Veien videre etter 6, juni 2022.

Dinkytoy
NANOV 06.07.2022 kl 09:30 1313

Hva er den tenkelige veien videre for selskapet nå? Hvilke sannsynlige utfall er det?
Znabel
06.07.2022 kl 09:40 1243

Fremdeles fornøyd med alle gode råd og innspill fra Merlin, Hugoil & co.?
Dinkytoy
06.07.2022 kl 10:32 1076

Bla bla bla bla.......men ellers; ja!
bj111
06.07.2022 kl 10:36 1035

Flere mulige utfall, vi kan starte med de værste for aksjonærer i den grad det kan bli noe værre.
De bruker opp det de har i kassen på å avvikle studiet og utbetaler bonuser og skyhøye lønninger og det var det, selskapet avvikles. Tapping av et selskaps midler før konkurs er et risikospill for det er feller å gå i så viktig at de gjør svindelen lovlig.

De får ned kostnadene og sitter med 100 mill på bok og noen studier de kan ta tak i. Hvis ikke kostnadene kuttes med 90% må de da hente penger noe som neppe blir så enkelt. Men har sett det før at svin klarer å få inn midler.

De får et eller annet fra FDA som gjør at de kan bruke betalutin til et eller annet og kjører det sporet, trolig emisjon om ikke kostnadene går i særklasse ned.
De får med en partner på videre studier, da vil de måtte gi noe, en andel av verdien på evt produkt men i grunn det minste problem her.

Så hva gjør man nå. Jeg gidder ikke å gjøre noe med dette før til høsten. Verdiene er nå så små at det ikke er noe å realisere annet enn skattefradrag og det er ingen hast. Det fradraget vil jeg oppnå så lenge jeg selger innen nyttår noe jeg helt klart regner med å gjøre. Men skulle kursen si gå til kr 2,5 innen den tid er det litt mindre fradrag og jeg kan kjøpe en juleaqevitt for den økte kursen. Drikker ikke slikt men kan kanskje bruke det som spylervæske for morro skyld.
Går det til null så er det null, for min del mer skattefradrag men nå utgjør NANO en knapp prosent av min portefølje.

For de som opplever dette for første gang. Dette er bio og det er ikke slik det skrives på Ultimo og BerGenBio for å ta to lignende selskap. Null garanti for suksess og sannsynligheten for at et nytt medikament feiler er mye større enn at det kommer til markedet. Derfor er det alltid mer sannsynlig at de som baisser slike selskaper får rett enn de som er positive. Man må aldri ha mer enn mikro andel av porteføljen i slike selskaper. Noen få selskaper i Norge som tjener penger på Bio/farma og er i god vekst og har lyktes. Så er dette sektoren man ønsker å ha pengene sine i så må man ha hovedtyngden i de som er ferdige med emisjoner og tjener gode penger.

Znabel
06.07.2022 kl 11:15 927

Regner det som helt sikkert at de vil fortsette med å drive selskapet så lenge som mulig. Blir sikkert en del nedskjæringer i personal på "gulvet", men ledergruppen kommer nok til å fortsette som før og med samme lønninger skal du se.

De har lite å tape på å prøve å kjøre en emisjonsrunde til så det skal man ikke se bort fra at de gjør. Prisen per aksje blir da langt under 1 krone (tipper jeg).
Redigert 06.07.2022 kl 11:17 Du må logge inn for å svare