Hva f…. Er dette????

noprofit
PGS 01.07.2022 kl 20:05 3607

Har noen tilgang

Vent med å åpne «gavepakken» i PGS Artikkel i E24
Slettet bruker
01.07.2022 kl 21:19 3447

Bra med humor detta


https://e24.no/boers-og-finans/i/479QqG/vent-med-aa-aapne-gavepakken-i-pgs
Redigert 01.07.2022 kl 21:21 Du må logge inn for å svare
HP17
01.07.2022 kl 21:27 3394

Nærmer seg toppen av idiotii - snakker om 3 uker.

Siste frist er 15.07 og det er to uker. Den 16.07 er det for sent. I tillegg kan en når som helst logge inn på VPS og gjøre endringer på bestillingen.

Det må være et av de mest useriøse artikler på lang tid, er den skrevet av «Fredrik Græsvik»?
Redigert 01.07.2022 kl 21:44 Du må logge inn for å svare
noprofit
01.07.2022 kl 21:38 3327

D r bare d at noen potensielle investorer blir skremt av det, dette r direkte uansvarlig artikkel skrevet av en jypling mens en uansvarlig redaktør r på ferie……

HVOR R ADMINISTRATOR HOS E24???
Bullfight
02.07.2022 kl 07:51 2839

Noen med tilgang på artikkelen som kan lime den inn her ?
Castornova
02.07.2022 kl 10:55 2458

I dag starter reparasjonsemisjonen i seismikkselskapet PGS. De som eide aksjer i PGS 3. mai og som ikke ble invitert med i den rettede emisjonen samme dag, får nå anledning til å kjøpe 0,13803 nye aksjer per PGS-aksje man eide 3. mai til kurs 3,70 kroner. Med en sluttkurs på 6,645 kroner, fremstår jo det som et røverkjøp eller « penger på gaten».

Men selv om det ser lovende ut for de som er tildelt tegningsrettigheter, er det ingen grunn til å forhaste seg. Tegningsperioden varer frem til 15. juli klokken 12.00. De aksjer man blir tildelt kommer først på VPS-kontoen 21. juli.

Les også
Rasmussengruppen laster opp i PGS – meglerhus venter knallsesong
Det er nesten tre uker til. Tre uker kan vise seg å være veldig lang tid i aksjemarkedet. På disse ukene kan oljeprisen kollapse, eller det kan komme andre vesentlige negative nyheter fra selskapet. Det beste rådet blir således å vente så sent opp til tegningsfristen 15. juli klokken 12.00 som praktisk mulig.

Den rettede emisjonen i mai løste et stykke på vei selskapets finansieringsutfordringer. Det fjernet faren for en kraftig utvannende løsning og PGS-aksjen steg kraftig da nyheten var fordøyd.

Det kan jo ha fristet, og frister kanskje fortsatt, PGS-aksjonærer til å selge. Det kan aksjonærene fritt gjøre. Det er kun antall aksjer man hadde 3. mai som gir tegningsrettigheter. Solgte man aksjer 4. mai, eller vil man selge i dag, påvirker ikke det antallet aksjer man kan kjøpe i reparasjonsemisjonen.

Historisk lar PGS-aksjen seg lett påvirke av oljeprisutviklingen. Oljeprisen har denne uken svekket seg noe, men er fortsatt på et historisk svært høyt nivå. De som frykter denne ukens nedgang kan være starten på en større nedtur for oljeprisen, kan fritt selge aksjer uten av de gir fra seg retten til å kjøpe nye aksjer.


For oljepessimistene med tegningsrettigheter i reparasjonsemisjonen kan shorthandel være et alternativ. Tegningsrettighetene reduserer risikoen knyttet til shortsalg vesentlig. Skulle kursen stiger, kan tapet på shortposisjonen motregnes mot gevinsten på reparasjonsemisjonsaksjene.


Men uansett hva du gjør. Vent til formiddagen 15. juli før du bestemmer deg for om du skal tegne deg for aksjer i reparasjonsemisjonen.
Bullfight
02.07.2022 kl 11:38 2327

Svada artikkel, jeg skal overtegne rettene mine så det holder, men venter som han sier til 15
oddone
02.07.2022 kl 11:57 2246

Hvorfor vente? Det går fint å kansellere frem til 15/7 hvis man vil
Bullfight
02.07.2022 kl 12:02 2222

Venter kun for uforutsette hendelser kan skje, jeg har rettene mine uansett
Slettet bruker
02.07.2022 kl 15:59 1873

Erkeniding! Noe av det dummeste jeg har hørt om siden laksepølse og kylkun. Denne her panneglinsende elevrådsnørd bringer skam til den bebrillede del av befolkning, med sitt lille smarty-pants-eri. Han tror han er tøff, ja like tøff som gamle dagers nrk teksting: "freeze mutherfucker" ble til "stå still, dustemikkel" eller som i en Derick-episode jeg husker som barn: "hald opp med det kykkelikyvrøvlet dykkar!"

Men det er vel bare å vente det. Og hvorfor stoppe der, kjøp inn til fredagstacoen kvart på åtte: det tar 8 min og 20 sek fra solen slukker til vi får vite det
Redigert 02.07.2022 kl 16:03 Du må logge inn for å svare