RECSI uke 30
Ukes-tråd er fortsatt populært, så vi kjører på!
Tar sjansen på å opprette tråden siden ingen andre har gjort det enda.
Uke 29 endte på 16,405, en liten oppgang fra forrige ukeslutt.
Rundt 16.32 svingte kursen med 93 øre opp og ned. Ca. +- 5.7%.
Mye, generelt sett? Ikke uvanlig, for "vår" aksje?
Ingen meldinger fra selskapet i uke 29, men mye action/underholdning i diverse REC-tråder på HO!
Spennende blir også denne siste uken i juli. Ikke minst med tanke på renteheving i USA. Hvor mye opp blir det?
Fortsatt spent på om det kommer noen børsmeldinger fra selskapet.
Og blir det fortsatt svingninger i kursen på "vår" aksje?
Ha en fin uke, uansett!
Tar sjansen på å opprette tråden siden ingen andre har gjort det enda.
Uke 29 endte på 16,405, en liten oppgang fra forrige ukeslutt.
Rundt 16.32 svingte kursen med 93 øre opp og ned. Ca. +- 5.7%.
Mye, generelt sett? Ikke uvanlig, for "vår" aksje?
Ingen meldinger fra selskapet i uke 29, men mye action/underholdning i diverse REC-tråder på HO!
Spennende blir også denne siste uken i juli. Ikke minst med tanke på renteheving i USA. Hvor mye opp blir det?
Fortsatt spent på om det kommer noen børsmeldinger fra selskapet.
Og blir det fortsatt svingninger i kursen på "vår" aksje?
Ha en fin uke, uansett!
Ja, siden jeg (som nevnt) har vært 100% eksponert i aksjen siden november 2021, så er det vel ingen tvil om at vi alle ser den betydelige oppsiden i aksjen på lang sikt. Men, akkurat nå er det makro som gjelder - forutsatt at det ikke kommer selskapsspesifikke nyheter som får kursen til å sprette opp. …. Det har skjedd mange ganger før - og det kan selvfølgelig skje igjen, hvem vet?
Redigert 27.07.2022 kl 12:09
Du må logge inn for å svare
Småplukker
27.07.2022 kl 12:04
5713
At Donald/Solenergi prøver å fremstå seriøs og langsiktig, blir fullstendig motsagt av det hysteriske navnet på tråden hans, med store bokstaver SELG!
Hadde han i det minste kalt tråden Rec i makrobildet eller noe i den dur, men neida, her skriker vi for å skremme mest mulig. Latterlig.
Hadde han i det minste kalt tråden Rec i makrobildet eller noe i den dur, men neida, her skriker vi for å skremme mest mulig. Latterlig.
"Når det er sagt, så synliggjør min eksponering min langsiktige tro på RECSI, noe jeg har poengtert de siste 8-9 månedene."
(Morsomt at du sier det når nicket ditt er 4 måneder gammelt.)
Jeg tror poengene dine kunne kommet sterkere frem hvis de samtidig var nyansert og balansert av varslede nyheter og informasjon utgitt av selskapet.
For ikke å snakke om bytte av nick slik at ikke lesere skal gjenkjenne deg fra tidligere.
Var det snitt på 20 du hadde?
Jeg forstår frustrasjonen, men ikke all energien brukt på å varsle osv.
Det må være krevende.
Det er ingen hemmelighet at det mange som prøver lykken i denne aksjen.
På ulike måter og strategier.
Personlig tror jeg de ekte taperne blir de som har vært long lenge, og til slutt bestemmer seg for å trade før kursen går.
(Morsomt at du sier det når nicket ditt er 4 måneder gammelt.)
Jeg tror poengene dine kunne kommet sterkere frem hvis de samtidig var nyansert og balansert av varslede nyheter og informasjon utgitt av selskapet.
For ikke å snakke om bytte av nick slik at ikke lesere skal gjenkjenne deg fra tidligere.
Var det snitt på 20 du hadde?
Jeg forstår frustrasjonen, men ikke all energien brukt på å varsle osv.
Det må være krevende.
Det er ingen hemmelighet at det mange som prøver lykken i denne aksjen.
På ulike måter og strategier.
Personlig tror jeg de ekte taperne blir de som har vært long lenge, og til slutt bestemmer seg for å trade før kursen går.
Nei, den typen uforsvarlig gambling overlater jeg til kortsiktige tradere som i liten grad vet hva de kjøper og selger.
…. Selv om det makroøkonomiske bildet trekker denne typen høyrisikoaksjer negativ retning på kort og mellomlang sikt, så finns det alltid muligheter for selskapsspesifikke nyheter som plutselig kan få aksjen til å stige betydelig på bare noen få minutter.
Dernest: Selv om aksjen skulle falle 10 - 30% fra dagens nivå, så utgjør dette marginale verdier sammenlignet med det jeg anser som den langsiktige oppsiden.
For kortsiktige tradere så bør konklusjonen (etter mitt skjønn) være innlysende. SELG!
…. Selv om det makroøkonomiske bildet trekker denne typen høyrisikoaksjer negativ retning på kort og mellomlang sikt, så finns det alltid muligheter for selskapsspesifikke nyheter som plutselig kan få aksjen til å stige betydelig på bare noen få minutter.
Dernest: Selv om aksjen skulle falle 10 - 30% fra dagens nivå, så utgjør dette marginale verdier sammenlignet med det jeg anser som den langsiktige oppsiden.
For kortsiktige tradere så bør konklusjonen (etter mitt skjønn) være innlysende. SELG!
Redigert 27.07.2022 kl 11:36
drapper12
27.07.2022 kl 11:20
5879
takk for forklaring. men hvis du ser betydelig nedside så er det jo logisk å selge seg ut for å kjøpe seg billigere inn igjen??? eventuelt selge om kurs går til 20 igjen?? det virker for meg at du og "hausserne" er enige om fremtiden, men uenige på kort tidsperspektiv?
Du motviser ingenting. Du spammer forumet med masse informasjon som ikke er relevant. Du greier ikke å argumentere mot. Du stenger tråden du lagde for å skremme uten å få motargumenter. Du lyger og sprer frykt. Alle ser det....
MorganKane
27.07.2022 kl 11:15
5887
Splintner skrev Ja det var jo rette ræven som feis. Er vi på 42.5 snart?
Hehe,
42,5 kommer. Garantert. Om jeg bommet med et år eller to er ett fett. Vi snakker flere tusen prosent fra bunnen. Da har det lite å si. At markedet ikke klarer å se det åpenbare er for meg en gåte, men sånn er det. Svært ofte egentlig. Se på MCPP, GOGL, Flex LNG etc. Samme greia. Ekstreme overskudd ligger ett år eller to frem i tid. Men for markedet tar det år og dag å ta det inn over seg. Penger på gata. Overalt.
42,5 kommer. Garantert. Om jeg bommet med et år eller to er ett fett. Vi snakker flere tusen prosent fra bunnen. Da har det lite å si. At markedet ikke klarer å se det åpenbare er for meg en gåte, men sånn er det. Svært ofte egentlig. Se på MCPP, GOGL, Flex LNG etc. Samme greia. Ekstreme overskudd ligger ett år eller to frem i tid. Men for markedet tar det år og dag å ta det inn over seg. Penger på gata. Overalt.
At jeg i motsetning til de som driver med tendensiøs og misvisende hausing, ikke bare evner å uttrykke kritiske tanker til høyrisiko aksjer i dagens marked generelt - men i tillegg fokuserer på en aksje hvor jeg er 100% eksponert - og i tillegg sitter med et betydelig tap, viser vel at din påstand ikke er særlig troverdig. Når det er sagt, så synliggjør min eksponering min langsiktige tro på RECSI, noe jeg har poengtert de siste 8-9 månedene.
Redigert 27.07.2022 kl 11:13
Nei, hvorfor skal jeg selge meg ut av en posisjon hvor jeg sitter med betydelig urealisert tap - og hvor jeg med utgangspunkt i dagens makroøkonomiske bilde fortsatt ser betydelig risiko på nedsiden, når tidsperspektivet for min investering er minimum 2-4 år?
Som jeg har redegjort for utallige ganger, så forventer jeg at kusen skal mangedoble seg innenfor mitt tidsperspektiv - og da blir det tullete å selge med betydelig tap i dagens marked.
Som jeg har redegjort for utallige ganger, så forventer jeg at kusen skal mangedoble seg innenfor mitt tidsperspektiv - og da blir det tullete å selge med betydelig tap i dagens marked.
Redigert 27.07.2022 kl 10:59
MorganKane
27.07.2022 kl 10:54
6015
Hehe,
Glem ham. Det er bare fjas fra den kanten. Se litt på historikken hans. Han var en skikkelig hauser for bare litt siden. En hauser uten skikkelige argumenter (den verste sorten). Men da var han kanskje ute av aksjen?😄
Edit: Den 28 mars skrev Solenergi blant annet:
“..... SÅ NOK EN GANG: Jeg tipper det første budet fra Hanwah vil ligge i intervallet 35-45 kroner - men tror de må betydelig høyere for å kapre hele selskapet."
Glem ham. Det er bare fjas fra den kanten. Se litt på historikken hans. Han var en skikkelig hauser for bare litt siden. En hauser uten skikkelige argumenter (den verste sorten). Men da var han kanskje ute av aksjen?😄
Edit: Den 28 mars skrev Solenergi blant annet:
“..... SÅ NOK EN GANG: Jeg tipper det første budet fra Hanwah vil ligge i intervallet 35-45 kroner - men tror de må betydelig høyere for å kapre hele selskapet."
Redigert 27.07.2022 kl 11:16
drapper12
27.07.2022 kl 10:38
6057
kan jeg få tilgang??? merkelig at du sier at konkurransen for å ansette for ML er tøft når de tilbyr ledende vilkår? nesten som om du kun er ute etter å se etter negative aspekter ved aksjen men du hevder å være langsiktig med 20kr i snitt? hvorfor selger du deg ikke ut når du hele tiden sier kursen skal ned og det er mye fare?
Jeg skriver når jeg har noe relevant å formidle. Den unødvendige støyen overlater jeg til dere andre.
Badgirl
27.07.2022 kl 01:02
6831
🕺🏻👍 Hold hodet kaldt 😁 Let’s Rock 👍
Redigert 27.07.2022 kl 01:04
Stille og i sommermodus nå ja. Til og med SolEnergi har tatt ferie, han har ikke skrevet noe om at aksjen var opp over 2% i dag. I går var det løpende oppdatering i flere omganger når den gikk i minus.
Redigert 26.07.2022 kl 15:26
Stabukk
26.07.2022 kl 12:20
8254
Liten interesse for Rec denne veka. Omsetning under 1,3 mill aksjar så langt i dag og opp litt meir enn børsen. Short får neppe dekka seg inn på dette nivået. Og klokka tikkar mot ei melding, eller fleire, om inngåtte avtalar for ML.
Stabukk
26.07.2022 kl 00:56
8864
Har vore tålmodig frå Hanwha gjekk inn på 20 kr og ser for meg å venta med å selja til godt utpå høsten neste år.
Reknar med at «underliggende» verdiar betyr ein markedsverdi på minst det doble av dagens. Eller det tredoble?
Reknar med at «underliggende» verdiar betyr ein markedsverdi på minst det doble av dagens. Eller det tredoble?
va_le
26.07.2022 kl 00:07
8970
Men det store spørsmålet er når de underliggende verdiene i REC blir realisert.. Trolig må vi vente enda 12/15 mnd.
Stabukk
25.07.2022 kl 23:41
9058
Nok eit eksempel på den kraftige satsinga på «framtidas» batteri, så anode-produsentane som har etablert seg i Moses Lake bør ikkje sløsa med tida. Sikkert lurt å sikra seg leveransar frå Rec så snart som mulig, eller kjøpa av Hanwha.
VL
25.07.2022 kl 21:21
20612
https://www.yahoo.com/finance/news/1-u-energy-department-set-182235245.html
Skal ikke se bortifra at Recsi/Hanwha kan få til samme løsning til en wafer fabrikk.
Skal ikke se bortifra at Recsi/Hanwha kan få til samme løsning til en wafer fabrikk.
Redigert 25.07.2022 kl 21:21
va_le
25.07.2022 kl 20:06
20918
Verden vil eksplodere innen solar innen 2030! Strøm markedet og måten strøm blir produsert på vil totalforandres:
https://thepremierdaily.com/transparent-solar-panels/?42Nx=upPvIu&fs=e&s=cl
https://thepremierdaily.com/transparent-solar-panels/?42Nx=upPvIu&fs=e&s=cl
Smaug
25.07.2022 kl 16:38
21483
Spent på om Biden bretter opp armene etter nederlaget med Manchin. Foreløpig har han komt særdeles dårlig ut med politikken sin.
https://www.theguardian.com/commentisfree/2022/jul/25/if-biden-isnt-willing-to-really-fight-the-climate-crisis-he-shouldnt-run-in-2024
https://www.theguardian.com/commentisfree/2022/jul/25/if-biden-isnt-willing-to-really-fight-the-climate-crisis-he-shouldnt-run-in-2024
Det er jeg helt enig i. Nå er det på tide at alt skal materialisere seg, Q2 burde gi litt bra info. Eventuelt i noen meldinger utenom Q2.
nemi's
25.07.2022 kl 16:29
21549
REC sliter med investortilliten. Det er ikke dere jeg tenker på, men resten av verden.
Sa2ri
25.07.2022 kl 16:08
21699
All relevant informasjon om dette låner finner du/dere på OSE sine sider.
manman01
25.07.2022 kl 15:55
21790
Slettet brukerskrev Temmelig patetisk, men det er noe med å la folk bare drite seg ut.
Standard, og forventet af DD.
Temmelig patetisk, men det er noe med å la folk bare drite seg ut.
strider1
25.07.2022 kl 15:32
21924
Skal vi alle lage hver vår lukkede tråd med ensidige påstander? Og spamme så vi alltid blir liggende på topp? Donald har klart å ødelegge forumet. Bli med å rapporter ham
MorganKane
25.07.2022 kl 15:07
22086
Jeg tror dette blir betalt helt ned. Statlig lånegaranti er vil gi dem betydelig bedre betingelser andre steder.
Har søkt litt rundt og tenker at det er 13. April som er riktig dato:
https://cbonds.com/bonds/425557/
https://markets.businessinsider.com/bonds/rec_silicon_asadl-bonds_201818-23-bond-2023-no0010820590
Selv om dette papiret faktisk sier 13. April 2022 noen steder, så står det 13. April 2023 lenger ned :
https://www.recsilicon.com/RECSilicon/media/RECSilicon/site%20files/2018%20Bond/Securities-Note-REC-Silicon-ASA-NO0010820590_Final_-dated-September-26,-2018-with-appendix.pdf
Børsmeldingen bekrefter samme dato:
https://newsweb.oslobors.no/message/460300
https://cbonds.com/bonds/425557/
https://markets.businessinsider.com/bonds/rec_silicon_asadl-bonds_201818-23-bond-2023-no0010820590
Selv om dette papiret faktisk sier 13. April 2022 noen steder, så står det 13. April 2023 lenger ned :
https://www.recsilicon.com/RECSilicon/media/RECSilicon/site%20files/2018%20Bond/Securities-Note-REC-Silicon-ASA-NO0010820590_Final_-dated-September-26,-2018-with-appendix.pdf
Børsmeldingen bekrefter samme dato:
https://newsweb.oslobors.no/message/460300
Redigert 25.07.2022 kl 15:03