Hvorfor kjører FPC piloter?

Sente
IDEX 08.11.2018 kl 21:41 7492

For de har ingen produksjonsklare sensorer :)

Men i all seriøsitet, så er jeg ikke bekymret over at FPC kjører piloter med Mastercard kort. Idex har gjort dette i flere år med sine sensorer og utviklet disse over tid til de har en produksjonsklar sensor for markedet.
Hva fremtiden bringer er det ingen som kan spå, men å tro at Idex er ute av dette løpet nå som de er ferdige med pilotene er kortsynt.
Redigert 20.01.2021 kl 23:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.11.2018 kl 14:52 1791

På Idex trådene har vi mer enn nok med "surmagen"
Møyfrid
24.11.2018 kl 17:54 1940

Nå er jeg ikke sikker på hva du sa, men legger man menighetens uttalelser til grunn var det ikke før etter Italia nyheten at disse trails og piloter ikke betydde noe....

Men da er vi enige.

Så det er altså salget som bestemmer. Markedet spås å være enormt. Det var og er også mobilmarkedet. Der tapte verdenslederen så det sang. Jeg tror det vil skje igjen.

Og er det ett marked jeg tror minst på for verdenslederen er det Kina. Det er det mange grunner for. Mange er allerede nevnt.
Sente
24.11.2018 kl 17:29 1956

"Men trails og piloter, for all del - men det betyr så langt ingenting"
Dette sa jeg før Italia nyheten, så det bra du er enig med meg.
Alle som ønsker en del av dette markedet kommer til å kjøre piloter. Resultatet får vi i løpet av 2019.
Og ja, jeg regner med Idex har munnkurv. Dersom banken ikke ønsker denne informasjonen ut på markedet, muligens av konkurranse grunner, så bør jo ikke Idex bryte dette. Det ville vært uprofesjonelt.
Men de bør da fortsatt oppdatere markedet. Eller ville det vært best for alle om vi fikk inntrykk om at kun FPC var relevante?
Møyfrid
24.11.2018 kl 13:10 2031

Ingen vet vel om verdenslederen er billigere enn FPC så lenge det aldri nevnes ett tall. Denne gangen nevnes jo ikke en gang landet. Forøvrig ser jeg ingen utfordring at det Feitian kjører pilot med verdenslederen. Hvorfor skulle de ikke det? Siden meldingen er såpass kryptisk, så kan det virke som om verdenslederen har fått munnkurv, men må allikevel må melke den lille dråpen de kan. Det kan godt være at FPC og kjører piloter med Feitian, men ikke ser noe hensikt i å melde. Siste setning vil du nok se på som tullete baissing, men jeg mener å huske at verdenslederen var hoffleverandør og eneste med god nok "sertifisering" hos Mastercard, men det ble stille i fjøset da Mastercard lanserte FPC i Italia med brask og bram (!). Nå står Filippinene for tur.

Så her er ingen valgt, intet er solgt, intet er avgjort.

Men trails og piloter, for all del - men det betyr så langt ingenting. I 2022 får vi svaret.

Cardinal Redux.
Sente
24.11.2018 kl 12:55 2045

https://www.idexbiometrics.com/asian-bank-pilots-feitian-biometric-card-with-idex-dual-interface-sensor-2/
Så er det slik at Idex var billigere i Asia enn FPC, derfor valgte denne anonyme banken en pilot med Idex sensor og ikke FPC? Eller var det Feitian som valgte Idex sensor fremfor FPC sensor? Begge er jo tross alt inne hos Feitian. Tror du må forklare hvordan dette virker og hvorfor Idex er valgt fremfor FPC her.
Møyfrid
12.11.2018 kl 22:15 2293

Forøvrig har jeg vel aldri sagt jeg er positiv til FPC.

Men jeg legger merke til at de har et voldsomt moment for tiden.

Men, det er ikke det samme som at jeg er positiv. Det handler rett og slett om å tjene penger.Det er det ingen som gjør pr dd.

Møyfrid
12.11.2018 kl 22:11 2299

Hvilket år tenker du disse kvartalene kommer i?
Redigert 12.11.2018 kl 22:13 Du må logge inn for å svare
Humle
12.11.2018 kl 21:43 2338

Møyfrid.... hva får du ut av dette? At du er sterkt positiv til FPC kontra Idex er oppfattet av de fleste her. Alle som har valgt å investere i idex har nok mer eller mindre sett at gjeld bygger seg opp, så du trenger ikke påminne «menigheten din». Jeg mener idex er inne i en god tid, hvor de nå bygger opp et nettverk av kunder som begynner bestillinger. Om det gir gevinst får vi antakelig ikke se før ut i q2 - q3. Må ha litt tidsperspektiv.
Møyfrid
12.11.2018 kl 21:23 2366

"tanker og ønsker"

Der har du kjernen til menigheten.

Andre kalle det drømmer.
Slettet bruker
12.11.2018 kl 14:54 2453

Dette er meget gunstig for Idex. Viser T det er et marked som skal deles mellom flere og der Idex kommet til å få sin store del av kaken. Helt i tråd med s.Seearingens tanker og ønsker.
Møyfrid
12.11.2018 kl 14:21 2499

Fra John8:

Sensor i FPC 1300 serien på IDEMIA kort brukt av en av Europas storbanker Societe Generale:
Sikkerheten antas så god at banken som en forsøksordning har opphevet taket på EURO 30 pr transaksjon:

https://www.biometricupdate.com/201811/societe-generale-removes-contactless-transaction-cap-for-trial-of-idemia-biometric-payment-cards

Så står Italia og ikke minst Japan for fall.

FING har altså bena solid festet hos både Mastercard, VISA og et utall bankkort. Jeg tipper UnionPay er neste.

Hva skal verdenslederen svare med? Fransabank 2?
Møyfrid
10.11.2018 kl 09:55 3179

Men dere skal ha for alle de patetiske unnskyldningene dere alltid klarer å hoste opp. Minner meg litt om Atle Antonsen med den "sinna mannen" :-)
Møyfrid
10.11.2018 kl 09:53 3182

Jada, det finnes et utall grunner til at denne kursen er på veg nedover, men poenget mitt var hvor kursen ville vært om det var verdenslederen som kunne tatt æren for dette på presentasjonen. Og når det gjelder produksjonskapasitet er det vel fortsatt kun Fransabank som tilbyr kort til sine kunder, dvs kun til Gold-memebers. Og så lenge de ikke er contactless er det ikke sikkert det blir storm rundt disse. Nei, jeg stiller et Stort spørsmålstegn ved hvorfor det sitter Fing sensor i et MC kort fra Gemalto. Er det cardinalsensoren II vi er vitne til?
Slettet bruker
10.11.2018 kl 09:37 3198

Petter.
Dette er Stan S også inne på i sin Q3 presentasjon. Han er meget glad for at det finnes flere aktører som drar markedet fremover.
Sente
10.11.2018 kl 08:19 3240

Husker jeg rett så gikk kursen opp dagen Italia piloten startet og det ble kjent at FPC var leverandøren. Så hvis du påstår nedgangen skyldes denne piloten tror jeg du tar feil.
Det er nok andre grunner til at kursen raste etter Q3 presentasjonen. Som f.eks. at TTT.
rieg
09.11.2018 kl 18:08 3430

Godt sagt Petter...:)
Slettet bruker
09.11.2018 kl 17:57 3448

For en merkelig tråd..? Hvorfor være så bekymret for FPC? Selvfølgelig får FPC også kort, noen som tror noe annet?? Det er mer snakk om, blir det en standard med betalingskort m/sensor?? i så fall blir IDEX vellykket, også FPC selvfølgelig... Men her bør jo det snakkes om IDEX, eller?? Jeg er ikke redd FPC, de hjelper nesten markedet til å vokse og gjøre seg klar for kort m/sensor... GO STRONG FPC sier nå jeg.. Dette markedet får vi begge to ;)
Redigert 09.11.2018 kl 17:58 Du må logge inn for å svare
Sente
09.11.2018 kl 17:36 3479

Han sa de hadde jobbet sammen med Mastercard i 4 år og jobber fortsatt med dem. Han sa også at hverken Idex eller FPC har kapasitet til å produsere nok sensorer til å mette markedet og at konkuranse er sundt. Dersom kun Idex hadde vært i dette gamet ville det ikke vært snakk om milliarder av kort med sensorer. Jo flere leverandører jo bedre.
For å si det slik, du er den personen som reagerer mest på dette.
Redigert 09.11.2018 kl 17:39 Du må logge inn for å svare
Møyfrid
09.11.2018 kl 17:22 3495

Til dere som var på presentasjonen. Hadde Stan noen forklaring på hvorfor Mastercard valgte bort sin hoffleverandør for et så spennende og stort marked som Italia, så tidlig i det gryende markedet? Man trenger jo ikke være analytiker i Sparebanken Vekst for å forstå at kursen mest sannsynlig ville vært et sted mellom 6 og 7 om Mastercard hadde vært trofast. Dette må jo være voldsomt irriterende for investorene? Hadde ikke disse et nærmest ekteskap å regne i denne fasen? Jeg ville vært fly forbannet.
Møyfrid
09.11.2018 kl 11:20 3635

...i Italias største bank - med Mastercard som på laget..

Det er nok større enn å kunne tilby sensor i kort til gull-medlemmer i Libanons 4 største bank :-)

Dessverre.
Møyfrid
09.11.2018 kl 11:08 4221

Gemalto må ha vært særs fornøyd med sensoren ettersom de velger denne til et så stort prestisjetungt prosjekt som det i Italia. I tillegg med selveste Mastercard. Ikke rart kursen til Fingerprintcards har gått.
Møyfrid
09.11.2018 kl 10:49 4247

Gemalto jobber nok med alle, men denne er linket fra FPC selv og kortet refererer til deres test på Bank of Cyprus.

Nå kjøres samme løsning ut i Italias største bank. Contactless med EMV sertifisering.

Og, som sagt FPC sensor - dere vet det lille svenske selskapet som hele tiden løper etter verdenslederen.
Req
09.11.2018 kl 10:43 4258

Det ser ut som du har rett Sente, zoomer en inn er det prikkede gull hele veien rundt sensoren. Gemalto + VISA + IDEX i Italia neste år med Tier2 bank?
Sente
09.11.2018 kl 10:38 4272

Og bildet viser veldig klart en gul prikkete rammen rundt sensoren...
Er det mulig de jobber både med Idex OG FPC?
Redigert 09.11.2018 kl 10:38 Du må logge inn for å svare
Møyfrid
09.11.2018 kl 10:35 4283

Gemalto om sitt EMV kort:

https://www.gemalto.com/financial/cards/emv-biometric-card

Med sensor fra FPC!
Møyfrid
09.11.2018 kl 10:29 4298

FPC feilet i mobilmarkedet :-)

Hvordan gikk det med verdenslederen og deres cardinal-sensor?

Si meg, begynte du å følge med på dette markedet i går?

"Både FPC og NEXT følger etter IDEX"

Det blir bare ikke dummere.
Redigert 09.11.2018 kl 10:29 Du må logge inn for å svare
Req
09.11.2018 kl 09:58 4330

Både FPC og NEXT følger etter IDEX og satser på biometriske kort fordi de ser stort marked i dette. FPC feilet i mobil sensor markedet og NEXT, tja var det 5000 solgte sensorer i India til Aadhaar? Ikke mye det men leste det et sted tidligere.
Møyfrid
09.11.2018 kl 09:35 4387

Godt kjøp så langt, Harris, men jeg vet ikke om de som kjøpte på 120-170 er enig, og i tillegg har vært med på emisjonene.

Men, en fin utvikling i (ikke haussende) avtaler har det vært, og markedsverdien er fortsatt lav, i forhold til andre.

Men sitt for all del ikke i selskaper du er overbevist over at kan lykkes uten å være kritisk.
harris73
09.11.2018 kl 09:23 4414

Da jeg kjøpte Next på 34 kr, var det en stor klagegjeng I aksjen, deriblant Møyfrid. Så gikk vi til 40 kroner. Alt var galt da også. Jeg mente den kunne gå til 60 både fundamentalt og på TA. Så var mye galt til 50. Nå er vi snart I 60 kr der. Hva kan man lære? Gå tilbake I kommentarene av og til og se hva som ble riktig. Pro and cons er viktig. Og sitt I aksjer man er overbevist vil gjøre det bra. Om man er for negativ, skift til ny aksje.
Møyfrid
09.11.2018 kl 09:07 4465

Nei, helt feil i forhold til hva jeg tror.

Verdenslederen får sin del av kaken, akkurat som den fikk ved penetreringen av mobilmarkedet.

Det er det ingen tvil om.
rieg
09.11.2018 kl 08:46 4504

Kurs nedgangen i går var overdrevet. Håper mange benyttet muligheten til å kjøpe seg inn. Jeg fikk fylt på med mye billige aksjer...Vi skal nok raskt godt opp på 5 tallet igjen.
Slettet bruker
09.11.2018 kl 08:22 4564

Møyfrid
Jeg er imponert over ka du vet,og Du er så sikker på det du skriver.
Så da blir vel det ikke noe markede på Idex,men bare alle di andre som får levere.
Møyfrid
09.11.2018 kl 07:52 4626

Da finner jeg det merkelig at de gjør en så stor greie av det, i en så stor bank. Det henger ikke på greip.

Og hvor står det at testen kun gjelder sensoren? Og tror du virkelig ikke Gemalto har testet denne før de sender den ut? At dette liksom er beta dag 1 for FPC? Du har ikke fått med deg de tidligere testene med bla Visa. Jeg tipper mastercard bryr seg like lite om hvem som har produsert sensoren som du bryr deg om hvem som har produsert abs systemet på bilen din. Du er opptatt av at det virker og stoler på at bilprodusenten (kortprodusenten) har gjort jobben sin.

Kortet skal testes i det Italienske markedet.

Funker det blir der utrulling. Med T-shape.
Sente
09.11.2018 kl 06:57 4699

God morgen
Har nok ikke tippet for meg. Men lurer på om det har tippet for deg. Hva mener du poenget er med denne piloten om ikke å teste sensoren til FPC?

"FPC kjører ikke piloter eller trails, de er valgt med av de som selger seg inn til bankene. De velger de dem har mest tro på og ikke minst har best pris og enklest integrasjon."
Det eneste nye i disse kortene som skal testes, er sensoren. Da velges en sensor som trenger testes. Idex sin sensor er produksjonsklar og trenger ikke testes lengre.
Redigert 09.11.2018 kl 06:58 Du må logge inn for å svare
Møyfrid
09.11.2018 kl 00:08 4895

Kommer forøvrig ikke over meldingene fra Gemalto/Fing i går.

Helt fantastisk.

Jeg trodde det skulle bli stille i fjøset, men det rautes høyere enn noe gang.
Brenner det?
Men det er vel slik at husdyra blir i fjøset, når det brenner. Det er der de føler seg trygge. Venter på hjelp. I dette tilfellet en ny emisjon for å holde liv i storbonden, og ikke minst odelsgutten fra Evenstad.

Lykke til!
Møyfrid
08.11.2018 kl 23:56 4930

Kjører Sony som er vanntett, med Fing sensor, så jeg kan svare om det kniper... ?
Møyfrid
08.11.2018 kl 23:51 4962

Det er du som påstår at de er gode og fremtidsrettede, ikke jeg.

Det er vel du som er svar skyldig?

Eller har du tester å vise til?

Uansett merkelig at Gemalto skulle sette troverdigheten på spill i Europa ved å kjøre trails med MC logo i en italiensk gigabank uten å velge den mest fremtidsrettede...