Denne bør du se, Scana et helt nytt case

Scana , det nye caset i en hot næring!

https://video.qbrick.com/play2/embed/player?accountId=558131&mediaId=1360194e-00090085-8b337068&configId=default&pageStyling=Styled&autoplay=true&repeat=true&sharing=true&download=false&volume.

Ps: Har hercules fondene som medeiere. De sitter på milliarder av kr. De er langsiktige eiere. Og bidrar sterkt til vekst og avkastning,.
Redigert 15.08.2022 kl 06:46 Du må logge inn for å svare

Var faktisk nede på 1,40
Kom så kjapt ordrer på 1,45
Merkelige greier.

Noen styrer kursen. Gutteklubben grei i denne ?
Redigert 02.08.2022 kl 12:13 Du må logge inn for å svare
Knfo
02.08.2022 kl 17:42 3265

Dette må være en av de kjedeligste aksjene på Oslo Børs, og det beste hadde vært om den ble strøket for notering. Nå med ledelsen komme på banen og fremsnakke aksjen.

Strøket for notering ?

Jesus, hva er det for noe sprøyt.
Investorene får få opp øynene. Scana er jo et helt nytt selskap
Blir kanonbra.
Redigert 02.08.2022 kl 19:18 Du må logge inn for å svare
Dopey
02.08.2022 kl 22:02 3094

Ikke for å hausse, men nå lyser Skarpenord ut stillinger på grunn av økte oppdragsmengder. Mere oppdrag, mere cash. 😉

https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:share:6960228628177539072?utm_source=linkedin_share&utm_medium=member_ios_link_share&utm_content=post

Slapp av, var voldsomt til syting her da. Det er når aksjen er kjedelig du skal kjøpe, når alle skal ha den er det for sent :) Ha litt tålmodighet...

Osvaldsen
siddis
02.08.2022 kl 23:28 3040

Kjøper litt hver dag, ser frem til Q2 som kommer 24 august.

Knfo
03.08.2022 kl 00:22 3041

Flott at dere har troen, men kursutviklingen sier dessverre det meste. Selv når nye kontrakter flagges står aksjekursen på stedet hvil.
suspekt
03.08.2022 kl 00:42 3053

Det flagges ikke kontrakter i dof lengre, de jobber bare svart.
Dopey
03.08.2022 kl 01:14 3056

Det er akkurat dette flere i denne tråden ikke forstår. Akkumulere aksjer mens selskapet fortsatt går under radaren hos de fleste. Når de fleste av portefølje selskapene hamrer inn kontrakter og nå lyser ut behov for arbeidskraft, så betyr det at markedet for deres kompetanse, tjenester og sluttprodukt har tatt seg betraktelig opp. Dette vil gjenspeiles i kraftige løft i tallene for kvartalene som kommer. Det er da vi vil få betalt for vår tålmodighet og andre må løpe etter toget. 🚂🚂🚂

Helt korrekt Dopey ;)
Knfo
03.08.2022 kl 09:40 2921

Har vært aksjonær i Scana siden Styrk Bekkenes kom inn i selskapet for flere år siden som ny konsernsjef, og så langt har jeg tapt penger på investeringen. Begynner å miste troen, og tror ikke på noen rask reprising av denne aksjen. Akkurat nå finnes det mange langt bedre case på Oslo Børs.

Hvorfor tror du ikke på en reprising av aksjen ?
siddis
03.08.2022 kl 12:09 2824

Kunne vært fornuftig å flytte på Styrk det tror jeg flere venter på. Ser ut som Herkules og Krefting mener Styrk er en hellig ku. Som sagt tidligere, vi må vente på nye signaler fra Herkules, tror ikke vi får flyttet kurs på nye kontrakter eller gode resultater.
Knfo
03.08.2022 kl 14:37 2756

Helt enig, men tror dessverre det sitter langt inne for både Herkules og Krefting-familien å gi Bekkenes et spark ut døren. Til det er dessverre båndene alt for tette, og det har de vært over mange år.

Må dere slutte med det evige gnålet om å sparke sjefen. Det er ikke hans skyld at ikke aksjekursen gjenspeiler realitetene. Han er CEO for et selskap som har omstrukturert og landet mange pene avtaler

Styrk gjør da en strålende jobb han Snudd hele skuta
Det er jo markedet her som ikke priser scana rett
Tullinger som stopper oppgang. Og selger ned hele tiden

Scana forsvarer 2 kr + her. 1.43 er ran

Dessverre er dette forumet delvis forpestet av mørkemenn som dyrker det negative og da er sparking av CEOer lavthengende frukt
Knfo
03.08.2022 kl 18:05 2663

Vel, en CEO som ikke makter å skape verdier for aksjonærene ligger tynt an. Bekkenes har gjort en solid omstruktureringsjobb i Scana, men han har ikke lykkes med å øke aksjeverdien. Den eneste som har gjort det dårligere blant børsnoterte norske selskaper på hovedlisten er vel Telenorsjefen?
Redigert 03.08.2022 kl 22:23 Du må logge inn for å svare
Redcloud
03.08.2022 kl 21:05 2575

Støtter de som er positive her. Lykke til.

Merkelig marked. Priser scana til en pølsekiosk.
Bare backlogen i selskapet er jo langt over mcap
Hva får markedet til å prise scana eiendeler til 550 mill ?
Redigert 05.08.2022 kl 00:13 Du må logge inn for å svare
Norbo
04.08.2022 kl 20:39 2248

Bare vent, nedsalget i olje starter i disse dager. Da skal nok en del over i mer fremtidsrettede næringer.
Dopey
05.08.2022 kl 16:42 1925

Bare 19 dager igjen til halvårsrapport. Blir meget spennende å se tallene for Q2 når Q1 absolutt viste muskler. Klarer de å levere enda ett kvartal med enorm vekst og selskapet er nærmere å levere profitt, så kommer meglerhusene på banen med sine kalkulatorer. Jeg ville absolutt ikke sittet utenfor denne de neste kvartalene. 😅
birol
05.08.2022 kl 17:37 1894

q2 blir meget spennende, både resultat og framtidsutsikter / planer. blir kjekt å få sommeren over der de kan fortsette å jobbe mot nye kontrakter.
Knfo
05.08.2022 kl 22:19 1812

For guds skyld, nye kontrakter må ikke inngås. Da faller bare aksjekursen🤣🤣

Godt vi har litt humor i tråden også. Vi skal være meget glad vi som kjøper mer aksje at markedet ikke har våknet enda... er jo en glede å laste aksje på et så latterlig nivå som 1.40 tallet 😁🙏

Med alle spådommer og ny super syklus i olje ig energi så er dette midt i smørøye for Scana. Om du ikke har fått satt deg inn i caset enda .. så er tiden inne for nettopp det.
Scana tar en 10 gangern tror jeg innen max 2 år om ikke før
En stor takk til Hercules fondene som er loaded med cash og som selv er strategiske aktiv eiere i scana.

Er det noen som fremdeles handler i dette møkkaselskapet ?????

🤣🤣🤣

Og det begrunner du med følgende ?
det minste med må forvente er at man begrunner påstand med ?
Scana er helt nytt segment nå, så det at du legger ut en feil påstand basert på ingenting er en fornærmelse
Redigert 06.08.2022 kl 08:31 Du må logge inn for å svare

Se på ledelsen, hva har de av faglig kompetanse?
Vært programmer for ItsLearning og jobbet på gatekjøkken.
Firmaet er så skakk kjørt man bare kan få det. Lever på gamle kontrakter og gamle visjoner

Gatekjøkken ? Hvor i alle dager får du dette våset fra ?
Er ikke vanskelig å se hva du driver på med av desinfo. Skjerp deg !

Scherven og Blix har lang erfaring i markedet Styrk har erfaring fra Maritim industri. Så slutt å spre edel og garve. Selg deg heller ut en å være bitter på at det tar tid å bygge selskap
Ikke ledelsen sin feil at markedet er styrt av grådige algoritme juksere som priser selskapet til en pølsekiosk

Bare vent. Kursløft innen kort tid vil jeg tro når markedet ser tall de liker.

For det blir sterk vekst i scana fremover. Mange dyktige nå inne i scana
Redigert 06.08.2022 kl 10:16 Du må logge inn for å svare

«Kursløft innen kort tid» har jeg hørt siden kursen sto i 2,5.-
Vi vet alle hvordan det har gått etter det. Å skylde på andre en ledelsen blir bare dumt

Har vært som deg, irritert over at kurs ikke går opp.
Istedenfor å være gretten, spill heller ledelsen god da ..
Hvor mange ganger har du sendt ledelsen med innspill til å bli bedre hvis du mener de kunne gjordt ting bedre ?

Tenk på den :)
Redigert 06.08.2022 kl 10:59 Du må logge inn for å svare

Det er umulig å lære en struts å fly!
Carrera
07.08.2022 kl 02:09 1303

Du vet gjerne hva strutsen er mest kjent for?

Bra du tar egen vurdering 👍..

Mye mer konstruktivt å sende innspill, en å klage på et forum
Men da konkluderer jeg med at du ikke har noe innspill. Så da må det være helt ok det ledelsen gjør tenker jeg 🙂
Redigert 07.08.2022 kl 05:31 Du må logge inn for å svare

Jaja. Jeg er på børs for å tjene penger.
Du er vel her for å gi medlidenhet og drive veldedighet ?
På aksjene notert på OSE så finnes der ikke dårligere ledelse en i Scana!

Du skjønner hva jeg mener erter hvert. Bare å klamre seg fast så lenge du har guts nok.

Jeg er også her for å tjene penger, har selv mange dårlige år bak meg i en børs men har også lært og fått mange fantastisje år. Her i scana har de også lært etter en pandemi og finanskrise. Med en ny solid eier med cash har selskapet blitt dette. Jeg sitter lastet her for jeg vet at dette blir mega bra. Ps Husk at siste vesentlig kontrakt ikke er med i disse tallene. + siste 5 kontrakter

Hva er det du mener Scana ledelsen kan gjøre bedre ?
Og si at ledelsen er dårlig, uten å nevne noen forbedringspunkter blir jo totalt skivebom. Synes det Bekkenes har fått til er fantastisk.

1. Redusert gjeld betraktelig ned til 156 mill.
2. Oppkjøp av et fantastiskt selskap Psw + fått med i strategisk eierskap milliard fondet Hercules i scana
3. Aktivt lagt ut investor videoer og matriale for investorer.

Nå må bare markedet få opp øynene, og det kommer garantert. Bare les under. Så ser du hva de har klart å få til på kort sikt, og mer kommer kan jeg garantert si

Scana rigget for rask vekst i havnæringene

Bergen, 13. mai 2022: Scana mer enn doblet topplinjen og EBITDA i første
kvartal. Inntektene økte med 126 prosent til 208 millioner kroner fra samme
kvartal i fjor, mens EBITDA steg 140 prosent til 16 millioner kroner, PSW
oppkjøpet er den største driveren til denne veksten

- Scana er blitt et nytt selskap. Oppkjøpet av PSW Group er gjennomført, og
Scana er blitt en pådriver for det grønne skiftet i havnæringene, sier Styrk
Bekkenes, administrerende direktør i Scana.
- Vår ambisjon er å nå 1,7 milliarder kroner i inntekter i 2025. Vi er godt
posisjonert for to viktige trender: elektrifisering og utslippsreduserende
løsninger. I tillegg til den organiske veksten, vil vi fortsette å nyte godt av
vår plattform for verdiøkende vekst gjennom oppkjøp og aktivt eierskap,
fortsetter han.

I løpet av første kvartal 2022 ble det vunnet flere strategiske kontrakter innen
alle forretningsområdene. Ordreinngangen for kvartalet var på 248 millioner
kroner, mot 58 millioner kroner i fjor, og ordrereserven økte med 119 prosent
til 399 millioner kroner. Ordreinngangen var 1,2 ganger omsetningen
(book-to-bill).

Med de nye porteføljeselskapene ombord, er Scana organisert i tre
forretningsområder: Offshore, Energy og Maritime. Energy består av Scanas
virksomheter som bidrar til elektrifiseringen på land og til havs, og var det
største forretningsområdet i første kvartal 2022, både målt mot inntekter og
ordrereserve.

- Energy står for nær halvparten av ordrereserven, noe som viser den sterke
posisjonen vi har tatt innen elektrifisering. I Offshore er vi parat til å
betjene forventet etterspørselsvekst med et produkt- og tjenestetilbud som
hjelper våre kunder med å redusere deres karbonavtrykk, sier Bekkenes.

Forretningsområdet Maritime utgjøres av porteføljeselskaper som leverer
ventilstyresystemer til shipping- og offshorekunder og forankringsløsninger til
flytende vindkraft, offshore havbruk og oljenæringen.
Kontrakter vunnet så langt i år inkluderer landstrømanlegg til Havnekraft,
landstrøm på Island for arktiske cruiseskip, forankringssystem til Nordlaks
Oppdrett, to forankringskontrakter for FPSO-prosjekter i Brasil, og en betydelig
kontrakt for levering av LNG-ventilstyresystemer til Wärtsilä Gas Solutions.
I tillegg til PSW-transaksjonen, ble oppkjøpet av Trans Construction gjennomført
i første kvartal.

- Vårt forretningsområde Energy er ytterligere styrket med oppkjøpet av Trans
Construction (ATC). ATC befester Scanas stilling innen e-house-moduler og øker
bidraget vårt til avkarboniseringen av havindustrien, sier Bekkenes.
Redigert 07.08.2022 kl 08:31 Du må logge inn for å svare
Epsilon
07.08.2022 kl 11:12 1193

Selv om aksjen ikke går opp, så er ikke det ensbetydende med dårlig ledelse. Folk må seriøst smøre seg med litt tålmodighet og slappe av. Jeg kjenner meg godt igjen i min tid i scanship som jeg var lenge i mens den gikk sideveis. Samtidig jobbet ledelsen aktivt med investorpresentasjoner rundt forbi for å synliggjøre potensialet (som scana gjør nå), og vipps så fikk markedet øynene opp, og resten er historie. Avkastningen ble veldig god selv om jeg måtte vente lenge.

Samtidig må scana bevise at de kan levere på bunnlinjen, og ikke bare EBITDA. Så vi må nok vente enda noen kvartaler hvor vi kan se vekst i bunnlinjen før vi kan håpe på en voldsom oppgang.