Norske Skog (NSKOG) kursmål 90
Kursmål 90 fra DNB Markets:
https://finansavisen.no/nyheter/industri/2022/05/27/7873412/hoyner-i-norske-skog
Og det er flere andre gode velbegrunnede kursmål der ute, som bidrar til å skape et positivt bilde av aksjen... Tall for q2/22 legges fram ila. juli, og kan medføre enda høyere kursmål. Kan 70 passeres i sommer..? Jeg tror det, oppfatter outlooken som sterk, og at verdiene NSKOG besitter bare vil øke på framover. Kursen skal vel ha mye mer å gå på...
Undertegnede har aksjer i NSKOG, og anbefaler som vanlig ikke noe som helst.
Ha en fortsatt knallfin sommer!
https://finansavisen.no/nyheter/industri/2022/05/27/7873412/hoyner-i-norske-skog
Og det er flere andre gode velbegrunnede kursmål der ute, som bidrar til å skape et positivt bilde av aksjen... Tall for q2/22 legges fram ila. juli, og kan medføre enda høyere kursmål. Kan 70 passeres i sommer..? Jeg tror det, oppfatter outlooken som sterk, og at verdiene NSKOG besitter bare vil øke på framover. Kursen skal vel ha mye mer å gå på...
Undertegnede har aksjer i NSKOG, og anbefaler som vanlig ikke noe som helst.
Ha en fortsatt knallfin sommer!
nolast
19.10.2022 kl 09:33
3967
Tdn finans. 616 mill i ebitda ventes etter å ha hentet inn estimater fra 5 meglerhus. Kursmål er i snitt 92,40,-.
Resultat legges frem 21.10 ca kl 7
Resultat legges frem 21.10 ca kl 7
Mr Å
19.10.2022 kl 15:25
3880
Jeg håper NS har vært flinke til og kjøre på Max kap på tidene i døgnet da det har vært som billigst.
Tar jeg ikke feil kan NS selge strøm da den er som dyrest og ta inn da den er rimligere på døgnet.
Tar jeg feil så får dere aristere meg.
Jeg håper de har balansert dette godt og klokker inn 750 mill.
Skal ikke skimse av 600 mill heller, men det hadde vært tøft om de klare 3 Mrd før skatt da året er ferdig, 50 % av dagens selskaps verdi🤩
Tar jeg ikke feil kan NS selge strøm da den er som dyrest og ta inn da den er rimligere på døgnet.
Tar jeg feil så får dere aristere meg.
Jeg håper de har balansert dette godt og klokker inn 750 mill.
Skal ikke skimse av 600 mill heller, men det hadde vært tøft om de klare 3 Mrd før skatt da året er ferdig, 50 % av dagens selskaps verdi🤩
Mr Å
20.10.2022 kl 09:00
3749
Noen som har formening om:
Mulighet for at NS blir kjøpt opp ?
Hvor blir NS verdsatt til 6 Mrd, da de ligger an til et drifts overskudd på 2,5 til 3 Mrd.
Har markede så liten tro på det som nå skjer i NS
De leverer et enormt godt resultat samtidig som de bygger om og forbereder konvertering til bølge papp klart allerede til neste år, vi snakke måneder så skal dette være klart og på plass.
NS er et verdi selskap som levere gode tall og samtidig er i vekst og nyutvikling.
De eier enorme fabrikker med areal tilnærmet gjeldsfrit.
La diskusjon gå, vil ha alle negative gode kommentarer og vurderinger på hva vi frykter
Andre vekst selskaper verdsettes til eks 18/20 Mrd og taper penger i 100 mill klasen hvert eneste kvartal.
Mulighet for at NS blir kjøpt opp ?
Hvor blir NS verdsatt til 6 Mrd, da de ligger an til et drifts overskudd på 2,5 til 3 Mrd.
Har markede så liten tro på det som nå skjer i NS
De leverer et enormt godt resultat samtidig som de bygger om og forbereder konvertering til bølge papp klart allerede til neste år, vi snakke måneder så skal dette være klart og på plass.
NS er et verdi selskap som levere gode tall og samtidig er i vekst og nyutvikling.
De eier enorme fabrikker med areal tilnærmet gjeldsfrit.
La diskusjon gå, vil ha alle negative gode kommentarer og vurderinger på hva vi frykter
Andre vekst selskaper verdsettes til eks 18/20 Mrd og taper penger i 100 mill klasen hvert eneste kvartal.
tenketanken
20.10.2022 kl 09:13
3804
Kan se ut som Analytikerne legger seg lavere en snittestimatet
spesielt på netto overskudd og noe ned på EBITDA.
Spørsmålet er også, hvordan Co2 kompensasjon slår ut.
spesielt på netto overskudd og noe ned på EBITDA.
Spørsmålet er også, hvordan Co2 kompensasjon slår ut.
Alejandreuta
20.10.2022 kl 18:42
3697
Ikke redd for noen ting jeg. Ser en verden som også vil handle mer på nett da det er kostnadsbesparende. Veldig liten nedside og enorm oppside. Lysegrønt i tillegg. Enorm tro på Circa også, vurderer denne til noe av det beste og mest håndfaste av de grønne. I hundre innen et år!
månemann
21.10.2022 kl 00:44
3588
Denne kom vel i forbindelse med statsbudsjettet limer inn fra lenger opp i strengen.
Norske Skog skriver i en børsmelding at det i statsbudsjettet for 2023 foreslås en reduksjon i CO2-kompensasjonen til norsk industri på 2,7 milliarder kroner årlig
Selskapet regner med å miste 140 millioner kroner årlig som følge av budsjettforslaget til regjeringen, ifølge meldingen.
Drangsland og Byggma har snart 20% av aksjene har kjøpt mye i det siste,regner med at de vet hva de gjør blir spennende senere i dag.
Norske Skog skriver i en børsmelding at det i statsbudsjettet for 2023 foreslås en reduksjon i CO2-kompensasjonen til norsk industri på 2,7 milliarder kroner årlig
Selskapet regner med å miste 140 millioner kroner årlig som følge av budsjettforslaget til regjeringen, ifølge meldingen.
Drangsland og Byggma har snart 20% av aksjene har kjøpt mye i det siste,regner med at de vet hva de gjør blir spennende senere i dag.
Redigert 21.10.2022 kl 01:07
Du må logge inn for å svare
Mr Å
21.10.2022 kl 07:52
3503
Høyere energi kost, høyere råvare kost, og hvis jeg forsto rett tok de høyde for co2 komp dette kvartalet med nedskrivning av hele beløpet.
500 mill er ikke dårlig, hvis myndighetene ikke hadde red, co2 komp, hadde de lev ca 650 mill, da på estimat og forventning.
Jeg var litt for optimistisk på 750. Men det er meg av natur.
ingen trodde de skulle klare samme som 2 kvartal.
Derfor kurs ned fra all t haigh på nesten 80.- ned til 53,- low i kva.
Tilbake på 64 nå.
Konklusjon, 500 i mill i dette kva, med så mye usikkerhetsfaktorer er faktisk veldig bra!
Det er et av de beste kva de har levert bortsett fra i 2 kva.
Hvordan markedet reagerer ser vi kl 09.00.
De med lange briller vil utnytte hvis de som selger på overskriften fra e24.
Man må se de fremtidige mulighetene i NS.
Jeg minner om at NS ligger an til 2,5 Mrd i Ebiitad får året og prises til ca 6 Mrd.
500 mill er ikke dårlig, hvis myndighetene ikke hadde red, co2 komp, hadde de lev ca 650 mill, da på estimat og forventning.
Jeg var litt for optimistisk på 750. Men det er meg av natur.
ingen trodde de skulle klare samme som 2 kvartal.
Derfor kurs ned fra all t haigh på nesten 80.- ned til 53,- low i kva.
Tilbake på 64 nå.
Konklusjon, 500 i mill i dette kva, med så mye usikkerhetsfaktorer er faktisk veldig bra!
Det er et av de beste kva de har levert bortsett fra i 2 kva.
Hvordan markedet reagerer ser vi kl 09.00.
De med lange briller vil utnytte hvis de som selger på overskriften fra e24.
Man må se de fremtidige mulighetene i NS.
Jeg minner om at NS ligger an til 2,5 Mrd i Ebiitad får året og prises til ca 6 Mrd.
Fatboy23
21.10.2022 kl 08:09
3526
Når jeg så nærmere på rapporten kan jeg være enig. Selvom jeg hater et negativ bunnlinje. Høy cash flow. Og skal starte med bølgepapp fra Q1, for håpe vi er på den positive siden da hvertfall
nolast
21.10.2022 kl 08:15
3509
Likviditet er veldig viktig i turbulente perioder. Greit resultat med hensyn til ekstra Co2 avgift. Snart er vi i et nytt marked med gode marginer. Dette går veien!
Mr Å
21.10.2022 kl 08:39
3460
Hvor man skal putte pengene sine om dagen for og få god avkastning og samtidig nogen lune en trygg havn til en fornuftig prising er alt annet en lett.
Det eneste som er sikkert er at ingen ting er det i det vi holde på med i det game her.
Jeg håper og har bettet på at NS klarer og levere den omstillingen de gjør nå, og blir et stabilt og trygt verdi selskap innen få år.
Det eneste som er sikkert er at ingen ting er det i det vi holde på med i det game her.
Jeg håper og har bettet på at NS klarer og levere den omstillingen de gjør nå, og blir et stabilt og trygt verdi selskap innen få år.
Mr Å
21.10.2022 kl 09:35
3413
Det er nok nervøse små sparer som selger, omset volum på 46 mill på 35 min, noen tar i mot aksjene med begge hender.
månemann
21.10.2022 kl 09:43
3456
Byggma øker hver eneste dag har over 13 millioner aksjer nå de økte med nesten 400k aksjer fra 20 til 21 oktober på aksjonær lista
Tøff
21.10.2022 kl 10:13
3474
En trist utvikling for et solid selskap. Det kommer til å snu. Det spørs fra hvilket nivå. Som aktiv forvalter, kan jeg ikke sitte å vente på oppgang her. Normalt ville vi fått kortvarig dipp, med oppgang til over 60 igjen. Det skjer nok ikke i dag. Salgspresset er for stort.
ibyx
21.10.2022 kl 10:18
3488
Det var gjerne godt forberedt? Virker jo som alt faller på resultatframleggelse. Uansett innhold..
DNB, NOD osv
DNB, NOD osv
Mr Å
21.10.2022 kl 10:33
3447
Burde jo tro at Drangslang med kjøp på 69,- for 0,5 Mrd burde synes der er mer attraktiv og kjøpe nå på 55.- blir spent og se om han har vekter seg opp 🤟
Da noen nå selger i panikk på overskrifter, så er det alltids noen som benytter muligheten motstrøms og plukker de opp.
Som regel er det de i sluttenden som ler hele vegen til banken.
Jeg nekter og tro at Drangsland/Byggma ikke har regnet litt på dette og vet hva de har invester i.
Men proffene tar feil de og for håpe de får rett ved investeringene sine.
Kursen er ikke være nå enn for 2/3 uker siden, bør være bunnen for dagen nå
Da noen nå selger i panikk på overskrifter, så er det alltids noen som benytter muligheten motstrøms og plukker de opp.
Som regel er det de i sluttenden som ler hele vegen til banken.
Jeg nekter og tro at Drangsland/Byggma ikke har regnet litt på dette og vet hva de har invester i.
Men proffene tar feil de og for håpe de får rett ved investeringene sine.
Kursen er ikke være nå enn for 2/3 uker siden, bør være bunnen for dagen nå
Mithrandir
21.10.2022 kl 10:40
3488
Kursmål holdes på 100,- 🚀🚀
Pareto: NSKOG reported Q3 EBITDA adj. of NOK 580m, 6% below cons. of NOK 616m (PAS at NOK 650m). This is ~5x up y/y, though well down q/q, amid lower volumes, higher energy and fibre prices – as well as exo-costs. Thus, underlying results are better than what Q3 headline figures suggest. Volume decline follows PM3 at Bruck ceased production in early July to prepare for CB conversion. As expected, following to the proposed CO2 compensation floor in Norway, EBITDA (reported) is negatively affected by a reversal of NOK ~72m due to too high bookings in Q1 and Q2 (removed from adjusted fig.). Elsewhere, solid Op. CF and NIBD at NOK 970m, while total liquidity buffer stands at EUR ~460m vs. remaining expansion capex of EUR 235m. Thus, solid financial headroom. Containerboard projects are also cited on time, ramp-up in Q4 and market ready in Q1’23. Outlook includes a tight publication paper market and prices have moved further up for October. With the ease in both electricity and fibre prices, and favourable FX, Q4 is set to be very strong. In sum, we expect to lift estimates. Buy, and TP NOK 100 reiterated.
Pareto: NSKOG reported Q3 EBITDA adj. of NOK 580m, 6% below cons. of NOK 616m (PAS at NOK 650m). This is ~5x up y/y, though well down q/q, amid lower volumes, higher energy and fibre prices – as well as exo-costs. Thus, underlying results are better than what Q3 headline figures suggest. Volume decline follows PM3 at Bruck ceased production in early July to prepare for CB conversion. As expected, following to the proposed CO2 compensation floor in Norway, EBITDA (reported) is negatively affected by a reversal of NOK ~72m due to too high bookings in Q1 and Q2 (removed from adjusted fig.). Elsewhere, solid Op. CF and NIBD at NOK 970m, while total liquidity buffer stands at EUR ~460m vs. remaining expansion capex of EUR 235m. Thus, solid financial headroom. Containerboard projects are also cited on time, ramp-up in Q4 and market ready in Q1’23. Outlook includes a tight publication paper market and prices have moved further up for October. With the ease in both electricity and fibre prices, and favourable FX, Q4 is set to be very strong. In sum, we expect to lift estimates. Buy, and TP NOK 100 reiterated.
Alejandreuta
21.10.2022 kl 10:47
7019
Herlig og caset er jo ikke forandret. Har doblet beholdningen under 55 som en trade. Uansett høy omsetning og fall, men virker som det som blir lagt ut under 55 blir tatt i mot. Tipper den ender 6% ned i dag?!
månemann
21.10.2022 kl 10:47
7075
Drangsland har børsmeldt at de krysser 20% grensen i dag.
De har kjøpt hele uken før kvartalstall.
De har kjøpt hele uken før kvartalstall.
Quendi
21.10.2022 kl 10:48
7220
Inte förvånande resultat. Titta på var deras anläggningar ligger, extremt höga energikostnader där. Bland annat. Dessutom en produktionsanläggning nedlagd.
ibyx
21.10.2022 kl 13:46
7113
Er vel ganske åpenbart at trenden er å kjøre opp aksjer et par uker før resultat. Så tar man tungt med gevinst.
Får sjekke ut selskap med oppgang de siste ukene som har framleggelse neste uke?
Skal vi prøve å finne en oversikt her på tråden?
😄
Får sjekke ut selskap med oppgang de siste ukene som har framleggelse neste uke?
Skal vi prøve å finne en oversikt her på tråden?
😄
Arky
21.10.2022 kl 15:14
7017
Norske skog har nå er tydelig HS formasjon. Brudd på halslinje ved ca 54 kan gi et fall helt ned til 32....
Fatboy23
21.10.2022 kl 15:21
7140
Teknisk er ubetydelig. Cash flow er det som gjelder. Hvis feks nel hadde jævlig bra teknisk utgangspunkt så hadde jeg likevel ikke investert 1 krone. Nskog har høy cashflow selvom dette ikke synes på bunnlinjen da mye blir investert i selskapet.
Tøff
21.10.2022 kl 20:44
6970
Helt korrekt. HS formasjon har fremkommet etter dagens turbulens. Halslinje 53 vil jeg si. Stemmer vel med dagens laveste kurs. Har vanskelig for å tro at dette blir utløst, men greit å ha det i bakhodet. Ved fall under 53; tøm og røm.
nolast
23.10.2022 kl 18:25
6742
Dette bør alle høre! Legg merke til hva han sier om industrien i Europa på slutten av innlegget. Er det noen her som tror det er en
stor fordel å ha nytt anlegge i Østerrike og et kommende i Frankrike som produserer energi. Prisene på papir og papp vil holde seg høye på grunn av
liten tilgang på varer. Så blir det spennende å se hvor mye forbruket faller.
https://www.finansavisen.no/nyheter/energi/2022/10/21/7949569/andreas-myhre-i-entelios-poff-sa-ville-stromprisene-falt-til-0-igjen
stor fordel å ha nytt anlegge i Østerrike og et kommende i Frankrike som produserer energi. Prisene på papir og papp vil holde seg høye på grunn av
liten tilgang på varer. Så blir det spennende å se hvor mye forbruket faller.
https://www.finansavisen.no/nyheter/energi/2022/10/21/7949569/andreas-myhre-i-entelios-poff-sa-ville-stromprisene-falt-til-0-igjen
ibyx
24.10.2022 kl 09:49
6558
Dette blir robotbra!
Straks under 57 igjen!
På tide å kjøpe seg inn igjen snart!
Straks under 57 igjen!
På tide å kjøpe seg inn igjen snart!
Mithrandir
24.10.2022 kl 14:38
6419
Arctic øker kursmålet til 95!!! 🌲🚀🌲🚀
"NORSKE SKOG: Arctic øker kursmålet til NOK 95 (90), gjentar kjøp"
Da er oppdaterte kursmål så langt etter Q3 fra Pareto 100 og Arctic 95
"NORSKE SKOG: Arctic øker kursmålet til NOK 95 (90), gjentar kjøp"
Da er oppdaterte kursmål så langt etter Q3 fra Pareto 100 og Arctic 95
Holymoses25
24.10.2022 kl 18:51
6320
Æven om Strømstøtten til næringslivet ikke er fantastisk bra så får avtalen positive utslag for Norske Skog i morgen..
modestyB
24.10.2022 kl 19:58
6246
Det morsomme er at trådstarter har helt rett, selv om han har forsvunnet :)
Dette er av de bedre case'er jeg (og Pareto) har sett for å gå inn i på nåværende tidspunkt.
Dette er av de bedre case'er jeg (og Pareto) har sett for å gå inn i på nåværende tidspunkt.
Mr Å
25.10.2022 kl 18:12
6038
NS har hentet seg fint inn igjen, etter fredagens nedtur.
Overraskende bra 🙂
Volumet er ikke aller verst heller, er det noen som posisjonerer seg 🤔
Noen som har kontroll på om det økes av topp 20 eller kjente aksjonerer ?
Overraskende bra 🙂
Volumet er ikke aller verst heller, er det noen som posisjonerer seg 🤔
Noen som har kontroll på om det økes av topp 20 eller kjente aksjonerer ?
Landkrabba
25.10.2022 kl 23:12
5947
Ser ut som at Byggma (vår største eier) har kjøpt 320.000 aksjer etter fallet her om dagen (på fall-dagen tror jeg). Sånn ellers så har Byggma kjøpt på 9 forskjellige dager i oktober. Økt fra 11.982.000 stk til 13.849.000. Korriger meg hvis jeg har feil.
Landkrabba
27.10.2022 kl 22:44
5630
Ca 779.000 stk til på Byggma (på mandag tror jeg). Du får si ifra mr Å, om det blir masete med alle disse meldingene.... ;-)
Alejandreuta
27.10.2022 kl 22:46
5671
Syns dette er veldig relevant og god info. Burde vært mer aktivitet på tråden. Langsiktig virker det som et kjempecase…
Me
01.11.2022 kl 12:13
5446
BØRS: PARETO TAR INN 3 AKSJER I NOVEMBER-PORTEFØLJE, 4 GÅR UT
Oslo (Infront TDN Direkt): Pareto Securities tar inn Cool Company, NorAm Drilling og Norske Skog i meglerhusets modellportefølje for november, mens Bonheur, Orkla, Stolt-Nielsen og Sparebanken Vest går ut.
Oslo (Infront TDN Direkt): Pareto Securities tar inn Cool Company, NorAm Drilling og Norske Skog i meglerhusets modellportefølje for november, mens Bonheur, Orkla, Stolt-Nielsen og Sparebanken Vest går ut.
modestyB
01.11.2022 kl 15:33
5519
Sikkert noen som vil billig inn så snart som mulig :)
Pareto ser oppsiden.
Pareto ser oppsiden.
nolast
02.11.2022 kl 11:50
5405
Er det Pareto som presser prisen ned?? Anbefaler aksjen og legger press på den for en billigere inngang. Noen som har oversikt over hvem som selger/kjøper.
Landkrabba
02.11.2022 kl 22:54
5350
Ikke noen veldig spennende kjøpere eller selgere... banker og fond som kjøper ene dagen, selger andre dagen og venter tredje dagen. Så selger kanskje konto ørti-åtte til konto ørti-ni dagen derpå. Etter det så gjentar det seg til det kjedsommelige.... Sånn går no dagan...
Landkrabba
03.11.2022 kl 23:20
5164
100.000 aksjer til på Byggma (i dag minus 3 dager, sannsynligvis kjøpt på mandag da). Ikke rekordkjøp, men hyggelig allikevel. Hvis jeg ikke teller feil så har de handlet 12 forskjellige dager i oktober. Det kan vel kalles seriøs påfylling :-) Ca 3.000.000 aksjer kjøpt i oktober.
Fatboy23
06.11.2022 kl 21:14
4961
Noen som har tenkt på om Nskog klarer å betale alle fremtidige investeringer hvis det skulle komme en sikkelig resesjon?
nolast
09.11.2022 kl 07:34
4733
Sikrer fremtiden!
Norske Skog Skogn og Statkraft har inngått en ny langsiktig industrikraftavtale,
som sammen med tidligere kontrakter, vil sikre store deler av fabrikkens
kraftforsyning på konkurransedyktige vilkår ut 2030.
Norske Skog Skogn og Statkraft har inngått en ny langsiktig industrikraftavtale,
som sammen med tidligere kontrakter, vil sikre store deler av fabrikkens
kraftforsyning på konkurransedyktige vilkår ut 2030.
Landkrabba
09.11.2022 kl 23:21
4630
Byggma holder på :-)
Hvis jeg teller riktige dager så kjøpte de 130k på onsdag, 200k på torsdag og 200k på fredag. 500.000 aksjer til det 😄😄
Hvis jeg teller riktige dager så kjøpte de 130k på onsdag, 200k på torsdag og 200k på fredag. 500.000 aksjer til det 😄😄
månemann
11.11.2022 kl 10:28
4466
Er det noen her inne som vet hvilken pris de fikk på avtalen?.
Er det noen her inne som vet hvilken pris de fikk på avtalen?.
Nanoq
16.11.2022 kl 18:25
4300
Også i dag har Drangsland og hans Byggma vært på innkjøp her, denne gangen bare 20.000 stk. aksjer, men salgssiden under 65 kr har vært svak på dette nivået.
NSKOG: Disclosure of large shareholding
16.11.2022 17.26 • Oslo Børs •
Byggma ASA, a company ultimately controlled by Geir Drangsland through Investor
AS, has today 16 November 2022 purchased 20,000 shares in Norske Skog ASA (the
"Company"). Byggma ASA will following completion of the share transaction hold
14,159,224 shares in the Company, corresponding to approx. 15,0 % of the total
outstanding shares.
NSKOG: Disclosure of large shareholding
16.11.2022 17.26 • Oslo Børs •
Byggma ASA, a company ultimately controlled by Geir Drangsland through Investor
AS, has today 16 November 2022 purchased 20,000 shares in Norske Skog ASA (the
"Company"). Byggma ASA will following completion of the share transaction hold