PHO i USA - kan noen forklare?

Moliwood
PHO 09.11.2018 kl 12:03 1985

Har fulgt med PHO lenge som "leser" her på forumet og har en liten (for meg stor) post i selskapet.

Tidligere har jeg solgt før Q-presentasjoner, men etter å ha brent meg på den strategien ved Q2 satt jeg over denne gang. Har et snitt på rett over 30, og er happy med det.

Det jeg trenger hjelp til å forstå er følgende:

Photocure guidet omsetning på 20-25 MUSD i 2020 på TURBT. Så kom nyheten om godkjennelse for bruk i Surveilance. Photocure sa da at de ville oppdatere sin guiding basert på denne nyheten når de fikk oversikt over hvordan dette vil slå ut. Jeg tolker dette som en betydelig oppside da PHO selv sier at dette markedet er 4 ganger større.

Så, i en slags bisetning i presentasjonen i går kunne de fortelle at de fra 01.01.2019 fikk A-kode og refusjon for surveilance. Altså den beste metoden i et marked 4 ganger større enn de guidet 20-25 MUSD i.

Akjsekursen er en ting, men har jeg forstått dette riktig? Vil noen som er bedre informert oppklare eventuelle misforståelser?
Redigert 20.01.2021 kl 18:44 Du må logge inn for å svare
JosefK
09.11.2018 kl 12:31 1921


Slapp av. Og les mindre forum. Det blir du bare ør i hodet av.

Guidingen blir som før Q4, altså i februar. Egentlig kan man bare lukke PCen og gjøre noe annet.
Redigert 20.01.2021 kl 18:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.11.2018 kl 12:40 1884

Lurer også på om du har forstått det rett, tok spørsmålet ditt videre til TI.
Tilføyde dette:
Det er vel særskilt setninga “Photocure sa da at de ville oppdatere sin guiding basert på denne nyheten når de fikk oversikt over hvordan dette vil slå ut.”
Guiding per i dag inkluderer ikke godkjennelse for bruk i surveilance? Er det slik at meglerhus sine analyser heller ikke beregner det? Eller har skribenten misforstått i utgangspunktet? Ser også at han gir antydning til å tro 4 ganger større marked kan multipliseres mot tidligere guiding, samme % utnåelse, noe som i seg selv ikke trenger å ha noen sammenheng.
Redigert 20.01.2021 kl 18:44 Du må logge inn for å svare
SomSa
09.11.2018 kl 14:07 1775


Moliwood

Ikke bry deg om hva skrives på forumet, siden jeg sluttet å skrive mye tjente jeg mer. Hør på hva de sa på presentasjonen og hva er fakta i den virkelige verden.
Den nye sjefen, Daniel Schneider jobbet kun 9 dager i PHO. Han ville ikke guide i går slik det var sagt før siden han må undersøke selv hva er fakta..... Alt han sier blir
hans ansvar og han kan ikke basere dette på hva andre mener og har ment. Han utsetter dette til 1Q 2019. Guidingen bør egentlig komme i 2Q 2019 og gjelde for 2021
siden det tar tid før de får en god oversikt og mye positive ting har skjedd i løpet av 3Q.

Som tidligere har sagt det tar en del tid fra kjøp av et scope til bruk. Når disse brukes vil inntektene komme og jeg tror at det blir store inntekter fra 1Q2019/2Q2019.
Jeg har heller ikke store forventinger til 4Q 2018. Guidline for undersøkelse av blærekreft og bruk av Cysview er på plass, i flere sykehus blir Cysview en standard
behandling,refusjonskoden er på plass og stadig installeres flere scope ..... Ledelsen har gjort fantastisk jobb i 3Q2019.

- At the end of the quarter the total installed base of permanent blue light cystoscopes (BLCs) was 131. In addition, 6 flexible cystoscopes for the surveillance setting have been installed.
* surveillance markedet er ca. 4 ganger større og matematisk tilsvarer 6 flexible cystoscopes 24 blue light cystoscopes eller 155 scope.

- In November 2018, the United States Centers for Medicare and Medicaid Services (CMS) released its final rule positively responding to Photocure’s request by establishing an A9598 Code for Cysview when used in the**** physician office :-) and other sites of care effective January 1st, 2019.
- In addition, CMS also issued complexity adjustment for certain blue light cystoscopy procedures performed in hospital outpatient departments continuing its complexity adjustment payment which has been in place since January 1st, 2018.
- The Blue Light Cystoscopy with Cysview complexity adjustment will result in an incremental payment of $1,187 over white light cystoscopy payment effective January 1st, 2019.
- BLC with Cysview – A New Standard of Care in 74% of NCCN Designated Cancer Centers
- BLC with Cysview is in 39 of the NCI Designated Cancer Centers
- A New Standard of Care in 74% of the top 25 of Best Hospitals in Adult Urology as per US News and World Report

* NCCN: An alliance of leading cancer centers devoted to patient care, research, and education
https://www.nccn.org/patients/about/what.aspx
* NCI: The National Cancer Institute (NCI) is the federal government's principal agency for cancer research and training.
Our team of approximately 3,500 is part of the National Institutes of Health (NIH), one of 11 agencies that make up the Department of Health and Human Services (HHS). See our Visitor Information for location and directions.
https://www.cancer.gov/about-nci/overview
Hvor mange tror at PHO er blitt mindre oppkjøpskandidat med disse nyhetene?

-----------------
Igjen har noen begynt å snakke om patenttiden for Cysview går snart ut. Vi har diskutert dette mange ganger før.
Det selskapet som ønsker å kopiere Cysview må starte en omfattende studiet for sin kopi, dette vil ta lang tid, mye penger og risiko.
Enkleste er å betale 5 mrd kroner til PHO (ca. 225 kroner per aksje) og kjøpe opp Cysview nå. Jeg sier heller ikke nei takk
till 100-150 kroner per aksje nå. 100 kroner per aksje vil prise PHO til latterlige 2,15 mrd kroner når det totale markedet bare i USA er USD 2,68 mrd eller ca. 22,2 mrd kroner.

Som SomSa sa skal PHO ta en Tomra, Tomra hadde også en trangfødsel og aksjen hopet opp og ned som jojo. Nå er aksjen over 200.

Vå må huske at i løpet av 4Q skal komme nyhet om refusjonsording fra 2 land.
Redigert 20.01.2021 kl 18:44 Du må logge inn for å svare
Moliwood
09.11.2018 kl 14:41 1722

Grunnen til min forundring er som sagt at så vidt jeg kan se har Photocure aldri sagt noe om potensialet i surveilance-markedet. De har kun skissert størrelsen på dette markedet i en rapport etter at de fikk godkjenning her. Jeg har tolket det dit at denne delen av markedet kom i tillegg til de 20-25 MUSD de har guidet tidligere. Og nå har de altså A-kode og refusjon om 2 måneder.
Redigert 20.01.2021 kl 18:44 Du må logge inn for å svare
focuss
09.11.2018 kl 14:54 1683

Moliwood
Jeg har den samme forståelsen som deg med en nyanse. Jeg oppfatter ikke at de mener at 20-25 musd er potensialet i TURBT bare et estimat for hva de tror om 2020.
25 musd i TURBT utgjør 20% av TURBT markedet i 25 MSA.
Redigert 20.01.2021 kl 18:44 Du må logge inn for å svare
SomSa
09.11.2018 kl 15:15 1606


Potensialet i surveilance-markedet skal presenteres i 1Q 2019 pga at sjefen er ny og han må sette seg inn i ting og tang. Ellers en guiding er en guiding, blir ikke 2020 så blir 2021. PHO har ikke konkurrent som kan tilby bedre alternativ og flere sykehus vil følge andre og bruke Cysview som standardbehandling.... PHO trenger heller ikke penger og jeg tar alt med ro. Best å ha lavere aksjekurs på slutten av året pga formueskatten. Uansett skal jeg ikke mine PHO aksjer, hvorfor må jeg betale flere tusener ekstra til Siv Jensen pga papirgevinst?

Redigert 20.01.2021 kl 18:44 Du må logge inn for å svare
Helme5
10.11.2018 kl 10:30 1439

SomSa - papirgevinst i betaling - og her klager vi i Danmark over vores “skat” Karsten L og over de procenterr vi skal betale 27/42 af vores evt gevinster, dog først når de realiseres... :-)

Gælder dog ik pensions opsparinger, som i dec beskattes efter værdistigning/papirgevinst

Jeg tænker at PHO ikke endnu har villet guidet noget omkring Surveilance - af den simple grund, de ikke har nogen konkret viden om det - et er at markedet er 3-4 gange større, men uden konkret viden, så forstår jeg de ikke ønsker dette.
Og mener ikke de umiddelbart har noget som helst af dette mulige fremtidige salg, indregnet i den nuværende guiding..

Man skal huske at noget der rammer hårdt tilbage på en ledelse, er for optimistiske guidninger (Pandora, Nano, Novo Nordisk ect ect) så bedre at fremvise Q rapporter der er bedre end forventet, selvsagt skal der dog være en vis forventet realisme i deres guiding for tiden fremover
Redigert 20.01.2021 kl 18:44 Du må logge inn for å svare