Ekstra bonus til alle PGS aksjonærer som har overtegnet

Evaldas
PGS 17.07.2022 kl 11:00 16476

Slik jeg leser meldingen så har Selskapet har mottatt tegninger på 106 926 581 Tilbudsaksjer i det Etterfølgende Emisjonen av totalt 38 155 803 tilgjengelige aksjer.

Det etterfølgende tilbudet ble overtegnet med omtrent 180 %. 27.251.850 nye aksjer, som utgjør 71 % av Tilbudsaksjene, ble tegnet og tildelt gjennom utøvelse av tegningsretter. 10 903 953 nye aksjer, som utgjør 29 % av Tilbudsaksjene, tildeles pro rata til tegnere som har overtegnet basert på antall tegningsretter utøvet av hver tegner.

106M-27M=79M i overtegning dvs at 11M blir fordelt likt på oss som igjen gir 11M / 79M = 1/7

Har overtegnet med ca 7X og forventer og få 80.000stk basert på regnestykket 1/7. Dette er tilfeldigvis samme andel som jeg fikk tildelt av tegnings retter. Så totalt ca 160.000 etter mitt regnestykke skal jeg få på konto over helga.

Noen som er enig eller uenig i regnestykket ? kommentarer mottas med takk

Håper det er flere som har overtegnet mye så får de seg en liten bonus, tenk dette kan være godt nytt for en del her på forum samt god læring til alle som er sur og grinete på forum til PGS.
Dette er jo og en av grunne til at PGS faller tenker jeg, folk selger for så å kjøpe den tilbake på halv pris samt overtegnet så det holder. Overrasket meg at bare 79% har tegnet da.

Så til uken om denne faller mere så er det ikke noe å hyle over da grunnen er her, kjøp til 3,7 og selg på 5,8 så er det 50% avkastning og lett tjente ferie penger for de som ønsker det. Jeg for min del holder på mine framover samt satser på å plukke mere om den faller uti uka.

Må fyre opp litt siden det er så stilt i nedgangstider på forum for oss PGS aksjonærer 😊 , eller takk til alle så har konstruktive gode innlegg som jeg leser daglig, er og moro og lese all syting av de uerfarne som tror det er så lett å tjene penger på PGS. Alle må ta sine egne valg ikke baser det på hva folk skriver på forum samt PGS er ikke for pyser 😊
Odi.1
18.07.2022 kl 10:24 6263

Tipper dem er forduftet i løpet av dagen :)
"uff"

Totalen rep aksjer utgjør ikke så mye på helheten, så når det har roet seg med spekulasjon er det duket for en riktig opptur her nå, slik jeg tipper dette.
Og det blir ikke feil med en Milliard kontrakt meldt i Brazil heller :))
Redigert 18.07.2022 kl 10:26 Du må logge inn for å svare
Gjengen
18.07.2022 kl 11:55 6084

Ringte Carnegie, og de opplyste at de kjører dekningskontroll i morgen. Det vil si at jeg kan drøye til i morgen tidlig med å fylle opp;) Må selge pgs for å kjøpe pgs - og forventer at det vil lønne seg å vente noen timer til;)
Delta_S
18.07.2022 kl 12:09 6017

Må si meg meget fornøyd med Emi aksjene… Fikk godkjent alle overtegnings aksjene. Med andre ord overtegning med 300%. Solgte meg ut i god tid i forkant og tok en real gambling på EMI aksjen på en kurs rundt 8kr,-. Så en kjenner på det nå at enn har hatt utrolig flaks og timet det utrolig bra… Nå er det bare å vendte på oppturen som er rundt neste sving… Kommer til å bli trøkk igjennom døra…

Kommer ikke til å selge 1 aksje føre vi ha passert 12kr,- Har alt sikret meg en god gevinst. Tipper det er veldig mange som har gjordt det samme. Noen har sikkert håpet på mer EMI aksjer men som ikke fikk. De vil med ganske stor sikkerhet vil måte spring etter for å plasser pengen inn i aksjen igjen som de har solgt for å ta opp dekning i EMI aksjer…. Det kommer ikke til å være mange EMi aksjer for salg fremover viss en klar å tenke litt fremover så kommer kursen til PGS til å ligge over 8kr innen kort tid… target som er mellom 12-13kr er ikke så langt unna. Med en god Q2 rapport med en god guiding fremover så er vi der alt…
Realis
18.07.2022 kl 12:14 5997

Ja, dette er riktig.

De 27251850 benyttede tegningsretter vil få de 10903953 ubenyttede tegningsrettene, altså 0,40018 tilleggsaksjer pr. benyttet tegningsrett. Så kan dette tallet øke noe fordi det vil finnes noen som har tegnet i intervallet 1 til 1,4 pr. tegningsrett.
Redigert 18.07.2022 kl 12:14 Du må logge inn for å svare
FaeniHelvete
18.07.2022 kl 12:15 6001

Merkelig at du har fått godkjent overtegning på 300% og at det var akkurat dette du prøvde deg på. Jeg gikk for 500% overtegning, fikk 76%.
WW
18.07.2022 kl 12:20 5988

Fasit 1,76 altså 76 % overtegning, også her. Merkelig om noen har fått godkjent mer, da det ikke stemmer med meldingen fredag.
Delta_S
18.07.2022 kl 12:23 5968

Jepp… det er helt riktig. Det har ingen ting å si dette. Markedet har vist om det i lang tid nå. Det er priset inn.... Alle vet det... Det er bare de som drømmer om enn enda billiger inngang som håper og tror i det lengste. +++ Spre lit kvalme og +++ på lit ekstra for å prøve dra den ned… Det er så klart lov å prøve. Men de fleste med litt fornuft vet at det kommer til å bli rimelig bra på torsdag når Q2 rapporten blir lagt frem…. Så her er det all grunn til å smile fra ende til annen…
Delta_S
18.07.2022 kl 12:28 5987

Ja men da fikk du et bra antall allikevel da… nå vet jeg ikke antallet du teinet deg for osv… Men det med EMI er ikke alltid så godt å vite hvordan de fordeler aksjen osv. Jeg tenker at en må være fornøyd med at en fikk mer enn det en skulle i utgangspunktet. Så får en ønske all de som håpte og trodde de kom til å få billige EMI aksjer som kom til å bli solgt osv… Det kommer ikke til å skje med noe stor omfang…. Nå skal det sikres gevinst for alle man fremover. Husk det er mange som har høyere snitt enn 7kr +++…
Redigert 18.07.2022 kl 12:28 Du må logge inn for å svare
FaeniHelvete
18.07.2022 kl 12:38 6032

Denne kontrakten i Brasil begynner vel å bli en slags intern spøk, den har vel vært "noen dager unna" i månedsvis nå
Delta_S
18.07.2022 kl 12:40 6077

Det er jo ikke vanskelig å vite hvor mange aksjer du har fått i Rep EMI runden. Står antallet Askjer der, og de er godkjent så er de godkjent i din investor tjeneste for den bank portalen din så der det bra da... Da er det bare å rope hurra å bli med på tidens fest. Nok en gang så må en være glad for antallet en har klart å tegne seg for. Fikk du ikke antallet som du håpet på så kan du alltids kjøpe seg inn igjen nå på et relativt billig nivå… Det er opp til hver enkelt… Men tør en å ta gamble på at nivået skal noe mer ned… Jeg tror hvert fall ikke det! 😊Det blir fort dyrt å feil dømme her nå…. $$$
Delta_S
18.07.2022 kl 12:52 6049

Hvordan vet du det…? Ramform Tethys skal være i Brasil ut i Q1 2023. Etter det skal den på et kort yard stay for en oppgradering. Det kan også tenkes at det kommer inn en ny Titan klasse båt som overtar for Tethys da (men kan utsettes)…. Men det er også vert å huske att denne stor Brasil jobben som alle snakker om, inklusivt meg også har snakket om… Den skal ikke starte opp føre i 2023 etter det siste rykte. Men det er opp til hver enkelt å bedømme det som blir skrive her på forumet…. Men jeg ser fort her hvem som bare snakker kursen ned med kun tull osv. Jeg ofrer det ikke en tanke.

Tenker vi får mer svar om dette i Q2 rapporten hva status faktisk er der da! Så lykke til!! 😉
Alt jeg kan si det har vert jobbing i kulissen siden sist! Om de har lykkes med deler eller hele jobben gjenstår å se…!

Jeg forholder meg til fakta, og rykter som det faktisk er noe hold i…. Husk det er noen fugler der ute som kvitrer… Det er også noen nettsider som og så gir en gode pekepinner på hvordan markedet er fremover osv. Så det er ikke så vanskelig å navigere. Men det er nok en gang opp til hver enkelt. Instrumentene er ute på det store web verden. Det er opp til deg å bruke det til din fordel viss du kan… 😊Men å treffe 100%, det kan alle være enige i at det er vel like enkelt som å vinne i Lotto!! 😉
WW
18.07.2022 kl 13:02 5974

Jeg bare problematiserer at du angivelig skal ha fått tildelt 300% overtegning, når de fleste av oss her inne har fått godkjent inntil 76 %. Jeg tegnet meg for 340 % men fikk 176 % (76 % overtegning). Dersom du har fått godkjent 300 % betyr jo det at pgs/carnegie ikke har fordelt med lik vekting for alle som har overtegnet ("pro-rata based on number of subscription rights exercised").

Sikker på at du ikke ser på feil side? Under "subscriptions" inne på VPS står det selvfølgelig også "approved" på hele overtegningen for meg med datering tidligere i juli, det er jo bare selve tegningen, mens under "allotments" står antallet jeg har fått tildelt samt sum jeg skal betale og datering 18.07.

Dobbeltsjekk gjerne dette og rapporter tilbake, da det er veldig nyttig for oss andre å vite om det faktisk er mulig at det fordeles skjevt, også etter vekting.
FaeniHelvete
18.07.2022 kl 13:16 5900

Delta,

Jeg synes bare det er litt fascinerende hvordan en del brukere konsekvent fremstiller det som om børsmeldingen er rett rundt hjørnet.
"føler på meg at i morgen blir en stor dag" begynner å bli ganske oppbrukt. Det fremstår ikke akkurat som en realistisk tilnærming.


Delta_S
18.07.2022 kl 13:52 5753

Antallet og prisen stemmer. Så det er med andre ord som jeg har sagt er godkjent med dato 18.07.22. Kredittsjekk 19.07.22. Betaling /oppgjør 20.07.22. Aksjer overført til VPS engang mellom 27.07.22 og 03.08.22. 😊

For å si det sånn så er jeg ikke den store investoren i PGS. Men begynner å få et knippe aksjer/volum i PGS. Men tipper dere andre som har overtegnet dere for godt over 100K/1000K aksjer…. Da tipper jeg det kanskje er vaskligere å få det rette antallet der vil ha. Har snakket med flere… Å de har fått det antallet de skal ha og har overtegnet seg for. Men de er å reine som små fisk i forhold til andre. 😊 Så i % så er det nok skjevt fordelt viss en tar total beholdning opp i mot ønsket volum med EMI aksjer viss en har en beholdning på godt over 300k aksjer og oppover…. Med andre ord vanskelig å forklare hvordan de har valgt å fordele aksjen…. Det kan jeg dessverre ikke forklare her. Kan bare si jeg fikk ganske så nærme opp mot 3 ganger så my EMI aksjer som jeg i utgangs punktet skulle ha. Å må si meg meget fornøyd med det. Har vert klar over at det fra tidligere EMI runder i andre Firma så har det slått ulikt ut. Hvorfor kan jeg nok en gang ikke svare for. Det er det de som kjører EMI runde for PGS som må svare for.
WW
18.07.2022 kl 14:17 5672

Ok, takk for svar!
Delta_S
18.07.2022 kl 14:28 5599

Men her er det lurt å ikke deppe for lenge da en kan gå glipp av det som vi alle PGS eier har i vendte…. For kursen skal opp… det kan bli for dyrt viss enn tar en for stor sjans å vendte for lenge i håp om lavere kurs… En kan diskutere til en bli grønn og forbanna. Så ender man med at en er ening om å være uenig viss en kan. 😉 Men noen har til slutt rett. Kursen skal oppover om ikke så lenge…. Når, stigning, hastighet, hvem vet?

Noe mer ned tror jeg ikke den skal. Fra torsdag av skal den klatre. Det er så sikkert som at sola står opp etter min oppfatning. Som det ser ut nå så har vi etter alt å døme nådd bunnen for i dag. Nå venter det grønne børsdager for PGS fremover med noe justeringer som vi er vandt med. Men opp skal vi i det korte/mellom og det langsiktige løp fremover. Etter Q2 rapporten kommer det flere Analyser på PGS der Kurs målet kommer til å bli justert oppover. Rapporten er bra og det er stor muligheter for at det ligger noen saftige jokere som kommer til å overaske fremover.
Bjerke
18.07.2022 kl 14:41 5533

Noen som har brukt Zero konto på nordnet? dem sir at det ikke er klart enda hvor mange aksjer jeg vil få, så venter enda i spenning.
Tegnet 7x det jeg hadde krav på.
Slettet bruker
18.07.2022 kl 14:48 5479

I morgen er det en stor dag! Petrobas kontrakten er i emning!
Slettet bruker
18.07.2022 kl 14:53 5448

Når alle som solgte aksjer for å kjøpe overtegnet EMI skal Unn igjen med alle pengene sine, overtegnet x5 og fikk x 1,73.

Tenker vi er tilbake på 8 kroner innen torsdag👍
Evaldas
18.07.2022 kl 15:27 5256

Jeg fikk og 1.76 og det på 3 forskjellige kontoer, nøyaktig det samme 1,759 for å være nøyaktig på hver en av dem, så tenker Delta blander kortene eller så er det så lite aksjer det er snakk om at det blir satt i båsen vi kaller svada.
Chris Maximus
18.07.2022 kl 18:15 5009

Jeg fikk også 1,759. Overtegnet 300%.
ColdValley
19.07.2022 kl 05:23 4484

Venter på dette jeg også, noen som vet hvor lang tid det bruker å ta å få dette avklart? Litt usikker på fordelingsnøkkelen via zerokonto, men håper vi kommer godt iut av det 😊 Uansett er det greit å få det avklart så resterende midler kan brukes mens aksjekursen fortsatt er på dagens nivå.
WETrader
19.07.2022 kl 22:26 3987

Utrolig at det var så mange (vel 10 mill) aksjer som ikke ble tildelt gjennom utøvelse av tegningsretter...det ser ut som at DnB Global var en av de som ikke brukte sine tegningsretter...utrolig...dette var jo penger på gata...aksjer som kunne kjøpes til 3,70!...jaja...da ble det mer på oss andre...en stor takk sendes til DnB Global...takk for aksjene dere gav til oss!
EnergyInvest
19.07.2022 kl 22:35 3930

Ikke for å ødlegge stemning men vi kommer oss nok litt under 5kr når aksjene blir tilgjengelige for alle som har overtegnet å vil gjøre raske penger. Blir en fin inngang 💰👍
noprofit
19.07.2022 kl 22:59 3825

Isåfall burde du ha shorta til helvete….


Men nei d har du vel ikke gjort….
Slettet bruker
19.07.2022 kl 23:02 3810

Håper ingen stoler på noen her… Ligner på Dagbladets kommentarfelt det her.
ag-3
20.07.2022 kl 05:00 3465

Og der var pengene trukket på konto.
Longline
20.07.2022 kl 05:53 3398

Samme her.Så da er de bare å nyte ferien og vente på oppgangen som kommer📈
aklm
20.07.2022 kl 06:37 3299

Tror du "alle" kjøper akser for å selge med en gang de har tjent noen øre? Dette blir for dumt.
Kontur
20.07.2022 kl 07:33 3146

Pengene trukket på konto her også
Aksjene snart registrert.
God deal
Bare å lene seg tilbake, PGS skal langt opp.
ag-3
20.07.2022 kl 07:47 3054

Ja. Må jo kikke inn her av og til, mulig jeg skal prøve meg på litt trading med 100 K når den er rundt 15 - 20 og opp, hvis det går slik. Før den tid tørr jeg ikke.....
Castornova
20.07.2022 kl 07:48 3052

Du må gjerne si det er dumt men dette er faktisk ikke uvanlig. Og kursen skal nok noe ned før den skal opp igjen.
Castornova
20.07.2022 kl 07:53 3002

Idiotisk kommentar. Shorting er ikke for alle. Jeg ahorter ikke hver eneste aksje som skal ned. Shorten i Pgs har dessuten økt. Og det er heller ikke uvanlig at en kurs synker når nye aksjer kommer i markedet. Jeg mener også at den skal ned noe før den skal opp igjen men shorting driver jeg unasett ikke med.
Komodo
20.07.2022 kl 09:12 2714

God morgen alle PGSere! Ser nå som flere kommenterer at kontoen er belastet for emisjonsaksjene. Men aksjene er ikke synlig på kontoen, noen som vet når det skjer? Ikke det at det betyr noe, men artig å se når det kommer inn.
Slettet bruker
20.07.2022 kl 09:25 2627

Forventet i morgen. Såklart, det er artig. Lykke til!