!!NOM!! Veldig,veldig snart til 50 kr Like om hjørnet!!!

Boss 99
NOM 11.07.2022 kl 14:56 613018

Alle finansiering er på plass!!! Her er det bare å gunne på. Alt er solgt av produkt i de første 5 år. . Løp å kjøp.
Dette er utvilsomt det lengste hjørnet på kloden.
Redigert 21.02.2024 kl 11:49 Du må logge inn for å svare
investorK
10.01.2024 kl 18:14 6217

Bikker kaaaanskje over 0,9, så daler den tradisjon tro ned til rundt 0,65 igjen. Hehehe :)

Dommen blir selvsagt også anket helt til Høyesterett, så vi er ikke ferdig enda, dessverre.

Det er bare trist at Naturvernforbundet må brenne bort så mye penger på dette tøvet, når de kunne brukt disse på ordentlige miljøsaker istedet.
nordnes
10.01.2024 kl 18:00 6291

Etter denne dommen blir det vel lettere å regne på verdiene.

Hva tror dere den starter på i morgen?
Redigert 10.01.2024 kl 18:01 Du må logge inn for å svare
Investman
10.01.2024 kl 17:57 6338

Noen visste nok om dette utfallet kan det se ut som når vi så utviklingen i dag!?
Boss 99
10.01.2024 kl 17:50 6414

Var aldri i tvil på denne saken. Dette var vel den minste hinderet vi har hatt på 17 år.
Kontur
10.01.2024 kl 16:21 6845

Kjøpte meg noen hundre tusen lodd i lotto.
Blir det opptur i morgen, jeg satser på det. 50% opp.....
Boss 99
10.01.2024 kl 16:12 6898

Da rykker vi tilbake til start....
Billyjojimbob
10.01.2024 kl 15:19 7173

Spennende om trenden er riktig 17,45👍
OZZY
10.01.2024 kl 15:05 7261

Boss 99 skrev Så bra...
Fossum virket rolig og trygg
Redigert 10.01.2024 kl 15:08 Du må logge inn for å svare
Hellboy
10.01.2024 kl 13:49 6408

Ja, ikke så rart. Alt under krona er jo uansett latterlig billig.

Men blir spennende å se hvor vi ender ila uka.
Investman
10.01.2024 kl 13:27 6553

Da ble det litt fart i dag ;)
Hellboy
10.01.2024 kl 12:39 6735

Dette er vel ikke overraskende?

Vi var på samme nivåer i romjulen, så det skulle egentlig bare mangle.

Og som vi alle vet skal vi mye mere opp det neste året, det tar bare tid. I dag er det litt volum igjen, og muligens noe FOMO. Som jeg skrev for en tid tilbake tror jeg også kursen vil gå betydelig uavhengig av resultat i saken mellom "miljøvernerne" og Staten.
Hellboy
09.01.2024 kl 11:59 7464

Altså, konspirasjonsteorier på 0,75% stigning som er marginalt over børs er bare tåpelig.

Kan jo også nevne at nom "trekker ned" snittavkastningen min i dag. Så hva skulle man si da om de øvrige?
Hellboy
09.01.2024 kl 11:53 7377

Nei, bare at det er blitt litt volum.

Kommer til å fortsette opp :D
Boss 99
09.01.2024 kl 11:46 7401

Boss 99 skrev Stay calm.
Kan det se ut som noen vet noe mere en andre nååå...
Ransen
08.01.2024 kl 23:06 7034

Ja man vet aldri med børsen. Alt ser ut til å lekke som en sil, men selve rettsaken og dommen er visst vanntett inntil onsdag
Troll_Leff
08.01.2024 kl 22:57 7024

Myye rart som skjer på OSE. De trengte vel denne utsettelsen, for å bruke tiden å tømme seg for emi aksjer med gevinst.
Ransen
08.01.2024 kl 17:48 7458

Bare vent til onsdag da alle som har litt angst for utfallet av rettsaken skal inn igjen. Teknisk er det egentlig lite som stanger imot til kr 1,86.
Nå er det ekstrem mangel på titan, så at selskapet kan få en verdi på noen mrd er vel med rette..
Boss 99
08.01.2024 kl 16:26 7606

Greide oss i dag oxo uten å gå nordover. Så herlig, benytte anledningen sier helt sikkert desse nye aksjonærene. Men det gjør ikke vi som sitter og har sittet med ræva full i mange år nå. Vi som har vært med å gjort dette mulig.
kaunis
08.01.2024 kl 14:04 7728

Alvoret, ikke bare i uforstanden som vi tidligere har opplevd, men den totale mangelen på magemål fra Samene , som ALLTID er i mot en hver utbygging, ikke bare i Finnmark men hele NORGE. Ser vi til bake på utbyggingen av kraftverket i Alta elva og den enorme motstanden fra den kanten da, og all motstanden de har oppebært i ettertid, så hadde det ikke vært mange arbeidsplassene i Finnmark i dag. Alta vassdraget bør oppgraderes til max mulighet for å utnytte den rene energien vi har i Norge i dag. Hadde vi ikke hatt dette kraftverket kan en bare tenke seg hva prisen hadde vært i dag på de kaldeste dagene. Det er jo nettopp der samene bor, på vidda (regner ikke med OSLO samene) , og der er det kaldt under -15* / -40* hele den lange vinteren i gjennom, de bruker mye strøm pr person der. Men protestere mot all utbygging det gjør de. Vi skal bruke naturen med fornuft, men ikke utøve uforstand ved ikke å bruke den. Dumhet og grådighet hand i hand, er ingen god kombi. Det er i dag så mange krav som skal oppfylles før store utbygginger kan startes at det skulle ikke være rom for så enorme motstad som en ser enkelte ganger. Alle vil ha det bra og mange arbeidsplasser der de bor, men bakstreverne bryr seg ikke om det, de ser bare idiologien.
YNWA250505
08.01.2024 kl 12:43 7748

Med den regjeringen vi har i dag med SV på slep så r det klima og miljø som betyr alt. Verden trenger denne gruven, men det driter jo disse fantastiske miljøfrikene i. Nå håper jeg bare NOM vinner i retten og vi kan sette fart. At det finnes mennesker i Norge som fortsatt stemmer rødgrønt er ikke til å tro.
Hellboy
08.01.2024 kl 12:24 7621

Ikke glem helsevesenet ransen ;) de fleste metallimplantater er også titan iom at det ikke tuller til muligheten for mr skanning som andre metaller gjør.
Ransen
07.01.2024 kl 18:33 8186

Per nå er det stor mangel på titan i verden, og det begynner å tære på f. Eks deler til krigsmaskineri, våpen og fly/ helikopter.
Som kjent så brukes rutil til fremstilling av titan. Normalt så vil prisen stige på produkter det er knapphet på eller i værste fall total mangel på. Tør ikke å tenke på hvilke priser som kan oppnås, men at de første 5 års produksjon allerede er reservert sier litt om behovet.
Tenker det smitter over på aksjekursen etterhvert.
tgn159
07.01.2024 kl 17:59 7998

Er det noen som har oversikt over dagens rutil og granat priser? Evt. med link til graf og historiske priser. Kikker litt på nett og kan ikke finne noe pålitelig informasjon etter 2021. Prisene som ble nevnt og brukt i regnestykke postet i NOM forum i Mars-april i fjor var 1400$/tonn for rutil og 250$/tonn for granat.
Hellboy
05.01.2024 kl 16:20 8294

Og nå har jeg vel vært med her fra starten og lært mye, vært med på alle emisjoner de siste 20 årene...

Men her alt tjent gode penger, og mer blir det. Men jeg kunne tjent enormt mye mer om jeg ikke hadde vært med fra start og heller ventet. Det er læring for meg
Hellboy
05.01.2024 kl 16:13 8258

Takk, shipping er jo største investeringen min p.t, og da fornuftige shippingaksjer ;)

Og nei, jeg skal vel ikke ta opp konkurransen med Huitfeldt om å bli ambassadør over dammen, da jeg vet at jeg har lite diplomatiske evner når jeg snakker med folk jeg tenker på som idioter :D Men, de som er oppegående ser på meg ganske annerledes om de kjenner meg. Litt som nicket mitt.

Ifht NOM og den rettssaken mellom NU og Staten som NOM ikke er del av, så ser jeg som nevnt tidligere bare oppside uansett hva resultatet blir.

Og ifht shorting, joa, husker det du nevner med at vi i "gamle dager" måtte handle "aksjeposter", ellers fikk vi høyere kurtasje. Jeg er uenig og syns det er mye bedre at vi nå kan handle enkeltaksjer. Forøvrig kan vi være enig ifht algoritmehandel, og også indeksfond som er litt av samme greia. Men det er en annen tråd, diskusjon og bør helst tas over et fysisk glass :D
longterm
05.01.2024 kl 15:57 8163

Kjenner deg fra et par shippingtråder som langsiktig investor med fornuftig investeringsstrategi (og nei, diplomatisk er ikke et adjektiv jeg forbinder med verken deg eller nicket ditt ;) ). Sånn sett kan jeg godt forstå at reisen i NOM har vært helt grei for deg. For de aksjonærene som gikk tungt inn tidlig og ikke har hatt samme evne eller mulighet til å akkumulere underveis, fortoner nok virkeligheten seg noe annerledes. Jeg vil tro også for ledelsen i selskapet; det har faktisk vært et par emisjoner på veien man var alvorlig bekymret for at ikke engang ville være mulig å fylle. Rabatten man ble tvunget til å gi ved emisjonen i begynnelsen av mars, sier også sitt.

Kursutviklingen siden mars har, som du påpeker, vært god og det er forståelig om noen velger å ta gevinst. Selv det at man har staten på sin side er slett ingen garanti for at høyesterett vil konkludere i NOMs favør, så det finnes fortsatt risiko.

Så er vi åpenbart uenige om hvorvidt shorting er bra eller ikke. Jeg ser både positive og negative sider, men spesielt det at myndighetene gjorde knefall for storkapitalen ved også å tillate uhemmet algoritmehandel (tenker spesielt på at man kan handle en og en aksje uten å måtte betale kurtasje for annet enn samlet ordre), mener jeg har gitt store investorer muligheter som både favoriserer dem ift øvrige investorer og som kan gjøre det vanskelig for selskaper i en ømtålig oppstartsfase hvor de har behov for kapitaltilførsel. (Gudene skal vite at denne fasen er sinnssvak lang for dem som satser på å sette i gang gruvevirksomhet i Norge.) Hørte forresten en interessant debatt på CNBC her en kveld hvor det ble stilt spørsmål ved om algoritmehandelen, ettersom den etter hvert utgjør en så dominerende andel av samlet handel, rett og slett kan utgjøre en trussel mot finansiell stabilitet. Dette fordi algoritmene utelukkende er konstruert for å kunne tjene på teknisk handel - helt uten hensyn til fundamentale forhold. Men dette får evt bli en diskusjon for andre tråder.. :)
Hellboy
05.01.2024 kl 15:14 8174

Takk, takwe. Personlig tror jeg at sjansen for å ligge mellom 65 og 70 øre er tilnærmet null.

Oppsiden er derimot ganske så god, men det tar tid, som enkelte på NOM-trådene ikke skjønner. TS er en av de som burde slutte med enkeltaksjer og heller spare i fond. Samme med en eller annen Audi-sjåfør. Audisjåfører har jo tatt over som de største idiotene på veien og, så ikke rart at man ikke vet hva man driver med på børs. :D

Men, ifht risikoen. Jeg akkumulerer i alle fall stadig :D
Takwe
05.01.2024 kl 14:46 8153

Gruvedrift er gruvedrift. Her kan mye skje. Jeg tror fremdeles at sjansen for at kursen ligger mellom 65 og 70 øre er større enn 80-90 øre før den 10. januar. Som Hellboy påpeker så har kursen gått 33% siden emi. Mange har mye fortjeneste og vil trolig sikre dette fremfor å ta risiko på et negativt resultat i forbindelse med rettsaken. Det er 25% opp til kr. 1,- som er en realistisk aksjekurs ved positiv resultat (her er det fullt mulig å kunne komme seg inn på veien). Det er 50% ned til 40 øre som kan vere et sannsynlig kursmål ved negativt resultat. Fallhøyden er altså meget stor, tar folk den risikoen? Jeg tror mange vil sikre i forkant? Hva tror dere?