Multimillion dollar project - Wheeler Road

Slettet bruker
RECSI 21.07.2022 kl 16:00 11768

Jeg tenker at det er litt ryddigere å lage en egen tråd når det gjelder tomta på Wheeler Road ettersom det begynner å bli mer og mer interessant etter de siste svarene jeg har fått fra megler.

Jeg starter tråden med å kopiere innlegget jeg skrev i Sa2ri sin tråd.

Jeg fikk plutselig en Mail fra eiendomsmegler i går kveld. Her er samtalen våres

Brent Wolters: Hello *******,
Are you available to discuss the Wheeler Rd property tonight?

If so call me direct at ******
Thanks,
Brent.

Da svarer jeg tilbake og spør om eiendommen er tilbake på markedet, ettersom han ønsker å ta en prat. Fikk akkurat dette svaret tilbake:

Brent Wolters: No. But we are now accepting back up offers. The current buyer keeps asking for extensions and he pays for them. But our seller is getting impatient.

Brent.

Jeg svarte tilbake at jeg nå var på ferie (noe jeg også er) og at jeg ikke kan komme med mitt endelige svar angående min interesse for tomta. I tillegg nevnte jeg at jeg også var i dialog med en annen tomt (for å virke veldig seriøs), men at jeg skulle komme tilbake til han dersom den avtalen ikke ble landet!
I tillegg spurte jeg han om hvorfor kjøperen fortsetter å betale for utsettelser og om han vet hvorfor?

Da fikk jeg et helt vanvittig interessant svar som jeg limer inn under:

«Ok, thanks for the update. Sorry to bust in on your vacation.

If you like this location better, you could be in a good spot to bump them out of position.

Next week they will request another extension. We don’t have to provide it. Especially if we have a better offer on the table.

The buyer claims that he’s wrapping up a multimillion dollar project and soon after will close the deal.

He says it could be weeks or months.

In the meantime he keeps extending with $10,000 per month non-refundable. But it’s been extended 6 months now, and our seller is getting impatient.

Thoughts??

Brent»

Vet ikke om dette er interessant for dere, men jeg syntes at det definitivt fortjener en egen tråd. Multimillion dollar project? I tillegg venter de på noe. Kan dette ha noe med REC å gjøre?


Slettet bruker
22.07.2022 kl 11:10 2193

Slettet bruker skrev Bra innlegg.
Du svarer på noe du starta sjøl.
MorganKane
22.07.2022 kl 11:21 2119

Jeg har ikke fulgt med så godt, men jeg har ikke tidligere sett at Sørlie har lagt ut navn og kontakt info. Eller snakket så mye om ting som ikke har med saken å gjøre (detaljer rundt hva som er kommunisert). Men mulig dette er lagt ut før. I så fall er jeg enig med deg...
Slettet bruker
22.07.2022 kl 11:39 2031

Jeg la ut noen tegninger for noen måneder tilbake da vi akkurat fikk vite om fabrikken til Sila Nano.

For å ta en rask visuell recap:

Den er helt sikkert ikke 100% nøyaktig, men ut ifra satelitt-foto og diverse tomte-sider er det snakk om "~90-100 acres" grovt regnet (sidene jeg har sett på er noe uenige i størrelsen og de nøyaktige tomtegrensene, tipper det også blir oppdatert ved et salg).

Men det ser sånn nogenlunde slik ut:
https://pasteboard.co/fH3IjoVLCyDO.png

- tomta er tegnet i gult
- adressen til OneD rett til høyre (bruk google streetview så ser du fort hva det står på skilt ved bygningene)
- Artikkel fra da de satte opp pilotfabrikken som står og kjører i dag https://finance.yahoo.com/news/oned-battery-sciences-launches-sinanode-130000990.html

Legg merke til at det også går togbane ned ved "Two Rivers Terminal", og som mest sannsynlig muliggjør en endestasjon/av-og-på-lessing stasjon akkurat til tomta det er snakk om.

Annonsen med dronebilder:
https://www.realtor.com/realestateandhomes-detail/13581-Wheeler-Rd-NE_Moses-Lake_WA_98837_M28929-13097?ex=2929452718

Mer detaljert visning av tomter (hvor tomten vi snakker om er sentrert i visningen på 100 acres, parcel id=091121631):
https://www.acrevalue.com/map/WA/Grant/?lat=47.12259&lng=-119.2089&zoom=14

Artikkel om togprosjekt som knytter de to togbanene sammen (og dermed også rask tilgang på flyplass fra Recs og nå SilaN sin fabrikk):
https://columbiabasinherald.com/news/2022/may/10/port-moses-lake-buys-land-using-eminent-domain/

Oppfølgende tog-artikkel:
https://columbiabasinherald.com/news/2022/jun/28/moses-lake-port-buys-more-land-railroad-project/

Legg merke til at de nå har kjøpt opp tomter lenger vest til dette prosjektet, og har planlagt å kjøpe opp mer i tiden som kommer. Derfor er det nærliggende å tro at det blir nye oppkjøp frem til enden av den røde linjen rett under Recsi fabrikk og rett over tomten vi snakker om.

* Min teori er at det er G14 som holder av tomten mens de jobber med å skaffe flere investorer/mer kapital til oppstart.
* Det kan også være så enkelt som at det er Sinanode som nå har kommet til et punkt hvor de ønsker å utvide.
* Eller bare at det er en av tomtene som skal kjøpes opp i forbindelse med toglinje-utbyggingen (selv om det ikke ser ut til å passe med informasjonen som SørlieInvest klarte å fremskaffe, eller lokasjonen som sådan).

Men det er stor grunn til å tro at tomten rett nord for denne også vil bli kjøpt opp eller delt opp slik at det blir rom for togbanen.
Og i så fall blir det mest sannsynlig enda mer areal skilt ut og klart til oppkjøp for lignende industri.
For ikke å snakke om rør og ledninger som må flyttes for å gi plass til alt sammen (mener også at jeg leste snakk om å utvide vei for å gi rom for økt industriell trafikk, arbeid i området osv.)
Redigert 22.07.2022 kl 11:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.07.2022 kl 11:54 1939

Den store brune sirkelen og grønt areal rett nord for Recsi fabrikk er tomten de har søkt om å endre til industri-tomt slik at de kan begynne prosjektet med bygging "umiddelbart etter godkjennelse", slik det står i Project Riser søknaden.

Der legger de vekt på at tomten ikke skal stå ubrukt og må begrunne hvilken tenkt verdi det vil gi Grant County osv.
Slettet bruker
22.07.2022 kl 12:02 1882

Hvis du ser i Project Riser-dokumentet med bilde over Ingot og Wafer fabrikk så ser du at dette er tiltenkt akkurat der den brune sirkelen er i bildet over, hvor de også har gjort omfattende tester og undersøkelser (jordtype, fruktbarhet osv.) for å sjekke at det ikke er noe som hindrer bygging i området.
Bør Børson j
22.07.2022 kl 12:16 1793

En spesiell dag idag og kanskje en dårlig "sammenligning".. Men allikevel. Det ble den gangen ble det sagt, at svaret på det som skjedde, var mer demokrati, mer åpenhet og mer humanitet!

Uten å sammenligne, så bør vårt svar, til alle de nick'ene her inne, som prøver å ødelegge og stikke kjepper i hjulene for oss, være: mer graving, mer deling og mer aktivitet her inne på Rec sine forum!

Rec og Hanwha er nok mer på ballen, enn jeg noensinne hadde forestilt meg.

Så blir det spennende å se fremover, hvor veien går.

Ser man bort ifra de som prøver å spre negativitet, så deles det mye bra informasjon og mange interessante tanker her inne.
La ikke disse andre folka få ødelegge.
Da oppnår de bare, akkurat det de vil!

Bullfight
22.07.2022 kl 12:24 1738

Det er da bare å stenge de ute ?
Stabukk
22.07.2022 kl 12:46 1605

Takk Zenzor for utfyllande info, som berre underbygger at området og tomter for salg er høgaktuelt med tanke på Rec si framtid. Ingen kan stoppa vidare graving!