$$$PPPGGGSSS$$$ PartyTime in the house y'all!
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
05.08.2022 kl 12:55
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
"Lolly-lo" ztyle hele uka
https://youtu.be/WJozYon2fEQ
🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊
...
PAPIRGREPET SOM GJØR 5 GANGEREN
Kjekt å være International Seabed Organization (MODM) foretrukne seismikkleverandør.
Ressurspotensialet på eksempelvis norsk sokkel skal være om lag 700 milliarder kroner ifølge Rystad. Interessen for havbunnsmineraler er stigende globalt, med eksempelvis The Metals Company som ble opprettet i fjor og lett hentet 570 millioner dollar rede penger til å lykkes med å finne og sutte ressusene, såkalte noduler som ligger strødd på havbunnen, opp. Men oppdragsgiverne for seismikk ser i hovedsak ut til å være de enkelte lands regjeringer inntil videre, Polen i dette tilfelle.
Endel investorer ønsker å posisjonere seg inn mot havbunnsmineraler tidlig. I Norge er Green Minerals børsnotert med en mcap på 129.508M, og utgjør således storparten av verdien i morselselskapet GEG (gamle SBX).
OFG vil trolig danne grunnlaget når PGS velger å børsnotere sin Marine Havbunnsmineraler virksomhet. Slik tilsvarende PGS kontrollerte C Store kanskje vil ligge i bunn for børsnotert CCS satsing.
Kjøp PGS. Få andel i det seismiske duopolet som er en forutsetning for fortsatt virksomhet for Verdens mest betalingsdyktige kunder i olje og gass. Få med aksjer når de to nye selskapene innen fremtidsnæringene Marine Havbunnsmineraler og CCS blir opprettet. Er de verdt noe? Tja i GEG (gamle SBX) utgjør GEM i hvertfall storparten. Kan en papirkonstruksjon mer enn doble selskapsverdien? Ja og den er ikke benyttet enda ... Fasit viser at SBX gikk fra 2.5 i november 2020, til 12 i feb 2021 på dette grepet. Altså nesten 5-gangern! Men de langsiktige industribyggerne i PGS tenker trolig annerledes, var formålet kun å midlertidig blåse opp kursen var det mye de kunne gjort. Her legges sten på sten for å bli en utbyttemaskin deluxe
https://youtu.be/WJozYon2fEQ
🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊
...
PAPIRGREPET SOM GJØR 5 GANGEREN
Kjekt å være International Seabed Organization (MODM) foretrukne seismikkleverandør.
Ressurspotensialet på eksempelvis norsk sokkel skal være om lag 700 milliarder kroner ifølge Rystad. Interessen for havbunnsmineraler er stigende globalt, med eksempelvis The Metals Company som ble opprettet i fjor og lett hentet 570 millioner dollar rede penger til å lykkes med å finne og sutte ressusene, såkalte noduler som ligger strødd på havbunnen, opp. Men oppdragsgiverne for seismikk ser i hovedsak ut til å være de enkelte lands regjeringer inntil videre, Polen i dette tilfelle.
Endel investorer ønsker å posisjonere seg inn mot havbunnsmineraler tidlig. I Norge er Green Minerals børsnotert med en mcap på 129.508M, og utgjør således storparten av verdien i morselselskapet GEG (gamle SBX).
OFG vil trolig danne grunnlaget når PGS velger å børsnotere sin Marine Havbunnsmineraler virksomhet. Slik tilsvarende PGS kontrollerte C Store kanskje vil ligge i bunn for børsnotert CCS satsing.
Kjøp PGS. Få andel i det seismiske duopolet som er en forutsetning for fortsatt virksomhet for Verdens mest betalingsdyktige kunder i olje og gass. Få med aksjer når de to nye selskapene innen fremtidsnæringene Marine Havbunnsmineraler og CCS blir opprettet. Er de verdt noe? Tja i GEG (gamle SBX) utgjør GEM i hvertfall storparten. Kan en papirkonstruksjon mer enn doble selskapsverdien? Ja og den er ikke benyttet enda ... Fasit viser at SBX gikk fra 2.5 i november 2020, til 12 i feb 2021 på dette grepet. Altså nesten 5-gangern! Men de langsiktige industribyggerne i PGS tenker trolig annerledes, var formålet kun å midlertidig blåse opp kursen var det mye de kunne gjort. Her legges sten på sten for å bli en utbyttemaskin deluxe
Redigert 05.08.2022 kl 09:00
Du må logge inn for å svare
Intelligente innlegg ja, kom fra rett mann, jøje meg
Obxserver
26.07.2022 kl 10:14
4422
Plutselig sier det Pang og man sitter der å gaper, hva skjedde? Trenger egentlig ikke å bruke et mer gram til å si noe mer angående PGS, ord blir fattige! Tidenes mest undervurderte case.
Londonmannen
26.07.2022 kl 10:15
4437
Ja, skremmende. Men jeg har sluttet å la meg overraske over de såkalte finansjournalistene sin manglende innsikt i det de skriver om. Denne irriterende unøyaktigheten ser man stadig vekk når man leser artikler der man selv sitter med en smule innsikt. Og når dette finnes innen de områder man selv har innsikt i, så tror jeg vi må regne med at akkurat de samme unøyaktigheten finnes i artikler om omhandler emner man selv har mindre kjennskap til. Konklusjonen er at man skal være svært forsiktig med å stole på det en finansjournalist skriver. Og det er synd at innholdet i kilder som FA og DN tydeligvis inneholder store unøyaktigheter. Vi som har erfaring og skjønner at det man leser må tas med en klype salt klarer oss, men tenk alle de uerfarne investorene som bruker der de leser i disse avisene ukritisk som grunnlag for sine investeringer!
Nei, dette viser at man må være særdeles kritisk til hva disse såkalte finansjournalistene får seg til å skrive og helst kontrollere informasjonen de kommer med opp mot andre kilder. Ellers kan man gå glipp av gode investeringer.
Nei, dette viser at man må være særdeles kritisk til hva disse såkalte finansjournalistene får seg til å skrive og helst kontrollere informasjonen de kommer med opp mot andre kilder. Ellers kan man gå glipp av gode investeringer.
I måned med spetakkel og aksjen er opp 5,5%
Om en måned til er den opp 50%
Om en måned til er den opp 50%
Pepsi max du, jaja.
Selve utgiften skal en nok klare om kursen vaker rett under eller over.
Men den barnslige gleden ved å vinne er jo ubetalelig sies det :)
Selve utgiften skal en nok klare om kursen vaker rett under eller over.
Men den barnslige gleden ved å vinne er jo ubetalelig sies det :)
Det eneste intelligente en kan skrive er at det er lite intelligent å ikke bli med på denne ferden.
Eller kan en jo skrive at du er ganske stor i kjeften, sjeldent en ser en aktør rakke ned på omtrent alle som skriver på denne tråden.
Eller kan en jo skrive at du er ganske stor i kjeften, sjeldent en ser en aktør rakke ned på omtrent alle som skriver på denne tråden.
Redigert 26.07.2022 kl 10:27
😄
Ps Hvilken dag er din Dolmio dag? Vet i hvertfall hvilken dag som er min PGS dag ... Tyrsdag rir vi oksen jamnt, i rustning. Men, new shit has come to light: Det blir Spagfeti YOLOnaice hele høsten ... Gjør som Dan Børge, bli rik og med permanent!
Oja, om du ikke skjønte det - vi går til sju ...
Ps Hvilken dag er din Dolmio dag? Vet i hvertfall hvilken dag som er min PGS dag ... Tyrsdag rir vi oksen jamnt, i rustning. Men, new shit has come to light: Det blir Spagfeti YOLOnaice hele høsten ... Gjør som Dan Børge, bli rik og med permanent!
Oja, om du ikke skjønte det - vi går til sju ...
Normalone
26.07.2022 kl 10:28
4331
FaeniHelvete - hva definerer du som et "intelligent innlegg"? Det er veldig enkelt å kritisere andre - gi uttrykk for at de er mindre intelligente og at det tydeligvis kun er du som er en av de få som er oppegående på HO. For meg kommer du med mye støy - men utrolig lite innhold. Men kan du trekke frem ett av dine uttalige innlegg som du anser for å være, som du kaller det, "intelligent innlegg"? Blir spennede å se om du klarer å finne et innlegg før eller etter at kursen når 12.
Redigert 26.07.2022 kl 10:29
verdensmester
26.07.2022 kl 10:28
4335
Hei Long, å sitte short i denne nå, det er ren galskap. Fulgte dessverre ikke godt nok med i timen vedr antall nye aksjer på vei ut og kjøpte for tidlig men nå er det meste tatt ut så her kan det bli en voksen skvis
RT-Invest
26.07.2022 kl 10:33
5661
Jeg mener PGS er den beste aksjen man kan eie på Oslo børs! Et voldsomt potensiale. Den kan fort doble seg fra dagens nivå innen kort tid. Gleder meg allerede til Q3 presentasjonen. 🤩
Lite baissing på forumet her nå, de fleste har tenkt å sitte på aksjene nå kanskje.
Pgs og Borr drilling
Jeg trenger bare 2 olje service aksjer i denne olje syklusen, denne syklusen som enda omtrent ikke har startet
Jeg trenger bare 2 olje service aksjer i denne olje syklusen, denne syklusen som enda omtrent ikke har startet
citius
26.07.2022 kl 10:37
5661
Etterhvert som "tullingene" som kjøpte i emisjonen har lettet seg
så kan investorene plukke opp alt sammen og løfte aksjen videre
Supersyklusen er i gang og vil vare lenge
De som tror/tenker at energisituasjonen i Europa er løst i dette 10-året er jo ute og kjører
observer009
26.07.2022 kl 10:39
5680
Ingen tvil om at noen store er på vei inn nå, her er det nok lurt å sitte helt stille i båten! ;)
Kunne ikke vært mer enig (selv om jeg bare har én aksje - PGS). Borr er spennende, PGS som kalvene på våren
Her syntes jeg det ser ut som en short inndekning og et lite snev av Fomo fra dem som solgte Emi aksjene. Men mulig jeg tar feil
The golden 1
26.07.2022 kl 10:43
5672
Er veldig positiv til 8 tallet! Ser ut som alle oljeservice er veldige grønne på pre-marked!
Highflow
26.07.2022 kl 10:43
5717
Nå har vel snart alle meglerhusene kursmål over 10 kr og flere kommer så det at den skal opp er ingen tvil om :)
Bullfight
26.07.2022 kl 10:44
5718
Jeg skjønner ikke hvorfor det settes shorter i PGS, det må da være svært mange andre aksjer som er gunstigere å shorte ?
HP17
26.07.2022 kl 10:48
5646
Å shorte PGS nå er virkelig en risikosport. De siste shortere er nok i satt i samarbeid med Sculptor nå når en vet at det konverteres i løpet av Q3 (anytime/anyday) og da er Sculptor historie.
Hehe...
Da er vi to. 45% i PGS og 45% i BORR krydret med 10% i BWO og SUBC. I USA 100% RIG (Fortsatt i tap men går nok over i grønt i kveld.) Og slik "går no dagan" i et par år til.
Da er vi to. 45% i PGS og 45% i BORR krydret med 10% i BWO og SUBC. I USA 100% RIG (Fortsatt i tap men går nok over i grønt i kveld.) Og slik "går no dagan" i et par år til.
citius
26.07.2022 kl 10:52
5594
Long / Short fondene setter ofte sine veddemål begge veier, derav navnet " Long/Short" :-))
oppturen
26.07.2022 kl 10:53
5576
Pgs er i norsk registrert og det gir store skattefordeler sammenlignet med f. Eks borr
citius
26.07.2022 kl 10:54
5567
I det farvannet vi nå er i og vil være i en stund
mener jeg det er bra å være i både, seismikk, borring og produksjon
så kan man dra nytte av hele sektoren i en megatrend fremover :-))
jaroas50
26.07.2022 kl 10:56
5544
Snittet ned for siste gang i går. Plukket på gata til 5.84. Som å stjele sukkertøy fra småbarn
jaroas50...
Din unnskyldning er godtatt. Du er velkommen "inn i PGS varmen"
Din unnskyldning er godtatt. Du er velkommen "inn i PGS varmen"
Redigert 26.07.2022 kl 11:12
Har Valaris i Usa.
Klarte å få kjøpt på 38,5 for noen dager tilbake.
Trodde jeg aldri skulle fått aksjen på de nivåer i denne syklusen, men det er mye rart på børs vet du.
Slik som de som trodde at Pgs ikke ville stige men falle:-)))
Er jo bare en gavepakke å enda se denne umder 10 kronen.
Meglerstanden hausser Tgs vet du, for der er de possisjonert, når de omsider får rotet seg inn i Pgs skal vi se kursmål vet du, da skal de nok knive om å ha høyeste kursmål seg i mellom.
Klarte å få kjøpt på 38,5 for noen dager tilbake.
Trodde jeg aldri skulle fått aksjen på de nivåer i denne syklusen, men det er mye rart på børs vet du.
Slik som de som trodde at Pgs ikke ville stige men falle:-)))
Er jo bare en gavepakke å enda se denne umder 10 kronen.
Meglerstanden hausser Tgs vet du, for der er de possisjonert, når de omsider får rotet seg inn i Pgs skal vi se kursmål vet du, da skal de nok knive om å ha høyeste kursmål seg i mellom.
Quendi
26.07.2022 kl 11:03
5475
Med risk för att vara djävulens advokat:
Det är lätt att vara optimistisk när oljan och OSE går spikrakt uppåt och PGS får en skjuts med i det. Min tro är att det inom en vecka kommer en dipp igen och att PGS kommer följa med där. MEN när det här väl stabiliserar sig och alla räntehöjningar och inflationssiffror är inprisade kommer PGS att gå som tåget.
Det är lätt att vara optimistisk när oljan och OSE går spikrakt uppåt och PGS får en skjuts med i det. Min tro är att det inom en vecka kommer en dipp igen och att PGS kommer följa med där. MEN när det här väl stabiliserar sig och alla räntehöjningar och inflationssiffror är inprisade kommer PGS att gå som tåget.
FaeniHelvete
26.07.2022 kl 11:37
5227
Hei, Normalone
Det er helt greit at du mener at jeg kommer med mye støy, og at flertallet helst foretrekker fjas ala «hoho nå ser vi 8 innen fredag» når alle pilene peker i motsatt retning. Longstinbulk har konsekvent skrevet fjas og hevdet at PGS er på vei ned i dass, plutselig snur han seg rundt og mener at det ikke finnes bedre aksje og plutselig så er innleggene hans populære, merkelig.
Realiteten er jo at jeg har tro på det langsiktige i PGS, og derfor sitter jeg jo fortsatt med aksjene mine. Jeg har en inngang på under 3 og kunne solgt meg ut når vi var høyt oppe på 8 til en finfin gevinst.. Jegg trodde Q2 tallene skulle løfte aksjen til nye høyder, isteden så ble det ned nesten 25% på en uke og dårligere fremtidsutsikter for Q2 presentasjonen, hvor jeg var klar på at hvis det ikke kom kursløftende nyheter, som nye kontrakter, så kom det til å bli stygt. Til tross for to vesentlige kontrakter kombinert med en Q2 guiding som, til tross for å ha vært litt skuffende ift forventningene, gir stor tro på noen solide år fremover, så har jo ikke aksjen vært i nærheten av å ta av.
Ergo kan jeg ikke helt se at jeg ikke har ordene mine i godt behold, hadde det ikke vært for de to kontraktene som ble offentliggjort samtidig som Q2 presentasjonen, tror du virkelig at kursen hadde vært der den er i dag? Tror du den hadde vært langt over 8, som enkelte av brukerne her inne var overbevist om ville skje ene og alene basert på Q2 guidingen?
Det er helt greit at du mener at jeg kommer med mye støy, og at flertallet helst foretrekker fjas ala «hoho nå ser vi 8 innen fredag» når alle pilene peker i motsatt retning. Longstinbulk har konsekvent skrevet fjas og hevdet at PGS er på vei ned i dass, plutselig snur han seg rundt og mener at det ikke finnes bedre aksje og plutselig så er innleggene hans populære, merkelig.
Realiteten er jo at jeg har tro på det langsiktige i PGS, og derfor sitter jeg jo fortsatt med aksjene mine. Jeg har en inngang på under 3 og kunne solgt meg ut når vi var høyt oppe på 8 til en finfin gevinst.. Jegg trodde Q2 tallene skulle løfte aksjen til nye høyder, isteden så ble det ned nesten 25% på en uke og dårligere fremtidsutsikter for Q2 presentasjonen, hvor jeg var klar på at hvis det ikke kom kursløftende nyheter, som nye kontrakter, så kom det til å bli stygt. Til tross for to vesentlige kontrakter kombinert med en Q2 guiding som, til tross for å ha vært litt skuffende ift forventningene, gir stor tro på noen solide år fremover, så har jo ikke aksjen vært i nærheten av å ta av.
Ergo kan jeg ikke helt se at jeg ikke har ordene mine i godt behold, hadde det ikke vært for de to kontraktene som ble offentliggjort samtidig som Q2 presentasjonen, tror du virkelig at kursen hadde vært der den er i dag? Tror du den hadde vært langt over 8, som enkelte av brukerne her inne var overbevist om ville skje ene og alene basert på Q2 guidingen?
Londonmannen
26.07.2022 kl 12:03
5051
Det er verken de historiske tallene i Q2 eller de to kontraktene som ble offentlige under Q2 presentasjonen som vil drive PGS kursen fremover. Snarere det faktum at verden vil erfare en voldsom ubalanse mellom etterspørsel etter seismikktjenester og kapasiteten til å levere disse tjenestene i årene som kommer. I dette scenario sitter PGS i en meget gunstig posisjon og er en av få aktører som vil tjene ufattelige verdier i den kommende supersyklusen.
PGS vil gå kraftig etterhvert som denne sannheten går opp for investorene. I mellomtiden er det bare å rake til seg det man kan få av aksjer på disse latterlig lave nivåene. Ingen vet når kursen eksploderer, men trolig skjer det i løpet av høsten 2022.Lykke til!
PGS vil gå kraftig etterhvert som denne sannheten går opp for investorene. I mellomtiden er det bare å rake til seg det man kan få av aksjer på disse latterlig lave nivåene. Ingen vet når kursen eksploderer, men trolig skjer det i løpet av høsten 2022.Lykke til!
Redigert 26.07.2022 kl 12:04
Du skriver ikke annet en fjas, og vi har hørt at du har aksjer på 3 kroner, du trenger ikke gjenta det noe mer nå, det har ingen interesse for noen.
Du aner ingen ting om daglig eller ukentlig kursutviklingen i Pgs, du aner ikke når det vil stige og hvilken dag det vil falle.
Så i stedet får å gå i strupen på folk som tror det vil stige, er det nok bedre å holde munn,
poenget er at det skal opp over tid, det er kun et børs krakk som kan få denne ned og skulle så skje vil den sprette rett opp etterpå uansett.
På børs er det en ting som gjelder over tid, det er kalkulatoren, og klarer en ikke se god fremtidig inntjening i Pgs kontra dagens inntjening har en lite på børs å gjøre, ditt daglige daglig fjas om ditt eller datt har ingen relevans i denne settingen.
Det skal opp, langt opp fra dagen latterlige kurs.
Du aner ingen ting om daglig eller ukentlig kursutviklingen i Pgs, du aner ikke når det vil stige og hvilken dag det vil falle.
Så i stedet får å gå i strupen på folk som tror det vil stige, er det nok bedre å holde munn,
poenget er at det skal opp over tid, det er kun et børs krakk som kan få denne ned og skulle så skje vil den sprette rett opp etterpå uansett.
På børs er det en ting som gjelder over tid, det er kalkulatoren, og klarer en ikke se god fremtidig inntjening i Pgs kontra dagens inntjening har en lite på børs å gjøre, ditt daglige daglig fjas om ditt eller datt har ingen relevans i denne settingen.
Det skal opp, langt opp fra dagen latterlige kurs.
Redigert 26.07.2022 kl 12:09
Kontur
26.07.2022 kl 12:15
5046
Her er større fond på vei inn, det er jeg rimelig sikker på. Kursmålene ligger jo snart på opp imot det dobbelte av dagens kurs og det er FØR de begynner å gi kursmål på analyser av forward ifra Q3 og fremover.
Her er det mange som vil komme springende grinende etter bussen og rope på mamma fordi de angret på at de ikke kjøpte når ALT tydet på en supersyklisk oppgang.
KJØP NÅ PGS for alles del. Bli rik. Er det ikke det dere strever etter. Her er sjansen. Og de shorterne, det blir nå snart most.
Her er det mange som vil komme springende grinende etter bussen og rope på mamma fordi de angret på at de ikke kjøpte når ALT tydet på en supersyklisk oppgang.
KJØP NÅ PGS for alles del. Bli rik. Er det ikke det dere strever etter. Her er sjansen. Og de shorterne, det blir nå snart most.
Knfo
26.07.2022 kl 12:19
5045
Helt enig i det du skriver. For å løse verdens energikrise vil det mange steder bli intensivert fokus på letevirksomhet rundt eksisterende olje-/gassfelt, og da trenger man seismikk-tjenester fra PGS. Også innenfor CO2 lagring vil det være behov for tjenestene som PGS leverer.
Normalone
26.07.2022 kl 12:42
4848
Hei FaeniHelvete,
For min del har innlegg der en påstår kursen skal gå til et bestemt "tall", uavhengig av om det er til himmels eller he...., null verdi - og begge typer av innlegg anser jeg for å være "støy". Jeg har hatt flere runder med noen av skribentene du viser til, også som er veldig positiv - der jeg dessverre har gått så langt til å kalle dem navn (som er både ufint og helt useriøst). Det gjør at en faller ned på samme nivå - og medfører at mine innlegg også bare blir støy og gir ikke noe av verdi. For meg virker det som at du også har gått i den fellen. Du har tydeligvis mye å bidra med, så hvorfor ikke i større grad dele av den kunnskap og kom med innlegg med større faglig tyngde?
For å komme tilbake til PGS - jeg har også stor tro på det langsiktige, og det er tre ting ved Q2 som har gjort meg stålbull og overbevist om at vi i løpet av høsten kommer til å se tosifret kurs; Bekreftelse på at PGS allerede tjener penger, fremtiden ser veldig lys ut med flere oppdrag til høyere rater (ble bekreftet av de to nye avtalene i et noe uvanlig geografisk område) samt at en har full kontroll på gjeldssituasjonen. Det samsvar godt med bildet vi har fått av 180 graders endringen i seismikk markedet - og at vi er på vei inn i en supersyklus. Når en bruker litt tid på å leke seg med tallene (som aldri lyver) - og baserer beregningene på forventet inntjenning (f.eks i 2023) - mener jeg at PGS faktisk har forutsetning til i løpet av 1 års tid til å gå 5-6 gangeren (og enda mer i et lengre perspektiv). Kall det gjerne haussing - men jeg oppfordrer alle til å se nøye på tallene selv.
Jeg tror kursen i det kortsiktige bildet hadde vært høyere enn kr 8 dersom det ikke hadde vært for "gevinstsikringen" etter emisjonen og shortingen ifm konverteringen. Som jeg skrev til deg i et tidligere innlegg, måten kursen ble "styrt" gjennom dette var etter mitt syn helt klart med på å påvirke kursutviklingen i det korte bildet. Her må du/andre gjerne være uenig med meg - men til ditt spørsmål; hadde det ikke vært for dette ville kursen vært over kr 8 (selv uten de to kontraktene). Derfor tror jeg kursen som følge av den totale forhandlingene i seismikk markedet vil stige til over kr 10 denne høsten kun basert på forventningene til fremtidig inntjenning - og at kursmålene dermed vil etterhvert flyttes oppover når disse blir bekreftet underveis.
Håper vi fremover kan bruke tid på å diskutere PGS/Seismikk - og dele synspunkter/erfaringer - for på den måten få til en konstruktiv diskusjon.
For min del har innlegg der en påstår kursen skal gå til et bestemt "tall", uavhengig av om det er til himmels eller he...., null verdi - og begge typer av innlegg anser jeg for å være "støy". Jeg har hatt flere runder med noen av skribentene du viser til, også som er veldig positiv - der jeg dessverre har gått så langt til å kalle dem navn (som er både ufint og helt useriøst). Det gjør at en faller ned på samme nivå - og medfører at mine innlegg også bare blir støy og gir ikke noe av verdi. For meg virker det som at du også har gått i den fellen. Du har tydeligvis mye å bidra med, så hvorfor ikke i større grad dele av den kunnskap og kom med innlegg med større faglig tyngde?
For å komme tilbake til PGS - jeg har også stor tro på det langsiktige, og det er tre ting ved Q2 som har gjort meg stålbull og overbevist om at vi i løpet av høsten kommer til å se tosifret kurs; Bekreftelse på at PGS allerede tjener penger, fremtiden ser veldig lys ut med flere oppdrag til høyere rater (ble bekreftet av de to nye avtalene i et noe uvanlig geografisk område) samt at en har full kontroll på gjeldssituasjonen. Det samsvar godt med bildet vi har fått av 180 graders endringen i seismikk markedet - og at vi er på vei inn i en supersyklus. Når en bruker litt tid på å leke seg med tallene (som aldri lyver) - og baserer beregningene på forventet inntjenning (f.eks i 2023) - mener jeg at PGS faktisk har forutsetning til i løpet av 1 års tid til å gå 5-6 gangeren (og enda mer i et lengre perspektiv). Kall det gjerne haussing - men jeg oppfordrer alle til å se nøye på tallene selv.
Jeg tror kursen i det kortsiktige bildet hadde vært høyere enn kr 8 dersom det ikke hadde vært for "gevinstsikringen" etter emisjonen og shortingen ifm konverteringen. Som jeg skrev til deg i et tidligere innlegg, måten kursen ble "styrt" gjennom dette var etter mitt syn helt klart med på å påvirke kursutviklingen i det korte bildet. Her må du/andre gjerne være uenig med meg - men til ditt spørsmål; hadde det ikke vært for dette ville kursen vært over kr 8 (selv uten de to kontraktene). Derfor tror jeg kursen som følge av den totale forhandlingene i seismikk markedet vil stige til over kr 10 denne høsten kun basert på forventningene til fremtidig inntjenning - og at kursmålene dermed vil etterhvert flyttes oppover når disse blir bekreftet underveis.
Håper vi fremover kan bruke tid på å diskutere PGS/Seismikk - og dele synspunkter/erfaringer - for på den måten få til en konstruktiv diskusjon.
ag-3
26.07.2022 kl 12:55
4728
https://e24.no/naeringsliv/i/g65KR0/medier-eu-landene-enige-om-frivillig-gasskutt
Så nå må den erstattes 👍
Så nå må den erstattes 👍
oppturen
26.07.2022 kl 13:00
4690
Tipper kursen blir liggende mellom 8-16 neste 8-10 mnd for så å få en fin reprising med ny låneavtale som er guidet i H1 2023. Etter ag den er på plass blir regnestykket så enkelt å regne på at selv økonomer kan klare det 😉
rischioso
26.07.2022 kl 15:10
4054
I det korte bildet så blir det nok turbulent med morgendagens mulige trippel økning av renten over dammen og av samme grunn vil jeg si meg fornøyd om kursen klarer å stabilisere seg på oversiden av 6,4 slik at det tekniske nivået går i fra motstand til gulv og vi befinner oss i et høyere trading intervall. Klarer den ikke det så er vi tilbake til start og fortsatt i trading intervallet 5,5 - 6,4. Veldig snart vet vi mer.
SeismikkUP
26.07.2022 kl 15:18
3959
Spennende å følge bevegelsen som gjorde duppen. Komisk. Livredde for oppgang noen;)?
Synes slike stunt generelt lover godt for solid oppgang
Synes slike stunt generelt lover godt for solid oppgang
Redigert 26.07.2022 kl 15:19
Noen gjør sine seismetiske investeringer basert på Fed´s utfall 0,5 vs 0,75 , andre Pga det underliggende selskapet selv driver med.
Noen har lang nese, noen kort, noen har hår i nesen og noen står uten nese og kan ikke lukte noe som helst
Noen har lang nese, noen kort, noen har hår i nesen og noen står uten nese og kan ikke lukte noe som helst
Redigert 26.07.2022 kl 15:22
rischioso
26.07.2022 kl 15:25
4117
Jeg synes du beskrev deg selv godt - selvinnsikt det står respekt av ... :)))
Redigert 26.07.2022 kl 15:25
Slike "stunt" generer SL. Det er hele poenget. Foregår i mange aksjer og ofte flere ganger om dagen. Mange som benytter PSL (Progressiv SL) blir tatt ut. Så har vi også dagens "gap" NOK 6,47 som jeg gjerne skulle sett bli lukket.
BK
26.07.2022 kl 15:32
4279
Normalone
26.07.2022 kl 15:33
4285
Synlig short ble i går redusert fra 3,33 % til 2,82;
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010199151
Citidal sim short er nå under 0,5 %. Basert på dagens handel er jeg rimelig sikker på at vi i morgen vil se en økning i shorten.
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010199151
Citidal sim short er nå under 0,5 %. Basert på dagens handel er jeg rimelig sikker på at vi i morgen vil se en økning i shorten.
oppturen
26.07.2022 kl 15:35
4376
De hadde nok shortet for mye, tipper de ligger rett under synlig grense.
rischioso
26.07.2022 kl 15:36
4377
Ja, nå er det nok GSA som herjer litt- det går i rykk og napp, men som vi kjenner til så skal de også dekke inn på et eller annet tidspunkt ...;)