RECSI uke 30
Ukes-tråd er fortsatt populært, så vi kjører på!
Tar sjansen på å opprette tråden siden ingen andre har gjort det enda.
Uke 29 endte på 16,405, en liten oppgang fra forrige ukeslutt.
Rundt 16.32 svingte kursen med 93 øre opp og ned. Ca. +- 5.7%.
Mye, generelt sett? Ikke uvanlig, for "vår" aksje?
Ingen meldinger fra selskapet i uke 29, men mye action/underholdning i diverse REC-tråder på HO!
Spennende blir også denne siste uken i juli. Ikke minst med tanke på renteheving i USA. Hvor mye opp blir det?
Fortsatt spent på om det kommer noen børsmeldinger fra selskapet.
Og blir det fortsatt svingninger i kursen på "vår" aksje?
Ha en fin uke, uansett!
Tar sjansen på å opprette tråden siden ingen andre har gjort det enda.
Uke 29 endte på 16,405, en liten oppgang fra forrige ukeslutt.
Rundt 16.32 svingte kursen med 93 øre opp og ned. Ca. +- 5.7%.
Mye, generelt sett? Ikke uvanlig, for "vår" aksje?
Ingen meldinger fra selskapet i uke 29, men mye action/underholdning i diverse REC-tråder på HO!
Spennende blir også denne siste uken i juli. Ikke minst med tanke på renteheving i USA. Hvor mye opp blir det?
Fortsatt spent på om det kommer noen børsmeldinger fra selskapet.
Og blir det fortsatt svingninger i kursen på "vår" aksje?
Ha en fin uke, uansett!
Clean Robber
29.07.2022 kl 16:40
7078
Morg,
Jeg har notert at det ble gjort en form for vedtak i USA her om dagen som handler om å subsidiere halvlederindustrien med 280 bill$.?
Ser REC skriver noen slags takkebrev til politikerne som ordnet eller står bak dette, men finner ikke helt ut hva dette kan bety for Butte.
Du nevnte i et tidligere innlegg at vi burde vært over kr 20 bare på den historien der. Kunne du si noe om hva/ hvordan dette påvirker REC?
Jeg har notert at det ble gjort en form for vedtak i USA her om dagen som handler om å subsidiere halvlederindustrien med 280 bill$.?
Ser REC skriver noen slags takkebrev til politikerne som ordnet eller står bak dette, men finner ikke helt ut hva dette kan bety for Butte.
Du nevnte i et tidligere innlegg at vi burde vært over kr 20 bare på den historien der. Kunne du si noe om hva/ hvordan dette påvirker REC?
And so what the fu.. k, dette er ikke en tippekonk. Dette er en tråd for nyheter og refleksjoner. Ut i solen igjen SolEnergi...og blii der leeenge :-)
Knalluke for Rec og dette går sakte, men helt sikkert veien! God helg til både deg, og alle de andre som faktisk klarer å bidra konstruktivt på forumet!
Knalluke for Rec og dette går sakte, men helt sikkert veien! God helg til både deg, og alle de andre som faktisk klarer å bidra konstruktivt på forumet!
Marketwatch
29.07.2022 kl 17:16
6831
Enig, er litt "unaturlig" at aksjen er ned idag, selv om den har hatt finn oppgang foregående dager. Når det gjelder Senator Kyrsten Sinema eventuelle innvendinger mot avtalen inngått på tirsdag, så har hun nok ikke annet valg enn å godta denne skal hun forsvare sin posisjon i hjemstaten. Avtalen er selvsagt ikke spikret, før kompromisset er blitt lov. Får bare håpe dette skjer før kongressen tar ferie i begynnelsen av august, en avtale mellom Recsi og Hanwha tror jeg ikke blir offentliggjort før dette er avklart.
Tanjiro
29.07.2022 kl 17:17
6836
Glem at vi endte i minus. RECSI opp 12,7% denne uken. Kan ikke klage:) vil heller gå sakte men sikkert enn voldsomme 10-15% hver dag. Vi har mer i vente, god helg!
Kan bli spennende neste uke, både ene eller andre veien:
https://thehill.com/homenews/senate/3579387-democrats-waiting-anxiously-for-sinemas-verdict-on-tax-and-climate-deal/
https://thehill.com/homenews/senate/3579387-democrats-waiting-anxiously-for-sinemas-verdict-on-tax-and-climate-deal/
Det blir veldig spennende, men husk, klimakrise- og energisikkerhetsutfordringer blir ikke borte selv om en småkorrupt politiker stikket hodet i sanden. På en eller annen måte er Biden/USA nødt å levere på noen av sine klimaløfter. For Rec aksjonærer vil det i værste fall ta litt mer tid å få ting helt på plass, men ingen krise det for de som sitter long. Rec toget er i bevegelse og sakte men sikkert skal det ta vegen laaangt nordover.
Redigert 29.07.2022 kl 20:23
Du må logge inn for å svare
MorganKane
29.07.2022 kl 18:05
6848
Butte lever av halvlederindustrien. At mange av kundene dems nå utvider i USAer svært godt nytt. Nøyaktig hva det betyr for kursen TIL REC isolert sett, er selvfølgelig umulig å si nøyaktig, men at dette reduserer risiko og gjør at utvidelsen av butte er sikret suksess. Fullt trøkk i semiconductor bransjen kan også ta en del Silan gass fra ML. Se linken nedenfor så kan du vurdere selv.
Husk at avtalen med Manchin kom ut av det blå. Og hvis den går igjennom snakker vi 30 pluss. Over natten. Men 2800 milliarder kroner til utvikle kundegrunnlaget til Butte burde også være vært noen kroner på kursen. For å si det mildt.
https://billingsgazette.com/news/senates-280-billion-tech-bill-benefits-montana-businesses/article_a12152e8-0e05-11ed-87cc-4bbe5a467042.html..
Edit: Husk at en pakke på 2800 milliarder kroner utløser også tusenvis av milliarder i private midler.
Husk at avtalen med Manchin kom ut av det blå. Og hvis den går igjennom snakker vi 30 pluss. Over natten. Men 2800 milliarder kroner til utvikle kundegrunnlaget til Butte burde også være vært noen kroner på kursen. For å si det mildt.
https://billingsgazette.com/news/senates-280-billion-tech-bill-benefits-montana-businesses/article_a12152e8-0e05-11ed-87cc-4bbe5a467042.html..
Edit: Husk at en pakke på 2800 milliarder kroner utløser også tusenvis av milliarder i private midler.
Redigert 29.07.2022 kl 18:18
Ok, ser ut som jeg traff ganske bra! ... RECSI stengte på 18,15 - bare 5 øre over mitt kursmål for dagen. ...Minner om at kursen var over 19,50 i løpet av kursdagen.
Men resten av uken har du jo bommet totalt og oppfordret til salg? Patetisk
Så bra! Jeg er imponert. Kan du da ta en titt i din glasskule og si oss andre hvor haren hopper gjennom neste uke? Ville vært veldig interessant å vite.
Småplukker
30.07.2022 kl 11:25
5591
Det ALLER viktigste for hvor kursen går i den kommende uka, er uttalelser fra senator Kyrsten Sinema om hvordan hun stiller seg til denne Inflation Act. Alt annet blir ubetydelig i forhold. Er hun positiv - ja da skal mye skje for at ikke dette går veien.
Det er helt riktig, er Sinema positiv går dette igjennom og da kommer melding raskt. Det har REC og Hanwha selv uttalt. Er Sinema negativt kommer Biden sannsynligvis kjapt med en presidentordre der han erklærer "state of climate emergency". Ikke like bra som en lovtekst fra kongressen, men nok til at det kommer. Alt dette er blir klart før Q2, som blur svært spennende. Regner imidlertid melding før Q2.
Redigert 30.07.2022 kl 11:42
c
30.07.2022 kl 14:02
5462
Tveksam till om hon skriver under. Som jag förstår det har hon ännu inte uttalat sig och det verkar som många menar hennes agerande angående filibuster / aborträtten var samma. Läste en intressant kommentar om en kort video om varför hon röstade igenom Chips and Science Act och hur hon eventuellt kan använda det som argument för att inte rösta för denna.
”She won't. Her video on the chips bill is a pretext to her no vote on the inflation reduction bill. Listen to the video when she says "commonsense, bipartisan" about the chips bill. This is setting her up to say that the inflation reduction bill is not "commonsense, bipartisan".
Hoppas givetvis det inte stämmer. Videon är hennes sista twitter post.
”She won't. Her video on the chips bill is a pretext to her no vote on the inflation reduction bill. Listen to the video when she says "commonsense, bipartisan" about the chips bill. This is setting her up to say that the inflation reduction bill is not "commonsense, bipartisan".
Hoppas givetvis det inte stämmer. Videon är hennes sista twitter post.
Så twitter posten og skjønner sånn ca. hva denne kommentaren prøver å forklare. Det som er vanskelig å forstå er at hvis hun stemmer nei, så kommer henne til å bli ekstremt upopulær og tvinge Joe Biden til å erklære climate emergency. Ikke optimalt for henne, partiet eller USA. Som det kommer frem i twitter posten soler hun seg i rampelyset hun har fått og er ekstremt happy for det. Men dette positive rampelyset vil jo forsvinne med en gang "hvis hun stemmer nei". Har en følelse på at hun vil stemme ja for å øke egoet og det positive rampelyset rundt henne for at henne skal prøve å være "en god politiker" og mere spesiell enn det hun egentlig er.
Småplukker
30.07.2022 kl 15:58
5153
Tenkte jeg det ikke, hun antyder at hun vil ha endringer, den forpuxxx heksa:
https://www.axios.com/2022/07/30/sinema-schumer-manchin-deal-democrats
https://www.axios.com/2022/07/30/sinema-schumer-manchin-deal-democrats
MorganKane
30.07.2022 kl 15:59
5159
Feil,
Hun kommer til å stemme den igjennom. Hun ble valgt på klimaholdningen sin. Hun blir slaktet i neste valg hvis denne ikke går igjennom. Men det blir litt drama først.
Uansett, se på videoen. Folk har jo allerede glemt semiconductor billen. 52 milliarder i støtte for å bygge semiconductorprodusenter i USA. Dvs kunder til RECSI. Det er gull i seg selv. Hvis fortsatt usikkerhet rundt Sinema på mandager det en sinnsyk kjøpsmulighet. Bare å takk å bukke i så fall.
Hun kommer til å stemme den igjennom. Hun ble valgt på klimaholdningen sin. Hun blir slaktet i neste valg hvis denne ikke går igjennom. Men det blir litt drama først.
Uansett, se på videoen. Folk har jo allerede glemt semiconductor billen. 52 milliarder i støtte for å bygge semiconductorprodusenter i USA. Dvs kunder til RECSI. Det er gull i seg selv. Hvis fortsatt usikkerhet rundt Sinema på mandager det en sinnsyk kjøpsmulighet. Bare å takk å bukke i så fall.
Må jo si at det står litt dårlig til med verden. Russland styres av en Psykopat, Kina har mindreverdighetskomplekser, bryr seg null om menneskerettigheter og står på randen til å gå inn i Taiwan. USA har et politisk system som ikke fungerer og i tillegg er det en overvekt av narsissistiske gamle gubber, ispedd et par gale damer som sitter med tøylene.
I dette bildet er det ekstra viktig for USA, og kloden forøvrig, at Sinema forstår at "Climate Bill" pakken vil være starten på 100 000-er av nye grønne arbeidsplasser, den vil være starten på energisikkerhetskontroll og den vil være et viktig bidrag til barnebarna til Sinema og alle de andre korrupte sjelene som er med å styre Amerika. Make USA great again Sinema!!
I dette bildet er det ekstra viktig for USA, og kloden forøvrig, at Sinema forstår at "Climate Bill" pakken vil være starten på 100 000-er av nye grønne arbeidsplasser, den vil være starten på energisikkerhetskontroll og den vil være et viktig bidrag til barnebarna til Sinema og alle de andre korrupte sjelene som er med å styre Amerika. Make USA great again Sinema!!
Redigert 30.07.2022 kl 17:27
Smaug
30.07.2022 kl 16:41
8152
Spørs litt på hvor lysten hun har på et politisk selvmord for en parentes i billen...
"But she also knows that a progressive challenger, like Rep. Rueben Gallego, is all but guaranteed in 2024 if she's held responsible for killing the Democrats best shot at a climate bill in years"
"But she also knows that a progressive challenger, like Rep. Rueben Gallego, is all but guaranteed in 2024 if she's held responsible for killing the Democrats best shot at a climate bill in years"
c
30.07.2022 kl 16:42
8285
Ja, som sagt hoppas att hon gör det. Menar mest det inte är en garanti så som det beskrivs nu. Hon verkade inte bry sig särskilt mycket om stora delar av hennes väljare angående Roe v Wade så tänker man bör vara försiktig. Oavsett, det dröjer ju inte särskilt länge förrän vi vet mer och bra är det .
MorganKane
30.07.2022 kl 17:10
8259
Helt grei argumentasjon det.
Personlig så mener jeg hele saken er ett ikke-tema på aksjekurser under 20. Vi vet at ML kommer igang i løpet av 2023 basert på DAGENS situasjon. Vi vet videre at semiconductor pakken på 280 milliarder USD allerede er slått igjennom, noe som også er ekstremt positivt for RECSI. I tillegg vet vi at polysil prisene også er rekordhøye. Vi vet også at ulike anode produsenter som benytter silan i produksjonen har kjøpt tomter og fabrikklokaler vis a vis ML.Vi vet også at RECSI har milliarder (husker ikke eksakt hvor mye) av kroner til gode i skattefordeler. Vi vet i tillegg at rwcsi har drøyt 200 Mill USD på bok. Og ikke glem at Hanwha kjøpte seg opp på 20 kr når alle disse positive fundamentale faktorene fortsatt var usikre....
Klimapakken er eventuelt bare en ekstrem bonus på toppen av dette og jeg kunne skjønt det var spennende hvis kursen lå rundt 30. Men når den ligger under 20..... Det er nesten så jeg håper på litt drama. Har fortsatt litt cash og fortsatt en del midler i andre aktiva. På tide med ytterligere endringer? Det begynner å bli fristende å gå "all inn". Dog, så er det noe som heter å ikke bli for grisk så tror jeg bare sitter stille ..
Personlig så mener jeg hele saken er ett ikke-tema på aksjekurser under 20. Vi vet at ML kommer igang i løpet av 2023 basert på DAGENS situasjon. Vi vet videre at semiconductor pakken på 280 milliarder USD allerede er slått igjennom, noe som også er ekstremt positivt for RECSI. I tillegg vet vi at polysil prisene også er rekordhøye. Vi vet også at ulike anode produsenter som benytter silan i produksjonen har kjøpt tomter og fabrikklokaler vis a vis ML.Vi vet også at RECSI har milliarder (husker ikke eksakt hvor mye) av kroner til gode i skattefordeler. Vi vet i tillegg at rwcsi har drøyt 200 Mill USD på bok. Og ikke glem at Hanwha kjøpte seg opp på 20 kr når alle disse positive fundamentale faktorene fortsatt var usikre....
Klimapakken er eventuelt bare en ekstrem bonus på toppen av dette og jeg kunne skjønt det var spennende hvis kursen lå rundt 30. Men når den ligger under 20..... Det er nesten så jeg håper på litt drama. Har fortsatt litt cash og fortsatt en del midler i andre aktiva. På tide med ytterligere endringer? Det begynner å bli fristende å gå "all inn". Dog, så er det noe som heter å ikke bli for grisk så tror jeg bare sitter stille ..
Redigert 30.07.2022 kl 17:14
va_le
30.07.2022 kl 18:25
8059
Jeg selger i 2034 og pensjonerer meg! Da vil jeg ha antall hundrede prosent avkastning. Da har jeg vært REC aksjonær i + 24 år!
Høres ut som en god plan. Nøyer meg kanskje med 12 år i Rec. 2035 blir litt langt fram for en som allerede er pensjonist, men 2025 ville passe bra. Da går fastrentelånet på boligen ut (inngått i 2020 på 1,8%), og salg av Rec-aksjer burde kunne cash ut resten.
Marketwatch
30.07.2022 kl 19:33
8054
Det var da noe til språkbruk. Tror flere må ta seg en pille og vurdere hva de skriver, ellers bør de ikke være meningsberettiget. I et fungerende demokrati er det enhver politikers fordømte plikt å sette seg skikkelig inn i saker de skal avgi sin stemme over, for eller imot. De skal veie ulike interesser, både blandt egne velgere og hva som tjener samfunnet som helhet. Sinema gjør derfor bare sin plikt, forhåpentligvis gjør også de øvrige kollegane hennes i Senatet det samme. Gjennom diskusjoner, eventuelle endringer og veiing for/imot, kommer de forhåpentligvis frem til et fornuftig resultat som går igjennom. Jeg for min del, er mer bekymret for covid, om den vil stikke kjepper i hjulene for en avstemming før Kongressen tar ferie.
Redigert 30.07.2022 kl 19:34
Sant.
Men det ser ikke ut til at neste uke er absolutte frist heller.
"House leaders are preparing to call lawmakers back to Congress the week of Aug. 8 to pass the Senate's $740 billion climate and deficit reduction package, according to lawmakers and aides."
https://www.axios.com/2022/07/29/manchin-deal-senate-democrats
Men det ser ikke ut til at neste uke er absolutte frist heller.
"House leaders are preparing to call lawmakers back to Congress the week of Aug. 8 to pass the Senate's $740 billion climate and deficit reduction package, according to lawmakers and aides."
https://www.axios.com/2022/07/29/manchin-deal-senate-democrats
Småplukker
30.07.2022 kl 21:20
7757
Hvis du ikke har fulgt med på hvordan hun og Manchin har holdt resten av sine demokratiske folkevalgte for narr ved et uttall anledninger, så kan jeg skjønne du reagerer. Men for dem som HAR fått med seg det spillet de har holdt på med, som har fint lite med å sette seg inn i sakene men desto mer å blidgjøre sine donorer, så er språkbruken på sin plass. Og det er jeg ikke alene om å mene
Senior Process Engineer
Group14 Technologies
Moses Lake, WA 98837
About the role:
The Senior Process Engineer is responsible for supporting the design, installation, commissioning, and operation of a new Battery Active Material (BAM) Factory in Moses Lake, WA. This position will join the engineering team tasked with the design and construction of the world’s largest production facility of next generation lithium silicon anode materials.
https://www.indeed.com/m/viewjob?jk=70098fb280343b83&from=serp&prevUrl=https%3A%2F%2Fwww.indeed.com%2Fm%2Fjobs%3Fq%3DLithium%2BIon%2BBattery%26l%3DWashington%2BState
Group14 Technologies
Moses Lake, WA 98837
About the role:
The Senior Process Engineer is responsible for supporting the design, installation, commissioning, and operation of a new Battery Active Material (BAM) Factory in Moses Lake, WA. This position will join the engineering team tasked with the design and construction of the world’s largest production facility of next generation lithium silicon anode materials.
https://www.indeed.com/m/viewjob?jk=70098fb280343b83&from=serp&prevUrl=https%3A%2F%2Fwww.indeed.com%2Fm%2Fjobs%3Fq%3DLithium%2BIon%2BBattery%26l%3DWashington%2BState
Slik som du hauser, så burde du gjort som meg - og gått all-in for lenge siden.
Generelt sett har du rett i det du skriver Markedswatch, men lets get real, og la noen av oss få lov til å være "dønn ærlige" og litt mindre politisk korrekt enn det du synes er greit. Sinema er mer selvopptatt, enn opptatt av det store samfunnets beste. Hun har hatt lang tid på å sette seg inn i hva dette i hovedsak dreier seg om, og siste tilføyninger/endringer burde være like enkelt å greit å forstå for henne, som for resten av demokratene. Hun og Manchin har tidligere vist at de er lette på tråden for dem som tilbyr kampanjemidler, og de har tidligere vist at de elsker all oppmerksomheten det gir å være sær og kontroversiell (i forholde til resten av det demokratiske partiet). Så har vi fått boltet en av de løse kanonene på dekk (Manchin), så la oss for all del håpe på at Sinema lar forfengeligheten ligge i igjen hjemme, og at hun de neste dagene forstår det som alle vi andre (vel, mange av oss i alle fall :-) forstår, USA og verden trenger et grønnt skifte i høyt tempo, verden trenger nye bærekraftige arbeidsplasser, og dette kommer ikke av seg selv. Det er politkerene som må legge til rette for denne kollosalt viktige endringen i alle lands industrier.
Redigert 30.07.2022 kl 23:55
KommersK
31.07.2022 kl 00:35
7635
Slettet brukerskrev Slik som du hauser, så burde du gjort som meg - og gått all-in for lenge siden.
''Hausser.'' Tungnem?
Småplukker
31.07.2022 kl 01:32
7625
Siste om Sinemas holdning til pakken:
https://www.reportdoor.com/manchin-and-sinema-are-on-a-collision-course-over-closing-a-tax-loophole-for-rich-americans-it-could-upend-bidens-790-billion-deal/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=manchin-and-sinema-are-on-a-collision-course-over-closing-a-tax-loophole-for-rich-americans-it-could-upend-bidens-790-billion-deal
https://www.reportdoor.com/manchin-and-sinema-are-on-a-collision-course-over-closing-a-tax-loophole-for-rich-americans-it-could-upend-bidens-790-billion-deal/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=manchin-and-sinema-are-on-a-collision-course-over-closing-a-tax-loophole-for-rich-americans-it-could-upend-bidens-790-billion-deal
Hydro2021
31.07.2022 kl 06:30
7528
Her står det svart på hvitt hvilke enorme planer de har i rec sitt område. Dette blir realisert helt uavhengig hva Sinema (høres ut som ei fru Lan fra MDG🙄🥴) klare å rote til. Ble nevnt ML1, ML2......ML10, ja hvorfor ikke. Kan fort bli en fabrikk utenfor Munchen og.......
KommersK skrev ''Hausser.'' Tungnem?
Dette fy-ordet som ingen vil vedkjenne seg - skriver jeg akkurat som jeg vil - så get used to it!
Intravenøsiu
31.07.2022 kl 10:08
7108
Takk, dette har ligget i kortene, fint å se det materialisere seg.
Takk for deling, SNES.
Nok en bekreftelse på hva som kommer til å skje i ML området.
Nok en bekreftelse på hva som kommer til å skje i ML området.
Igjen. Hva skjer dersom avstemningen nå blir 50-50 ? Da med dobbeltstemmen inkludert.
Redigert 31.07.2022 kl 10:40
manman01
31.07.2022 kl 10:51
7507
Tak for deling alle sammen, imponerende arbejde!!. Jeg har ikke haft så meget mulighed for gravning denne uge, livet bevæger sig hurtigt lige pludselig. Bliver nok heller ikke så nemt fremover, da jeg har fået mulighed for at begynde at læse til finansøkonom, fra 1. september :)
Fællesferien slutter dog efter i dag, håber at alle har nydt freden - nu tager det af. Fuld ild.
Fællesferien slutter dog efter i dag, håber at alle har nydt freden - nu tager det af. Fuld ild.
Småplukker
31.07.2022 kl 10:53
7495
Gratulerer Manman01! Du virker som en høyst oppegående fyr, så du vil nok klare studiet strålende - dersom du legger ned like mye energi der som på Rec ;-)
thief
31.07.2022 kl 10:58
7842
Håpe rec snur opp igjen,og ikke vi atter en gang presses ned på 16tallet!Med dårlige tall fra Kina i dag,og mange dager med oppgang på børs forrig uke ,så kan det bli rødt i morgen på ose.Men rec kan jo gå motsatt🙂
Ikke mulig å få til50-50 inkludert dobbelstemmen.
Enten blir det 51-49 i rep favør eller 50-51i demok favør (og da er dobbelstemmen inkludert.
Dobbelstemmen kan kun benyttes om stemmegivingen er lik, altså 50-50.
Enten blir det 51-49 i rep favør eller 50-51i demok favør (og da er dobbelstemmen inkludert.
Dobbelstemmen kan kun benyttes om stemmegivingen er lik, altså 50-50.
Takker. Spennende. Kan jo heller ikke sette inn vara her.
KommersK
31.07.2022 kl 12:46
7350
Nei. Jeg blokkerer bare alle som ikke kan skrive. Kan ikke ta dem seriøst når de ikke en gang greier det. Farvel.
Bra KommersK! Jeg blokkerer brukeren fordi han åpenbart er ute etter å skape støy, frykt og full babelsk forvirring i håp om å påvirke sin tradehandel. Uærlig, uetisk og patetisk. So long
Redigert 31.07.2022 kl 13:31
Dine bidrag her inne på forumet fremstår særdeles lite intelligente, gjennomtenkte og sympatiske! Du er herved blokkert!