Flere bør se det store potensialet i Petronor
Hei alle dere som er interessert i Petronor.
Jeg har vært aksjonær i mange år (APCL), kjøpt og solgt litt underveis , men stødig bygget på til dagens ikke ubetydelige beholdning. Jeg har bevisst holdt lav profil og ikke skrevet på forumet (eller andre fora), men har lest det meste. Jeg mener å kjenne selskapet og dets muligheter og risiki godt og vurderer dette løpende opp mot egne erfaringer fra styrearbeid og investeringer i andre selskap og bransjer.
Jeg ser at det skrives mye rart, og etter at FKL valgte å trekke seg tilbake (midlertidig?), har det dessverre blitt for lite av kunnskapsbaserte og konstruktive innlegg.
På tross av alle skuffelser i form av forsinkelser og ikke minst økokrim-saken, har jeg fortsatt grunnleggende tro på selskapet, dets strategi og den kommende utviklingen.
Jeg forstår at økokrim-saken skaper usikkerhet og dermed bidrar til redusert interesse for selskapet, men nøkternt vurdert, mener jeg det er helt usannsynlig at dette skal ende med at selskapet mister lisensrettigheter og inntektsgrunnlag. Det må i så fall besluttes av myndighetene lokalt (Congo-Brazzaville), noe som ville innebære at de skyter seg selv i foten. Det er kun enkeltpersoner som er siktet. Det er slått fast gang på gang at selskapet ikke er mistenkt. Skulle mot formodning likevel selskapet bli trukket inn i dette, er etter mitt skjønn det verste som kan skje at selskapet idømmes en overkommelig bot.
Helt uavhengig av dette jobber selskapets meget kompetente ledelse og ansatte med å videreutvikle et bunnsolid selskap. Nåværende cash-flow er knallsterk. Med Aje-avtalen i havn og pågående in-fill drilling for produksjonsøkning i Congo vil inntektene etter hvert øke betydelig. Ikke minst er Petronors økonomi svært robust i den forstand at den tåler (bedre enn de aller fleste offshore oljeselskap) et eventuelt dramatisk vedvarende fall i oljeprisen, om noen skulle være redde for at det skjer.
I tillegg jobber selskapet systematisk med vurdering av konkrete muligheter for ikke-organisk vekst. Jeg har tro på at vi vil se ytterligere (sterkt) innvannende oppkjøp som Aje, med grunnlag for videre produksjonsøkning på relativt kort sikt. Dette arbeidet støttes av selskapets pengesterke hovedeier, som ønsker å bidra til gode finansieringsløsninger for slike oppkjøp.
Et annet element jeg mener er avgjørende, er ledelsens og eiernes gode kontaktnett og aktive deltakelse lokalt for synliggjøring av selskapets kompetanse og ambisjoner, med den positive effekten det har på selskapets omdømme og anseelse som en teknisk dyktig partner med sterk gjennomføringsevne.
Selv om vi ikke trekker inn selskapets store, så langt uutnyttede meget interessante lisensbase i Guinea Bissau, Gambia og kanskje Senegal, som også kan gi positive overraskelser før vi aner, er det grunn til å se lyst på Petronors fremtidsutsikter.
Jeg håper og tror at flere vil få øynene opp for dette etter hvert. Jeg håper også at selskapet etter hvert blir enda dyktigere til å synliggjøre alt dette for aksjonærene og potensielle nye investorer.
Jeg ønsker alle investorer i Petronor lykke til og oppfordrer til en konstruktiv debatt!
Jeg har vært aksjonær i mange år (APCL), kjøpt og solgt litt underveis , men stødig bygget på til dagens ikke ubetydelige beholdning. Jeg har bevisst holdt lav profil og ikke skrevet på forumet (eller andre fora), men har lest det meste. Jeg mener å kjenne selskapet og dets muligheter og risiki godt og vurderer dette løpende opp mot egne erfaringer fra styrearbeid og investeringer i andre selskap og bransjer.
Jeg ser at det skrives mye rart, og etter at FKL valgte å trekke seg tilbake (midlertidig?), har det dessverre blitt for lite av kunnskapsbaserte og konstruktive innlegg.
På tross av alle skuffelser i form av forsinkelser og ikke minst økokrim-saken, har jeg fortsatt grunnleggende tro på selskapet, dets strategi og den kommende utviklingen.
Jeg forstår at økokrim-saken skaper usikkerhet og dermed bidrar til redusert interesse for selskapet, men nøkternt vurdert, mener jeg det er helt usannsynlig at dette skal ende med at selskapet mister lisensrettigheter og inntektsgrunnlag. Det må i så fall besluttes av myndighetene lokalt (Congo-Brazzaville), noe som ville innebære at de skyter seg selv i foten. Det er kun enkeltpersoner som er siktet. Det er slått fast gang på gang at selskapet ikke er mistenkt. Skulle mot formodning likevel selskapet bli trukket inn i dette, er etter mitt skjønn det verste som kan skje at selskapet idømmes en overkommelig bot.
Helt uavhengig av dette jobber selskapets meget kompetente ledelse og ansatte med å videreutvikle et bunnsolid selskap. Nåværende cash-flow er knallsterk. Med Aje-avtalen i havn og pågående in-fill drilling for produksjonsøkning i Congo vil inntektene etter hvert øke betydelig. Ikke minst er Petronors økonomi svært robust i den forstand at den tåler (bedre enn de aller fleste offshore oljeselskap) et eventuelt dramatisk vedvarende fall i oljeprisen, om noen skulle være redde for at det skjer.
I tillegg jobber selskapet systematisk med vurdering av konkrete muligheter for ikke-organisk vekst. Jeg har tro på at vi vil se ytterligere (sterkt) innvannende oppkjøp som Aje, med grunnlag for videre produksjonsøkning på relativt kort sikt. Dette arbeidet støttes av selskapets pengesterke hovedeier, som ønsker å bidra til gode finansieringsløsninger for slike oppkjøp.
Et annet element jeg mener er avgjørende, er ledelsens og eiernes gode kontaktnett og aktive deltakelse lokalt for synliggjøring av selskapets kompetanse og ambisjoner, med den positive effekten det har på selskapets omdømme og anseelse som en teknisk dyktig partner med sterk gjennomføringsevne.
Selv om vi ikke trekker inn selskapets store, så langt uutnyttede meget interessante lisensbase i Guinea Bissau, Gambia og kanskje Senegal, som også kan gi positive overraskelser før vi aner, er det grunn til å se lyst på Petronors fremtidsutsikter.
Jeg håper og tror at flere vil få øynene opp for dette etter hvert. Jeg håper også at selskapet etter hvert blir enda dyktigere til å synliggjøre alt dette for aksjonærene og potensielle nye investorer.
Jeg ønsker alle investorer i Petronor lykke til og oppfordrer til en konstruktiv debatt!
E Desperados
01.09.2022 kl 15:30
5377
Jeg har ikke kjøpt aksjer i Petronor for å selge videre med fortjeneste. Jeg har kjøpt aksjer i Petronor fordi det kommer til å betales ut så latterlig mye i utbytte i forhold til hva aksjen koster de neste 10 årene. Så hva kursen er i dag er i grunnen bare "støy". Det er hva selskapet leverer som er av interesse. Når det er sagt så hadde det jo selvfølgelig vært mer hyggelig om kursen var noe høyere sånn at man hadde hatt muligheten til å selge med gevinst om ting her i livet skulle forandre seg sånn at penger her og nå var viktigere enn penger fra utbytte frem i tid.
markie
01.09.2022 kl 16:29
5300
Omsatt for ca 4 mill i dag. Hvilket gruser kursen ytterligere. Dette er lavt volum. Kjøper mere i morgen om dette fortsetter.
Deilig å sitte med 650 k fat med olje på lager å se at oljeprisfallet fortsetter med uforminsket styrke hvertfal😊👍
markie
01.09.2022 kl 19:42
5131
Oljeprisen er særdeles volatile. Slik verden ser ut i snur det raskt opp igjen. Opec+ som styrer oljepris. Ikke Biden med sine Iranske business venner.))
E Desperados
01.09.2022 kl 19:57
5157
Ennå deiligere å ha såpass mye å fylle livet med at man ikke har tid til å kommentere på forumet til aksjer man ikke liker ;)
Jubler like lite når oljen går opp som når den går ned. Prisen er det den er. Får ikke gjort noe med det.
Jubler like lite når oljen går opp som når den går ned. Prisen er det den er. Får ikke gjort noe med det.
Yenom
02.09.2022 kl 11:40
4750
Nå ble det veldig stille her, sitter alle og holder pusten? 🙂
Det er vel rimelig klart hva som skjer på kort sikt. Trolig utsettelse i Gambia og megalifting om en måneds tid. Oljeprisen blir nok 90-100ish. I mellomtiden får vi vel en produksjonsoppdatering og kanskje oppdatering fra boringen i Kongo. Should be good 🙂🙂🙂
Det er vel rimelig klart hva som skjer på kort sikt. Trolig utsettelse i Gambia og megalifting om en måneds tid. Oljeprisen blir nok 90-100ish. I mellomtiden får vi vel en produksjonsoppdatering og kanskje oppdatering fra boringen i Kongo. Should be good 🙂🙂🙂
Fluefiskeren
02.09.2022 kl 11:45
4778
Jepp. Tør ikke puste for mye. Den er i grønt nå, men er så skjør at hvis jeg puster for mye så går den i rødt.
Nybegynner2
02.09.2022 kl 12:14
4731
Fluefiskeren... du som også er aksjonær i Panoro, ser av den nyeste oversikten over aksjonærer at Panoro Energy ASA har kommet seg inn som den 21. største aksjonær med 4.451.251 aksjer. Trodde at de hadde fordelt ut alle utbytteaksjer, men det er kanskje slik at Panoro eier egne aksjer? Om så er tilfellet er jo dette forklarbart. Ser at det er Nordea Bank ABP som har ''fristilt'' aksjene til Panoro.
ZimZalbim
02.09.2022 kl 13:45
4625
Jarand Rystad, leder av et av verdens ledende analysebyråer Rystad Energy, tror ikke festen varer lenge i oljemarkedet. "Jeg tror oljeprisen vil holde seg rundt de nivåene en ser nå, eller opp og ned mellom 100 til 130 dollar fatet, i år og i 2023.
Så ingen beskjemring ang lav olje pris i oktober når pnor selger oljen som de har på lager.......
Så ingen beskjemring ang lav olje pris i oktober når pnor selger oljen som de har på lager.......
JUICEitUP
02.09.2022 kl 13:58
4595
Ehhhh - hva skjer nå da?
Er det en av de store aktørene i PEN som selger sine utbytte aksjer eller kan det være tvangssalg vi er vitne til?
Er det en av de store aktørene i PEN som selger sine utbytte aksjer eller kan det være tvangssalg vi er vitne til?
Patron72
02.09.2022 kl 14:06
4577
Mener jeg hørte dette intervjuuet på radio idag. Riktig nok på det døve øret mitt 😀
Men jeg mener han sa vi kunne se 40$ i 24, men prisen vil gå opp igjen innen kort tid.
Med fare for å ikke fått med meg alt
Men jeg mener han sa vi kunne se 40$ i 24, men prisen vil gå opp igjen innen kort tid.
Med fare for å ikke fått med meg alt
Dølle
02.09.2022 kl 14:07
4577
Vedr Petronor ,så hver obs på at en fis er nok til at det blafrer i rødt
Dølle
02.09.2022 kl 14:22
4547
Rystad var klar på at olja skulle i 0 sånn ca april-mai 2020 hvis jeg ikke husker feil., så tipper det døve øret er mest taktisk
E Desperados
02.09.2022 kl 14:29
4537
Rystad spådde over 200$/fatet tidligere i år også. Så noen ganger bommer de, andre ganger treffer de.
Fluefiskeren
02.09.2022 kl 14:32
4552
Vet ikke, men dette skrev Panoro i en børsmelding:
«Certain number of Dividend Shares will be withheld by the Company, where applicable, to fulfil Norwegian withholding tax obligations for non-Norwegian shareholders.»
Det ligger nok der tror jeg.
«Certain number of Dividend Shares will be withheld by the Company, where applicable, to fulfil Norwegian withholding tax obligations for non-Norwegian shareholders.»
Det ligger nok der tror jeg.
Roffa1
02.09.2022 kl 14:43
4623
Brukbare kjøp og salg for å holde kursen nede
14:35:04 0,8101 1
14:34:16 0,81 13
14:34:16 0,8151 5
14:34:16 0,8147 3
14:34:16 0,8153 3
14:35:04 0,8101 1
14:34:16 0,81 13
14:34:16 0,8151 5
14:34:16 0,8147 3
14:34:16 0,8153 3
Bsingh
02.09.2022 kl 14:55
4627
Tror det var 5 dollar de spådde på brent rundt den tiden oljeprisen tryna helt. Om jeg ikke bommer, så var bunnen et sted rundt 20 dollar på brent. WTI gikk vell i minus. Når Oktober kommer, får vi krysse fingra. Det er ganske så mye uro på denne planeten akkurat nå, og mener vi burde være åpne for at prisen kan bli skuffende, men også at den muligens går over forventningen. På lengre sikt, er inntrykket mitt at EU vil gjøre seg selv mer selvforsynte når det kommer til energi, så jeg tror at den grønne drømmen delvis må legges på hylla for nå. De vil nok fortsette med grønne tiltak, men det vil ikke trumfe folk sitt behov for energi. Med dette, tenker jeg at behovet vil øke for fossilt fremover, og ettersom at olje er en sektor det har vært underinvestert siden mange år tilbake, så tror jeg at dette vil bidra til en vedvarende høy oljepris. Tror også det begynner å synke litt innover, at man ikke bare kan "bytte" ut energikildene vi har i dag. Når dette har begynt å påvirke folks lommebøker, er det plutselig ikke like mye motstand mot å bruke fossile energikilder. Nå sitter vi igjen med hverken så altfor mange grønne kilder, samtidig som vi har mistet mye import fra andre deler av verden. Dette er en liten forsmak på det "grønne" livet spørr du meg.
Redigert 02.09.2022 kl 14:56
Du må logge inn for å svare
Men som en sa før her på forumet. Kursen betyr ingenting. For de skal begynne å betale utbytte 10-15 år frem i tid når fossilt brennstoff er faset ut... Men da har vi sikkert flere hundre millioner fat på lager😄👍
Mdg1
02.09.2022 kl 15:22
4599
Det er nok ikke før mot slutten av neste år tilbudsoverskuddet blir så stort at oljeprisen kan rase. Litt avhengig av hva opec gjør og om verden går inn i resesjon. I october vil prisen ligge et sted mellom 80-120$. Om det blir resesjon sammen med høye renter vil det neppe bare være oljeaksjer om sliter. Da vil børsene krasje med minst 50%. Det meste idag er priset høyt og når folk begynner å fjerne pengene fra aksjemarkedet blir smellen hard.
Bsingh
02.09.2022 kl 15:33
4569
Akkurat nå betyr den ingenting nei, er helt enig i det. Kan også tilføye at jeg ikke liker kursen som den er, men man kan ikke alltid få det som man vil, til enhver tid :) Du har jo tydeligvis bestemt deg for å bare klage. Forstår ikke helt hvorfor du gjentar dette om og om igjen, vi har fortstått for lenge siden at du ikke er så positiv til dette.
Kvike11
02.09.2022 kl 15:40
4567
Som long i PNOR, og en som stadigvæk køber aktier i PNOR,
kan jeg glæde mig over der er nogle der bare vil af med deres aktier,
for ingen kan tjene på den kurs der er idag
Utroligt at selskabet ikke køber aktier op, evt. samme antal som de lige har udstedt, for derefter at annullerer dem.
Snart vil de nye områder de har købt blive en gas guld investering og kursen vil mangedoble sig
kan jeg glæde mig over der er nogle der bare vil af med deres aktier,
for ingen kan tjene på den kurs der er idag
Utroligt at selskabet ikke køber aktier op, evt. samme antal som de lige har udstedt, for derefter at annullerer dem.
Snart vil de nye områder de har købt blive en gas guld investering og kursen vil mangedoble sig
Dopey
02.09.2022 kl 17:56
4416
5 september vil vise veien for hvilken pris vi vil få betalt i Oktober. Opec+ og Saudi er dypt uenige i prisen på oljen pr idag og truer med å kutte i produksjonen for å få prisen opp. La oss håpe på det beste utfallet mulig. 🤞
cinet
03.09.2022 kl 10:23
4126
4.451.251 infiserte pnor aksjer skal selges/er solgt av PEN for å betale utbytteskatt til utenlanske PEN-aksjonærer. PEN vil realisere/selge disse infiserte aksjene asap (trolig solgt i august?).
Dopey
03.09.2022 kl 21:42
3831
Slik vi ser det, så er det eneste infiserte med denne aksjen slike som deg, som er villig til å selge uansett pris. Hadde Pnor hatt cash ved oppgjøret, så hadde vi nok sluppet å få ombord en gjeng med aksjonærer som ikke kunne bry seg mindre med hva de fikk igjen på utbyttesaksjene sine. Men vi må virkelig takke for at vi kan fylle opp med aksjer til 0,8x igjen. 👌
Fluefiskeren
06.09.2022 kl 10:04
3005
Synes denne tråden var så bra at jeg limer inn her et innlegg jeg skrev på en annen tråd.
6. september i dag. Det betyr siste frist for å by på A1 i Gambia. Saksbehandlingen ser ut til å gå raskt hvis de greier dette skjemaet:
Side 11 her:
https://www.mope.gm/download-file/507e1415-882d-11ec-86ec-022a5fa1767e
De tar altså sikte på å utrope vinner 11. juli. Så vet vi at fristen for å levere bud ble forlenget med tre måneder. Da er vi på 11. oktober. Det er ikke lenge til. Som jeg har sagt tidligere er jeg veldig spent på hva som skjer i Gambia fremover nå. Vi har A4 fram til 18. oktober. FAR har opprettet datarom for å få partnere inn på A2 og A5. Mye som skjer både nord og øst for vår lisens, og jeg tror det vil gripe inn i hverandre til en viss grad.
EDIT Skrev A4, men mente selvsagt A1
6. september i dag. Det betyr siste frist for å by på A1 i Gambia. Saksbehandlingen ser ut til å gå raskt hvis de greier dette skjemaet:
Side 11 her:
https://www.mope.gm/download-file/507e1415-882d-11ec-86ec-022a5fa1767e
De tar altså sikte på å utrope vinner 11. juli. Så vet vi at fristen for å levere bud ble forlenget med tre måneder. Da er vi på 11. oktober. Det er ikke lenge til. Som jeg har sagt tidligere er jeg veldig spent på hva som skjer i Gambia fremover nå. Vi har A4 fram til 18. oktober. FAR har opprettet datarom for å få partnere inn på A2 og A5. Mye som skjer både nord og øst for vår lisens, og jeg tror det vil gripe inn i hverandre til en viss grad.
EDIT Skrev A4, men mente selvsagt A1
Redigert 06.09.2022 kl 17:27
Du må logge inn for å svare
Nybegynner2
06.09.2022 kl 10:27
2956
Kort status fra nyeste topp 50 oversikt, ingen vesentlige endringer. Kjøpere/selgere er stort sett private aktører. Eneste jeg bet meg merke i er at Telinet Energi AS har kjøpt 300' aksjer, og eier nå 580', for så vidt en posisjon av ubetydelig verdi, med tanke på deres eierskap tidligere. Både Sundt med sine 11,5 millioner (11. største) og Kistefos med 7,1 millioner (16. største) sitter stille med sine posisjoner. Denne oversikten er ajour per transaksjoner torsdag 1. september.
solid1
06.09.2022 kl 14:33
3853
Hei Fluefiskeren.
god link på en god tråd.
Mener at det allerede den 20. ser ut som man skal velge ut en gruppe tilbydere man går videre med, - før avgjørelse den 18. oktober.
Vet du om det er åpent anbud/tilbud hvor man allerede nå kan vite hvem som eventuelt er interessert?
god link på en god tråd.
Mener at det allerede den 20. ser ut som man skal velge ut en gruppe tilbydere man går videre med, - før avgjørelse den 18. oktober.
Vet du om det er åpent anbud/tilbud hvor man allerede nå kan vite hvem som eventuelt er interessert?
E Desperados
06.09.2022 kl 14:39
3847
ZimZalbim skrev Hmmm har følelser at det kommer noe nyheter denne uken.....
Det er hvertfall nærliggende å tro at de melder om nåværende produksjon etter at andre produksjonsbrønn er koblet på i infil-programmet. Det ble jo meldt under Q2 at de i helgen hadde vært helt oppe i 4 800 bopd netto til PNOR. Det stabiliserer seg jo litt lavere enn det, men spennende å få vite hva nåværende produksjon ligger på.
JUICEitUP
06.09.2022 kl 15:27
3803
Litt for mange tegn i tiden som tyder på at strikken er i ferd med å ryke på makro fronten. Dagen i dag er nok bare en forsmak. Får dommedagsprofetene rett (og de er det mange av for tiden), vil det også garantert påvirke oljeprisen.
Det betyr at jeg begynner å bli nervøs for at olje på lager en en fryktelig dårlig strategi (selv om det ikke var villet fra PNOR). Skulle olja tryne nå og vi stunder mot 70 dollar om en måneds tid har PNOR trøbbel. Med kostnadene og utbyggingsplanene trenger de alle pengene de kan få. Liker det dårlig. Har ikke solgt for de som lurer på det.
Det betyr at jeg begynner å bli nervøs for at olje på lager en en fryktelig dårlig strategi (selv om det ikke var villet fra PNOR). Skulle olja tryne nå og vi stunder mot 70 dollar om en måneds tid har PNOR trøbbel. Med kostnadene og utbyggingsplanene trenger de alle pengene de kan få. Liker det dårlig. Har ikke solgt for de som lurer på det.
solid1
06.09.2022 kl 15:50
3811
Inntjeningen er nok god uansett.
Enkelte har også dårligere nerver enn andre. Kjøpte selv en større post i dag.
Har ingen problem med nervene av den grunn.
Er det noen garanti for at de får levert oljen i oktober? Tipper det kommer nye meldinger om utsettelse noe som igjen vil føre til enda mer salgspress i aksjen....Er det noen garanti for at vi ikke får nye utsettelser?
solid1
06.09.2022 kl 16:47
3742
Den ene garanti man kan registrere her, er nok at HT tilnærmet aldri kan ytre seg positivt.
Vi som har kjøpt, og videre kjøper aksjer, har på forhånd kalkulert inn den risiko som vi er villig til å ta.😊
Lykke til
Nei evnen til å gripe etter et halmstråd har kanskje aldri vært min gode side men det har da også spart meg for noen skikkelig nedturer opp gjennom.. Men svaret dit var vel som forventet. Ingen garantier for noen ting.. Videre er da spørsmålet mitt Solid1. Hvorfor er det så stor spread mellom dine tanker om aksjen og utviklingen i aksjekursen? Ja. Du kan si jeg er negativ, men hadde du vært like negativ kunne du solgt for ei krone for to uker siden og tatt den igjen nede på 70 tallet i.l.a kort tid... Så hvorfor er det å være negativ feil. Du kan jo ikke si at jeg har tatt feil siste tiden ved å være negativ?
Misforstå meg rett. Jeg håper absolutt på et rekyl. Men jeg synest det enorme potensiale som dere kaller det hele tiden blir motarbeidet av selskapets evne til og alltid skape en form for usikkerhet. Og sånn må du jo innrømme at det har vært lenge...? Så hva skal til for at dette endres?
elta-gnilk
06.09.2022 kl 17:33
3695
Jeg misforstår deg rett, du ordlegger deg så klart at diagnosen blir lett å sette.
solid1
06.09.2022 kl 18:30
3634
Kjøpte 350 000 til i dag, noe som var nær 10 % av dagens omsetning.
Man har ikke den siste måneden kunne kjøpe PNOR aksjer under 80 øre. Ettersom det på en dag som denne kun omsettes for 0,35 promiller av hele selskapet er det lite trolig den skal ytterligere ned. (min antagelse 😊)
Har tatt feil før, så man vet jo aldri.
De siste dager virker det som en del bare har byttet aksjer til nærmest lik kurs. (+/- noen ører)
Det ble utvider 90 million aksjer til Pen-aksjonærer, og jeg tror mange sitter på sine tildelte aksjer. Ettersom vi fikk aksjer som utbytte til kr 1,06 kan det likevel ligge fornuft i å selge for et beløp (kr 0,80 - 0,90) og kjøpe tilbake for samme beløp dersom man ikke har Ask-konto.
(Dette gir en skattemessig gevinst i år.)😇
Uansett, med det potensialet som ligger i PNOR, herunder OML 113, eget oljelager og andre triggere, er det ikke nødvendig å lete etter noe «halmstrå» å klamre seg til.
Pnor får nok en kraftfull reisning skal du se. Men mulig man må vente på en «freddan», for virkelig å stå. 😇
Det er uansett vanskelig å spå, spesielt om fremtiden.
I høst er det nok bare å høste det man kan. 🥂
E Desperados
06.09.2022 kl 21:17
3496
+artikkel, men kursmål, korrupsjonssaken hensyntatt, på 1,4. Dvs 75% høyere enn dagens kurs.
https://www.finansavisen.no/nyheter/finans/2022/09/06/7925320/har-valgt-aksjer-a-kjope-og-ikke-a-kjope-i-olje-og-offshore
https://www.finansavisen.no/nyheter/finans/2022/09/06/7925320/har-valgt-aksjer-a-kjope-og-ikke-a-kjope-i-olje-og-offshore
Dopey
06.09.2022 kl 22:13
3439
Straks Pnor får på plass regelmessig salg av olje med påfølgende inntekter, så må dette kursmålet flyttes nordover med en anbefaling om kjøp. Hold anbefaling med 75% oppside til kursmål, ser bare rart ut.
E Desperados
07.09.2022 kl 06:45
3286
Hold, med kursmål 75% over dagens kursmål fremstår jo noe merkelig. Men her skyldes det jo at ingen analytikere tørr å si kjøp så lenge Økokrim-saken fortsatt eksisterer. Åpenbart at analytikerne kommer til å bytte til kjøp så snart vi får en avklaring der.
Trond.heim
07.09.2022 kl 07:00
3311
“…Ettersom vi fikk aksjer som utbytte til kr 1,06”
Forstår ikke helt dette tallet 1,06. På min DNB konto står kjøpspris 0.93
Forstår ikke helt dette tallet 1,06. På min DNB konto står kjøpspris 0.93
oivindl
07.09.2022 kl 08:45
3183
Kan være at 1,06 er prisen da handelen mellom PNOR og PEN ble gjennomført, mens 0,93 er verdien da du mottok aksjer som utbytte fra PEN.
Det er jo to transaksjoner her, betaling fra PNOR til PEN, og så en utdeling av utbytte i form av aksjer fra PEN til aksjonærene.
Det er jo to transaksjoner her, betaling fra PNOR til PEN, og så en utdeling av utbytte i form av aksjer fra PEN til aksjonærene.
solid1
07.09.2022 kl 09:00
3177
Du har rett Trond.heim. Det er inn-pris på din konto som gjelder.
Et poeng jeg mener, er at få av de 90 million aksjene synes å bli solgt, og noen av de nye større aksjonærer øker sin beholdning.
I går ble det kun omsatt 0,35 promille av selskapet til tross for øket kursmål.
Forhåpentlig får vi en interessant dag i dag. Lykke til.
thief
07.09.2022 kl 09:21
3162
Har fulgt PNOR hele tiden,selv om jeg ikke har hatt aksjer på en stund.Denne økokrimsaken har nok hemmet selskapet endel.Eyas sa for ca ett år siden,at et nytt kjøp var like om hjørnet,og han virket ganske sikker på å komme i havn før nyttår 2022!De hadde flere muligheter, plutselig ble det stille etter at Økokrim slo til.Åpenbart har det blitt vanskeligere for PNOR. Det kan også slå negativt ut på eventuelle partnere i Gambia, som virker å renne bort i sanden.De landet Aje, men kan tyde på flere kanskje ikke ivrer etter noe samarbeid med selskapet Hvertfall ikke før saken er avgjort.Da kan mye forandre seg,mtp kurs og fundamentale forhold.Men inntil da,så virker det litt seigt!Selv om kronene ruller inn,mer enn noen gang!