Tråden er privat, og bare inviterte kan svare

Aker Horizons - Omvendt hode skulder opp til kr 18,88?

Frodon
AKH 28.07.2022 kl 13:05 22848

Det er dannet en Omvendt Hode Skulder (OHS) formasjon med potensiale opp til kr 18,88, hvis aksjen bryter opp igjennom kr 16,43 på stigende volum og helst høyt volum. Hodet i formasjonen er på kr 13,98 den 15.7.2022, venstre skulder er på kr 16,43 den 11.7.2022 og høyre skulder blir dannet nå. OHS formasjon er en typisk vende formasjon i en aksje. Hvis den slår til, er det ofte et sterkt kjøpssignal og en ny retning i aksjen kan bli satt. Aksjen må holde sg over kr 15,26 for at OHS formasjonen er intakt. Ved et brudd ned igjennom kr 15,26, blir et salgssignal utløst og dette området kan være et fint sted å bruke stoplos.

MACD ligger i kjøp. RSI står i 50,38, som er et signal om økt stigningstakt i aksjen. Faller RSI under 50, er det et negativt signal.

ACC er den eneste børs noterte eierandelen AKH har nå og den aksjen er opp over 8% idag. AKH eier 43,27% av ACC. Dvs AKH sin verdi i ACC har økt med ca kr 415 millioner idag, som tilsvarer ca kr 0,6 pr AKH aksje.

Norsk Bulls har en kjøpsanbefaling på AKH nå

https://www.norskbulls.com/m/SignalPage.aspx?lang=en&Ticker=AKH.OL
Redigert 04.08.2022 kl 09:29 Du må logge inn for å svare
Meatskull
30.07.2022 kl 01:34 4282

Takker sjef. Og hyggelig at du informerte om når du solgte halvparten idag. Det så jo ut som dagens topp og så vurderte selv men venter heller pã en stor trade hvor jeg går for og trade alt og der er lettere og selge alt fort på eks nyheter grunnet massivt volum(da merkes det ikke på kursen om jeg selger 27K aksjer og kjøper 30K en time eller to etter) lykke til med ny inngang om du skal øke antall aksjer igjen da :)
Frodon
30.07.2022 kl 09:50 4156

Æsj, det var synd. Får håpe det ikke var altfor høye summer du gikk inn med? Vurderer du å snitte mer ned i AKH?
Frodon
30.07.2022 kl 09:53 4180

Aker sitter jeg også å vurderer fortløpende, bare kedelig å fylle på mer når jeg har snitt under kr 300 😜
Frodon
30.07.2022 kl 10:01 4169

Jeg har informert om absolutt alle mine handler i AKH, både kjøp, salg og short. Har urealisert og realisert gevinst på 100% av tradene, så AKH har vært en gull aksje for meg 😜 Det så jo stygt ut med de første aksjene jeg kjøpte her, men du husker kanskje 3 doblingen av beholdningen jeg gjorde tidligere, som reddet det hele 😅

Du får kjøpt/solgt det volumet uten å påvirke kursen, det ligger masse skjulte ordre på kjøp og salg hele tiden. Du må jo selvfølgelig finne ut hva som passer deg, men ved å selge halve beholdningen når en aksje kommer til en sterk motstand, er en fin måte å få snittet mer ned hvis aksjen faller tilbake igjen. Bryter aksjen igjennom motstanden, er det bare å kjøpe bitte litt færre aksjer tilbake på nesten samme sum. Tipper vi får svar tidlig neste uke om aksjen bryter opp eller ei. Lykke til 😊
Yostock
30.07.2022 kl 10:35 4137

Peftaus skrev Innlegget er slettet
Helt riktig. Akh er veldig godt posisjonert for det grønne skiftet.
Fjellbris
30.07.2022 kl 11:03 4125

Frodon - du solgte 50% opp under kr 18 i går. Kjøpte du tilbake i løpet av dagen på duppen eller avventet du for å se brudd igjennom 18?

Jeg solgte som nevnt en del også oppunder 18, men tok alt tilbake 17.25-17,30😀
gran coupe
30.07.2022 kl 12:59 4061

Etter mye positiv omtale i media tok grådigheten overhånd, kjøpte flere hundre tusen på 16.Tape er dessverre stor.
Har ingen planer om å kjøpe mere aksjer nei men kommer til å trade aktiv når kursen beveger seg mot 18-20.

snøtind
30.07.2022 kl 13:00 4062

Hei Meatskull. Anbefaler å gjøre små trades, ikke vente på den store. Gjorde selv ca.12k på trades i Otovo og Akh i går (fredag). Bare en vennlig anbefaling.
Frodon
30.07.2022 kl 13:33 4025

Jeg kjøpte ikke aksjer tilbake i AKH, slik du gjorde ;) Jeg liker dårlig at USA er i resesjon nå....uten at markedet har tatt det innover seg. Oslo børs pleier å falle 40-50% når USA er i resesjon....noe USA er nå, uansett hva alle skulle ønske seg og skape av nye begrep og forklaringer. Det eneste positive jeg så fra FED, var at rentetoppen kanskje er i 2023, mot tidligere 2024.
Frodon
30.07.2022 kl 13:52 4032

Flere hundre tusen aksjer eller kr? Tapet i ACH er i hvert fall realisert nå, hvis du får utgiftsført det på skatten? Jeg hadde et større tap på aksjesparekonto tidligere. Da var det bare å avslutte den kontoen, slik at tapet ble realisert og opprette en ny aksjesparekonto.

Ser du på 1 års perspektiv på linken under, ser det ut som AKH er marginalt over toppen i den synkende trenden. På 6 mnd perspektiv, ser det ut som AKH er akkurat i toppen av den synkende trenden.

https://investor.dn.no/#!/Aksje/S1457/AKH/AKERHORIZONSASA

MACD ligger fortsatt i kjøp. RSI står nå i 59,51 og RSI har også steget over den synkende trenden. Det øker sannsynligheten for et brudd opp i aksje kursen neste uke, men da er vi kanskje avhengig av oppgang i Asia mandag morgen.

Ser vi på volumet i aksjen, har det vært noe økende de siste dagene med oppgang, men det er ikke noe høyt volum...slik jeg ønsker for at et brudd opp skal være kraftig.

Aksjen ligger i kjøp på de lave trading glid snittene. Aksjen møter motstanden på 100 dagers glidende gjennomsnitt på kr 19,05 og 200 dagers glidende gjennomsnitt på kr 23,86.

Aksjen har vært handlet veldig mye rundt kr 18 området de siste 6 månedene, slik at her kan det være mange som selger, hvis de endelig har kommet seg tilbake i 0 på investeringen sin. Det er i hvert fall ikke uten grunn til at aksjen er handlet så mye rundt dette området tidligere.

Lykke til med tradingen, håper du kommer deg opp igjen ;)
Redigert 30.07.2022 kl 13:53 Du må logge inn for å svare
Meatskull
30.07.2022 kl 14:27 3982

Takk for råd. Hvor mange aksjer tradet du i akh da? Er 192K i urrealisert tap i AKH så har ikke hatt lyst til og trade så mye for da må jeg jo starte og skatte av gevinst. Men går kanskje opp i opp med det man får tilbake på skatten? Men pengene må tas ut av aksjekontoen for at jeg skal kunne reallisere tap på skatten?
Fjellbris
30.07.2022 kl 15:11 3949

Frodon 13.33 - ok og takk for svar😀 Du har jo uansett 50% igjen, og går AKH videre opp er det som du skriver bare å kjøpe seg inn igjen. Mtp resesjon tok ikke USA det innover seg i går ivertfall, mange tror vel at resesjon etter 2 år med pandemi og null rente lenge ikke trenger blir så alvorlig som en «normal resesjon», fortsatt er også rente rundt omkring historisk lav. AKH vil uansett på sikt gå, på et tidspunkt skal investorer igjen også tilbake til vekst aksjer vs verdi, samt at AKH jo fortsatt har falt ekstremt mye fra både topp (50) og intro a 35 for 1,5 år siden.
Frodon
30.07.2022 kl 15:38 3925

Hvis jeg var deg, hadde jeg flyttet aksjene til et annet meglerhus. Hvis aksjekontoen din i Dnb ikke har noen andre aksjer, fond osv, kan du avslutte den kontoen og tapet på aksjesparekontoen blir realisert og du kan ha aksjene på en ny aksjesparekonto, hvor du slipper å skatte av den mulige gevinsten 😜 Faller aksjen nedover igjen, har du uansett realisert en del av tapet.
Redigert 30.07.2022 kl 15:41 Du må logge inn for å svare
Frodon
30.07.2022 kl 15:59 3904

En resesjon vil si at økonomien krymper og ikke vokser, det har skjedd i USA 2 kvartaler på rad. Høye energi priser, mat priser og høyere renter gjør at folk flest får mindre penger å bruke på alt annet…som igjen gjør at selskaper tjener mindre penger. Dette føles som en bear trap, watch out 😜 Veldig greit å ha en del cash tilgjengelig hvis alt faller masse. Det er da du kan tjene de virkelig store pengene

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/7dbv7W/grunn-til-bekymring-ikke-til-panikk
Redigert 30.07.2022 kl 16:00 Du må logge inn for å svare
Fjellbris
30.07.2022 kl 16:29 3864

Frodon - ja man skal være obs i disse resesjonstider, og er vel aldri feil å ha en del cash i reserve😀

Dog ser vi at USA takket resesjons frykten godt og gikk opp i går, her hjemme også kraftig oppgang i går. Dette siden bedriftene til tross for pandemi i 2 år går godt, og renten er historisk fortsatt lav for de fleste, først på 4-5% vil de fleste merke det betydelig, rente et par prosent bør de fleste ha tatt høyde for. Prisvekt og energipriser vi opplever er ikke bra, dette taler ikke minst for det grønne skifte som må komme, samt renten må opp på normale nivåer uten at den kveler vekst og økonomi - hårfin balansegang der😉 Tror dog de fleste er enig i st renten burde vært satt opp i mindre takt litt tidligere.

Olje, energi samt verdi aksjer fosser frem og bølgen er ikke ridd ferdig ennå, da skal alle over i vekst igjen og da er det «vår»/ AKH sin tur igjen😀
Redigert 30.07.2022 kl 16:44 Du må logge inn for å svare
Frodon
30.07.2022 kl 16:47 3889

Hehe, det er jo bear trap 😉 Du tror alt ser bra ut fordi børsene går opp…det går jo ikke bra når BNP synker…i 6 mnd…til nå
snøtind
30.07.2022 kl 17:03 3894

Fikk solgt ca 10300 aksjer i akh. kjøpt tilbake ca 60 øre billigere. Har sluttet med aksjesparekonto ble bare styr.
Frodon
30.07.2022 kl 17:18 3871

Vet du hvem Pål Ringholm er?

«Lørdagsgraf!

FAANG aksjene, gigantene, opplever nå noe nytt dette tusenåret

Inntektene faller«

https://twitter.com/pringholm/status/1553288002641723393?s=21&t=X0eacJ7QFCV-q0CuRjMgsw
freetexx
30.07.2022 kl 17:19 3875

Bear trap eller bulltrap? Det er bulltrap når noe plutselig går opp for så å gå ned
Frodon
30.07.2022 kl 17:27 3870

Skjønner hva du mener, da Oslo børs ikke er i bear mode. Men det meste av de viktige børsene i verden er i bear mode og er nå sannsynligvis i bear trap 😜

«A bear trap is a false technical indication of a reversal from a down- to an up-market that can lure unsuspecting investors. These can occur in all types of asset markets, including equities, futures, bonds, and currencies»
Redigert 30.07.2022 kl 17:28 Du må logge inn for å svare
freetexx
30.07.2022 kl 17:55 3841

Hvis vi har en nedgående trend i AKH og den plutselig skyter opp, så er det bulltrap. Du fanger oksene: https://m.youtube.com/watch?v=HKtKcj7PGlQ
Frodon
30.07.2022 kl 19:01 3783

Jeg snakker om verdens børsene, du snakker om AKH ;) Tenker du at hvis de viktigste verdens børsene faller 40-50%, så vil AKH stige?
Fjellbris
30.07.2022 kl 19:08 3787

Frodon - tenker du solgte mer enn 50% igjen i går jeg😉
Men, fult lov det og du lever jo opp til trader Frodon, så gjelder å bruke all energi nå i helgen til å få lavest mulig inngang igjen.
Lykke til og fortsatt god helg - gleder meg til noen år da det bare er å sitte helt i ro her og kursen er mer stabil oppadgående og arbeidsvilkårene til tradere og shortere som deg Frodon er dårlige/borte😀
Redigert 30.07.2022 kl 19:08 Du må logge inn for å svare
gran coupe
30.07.2022 kl 21:57 3639

Over 600t aksjer på det høyeste. Veldig hyggelig av deg å informere meg og mange andre på den måten du gjør, takk. Det er mange som ikke er godt informert på børs.

Jeg har status som proff investor hos Pareto og DNB og har vært aktiv siden 2005, (følger meg mer dom en pro etter ACH😃)
Kjøpte aksjene gjennom investerings selskapet mitt for å slipe skatt på gevinst, får ikke tilbake noe før selskapet mitt går i pluss igjen.

Skal følge med teknisk biten. Vanskelig å skjønne at EGS aksjene går så mye opp på en redningspakke fra USA som ikke har en direkte påvirkning på mange av selskapene her hjemme. USA er i resesjon, rente er på vei opp, store selskapene er i en moderniserings fase og ansetter mindre og mindre folk og inflasjonen på toppen. Alt disse her er jo ikke i favør ESG aksjer som ikke tjener penger og er avhending av kapital flere år fremover før de kan stå på egen bein. Forrige ukens elleville oppgang fra USA kan ikke fortsette med resesjon og unormal prisvekst med mindre autopilot kneppen har hengt seg opp.

God helg alle sammen.
Redigert 30.07.2022 kl 22:02 Du må logge inn for å svare
4300dk
31.07.2022 kl 08:56 3328

Godmorgen folkens 🥱 Er der nogen der har tilgang til dagen artikel i finansavisen som vil dele lidt info der fra ? 😊
Fjellbris
31.07.2022 kl 09:59 3627

Vi suer igjennom 18 tallet da i morgen😀👍
Meatskull
31.07.2022 kl 10:01 3642

Peftaus skrev Innlegget er slettet
Var jo mye volum i sluttauksjonen på Fredag. Noen som viste om dette og eventuelt en børsmelding som kommer Mandag morgen?
Frodon
31.07.2022 kl 10:35 3571

Uff, det var såpass mye ja :( Og nå tenker du at trading er bedre enn å ta tiden til hjelp?

Bare hyggelig å prøve å hjelpe til. Det ser ut som det er en generell misforståelse blant noen her rundt min informering om AKH. Kursen i AKH vil gå i nøyaktig samme retning uansett hva jeg skriver, men jeg klarer kanskje å se den riktige retningen litt oftere enn folk flest her. Det ligger jo mer enn 20 års erfaring bak dette, slik som du også har ;) Det er nesten skremmende å tenke tilbake på investerings beslutningene mine de første år på børs, haha. Vi kommer alle til å treffe og bomme i aksje markedet, det er bare snakk om å treffe oftere enn bommene. Og helst treffe med høyere volum og bomme med lavere volum

ACH var et kapittel for seg selv. Da satt mange blendet av oppgangene i ACC og AOW...i tillegg var NEL priset sykt mye høyere enn ACH. Hvem hadde trodd at ACH skulle bli priset under cash beholdningen? Eneste grunn til at jeg ikke ble med i noteringen, var at de økte kursen fra kr 12 til 16. Men jeg bruker stop loss, som forhåpentligvis ville reddet det store fallet. Slike fall er jo grunnen til at jeg begynte å bruke stop loss. Jeg satt som aksjonær i Stepstone i lang tid. Tror jeg var ned 70-80%. Når jeg endelig tok beslutningen om å realisere tapet etter vurdering om det i ca 6 mnd....tok det 3 dager fra jeg solgte, til det kom nyhet som gjorde at aksjen gikk over inngangs kursen min.

Er investerings selskapet ditt et AS eller enkeltmanns foretak? Er det kun finansmidler du har i selskapet eller har du blandet inn andre bransjer også? På den positive siden slipper du å betale skatt en periode når du kommer i pluss igjen ;)

Stort sett enig med deg rundt grønt aksjer og redningspakken fra USA. Jeg følger ikke så mange grønt aksjer, så vet ikke hva som har steget og på hvilke nyheter. Men jeg tenker at blant annet ACC, REC, Cadeler og New Energy kan tjene på den rednings pakken. Det er få børs noterte selskap som ACC, selv om konkurransen er stor da mange store selskap har startet sine egne carbon capture avdelinger.

Ser du på ACC aksjen notert i USA, så omsettes det nesten ikke volum.

https://www.bloomberg.com/quote/AKCCF:US

Helt enig, resesjonen i USA vil treffe selskap hardt som går med underskudd og som vil trenge kapital. Hva tenker du rundt AKH sin mcap på kr 12,3 milliarder og at de skal investere kr 100 milliarder innen 2025?
Redigert 31.07.2022 kl 10:36 Du må logge inn for å svare
Frodon
31.07.2022 kl 11:14 3503

Får absolutt ikke håpe at noen handlet AKH denne uken med kunnskap om at det kommer børs melding i morgen. Jeg har fulgt Aker i veldig lang tid, og kan ikke huske at det selskapet lekker innside informasjon ut til investorer. Jeg tviler også meget sterkt på at Finansavisen lekker ut informasjon om hvilken aksje de skal ha med i søndagens aksjetips ;)

Jeg har jo lagt ut disse tekniske signalene her en stund. Det vil si at alle investorer i verden, som følger AKH, også har kunnet sett disse tekniske signalene.
malkis
31.07.2022 kl 12:04 3406

Så ett utklipp på Facebook av den artikkelen nå, er jo innlegget ditt de har publisert ser det ut som 😂
gran coupe
31.07.2022 kl 12:38 3469

Med de faresignalene i verdens økonomien ser ikke jeg noe quick fix løsning i markedet, derfor tenker jeg at trading med litt høyere kurs kan være en grei måte å redusere tapet med. Ut fra det lille jeg har klart å lirke ut fra ledelsen i selskapet er ikke mye vi kan forvente oss i år og de er veldig tydelig på at prosjektene tar tid.

Fortsett med jobben du gjør og ikke bry deg om noen, saklig diskusjon er syn for aksjonærene og ikke mist for selskapet. De som ikke tåler to sider av en sak har ikke en fremtid på børs. ACH er heldigvis mitt første tap og har tro på meg selv at jeg kan komme meg seirende ut av det, håper at jeg har lært noe av det!

investering selskapet er AS og er morselskapet til firmaet mitt, betaler ikke skatt av gevinst på norske aksjer før jeg tar utbytte derfor for jeg ikke det tilbake på skatten også.

REC er den aksjen som kan få dra hjelp av redningspakken men den gikk i minus på fredag etter tre dager med oppgang.

AKH mcap er basert på fremtidens utsikter og verdiene i mainstream, greit priset i forholdt tilsvarende selskaper men ikke ifølge produksjon. Aker sine ESG aksjer unntak ACC har vært en mislykket investering for aksjonærene dessverre meg inkl. De har mye å bevise markedet etter alt dette før de kan ha en så stor ambisjon.
Redigert 31.07.2022 kl 12:40 Du må logge inn for å svare
Meatskull
31.07.2022 kl 12:43 3468

Lol ja jeg så det nå. Ganske identisk til infoen Frodon har kommet med? Burde jo blitt finans analytiker du Frodon?
Frodon
31.07.2022 kl 12:52 3457

Dette skjedde i NAS også. Jeg la ut analysen min den 15.6.2022 og den 30.6.2022 kom Hauger med ca identisk analyse.

Ironien er at jeg har fått advarsel fra admin fordi analysene mine er for dårlig til å publiseres. Spurt admin om hvilke forums regler jeg har brutt....ingen svar

"NAS - Rektangel formasjon ned til kr 5,15?
Frodon
NAS
15.06.2022 kl 09:37
Aksjen beveger seg i en rektangelformasjon mellom støtte på 9.32 kroner og motstand på 13.49 kroner. Etablert brudd på et av disse nivåene vil signalisere videre retning. Et etablert brudd ned igjennom kr 9,32 utløser et sterkt salgssignal ned til kr 5,15. Dagens kurs er kr 9,22. Det er noe støtte på kr 9 og kr 6,25. MACD har utløst salg og det har alle de glid snitt gjort også. Kursen ligger 11,07% under 20 dagers, 16,87% under 50 dagers, 17,51% under 100 dagers og 13,95% under 200 dagers glidende gjennomsnitt. Aksjen begynner å bli oversolgt, men vi må se en stigning i RSI før det kan brukes som et salgssignal. Hvis aksjen begynner å stige igjen, er det viktig å etablere seg over kr 9,30 og helst kr 10. Et etablert brudd over kr 13,49 vil utløse et sterkt kjøps signal på oppsiden

Hvorfor blir alle disse salgs signalene utløst nå? NAS ligger an til milliard tap i Q2 2022 på drivstoff og valuta. I tillegg har selskapet inngått avtaler om kjøp av nye fly de ikke har penger til. Det er fly kaos på fly plassene i Europa, salget har flatet ut og begynt å synke...midt i beste sesongen. Og CEO Karlsen er bekymret for høstvinter sesongen pga lite salg. Dette ser ikke bra ut nei"

"Steinhammeren
30.06.2022 kl 09:49
Her er analysen til Haugen: https://finansavisen.no/nyheter/kommentar/2022/06/26/7888961/sondagens-aksjetips-med-skummel-flyaksje

https://finansavisen.no/forum/thread/150880/view/0/0?page=4
Redigert 31.07.2022 kl 12:53 Du må logge inn for å svare
Frodon
31.07.2022 kl 13:10 3421

Da har vi samme oppfatning rundt dette. Men hvorfor har du blitt sittende så lenge med aksjene da? Når AKH steg til kr 29 i mars 2022, tenkte du at det var et vendepunkt og at aksjen kanskje skulle stige videre? Prosjektene tar veldig lang tid. Tviler på at de fleste her har fått med seg at eks Aker Narvik er 4-5-6 år unna inntekter. Og hvor mye skal investeres innen den tid?

Hehe, godt du skriver det, selv om du sikkert har skjønt at jeg gjør det samme uansett hvor mye usaklige kommentarer jeg får på HO ;) Justeringene jeg gjør, er basert på treff/bom i aksje markedet. Jeg er kun på HO for å komme i kontakt med folk som deg. Det var enklere å finne flere av dere tidligere, men pga admin på HO har det blitt færre og færre dyktige investorer her inne. Sykt at informasjon om AKH er sjelden vare på AKH trådene. Folk her vet ikke at selskapet har gjeld engang.

Hvis ACH er ditt eneste tap med så lang tid på børs, har du lyst til å dele noen av dine siste investeringer på børsen? Eller er det cash som gjelder nå? Selvfølgelig lærer du noe av dette tapet, aldri stol på noen utenom deg selv. Gjør det du er best på og det du ikke kan, betaler du de dyktigste for å gjøre for deg ;)

Da har du ikke mange muligheter rundt investerings selskapet nei og tapet nei ;)

Er det på tide at AKH revurderer ambisjonen og ser på forretningsideen på nytt? Eller vil de prøve å børs notere Mainstream før de gjør det, men da må de sannsynligvis ta nedskrivning av verdier hvis ikke markedet endrer seg. Derfor tror ikke jeg at Mainstream blir børs notert før grønt markedet er tilbake igjen, som kan ta veldig mange år
Frodon
31.07.2022 kl 14:08 3291

Pål Ringholm

«Hvorfor er det så mange i dag som tror at inflasjonen raskt skal ned til ca 2 % igjen?

For historien forteller oss at inflasjon > 5% gir en selvforsterkende trend

Over 5 % inflasjon og vips blir «neste dags» prisstigning det samme

Kanskje lønninger skal opp også denne gang?«

https://twitter.com/pringholm/status/1553648928612040705?s=21&t=YWkMt2f8gYjwlzfepqHldA
Fjellbris
31.07.2022 kl 14:26 3263

Peftaus 13.25 og 14.10 - nok en gang enig med deg. Inkl GC sitt negative syn og info om AKH der han selv skriver han sitter med snitt 47. Synes det da er merkelig å «svartmale» egen investering og tap, men har sett dette før fra GC i andre selskaper han har vært inne i, eks QEC. Man kan jo da igjen begynne å lure på den egentlige agenda😉

Stå på videre du også Peftasus, godt trader Frodon også får motstand på sine innlegg, der argumenter skifter som med vinden, der han snur kappen etter om han er inne eller ute. Bare å se på heading i denne tråd og en 10-15 andre tråder han har startet, så er eventuelle nye lesere her inne advart litt vs denne typen skribenter / tradere.
Redigert 31.07.2022 kl 14:27 Du må logge inn for å svare
Frodon
31.07.2022 kl 15:00 3323

Du advarer andre, men handler selv på infoen?

«Fjellbris
21.07.2022 kl 20:46
Har da tatt plass i WWI med 500 aksjer til snittkurs 246 som også var overskrift på denne tråd til Frodon i vinter ;-)
Satser på at WWI etter koreksjon i vinter / Ukraina krisen, nå er klar til å løfte seg igjennom 250 og etablere seg opp mot kr 500 det neste året😀»

«Frodon
21.07.2022 kl 22:01
Velkommen ombord!
Hva er grunnen til at du kjøpte aksjer her?»

«Fjellbris
21.07.2022 kl 22:39
Frodon 22.01 : takk for det👍
Hvorfor, sitat fra deg…»
gran coupe
31.07.2022 kl 16:15 3226

konverteringen / fusjonen var ikke fullført før 20 juni, hadde ikke AKH aksjer før det. Avgjørelsen for å kjøpe ACH var spontant og var ment å selge første dag på børs men ble sittende dessverre i håp om å få pengene tilbake. Driver et firma har lite tid tilovers før børsen stenger, det har kostet meg dyrt enkelte ganger.

Jeg delte veldig mye gode info på QEC trådene, noen ganger var de så presis at jeg ble beskyldt for innside info og ble anmeldt til Finanstilsynet.

Jeg har hatt noe dårlige valg med litt flaks og egen innsats har klart og komme seirende ut men ellers har ikke tap penger heldigvis (uten Ach) Jeg er meget opptatt av info, gjør alt jeg kan for å komme meg nær ledelsen og blander meg i avgjørelsene dems og sier ifra om min synes punkter. Min sterke sider er oljeaksjer men anbefaler ingen å kjøpe nå på de kursene. Cash er greit å ha til riktig mulighet noe som kan komme snart. Kinas PMI for juli falt fra 50,2 i juni, til 49,0 i juli måned og kan hende slår negativ ut på Asia børsene allerede i morgen.

De har en del flinke folk og er villig til å snu på hver stein for å lykkes men om de for markedet med seg er jeg lit usikker på. Aksjonærene blør i AKH og misnøyen er stor. Mange av aksjonærene som ble med begge emisjonene har en tap på ca.50% det kan mann ikke bruke som en god referanse.

Mainstream er absolutt AKH sin beste kort og kommer til å bli brukt for alt den er verdt. De eier jo ikke mer enn 58% nå og et lite salg til der er de under 50 og da er muligheten mindre til å gjøre hva de vil.
Redigert 31.07.2022 kl 17:30 Du må logge inn for å svare
synste
31.07.2022 kl 17:12 3125

Det avslørte du vel egentlig selv, når du allerede ifjor mente at noen av innleggene dine var kopiert av en analytiker frodon.