Tank

Ulogisk
FRO 20.07.2022 kl 08:03 8925

Frontline:Bull
Tank:Bull:

Høsten/vinteren blir spennende for alle tank og shipping entusiaster!!
Flipper
20.07.2022 kl 09:12 8844

Enig
Slettet bruker
02.08.2022 kl 12:15 8433

Jeg begynner å like mere denne analytikeren i dnb jo mere han prater. Morro med Frontline.
Bør leses siste fra Jørgen Lian nå på FA+ for Dere som betaler. Bra og ryddig informasjon om ståa i tankmarked
et.Nå er Frontline på kroner 101.40.Morro lell.
Redigert 02.08.2022 kl 12:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.08.2022 kl 12:35 8379

27 mars så var Frontline I 103,og jeg tipper vi passerer den idag og ender på en Sluttkurs på kroner 105 i Norge.
Er det noen høyere?
Tøff
02.08.2022 kl 12:56 8324

Det store løftet kan komme ved reultatframlegg 31.8.. Et estimat på TradingView er på kr.2,46 pr. aksje som nettoresultat for 2q. Det er ikke strålende, men bedre enn 1q., som overrasket positivt. Fra 3.q og utover vil vi antagelig se betydelig forbedring i inntjeningen hos FRO. Dette vil sikkert guidingen fortelle oss noe om. Selv i tiden med generellt svært dårlige rater har FRO vært en mester i å slutte tankerne sine til levlige vilkår, som resulterte i bl.a. overskudd for 1.q., noe få hadde regnet med. Jeg tror det kan bli en hyggelig høst i tank.
Slettet bruker
02.08.2022 kl 12:59 8306

Dette har du Stålkontroll på tøff.Glinrende.
Slettet bruker
02.08.2022 kl 13:27 8238

Det er Mange som vil være med på tanfesten,men volumet er ikke helt maks enda,men det kommer utover tenker jeg.Å sitte stille utenfor båten er alltid noen gjør,men den rette inngang hvet ingen
Water
02.08.2022 kl 13:56 8164

Når tror dere utbytte kommer tilbake?
Slettet bruker
02.08.2022 kl 15:16 8071

Q4 tror jeg.Det er fint å eie fro etter stengetid I Norge kl 1625.
Butikken er åpen til klokken 2200.Da får vi håpe på en videre oppgang der.Der er det også litt short.
Redigert 02.08.2022 kl 15:17 Du må logge inn for å svare
Elproff
02.08.2022 kl 20:48 7850

Tror Frontline er et safe bet fremover.
Shagwong
03.08.2022 kl 05:59 7582

UTBYTTE.
Fredriksen og hans advokater har selvfølgelig tenkt på utbytte i perioden frem til overtagelsen og tok det med i dokumentet som kom som en børsmelding
signert 11. 07. 22.

«» Prior to the tender offer completion, Euronav will be allowed to pay a dividend for a total of amount of USD 0.09 per Euronav share.
And Frontline will be allowed to pay a dividend of USD 0.15, both with no impact on the exchange ratio.
For any dividends from Frontline in excess of such amount, the Euronav shareholders accepting the tender offer will receive a compensation per Euronav share equal to the dividend amount per Frontline share times 1.45. “”
eriksu2
03.08.2022 kl 08:41 7403

Dnb å Hannis er positive til tank, med stigende rater hvor høyt kan vi se kursen i høst? Tipper vi er i området 120-130. Hjelper med positive nyheter fra opec møte senere idag.
Slettet bruker
03.08.2022 kl 10:34 7209

Ja Hannis er en av de beste i klassen i mine øyne.
Utbytte som nevnes høyere oppe på denne tråden høres fint ut.
rischioso
03.08.2022 kl 11:51 7077

Ja, helt klart på tide å posisjonere seg - det vil nok kunne svinge litt fremover, men trenden er opp noe som vil fortsette gjennom høsten og vinteren, ... ;)
Slettet bruker
03.08.2022 kl 12:33 6997

Dette kan fort også bli vinneren etter opec+ sitt møte.Det har kommet mange positive analytikere på banen nå
Høsten og vinteren blir bra for Frontline tror jeg også
Slettet bruker
03.08.2022 kl 14:11 6862

Du ville ikke kjøpe på 85 kr, du mener det er bedre over 100 lappen:-)
Stille på Pgs trådene, har du tradet det ut av aksjen igjen?
rischioso
03.08.2022 kl 17:01 6660

Jeg mente det var for tidlig å kjøpe i våres og startet så smått plukkingen den siste måneden og vil fortsette å plukke på dager som dette gjennom høsten for å bli når reisen starter for alvor i vinter.

Sitter fortsatt både i PGS og Kahoot, men mindre posisjonert enn tidligere for der kan det bli en del billigere før det blir dyrere ... ;)
Redigert 03.08.2022 kl 17:02 Du må logge inn for å svare
bravi
03.08.2022 kl 21:18 6449

Det sies at suezmax (1 mill. barrels) vil bli den mest ettertraktede tonnasjen utover høsten. Da vil NAT komme bedre ut kursmessig enn f.eks FRO som har mye VLCC. NAT er også blandt de aller beste på utbytte.
Redigert 03.08.2022 kl 21:21 Du må logge inn for å svare
rischioso
03.08.2022 kl 23:21 6279

Disse 2 kan ikke sammenlignes - NAT er mer av den trauste forutsigbare typen - det som alltid er moro med FRO og som gjør den så mye mer spennende enn andre shippingpapirer er at den er så vanvittig geara - fjerde største shippingselskap i verden toppet med betydelig short som til tider skal dekkes inn gir betydelige utslag - ingen over og ingen ved siden ... ;)

I disse tider bygger shorten seg opp noe som øker muligheten for en squeeze fremover og dagens estimering sier shorterne vil trenge ca 3 dager for å dekke seg inn og er økende:

https://shortsqueeze.com/?symbol=fro&submit=Short+Quote%E2%84%A2:
Redigert 03.08.2022 kl 23:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.08.2022 kl 00:03 6201

Du tar jo helt feil, Nat er langt mer giret en det Fro er
Masse gjeld på gamle rust hauger og alltid massivt shortet, langt mer en Fro
Redigert 04.08.2022 kl 00:08 Du må logge inn for å svare
rischioso
04.08.2022 kl 00:26 6157

Du tar feil fordi du mest sannsynlig går i fella og ser deg blind på antall shortede aksjer Jeg tar sjelden feil og i alle fall ikke om dette. Jeg har vært med på flere FRO sykluser med massiv short inndekking og når man først har opplevd det så vil man heller ikke gå glipp av det .. ;)

Når man skal se etter muligheter for en betydelig shortsqueeze så må man se på forholdet short vs tilgjengelige aksjer. Det er totalt over 200m aksjer i FRO, men kun knappe 120m aksjer som til en hver tid er tilgjengelige og med 8,24m shortede så gir det en short på hele 6,64% noe som er langt over limiten (5%) som legger grunnlaget for en squeeze som pr i dag er estimert til nærmere 3 dager for å dekkes inn:

https://shortsqueeze.com/?symbol=fro&submit=Short+Quote%E2%84%A2


NAT er langt mindre shortet enn FRO noe days to cover bekrefter - knappe 2 dager eller 33% kortere tid til å dekkes inn i tillegg til at caset i seg selv ikke er i nærheten geara:

https://shortsqueeze.com/?symbol=nat&submit=Short+Quote%E2%84%A2
Redigert 04.08.2022 kl 00:36 Du må logge inn for å svare
rischioso
04.08.2022 kl 09:56 5871

Et pust i bakken før videre oppgang - mitt bet er at den burde kunne matche 1 år high (112,5) i løpet av denne måneden så med det i minnet så er dagens nivå en attraktiv inngang ... ;)
rischioso
04.08.2022 kl 19:02 5610

De små blir fintet ut gjennom dagen og på slutten kommer noen større og gjør rent bord for billigaksjer og vips så er kursen igjen over 100 og i pluss - skjerpings ... ;)
rischioso
05.08.2022 kl 20:56 5100

Ja, da er 9 av 18 nybygg allerede på vannet - der ser man nok et eksempel på den fantastiske timingen til Fredriksen - ingen over og ingen ved siden hvor gearingen øker tilsvarende og med nærmere 7% short så kan det bli en fornøyelig høst når ratene går i taket ... ;)

Tror tankratene skal 4-doble seg i høst:
https://featuretest.finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/08/02/7908000/dnb-markets-tror-tankratene-skal-firedoble-seg

Ser vi litt historisk på det så skjedde det samme høsten 2019:

VLCC-ratene til himmels
https://www.skipsrevyen.no/vlcc-ratene-til-himmels/653437

* Så ta plass mens kursen ennå er rundt lave 100 lappen for alt virker å ligge til rette for nok en syklisk superopptur ... ;)

God helg!
Redigert 05.08.2022 kl 21:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.08.2022 kl 09:46 4528

Dette et Meget bra ris.Jeg har også en tro på en Atomavtale med Iran etterhvert.Winter IS Coming. Ris.
Redigert 08.08.2022 kl 10:10 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
08.08.2022 kl 13:16 4369

Tank fosser frem (fra TW i dag):

After 569 loss-making days, Baltic Exchange VLCC reading finally breaks zero
The last time the Baltic Exchange's VLCC assessment was above zero was January 2021

The Baltic Exchange’s VLCC assessment did something on Friday it had not done in nearly 19 months. It rose above zero.

Despite charterers continuing to claw back some of the gains owners had seen in the last few weeks, lower bunker prices are “having a positive effect on earnings”, the Baltic Exchange said in its weekly tanker note, helping the organisation’s VLCC time charter equivalent rate assessment add $69 to finish at $39 per day.

The last time that figure was above zero was on 12 January 2021, when it came in at $565 per day before falling to -$644 per day and staying in the red for the next 569 days.

Shipbroker Howe Robinson described a slow market all week, with a long-haul cargo offered on Thursday attracting a number of offers.

“As per the norm limited activity on a Friday, with a relatively little activity the market remains under pressure,” the broker said on Friday. “With second decade close to completion or done, owners will need a large final decade to stabilise the market.”

Howe Robinson said an eco-designed VLCC sailing from West Africa to China would earn $26,662 per day and a non-eco ship $17,005 per day.

A Galveston-to-China voyage would earn $24,324 per day for an eco VLCC and $14,334 per day for a non-eco VLCC, while a Middle East-to-China trip was earning $18,249 per day for an eco-design and $6,361 per day for non-eco.

The VLCC segment has been hampered by a lack of demand from China and a reshuffling of global oil trading patterns following Russia's invasion of Ukraine.

The invasion saw many developed countries spurn Russian oil for other sources and China and India pick up their imports, moves that favoured aframaxes and suezmaxes.

The Baltic Exchange assessment has earned some criticism for its formula, which makes assumptions about speed and fuel consumption to arrive at its estimations.

Critics, including Gibson Shipbrokers and Clarksons Platou Securities, suggested it was exaggerating how bad the market is, as ships were often slow steaming to save fuel and bring down operating costs.

Further, the VLCC market has become increasingly segmented with scrubber-fitted, eco-designed VLCCs earning the most and non-eco VLCCs without scrubbers the least.
rischioso
08.08.2022 kl 16:25 4198

Ja - nå gjelder det å ikke gi bort aksjene til de store, men heller kjøpe det man kan for reisen har bare så vidt begynt - en massiv shortsqueeze som ligger i kortene kan fort føre oss langt forbi DNB's ferske kursmål på 140 og det med god margin ... ;)
Redigert 08.08.2022 kl 16:29 Du må logge inn for å svare
Tøff
08.08.2022 kl 21:52 3921

Aksjekurser går før rater, sies det. I kveld var det solid oppgang for tank i USA, ikke bare FRO. Har tankratene fått et løft, eller er det nær forestående? TNK som leverte et pent resultat forleden har kjempeoppgang.
rischioso
09.08.2022 kl 04:26 3681

Teknisk ser det veldig bra ut hvor kursen nærmest fritt kan fortsette videre oppover før den møter motstand av betydning i taket i den stigende trendkanalen ved ca 121nok ... ;)

https://www.investtech.com/no/market.php?CompanyID=100129
Redigert 09.08.2022 kl 04:27 Du må logge inn for å svare
Flipper
09.08.2022 kl 09:26 3441

Thar she goes.

HUSK på at floartn er kun 204 Mill, tar tid og mye penger fo r shoterne å dekke
Redigert 09.08.2022 kl 09:39 Du må logge inn for å svare
ForstårIkke
09.08.2022 kl 10:18 3340

Hva har Frontlines oppkjøp av noen prosent av aksjene i Euronav å gjøre med selskapets oppgang nå ? Har du tatt med at verden vil få et nytt Covid - 19 sirkus med nedstengte havner og kansellerte seilinger allerede til høsten
Redigert 09.08.2022 kl 10:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.08.2022 kl 15:39 3142

Det er jo godt med å ha et selskap i reserve,når det andre går gal vei idag ris.
Det ser unektelig bra ut for fro nå
Slettet bruker
09.08.2022 kl 15:54 3095

Det prater mere om dette nå om en mulig avtale.
Dersom det skulle skje så må det vel være en fordel for de som driver med frakt av olje
Slettet bruker
09.08.2022 kl 16:14 3045

Aksjer short I USA pr 15.07.22 8.24 millioner aksjer. Ikke lite det gitt
lisleby
09.08.2022 kl 17:46 2905

Vedr. Iran avtale. Slik jeg forstår det er en vesentlig del av effekten på tankmarkedet at en del av den illegale eksporten kommer i ordnede forhold. Mye av denne går med utdaterte tankskip som da forsvinner fra markedet og med stor sannsynlighet for skraping. En reduksjon av den totale flåten, samtidig som mer eksport tillates..