Rec. Hva skjer om et år ?

Slettet bruker
REC 09.11.2018 kl 08:13 2752

Tenk om vi kunne se inn in glasskulen et år fram, da ville nok alle her på forumet levd herrens glade dager. Foreløpig ser det ut til at børsen fungerer som en flokk sauer og bjellesauene vet det. Derfor kommer det stadig innlegg som er subjektive, selvfølgelig for lede aksjekursene dit man ønsker. På tide at folk kjenner litt på magefølelsen før de invester. Hva kan ligge bak en så håpløs uttalelse som at Rec er tom for penger om 1 år ? Hvor mye vil hende i løpet av 1 år ?
Vi vi nok se kurs endringer som ikke er til å kjenne igjen fra dagens nivåer.

Tenk selv !
Redigert 20.01.2021 kl 11:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.11.2018 kl 08:37 2675

Jeg er i hvert fall ikke bekymret for selskapet. Aksjekursen er derimot like lett å forstå seg på som kvantemekanikk.
Slettet bruker
09.11.2018 kl 08:45 2621

Oppturene kommer på veldig kort varsel. Bunnen blir høyere opp for hver nedtur. Interessen for Rec øker, det ser vi på alle synsingene som kommer ut.
Tbra
09.11.2018 kl 08:50 2587

De var 4-5 kvartaler de blei skrevet , så spørs kva agenda den som skreiv de hadde . På den tida kan situasjonen vere helt annen , de kan skje mye positivt innen den tida . Eg er langsiktig.?
Slettet bruker
09.11.2018 kl 09:19 2476

Short folket kjører på, prøver å få kursen noe ned slik at de kan kjøpe uten altfor store tap. Tror tiden har løpt ut for dem
halvpris
09.11.2018 kl 10:16 2379

"tom for penger" når og hva blir neste drittpakke ?

looong
fattigstakkar
09.11.2018 kl 10:30 2321

Jeg synes faktisk ikke artikkelen til E24 var så ille. De presenterte det som ledelsen har kommunisert, at de har nok penger til å klare seg i 4-5 kvartaler uten emisjon. Dette er faktisk langt bedre enn mange har skremt med tidligere. Så intervjuer de Meyer som er den mest pessimistiske, og kunne med fordel intervjuet en analytiker med et mer optimistisk syn som motvekt. Men alt i alt synes jeg de fikk fram at REC både har stor usikkerhet knyttet til seg, men også en stor oppside om ting løser seg. Tror vel at selv de mest optimistiske her inne hadde valgt å selge nå om de visste at REC måtte stenge ML om ett år og kjøre emisjon. Det hadde ihvertfall jeg gjort. Men sannsynligheten for at det kan løse seg er større enn prisen man betaler for denne opsjonen etter mine vurderinger, og derfor er jeg med, men om alt går galt er vi nok et stykke under 50 øre, så man må være klar over at det er risiko også.
anderix
09.11.2018 kl 10:34 2299

At de har penger til å drifte 4-5 kvartaler uten å hente penger er for meg positivt. Mye kan skje på 1 og et kvart år som kan forbedre REC sin situasjon dramatisk. Nok tid til at jeg har tatt et nytt bet i REC i hvert fall;-)
Record
09.11.2018 kl 10:36 2286

Bare det at det nå er flere opsjoner , løsning kan komme også uten handelskrig løsning , den er ny,usikker men samtidig gir den ett potensiale som er tilsvarende Rec sin gulltid :-) Da er det vel verd å ta noen extra lodder , jeg mener kun en positiv melding ang batteriproduksjon vil få øynene opp på aktører som ikke ville tatt i Rec med ildtang de siste 5 År :-) Da snakker vi ikke om krona lenger vil jeg tro :-)
hill
09.11.2018 kl 11:05 2203


Har selv ingen krystallkule, men Wallet Investor har følgende analyser (glasskule?) angående framtiden:

USA kursene: Nå: 0,101 USD - Ett år: 0,139 USD - 5 år: 6,817 USD !!!

De sier videre:

Historical index on US Stock Market: A+ "Should I invest in REC Silicon ASA stock?" "Should I trade "RNWEF" stock today?"
According to our live Forecast System, REC Silicon ASA stock is a very good long-term (1-year) investment*.

https://walletinvestor.com/stock-forecast/rnwef-stock-prediction#question-and-answers

Om den amerikanske utgaven (RNWEF) og vår norske REC, skulle utvikle seg slik over tid,
"Vil vi nok se kurs endringer som ikke er til å kjenne igjen fra dagens nivåer", som TS også har sagt i sitt hovedinnlegg.
fattigstakkar
09.11.2018 kl 11:16 2169

Skjønner ingen ting av den linken du legger inn. Ser de har forecast per måned og kursen hopper opp og ned noe voldsomt. Hva i allverden baserer de prognosene på? Minimumspris i mai 2019 er 0,1, og plutselig 1,75 i juni, før den faller tilbake til 0,1 i juli. Dette ser ut til å være bare tull.
Slettet bruker
09.11.2018 kl 20:50 1981

Tydeligvis har batteriet sluknet i glasskulen. Da begynner fortvilelsen å ta overhånd og man begynner å "tale i tunger" Aksjekursen går fra 0,1 til 1,75 da har man peiling..