OSEBX: 2 streker i chartet - og du ser LYSET!

Hammers
HAMMER 09.11.2018 kl 02:10 39582

Jeg har tatt en SEN dusj. Så har jeg fylt et glass vin i påvente av at "håret skal tørke".
Greit å ha noe å skylde på når man koser seg og har på Radioresepsjonen med sin "fjortishumor" i bakgrunnen! Humrer av tullet!
Så har jeg tegnet 2 linjer i det logaritmiske chartet til OSEBX.
DERETTER så jeg LYSET!

For en tid tilbake skrev jeg en tråd om et mulig teknisk brudd i hoveddiagrammet.
Bruddet kom og det forverret seg - før det etter hvert kom en pos rekyl til dagens nivåer.
Når jeg nå tegnet 2 streker så jeg med ett lyset - etter en noe uforklarlig stigning.

1. Chartets negative brudd kom i oktober - da følgende fallende linje ble brutt: Topp juni - via topp juli - via 2 bunner - til dagens.
2. DAGENS nye linje: Stigende fra topp v/840 i jan - via 3-4 naturlig bunner og TIL den toppen vi så for 1-2 dg siden - før fall.
(linje 2 kakket OSEBX i skallen - og tilbakefall).

Kursen ligger i dag i en LITEN kile like bak skjæringspunktet mellom disse to VIKTIGE linjene.
Det blir mest trolig fortsatt stigning dersom OSEBX først bryter opp og OVER lj 2. Visa versa dersom lj 1 først brytes på vei ned!
Deretter (vel, tidligere....) registrerte jeg at olja hadde falt 2% det "siste døgnet" - noe som IKKE lover ikke bra for fredagen.

Så har jeg i bakhodet den smått kaotiske finanssituasjonen som med ett har dukket opp i Italia.
Statsbudsjettet som innen fk tirsdag må godkjennes av EU. Faller ikke dette på plass KAN det etter hvert bli økonomisk kaos innen EU.
Italia har unionens ca 3. største økonomi - og ringvirkningene blir BETYDELIGE dersom dette eskalerer til to steile fronter.

De aktørene som styrer børsen i stor stil er nok vel kjent med disse fundamentale forholdene - så det skal bli spennende å se hva som nå skjer fram mot helga + i starten av kommende uke. Om de store begynner å selge seg ned - eller om det hele kun blir registrert med et skuldertrekk?

Tegn de to linjene i eget logaritmisk chart (med tegneverktøyet i 71 dg chart) - og se hvem av de to som først får brudd! Kan være lurt!

Hilsen Hammers.........nå med tørt hår, tomt vinglass - og to øyne som lengter etter MØRKE!
Redigert 21.01.2021 kl 02:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.11.2018 kl 13:06 14105

Hei Hammers! Håper det hjalp litt å være i nattens mørke da jeg er redd lyset blir skarpt de neste dagene!!!

Idag faller oljen med vel 2%. Premarket i USA er kl. 13.00 ned 0,90% på SSP-indeksen og minus 1,75 på Nasdaq. Oslo Børs er ned med 0,8 % til 886 poeng. Fortsetter det litt lenger ned, har vi brudd, med på golden cross, både ved at 100 dagers gj.snitt bryter 30 dagers, og aksjekursen bryter 10 dagers gj.snitt. Da ser jeg på chartet til NetFonds. Det stemmer vel ganske godt med dine spesialkonstruerte charts, og vi kan få en solid nedgang. Stemmer det?

Jeg solgte meg ut i Next i går fordi jeg synes markedet ser litt skummelt ut igjen.

Dessuten har Next sluppet flere nyheter på bare en uke, med dertil en pen kursoppgang. Det kan se ut som man planlegger en emisjon, men måtte ha kursen opp en god del.
Hammers
09.11.2018 kl 13:25 14078

Ja, har akkurat sjekket chartet mitt i forhold til de 2 linjene......og i skrivende stund har linje 1 fått brudd. Linja som varsler kommende fall.
OSEBX kan fortsatt hente seg inn mot børsslutt, men greit å være litt på tå hev i tiden framover.
Også jeg solgt meg ut i går + de to foregående dagene. Ut av PEN, ELK og FLNG. Så langt helt riktig vurdert.

Hilsen Hammers........som nå lar børs være børs......til fordel for en treningsøkt.
Slettet bruker
09.11.2018 kl 13:30 14063


Oj,oj, det er nære på. Men det er litt godt å slippe stresset rett før et salg....

Jeg skal også på trening - i e.m. Med badstu og hyggeprat.

Ønsker deg en god strekk - av beina, altså - og ikke av strikken. For strekkes den for langt, så.....!!!!
Hammers
09.11.2018 kl 22:46 14010

Ved børsslutt fikk OSEBX brudd på linje 1 (ref hovedinnlegg) - og et varsel om fallende kurser i tiden framover!
Et salgssignal ble gitt i mitt linjediagram. Sjekket NorskBulls (Candlesticks) i ettermiddag: Et salgssignal ble utløst I DAG.
https://www.norskbulls.com/SignalPage.aspx?lang=en&Ticker=OSEBX.OL

USA temmelig svak i kveld, selv om børsen hentet seg NOE inn mot slutten. ALT FALT:
Dow 0,77%, S&P 0,92%, NASDAQ 1,65%, OIL 1,43% til 59,80.

Det virker som også neste uke blir av det spennende slaget - og i tillegg har vi det italienske budsjettet på tirsdag!
Skjærer det seg med dette kan det fort komme alvorlige tilbakeslag innen EU.......med spredning.
https://e24.no/makro-og-politikk/italia-nekter-aa-godta-eus-budsjettslakt/24488276

Hilsen Hammers
Redigert 09.11.2018 kl 22:49 Du må logge inn for å svare
Norwege
10.11.2018 kl 00:38 13933

Duket for 840,790 og ordentlig bunn er det vel strengt tatt ikke før ca 650. Da er jeg hundre pst bull igjen om det ikke er ww3.
Skal nok noe til før vi er der, men med litt «hjelp» fra Italia og oljepris, så er nok muligheten der det kommende året.
Men, man må selvfølgelig leve i nuet og snu kappen etter vinden underveis.
Mvh krakknissen N

Må få understreke at jeg mener at toppen godt kan komme for test både en og to ganger før 650, og at jeg derfor vil snu meg litt etter som veien går seg til.
Redigert 10.11.2018 kl 00:57 Du må logge inn for å svare
Hammers
20.11.2018 kl 21:19 13598

Pussig nok ikke mange som har lest denne tråden (kun ca 6-700) - eller kommentert det som ble sagt (kun et par mann).

Her ble det levert KLOKKEKLARE gullkorn ved hjelp av TO linjer i et chart, en varm dusj, et godt glass vin en sen nattetime, et snev av intellekt fra leseren - og ikke minst tiltro til den man leser!

OSEBX sto da i ca 886 - mot dagens 840.......og et soleklart salgssignal ble gitt på formiddagen - fredag den 9/11. Kun TIMER etter at TS først så lyset"....?! DERETTER holdt børsen seg flat den påfølgende mandag - før den på TIRSDAG innledet sitt STUPDYKK.
Altså - helt etter "programmet" - men med EN dags betenkningstid - noe som gjorde TS en smule betenkt mtp egne "evner"!

JA, bare en smule.....???!

Hilsen Hammers.......som regner med at MANGE der ute nå har tapt 1000-vis av KR på å overse denne - og ikke minst BUDSKAP
Redigert 20.11.2018 kl 21:44 Du må logge inn for å svare
Ta invest
20.11.2018 kl 21:44 13502

Må si du treffer veldig ofte Hammers ! Kred for det!
Slettet bruker
20.11.2018 kl 22:57 13348

Nå skal jeg ikke ikke jeg ta munnen for full Hammers med å kalle deg for et Teknisk vidunder.
Man du verden så du traff.
Er heldigvis i pluss på mine Elkem aksjer.
Vi må ikke glemme så inderlig.. at alle aksjer som blir solgt.. blir kjøpt..
Så Hammers, mitt spørsmål.. Hvor tror du bunnen er?
PS. Jeg har lytet og lest deg ofte..og hørt på dine råd.
Barbro
Møyfrid
20.11.2018 kl 23:20 13269

Man blir ikke profet i eget land :-)
Hammers
20.11.2018 kl 23:35 13215

Takk for tilbakemld, TA og B (og M).
Jeg synes det meste virker utrolig ustabilt for tiden, og vil ikke si mer eksakt enn det jeg har gjort om videre nivåer.
Enkeltaksjer fyker ned 5-10% (Nano 15%) på OSEBX, Crude Oil ned 6-7%, og ca 2% i snitt på indexene i USA. Alt på EN dag!

Tror det beste er å avvente utviklingen og se hvor/når det hele stabiliserer seg.
I hvert fall ikke prøve seg med noen "tunge" - og LANGVARIGE innhopp!

Hilsen Hammers

PS (til B): Faller ELK under tidligere bunn på 24,22 (som sluttkurs) ville i hvert fall JEG ha bitt i det sure eplet.
Jeg bet forresten av en liten SUR bit på 28,34 den 7/11- etter å ha kjøpt et par 10-øringer over! Den smaker nå SØTT!

Redigert 20.11.2018 kl 23:36 Du må logge inn for å svare
Norwege
21.11.2018 kl 06:35 13084

Det fine med denne tråden, er jo at den ikke gjør for mye ut av seg. Da slipper vi for mye spam.
Ser for meg at vi kan få litt opptur idag, Og at man bør burdere å bruke evt opptur fremover til å komme ut av gode longs.
Enten fortsetter dette på direkten, ellers så er det bare forretten...
Områdrt rundt 840 bør gi litt skikkelig støtte i første omgang i mine øyne, men jeg har skrvet det før- ekstra mange er i markedet nå og har aldri følt psyken ved bratte fall(laaangt bullmarked). Selv har jeg vært med på tre før og hammers vet jeg også har minst det i ryggen. Det kan gi noen kraftige utslag.
Mulig det skal opp mot 860 igjen nå, før test av 840 igjen.....?
Blir spennende idag, US er stengt torsdag. Mye ska gjøres unna idag.
Redigert 21.11.2018 kl 06:35 Du må logge inn for å svare
exuptro
21.11.2018 kl 08:21 13294

En skal være rimelig blåst om man ikke så denne korreksjonen komme. Når det kommer til denne selvutnevnte profeten ville jeg vel ta en del av det han sier med store favner salt. Jeg er veldig opptatt av fornybar sektor og har støtt og stadig observert tydelige og klare salgsanbefalinger fra denne fyren (spesielt av NEL). Ja, det er en aksje med mye luft og håp, men det er det jo i alle aksjer. Hadde en hørt på denne personen som hevder å kunne gå på vannet, hadde man gått glipp av mange 10-talls prosenter i fornybar sektor. Nedgangstiden har vært gull verdt for de som har bosatt seg i NEL og Tomra, nå er det snart på tide å få med seg oppgangen i oljen om en liten stund.
Norwege
21.11.2018 kl 08:49 13221

Det er ikke luft og håp i alle aksjer. Håp kanskje, men det er selskaper som tjener penger også.
Jeg føler ikke at det har vært lett å snakke om korreksjon her på hegnars.
Kjøpte bull igår(litt for tidlig), så jeg håper på oppgang igjen herfra og har foreløpig troen.

Edit- kjedelig dag. Ute av alt. Short om det går til 860 og bull om det går til 840 idag.

13.38- Dette virker svakt. Når alle «vet» at det skal opp, så gjør det som regel ikke det.
Redigert 21.11.2018 kl 13:39 Du må logge inn for å svare
Hammers
22.11.2018 kl 22:37 12952

Litt "enten/eller" for OSEBX - som nå har 2 klare valg:
- Fortsetter ferden opp til motstanden ved 864.......eller
- Blir det rekyl fra dagens horisontale motstandsnivå (ca 852) slik at den viktige støtten ved 840 blir testet?
- Jeg har noen indikatorer som kan tyde på det siste alternativet.
- I tillegg ser jeg at olja i dag hadde et nytt tilbakefall på ca 1,5%.
- En spennende ukeslutt blir det uansett
______________________________
Exu...
Skal si du har mange klisjeer og tomme tanker å komme med, men for all del - når ALT stiger er det selvsagt lett å være verdensmester. Spesiellt innen BACKTRADING. Når "kulda" setter inn blir det normalt vanskeligere - spesielt for slike som har investert i et tomt skall!

Rimelig blåst: Da er det er mange "blåste" der ute - for her om dagen var det UTROLIG mange som fikk en skikkelig kilevink!
Dog ikke ALLE.....???!

Selvutnevnt profet; Hvis det er MEG du tenker på - så lurer jeg på hvem som har stått for utnevnelsen! I hvert fall ikke jeg!
Jeg har kun kommet med egne meninger ut fra chartets indikasjon - akkurat som du kommer med dine.

Mine tanker rundt NEL: De har ikke noe med TA å gjøre - kun synsing basert på ren logikk!
Ståa er: Dess større omsetning i selskapet - dess større underskudd! NEL har ALDRI tjent en eneste krone, men kursen stiger!
Kun IDIOTER får slike regnestykker til å gå opp - på sikt - og i HVERT FALL hvis markedet begynner å skjelve!
At noen kappes om å betale høyest mulig pris for en slik aksje er selvsagt ikke noe jeg kan bestemme over! Kun logikk!

Kunne gå på vannet: Jeg KAN faktisk gå på vannet! Tro det eller ei........for jeg er en EKTE "mirakelmann"....?

Hilsen Hammers.........som er enig med Norwege; Behagelig at det ikke kommer så mye spam på denne tråden.
Spam fra slike som ikke har noe som helst av verdi å komme med, selv om vi nå har fått et utmerket eksempel på det du "hyllet"!

PS: En REKKE personer (inkl MEG) går jevnlig på vannet hver eneste vinter - når det har frosset til is!
Til og med DETTE "angrepet" klarte du å dumme deg fullstendig ut på! Fint hvis du heller kommer med noe av verdi for oss andre!
Redigert 22.11.2018 kl 22:39 Du må logge inn for å svare
SqrEd
22.11.2018 kl 23:04 12892

Hammers - det er mange som har vært lenge på forumet og som setter stor pris på dine edruelige analyser, og samvittighetsfulle svar på direkte spørsmål. Meg inkludert! Du treffer overraskende ofte, og hvis noen nykomlinger ikke ser dette og forsøker å diskreditere deg - er det bare å riste det av seg og fortsette som før. Når de har tapt nok på egen fortreffelighet - kommer de nok til fornuft. Ikke bruk energi på å svare dem - kom heller med flere av dine refleksjoner om hvordan OSEBX utvikler seg fremover :-)
Fevang
22.11.2018 kl 23:15 12855

Hammers har hatt utallige treff over mange år.

Helt topp kvalitet på hans innlegg; så jeg leser alltid det han skriver!!!!

Ikke redd for å gå mot "alle" andre heller.
delta
22.11.2018 kl 23:21 12837

Jeg støtter SqrEd i foranstående innlegg, Hammers, og bruk ikke spalteplass på andres pjatt. (Må dog nevne at jeg har sett også deg være litt ovenpå med egen visdom når du omtaler andre - litt sånn latterliggjøring - som engang mht. ODL - og det traff ikke engang).

exuptro
22.11.2018 kl 23:24 12826

Dette beviser bare din useriøsitet. Dersom du hevder at jeg er en "backtrader" sitter du rimelig greit i saksa. Du kan saumfare hvert eneste innlegg jeg har kommet med, og du vil ikke finne et eneste spor av kommentarer rundt min egen beholdning. Det vil jeg fortsatt ikke kommentere.

Det er kun pompøse brukere som velger å bruke sitt eget navn som ticker, så jeg vet ikke om å kalle deg en selvutnevnt profet var et dårlig kallenavn.

Jeg vet godt hva dine tanker rundt NEL er, og du trenger ikke holde en humorkveld gående lengre for hele forumet. Samtlige vet at en bedrift bruker tid i oppstartsfasen før de tjener penger, men i din verden er det kanskje annerledes? Gleder meg til å høre eventyrfortellingene dine om bedrifter som ikke har brukt penger (les: gå i minus) i oppstartsfasen for å deretter vokse.

Sikkert deilig med en tråd uten spam, men i dette tilfellet vil jeg vel heller kalle hele tråden spam for forumet. Intet nytt er fortalt, og det er opprettet nok en unødvendig tråd på forumet som er totalt meningsløs.

Den gamle vitsen trodde jeg var oppbrukt, men der tok jeg tydeligvis feil - men det er vel det de sier - moro for unga.
Hammers
22.11.2018 kl 23:30 12818

Takk for det!
Jeg koser meg når jeg skriver, så det er ikke noen problemer med å ofre et minutt eller tre på slike som egentlig ikke fortjener noe svar.
Spesielt ikke når man plutselig kommer på at man kan briljere med at man faktisk KAN gå på vannet.......?!

Alt preller uansett av meg - noe jeg har lært meg ila de 10-15 årene jeg har kommet med egne synspunkter her inne - og stormene har RAST! Ja, selv om ikke alle innlegg alltid har vært LIKE "edruelige".......på en måte......???!

Hilsen Hammers
Redigert 22.11.2018 kl 23:30 Du må logge inn for å svare
Hammers
22.11.2018 kl 23:56 12772

Takk, takk, takk - og jeg skriver som jeg skriver. Alle skjønner vel uansett BUDSKAPET - selv om jeg kan være litt ovenpå til tider?

DET har jeg trolig fra den tiden da det raste som verst rundt meg og mine dristige påstander i NSG/REC da kursene sto HIMMELHØYT over dagens. Ja, som dere vet, NSG har nå konket - og REC er redusert fra datidens ca 190 til dagens 0,60!

Kan vi ikke heller fortsette med hovedtema for denne tråden; 2 streker og du ser lyset! JEG så lyset da linje 1 ble brutt ved ca 888!
Reduserte/solgte ut egen beholdning - og nå er vi ved 850! Nå er det morgendagens utvikling som vil bli litt avgjørende for OSEBX!
Ikke på fredag den 13., men på BLACK FRIDAY! Hutte-tu.......?!

PS: Husker ikke når jeg skrev om ODL - og om det kom "Breaking news" som ødela for mine synspunkter (trolig).
Uansett, kursen har nå falt fra 38 til 25 ila 3 mnd = 34%.......så jeg var kanskje ikke HELT på jordet i det lange løp?

Hilsen Hammers
Redigert 22.11.2018 kl 23:57 Du må logge inn for å svare
exuptro
23.11.2018 kl 00:10 12738

Kan gå med på å begrave stridsøksen, og det blir spennende å se om du får rett, dog blir det spennende å se hvilke aksjer som blir årets raketter, mulig NANO er en het kandidat.
delta
23.11.2018 kl 00:12 12731

Hammers
Med TA traff du i ODL, og TA-bildet var godt synlig og kjent for oss andre som interesserer oss for TA også også før du omtalte det, meg inkludert - at her kunne det gå sydover hvis støtte ikke holdt. Det som "skjemmet" et av dine innlegg, var diskrediterende omtale av andre som var opptatt av fundamentale forhold for ODL og i ODL's næring liksom man ikke skal ha lov å være interessert i det selv om du kanskje ikke er det. Så er man interessert i kursutvikling også (inkl. meg selv, og her er TA også et moment) - og da spiller også andre forhold enn det fundamentale inn - som vi har sett.
Redigert 23.11.2018 kl 00:15 Du må logge inn for å svare
Hammers
23.11.2018 kl 00:59 12685

Delta:
Mitt syn er at TA-bildet er langt mer verdifullt enn (gammel og raskt utdatert) fundamental analyse.
Det viser et totalbilde i NÅTID (der det kan være NYE momenter som fortsatt ikke er allment kjent - som NOEN kjenner - og handler på).
De skapte vel et negativt signal i diagrammet - en type signal man ikke bør overse og som liten enkeltperson bør kjempe mot?

Exu:
Nei, ingen grunn til å ha noen krig her inne - og JEG er like spent som dere på om det jeg påstår går i oppfyllelse.
Normalt gjør det det - om ikke alltid på kort sikt - så i hvert fall over litt tid.
Breaking News kan alltid forrykke mine "kjøreplaner", men ellers går det aller meste vanligvis på skinner.
BN har man uansett ALDRI kontroll på!
DET dreier seg om flaks/uflaks ila EN dag, mens jeg konsentrerer meg om større eller mindre enn 50% treffsjanse i et lengre løp!

Hilsen Hammers.........som selvsagt IKKE behersker den edle kunsten med å gå på vannet om sommeren......???!
Redigert 23.11.2018 kl 01:06 Du må logge inn for å svare
Hammers
23.11.2018 kl 14:47 12432

Black Friday er sannelig i ferd med å leve opp til sitt navn. SVAK børs hele dagen - før et STUPDYKK satte inn noe over kl 14.

I går nevnte jeg TO alternativer for OSEBX.
Akkurat nå går det mot det VERSTE alternative for de som fortsatt er inne - og det ser det ut som den viktige støtten på 840 har gått over i historien ved børsens stengetid! På litt sikt snakker vi da fort om en index som passerer 800 på veien videre ned - for det finnes ny støtte i omr 780/790. Det skal bli spennende å se hva som skjer når USA åpner - og hvordan det deretter utarter seg utover kvelden!

Hilsen Hammers

Redigert 23.11.2018 kl 14:48 Du må logge inn for å svare
kjello4
23.11.2018 kl 19:56 12307

Hammer: Det er holdbart å predikere 2 alternativer som peker hver sin vei. TA handler for meg om å være klar til å handle dersom ulike scenarier inntreffer.

OSE endte i dag så vidt under den lange stigende trendlinjen fra 2016. I dette området er det også en del horisontal støtte fra okt.-des. i fjor. Dette må vi forvente at "alle" kan klare å se. Selv om vi må ta dette med i en TA, mener jeg slike signaler blir for enkle. Det alle ser, funker ofte. Men de gangene det feiler, blir det big time bevegelse. Litt som de bevegelsene vi har sett i bitcoin eller olje.

Jeg tror nå på en kortsiktig oppgang, men ønsker ikke å "fange kniver" selv. Jeg tenker meg 868, basert på retrace. (Dessverre er dette også et "enkelt" horisontalt nivå)

878 er max slik jeg ser det. Både retrace og pågående kile-formasjon møter taket der.

Dersom det fortsetter ned på direkten, tenker jeg på 815. Begrunner det med mulig AB=CD fra 900. Der kommer jeg til å gå kort i bull.

Jeg føler at det blir litt fomling i blinde å komme med konkrete mål på nedside nå. OSE har antakelig ingen grunn til å klare seg bedre enn US i 2018. Dette vil i så fall si under 800 (eller 4-5% ned om man tenker slik)

God helg til alle.

Hammers
23.11.2018 kl 22:38 12187

Kjello.
I går kunne det gå begge veier, men etter dagens handel virker det KLART for meg at fallet vil fortsette på sikt!
Hvis vi er enige om at 863 er halslinja i den store formasjonen over - ja da ligger det an til ca 780/790 - et sted.
På veien er det flere svakere støttenivåer - så motreaksjoner kan fort komme.
Trolig bare kortvarige - slike man helst bør vurdere å selge seg ut på.
Hvis olja etter hvert snur får dette samme effekt - men dette blir litt gjetting.

Hilsen Hammers.......som tidligere har opplevd flere STORE børsfall - der man til slutt endte opp med kurser som var HELT utenkelig året før!
Ved slike fall var det VELDIG lett å kjøpe seg inn igjen på et ALT for tidlig stadium. Kortsiktig kan man det, men stor forsiktighet bør vises.
Slettet bruker
23.11.2018 kl 22:47 12160

olja avgjer alt på ose ene og aleine.
Det veit hammer, ola dunk, og handjob. snur oljå så snur ose. går uljå ned går ose ned, dette har ingenting med streker å gjere.

ja man kan lett kjøpe nåke mandag som ser grisebillig ut, men jævlig dyrt ut på 780.
men man kan og ende med å stå att på perrongen og se toget gli mot berlevåg og dagen i dag var bunn for akerbp eqnr og mykje annart. det er lett å synse her med raudvin og promille. men eg synes denne hammeren er særs negativ.
5198
23.11.2018 kl 22:54 12155

Hva med å bare vente ut et Golden Cross i oljepris eller OB, du treffer ikke bunnen men ofte kan dette være beste tegn på at det virkelig har snudd og ikke bare er en ny kortsiktig bevegelse opp?
Slettet bruker
23.11.2018 kl 23:00 12134

golden cross er nice, men skal du venta på det, ja då har du gått glipp tå enorm oppgang. eg trur man kan sjå andre kjøpssignal som kjem lenge før golden cross som meir interessante. ser du ofte golden cross på ose 5198 ?
når såg du da i dof sit?
Hammers
23.11.2018 kl 23:11 12122

HJ.
- Noe av det samme synet hadde du for ikke så lenge siden - og børsen har deretter fortsatt RETT NED!
- Ut fra det du sier er det lett å skjønne at du har NULL kompetanse innen TA. Da er det normalt klokest å ikke mene noe som helst!
- Det går ikke tog til Berlevåg, men Hurtigruta går dit! Heller ikke HER har du noen kompetanse.
- JEG er da ikke negativ! Jeg er kun "reporteren" som kommenterer hva DE ANDRE aktørene foretar seg. Det er DE som lager signalene.
- Det er DE som er negative og selger til stadig lavere pris. Ikke jeg - for jeg forlot børs på de første negative signalene - ved ca 888.
- I dag er det fredag for oss siviliserte - og da er det godt å avslutte uka med et glass "raudvin" eller tre.
- Hva dere gjør på dine strøk vet ikke jeg - og jeg bryr meg heller ikke!

Hilsen Hammers........som tror det er litt smartere dersom du heller konsentrerer deg om BUDSKAPET - ikke omstendighetene!
5198
23.11.2018 kl 23:16 12096

Det hadde vel resultert i en inngang og utgang rundt 8kr. Ikke så galt det i forhold til hva de fleste har opplevd?
kjello4
24.11.2018 kl 04:49 11967

Handjob påstår atter en gang at OSE bare følger oljen bevegelser, slik han har gjort mange ganger før. Jeg har i en annen tråd dokumentert at dette er feil. Hvorfor fortsetter han å fremheve en slik overforenklet myte?

Hvis du har rett, er altså all teknisk og selskapsmessig økonomisk vurdering unødig for selskaper på Oslo børs? Jeg utfordrer deg til å komme med bevis på at dine påstander er riktige, Handjob!
Redigert 24.11.2018 kl 04:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.11.2018 kl 10:32 11827

er du heilt god natt elle kjellen?
her skal du få da svart på kvitt, til spott og spe for alle her inne.

ose korrolerer med oljå og da veit selv eg. oslobørs i blå og oljå i gul linja. ka seie du, kjem du på beire tankar no ?

https://imgur.com/a/zt1Jaeg
Hammers
25.11.2018 kl 00:03 11648

Ref hovedinnlegget - der jeg viser til et mulig kommende budsjettkaos i Italia. Dette på toppen av alt det andre som skjer rundt om! Med olja og med børsene i USA. Nå er ITALIA i ferd med å eskalere - med mulige alvorlige følger:

https://e24.no/makro-og-politikk/italia/italia-truer-med-regjeringskollaps-hvis-underskuddet-endres/24501768

Hilsen Hammers
Redigert 25.11.2018 kl 00:03 Du må logge inn for å svare
Hammers
25.11.2018 kl 00:42 11604

Innlegget er slettet
HJ.
Jeg synes oppriktig at du nå har nådd et bunnivå med dine usakligheter her på forumet!
Jeg har like godt rapportert deg til admin - så får vi heller se hva en "nøytral dommer" foretar seg med slike fullstendig uforståelige og usmaklige innlegg som det du klarer å lire av deg! Et innlegg som KUN består av usaklig personhets - og som vanlig - ALDRI om sak!

Hilsen Hammers.........som håper admin etter hvert er sitt ansvar bevisst - tar affære - og gir deg en tupp i ræ..!
Redigert 25.11.2018 kl 00:44 Du må logge inn for å svare
Møyfrid
25.11.2018 kl 00:51 11587

"Det går ikke tog til Berlevåg"

Hammers i slaget :-)
Hammers
25.11.2018 kl 00:59 11569

Humrer!
Også DET syntes vel denne HJ var en negativ kommentar - mens alle andre skjønner at det kun handler om realisme....???!

Hilsen Hammers
Bullinvestor
25.11.2018 kl 01:45 11524

Hammers og Hugoil er vel på ca samme nivå_-_-_-////-_-***»»++(x)≠≠~~˚˚˚^^^´´…………??
Slettet bruker
25.11.2018 kl 14:38 11316

Hammer:

jaudå eg er einig, eg gjekk øve grenso i går. man vert so forbanna frustrert over all negativiteten og all skremselen om at alt skal ned. eg saknar den samme engasjementet om opptur når det skjer. kan virka som om du hammer berre skriv når det er fare på ferde. men kanskje man skal bruke linjalane og sjå på da positiva og. kanskje du og andre kan bruka resursane å sjå på oljeprisen ka seie dei strekane etter 30% ned?
stopper oljå så kan eg ikkje tenkja meg at oslob (casino) velger å skal ned på 710 området. då må jo usa krakke heilt.

uansett, eg skal halda meg for godt å gå på deg som person, beklager innlegg frå i går hammers.