Okeanis - hvor skal dette ende?

Jubalong2020
OET 28.07.2022 kl 23:10 194250

Er det ingen som sitter på OET her? Eller er det bare FRO som gjelder?

OET handles nesten daglig på ath, er opp 15% siste måned og 75% hittil i år. FRO har i samme periode gått hhv 0% og 47%.

På Twitter spekuleres det i voldsomme utbytter i 2023, kanskje allerede per 2q22. Noen som har innsikt i dette?
Redigert 29.07.2022 kl 09:21 Du må logge inn for å svare
Gull i pungen
15.12.2023 kl 07:16 5372

Oslo (Infront TDN Direkt): CEO Aristidis Alafouzos i Okeanis Eco Tankers kjøpte 15.000 aksjer i selskapet til kurs 252,41 kroner onsdag og 15.000 aksjer til kurs 252,75 kroner torsdag, ifølge en melding fredag.


Etter kjøpet eier Aristidis Alafouzos 79.800 aksjer i Okeanis Eco Tankers.
ibyx
14.12.2023 kl 09:18 5557

Skal visst mer enn innsidekjøp til nå?
Yankeeplaner?
ibyx
12.12.2023 kl 13:20 5813

Hmm. Yankeene har "ordnet" en eller annen "swap" ned på 240-tallet? 🤔
ibyx
12.12.2023 kl 12:30 5837

Arbitrasje nå: +6,23% i favør NYSE!
🎣

Høstspiken er definitivt smadret nå.
Neste skjema: 15.9 243NOK !
Amerikanerne har ikke fått opp volumet ennå?
Det vil snart endre seg!
Redigert 12.12.2023 kl 12:45 Du må logge inn for å svare
ibyx
12.12.2023 kl 11:34 5872

Minner om denne nyheten som nå er en måned gammel. Blir vel effekt i Q4 og Q1.
https://www.tradewindsnews.com/tankers/-higher-for-longer-okeanis-fixes-four-vlccs-as-long-haul-rates-top-100-000/2-1-1552660
Samtidig er arbitrasjen vs NYSE nå nesten 5%.
ibyx
12.12.2023 kl 10:09 5894

DHT Peony (2011 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: D 🟠) USG/Korea SK Energy DHT Management $DHT [2 Load + 1 Disch. Port] (TCE: RV USD 49K @ 110 days / Actual USD 82K @ 76 days)

Nei, den heter ikke Nissos Peony. Så gamle skip har ikke OET/ECO! 😅
ibyx
12.12.2023 kl 09:04 5818

Sluttkurs NYSE første dag: 272,36 NOK
OSE nå: 260,50 NOK
Arbitrasje på 261 = 4,35%
Hva går "scammen" ut på her? 😅
Redigert 12.12.2023 kl 09:12 Du må logge inn for å svare
ibyx
11.12.2023 kl 18:34 5984

Det tok litt tid, men Marketwatch er da på plass. Den gir bedre mening!
https://www.marketwatch.com/investing/stock/eco?mod=search_symbol

Eller forresten. Det er jo noen absurde utslag på "dumpinger" bortetter.
24.90
DAY RANGE
56.77
???

I det minste har ikke aksjen "historikk" som går forut for idag... 😅
Og omsetningen?
VOLUME: 20.24K
Med snittkurs stipulert til ca 25USD blir det omtrent 500kUSD eller ca 5,5MNOK. Ikke det helt store altså.
OSE 24MNOK. Snittkurs et sted rundt 263?
Må bare innrømme at jeg ikke helt skjønner opplegget i dette...
Redigert 11.12.2023 kl 19:07 Du må logge inn for å svare
ibyx
11.12.2023 kl 18:22 6006

Men historikken i grafen hos yahoo er jo meningsløs da...
Fx vises det til at "kursen" var 4 ganger så høy 31.1.23... 😅
Er nok litt "kalibrering" som gjenstår her...
The Godfather
11.12.2023 kl 18:12 6023

Freight Futures AM Update

Dry Bulk
Capesize: up ~4%
Panamax: flat

Tankers
VLCC: up ~2%
Suezmax: up ~1%
ibyx
11.12.2023 kl 17:41 6036

The Godfather skrev 277 kr på NYSE
Takk! 😅
276,56 NOK nå da. Men hvorfor i h#%"&%te handles OSE rundt 260?
Ble handlet helt oppe i 309 like etter start.. Foreløpig bunn: 268NOK

Legges det ikke opp til at aksjene kan handles mellom børsene slik FRO og andre kan?
Er dette en måte for OET å "vise OSE fingern" liksom? 🤔 😅
Redigert 11.12.2023 kl 17:47 Du må logge inn for å svare
ibyx
11.12.2023 kl 17:09 6037

The Godfather skrev 277 kr på NYSE
Link?
Dette er det latterlige resultatet NYSE.COM selv genererer når du søker etter ECO:
https://www.nyse.com/quote/XNYS:ECO

Men noen har åpenbart helt ok handelsforhold. Men ingen aktører klarer visst å formidle dette utenfor de dedikerte traderapper som tilbys?
Redigert 11.12.2023 kl 17:11 Du må logge inn for å svare
The Godfather
11.12.2023 kl 16:55 6065

277 kr på NYSE
desirata
11.12.2023 kl 16:52 6062

VLCC aksjene faller hver dag. Ser ikke ut som noe støtte, selv om ratene er bra.

Fortsetter dette mot sist sommers nivå. Isåfall blir det OET rundt 220 og FRO 150kr. Vi kan håpe på et blaff i artene, men da må det skje i løpet av Januar, eller blir det JOMO istedet 😢
Braastad
11.12.2023 kl 16:47 6029

Kjøp i Oslo, selg i New York.
ibyx
11.12.2023 kl 16:25 6068

Litt sånn flying bearstart med drahjelp av ubegripelige tekniske problemer... blindhandel er ettertraktet... 😅
ibyx
11.12.2023 kl 16:19 3236

Et eller annet som lugger her? Både teknisk og vs OSE?

https://www.nasdaq.com/market-activity/stocks/eco/latest-real-time-trades

Men hvorfor på Nasse? og ikke Dow?
The Godfather
11.12.2023 kl 16:15 3234

Omsettes for 271 kr på New York børsen
260 kr i Oslo
ibyx
11.12.2023 kl 13:45 3296

Ural går under 60USD. Ergo blir det lovlig å frakte den for den som måtte ønske (og har forsikring)
Hadde ikke OET noen Suez her før?
https://twitter.com/ed_fin/status/1734166801959801222
ibyx
11.12.2023 kl 12:29 3315

Gått 3% dårligere enn FRO siste år nå.
Hvor lenge varer straffen for Q3 og guiding for Q4?
Det hjelper visst ikke at at halve VLCC-flåten er bundet på lengre kontrakter til rundt 100k...
Siste slutning for et par uker siden er dessverre ikke pris oppgitt: Nissos Kythnos
https://app.tankersinternational.com/fixtures/01b7696e-0de0-4e2f-ab21-897319a4dded
ibyx
11.12.2023 kl 11:01 3324

https://finance.yahoo.com/news/okeanis-eco-tankers-corp-commencement-160100491.html?guccounter=1

Er idag det skjer ja.

Dessuten ble den "PR-løftet" på fredag på OET NYSE til over 297NOK i sluttkurs! 😅
https://finance.yahoo.com/quote/OKENF?
ibyx
11.12.2023 kl 10:36 3266

Handelen er da igang igjen på OSE.
Det betyr gjerne at det er idag bjella skal henges på den greske geita på NYSE?
Spennende å se hvilken vei den tar da!
Skulle tro rabatten var grei nok nå selv for yankeene? 🤔
Redigert 11.12.2023 kl 10:58 Du må logge inn for å svare
Gull i pungen
05.12.2023 kl 18:26 3680

Okeanis Eco Tankers varsler en midlertidig handelspause i selskapets aksjer på Oslo Børs. Det fremgår av en melding tirsdag. Handelsstansen er knyttet til at selskapet skal noteres på New York-børsen.

Aksjene vil være suspendert fra handel i minst to dager, med siste handelsdag 6. desember og første dag med handelsstands 7. desember. Handelsstansen vil vare til omregistreringen er fullført, noe som er ventet å skje etter børsåpning 11. desember.

Etter handelsstansen er over vil aksjene gjenoppta normal handel på Oslo Børs med samme tickerkode, opplyses det. Samtidig ventes første handelsdag på New York-børsen.

ibyx
01.12.2023 kl 15:30 3928

Henter seg inn nå. Bare 3-4% mer "Q3-krakk" vs FRO nå! 😅
Det går vel rykter om rater.
ibyx
30.11.2023 kl 13:53 3947

Leker rundt et større støttenivå på 260 her nå ifølge Marketscreener. Ryker den er det selvsagt "svarte natta" 😅
https://www.marketscreener.com/quote/stock/OKEANIS-ECO-TANKERS-CORP-56112441/

Investtech har en litt større forkjærlighet for de lengre linjer... Ikke så nyttig på kort sikt å lese der.
"Aksjen har støtte ved cirka 230 kroner og motstand ved cirka 327 kroner"
ibyx
30.11.2023 kl 13:04 3935

Dessuten. Har kanskje dette fokuset på et dårlig Q4 som nå går mot slutten i urimelig grad overskygget andre nyheter om bedre rater?
Fx at halve VLCC-flåten nylig ble satt på lange kontrakter rundt 100USD pr dag?
https://www.tradewindsnews.com/tankers/-higher-for-longer-okeanis-fixes-four-vlccs-as-long-haul-rates-top-100-000/2-1-1552660

25% korreksjon nå fra årsbeste. Begynner å bli mye selv til shipping å være?
Ihvertfall i en tilsynelatende sterkt konsensus- og faktabasert supersykus?
Redigert 30.11.2023 kl 13:08 Du må logge inn for å svare
ibyx
30.11.2023 kl 09:35 4003

Men når det gjelder OET og deres sørgelige guiding for Q4.
Det er kun en måned igjen av dette kvartalet nå da!
Veien videre kan og bør se ganske annerledes ut?
ibyx
30.11.2023 kl 09:18 3968

Tendenser til "collateral damage" idag kan være attraktivt kjøpsnivå i Hafnia?
ibyx
29.11.2023 kl 22:34 4096

VLCC tar ikke særlig av ellers heller foreløpig med noen veldig få unntak ligger det rundt 50-60k, ikke dårlig selvsagt,
men for dårlig til å dra OET og FRO videre opp nå?
Suez hos OET et i det minste betydelig bedre enn Potentallene nå som har falt en del tilbake.
Det burde kanskje være ok for sidelengs fart nå, men frykter at makro og bearopportunisme kan gjøre mer ugagn fortsatt..
ibyx
29.11.2023 kl 10:42 4238

Når det gjelder EURN så er vel dette også rater som trekkes inn i FRO sitt regnskap ganske snart?
Det er kanskje også en faktor som tynger FRO?
Det hjelper selvsagt om deres egne kontrakter nå vil vise seg å bli bedre enn OET, men det vil gå noen måneder før alle EURN-kontrakter er utløpt?
Er vel ikke utenkelig at FRO vil gjøre en bedre deal etterhvert med EURN tilførslene?
102oktan
29.11.2023 kl 10:34 4224

Hmm, EURN rapporterer enda lavere rater for Q4 ....kanskje har OET ikke dummet seg ut?
OET
In Q4 2023 to date, 90% of the available VLCC spot days have been booked at an average TCE rate of $40,900 per day and 49% of the available Suezmax spot days have been booked at an average TCE rate of $56,600 per day.

EURN $36,000 VLCC, $42,000 Suez
ibyx
29.11.2023 kl 10:25 4210

Hadde ikke ventet at denne skulle skli under 270. Men her er det gjerne "sentimentet" rundt FRO Q3 og usikkerhet mtp VLCC-rater som trekker?
ibyx
24.11.2023 kl 14:32 4701

Definitivt ikke best i klassen lenger...
Eagle Vellore (2023 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟢) NSea/East Trafigura Stasco (TCE: RV USD 70K @ 91 days / Actual USD 127K @ 56 days)

Men. Dette sier noe om at 40k er en uheldig dump i veien som gir flotte kjøpsmuligheter?
Dette er gjerne en slik "ECO scrubber" som OET også har?
Redigert 24.11.2023 kl 15:02 Du må logge inn for å svare
ibyx
23.11.2023 kl 12:53 4897

Denne saken fra 10. november må ha truffet OET på en svært ubehagelig måte?
Olympic Trophy (2010 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: C 🟡) USG/China Stasco Onassis (TCE: RV USD 91K @ 82 days / Actual USD 121K @ 66 days)
https://app.tankersinternational.com/fixtures/id/111780
Likedan Front Discovery få dager tidligere...USD91k/Day
https://app.tankersinternational.com/fixtures/ba41de8f-f3aa-4ba3-92b1-d99a273c7c95

Det er *absolutt* ingen grunn til å tro at ikke OET kommer sterkt tilbake!
Et feilsteg som kan vise seg å være gunstig mtp NYSE-notering i det minste. Og altså forbigående!
Redigert 23.11.2023 kl 12:54 Du må logge inn for å svare
ibyx
23.11.2023 kl 12:26 4876

ABG-analytiker Petter Haugen oppjusterte Okeanis-aksjen fra 448 til 455 kroner like etter Q3!
Og det kan det være hold i bare vi ser litt lenger enn Q4!
Slik sett er det godt mulig at OET er "penger på gata" idag som igår?
ibyx
23.11.2023 kl 12:10 4881

Q4 er ikke en evigvarende evighet da. Begrenset hvor mye nedside som skal prises inn i et slikt intervall!
Vi får håpe skipene frigis raskest mulig.
For nå oppnår selv "gammelt skrubb" bedre rater!
https://app.tankersinternational.com
fx denne:
Hakata (2010 - Modern VLSFO) On Subs (Estimated Voyage CII: C 🟡) AG/China KPC Tankers UK (TCE: RV USD 52K @ 46 days / Actual USD 54K @ 47 days)
Redigert 23.11.2023 kl 12:10 Du må logge inn for å svare
desirata
21.11.2023 kl 16:39 5181

Kursen ned 20% fra toppen, men resultatet var vel ned 50%

Rater på 40k var halvparten av det vi forventet denne vinteren, merk ikke consensus. Utroleg at OET låste inn slike lave rater for hele Q4. Utbyttet blir vel en halv dollar, under 8% annualisert.
Faller den mere relativt til FRO er det også dårleg tegn.

Se hva Svelland sier idag. Kan FRO og OET gå ned mot 200kr igjen. FRO var kurs ca 150 for 4 mnd siden, men da ventet vi en sterk vinter. VIÆi får se etter Opec møtet på søndag.
ibyx
21.11.2023 kl 14:26 5131

336.5 > 274 = -18,57%