Questerre on the brink?
Fundamentalt innehar selskapet rettigheter som kan redde Europa. Rettigheter dog påsatt lås med trussel om nøytralisering. Den politiske realiteten dog satt under økende press hvor Europa risikerer økende kriser over lenger tid. Et minste omveltning av Québecs ståsted i dette politiske landskap fører derved den risiko å sende Questerre over 30kr retning 45-55 over reaktivt like kort tid. Sannsynligvis konsolidering der etter ved 27-33kr området før selskapet legger ut konkrete progressive planer og tilsvar.
Teknisk står aksjen mest sannsynlig ved avsluttet bølge 4 hvor 5 igangsatt. Ved LYTD ser man ved første øyekast argument for multibunn. Setter man bølge i av 5 til inntekt siktes iii av 5 nærmere 4kr. Der ii av 5 sto tilsiktet 1,5 kroner ser vi den eventuelle multibunnen legge sin base ved området (over/under). Gapet ved 1,79kr blir fylt på veien. Skulle dette treffe virkeligheten står ii av 5 unnagjort (a,b,c), hvor iii av 5 såvidt igangsatt.
Sånn kort ved sommeren.
Teknisk står aksjen mest sannsynlig ved avsluttet bølge 4 hvor 5 igangsatt. Ved LYTD ser man ved første øyekast argument for multibunn. Setter man bølge i av 5 til inntekt siktes iii av 5 nærmere 4kr. Der ii av 5 sto tilsiktet 1,5 kroner ser vi den eventuelle multibunnen legge sin base ved området (over/under). Gapet ved 1,79kr blir fylt på veien. Skulle dette treffe virkeligheten står ii av 5 unnagjort (a,b,c), hvor iii av 5 såvidt igangsatt.
Sånn kort ved sommeren.
Redigert 22.07.2022 kl 13:05
Du må logge inn for å svare
Sveinung
11.08.2022 kl 00:21
3098
Dette er igjen bare tull fra din side. Du postet tidligere i kveld at de IKKE kom til å levere det beste resultatet noensinne. Det har de akkurat gjort. Rapporten er i tillegg sterk på andre områder. Det er naturlig at markedet reagerer positivt på dette selv om aksjekursen ikke alltid reflekterer resultater og underliggende verdier.
Lest den. OMHS og 1,91-2,1 forsvinner raskt. Bølge formasjonen søker først 2,7kr før 3,95 (iii av 5). Deretter iv før v av 5 (4,45-4,7kr).
Vi har jo fulgt oppbyggingen av bunn formasjonen. Vi så etter oppstart av bølge 5 tidlig der bølge 4 valgte en annerledes rute. Nå står vi i en tredje bølge som da nå gir effekt som skrevet om Binnion så valgte å legge ned selskapet. Dette grunnet det tekniske som regel forteller hvor, når, og til hvilken grad, og hvor det fundamentale der etter faller inn. Hånd i hanske i kveld, hvor vi ser hvor godt den passer i morgen og resten av uken og den neste og neste.
Bølge iii av 5 her argumenterer vil ligne den av bølge 3 som var.
Redigert 11.08.2022 kl 00:35
Asroma87
11.08.2022 kl 00:11
3115
En kursopgang skal ikke ses ud fra tidligere resultater men fra forventninger på hvad der sker fremadrettet…
De har overholdt de forventninger de lovede for Q2, vi er allerede halvvejs i Q3 pt.
Tænker du næste kvartals regnskab skuffer?
De har overholdt de forventninger de lovede for Q2, vi er allerede halvvejs i Q3 pt.
Tænker du næste kvartals regnskab skuffer?
kimj
11.08.2022 kl 00:11
3044
Et selskap som tjener over 90 mill på et kvartal og har markedsverdig på 783 mill og er gjeldfritt med penger på bok så tror du at aksjekursen ikke skal opp? Jeg har veldig lyst til å vite hvordan du regner markedsverdi på et selskap? Jeg antar at kommentaren er rett ut av løse luften, som de aller fleste negative poster på dette forumet. Et par dager siden var det en som ikke ventet store inntekter i Q2. Jeg mener, når det går over til vrangforestillinger så må dere ringe og få hjelp. Ta vare på kroppen.
OPC1000
11.08.2022 kl 00:06
3032
Slik jeg ser det er i underkant av 2000 mer enn 1950.
Ellers hadde de guidet 1900.
Du ville kanskje sagt at 1500 også er i underkant av 2000 (hvis det ble resultatet).
Poenget mitt er, og har vært, at resultatet ikke er noe bedre enn forventet og da finnes det ingen grunn til kursoppgang i morgen.
Ellers hadde de guidet 1900.
Du ville kanskje sagt at 1500 også er i underkant av 2000 (hvis det ble resultatet).
Poenget mitt er, og har vært, at resultatet ikke er noe bedre enn forventet og da finnes det ingen grunn til kursoppgang i morgen.
Redigert 11.08.2022 kl 00:07
JanH
11.08.2022 kl 00:04
2964
Jeg tror det er litt mye å regne med en kurs på 4 kr i morgen. Men vi kan i hvert fall regne med 3 kr. Etter valget kan denne fort gå til både 5 og 6 kr. Uansett, morgendagen blir ekstremt spennende! Det var jo en fantastisk kvartalsrapport de la fram! Det er nesten ikke til å tro!
Asroma87
11.08.2022 kl 00:02
2965
I underkant af 2000 Boe passer vel fint med 1909 Boe?
Eller hvordan vil du definere “underkant”?
Eller hvordan vil du definere “underkant”?
kimj
11.08.2022 kl 00:01
2964
Stemmer, så deres guiding stemte veldig bra for Q2. I Q3 økes produksjonen når man får working interest i 2 brønner i Kakwa. Utrolig gode resultater.
OPC1000
10.08.2022 kl 23:59
2954
Selskapet har selv «guidet» i underkant av 2000 boe/d i Q2.
Resultatet ble noe lavere- 1909 boe/d.
Resultatet ble noe lavere- 1909 boe/d.
SirJohnny
10.08.2022 kl 23:41
3098
Aiai irriterende å ikke være inne nå, hadde tenkt å vente til nærmere valget - dette resultater var jo rett og slett fantastisk. Spørs om man må prøve seg i morgen på open. Kommer vel gjerne oppdaterte kursmål utover dagen.
kimj
10.08.2022 kl 23:40
3107
Flow from funds er pluss 90900000 NOK for Q2. Markedsverdi med dagens aksjepris 783000000 NOK. Hvis man hadde sagt selskapet var verdiløst så hadde man tjent inn markedsverdien på 2.1 år da. Men så har de 13 millioner CAD i banken, utstyr og materiell. Red Leaf som nå er det mest aktuelle, 40% av et selskap som nå har tillatelse til å bygge raffineri og tog-endestasjon på eiendommen sin. I tillegg har HATCH godkjent design på Ecoshale prosessen. Blir spennende å se hva den Canadiske regjering bestemmer seg for å gjøre med Quebecs brudd på menneskerettigheter overfor First Nations og lovbehandling uten legitimitet. Jeg håper den Canadiske regjering eller høyesterett i Quebec gjør jobben sin og stopper denne loven. Uansett, selskapsverdi pleier jeg konservativt å sette til 10 års inntekter. Det betyr ca 5 ganger dagens kurs, rundt 9 kr per aksje, bare inntjening a Q2 22. I tillegg da de enorme verdiene de sitter på i Red Leaf, i Jordan og i Quebec. Aksjen skal allerede i dag høyere enn 9 kr, i følge mine beregninger. Jeg glemte å ta med økt produksjon fra working interest i 2 brønner i Kakwa som nå er nedbetalt i Q3. Da øker produksjonen ganske betraktelig, som videre øker verdien i selskapet og aksjen.
Redigert 10.08.2022 kl 23:44
1013
10.08.2022 kl 23:29
3221
Prøv skrev https://newsweb.oslobors.no/message/568198
Super regnskab der bliver fest i morgen, ser vi kurs 4?
Prøv
10.08.2022 kl 23:21
3289
SPX: avslutter på 4,210. Hvem ville trodd?
Sveinung
10.08.2022 kl 21:58
3616
Dette er bare tull. De har ingen meldeplikt ifht hva enhver analytiker eller aksjonær for den saks skyld måtte forvente. Hvis selskaper derimot har gått ut med informasjon til markedet som viser seg å være misvisende eller det er vesentlige avvik er de nok pliktig å melde markedet. Men selskapet guider normalt ikke markedet mellom kvartalsrapportene. Jeg tror derfor du kan glede deg over et rimelig godt resultat for Q2 (i likhet med veldig mange andre energiselskaper).
Redigert 10.08.2022 kl 22:02
Nummer20
10.08.2022 kl 21:57
3625
Og du mener markedets forventning er på linje med det du tror? Hvorfor melde det alle kan regne ut selv? Produksjonen er kjent, prisene på varene som selges er kjent, produksjonskostnader og borekostnader er kjent. Do the math og så kan man vurdere om man synes prisingen er høy eller lav. Jeg synes den ef lav.
Sveinung
10.08.2022 kl 21:50
3660
Jeg har tro på selskapet og har aksjer her, men det er ikke nødvendigvis noen direkte sammenheng mellom resultater og aksjekurs. Så å spå om kursen vil gå opp eller ned er vanskelig. En marketcap på ca 700 mill høres veldig lav ut for er selskap som formodentlig leverer ca 70 mill resultat i kvartalet. En payback tid på 10 kvartaler eller 2,5 år fremstår svært billig i forhold til ethvert sammenliknbart selskap. I så måte burde kursen betydelig opp.
OPC1000
10.08.2022 kl 21:49
3673
Argumentet er at ledelsen i QEC er lovpålagt å børsmelde (profitwarning) hvis resultatet vil avvike vesentlig i forhold til markedets forventninger. Det har de ikke gjort meg bekjent.
Fjellbris
10.08.2022 kl 21:40
3682
Sveinung, 21.33 - Bra👍 Med argumenter for hvorfor du (som jeg) tror vi skal opp og QEC legger frem et rekordresultat.
SP, OPC 1000 mfl. kommenterer aldri med argumenter mot slike innlegg, de dukker opp kun med «setninger» om at QEC skal ned, dette tror vi ikke på, kommer aldri til å skje etc ( kun eks, ikke ordrett dette).
Disse Nick tror jeg er tradere, som skriver bak både baise og hause Nick her inne, som de bruker/skriver bak om de er inne eller ute😉
Blir spennende i morgen, jeg TROR vi skal over kr 2😀
SP, OPC 1000 mfl. kommenterer aldri med argumenter mot slike innlegg, de dukker opp kun med «setninger» om at QEC skal ned, dette tror vi ikke på, kommer aldri til å skje etc ( kun eks, ikke ordrett dette).
Disse Nick tror jeg er tradere, som skriver bak både baise og hause Nick her inne, som de bruker/skriver bak om de er inne eller ute😉
Blir spennende i morgen, jeg TROR vi skal over kr 2😀
Redigert 10.08.2022 kl 21:41
Sveinung
10.08.2022 kl 21:33
3723
OPC1000 skrev «Det beste resultat noensinne» som enkelte skriver.
Jeg respekterer selvfølgelig at det kan være ulike meninger og ulik tro, men hvis vi legger til grunn at forrige kvartal var det beste så langt kan jeg ikke skjønne annet enn at Q2 blir bedre og dermed det beste noensinne. Begrunnelsen for det er at produksjonen er økt fra Q1 til Q2 og det samme har prisene på olje og gass.
Jeg har antydet 5-9 mill CAD i netback på driften med en middelverdi da på 7 mill. Det vil i så fall være beste resultat noensinne. Selskapet har selv «guidet» i underkant av 2000 boe/d i Q2, det gir ca 180.000 boe i kvartalet. Med en snittpris på rundt 100 dollar pr boe og en snittkost på (la oss ta i litt og si) 60 dollar gir det ca 7,2 mill i resultat på driften. Hvis ikke selskapet har ekstraordinære kostnader i kvartalet burde man kunne oppnå «det beste resultatet noensinne».
Nå trenger vi ikke spekulere for lenge - svaret får vi senere i kveld eller før åpning i morgen tidlig.
Jeg har antydet 5-9 mill CAD i netback på driften med en middelverdi da på 7 mill. Det vil i så fall være beste resultat noensinne. Selskapet har selv «guidet» i underkant av 2000 boe/d i Q2, det gir ca 180.000 boe i kvartalet. Med en snittpris på rundt 100 dollar pr boe og en snittkost på (la oss ta i litt og si) 60 dollar gir det ca 7,2 mill i resultat på driften. Hvis ikke selskapet har ekstraordinære kostnader i kvartalet burde man kunne oppnå «det beste resultatet noensinne».
Nå trenger vi ikke spekulere for lenge - svaret får vi senere i kveld eller før åpning i morgen tidlig.
Fjellbris
10.08.2022 kl 19:40
4003
SP XL - har du like stor tro på nedgang i QEC som du har hatt og skrevet lenge om i DNO? Vel skrevet og skrevet, samme spam i DNO årevis som i QEC, kun baising uten argumenter. Vi vet jo alle hvor feil du tok i DNO, QEC som skulle i 0,5 er nå også snart 3x en over det kursmålet ditt.
Ser man historisk på det, så skal Qec ned i morgen. Jeg har også stor tro på nedgang, synes den er for høyt priset nå.
6710
10.08.2022 kl 18:53
3389
Tak for info, har nu bedre forståelse for det du skriver 👍🏻 Uanset int hvad som kommer.
Længe siden aktien har opført sig som idag optil en rapport, afdæmpet op...
At tage med i det positive billed, er det faktum, at gasprisen til QEC er høj, også ind i Q3.
Det vil sige QEC har en fin plus start på Q3, noget som vil forsætte et godt stykke tid fremover, vigtig det, når man skal eje aktier i QEC.
Længe siden aktien har opført sig som idag optil en rapport, afdæmpet op...
At tage med i det positive billed, er det faktum, at gasprisen til QEC er høj, også ind i Q3.
Det vil sige QEC har en fin plus start på Q3, noget som vil forsætte et godt stykke tid fremover, vigtig det, når man skal eje aktier i QEC.
Redigert 10.08.2022 kl 19:01
OPC1000
10.08.2022 kl 18:40
3437
Forskjellen på meg og f. eks. Fjellbris er at jeg skriver at jeg "tror" QEC skal ned i morgen i motsetning til Fjellbris som skriver at den "skal" over 2 i morgen.
Han tar altså ingen forbehold.
Jeg mener at han ikke har grunnlag for å uttale seg sikkert i denne sammenheng.
Han tar altså ingen forbehold.
Jeg mener at han ikke har grunnlag for å uttale seg sikkert i denne sammenheng.
OPC1000
10.08.2022 kl 18:34
3423
Sveinung skrev Hva legger du i «knall-resultat»? Kan du kvantifisere det?
«Det beste resultat noensinne» som enkelte skriver.
Redigert 10.08.2022 kl 18:35
Asroma87
10.08.2022 kl 18:19
3485
Tak jeg har købt 250.000 stk idag. Lad os se hvem der får ret imorgen Mr trader
easygo
10.08.2022 kl 18:07
3441
Baught ?? Never heard of it in the English schools I went to. But if it were a word it would have the same pronunciation as bought, or fraught for that matter.
Otherwise very pleased with what you write and share. Thank you!
Otherwise very pleased with what you write and share. Thank you!
Questerre: med 5 opp givende 1 kom igangsettelsen av a,b,c givende 2. Etter 2 kommer 3. En bølge 3 av 3 alltid the kicker. Verdi 2,7kr denne omgang. Etter 3 kommer 4 før 5. ALTID. Struth.
Fjellbris
10.08.2022 kl 17:22
3508
Takk for info, helt i orden det/trading, da skjønner jeg også mye bedre dine innlegg samt ikke minst når/hvorfor😀
OPC1000
10.08.2022 kl 17:16
3533
Jeg trader i QEC.
Solgte mye i dag da jeg tror den skal ned i morgen.
Forventningene til et knall-resultat vil ikke innfris.
Solgte mye i dag da jeg tror den skal ned i morgen.
Forventningene til et knall-resultat vil ikke innfris.
SPX: nå innenfor 4,205-4,210. Skjedde bra kjapt. Høyner til 4,235-40. Ligger motstand der hvor det er plass til både normal korreksjon som flatere konsolidering (basing i tid mer enn pris). Det er alltid det caset for å kjøle ned korttids Rsi - det gjør videre oppgang mer gangbar istedenfor eventuelle falske breakouts ved exaustion.
Questerre utgjorde perfekte bølgeformasjoner idag. 5 bølger opp fra sist bunn før korreksjon ned fra toppen. Alltid samme handelsforhold i alt av indeks som enkelte aksjer. Det gjelder da å prøve å forstå hvor man står i terrenget til hvilken bølge som er neste. Som skrevet før, man må kunne telle til 5, og de første tre bokstaver av alfabetet. Det er kravet.
Og til noe helt annet:
Erling Braut Haaland. Nå er det slik min person har bodd mange år i flere engelsktalende land. Kan kulturen, kan språket. Norsk er første språket mens engelsk er første akademiske språk. Snakker språket både som Amerikansk født, som Engelsk født og som Skotsk født. Jeg svitsjer dialekt ettersom med hvem jeg snakker. Har hørt med professor det normale er å lære å lese utenlandsk språk først, før lære å skrive det, før å snakke. Min person ble dog direkte kastet rett inn i det som barn, hvor taleevnen kom først. Ett år var man fluent. Norsk havnet da i bakleksa men hvor man holdt noe vedlike på kjøkkenet. Nå, mange år etter retur, er det som man leser. Poenget, Haaland. Han forteller i intervju han uttaler navnet Hahland. Det er jo løgn. Han forteller videre at norsk uttaler Erling som Ærling, og lar det ligge til hvorfor Hahland. Normalen er da å tenke hvorfor han lyver om Hahland. Da tenker undertegnede det sannsynligvis er grunnet Holland. Men ved Haaland uttales ‘d’n’ stille. Den Britiske uttalelse av ‘å’ er som ved ‘baught’. Og man kan stave Halland Håland. Haaland er gammeldags. Kronprinsens staves det samme. Det engelske alfabet innehar 26 bokstaver. Norske 29. Med ‘å’ slipper man hele ‘augh’ arsenalet. Jan Åge Fjørtoft også uttaler Haaland som Hahland nå. Vi vet han snakket med far som sønn. Den største feilen i dette er hvor den engelsktalende tungen klarer Håland. Så litt synd.
Questerre utgjorde perfekte bølgeformasjoner idag. 5 bølger opp fra sist bunn før korreksjon ned fra toppen. Alltid samme handelsforhold i alt av indeks som enkelte aksjer. Det gjelder da å prøve å forstå hvor man står i terrenget til hvilken bølge som er neste. Som skrevet før, man må kunne telle til 5, og de første tre bokstaver av alfabetet. Det er kravet.
Og til noe helt annet:
Erling Braut Haaland. Nå er det slik min person har bodd mange år i flere engelsktalende land. Kan kulturen, kan språket. Norsk er første språket mens engelsk er første akademiske språk. Snakker språket både som Amerikansk født, som Engelsk født og som Skotsk født. Jeg svitsjer dialekt ettersom med hvem jeg snakker. Har hørt med professor det normale er å lære å lese utenlandsk språk først, før lære å skrive det, før å snakke. Min person ble dog direkte kastet rett inn i det som barn, hvor taleevnen kom først. Ett år var man fluent. Norsk havnet da i bakleksa men hvor man holdt noe vedlike på kjøkkenet. Nå, mange år etter retur, er det som man leser. Poenget, Haaland. Han forteller i intervju han uttaler navnet Hahland. Det er jo løgn. Han forteller videre at norsk uttaler Erling som Ærling, og lar det ligge til hvorfor Hahland. Normalen er da å tenke hvorfor han lyver om Hahland. Da tenker undertegnede det sannsynligvis er grunnet Holland. Men ved Haaland uttales ‘d’n’ stille. Den Britiske uttalelse av ‘å’ er som ved ‘baught’. Og man kan stave Halland Håland. Haaland er gammeldags. Kronprinsens staves det samme. Det engelske alfabet innehar 26 bokstaver. Norske 29. Med ‘å’ slipper man hele ‘augh’ arsenalet. Jan Åge Fjørtoft også uttaler Haaland som Hahland nå. Vi vet han snakket med far som sønn. Den største feilen i dette er hvor den engelsktalende tungen klarer Håland. Så litt synd.
Redigert 10.08.2022 kl 17:39
Fjellbris
10.08.2022 kl 16:54
3605
OPC 1000 - tror vi går kjapt over kr 2 etter Q2, de tallene er ikke sluppet ennå.
Forøvrig bidrar du med null info her inne bortsett fra å komme med korte negative kommentarer, de er heller ikke begrunnet. Samme stil og tone som SP og et par til, jeg lurer fortsatt på og har aldri helt skjønt hvorfor dere gidder og hvilken glede dette gir dere i hverdagen.
Forøvrig bidrar du med null info her inne bortsett fra å komme med korte negative kommentarer, de er heller ikke begrunnet. Samme stil og tone som SP og et par til, jeg lurer fortsatt på og har aldri helt skjønt hvorfor dere gidder og hvilken glede dette gir dere i hverdagen.
OPC1000
10.08.2022 kl 15:29
3900
Det er patetisk å snakke om "matematikk" dagen før Q2-rapporten fremlegges.
Eller er du uenig i at denne (de faktiske forhold) vil påvirke aksjekursen?
Eller er du uenig i at denne (de faktiske forhold) vil påvirke aksjekursen?
Redigert 10.08.2022 kl 15:32