PHO-- dæven, fikk kjøpt mer på 40,-

ITinvest
PHO 09.11.2018 kl 10:22 3708

Dette er jo utrolig.
ITinvest
09.11.2018 kl 10:26 3683

nå 41,80 bra kjøp
dr. Stockman
09.11.2018 kl 10:28 3667

Ja, det er jo i slike tider man erfarer at "cash is king". For min egen del er jeg glad jeg slipper å selge.
ITinvest
09.11.2018 kl 10:37 3621

må si dette var en overreaksjon. se siste innlegg til foccus.
Tror store aktører har sett potensialet og rister aksjen litt.

fikk ned snittet og er opp til 41,60 nå
Medisinmannen
09.11.2018 kl 10:44 3570

Det er rett og slett merkelig. Nå er surveillancemarkedet i gang og med 6 nye skope bare Q3. Dette før refusjon er på plass 1.1.2019. En refusjon som er bedre enn for TURBT markedet.

Merkelig at så mange er kortsiktige og ikke har forstått at surveillancemarkedet starter først neste år. Det er også her det virkelige potensialet ligger.
HP17
09.11.2018 kl 10:48 3545

Det ble for fristende og kjøpte selv godt opp i PHO i dag med snitt 40.5. Dette må være en kraftig overreaksjon og en vet fra tidligere at rekylen tilbake oppover kan bli like bratt.
Scoopfinder
09.11.2018 kl 10:51 3521

Det er alltid slik at tradere selger på bunn og kjøper på topp.

Hvorfor er det en topp ?
Fordi "alle" er inne. Neste bevegelse kan derfor bare bli ned. Markedet er max positivt.
På bunnen er markedet max negativt.

Ingen vet hvor haren hopper, men på slutten av dagen kommer den til skjulestedet (matfatet).
Ingen vet kursen i morgen, men folk får fortsatt blærekreft. Til slutt kommer de til et sykehus som tilbyr Cysview :-)
Slettet bruker
09.11.2018 kl 10:52 3508

Bare å si gratulerer til deg. To siste dagene med massiv nedgang har vært stikk i strid med sunn fornuft spør du meg. De som har valgt å selge på 40 til deg, kan umulig ha spandert mange minutter på å sette seg inn i Photocure. Lykke til.
ITinvest
09.11.2018 kl 10:52 3499

Tror rett og slett er store aktører som skal inn.
Se hvordan kursen gikk opp siste dag.
Dette gjør att grafene ser stygge ut.
Hadde den blitt liggende på 50,- , hadde bilde sett bedre ut.
Store aktører kan styre aksjekursen i små selskap, med lite dags omsetning .

Hold på aksjene og akkumuler
dr. Stockman
09.11.2018 kl 10:53 3490

Det har vel av mange blitt litt for overbetont hvor "trygg" denne investeringen var, og er man i tillegg ensidig i investeringene så blir man svært sårbar når f.eks. Netefonds i tillegg øker egenkapitalkravet. Litt treghet i systemet for tvangssalg, så det tar nok noen dager før effekten av dette er tatt ut.
Scoopfinder
09.11.2018 kl 10:54 3482

Kan jo også være fondet i Australia eller Hansson som selger seg ned
Legoland
09.11.2018 kl 10:54 3479

Forundringen over MW's short har endret seg til glede. Blir spennende aa se hva de gjör naa.
Slettet bruker
09.11.2018 kl 12:36 3347

Time to buy. Schneider with his illinformed comments has wiped 30% off the stock value in 2 days. That takes some doing.
I feel for the the guys who fell for the hype and bought in over 60kr. That has gotta hurt.

dr. Stockman
09.11.2018 kl 12:40 3325

Scoopfinder
Når Hansson ikke solgte på 64 kr så selger han neppe nå. Han er vel neppe blant dem som fikk hakeslepp av kvartalsmeldingen - men kanskje av reaksjonen på den.
Slettet bruker
09.11.2018 kl 12:43 3306

Buy the hype and sell when people flee for the hills! You are sure to get rich that way.
They say no money is gained or lost until you realize the investment. If buy on 60 had outlook 2020, I think that investor will do just fine.
If he takes the money and runs, stay away from biotech until next biotech firm shows itself on OS(fimaVacc maybe?), he gets another chance to cut his money in half in short time and realize that loss aswell. Strategy!
Londonmannen
09.11.2018 kl 13:02 3227

Dr.S
Når vi snakker om trygghet, så må vi ikke blande sammen selskapet og en gjeng hodeløse investorer.
PHO har vel aldri vært så trygg som den har vært etter at Fase 3 studiet fikk de konklusjonen som de fikk. Vi har med selvsyn sett hva det har resultert i mhp FD godkjennelse til å gå inn i surveillance markedet, Medicare sin refusjonsordning i samme marked meg gyldighet fra 1 jan 2019, reduksjon i burnraten, økt selgerkorps og i overskuelig fremtid finnes der ingen konkurrenter. Vis meg et farmasiselskap på OSE som kan utvise samme trygghet.

Hva angår investorene så er det en helt annen sak. Hvem trenger egentlig fiender så lenge man har medeiere som tydeligvis ikke skjønner selskapet, men som ensidig er opptatt av kursbildet? Eiere som leser guidance som fanden leser Bibelen. Og som tydeligvis er flokkdyr, så når den ene løper utfor stupet så kaster den andre seg ukritisk etter.

Vel, vel hva skal jeg si? Lykke til.

I janauar vil PHO gå inn i markedet med 137 scope + de som selges i Q4. Ut fra historien kan vi lese at antall utplasserte scope er lavere i Q3 enn det var i Q2. Basert på dette var nok enkelte av oss alt for optimistiske mhp utplassering i Q3, meg selv ikke minst. Men historien forteller oss også at utplasseringen tart seg opp igjen i Q4. Med ekspandert selgerkorps er det grunn til å tro at antall scope utplassert i Q4 blir minimum 15. I så måte vil vi kunne gå inn i 2019 med 23 flexiscope og 129 regide scope. Regner vi da at hvert flexiscope behandler i snitt 3 ganger så mange pasienter som et regid scope, så vil vi gå inn i 2019 med anslagsvis en kapasitet tilsvarende 198 regide scope. Tallet vi gikk inn i 2018 var til sammenligning 104. Det sier meg at fundamentet for inntjening er betydelig høyere gjennom 2019 enn det var i 2018. I tillegg vil selgerkorpset være betydelig større ved starten av 2019 enn det var ved inngangen til 2018.

Så nok en gang; vis meg det farmsiselskapet som har tilsvarende lav risiko som PHO. I dag prises selskapet til 881,5 mill, samtidig som det har over 90 mill i cash, altså markedsaktørene priser denne blivende pengemaskinen til under 800 mill! Et selskap som står midt i et gjennombrudd i det amerikanske kreftmarkedet verdt 35 milliarder!! Man kan gjerne lure på om investorene benytter innsiden av huet eller kun bruker hue til pynt!
Londonmannen
09.11.2018 kl 13:04 3216

Henger du her enda? Trodde du hadde solgt deg ut og glemt hele det sørgelige PHO selskapet.
hogan
09.11.2018 kl 13:37 3125

Nu er vi på marked cap under 1 milliard, brukbar inngang igjen her. Bare produktene ders er vel verdt en del mer vil jeg tro. Håper på et bud på Photocure
sjakknøtt
09.11.2018 kl 13:43 3094

Jeg ble også skuffet over Q3 tallene og antall utplasserte scop. Syntes også de burde kuttet ut den nå snart et år gamle pinglete guidingen, som kun er for operasjonsmarkedet (TURBT)
Jeg tror 2019 blir et betydelig bedre år for Photocure, da surveilance markedet med flexible scop får refusjonskode A. Det er jo dette markedet, hvor cysview og flexible scop, vil passe som "hånd i hanske". Man slipper sykehusopphold med narkose. Kun lokalbedøvelse og det hele er unnagjort på etpar timer. Store besparelser for samfunnet og for pasientene, et mye mer behagelig inngrep og ikke minst finner man mer av kreften!
Syntes Daniel Schneider gjorde et godt inntrykk, med bakgrunn at han hadde kun 9 dagers fartstid i selskapet, selv den beste kan bli litt nølende i kommentarene da.
Med dagens dårlige børsstemning kan fort et eller annet "big firm" utnytte muligheten til å komme med et bud på selskapet.
rgkap
09.11.2018 kl 13:54 3058

Jeg tror det er en god pris. Det har aldri sett så lovende ut før. Photocure har en veldig begrenset nedside, og det er definitivt ikke en aksje en bør selge i en korreksjon.

Photocure er juvel. Får bare håpe at nye investorer har litt lenger persektiv på sin investering. Mange som skulle bli rik i 2018 på Photocure, når de kjøpe aksjer i selskapet etter at det hadde gått opp med 50% i 2018. De har solgt nå :-)

Stay long.
hogan
09.11.2018 kl 14:02 3037

Må jo være ideelt for bigpharma å ha disse produktene i katalogen sin. De er jo allerede inne overalt.
Mye lettere for de å selge inn dette til sykehusene
Oppkjøpskandidad
Londonmannen
09.11.2018 kl 14:15 2996

Bør gi selskapet rimelig tid for å få effekt av det gjennombruddet som de nå står midt oppi. Når vi ser hva som skjedde i MSI/juni 2028 så skjønner vi at selskapet er helt i begynnelsen av en omstrukturering til å utnytte sitt gjennombrudd i USA. Den omstruktureringen består blant annet av nedskalering av den gamle organisasjonen i Norge, utskifting av CEO med en ny CEO som er bedre skikket til å lede selskapet i den kommersialiseringsprosessen selskapet nå befinner seg i, samt at selskapet oppskalerer sin salgsorganisasjon i selskapets viktigste marked.

Men de grep selskapet har gjennomført/ er i ferd med å gjøre vil, sammen med et stadig økt antall scope utplassert på sykehus/kreftklinikker, danne et helt nytt og sterkere fundament for å ta ut det potensialet som selskapet har i det amerikanske markedet, samt markeder utenfor USA. Og vi har sett tendensen aller3e i 2018, men det er ført utover i 2019 vi virkelig vil få effekt av disse strukturendringene.

Kursmassakren i går og i dag vil ikke endre dette bildet, men det gir selvfølgelig nye investorer en særdeles gunstig inngang til et meget spennende og potent selskap, med liten risiko sett i relasjon til farmasiselskaper som ikke har godkjente produkter i markedet ennå. Men det betyr ikke at man også kan gjøre en kule i andre farmsiselskaper, f.eks. ved at det kommer bud.
Nikko
09.11.2018 kl 14:21 2962

Takk for interessante innlegg Londonmannen. Jeg er ny i PHO og kjøpte mine første aksjer nå. Blir spennende framover.
Odeven
09.11.2018 kl 14:23 2950

Har lagt inn en liten ordre, jeg også. Limit 40,-.
Tror denne berører bunn nå, så jeg er spent på om den går inn.

O.
Nikko
09.11.2018 kl 14:31 2930

Odeven
De er vel ute de som var mest nervøs. Så nå klatrer vi vel stille og rolig oppover, eller hva?
Odeven
09.11.2018 kl 15:09 2866

Vil tro det, ja. Men vanskelig å spå noe her.
Satser på at den gjør en dupp nedom 40 før stengetid. Gjør ofte det.
Hvis ikke, så får den bare gå.

O.

kreinh
09.11.2018 kl 15:19 2834

Tok tapet i dag med å gå ut og inn igjen. Ser ut til å stabilisere seg nå. Får en god sum igjen på skatten....