Negotiations with the Government of Jordan for the fiscal and other terms of the concession agreement for the project remain ongoing. Questerre continues to hold the exclusive exploration rights to the project during the term of these negotiations.
Slettet bruker
01.07.2022 kl 13:36 5650

Jordan er nok et projekt det ikke blir noe av !
piff
01.07.2022 kl 13:38 5637

Selg Jordan. Er og blir et tapsprosjekt som aldri blir noe av.
Utviklings kostnadene blir enorme. Sel med en partner.
smoke
01.07.2022 kl 13:48 5595

Takk for svarene. Jeg mener å huske at prosjektet klarte å få prisen ned i ca.55 dollar fatet. Hvis det stemmer, så er jo det grei fortjeneste med dagens pris.:)
fjellape
01.07.2022 kl 14:01 5549

Red Leaf skulle ha et spennende pilotprosjekt med et stort oljeselskap.
Jeg har aldri sett noen resultateter fra det.
For et par år sida, sjekka jeg websida til Red Leaf, og der var det ikke noe særlig nyheter eller oppdateringer på flere år.
Vekstselskaper som stagnerer og ikke har tegn til aktivitet på flere år, regner jeg ikke ikke med at vil få noen suksess.

Nå kommer jeg ikke inn på websidene til Red Leaf, men man blir redirigert til et datterselskap som heter Green Leaf, og som satser på en annen teknolog:
Green Leaf satser på å frakte malmen til fabrikk for utvinning der. Det kan bli mye jobb, hvis det er snakk om areal på 200-300kvadratkilometer.
Red Leaf ønska å varme opp fjellet og utvinne olje, uten å flytte på fjellet.

I årsrapporten til Qec for 2021, er det nevnt at Red Leaf utvikler ny teknologi, og at man skal kunne utvinne olje for 40 usd/fat.
Det kan ha vært periode med låge oljepriser og investortørke, at selskapet har vært på vent, og at det kommer med noe bedre.

Jeg regner ikke med at det skjer noe i Binnon sin tid, men dersom det skulle klaffe, så snakker vi om 13 fat/aksje i Jordan.


6710
01.07.2022 kl 17:58 5330

Red Leaf har skiftet navn til Green Leaf og satser nu på så klimavenlige udvinding som muligt.
Man skal snart igangkøre et lille pilotprojekt for at vudere stor skala udvinding i fx Jordan.

https://greenleafcarbontech.com/
Kvike11
02.07.2022 kl 07:38 5126

hvad bygger du din viden på , siden du siger sælg,
er du klogere end selskabets erfarne medarbejder.
del din viden med os andre, tak
piff
02.07.2022 kl 13:41 4802

Det er bare og gå tilbake til begynnelse da QEC skulle satse på Jordan. Og hvordan framdriften har stått i stampe siden da. Et totalt dø født prosjekt som jeg har vært imot siden den spe begynnelse.
Er pr i dag igjen aksjonær i qec som jeg har vært opptil flere ganger de siste 10-15 år.
Jordan prosjektet har kostet aksjonærene dyrt . En må bare ta innover seg at ikke alt Binna har tatt i . har vært vellykket. Er mangt de siste 10 årene som har feilet på grunn av feil strategi vedr. og få til økt produksjon . Dette kan leses av aksje kursen og gjentatte emisjoner .
For håpe på at dette nå snur til det posetive framover. Pr i dag er de siste ca 15 år gitt svært lite tilbake til aksjonærene i form av kurs utvikling pr aksje.
Selg JORDAN OM MULIG ELLER GI DET VEKK GRATIS.
Kvike11
02.07.2022 kl 15:21 4835

Tyskland åbner terminaler til flydende gas, og Quebec regering er stadgivæk tilbageholdende.
Hvor længe kan de modstå presset fra EU.
Må være pinligt at være fra Canada for tiden,
de svigter resten af verden
jeg nægter at tro det kan fortsætte, de opfører sig som en flok idioter, snart ser resten af verden hvad der sker i Canada.
Tror de giver tilladelse til QEC projekt med grøn indvinding af gas.
Bliver en overraskelse for en del, der prøver at snakke det ned.
Ser vi kurser over 20 inden længe
1013
02.07.2022 kl 15:36 4793

Ja vi ser kurs 20 meget snart. De får lov til at hente gassen.
Tilladelse kommer på torsdag.
Bullerbasse
02.07.2022 kl 15:39 4788

Om det er Canada der tøver med vilje eller om der er andet som ventes på, det kan vi kun gætte på, ingen af os ved det.

Mit gæt er at Canada (Quebec) med spænding venter på om EU officielt melder ud at man anser gas for en “grøn” overgangs energi til det permanente grønne gradvist kan “overtage” energibehovet fra den sorte energi som verden nu og stadig om 20 år i et hvis omfang stadig vil være afhængig af.

Hvis denne melding kommer fra EU er der mindre chance for at Canada (Quebec) taber alt for meget ansigt, da de jo så ikke gør noget som de ikke har ført en benhård politik omkring, nemlig at de vil være “grønne”.
Bullerbasse
02.07.2022 kl 15:55 4749

Fact:

EU kommissionens udspil i Februar 2022 er at stemple A-kraft og naturgas som grønt, dette kan bremses i Ministerrådet eller EU-parlamentet.
I ministerrådet kræver det, at mindst 20 lande er imod, hvilket anses for meget urealistisk. I EU-parlamentet kræver det 353 stemmer imod, men resultatet bliver med meget stor sandsynlighed det samme som i Ministerrådet, hvilket vil bane vejen for A-kraft og Naturgas.

Jeg anser dette som en usædvanlig vigtig “tricker” for mange lande, for så kan politikerne ikke blive anklaget for ikke at tænke på miljøet hvis de giver lov til gas udvinding.
Redigert 02.07.2022 kl 15:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.07.2022 kl 17:14 4636

Klarer nok ikke 2kr engang 😂😂
Carlsen73
02.07.2022 kl 17:56 4551

Nej! Det er ikke sikkert, vi ser 2 kroner igen.
Kommer den rigtige melding passerer den så rigeligt 2 kroner i en pretrade. Det er set før. Derfor er jeg - og mange andre - her på forummet, og det samme er du.
Bullerbasse
02.07.2022 kl 18:21 4504

Lige præcis 👍
Slettet bruker
02.07.2022 kl 18:24 4498

Buldebasse
Jeg håper du er klar over Canada er verdens 6. største produsent av naturgass, og at 2/3 av denne gassen kommer i dag fra Alberta. Videre har Alberta ambisjoner om å bli en global leverandør av naturgass. Jeg antar at man ikke behøver å være rakettforsker for å beregne hvor Canada-gassen til Europa vil komme fra så fort Canada får løst sine eksportproblemer. Vil den komme fra Alberta som er Canadas største produsent av naturgass eller fra Quebec som har null produksjon og totalforbud? Gjett 1 gang.
Apropos din uttalelse om at Quebec vil være grønne. Faktum er at vannkraftprovinsen Quebec har lavere utslipp av drivgasser enn samtlige av Canadas provinser.
Redigert 02.07.2022 kl 18:25 Du må logge inn for å svare
Bullerbasse
02.07.2022 kl 18:36 4467

Da du har så meget styr på hvordan det kommende energimarked vil se ud i Canada, så har du jo ikke specielt meget interesse i denne her aktie, men kan derimod se frem til at tjene usædvanligt mange penge. Nu da du har regnet det hele ud, skal du jo bare placere dine penge i de firmaer som kommer til at stå for hele energiproduktion i Canada og du kan leve resten af dine dage som en meget velhavende mand.

Jeg takker for din rådgivning, men jeg tror på noget andet end du gør.

PS: kommentaren med raketforsker var god.
Redigert 02.07.2022 kl 18:38 Du må logge inn for å svare
kaedureddfor
02.07.2022 kl 19:13 4406

Vi får sjå om det hår troll ord😃 Går det skit, så dobler eg.
https://investornytt.no/teknisk-analyse-av-questerre-energy/
Slettet bruker
02.07.2022 kl 20:06 4313

Dette var ikke ment som noen rådgivning. Jeg gir ikke bort gratis råd.
Redigert 02.07.2022 kl 20:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.07.2022 kl 20:52 4223

Dette er fri diktning uten rot i virkeligheten.
Sitat: « Må være pinligt at være fra Canada for tiden, de svigter resten af verden jeg nægter at tro det kan fortsætte, de opfører sig som en flok idioter, snart ser resten af verden hvad der sker i Canada. Tror de giver tilladelse til QEC projekt med grøn indvinding af gas.»

Problemet er ikke Quebec. Problemet er at Canada som takket være Alberta er en av verdens største produsenter av naturgass, har eksportproblemer til Europa som nå søkes løst. By the way, Canada er i tillegg til olje og gass også verdensledende innen fornybart takket være Quebec innsats. En dual dominant posisjon i verdensmarkedet innen energi som få andre land har.


Redigert 02.07.2022 kl 20:57 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
02.07.2022 kl 20:55 4214

Var ikke dette en tråd om QEC sitt engasjement i Jordan?
Slettet bruker
02.07.2022 kl 21:07 4186

Som så mange andre tråder HO sporet også denne av. Jeg for min del ble provosert av Kvike 11 som hadde et innlegg som ikke burde passere uimotsagt.
Fluefiskeren
02.07.2022 kl 21:16 4180

Det var nettopp han som plutselig forandret emnet ja. Liten respekt for de som starter en tråd.

Tråden var bra fram til da.
Redigert 02.07.2022 kl 21:17 Du må logge inn for å svare
1013
02.07.2022 kl 21:33 4139

bloker ham
Bullerbasse
02.07.2022 kl 22:00 4094

Det skulle du da have tænkt på inden du fremlagde alt din viden omkring Canadas fremtidige energistruktur og eksport, hvis dette ikke er et råd hvad er det så?

Jeg betragter dig nu ikke som et kynisk menneske som bruger meget af tiden inde på et Forum for at vildlede folk, det var bare derfor jeg takkede for dit råd og vejledning.
Slettet bruker
02.07.2022 kl 22:20 4061

Unnskyld. Da misforsto jeg deg i farten.
Men over til Jordan som har ligget død lenge. Fluefiskeren får korrigere meg, men la ikke Jordan for noen år tilbake opp til en ny energipolitikk som gikk i disfavør av Qec og likesinnete selskaper?
njn-
02.07.2022 kl 23:37 3947

Snipp snapp snute, så var eventyret ute.

Forstår ikke hvorfor du hele tiden refererer til Alberta.
Den eneste utskipninsplassen de har blir på vestkysten, med Asia som kunder.

Det er Saint John østkysten (Repsol) som er foretrukket av regjeringen i Canada.
Du må lese deg opp på de siste nyhetene.
Redigert 02.07.2022 kl 23:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.07.2022 kl 01:15 3853

«Forstår ikke hvorfor du hele tiden refererer til Alberta.»

Av den enkle grunn at Alberta i dag produserer 2/3 av Canadas naturgass som er på 6. plass blant verdens største produsenter av naturgass. Innlysende må det være langt enklere og raskere å gass fra en alllerede gassproduserende provins enn fra en provins med totalforbud og null produksjon, og som attpåtil er Canada bærebjelke innen fornybar energi. Hvordan man skal få denne gassen til Europa, er så langt jeg har forstått Canadas problem og ikke mitt eller ditt.
Men dette er som allerede påtalt en Jordan tråd…
Redigert 03.07.2022 kl 11:07 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
03.07.2022 kl 10:18 3673

Det vet jeg ikke noe om, men det har lenge vært mye snakk om en oljeledning fra Irak og til Aqaba Port ved Rødehavet. Den vil altså gå gjennom Jordan og de skal kunne ta ut all oljen landet trenger.

« The Iraqi government reported that the pipeline project will cost between 7 and 9 billion dollars. [2] The pipeline is meant to satisfy Jordan's crude oil demand by supplying it with about 150,000 bpd, while the rest of the oil will be exported to Egypt and the global market.[9] As of August 2017, the Jordanian-Iraqi border has reopened, potentially spurring the pipeline project which has been stalled due to the Islamic State's control of a large proportion of Anbar province in Western Iraq where the pipeline is routed.[10]»

Mye fram og tilbake for et slikt prosjekt. Mer om det her. Vi vet at det allerede er funnet så mye olje i verden at man ikke kan forbrenne alle oljeforekomster som er funnet. Og da skulle begynne å utvinne oljeskifer i tillegg synes jeg blir usannsynlig. Verdens oljeskiferressurser er ufattelige store og må bli liggende.

https://www.gem.wiki/Basra-Aqaba_Oil_Pipeline



Redigert 03.07.2022 kl 10:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.07.2022 kl 10:50 3614

Vigtig info til folk som Ketchup, som ikke er opdateret 😎

5 ting du bør vite om Quebecs olje- og gassforbud
FACEBOOK

TWITTER

LINKEDIN
I april vedtok Quebecs nasjonalforsamling sitt kontroversielle lovforslag 21, med sikte på å avslutte olje- og gassleting og produksjon i provinsen. Dette kommer etter at år med moratorier praktisk talt stoppet enhver fremgang. Quebec blir nå også saksøkt for 18 milliarder dollar i kompensasjon av Utica Resources for de facto-ekspropriasjonen av deres eiendeler. Dette er ikke første gang Quebec har vært under ild for sin hensynsløse politikk. I 2011 lanserte USA-baserte Forest Oil (Lone Pine Resources) en nordamerikansk frihandelsavtale-utfordring om Quebecs ekspropriasjon og moratorium på naturgassproduksjon.


Her er 5 ting du bør vite om Quebecs olje- og gassforbud.
Quebec lokket selskaper fra det vestlige Canada til å lete etter olje og gass i provinsen gjennom 1990- og 2000-tallet, bare for å endre spillereglene for eksterne selskaper etter at det ble gjort en gigantisk oppdagelse som ville redusere lokale energikostnader.
https://financialpost.com/commodities/energy/how-anticosti-is-bringing-quebec-oil-and-gas-investment-back-from-the-dead

Quebec importerer mer olje og gass enn noen annen provins fra land med lavere miljøstandarder enn Alberta. Quebec er den nest største forbrukeren av raffinerte petroleumsprodukter, inkludert jetdrivstoff som brukes til disse flyvningene.
https://www.cer-rec.gc.ca/en/data-analysis/energy-markets/market-snapshots/2019/market-snapshot-quebecs-gasoline-market-is-one-largest-in-canada. html

Mens Quebec importerer høye utslipp fra utenlandsk olje og gass, vurderer de å forby nullutslippsutbygging av naturgass lokalt. Quebec kan være den minst ansvarlige provinsen i Canada når det gjelder utslippsytelse
https://www.lapresse.ca/actualites/environnement/2021-09-15/hydrocarbures/quebec-va-fermer-les-livres.php

Ved å importere 100 % av sin naturgass vil Quebec skape 3 ganger mer utslipp enn å produsere den lokalt med karbonteknologi.
https://www.lapresse.ca/actualites/politique/2022-02-02/projet-de-loi-sur-la-fin-des-hydrocarbures/au-moins-500-millions-demandes-par-l- industri.php

Utbygging av lokal gass vil redusere overføringsbetalingene for Quebec siden olje og gass er inkludert i utjevningen, men vann ikke er det.
https://www.theglobeandmail.com/business/article-it-could-be-politically-perilous-to-tweak-the-equalization-formula-to/


Mer å utforske
5 Ting Du Bør Vite Om Quebecs Olje- Og Gassforbud
30. juni 2022
Ikke Bare Er Naturgass En Av De Reneste Matlagingsmetodene, Den Bruker Også En Miljøvennlig Kilde Til Kanadisk Produsert Energi.
27. juni 2022
Den Føderale Regjeringen Skapte Et Regulatorisk Miljø Så Uvennlig At Dens Egen Skattebetalerfinansierte Rørledning Taper Penger
23. juni 2022
Utenlandsk Finansiert Miljølov Org Gjenopptar Gammel Kampanje For Å Presse BC-Kommuner Til Å Saksøke Olje- Og Gasselskaper Ved Å Bruke Tragedier I BC Og Feilinformasjon Om Industrien.
16. juni 2022
Ved Å Bruke Karbonteknologi Kan Kanadisk Olje Og Gass Oppnå En Vei Mot Netto-Nullutslipp Og Forbli En Sunn Del Av Energidietten Vår, Som Inkluderer Fornybare Energikilder, Uten Massive Samfunnsforstyrrelser.
15. juni 2022
Å Investere I Kanadisk Energi Og Karbonteknologi, Og Øke Eksporten Vår, Kan Hjelpe Våre Europeiske Allierte Med Å Takle Energikrisen Nå Samtidig Som De Reduserer Skadelige Utslipp.
6710
03.07.2022 kl 16:38 3348

Jeg er også tilhænger af salg, så måske kunne QEC sælge til Green Leaf ?
QEC er jo medejer her, så skulle det blive noget værd, så får QEC alligevel et stykke af kagen.
Redigert 03.07.2022 kl 16:38 Du må logge inn for å svare
fjellape
03.07.2022 kl 21:54 3117

Spørsmålet er om høye oljepriser framover, kan sette fart i Green Leaf, Red Leaf og Jordan-prosjektet.

Green Leaf har ressurser på 715 millioner fat i Uhah.
Her ønsker man å uvinne 75 000 fat/dag. GL har en lab hvor man kan gjøre visse tester.
Teknologien man utvilkler, er for å utvinning på fabrikk fra malm fra oljeskifer.
Grean Leaf er datterselskapet av Read Leaf.
Ved utgangen av 2021, eide QEC 41% av Read Leaf.

Spørsmålet er om GL lykkes med teknologien, og om QEC deretter kan prøve ut teknologien i Jordan, og om man rekker å komme så langt i vår levetid.
Redigert 03.07.2022 kl 21:55 Du må logge inn for å svare
6710
03.07.2022 kl 22:25 3049

Godt du inddrager Utah, her vil man oprette jernbane, så det må være et fed oliefelt med fin indtjeningsmuligheder.
Der skal snart igangkøres mindre pilot for vurdering af mulighed for Jordan projekt.

“The rise in oil prices is revitalizing interest in Red Leaf and their proprietary technology to produce net-zero oil in Utah. This technology will be essential to the development of our project in Jordan. They recently engaged Hatch, a global engineering firm, to validate their redesigned process before they finalize engineering for a small-scale commercial plant. We are also working closely with them to capitalize on a recently acquired land parcel in the oil-producing Uinta Basin in Utah that is the terminus for a proposed railway line.
Redigert 03.07.2022 kl 22:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.07.2022 kl 23:05 2958

Er det denne fra 2018 Du tenker på. I så fall neppe recently, og fint lite har skjedd siden da.

Red Leaf forms Strategic Technical Alliance with Hatch
-=boblehue=-
QEC
08.09.2018 kl 00:46
11295
Questerre Energy Corporation - Ny nyhet i kategori ALL 08.09.2018 00:27

08.09.2018 00:27:51: Red Leaf forms Strategic Technical Alliance with Hatch for EcoShale process
Red Leaf Announces the Formation of a Strategic Technical Alliance with Hatch

SALT LAKE CITY, Aug. 29, 2018- Red Leaf is pleased to announce the formation of
a Strategic Technical Alliance with Hatch, a global leader in engineering and
technology development. Under this Alliance, Hatch will be the exclusive
provider of certain engineering services for oil shale projects using Red Leaf's
proprietary EcoShale® oil shale technology. Hatch will provide engineering for
all process design packages, technical services and support through startup and
performance testing.

Kan lime inn link for dem som gidder å lese videre.
Slettet bruker
03.07.2022 kl 23:11 2926

Som vanligt et gammelt ubrugeligt skriv fra ketchup 😂👏
Slettet bruker
03.07.2022 kl 23:14 2911

Hvornår kommer du videre i livet? Verden er helt anderledes nu. Vi ser fremad og du linker tilbage i livet??
Der er altså sket meget det sidste år!
Fljo
04.07.2022 kl 00:06 2830

Det har skjedd noe. Generelt. Men ikke i Jordan.