Kontrakt for DVD
Siden skipet ikke skal selges bør en kontrakt være rett rundt hjørnet.
Redigert 28.07.2022 kl 12:43
Du må logge inn for å svare
R19
08.08.2022 kl 14:13
3701
125 millioner USD for rigg, 9 millioner i kostnader per år, 30 millioner for klassing og x millioner i mobilisering. Da kjøper jeg heller do med rigger i drift. Jeg blir ikke overrasket hvis klassing kommer langt over 30 millioner. Transocean mener at aktivering av drillship i opplag koster fra 75 millioner USD.
For en rust haug gjør det nok det, Bolette er ikke en rusthaug, er vel etter hva vi har fått opplyst best vedlikeholdte skipet i klassen hva gjelder opplag.
Selskapet har opplyst hva prisen er, litt +/- må en selv påberegnes og da blir det vel endel ++men i grove trekk er det nok rett, en kan ikke tro at selskapet farer med løgn.
Jeg mener både Gogl mannen og R19 har rett, det er selvfølgelig stor oppside i begge case om alt går etter planen og markedet forblir stramt og strammere.
Spørsmålet blir hva en tror på, om en tror skipet blir solgt eller om det er kontrakt det ender med.
Personlig tror jeg det ikke blir salg. så derfor blir DO et bedre bet for min del.
Men enig med Gogl mannen i at oddsene for at Bolette blir solgt før Do er meget gode, DO trenger ikke bli kjøpt opp for å bli et kjempe case, tenk om de klarer å få hele flåten ut på kjempe rater, da blir det som en spasertur i parken for aksjonærene.
Selskapet har opplyst hva prisen er, litt +/- må en selv påberegnes og da blir det vel endel ++men i grove trekk er det nok rett, en kan ikke tro at selskapet farer med løgn.
Jeg mener både Gogl mannen og R19 har rett, det er selvfølgelig stor oppside i begge case om alt går etter planen og markedet forblir stramt og strammere.
Spørsmålet blir hva en tror på, om en tror skipet blir solgt eller om det er kontrakt det ender med.
Personlig tror jeg det ikke blir salg. så derfor blir DO et bedre bet for min del.
Men enig med Gogl mannen i at oddsene for at Bolette blir solgt før Do er meget gode, DO trenger ikke bli kjøpt opp for å bli et kjempe case, tenk om de klarer å få hele flåten ut på kjempe rater, da blir det som en spasertur i parken for aksjonærene.
Redigert 08.08.2022 kl 14:29
gogl mannen
08.08.2022 kl 14:53
3640
Transocean estimerer dette for sine drillskip. Valares estimerer 30-45MUSD for sine. Her er det store variasjoner på tilstand fra skip til skip. Om du mener Bolette skal koste 75MUSD å akstivere så forstår jeg ditt DO valg, men her tror jeg du bommer.
Marketwatch
08.08.2022 kl 14:58
3675
Selv om jeg sitter med ca 70% gevinst i DVD, skimtes ytterligere stor oppside, så dere får meg ikke til å selge, selv med alt do snakket deres. Hva med å opprette en egen do tråd, tittelen kan f.eks være "Do- går det rett i dass?".
R19
08.08.2022 kl 15:34
3623
Jeg skriver ikke det, men blir ikke overrasket hvis det går over 30 millioner USD. Do var interessert i Bolette før Covid og det var vel skriverier i media at prisen var ca 300 millioner USD, men det er noen år siden. Tviler på do kjøper flere rigger. Jeg vil anta selskapet blir kjøpt opp av noble. Det er krysseierskap i selskapene og riggene passer perfekt inn i noble siden de eier 4 tilsvarende drillship. Bolette kan fort blir solgt til noble eller valaris.
Redigert 08.08.2022 kl 15:39
Vi har en DO tråd på HO allerede, du er hjertelig velkommen der du kan fremlegge gode analyser på at DO skal i toalettet
Syns det er helt topp jeg at Dvd har steget 100%, da har jeg penger til å kjøpe dobbelt opp med DO som så langt etter 1/2 år på børs er uendret, har rigg noe fremtid, ja så kommer gevinsten i DO herifra og ut.
Syns det er helt topp jeg at Dvd har steget 100%, da har jeg penger til å kjøpe dobbelt opp med DO som så langt etter 1/2 år på børs er uendret, har rigg noe fremtid, ja så kommer gevinsten i DO herifra og ut.
Redigert 08.08.2022 kl 15:52
Det blir som på DVD trådene det, alle skriker etter oppgang, forskjellen er endog at Dvd allerede har doblet seg og DO er uendret
Amerikaneren er langt mer gavmild en det kjendis haussede Norske bett er.
Amerikaneren er langt mer gavmild en det kjendis haussede Norske bett er.
Redigert 08.08.2022 kl 15:54
d12m
08.08.2022 kl 17:03
3567
Du gjentar til det kjedsommelige at DVD har doblet seg mens DO ikke har det, men saken er den at DO ble listet 1.april i år og da var DVD-kursen ca 13,7. Så i perioden de begge har vært på børs hae DVD kun steget 5%. Jeg antar at DO ble notert på fair kurs 1.april.
Likevel har Dvd dobblet seg.
Du kunne handle denne for under 8 kroner et år tilbake, ståa så langt er at cashen de hadde da er brent og nå låner de penger, som uke for uke brennes.
Ja, vi må gjenta til det kjedsommelige, kjedelig case er det også med 1 asset.
Du kunne handle denne for under 8 kroner et år tilbake, ståa så langt er at cashen de hadde da er brent og nå låner de penger, som uke for uke brennes.
Ja, vi må gjenta til det kjedsommelige, kjedelig case er det også med 1 asset.
gogl mannen
08.08.2022 kl 17:17
3607
Man bør holde seg borte fra lokkemenn som prøver å lokke deg med å bli med på do…gammelt jungel ord.
d12m
08.08.2022 kl 19:46
3502
Hvordan vet du hva kursen på DO var for ett år siden? Det kan være at den også ville ha doblet seg i samme periode
I perioden 1 april til nå er kursutviklingen i de to lik
I perioden 1 april til nå er kursutviklingen i de to lik
Redigert 08.08.2022 kl 19:46
Quendi
08.08.2022 kl 20:13
3498
De gick i konkurs och kursen var värd skit och ingenting :-)
Svagt av DO att en sådan här dag inte ens kunna lyfta det minsta. Mycket tvivel inom oljeaktier nu pga oljepriset.
https://www.offshore-energy.biz/diamond-offshore-emerges-from-chapter-11-bankruptcy/
Svagt av DO att en sådan här dag inte ens kunna lyfta det minsta. Mycket tvivel inom oljeaktier nu pga oljepriset.
https://www.offshore-energy.biz/diamond-offshore-emerges-from-chapter-11-bankruptcy/
Hellhammer
09.08.2022 kl 06:40
3364
Scandur Invest øker med 10k aksjer.
Full reaktivering nærmer seg om ting fortsatt er i henhold til plan.
Full reaktivering nærmer seg om ting fortsatt er i henhold til plan.
Redigert 09.08.2022 kl 06:42
Fevang
09.08.2022 kl 06:54
3356
Hvor mange aksjer har Scandur nå?
For hver dag som går er vi en dag nærmere en deal. Hehe..
For hver dag som går er vi en dag nærmere en deal. Hehe..
Er det derfor aksjen faller?
Kanskje det ikke går etter planen
Kanskje det ikke går etter planen
Redigert 09.08.2022 kl 11:11
Sensitivelover
09.08.2022 kl 11:36
5449
Kan hende de ikke bryr seg så mye om 0,3 % fall på knøttlavt volum
Newbe75
09.08.2022 kl 13:55
5422
Faller? Har ikke denne aksjen vært omsatt mellom 13.60 og 15.25 avhengig av daglig volum hele siste måned?
flanke
10.08.2022 kl 18:14
5103
Jeg har trodd det har vært svært nære kontrakt daglig siden november i fjor. Når DVD ble flyttet til Ølen var jeg helt sikker. Men får håpe du har rett. Har vært en tålmodighetsprøve å holde fingra unna salgsknappen de siste månedene. Spesielt når det brygger opp til storm i aksjemarkedet
Fevang
10.08.2022 kl 21:58
4968
Jeg tror det er ganske mange som har gitt opp å vente på at noe skal skje. Det gjenspeiles derfor i aksjekursen.
Så lenge jeg mener at de underliggende verdiene klart overstiger kursen så blir jeg sittende - om det så blir til 2024... Hva kursen står dag for dag spiller ikke så stor rolle for meg. Men hva den står i når mld kommer er derimot av stor interesse.
Det er bare et svært kraftig fall i oljeprisen og/eller et børskrakk som kan ødelegge dette caset. Men jeg selger vel ikke selv da om det skulle skje...
Det kan jo hende at oljeprisen drar seg til nye høyder - da blir det ikke bare bra; men kanonbra.
Muligens gidder et meglerhus å se på dette caset og gi kursen et puff oppover. Men det spiller ingen rolle for meg - for jeg skal ikke selge på en slik event oppgang, men som sagt vente til mld kommer.
Så lenge jeg mener at de underliggende verdiene klart overstiger kursen så blir jeg sittende - om det så blir til 2024... Hva kursen står dag for dag spiller ikke så stor rolle for meg. Men hva den står i når mld kommer er derimot av stor interesse.
Det er bare et svært kraftig fall i oljeprisen og/eller et børskrakk som kan ødelegge dette caset. Men jeg selger vel ikke selv da om det skulle skje...
Det kan jo hende at oljeprisen drar seg til nye høyder - da blir det ikke bare bra; men kanonbra.
Muligens gidder et meglerhus å se på dette caset og gi kursen et puff oppover. Men det spiller ingen rolle for meg - for jeg skal ikke selge på en slik event oppgang, men som sagt vente til mld kommer.
Redigert 10.08.2022 kl 22:16
Gi meg et rigg case der underliggende verdier gjenspeiles i dagens aksje kurs, og jeg skal kjøpe det på pur f for å gi deg valuta for skriveriet.
Sannheten er at dette caset prises på linje, og kanskje over det andre rigg case i dag prises som.
Å forvente f.value i en aksje er som å tro på jule nissen, ikke et stålbett der ute, kanskje med unntak av Frontline prises på u.verdier
Sannheten er at dette caset prises på linje, og kanskje over det andre rigg case i dag prises som.
Å forvente f.value i en aksje er som å tro på jule nissen, ikke et stålbett der ute, kanskje med unntak av Frontline prises på u.verdier
Fevang
10.08.2022 kl 23:00
4864
En eller annen gang skal dette skipet selges - og da tvinger man jo fram f.value. Du er såpass dreven i aksjemarkedet at det vet da du også??
Ellers er jeg enig i at riggselskapene generelt prises under f.value.
Ellers er jeg enig i at riggselskapene generelt prises under f.value.
Marketwatch
10.08.2022 kl 23:04
4893
Det er alltid fristende å gå ut av en aksje med gevinst. Man skal heller ikke si noe sikkert, men jeg tror at risikoen i DVD er på oppsiden. Det hadde vært svært trasig å være ute av aksjen den dagen kontrakt meldes. Enhver må imidlertid gjøre sine egne vurderinger, men jeg velger å sitte i påvente av gode nyheter. Styreleder har vel uttalt at han venter at kontrakt blir inngått innen årets utgang, i dagens marked kan det umulig være en uforsiktig uttalelse.
Fevang
11.08.2022 kl 00:49
4813
Longsitinbulk
16.07.2022 kl 12:09
2129
Godt å se gutta selge seg ut, da skjønner jeg hvorfor tråden stilner inn, det ante meg forøvrig.
Dette papiret solgte jeg for 2-3 måneder tilbake over 15 kroner, tid er også penger.
i ettertid er det godt å se at det var et rett valg, selv om mange mente det var en brøler.
Det er enda godere å ligge på nedsiden nå, å plukke nedfall daglig.
Verdens rimligste kjøpte moderne drillskip, tidenes laveste og tidenes timing og aksjonærene har etter 1,5 år, i et marked som peker rett opp, kun fått 50% avkastning på pengene.
Sjanser som kun oppstår hvert 20 år, selskapet med minst giring, den minste risikoen, en profil jeg liker i dagens aksje marked og jeg liker også når det blir muse stille på hausse trådene.
Skjønner teorien bak, ´Shelf er et bedre case en Dvd, for Shelf har falt mer en Dvd´, i sannhetenes navn er det vel motsatt.
Lykke til i Shelf Drilling
Redigert 16.07.2022 kl 12:50
Så long - det du skriver gjelder ikke lenger??? Slutt å surr slik da!!!!
16.07.2022 kl 12:09
2129
Godt å se gutta selge seg ut, da skjønner jeg hvorfor tråden stilner inn, det ante meg forøvrig.
Dette papiret solgte jeg for 2-3 måneder tilbake over 15 kroner, tid er også penger.
i ettertid er det godt å se at det var et rett valg, selv om mange mente det var en brøler.
Det er enda godere å ligge på nedsiden nå, å plukke nedfall daglig.
Verdens rimligste kjøpte moderne drillskip, tidenes laveste og tidenes timing og aksjonærene har etter 1,5 år, i et marked som peker rett opp, kun fått 50% avkastning på pengene.
Sjanser som kun oppstår hvert 20 år, selskapet med minst giring, den minste risikoen, en profil jeg liker i dagens aksje marked og jeg liker også når det blir muse stille på hausse trådene.
Skjønner teorien bak, ´Shelf er et bedre case en Dvd, for Shelf har falt mer en Dvd´, i sannhetenes navn er det vel motsatt.
Lykke til i Shelf Drilling
Redigert 16.07.2022 kl 12:50
Så long - det du skriver gjelder ikke lenger??? Slutt å surr slik da!!!!
Long opererer på sin måte, Long er Long.
Hausse og baisse, snakke opp, snakke ned, inn og ut.
Men at Long har erfaring og interesse kan ingen ta fra han, men skifter mening raskest av alle her kontinuerlig.
Men jeg leser kommentarene til Long, og siler informasjon som alltid.
Hausse og baisse, snakke opp, snakke ned, inn og ut.
Men at Long har erfaring og interesse kan ingen ta fra han, men skifter mening raskest av alle her kontinuerlig.
Men jeg leser kommentarene til Long, og siler informasjon som alltid.
d12m
11.08.2022 kl 16:39
4498
Noen som vil prøve seg på tidsestimering? Skipet skal klasses. Det vil jo ta en viss tid. Hvor lang ca? Og så har man nok andre aktiviteter i tillegg. Når tror vi at skipet er klargjort og ferdig klasset? Oktober?
Quendi
11.08.2022 kl 16:49
4483
Tar väl upp till 9 månader att göra en reaktivering. Tror Bolette kan gå snabbare att reaktivera än så pga att den varit semi cold/warm-stacked tidigare. Utan att veta säkert gissar jag 3-5 månader.
Santa1234
11.08.2022 kl 16:53
4540
Børsmelding om kontrakt kan vel komme før reaktivering starter ? Er det ikke nettop det selskapet hele tiden har sagt?
bravo
12.08.2022 kl 11:14
4394
Skuta er ferdig klasset på sånn ca 30 dager fra og med kontraktssignering.
Santa1234
12.08.2022 kl 13:35
4290
Børsmelding kommer når vi minst aner det ;) gjelder å være inne da!