$$$PPPGGGSSS$$$ PartyTime in the house y'all!
Denne trÄden er stengt for nye innlegg.
05.08.2022 kl 12:55
Automatisk lukket grunnet trÄdens stÞrrelse. (Beklager.)
"Lolly-lo" ztyle hele uka
https://youtu.be/WJozYon2fEQ
đđđđđđđ
...
PAPIRGREPET SOM GJĂR 5 GANGEREN
Kjekt Ă„ vĂŠre International Seabed Organization (MODM) foretrukne seismikkleverandĂžr.
Ressurspotensialet pÄ eksempelvis norsk sokkel skal vÊre om lag 700 milliarder kroner ifÞlge Rystad. Interessen for havbunnsmineraler er stigende globalt, med eksempelvis The Metals Company som ble opprettet i fjor og lett hentet 570 millioner dollar rede penger til Ä lykkes med Ä finne og sutte ressusene, sÄkalte noduler som ligger strÞdd pÄ havbunnen, opp. Men oppdragsgiverne for seismikk ser i hovedsak ut til Ä vÊre de enkelte lands regjeringer inntil videre, Polen i dette tilfelle.
Endel investorer Þnsker Ä posisjonere seg inn mot havbunnsmineraler tidlig. I Norge er Green Minerals bÞrsnotert med en mcap pÄ 129.508M, og utgjÞr sÄledes storparten av verdien i morselselskapet GEG (gamle SBX).
OFG vil trolig danne grunnlaget nÄr PGS velger Ä bÞrsnotere sin Marine Havbunnsmineraler virksomhet. Slik tilsvarende PGS kontrollerte C Store kanskje vil ligge i bunn for bÞrsnotert CCS satsing.
KjÞp PGS. FÄ andel i det seismiske duopolet som er en forutsetning for fortsatt virksomhet for Verdens mest betalingsdyktige kunder i olje og gass. FÄ med aksjer nÄr de to nye selskapene innen fremtidsnÊringene Marine Havbunnsmineraler og CCS blir opprettet. Er de verdt noe? Tja i GEG (gamle SBX) utgjÞr GEM i hvertfall storparten. Kan en papirkonstruksjon mer enn doble selskapsverdien? Ja og den er ikke benyttet enda ... Fasit viser at SBX gikk fra 2.5 i november 2020, til 12 i feb 2021 pÄ dette grepet. AltsÄ nesten 5-gangern! Men de langsiktige industribyggerne i PGS tenker trolig annerledes, var formÄlet kun Ä midlertidig blÄse opp kursen var det mye de kunne gjort. Her legges sten pÄ sten for Ä bli en utbyttemaskin deluxe
https://youtu.be/WJozYon2fEQ
đđđđđđđ
...
PAPIRGREPET SOM GJĂR 5 GANGEREN
Kjekt Ă„ vĂŠre International Seabed Organization (MODM) foretrukne seismikkleverandĂžr.
Ressurspotensialet pÄ eksempelvis norsk sokkel skal vÊre om lag 700 milliarder kroner ifÞlge Rystad. Interessen for havbunnsmineraler er stigende globalt, med eksempelvis The Metals Company som ble opprettet i fjor og lett hentet 570 millioner dollar rede penger til Ä lykkes med Ä finne og sutte ressusene, sÄkalte noduler som ligger strÞdd pÄ havbunnen, opp. Men oppdragsgiverne for seismikk ser i hovedsak ut til Ä vÊre de enkelte lands regjeringer inntil videre, Polen i dette tilfelle.
Endel investorer Þnsker Ä posisjonere seg inn mot havbunnsmineraler tidlig. I Norge er Green Minerals bÞrsnotert med en mcap pÄ 129.508M, og utgjÞr sÄledes storparten av verdien i morselselskapet GEG (gamle SBX).
OFG vil trolig danne grunnlaget nÄr PGS velger Ä bÞrsnotere sin Marine Havbunnsmineraler virksomhet. Slik tilsvarende PGS kontrollerte C Store kanskje vil ligge i bunn for bÞrsnotert CCS satsing.
KjÞp PGS. FÄ andel i det seismiske duopolet som er en forutsetning for fortsatt virksomhet for Verdens mest betalingsdyktige kunder i olje og gass. FÄ med aksjer nÄr de to nye selskapene innen fremtidsnÊringene Marine Havbunnsmineraler og CCS blir opprettet. Er de verdt noe? Tja i GEG (gamle SBX) utgjÞr GEM i hvertfall storparten. Kan en papirkonstruksjon mer enn doble selskapsverdien? Ja og den er ikke benyttet enda ... Fasit viser at SBX gikk fra 2.5 i november 2020, til 12 i feb 2021 pÄ dette grepet. AltsÄ nesten 5-gangern! Men de langsiktige industribyggerne i PGS tenker trolig annerledes, var formÄlet kun Ä midlertidig blÄse opp kursen var det mye de kunne gjort. Her legges sten pÄ sten for Ä bli en utbyttemaskin deluxe
Redigert 05.08.2022 kl 09:00
Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet brukerskrev FAEN I HELVETE !!! At jeg ikke kunne hamstre mere idag! ;) ..
he he :-) Fikk ikke du noe pÄ 5,9 tallet i dag, RÄ? Du har ikke tid til Ä vÊre pÄ ferie, du mÄ komme deg hjem.
@oppturen. Bufferkontoen min er ogsÄ i bruk pÄ disse priser. Jeg fÄr beholde tennene til etter ferien. :-)
@oppturen. Bufferkontoen min er ogsÄ i bruk pÄ disse priser. Jeg fÄr beholde tennene til etter ferien. :-)
Redigert 25.07.2022 kl 11:23
Skuta79
25.07.2022 kl 11:20
6280
Ligger fortsatt - 12% her. ekke noe redd for at det synker litt. det lange bildet er det som teller. Jeg er millionĂŠr neste sommer med mine 30.000 aksjer om ikke krigen eskalerer eller spanskesyken kommer sĂ„ blir det uansett fest neste sommer đđ„
Et lite utdrag:
Trenger olje
Peter M. Anker har klokkertro pÄ energisektoren, og omtalte i begynnelsen av mÄneden investeringen i PGS som «en mulighet som bare kommer hvert 20. Är». Han er med det sikker i sin sak pÄ at verden vil trenge olje, og derav naturligvis tjenestene seismikkselskapene leverer, i mange Är fremover.
Trenger olje
Peter M. Anker har klokkertro pÄ energisektoren, og omtalte i begynnelsen av mÄneden investeringen i PGS som «en mulighet som bare kommer hvert 20. Är». Han er med det sikker i sin sak pÄ at verden vil trenge olje, og derav naturligvis tjenestene seismikkselskapene leverer, i mange Är fremover.
altin
25.07.2022 kl 11:27
6282
Skal man tro schlumberger og citigroup har vi lite Ă„ frykte de neste Ă„rene.
We believe the accelerating international upcycle not only has multiple years to run, but will also unfold even if crude prices pull back modestly,â Scott Gruber, an analyst at Citigroup Inc., wrote in a note to clients.
Spending by oil companies around the world is expected to grow 22% this year to $450 billion, according to James West, an analyst at Evercore ISI. That would rank 2022 as the fifth-biggest annual expansion in data going back to 1985
https://worldoil.com/news/2022/7/22/oil-exploration-picking-up-as-drillers-shrug-off-recession-threat/
We believe the accelerating international upcycle not only has multiple years to run, but will also unfold even if crude prices pull back modestly,â Scott Gruber, an analyst at Citigroup Inc., wrote in a note to clients.
Spending by oil companies around the world is expected to grow 22% this year to $450 billion, according to James West, an analyst at Evercore ISI. That would rank 2022 as the fifth-biggest annual expansion in data going back to 1985
https://worldoil.com/news/2022/7/22/oil-exploration-picking-up-as-drillers-shrug-off-recession-threat/
citius
25.07.2022 kl 11:35
6223
oppturen
25.07.2022 kl 11:39
6317
De der er ikke oversikt over all short, det er bare alle posisjoner som overstiger 0,5%
Thats right man, on my way backđ«Ąđ.. RĂžk gjennom fingran som extra virgin olive oil den pĂ„ 5.885! Her skal bare Peggyen feites opp, sĂ„ blir det bĂ„de ferie og fĂžrtidspensjon/hobbyjobbing/jobbslutt whatever, prioriteringene pĂ„ plass heretter, skal slĂ„ hardt pĂ„ bordet assđ ;) ..
Normalone
25.07.2022 kl 11:49
6415
Shorten (som et synlig) er den samme som pÄ fredag (som gjelder handel torsdag) - 2.2 . Tipper at oversikten kl 1530 i dag (Finsnstilsynet), som gjelder handelen pÄ fredag, vil vise at shorten er Þkt.
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010199151
Redigert 25.07.2022 kl 11:51
Sing it đđđ
Amen...
Amen...
EMGS, MSEIS og SBX med kontrakt. FÞlger PGS igjen Ebrahim Attarzadehs rÄd og slipper kontraktsnytt pÄ tirsdag?
Uansett - Det koker i Den Gyldne Sektor!
Uansett - Det koker i Den Gyldne Sektor!
HP17
25.07.2022 kl 12:37
6425
Slettet brukerskrev https://youtu.be/WUBYglJibTQ Gryta bobler opp
Gryta bobler opp, det begynner snart Ä smÄkoke rundt kr 8, deretter fosskoker det rundt kr 10-12 fÞr det koker over gryta nÄr kursen passerer kr 15.
Det gjelder Ă„ kjenne sin besĂžkelsestid om en Ăžnsker Ă„ bli Norges nye MasterChef i PGS.
Det gjelder Ă„ kjenne sin besĂžkelsestid om en Ăžnsker Ă„ bli Norges nye MasterChef i PGS.
Redigert 25.07.2022 kl 13:02
rischioso
25.07.2022 kl 12:38
6546
Ja, det er Ä forvente bÄde nye kontrakter og forlengelser i tiden fremover - den mest nÊrliggende forlengelsen (x2) virker Ä vÊre i Hellas og det pÄ Þkende rater som vil vÊre en forlengelse av denne... ;)
https://www.pgs.com/investor-relations/ir-news-stock-announcements/contract-award-in-the-mediterranean/
Noe vi kan lese mer om er:
The government and HHRM plan to carry out seismic surveys in the winter period of 2022-2023 in the two concessions of Crete
Da kan vi gÄ ut i fra at det mest sannsynlig blir meldt en forlengelse i Hellas om ikke lenge som vil strekke seg gjennom vinteren og da nÊrmer vel vinteren seg ogsÄ fullbooket... ;)
https://www.in.gr/2022/04/23/english-edition/hydrocarbons-new-seismic-surveys-ionian-crete/
https://www.pgs.com/investor-relations/ir-news-stock-announcements/contract-award-in-the-mediterranean/
Noe vi kan lese mer om er:
The government and HHRM plan to carry out seismic surveys in the winter period of 2022-2023 in the two concessions of Crete
Da kan vi gÄ ut i fra at det mest sannsynlig blir meldt en forlengelse i Hellas om ikke lenge som vil strekke seg gjennom vinteren og da nÊrmer vel vinteren seg ogsÄ fullbooket... ;)
https://www.in.gr/2022/04/23/english-edition/hydrocarbons-new-seismic-surveys-ionian-crete/
Normalone
25.07.2022 kl 12:38
6639
Grunnen til at jeg er begeistret for PGS - og anser det for Ä vÊre veldig attraktivt Ä investere i selskapet ved dagens kurs - skyldes signalene som er gitt fra selskapet og andre om forventninger til fremtidig inntjening i selskapet og innefor seismikk. NÄr en, etter at en har sett pÄ tallene, ser PE ned mot 2 basert pÄ 2023 inntjeningen - samt kommer frem til kursmÄl kr 30 i PGS ved grovt Ä legge til grunn samme forutetninger som er gjort i kursmÄl for TGS - er det kanskje ikke rart at en mener dagens kurs er "billig". Det er etter mitt syn ikke haussing - men du fÄr gjerne kalle det hva du vil.
En mÄ derimot ogsÄ ta med i betraktning "spillereglene" i aksjemarkedet - og den realitet at Sculptor fÄr konvert gjeld til aksjer (kr 3) og sÄledes shorter. I tillegg har vi nylig fÄtt mange flere aksjer i markedet gjennom emisjonen (kr 3.7). NÄr dette roer seg, tror jeg at vi vil se kurser over kr 8 uten flere konkrete positive nyheter ala kontrakter. Det ligger allerede nok "nyheter" om seismikk markedet og spesifikke forhold i PGS som vil dra kursen langt over dagens kurs. Hvor mange "nyheter" ala nye kontrakter fikk vi i Borr drilling nÄr kursen gikk fra kr 8 til over kr 60? Den var drevet i stor grad av de positive signalene og forventninger til fremtiden.
Hva vil det si Ä fÄ rett I aksjemarkedet? Det mÄ baseres pÄ tidsperspektivet. Jeg skjÞnner ogsÄ at kursen ikke vil gÄ til kr 30 eller hÞyere over natten - og det blir ift PGS mer riktig Ä gjÞre en vurdering av kursen pÄ et senere tidspunkt - men jeg er rimelig sikker pÄ at du kommer til Ä tape veddemÄlet ditt, Faenihelvete.
En mÄ derimot ogsÄ ta med i betraktning "spillereglene" i aksjemarkedet - og den realitet at Sculptor fÄr konvert gjeld til aksjer (kr 3) og sÄledes shorter. I tillegg har vi nylig fÄtt mange flere aksjer i markedet gjennom emisjonen (kr 3.7). NÄr dette roer seg, tror jeg at vi vil se kurser over kr 8 uten flere konkrete positive nyheter ala kontrakter. Det ligger allerede nok "nyheter" om seismikk markedet og spesifikke forhold i PGS som vil dra kursen langt over dagens kurs. Hvor mange "nyheter" ala nye kontrakter fikk vi i Borr drilling nÄr kursen gikk fra kr 8 til over kr 60? Den var drevet i stor grad av de positive signalene og forventninger til fremtiden.
Hva vil det si Ä fÄ rett I aksjemarkedet? Det mÄ baseres pÄ tidsperspektivet. Jeg skjÞnner ogsÄ at kursen ikke vil gÄ til kr 30 eller hÞyere over natten - og det blir ift PGS mer riktig Ä gjÞre en vurdering av kursen pÄ et senere tidspunkt - men jeg er rimelig sikker pÄ at du kommer til Ä tape veddemÄlet ditt, Faenihelvete.
Redigert 25.07.2022 kl 12:44
Ser frem mot neste oppdatering i registeret, regner med de slemme selger konvertible aksjer med begge hender.
Blir en sann glede Ä bli kvitt rakkerskapet som har herjet her nÄ i 1,5 Är
Blir en sann glede Ä bli kvitt rakkerskapet som har herjet her nÄ i 1,5 Är
Quendi
25.07.2022 kl 13:24
6381
Problemet just nu Àr snarare att kursen Àr kvar pÄ denna nivÄ, till och med backat bakÄt - trots positiva nyheter å la contractos.
rischioso
25.07.2022 kl 13:36
6291
Dette tekniske nivÄet er svÊrt spennende for nÄr vi ligger sÄ nÊrt opptil motstanden pÄ 6,4 pÄ rÞde dager sÄ er sannsynlighet hÞy for at vi veldig snart befinner oss pÄ oversiden og da er det nÊrmest fritt for motstand av betydning helt opp til 8. Topper vi det med den svÊrt hÞye sannsynligheten for nye kontrakter og forlengelser av eksisterende den nÊrmeste tiden og ikke minst at salgspresset fra emiaksjer er betydelig redusert sÄ taler det meste for at vi nÄ befinner oss rundt bunnen - timing is everything ... ;)
Quendi
25.07.2022 kl 13:52
6307
Barclays höjer kursmÄl, 10kr
https://www.avanza.se/placera/telegram/2021/02/10/pgs-barclays-hojer-pgs-till-overvikt-jamvikt-riktkurs-10-norska-kronor-bn.html
https://www.avanza.se/placera/telegram/2021/02/10/pgs-barclays-hojer-pgs-till-overvikt-jamvikt-riktkurs-10-norska-kronor-bn.html
Redigert 25.07.2022 kl 13:53
HAS
25.07.2022 kl 14:00
6326
https://finansavisen.no/nyheter/olje/2022/07/25/7904288/viktig-milepael-for-oljeselskap?internal_source=sistenytt
DN Investor med oppdatering, median kursmĂ„l 8.77...đ
Redigert 25.07.2022 kl 14:06
BK
25.07.2022 kl 14:01
6321
Gulltider skrev Denne er 1 Ă„r gammel đ€Łđ€Łđ€Łđ€Ł
Barclays höjer riktkursen för PGS till 10 norska kronor (9), upprepar jÀmvikt - BN (Finwire)
2022-07-25 13:28
Barclays höjer riktkursen för PGS till 10 norska kronor (9), upprepar jÀmvikt - BN
newsroom@finwire.se
NyhetsbyrÄn Finwire
https://www.avanza.se/placera/telegram/2022/07/25/pgs-barclays-hojer-riktkursen-for-pgs-till-10-norska-kronor-9-upprepar-jamvikt-bn.html
2022-07-25 13:28
Barclays höjer riktkursen för PGS till 10 norska kronor (9), upprepar jÀmvikt - BN
newsroom@finwire.se
NyhetsbyrÄn Finwire
https://www.avanza.se/placera/telegram/2022/07/25/pgs-barclays-hojer-riktkursen-for-pgs-till-10-norska-kronor-9-upprepar-jamvikt-bn.html
Quendi
25.07.2022 kl 14:14
6211
Gulltider skrev Denne er 1 Ă„r gammel đ€Łđ€Łđ€Łđ€Ł
Ja, ja. Nytt kursmÄl satt pÄ 10kr i alla fall :-)
Kriblingen fra slutten av april er tilbake ...
Caset for en God Gammaldags PGS-Tirsdag skal ha styrket seg
DDD66
25.07.2022 kl 14:56
5868
Kan du begrunne dette Hvalross? Det er ikke et sarkastisk eller spydig spÞrsmÄl, men Þnsker Ä fÄ innsikt og lÊre, evt. om jeg har gÄtt glipp av noe info eller signaler.
Slettet brukerskrev Caset for en God Gammaldags PGS-Tirsdag skal ha styrket seg
En mÄ jo vÊre komplett talent lÞs, om en ikke skjÞnner at denne stÄr i
50 kr, next summer
50 kr, next summer
Det er mest en fĂžlelse ...
Normalone
25.07.2022 kl 15:34
7636
Som ventet ble shortet Þkt relativt mye pÄ fredag;
Henger sammen med konverteringen til Sculptor. Gir god forklaring pÄ hvorfor kursen "lugger" selv etter de gode nyhetene/fremtidsutsiktene. GjÞr meg enda sterke i troen pÄ at vi vil se helt andre kurser nÄr vi er ferdig med denne konverteringen.
Henger sammen med konverteringen til Sculptor. Gir god forklaring pÄ hvorfor kursen "lugger" selv etter de gode nyhetene/fremtidsutsiktene. GjÞr meg enda sterke i troen pÄ at vi vil se helt andre kurser nÄr vi er ferdig med denne konverteringen.
Redigert 25.07.2022 kl 15:39
oppturen
25.07.2022 kl 15:35
7785
21,85 mill aksjer i synlig short nÄ !
Kan de ha shortet mer enn de skulle ha gjordt ?
Kan de ha shortet mer enn de skulle ha gjordt ?
SeismikkUP
25.07.2022 kl 15:42
7785
Positivt! De har 25 millioner aksjer i konverteringen. Allerede ferdig med sikre sin gevinst? Glimrende utfĂžrer finansiering av PGS.
Snart utsolgt;)
Snart utsolgt;)
Redigert 25.07.2022 kl 15:44
Normalone
25.07.2022 kl 15:43
7898
Det som er under 0.5 % vises ikke - sÄ jeg tror ihvertfall at vi nÊrmer oss slutten pÄ shortingen ifm konverteringen (til 25 mill aksjer). Det er positivt - og kan tyde pÄ at vi kanskje ikke lenger fÄr kjÞpt aksjer langt nede pÄ 6 tallet.
Redigert 25.07.2022 kl 15:46
Kelox
25.07.2022 kl 15:45
8068
Hvordan vil denne konverteringen skje rent praktisk. De shorter ogsÄ ble det gjort om til rene penger og aksjene slettes? Eller skal shorten dekkes inn pÄ bÞrsen? Noen som har bedre innsikt i hvordan det vil foregÄ?
DDD66
25.07.2022 kl 15:47
8134
Tja, ser at det er flere som drÞmmer om 50 kr sommeren 2023, og jeg med mine 200k hadde jublet, men jeg ser det ikke for meg. FÞrst mÄ PGS begynne Ä ta igjen TGS sin market cap, noe den ikke har kommet i gang med. Tenker 20-25 er et mere edruelig anslag.
For ordens skyld har jeg ogsÄ 5k aksjer i TGS ogsÄ, altsÄ stÄltro pÄ seismikk.
For ordens skyld har jeg ogsÄ 5k aksjer i TGS ogsÄ, altsÄ stÄltro pÄ seismikk.
rischioso
25.07.2022 kl 15:55
8111
Blir spennende og se om vi ender pÄ oversiden av 6,4 i dag eller om vi mÄ vente helt til i morgen ... ;)
SeismikkUP
25.07.2022 kl 15:56
8148
Spiller ingen trille. Momentum og det fundamentale er 10/10;)
Sjelden vare!
Sjelden vare!
Redigert 25.07.2022 kl 15:57
VantageVolante
25.07.2022 kl 16:11
8054
Er vi ferdige med dette sculptor short meg oppi rattataen nÄ? Ser ihvertfall at kursen ikke blir dumpet pÄ slutten av dagen nÄ, sÄ kanskje det verste er over.
Kursen stiger faktisk istedet.
Kursen stiger faktisk istedet.
rischioso
25.07.2022 kl 16:17
8061
Ja, det skal ikke mer til - sÄ snart jerngrepet svekkes sÄ er vi raskt tilbake til gamle hÞyder- det fundamentale har jo bare styrket seg i mellomtiden sÄ en reprising virker Ä vÊre nÊr forestÄende - i morgen vet v mer ... ;)
VantageVolante
25.07.2022 kl 16:23
8026
Ja. Noe skjedde idag pÄ handelsmÞnsteret. Har fulgt veldig nÞye med, og stort sett har siste handel ligget pÄ min salgsnivÄ, og ikke max kjÞpsnivÄ. Slik har det omtrent IKKE vÊrt siste par uker.
FĂžr idag.
FĂžr idag.
rischioso
25.07.2022 kl 16:33
7859
Endte opp 4,69% til 6,47 pÄ moderat volum og HOD noe som styrker det tekniske. Ender vi ogsÄ i morgen over 6,4 sÄ blir motstanden pÄ 6,4 til et gulv og da er veien til 7 tallet kort. Topper vi det med 1 ny kontrakt/forlengelse eller 3 sÄ er vi raskt tilbake til 8 tallet - vi gÄr svÊrt spennende tider i mÞte fremover sÄ her kan man fort bli lÞpende etter om man er treg pÄ avtrekkeren - lykke til... ;)
Redigert 25.07.2022 kl 16:34
Kontur
25.07.2022 kl 16:39
7783
De som ikke ser at PGS kommer til Ä stige hÞyt opp mÄ vÊre utrolig blinde. Har nÄ mer PGS aksjer enn noen gang.
Dette blir fantastisk. Anbefal aksjen til alle deres venner.
Vil stige over 10 Nok i lĂžpet av kort tid.
Dette blir fantastisk. Anbefal aksjen til alle deres venner.
Vil stige over 10 Nok i lĂžpet av kort tid.
Londonmannen
25.07.2022 kl 17:12
7477
Et skifte i handelsmÞnsteret blir nok mottatt med stÄende applaus, etter uker med en heller traurig utvikling. NÄ fÄr vi se hva morgendagen bringer fÞr vi konkluderer om at tidevannet har snudd. Men oppturen i dag gjorde godt, selv om den var beskjeden.
oppturen
25.07.2022 kl 17:40
7225
Hadde vĂŠrt en kanon Tirsdags melding med gjennomfĂžrt konventering đ€