!!NOM!! Veldig,veldig snart til 50 kr Like om hjørnet!!!
Alle finansiering er på plass!!! Her er det bare å gunne på. Alt er solgt av produkt i de første 5 år. . Løp å kjøp.
Dette er utvilsomt det lengste hjørnet på kloden.
Dette er utvilsomt det lengste hjørnet på kloden.
Redigert 21.02.2024 kl 11:49
Du må logge inn for å svare
rischioso
07.03.2023 kl 00:43
11034
Nei, og akkurat det prøvde jeg å advare om på ARCHER tråden bare for noen dager siden, men til store protester ...
Og ARCHER er ikke alene om det - det vil bli et renn av kapitalbehov og grisete emisjoner fremover for kapitalmarkedet er svært vanskelig for tiden med lavere risikovilje i kombinasjon med blodrenter og av samme grunn vil vi nok se at det vil komme flere over til case som dette som allerede har gjennomført den biten ... ;)
Og ARCHER er ikke alene om det - det vil bli et renn av kapitalbehov og grisete emisjoner fremover for kapitalmarkedet er svært vanskelig for tiden med lavere risikovilje i kombinasjon med blodrenter og av samme grunn vil vi nok se at det vil komme flere over til case som dette som allerede har gjennomført den biten ... ;)
Redigert 07.03.2023 kl 01:06
NEL hentet penger til "grei" emikurs.
rischioso
07.03.2023 kl 03:36
10993
Ja, NEL caset er noe for seg selv. De kommer alltid drassende med flere backlog kontrakter i milliardklassen i forkant av hver eneste kapitalinnhenting og som aldri materialiserer seg, men markedet går på hver gang. Det finnes fortsatt ikke et eneste hydrogen fuel celll selskap i historien som har gått med overskudd så det virker å være et case for spesielt interesserte ....;)
https://qz.com/135032/fuelcell-energy-fuel-cell-profit
Men når det er sagt så ligger det nok et styrket håp om at hydrogen denne gang vil kunne få større oppmerksomhet fremover grunnet energimangelen - time will show ...
https://qz.com/135032/fuelcell-energy-fuel-cell-profit
Men når det er sagt så ligger det nok et styrket håp om at hydrogen denne gang vil kunne få større oppmerksomhet fremover grunnet energimangelen - time will show ...
Redigert 07.03.2023 kl 03:37
Boss 99
08.03.2023 kl 13:19
10165
Ser at de gamle guttene i FB har tror i orden, etter å blitt tatt så til di grader ved nesen av Ivar Fossum. Tror ikke jeg liker han derre noe mer.
alsmark
08.03.2023 kl 15:17
10055
Tecinvest skrev Går seg til her nå ;)
Er det en teknisk motstand på 0,66? De som kan tekniskanalyse:) Har ligget mellom 0,65 å 0,66 en stund.
Var det noe lock up på emiaksjer her?
Når begynner investorer å selge emiaksjer, noen med erfaringer fra andre case?
Når begynner investorer å selge emiaksjer, noen med erfaringer fra andre case?
macland
08.03.2023 kl 15:30
9987
Ser ingen motstand før ca en liten på ca 73 øre,den neste i overkant av 90 øre,men sikkert andre tolkninger og.
Null
08.03.2023 kl 15:51
9864
ingen locup
De er vel startet det er vel slika t får de 10-15% er de fornøpyde, de tapte vel litt på FLYR så må ta det igjen her vil jeg tro
Om tre dager får vi vel melding om at både spetalen og fredly er på tur ut...
Selv har jeg kjøpt i dag og er fornøyd skal sitte til det blir 2 øre i kassa så får vi se...
De er vel startet det er vel slika t får de 10-15% er de fornøpyde, de tapte vel litt på FLYR så må ta det igjen her vil jeg tro
Om tre dager får vi vel melding om at både spetalen og fredly er på tur ut...
Selv har jeg kjøpt i dag og er fornøyd skal sitte til det blir 2 øre i kassa så får vi se...
Ja de er på vei ut, helt klart. Plukket litt til her idag, og får sitte en stund da👍
elnomi
08.03.2023 kl 16:18
9771
Stor motstand på 0,70.
Ingen bør betale mer enn 0,60 for denne aksjen.
Ingen bør betale mer enn 0,60 for denne aksjen.
oppturen
08.03.2023 kl 17:05
9600
Sukkers Rælly her i dag 😉
Gratulerer til dere som reddet stumpene.
Gratulerer til dere som reddet stumpene.
macland
08.03.2023 kl 17:59
9404
Tror ikke de som har deltatt i enisjonen er fornøyd med 5-6 øre aksjen. Heller ikke enig i stor motstand på 0,71. Større på 0,90-92. deretter åpent.
Hvem som kjøpte vet ikke jeg,men her er noen:
Nordic Mining hadde på forhånd opplyst at Iwatani Corporation og Orion Mineral Royalty hadde forhåndstegnet seg for henholdsvis 192 og 52 millioner kroner. Tor Svellands hedgefond Svelland Capital forpliktet seg til å tegne aksjer tilsvarende 104 millioner kroner, mens storeieren Fjordavegen Holding forpliktet seg til å tegne aksjer for 132 millioner kroner.
Selskapet opplyste videre at Arne Blystads Songa Capital og en rekke andre norske familiekontorer hadde forpliktet seg til å delta med ikke-spesifiserte beløp.
Hvem som kjøpte vet ikke jeg,men her er noen:
Nordic Mining hadde på forhånd opplyst at Iwatani Corporation og Orion Mineral Royalty hadde forhåndstegnet seg for henholdsvis 192 og 52 millioner kroner. Tor Svellands hedgefond Svelland Capital forpliktet seg til å tegne aksjer tilsvarende 104 millioner kroner, mens storeieren Fjordavegen Holding forpliktet seg til å tegne aksjer for 132 millioner kroner.
Selskapet opplyste videre at Arne Blystads Songa Capital og en rekke andre norske familiekontorer hadde forpliktet seg til å delta med ikke-spesifiserte beløp.
alsmark
08.03.2023 kl 19:23
9175
Tecinvest
08.03.2023 kl 20:04
9920
Det vises til Nordic Mining ASAs ("Selskapet") børsmeldinger 27. oktober om utstedelse av USD 100 millioner i en ny 5-årig senior sikret obligasjon ("Obligasjonen") og 3. mars 2023 om rettet emisjon av nye aksjer. ("Privat plassering"), konvertering av et konvertibelt lån ("Konvertibelt lån") og det foreslåtte etterfølgende tilbudet ("Etterfølgende tilbud"). Provenyet fra den Rettede Emisjonen er i samsvar med vilkårene i Obligasjonen blitt tilført Nordic Rutile for å fullfinansiere Engebø Rutil og Granat-prosjektet, og dermed er alle relevante finansieringsbetingelser for den lange stoppdatoen 9. mars 2023 oppfylt. Obligasjonen er fortsatt underlagt visse pre-utbetalingsbetingelser før inntektene kan frigjøres fra obligasjonsdepositumkontoen, inkludert standardbetingelser og full utnyttelse av egenkapitalen og royaltymidlene til Engebø-prosjektet. Oslo, 8. mars 2023 Nordic Mining ASA Nordic Mining ASA (www.nordicmining.com) Nordic Mining ASA ("Nordic Mining" eller "Selskapet") er et ressursselskap med fokus på avanserte industrielle mineraler og metaller. Selskapets prosjektportefølje er av høy internasjonal standard og har betydelig økonomisk potensial. Selskapets eiendeler er i Norden. Nordic Mining gjennomfører en storstilt prosjektutvikling på Engebø på vestkysten av Norge hvor selskapet har rettigheter og tillatelser til en betydelig eklogittforekomst med rutil og granat. I tillegg har Nordic Mining interesser i andre tiltak på ulike utviklingsstadier. Dette inkluderer patenterte rettigheter for en ny teknologi for produksjon av alumina og leting etter havbunnsmineraler. Nordic Mining er notert på Euronext Expand Oslo med ticker symbol "NOM".
Boss 99
09.03.2023 kl 11:16
9742
Blir nokk ikke i år vi bikker 0,75 kr. Her er det så mange agendaer har vert og vil bli enda fler men så mange aksjonærer tenker nå jeg.
elnomi
09.03.2023 kl 11:48
9653
Det flippes aksjer i NOM, selvsagt var ikke dette langsiktige investorer, ikke overraskende.
De rike blir rikere på bekostning av årlange trofaste aksjonærer.
Arne Fredly og Ketil Skorstad kjøpte aksjer i gruveselskapet Nordic Mining til stor rabatt. Nå ramler investorene nedover på aksjonærlisten.
https://e24.no/boers-og-finans/i/rl9rrl/investorer-flippet-gruveaksjer
De rike blir rikere på bekostning av årlange trofaste aksjonærer.
Arne Fredly og Ketil Skorstad kjøpte aksjer i gruveselskapet Nordic Mining til stor rabatt. Nå ramler investorene nedover på aksjonærlisten.
https://e24.no/boers-og-finans/i/rl9rrl/investorer-flippet-gruveaksjer
Boss 99
10.03.2023 kl 09:05
9130
Har på følelesennnnn at vi kommer under 0,600.
Se på FB at det er noen som ikke ønsker at det blir rep emi. Mer utvanning. Jeg tenker at det blir mere penger til Ivar den grusomme.
Se på FB at det er noen som ikke ønsker at det blir rep emi. Mer utvanning. Jeg tenker at det blir mere penger til Ivar den grusomme.
Redigert 10.03.2023 kl 09:07
Kratos
10.03.2023 kl 10:07
8990
Tok noen lodd her, de ørene ned til emiprisen betyr mindre når man får så billig inngang :)
5thplanet
10.03.2023 kl 10:36
8927
Det suger kraftig på kort sikt for gamle små aksjonærer, men investering i NOM nå kommer til å gi veldig god avkastning på sikt.
Ikke dumt
RT 0.62
RT 0.62
5thplanet
10.03.2023 kl 16:15
8426
Hvorfor skulle den gå under 0,60 når den er attraktiv på nivået den er på nå?
NOM er ikke en yolo aksje sånn som den var.
NOM er ikke en yolo aksje sånn som den var.
hmnei2
11.03.2023 kl 16:42
7876
Låner ett innlegg fra Erlend Henriksen på XI:
Dette *kan* muligens være positivt for NOM, ettersom det, så vidt jeg har forstått, ikke kun er mineraler brukt i kjøretøyer, som berøres av USAs IRA-lovgivning:
*EU og USA skal forhandle om mineraler*
10. mars kl 22:38 NTB
_USAs president Joe Biden og EU-kommisjonens leder Ursula von der Leyen er enige om å starte forhandlinger om mineraler som brukes i elbilbatterier._
_De to møttes i Det hvite hus fredag for å prøve å løse striden rundt Bidens støtte til klimavennlig teknologi._
_Stridens eple er den amerikanske milliardskattepakken som kalles Inflation Reduction Act (IRA). Den omfatter ordninger som er svært gunstige for selskaper som produserer klimavennlig teknologi i USA._
_I fredagens samtaler ble Biden og von der Leyen som ventet enige om å starte forhandlinger om mineraler som brukes i elbilbatterier. *Målet er en avtale som kan sikre at mineraler utvunnet i EU kan brukes til å oppfylle krav som stilles til kjøretøyer i IRA.*_
Dette *kan* muligens være positivt for NOM, ettersom det, så vidt jeg har forstått, ikke kun er mineraler brukt i kjøretøyer, som berøres av USAs IRA-lovgivning:
*EU og USA skal forhandle om mineraler*
10. mars kl 22:38 NTB
_USAs president Joe Biden og EU-kommisjonens leder Ursula von der Leyen er enige om å starte forhandlinger om mineraler som brukes i elbilbatterier._
_De to møttes i Det hvite hus fredag for å prøve å løse striden rundt Bidens støtte til klimavennlig teknologi._
_Stridens eple er den amerikanske milliardskattepakken som kalles Inflation Reduction Act (IRA). Den omfatter ordninger som er svært gunstige for selskaper som produserer klimavennlig teknologi i USA._
_I fredagens samtaler ble Biden og von der Leyen som ventet enige om å starte forhandlinger om mineraler som brukes i elbilbatterier. *Målet er en avtale som kan sikre at mineraler utvunnet i EU kan brukes til å oppfylle krav som stilles til kjøretøyer i IRA.*_
Enim-20
13.03.2023 kl 14:10
6596
Boss 99. Du var jo positiv til NM og Ivar. Hvorfor er det endret og hva gjør aksjen yolo nå?
Enim-20
13.03.2023 kl 14:54
6505
Men det var jo varslet hva som kom til å skje. Når du maler deg opp i et hjørne så er du lett å presse desverre
Billyjojimbob
13.03.2023 kl 15:40
6660
Har du hørt om noen som vil en småaksjonær vel noensinne?*kke jeg heller,kynismen rår mer enn noen gang og en kan kun stole på seg selv👍
Imponerende at den holdt seg så lenge over 0,60
Imponerende at den holdt seg så lenge over 0,60
rischioso
13.03.2023 kl 16:53
6518
Veldig å seig den var da - jeg skal ha 500k til og har ventet på at den skal falle under 0,6, men det ble kun en snarvisitt. Blir vel kanskje til at jeg må kjøpe på oversiden allikevel ...
Geir Rune L
13.03.2023 kl 17:25
6454
Var vel å forvente at kursen skulle ned til emisjonsnivå. Alle salg under er tap så vil tro den blir liggende rundt dette nivået en stund før melding om avlyst rep emi kommer. Har lastet så det holder i dag - nesten 6,5 mill aksjer. Så blir det bare å slappe av fremover og la tiden jobbe for avkastning.
Geir Rune L
14.03.2023 kl 11:40
5709
Gårsdagens "dumper" ser ut til å ta seg en pause eller har solgt seg ut. Spørsmålet er hvem dumper er og om det er tilrettelegger av emisjonen som har til oppgave å holde kurs rundt emisjonsnivå for å motvirke rep emisjon. Det ble omsatt over 50 mill aksjer i går - sikkert mange av de samme som ble rullert flere ganger men likevel trolig en stor nettoselger. Jeg er rimelig trygg på at nedsiden i aksjen er rundt kr 0,6, sikker kan man imidlertid aldri være om turbulensen på børsene fortsetter.
Kratos
15.03.2023 kl 08:45
5077
Skumlest denne tråden; trist for de som var inne når eminyhetene kom, men slik er børs noen ganger. Can't win them all. Tenker å ta noen lodd her i dag, synes den ser ut til å ha stabilisert seg rundt emisjonskursen, så grei risk / reward :)
Boss 99
15.03.2023 kl 12:02
4983
Bullfight skrev Nå er det mye "lirk å lur" på kjøperne.
Noen som fekk panikk og solgte med tap.
Nå utgår nok rep'emien ... til fordel for mange eksisterende og nye aksjonærer.. Da slipper man ytterligere utvanning.
åneiånei
15.03.2023 kl 15:47
5130
Rep-emi må kjøres! Nye aksjonærer trenger å bli litt utvannet.
Nom er faktisk en aksje som alltid skal vannes ut. Blandingsforhold en del Nom og minst 10 deler vann.
Nom er faktisk en aksje som alltid skal vannes ut. Blandingsforhold en del Nom og minst 10 deler vann.
Hellboy
16.03.2023 kl 12:07
4764
Jøsses, der fikk jeg et par hundre k til under emi-kurs. Hmmm, jaja. Håper fortsatt på rep-emi, men får se hva som skjer.
Pimpernell
16.03.2023 kl 12:42
4690
Hvorfor håpe på rep-emi når man kan kjøpe mye billigere over børs....? Pt. ca. kr 0.58...
Redigert 16.03.2023 kl 12:44
Boss 99
16.03.2023 kl 12:54
4715
Ja noen tenker bare på seg selv andre som har støtte dette oppover i 15 år, det blir en annensak.
Hellboy
16.03.2023 kl 12:54
5143
Bare for sikkerhetens skyld, dvs at om den i april er godt over 60 øre så blir jeg med ;)
Men, ikke så farlig lenger. Nå har jeg fått hanket inn 500k aksjer i dag til godt under emi-pris. Så har vel gjort min innsats i dag ;) Får se an i morgen og mandag om det blir enda mer, men foreløpig fornøyd :D
Men, ikke så farlig lenger. Nå har jeg fått hanket inn 500k aksjer i dag til godt under emi-pris. Så har vel gjort min innsats i dag ;) Får se an i morgen og mandag om det blir enda mer, men foreløpig fornøyd :D