OSEBX: 2 streker i chartet - og du ser LYSET!

Hammers
HAMMER 09.11.2018 kl 02:10 39537

Jeg har tatt en SEN dusj. Så har jeg fylt et glass vin i påvente av at "håret skal tørke".
Greit å ha noe å skylde på når man koser seg og har på Radioresepsjonen med sin "fjortishumor" i bakgrunnen! Humrer av tullet!
Så har jeg tegnet 2 linjer i det logaritmiske chartet til OSEBX.
DERETTER så jeg LYSET!

For en tid tilbake skrev jeg en tråd om et mulig teknisk brudd i hoveddiagrammet.
Bruddet kom og det forverret seg - før det etter hvert kom en pos rekyl til dagens nivåer.
Når jeg nå tegnet 2 streker så jeg med ett lyset - etter en noe uforklarlig stigning.

1. Chartets negative brudd kom i oktober - da følgende fallende linje ble brutt: Topp juni - via topp juli - via 2 bunner - til dagens.
2. DAGENS nye linje: Stigende fra topp v/840 i jan - via 3-4 naturlig bunner og TIL den toppen vi så for 1-2 dg siden - før fall.
(linje 2 kakket OSEBX i skallen - og tilbakefall).

Kursen ligger i dag i en LITEN kile like bak skjæringspunktet mellom disse to VIKTIGE linjene.
Det blir mest trolig fortsatt stigning dersom OSEBX først bryter opp og OVER lj 2. Visa versa dersom lj 1 først brytes på vei ned!
Deretter (vel, tidligere....) registrerte jeg at olja hadde falt 2% det "siste døgnet" - noe som IKKE lover ikke bra for fredagen.

Så har jeg i bakhodet den smått kaotiske finanssituasjonen som med ett har dukket opp i Italia.
Statsbudsjettet som innen fk tirsdag må godkjennes av EU. Faller ikke dette på plass KAN det etter hvert bli økonomisk kaos innen EU.
Italia har unionens ca 3. største økonomi - og ringvirkningene blir BETYDELIGE dersom dette eskalerer til to steile fronter.

De aktørene som styrer børsen i stor stil er nok vel kjent med disse fundamentale forholdene - så det skal bli spennende å se hva som nå skjer fram mot helga + i starten av kommende uke. Om de store begynner å selge seg ned - eller om det hele kun blir registrert med et skuldertrekk?

Tegn de to linjene i eget logaritmisk chart (med tegneverktøyet i 71 dg chart) - og se hvem av de to som først får brudd! Kan være lurt!

Hilsen Hammers.........nå med tørt hår, tomt vinglass - og to øyne som lengter etter MØRKE!
Redigert 21.01.2021 kl 02:52 Du må logge inn for å svare
kjello4
13.02.2019 kl 17:42 2929

Fikk salgssignal OSE i dag. (eget system)

Jeg ligger jo med BEAR fra før, men fulgte likevel opp med å ta mer på 31,26 i dag....
Slettet bruker
13.02.2019 kl 17:55 2913

Jeg satt OSE inn i mitt system og fikk ikke kjøp eller selg i det. Jeg fikk nemlig hold. ?
tuja
13.02.2019 kl 17:59 2905

Automatisk teknisk analyse. Kort sikt, 13. feb 2019
Hovedindeksen ligger i en tilnærmet horisontal trendkanal på kort sikt og videre utvikling i samme retning indikeres. Indeksen har marginalt brutt opp gjennom motstanden ved cirka 856 poeng. Etablert brudd vil indikere videre oppgang. Indeksen anses teknisk svakt positiv på kort sikt.
Anbefaling en til seks ukers sikt: Svak kjøp (Score: 30)


Automatisk teknisk analyse. Middels lang sikt, 13. feb 2019
Investorene har over tid betalt stadig høyere priser for å kjøpe seg opp i Hovedindeksen og indeksen ligger i en stigende trendkanal på mellomlang sikt. Dette signaliserer økende optimisme blant investorene og indikerer videre kursoppgang. Indeksen har brutt et motstandsnivå og gitt kjøpssignal fra langsiktig trading range. Indeksen ligger mellom støtten ved cirka 840 poeng og motstanden ved cirka 867 poeng og etablert brudd på et av disse nivåene vil signalisere videre retning. RSI-kurven viser en stigende trend, noe som understøtter det positive trendbildet. Indeksen anses samlet sett teknisk positiv på mellomlang sikt.
Anbefaling en til seks måneders sikt: Kjøp (Score: 75)

Slettet bruker
13.02.2019 kl 18:12 2891

Da har vi alle 3 signalene, den som lever...
Redigert 13.02.2019 kl 18:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.02.2019 kl 06:25 2776

Fut og olja er smågrønne. Handelstallene fra Kina var fine og veldig mye bedre enn ventet (Kina har verdens største økonomi basta), Alt dette har likevel ikke materialisert seg i grønne Asia børser, men de er ikke mye røde heller og Nikkei er litt grønn.

Så må vi ikke glemme global økonomi for alt henger sammen med US/Kina samtalene nå og det går ryter om samtalene og fristen for absolutt siste frist kan bli forlenget og at innholdet i dem går bra. De har altså ikke erklært krig. Vi aner en fredsavtale, men lever litt i åndeløs spenning.

Skal vi tro Roger spår OSE 0,1-0,2 opp? Hvis denne dagen slutter litt i det grønne og også volumet øker sikrer det videre lykke og velstand for oss som tror dette er et godt børsår og oppgangen så langt i det skal fortsette mer opp. Spretne sprell er litt mulig, men i dag er vi takknemlige for grønn mann. Grønt er fremtiden på alle måter.
Redigert 14.02.2019 kl 06:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.02.2019 kl 08:46 2721

Glem streker og andre tekniske vurderinger. Det er EN mann som styrer showet, Donald. Han kommer til å justere, utsette, maipulere osv. frem til et nytt valg. Blir han ikke gjenvalgt så kommer alt til å gå til helvete (fordi alt er blåst opp på falske premisser). Så ta det med ro, det blir et fint børs år. :-)
krissov
14.02.2019 kl 20:19 2646

Se på NOM
Og fet ventes nyheter fremover
Slettet bruker
15.02.2019 kl 08:17 2517

Trekker target på 875 tilbake da 850++ ikke er passert overbevisende. Støtte er 831++. I går var ned og volumet var alminnelig, men littegrann høyere enn dagen før da det steg. Svakt og litt bear.

200 dager snitt ligger vel ved 865-867. Skulle tro OSE ville prøve på det. Mulig det ikke skjer. Usikker her.
Slettet bruker
15.02.2019 kl 15:45 2456

Et rent brudd fra 850++ og greit opp. Tror volumet endelig i dag blir noe høyere enn de 2 siste dagene så da er det godkjent. Target igjen 875.
Slettet bruker
15.02.2019 kl 16:41 2433

Litt mindre omsetning enn de to forrige dagene. Blir spennende til uka. Håpe det ikke smeller inn en dritt-twitter fra sjefen "over there" i løpet av kvelden eller helgen.
Slettet bruker
16.02.2019 kl 15:41 1900

Etablerer OSE seg over 865-867 noen dager (helst 3 dager til ende) er det bull marked i lang tid. Det blir eventyrlig for de som er long. Klarer ikke OSE å holde seg over 865-867 er det bear marked og den store reylen er slutt.

Jeg må si det ser lovende ut for bull. Alle underindikatorer peker opp og har ingen svakhet eller divergens. Sjansene er gode for bulls.