$$$PPPGGGSSS$$$ PartyTime in the house y'all!

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
05.08.2022 kl 12:55
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
PGS 11.07.2022 kl 07:58 424182

"Lolly-lo" ztyle hele uka
https://youtu.be/WJozYon2fEQ

🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊


...

PAPIRGREPET SOM GJØR 5 GANGEREN

Kjekt å være International Seabed Organization (MODM) foretrukne seismikkleverandør.

Ressurspotensialet på eksempelvis norsk sokkel skal være om lag 700 milliarder kroner ifølge Rystad. Interessen for havbunnsmineraler er stigende globalt, med eksempelvis The Metals Company som ble opprettet i fjor og lett hentet 570 millioner dollar rede penger til å lykkes med å finne og sutte ressusene, såkalte noduler som ligger strødd på havbunnen, opp. Men oppdragsgiverne for seismikk ser i hovedsak ut til å være de enkelte lands regjeringer inntil videre, Polen i dette tilfelle.

Endel investorer ønsker å posisjonere seg inn mot havbunnsmineraler tidlig. I Norge er Green Minerals børsnotert med en mcap på 129.508M, og utgjør således storparten av verdien i morselselskapet GEG (gamle SBX).

OFG vil trolig danne grunnlaget når PGS velger å børsnotere sin Marine Havbunnsmineraler virksomhet. Slik tilsvarende PGS kontrollerte C Store kanskje vil ligge i bunn for børsnotert CCS satsing.

Kjøp PGS. Få andel i det seismiske duopolet som er en forutsetning for fortsatt virksomhet for Verdens mest betalingsdyktige kunder i olje og gass. Få med aksjer når de to nye selskapene innen fremtidsnæringene Marine Havbunnsmineraler og CCS blir opprettet. Er de verdt noe? Tja i GEG (gamle SBX) utgjør GEM i hvertfall storparten. Kan en papirkonstruksjon mer enn doble selskapsverdien? Ja og den er ikke benyttet enda ... Fasit viser at SBX gikk fra 2.5 i november 2020, til 12 i feb 2021 på dette grepet. Altså nesten 5-gangern! Men de langsiktige industribyggerne i PGS tenker trolig annerledes, var formålet kun å midlertidig blåse opp kursen var det mye de kunne gjort. Her legges sten på sten for å bli en utbyttemaskin deluxe
Redigert 05.08.2022 kl 09:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.07.2022 kl 12:47 5630

Se nå litt lengre fram i tid enn bare neste børsmelding. Verden trenger sårt nye energikilder, materialer og tydeligvis steder å lagre karbon. PGS er det åpenbare valget å ditte i de nedte årene. "Stål på vannet" og seismikk blir gull!
FaeniHelvete
15.07.2022 kl 12:43 4600

Håper du finner noen gulrøtter, i det minste, typ store.

Jeg skal i det minste være såpass generøs at hvis du dokumenterer beholdningen din, for å bevise at det ikke bare er monopolpenger du leker med i håp om å øke lengden på e-penisen din, og kursen bikker tosifret ila året, så skal jeg sende over en flaske old pulteney 25, eller tilsvarende hvis de ikke har på lager, du slipper å gjøre noe som helst annet enn å dokumentere at du ikke bare farer med piss.
jaroas50
15.07.2022 kl 12:41 4596

Ser bare på VPS at det står - foran antallet og at oppgjørsdato er 14/7. Samme antall som jeg ble tildelt. Antar at det blir med dette
Slettet bruker
15.07.2022 kl 12:35 4605

Det jeg ser er endelig tildeling på mandag og betaling tirsdag.
Er vel ikke noen som får svar idag og noen på mandag?
Redigert 15.07.2022 kl 12:35 Du må logge inn for å svare
FaeniHelvete
15.07.2022 kl 12:34 4604

Trist å høre at jeg oppfattes som en overnervøs investor.

Jeg vil jo påstå at hovedforskjellen er at anslagene mine er realistiske. Jeg håper jeg tar kraftig feil, og at kursen straks vender nordover, men samtidig så var jeg jo overbevist om at tallene 11 juli kom til å være kursdrivende i positiv retning og at vi kom til å etablere oss over 8-tallet. Når jeg bommer såpass grovt på 11 juli utfallet og den videre utviklingen, så ser jeg ikke helt hvorfor det skal være unaturlig å stikke en finger i bakken og revurdere fremtidsutsiktene . Det er helt sikkert de som har gjort som meg, valgt å sitte på det de vet de kommer til å få via rep emien, som kommer til å dumpe unna. Jeg kan ikke helt forstå at folk har så stor tro på at Q2 presentasjonen kommer til å ha positiv innvirkning, det er jo bare til å ta en titt på hva som har skjedd med ellers i markedet med de som har rapportert bedre enn PGS... 21 juli stuper kursen, PGS kommer på ingen som helst måte til å levere over forventning. Spørsmålet vil jo bare være hvorvidt kursen innen den tid er blitt korrigert langt nok ned. Har lite med å være overnervøs, jeg har vel heller en lei mistanke om at jeg til de grader har overvurdert potensialet til PGS og at markedsutsiktene er mørkere enn det folk ser for seg. Blander vi inn den generelle markedsutsikten så ja. Kursmålene er ganske så irrelevante, det er ingen fasit.

Jeg har et ørlite håp om at jeg overdriver, og at det vil offentliggjøres kontrakter som drar oss i riktig retning, men hvis snøballen fortsetter å rulle i samme retning så har jeg ikke tenkt til å la sitte stille i båten så alt for mye lengre. Er det ingen bedring i sikte før 21 så selger jeg meg ut

Kan jo ikke gjøre annet enn å håpe at folk unngår å høre på klovner som Hvalross, haussing om å overtale familie og venner til å kjøpe seg opp fordi det bare kan gå en eneste vei er lite annet enn tull. Synd at folk slipper unna med slikt, håper inderlig at folk ikke har latt seg lokke og tapt store summer sammen med venner og familie. Det er lett å leke med monopolpenger på nett
Slettet bruker
15.07.2022 kl 12:33 4616

Ja her må man ta det som kommer, fargerikt er det.
Blir vel ingen som får ekstra aksjer på rep emi tildeling.
Interessen er stor.
John Crane
15.07.2022 kl 12:29 4684

Ønsker meg selv velkommen inn denne gjengen med mitt første innlegg...ever;)
For en fargerik gjeng...hehe... går det opp, er det høye glass, kyss, klapp og klem. Går det ned, så er det banning og steiking til krampa tar en...LOL
Sett pris på PGS aksjen! Tenk hvor kjedelig dagen hadde vært uten :) Jeg har hatt aksjer i PGS siden februar, kjøpt på vei opp og på vei ned...og kommer til å fortsette med det ;)
Setter utrolig stor pris på alle innlegg dere kommer med...fantastisk lesing :) Både de med innhold, og de med mindre innhold..hehe
jaroas50
15.07.2022 kl 12:23 4751

Søkte om dobbel kvote, fikk bare det jeg hadde fått tildelt
Bjerke
15.07.2022 kl 12:10 4918

Noen som har fått svar på aksjene man har søkt ekstra om? som jeg ser fikk jeg ingen ekstra :(
Slettet bruker
15.07.2022 kl 12:00 5053

Har flyet styrtet?

Hva sier teknisk analyse nå?
3,7 kroner
Redigert 15.07.2022 kl 12:04 Du må logge inn for å svare
citius
15.07.2022 kl 11:48 5200


I USA-markedet forfaller det opsjoner for et par trilliarder USD

Kan bli skikkelig fyr i fillehauen og opp i markedene generelt :-)
Ærligtalt
15.07.2022 kl 11:40 5314

Slettet bruker skrev Av elg? 😉
Nei, tror det var Faen i trippelhelvete
Quendi
15.07.2022 kl 11:31 5458

Det är ingen stress. Säger inte att aktien kommer göra någon kraftig rekyl nästa vecka och ta igen tappet som varit - men tror och hoppas på att den kommer kunna hålla sig över 5.8kr under nästa vecka. Vad det verkar på kursen idag så har den negativa snöbollseffekten stannat av. Kan vi med emissionsaktiernas försäljningar nästa vecka ändå gå +/- 0 eller till och med +, så är det ett mycket gott tecken för framtida utveckling. Vi får i tillägg till det också en utförlig Q2-rapport samt presentation av PGS där jag är övertygad om att mycket som sägs kommer tolkas positivt av marknaden och bädda för att Q3 och Q4 kommer se väldigt starka ut.

Samtidigt som det mesta makroekonomiska oron är inprisat i marknaden redan. Det som vore förödande vore en total energikris i Europa. Vissa här inne menar att det vore positivt för PGS. Är beredd att KANSKE hålla med om vi pratar 5 års sikt. För oss aktieägare vore det förödande på 1-2 års sikt. Andra risker är såklart totalt utbrott av COVID igen eller att kriget sprider sig och eskalerar.
Ærligtalt
15.07.2022 kl 11:27 5493

Jeg må få presisere at jeg hadde voldsomt sans for det rent billedlige i uttrykket "Fingerpuling i solnedgang"
Slettet bruker
15.07.2022 kl 11:18 5626

Vær snill ikke dra meg inn i griseriet ditt. Hold maiskornene for deg selv.
Redigert 15.07.2022 kl 11:37 Du må logge inn for å svare
Normalone
15.07.2022 kl 11:17 5612

FaeniHelvete - hva er forskjellen på innleggene du kommer med, om at kursen skal ned til kr 4, sml med de såkalte hausseinnleggene du kritiserer? Jeg kan ikke se at du kommer med noen faglige begrunnelser, utover at kursen har falt 30 % så derfor må snøballen fortsette å rulle (altså kursen må videre nedover)? Er ikke det akkurat samme begrunnelse som de som mener kursen skal gå til tosifret, når kursen hadde steget til kr 8.5? Har vi ikke nå fått mange kursmål som ligger mellom kr 12-14?

For meg oppfører du deg som en overnervøs investor, som tydeligvis ikke klarer å takle at kursen svinger mye - og som ikke oppfører deg mer voksent enn noen andre på HO.
Slettet bruker
15.07.2022 kl 11:14 5668

Hva bruker du dette forumet til? Om du hele tiden er bekymret over at den skal falle, hvorfor selger du ikke? Du har jo rett…
Akillies
15.07.2022 kl 11:14 5657

Hva baserer du følelsen på? Er vel mange som skal ut etter de siste emi-aksjene kommer er jeg redd. Bare å stålsette seg.
FaeniHelvete
15.07.2022 kl 11:09 5714

Jeg forstår ikke helt bakgrunnen for den sutringen din.

For all del, jeg har full forståelse for at fantasi er kjekkere enn realiteten, og at anekdotetene til Hvalross om fingerpuling i solnedgangen i Australia er kjekkere enn å innse hvor PGS er på vei for tiden. Samme fyr som konsekvent gir uttrykk for at han setter gigantsummer i PGS, men som ikke tør å satse en kurant priset whisky på at kursen i det hele tatt bikker 10 i år.
Evaldas
15.07.2022 kl 11:04 5770

Er selv aksjonær og vært det siden 2020, tenker selv at det er helt normalt at den faller men tanke på de som trenger penger for å løse inn emisjonaksjoer samt market tenker at den faller pga emisjon som er ferdig kl 12 i dag. Husk den har gått eventyrlig de site mnd samt 2 år. Avhengig av hvor mange aksjer jeg får så bruker jeg resten av pengen jeg har satt av på onsdag etter de har trekt fra konto onsdag. Men skal vurdere og. ser mange spår den til himmels, målet mitt er 12kr. Ser og at det er lite eller ingen innsidekjøp noe jeg kunne ønske kom snart.
FaeniHelvete
15.07.2022 kl 11:02 5790

Snitt langt lavere enn der vi er nå, gudskjelov, men vi er langt forbi det jeg vurderte som en akseptabel midlertidig nedgang ifbm hvordan markedet reagerer på resultatene, nå er jeg alvorlig bekymret for at vi ser 4 tallet i neste uke når vi kombinerer emi aksjer med presentasjonen av 2 kvartal. Flere burde være seriøst bekymret for at Q3 har erstattet Q2 som "lyset i enden av tunnelen", mye tyder på at dette er toget og ikke utgangen til bedre tider.

Så kan det jo selvsagt hende at jeg bommer fullstendig, men folk kritiserte meg jo også for å være tilbakeholden når vi passerte 8, og for å gi uttrykk for at vi snart var på feil side av 7. Nå er vi på feil side av 6 og snøballen ruller videre

Quendi
15.07.2022 kl 11:01 5801

Vi hoppas på bättre PGS-dagar nästa vecka och en bruten negativ trend som stannar vid ett stödet på 5.8. Bryts inte den negativa trenden nästa vecka så ser det väldigt mörkt ut kommande 1-2 månader. Har dock en bra känsla även fast det varit turbulenta dagar.
Slettet bruker
15.07.2022 kl 10:54 5906

Hva gjør du her om du mener at alle tar feil. Kan du ikke bare la det ligge, logge av og rope ut i skogen?
jaroas50
15.07.2022 kl 10:54 5904

🤣Du virker på defensiven rent økonomisk. Snitt høyr på 8-tallet kanskje. Da tar det jo litt tid til å gå i 0
Redigert 15.07.2022 kl 10:55 Du må logge inn for å svare
FaeniHelvete
15.07.2022 kl 10:49 5975

Det kan jo være en ide at noen her inne forholder seg til en voksen, og ikke alt det fjaset om hvor høyt kursen skal gå, som jo ikke er basert på annet enn å kjøre fingeren opp i rattataen og håpe det ikke er maisbiter som følger med ut
ibyx
15.07.2022 kl 10:46 6026

My ståhei i olje og oljerelatert når olja «stuper» et par dollar under 100.
Vet ikke hvor mye man skal legge i det men sammenligner man PGS med TGS så er de helt likt i kurs nå i et års perspektiv. PGS har som vel kjent her vært betydelig mer volatil, både over og under.
Over særlig siste måned. Det er den oppsiden som nå er utlignet.
Et spørsmål kan være nå hvor går seismikk? Er segmentet fair priset i forhold til etterspørselen etter deres tjenester/produkter?
ColdValley
15.07.2022 kl 10:46 6011

Kan gjerne ligge i dette intervallet til over helga. Har satt av en solid slump på zerokontoen til en vel optimistisk overtegning. Så det blir nok mye «rester» som også må brukes.
Slettet bruker
15.07.2022 kl 10:45 5982

Har du ingen andre å snakke med?
jaroas50
15.07.2022 kl 10:43 6009

Nei, fristen for tegning, hvor mye du får tildelt får du sikkert ikke vite før mandag
Rellird
15.07.2022 kl 10:41 6058

På med de lange brillene ja, satt forøvrig personlig rekord igår på - 563 000 på en børsdag, siste uken tot - 1,2. Tåler man stor oppgang, må man også tåle store svingninger ned.
martin757564
15.07.2022 kl 10:41 6038

Er det idag kl 12 vi får vite hva vi får tildelt?
Slettet bruker
15.07.2022 kl 10:38 6086

Bedre å kjede seg på et fly, en å se gevinster fly i Pgs.
jaroas50
15.07.2022 kl 10:36 6135

Ganske logisk at kursen dropper når det nærmer seg frist for tegning. Kanskje var 5.75 bunnen. Tror vi går i grønt i dag, men hva vet jeg ?
rischioso
15.07.2022 kl 10:36 6100

Godt oppsummert og helt riktig, men så er det også slik at markedet har det med å komme diltende etter så selv om det ligger klart i kortene hva som vil skje fremover så vil det være forskjellige krefter i sving med ulike interesser som tidvis skaper overreaksjon i den ene eller andre retningen og da er det spesielt viktig å huske på det du nå har oppsummert, forholde seg rolig og ikke la seg finte ut og heller benytte anledningen overreaksjoner gir for det vi venter på vil tvinge seg frem det er bare snakk om tid hvor det vil svinge tidvis hele veien frem til mål.
Gullhaugen
15.07.2022 kl 10:34 6122

Bunnen i denne nedagående kanalen er 5.06. den bør ikke brytes for da er det ned mot emi pris.