Okeanis - hvor skal dette ende?
Er det ingen som sitter på OET her? Eller er det bare FRO som gjelder?
OET handles nesten daglig på ath, er opp 15% siste måned og 75% hittil i år. FRO har i samme periode gått hhv 0% og 47%.
På Twitter spekuleres det i voldsomme utbytter i 2023, kanskje allerede per 2q22. Noen som har innsikt i dette?
OET handles nesten daglig på ath, er opp 15% siste måned og 75% hittil i år. FRO har i samme periode gått hhv 0% og 47%.
På Twitter spekuleres det i voldsomme utbytter i 2023, kanskje allerede per 2q22. Noen som har innsikt i dette?
Redigert 29.07.2022 kl 09:21
Du må logge inn for å svare
ibyx
02.08.2024 kl 16:31
4103
Men idag "passet" det.
Nesten 7% ned.
VLCC fikk gjerne et pullback, men dette sier Fearnley om Suezmax:
Listening to market chatter, one would be forgiven for thinking that Suezmax's, and in particular, the Atlantic Suezmax market, is on its knees. It's not. The comparative year on year August fixing window base is extremely healthy and will provide a huge springboard for owners once Summer comes to a close and we start staring down Q4
Nesten 7% ned.
VLCC fikk gjerne et pullback, men dette sier Fearnley om Suezmax:
Listening to market chatter, one would be forgiven for thinking that Suezmax's, and in particular, the Atlantic Suezmax market, is on its knees. It's not. The comparative year on year August fixing window base is extremely healthy and will provide a huge springboard for owners once Summer comes to a close and we start staring down Q4
desirata
02.08.2024 kl 17:03
4087
Suezmax spot rate var $14k igår på Poten. Derimot er 1åra T/C på 50k.
Vi har hørt om hvor fantastiske stortank ratene skal bli i halvannet år, men bortsett fra en måned glimt, har de vært rundt ca.50k i snitt.
Samme for VLCC, raten er 17k igår.
Nå er FRO kursen ca. 250kr. I forhold til ratenivået er kursen hundre kroner for mye, men vi får se hvor den bunner i August. Kan bli kjøpsmulighet nærmere 200kr nivået. OET 25% mer.
Vi har hørt om hvor fantastiske stortank ratene skal bli i halvannet år, men bortsett fra en måned glimt, har de vært rundt ca.50k i snitt.
Samme for VLCC, raten er 17k igår.
Nå er FRO kursen ca. 250kr. I forhold til ratenivået er kursen hundre kroner for mye, men vi får se hvor den bunner i August. Kan bli kjøpsmulighet nærmere 200kr nivået. OET 25% mer.
ibyx
07.08.2024 kl 13:52
3959
ibyx
07.08.2024 kl 14:04
4078
Fortsatt overpriset eller ei...
Den lagger fortsatt det dobbelte på innhenting etter "sjokket" siden fallet fra 1. august.
FRO ca -4%
OET ca -8%
Den lagger fortsatt det dobbelte på innhenting etter "sjokket" siden fallet fra 1. august.
FRO ca -4%
OET ca -8%
desirata
09.08.2024 kl 06:32
3997
Okeanis overrasker på oppsiden, med gode inntekter og dividende.
Vet ikke åssen Outlook med lavere rater blir motatt av markedet idag. De har bookinger på halve flåten, men for den andre halve blir det vel rater +/- $30k.
Vet ikke åssen Outlook med lavere rater blir motatt av markedet idag. De har bookinger på halve flåten, men for den andre halve blir det vel rater +/- $30k.
JonasKr
09.08.2024 kl 11:44
3887
Okeanis leverer som vanlig de. Fikk kjøpt denne for en slikk og ingenting i 2020 (60kr), har sittet siden. Pene utbytter og mer enn 5-dobling av kursen :-)
ibyx
09.08.2024 kl 12:34
3922
Klippet fra Shareville:
For VLCCene hadde rederiet daglige TCE-rater på i snitt 73.300 dollar, litt opp fra 71.600 dollar i fjor. For Suezmaxene var de daglige TCE-ratene på i snitt 54.600 dollar, ned fra 72.600 dollar.
Fra Q2:
In Q3 2024 to date, 58% of the available VLCC spot days have been booked at an average TCE rate of $46,100 per day and
53% of the available Suezmax spot days have been booked at an average TCE rate of $58,000 per day. The TCE rate includes
certain short term (less than 90 days) time-charters fixed on our vessels.
VLCC blir sannsynligvis altså kraftig ned totalt sett for Q3 dersom ikke et voldsomt ratehopp inntreffer i spot.
Suezmax ser bra/bedre ut da.
"Skjønner ikke at folk ikke skjønner at denne faller tilbake når guidingen for Q3 er relativt svak"
Shipping er i utganspunktet historisk høyt priset nå. Rater er selvsagt en viktig driver for dette. Men det har også vært tendenser til at kurser holdes oppe på forventninger om videre/ny oppgang. Ikke minst for VLCC som jo skuffer. Å si noe annet er å stikke hodet i sand...
For VLCCene hadde rederiet daglige TCE-rater på i snitt 73.300 dollar, litt opp fra 71.600 dollar i fjor. For Suezmaxene var de daglige TCE-ratene på i snitt 54.600 dollar, ned fra 72.600 dollar.
Fra Q2:
In Q3 2024 to date, 58% of the available VLCC spot days have been booked at an average TCE rate of $46,100 per day and
53% of the available Suezmax spot days have been booked at an average TCE rate of $58,000 per day. The TCE rate includes
certain short term (less than 90 days) time-charters fixed on our vessels.
VLCC blir sannsynligvis altså kraftig ned totalt sett for Q3 dersom ikke et voldsomt ratehopp inntreffer i spot.
Suezmax ser bra/bedre ut da.
"Skjønner ikke at folk ikke skjønner at denne faller tilbake når guidingen for Q3 er relativt svak"
Shipping er i utganspunktet historisk høyt priset nå. Rater er selvsagt en viktig driver for dette. Men det har også vært tendenser til at kurser holdes oppe på forventninger om videre/ny oppgang. Ikke minst for VLCC som jo skuffer. Å si noe annet er å stikke hodet i sand...
Redigert 09.08.2024 kl 13:06
Du må logge inn for å svare
ibyx
09.08.2024 kl 13:12
3912
Auda. HS-formasjon er aldri bra. Har litt problemer med å se den da...
Aksjen ga salgssignal fra en hode-og-skuldre-formasjon ved bruddet ned gjennom støtten ved 328 kroner. Videre nedgang til 286 kroner eller lavere er signalisert. Aksjen tester støtten ved cirka 310 kroner. Dette kan gi en reaksjon opp, mens et brudd ned gjennom 310 kroner vil utløse et salgssignal. Negativ volumbalanse svekker aksjen på kort sikt. (Investtech)
Aksjen ga salgssignal fra en hode-og-skuldre-formasjon ved bruddet ned gjennom støtten ved 328 kroner. Videre nedgang til 286 kroner eller lavere er signalisert. Aksjen tester støtten ved cirka 310 kroner. Dette kan gi en reaksjon opp, mens et brudd ned gjennom 310 kroner vil utløse et salgssignal. Negativ volumbalanse svekker aksjen på kort sikt. (Investtech)
JonasKr
09.08.2024 kl 16:15
3886
Teknisk analyse av shippingaksjer har vel rimelig begrenset verdi? Kursene her er ene og alene styrt av utsiktene for fremtidig inntjening, og markedsforholdene her er i stadig endring. Det bygges fortsatt lite nye skip og oljen må fraktes...
desirata
09.08.2024 kl 16:59
3903
Jeg har samme som deg. Vil sitte i denne 2-3år til. Dette pga jeg tar en rask "serviett" kalkulasjon:
Fleetrate Q2 er 65k. Si at de klarer ytterligere 50k til i noen bra kvartaler.
Vil utgjøre 50k x 14 skip x 90dag : 32,2 mil aksjer = EPS fra dette $1,95.
Som igjen vil gi dividend 1,90 på toppen av 1,10 sist kvartal = potensial $3 kvartal div. Skulle dette skje 2 kvartal på rad vil kursen gå i 500 banna bein ! Derfor sitter jeg pretty -
Fleetrate Q2 er 65k. Si at de klarer ytterligere 50k til i noen bra kvartaler.
Vil utgjøre 50k x 14 skip x 90dag : 32,2 mil aksjer = EPS fra dette $1,95.
Som igjen vil gi dividend 1,90 på toppen av 1,10 sist kvartal = potensial $3 kvartal div. Skulle dette skje 2 kvartal på rad vil kursen gå i 500 banna bein ! Derfor sitter jeg pretty -
JonasKr
09.08.2024 kl 19:40
3918
Bare å sitte rolig i båten, eller skal vi si VLCC'en, bokstavelig talt:-). Det bygges lite nytt og før eller siden kommer skyggeflåten mer under lupen. IEA er også dessverre blitt et politisk talerør for EUs klimafjas, og det virker som de driver en slags symbolsk underdrivelse av behovet for olje i årene fremover. Europa er en fis i forhold til Asia/Amerika/Afrika, det er her oljeetterspørselen vil komme, og oljen må fraktes.
ks1977
11.08.2024 kl 10:43
3792
Verdt å huske at Q2 og Q3 er lavsesong for crude da, og at Q3 normalt sett er (merkbart) svakest av de to.
OET har en fin oversikt på side 14 i Q2-presentasjonen sin (lenke i bunn) over disse sesongvariasjonene:
1) August/september er soleklar svakest
2) Så strammer det seg normalt sett HEFTIG til i oktober
3) Hvorpå det eskalerer videre frem til desember
4) Deretter litt roligere, men fortsatt god etterspørsel, frem til mars
5) Hvor det så sklir nedover til juli
6) Og så "kollapser" etterspørselen i august og september
= Så det eneste unormale er den lille midlertidige oppgangen vi hadde forleden uke (skjønt midlertidige spikes er jo ikke ukjent i shipping)
Ellers så er det jo artig hva disse gutta finner på - klasket 3-4 VLCCer over på clean (hvor de sågar klarte å dytte contamination-risikoen på chartrer) for derigjennom å knuse sine peers. Å ta et coated skip som har gått crude over på product er jo en ting, og å ta første reise for et crude-skip på product er jo også noe man kan finne på, men å ta et crude-skip over på rent? Ja, den var ny :) Som en bonus så har de, etter sigende, hyggelige demurrage-rater hvis det skulle bli aktuelt. Jeg klarte ikke å få med meg om de gjorde dette ifbm special survey eller ikke (de tok 2 i Q2 og 3 i Q3, så står det igjen 1 for Q4), men de sa at det tok 20 (!) dager og 150 tonn (!) pr skip sludge (og at dette er hensyntatt i TCE og at "nedskrivningen" på dette ble tatt på første tur)
https://www.okeanisecotankers.com/wp-content/uploads/2024/08/OET-Q2-2024-Earnings-Presentation.pdf
OET har en fin oversikt på side 14 i Q2-presentasjonen sin (lenke i bunn) over disse sesongvariasjonene:
1) August/september er soleklar svakest
2) Så strammer det seg normalt sett HEFTIG til i oktober
3) Hvorpå det eskalerer videre frem til desember
4) Deretter litt roligere, men fortsatt god etterspørsel, frem til mars
5) Hvor det så sklir nedover til juli
6) Og så "kollapser" etterspørselen i august og september
= Så det eneste unormale er den lille midlertidige oppgangen vi hadde forleden uke (skjønt midlertidige spikes er jo ikke ukjent i shipping)
Ellers så er det jo artig hva disse gutta finner på - klasket 3-4 VLCCer over på clean (hvor de sågar klarte å dytte contamination-risikoen på chartrer) for derigjennom å knuse sine peers. Å ta et coated skip som har gått crude over på product er jo en ting, og å ta første reise for et crude-skip på product er jo også noe man kan finne på, men å ta et crude-skip over på rent? Ja, den var ny :) Som en bonus så har de, etter sigende, hyggelige demurrage-rater hvis det skulle bli aktuelt. Jeg klarte ikke å få med meg om de gjorde dette ifbm special survey eller ikke (de tok 2 i Q2 og 3 i Q3, så står det igjen 1 for Q4), men de sa at det tok 20 (!) dager og 150 tonn (!) pr skip sludge (og at dette er hensyntatt i TCE og at "nedskrivningen" på dette ble tatt på første tur)
https://www.okeanisecotankers.com/wp-content/uploads/2024/08/OET-Q2-2024-Earnings-Presentation.pdf
ibyx
12.08.2024 kl 10:37
3623
Fin oppdatering!
Artig også at den handles ned på OSE nå. (I motsetning til VLCC-FRO)
Sluttkurs var 328,36 NOK på NYSE fredag. Var friskt volum der også. Hva er det OSE ikke skjønner?
VOLUME: 124.87K
65 DAY AVG: 55.63K
224% VS AVG
Artig også at den handles ned på OSE nå. (I motsetning til VLCC-FRO)
Sluttkurs var 328,36 NOK på NYSE fredag. Var friskt volum der også. Hva er det OSE ikke skjønner?
VOLUME: 124.87K
65 DAY AVG: 55.63K
224% VS AVG
Redigert 12.08.2024 kl 10:42
Du må logge inn for å svare
ibyx
12.08.2024 kl 11:36
3587
Herlig verdidiskrepans vs NYSE og FRO?
FRO +2,2%
OET -1,7%
Hmm..
FRO +2,2%
OET -1,7%
Hmm..
Redigert 12.08.2024 kl 11:46
Du må logge inn for å svare
ibyx
13.08.2024 kl 12:09
3474
Samme greia idag. Kan stille klokka etter denne..
Fint opp på NYSE igår:
VOLUME: 86.79K
65 DAY AVG: 56.3K
154% VS AVG
Sluttkurs 30.49 = 328,70NOK
OSE hittil idag:
VOLUME: 20.07K
65 DAY AVG: 44.44K
45% VS AVG
Fint opp på NYSE igår:
VOLUME: 86.79K
65 DAY AVG: 56.3K
154% VS AVG
Sluttkurs 30.49 = 328,70NOK
OSE hittil idag:
VOLUME: 20.07K
65 DAY AVG: 44.44K
45% VS AVG
ibyx
14.08.2024 kl 10:03
3360
Trenden fortsetter..
NYSE igår 323,80 NOK på bra volum
Faller på OSE på lavt volum.
VOLUME: 2.45K
65 DAY AVG: 43.23K
6% VS AVG
Til å ha kommet inn over konsensus på Q2 viser den ikke mye styrke?
Nå går den ex-utbytte 20 august da. Nesten 12 kroner i utbytte denne gang.
NYSE igår 323,80 NOK på bra volum
Faller på OSE på lavt volum.
VOLUME: 2.45K
65 DAY AVG: 43.23K
6% VS AVG
Til å ha kommet inn over konsensus på Q2 viser den ikke mye styrke?
Nå går den ex-utbytte 20 august da. Nesten 12 kroner i utbytte denne gang.
Redigert 14.08.2024 kl 10:09
Du må logge inn for å svare
ibyx
19.08.2024 kl 15:21
3040
ok?
Scrubber spreads appear to have bottomed in early June... since then, they have been staging a quiet rally... +38% off the lows...
https://x.com/ed_fin/status/1825500741055762896
FRO har vel også litt scrubbers?
Scrubber spreads appear to have bottomed in early June... since then, they have been staging a quiet rally... +38% off the lows...
https://x.com/ed_fin/status/1825500741055762896
FRO har vel også litt scrubbers?
ibyx
19.08.2024 kl 16:33
3002
Ble sluppet nesten 1% under parallell kurs på NYSE.
Går ex utbytte nesten 12 kroner imorgen også!
Tviler vel på at NYSE lar den ende i minus idag...
Går ex utbytte nesten 12 kroner imorgen også!
Tviler vel på at NYSE lar den ende i minus idag...
ibyx
19.08.2024 kl 17:13
2968
338,10 NOK på NYSE 🎪
Fortsetter opp på høyt volum...
VOLUME: 57.74K
65 DAY AVG: 57.67K
100% VS AVG
339,06 NOK
Fortsetter opp på høyt volum...
VOLUME: 57.74K
65 DAY AVG: 57.67K
100% VS AVG
339,06 NOK
Redigert 19.08.2024 kl 17:22
Du må logge inn for å svare
ibyx
20.08.2024 kl 09:15
2838
Går ex utbytte idag!
Minner om at den sluttet på 332,24 NOK på NYSE - ca 12 kroner = 320
Minner om at den sluttet på 332,24 NOK på NYSE - ca 12 kroner = 320
ibyx
20.08.2024 kl 09:37
2811
På tide å etterfylle?
Går ca 3,5% under NYSE slutt igår inkludert ex-utbytte...
323-312
Går ca 3,5% under NYSE slutt igår inkludert ex-utbytte...
323-312
ibyx
20.08.2024 kl 12:23
2747
High sulphur fuel oil is getting cheaper in Singapore, which favors fleets w/ scrubbers (DHT ECO SBLK etc).
https://x.com/ed_fin/status/1825827522354745530
Vil NYSE fange opp dette da?
https://x.com/ed_fin/status/1825827522354745530
Vil NYSE fange opp dette da?
desirata
20.08.2024 kl 12:45
2734
Utgjør lite i det store bildet.
Et par tusen dagleg, mindre enn hva ratene svinger -
Et par tusen dagleg, mindre enn hva ratene svinger -
ibyx
20.08.2024 kl 14:20
2699
Aha!
Okeanis Eco Tankers Corp. has declared a Q2 2024 dividend of USD 1.10 per common share, with shares trading ex-dividend from August 20, 2024, on the Oslo Stock Exchange and from August 21, 2024, on the New York Stock Exchange.
Først ex på NYSE imorgen. Kan bli morsomt! Sikkert noen som vil forskuttere utbytte fra OSE og kjøpe seg inn på NYSE dersom ex-kursen på dagens OSE "pusher" den attraktivt ned?
Okeanis Eco Tankers Corp. has declared a Q2 2024 dividend of USD 1.10 per common share, with shares trading ex-dividend from August 20, 2024, on the Oslo Stock Exchange and from August 21, 2024, on the New York Stock Exchange.
Først ex på NYSE imorgen. Kan bli morsomt! Sikkert noen som vil forskuttere utbytte fra OSE og kjøpe seg inn på NYSE dersom ex-kursen på dagens OSE "pusher" den attraktivt ned?
ibyx
20.08.2024 kl 14:29
2692
Kan tenkes. Men negativt er det ikke da.
Fearnley om Suezmax for en uke siden:
In our opinion, the tonnage lists suggest there's at least another 10 days before ships begin to thin out. That's the earliest we can hope for change in a positive direction for rates.
Men Poten fra igår viser allerde oppgang fra relativt lave nivåer (lavere enn hva OET oppnår selvsagt)
https://1975593.fs1.hubspotusercontent-na1.net/hubfs/1975593/August%2019%2c%202024.pdf
Generelt kan man jo undres over at både OET og kanskje særlig FRO handles såpass høyt sammenlignet med fx et år siden.
Men slik er det altså...
Fearnley om Suezmax for en uke siden:
In our opinion, the tonnage lists suggest there's at least another 10 days before ships begin to thin out. That's the earliest we can hope for change in a positive direction for rates.
Men Poten fra igår viser allerde oppgang fra relativt lave nivåer (lavere enn hva OET oppnår selvsagt)
https://1975593.fs1.hubspotusercontent-na1.net/hubfs/1975593/August%2019%2c%202024.pdf
Generelt kan man jo undres over at både OET og kanskje særlig FRO handles såpass høyt sammenlignet med fx et år siden.
Men slik er det altså...
ibyx
20.08.2024 kl 22:45
2581
Da skal ECO gå ex-utbytte på NYSE imorgen på USD 29,86 = 313,35 NOK
Sluttkurs OSE: 313,50
Det er jo riktig eksemplarisk! 😅
En fersk oppsummering og anbefaling muligens?
https://seekingalpha.com/article/4715854-okeanis-eco-tankers-to-benefit-from-crude-tanker-rate-rebound?
Apropos fjoråret og kursforskjell.
Det jo faktisk ikke den helt store forskjellen lenger.
28. august 270
17. oktober 306
6. november 335
OET har også falt noe mer fra årsbeste enn FRO som har prestert 38% siste år vs OET 22%
Sluttkurs OSE: 313,50
Det er jo riktig eksemplarisk! 😅
En fersk oppsummering og anbefaling muligens?
https://seekingalpha.com/article/4715854-okeanis-eco-tankers-to-benefit-from-crude-tanker-rate-rebound?
Apropos fjoråret og kursforskjell.
Det jo faktisk ikke den helt store forskjellen lenger.
28. august 270
17. oktober 306
6. november 335
OET har også falt noe mer fra årsbeste enn FRO som har prestert 38% siste år vs OET 22%
Redigert 20.08.2024 kl 22:54
Du må logge inn for å svare
ibyx
22.08.2024 kl 10:53
2453
På OSE går den gjerne ned ex-ubytte.
Ikke slik på NYSE igår.
Men nå presses den ned via OSE igjen...
Sluttkurs NYSE var faktisk opp 1,7% igår tilsvarende 319,27 NOK
Litt småcircus her? 🎪🤔
Lavt volum på "spekken" idag da..
VOLUME: 3.08K
65 DAY AVG: 43.62K
7% VS AVG
Ikke slik på NYSE igår.
Men nå presses den ned via OSE igjen...
Sluttkurs NYSE var faktisk opp 1,7% igår tilsvarende 319,27 NOK
Litt småcircus her? 🎪🤔
Lavt volum på "spekken" idag da..
VOLUME: 3.08K
65 DAY AVG: 43.62K
7% VS AVG
Redigert 22.08.2024 kl 11:01
Du må logge inn for å svare
ibyx
22.08.2024 kl 11:11
2436
Snur det opp igjen? For få minutter siden:
DHT Sundarbans (2012 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟢) USG/Spore ExxonMobil CSSA (TCE: RV USD 40K @ 96 days / Actual USD 54K @ 80 days)
Og hva betyr dette?
The summer market might be ending soon. Guyana's VLCC ban (Sept-April) adds 10+ cargoes/month; VLCC list in the West is short. USG rates rising. Mediterranean & West Africa show optimism; MEG busier. Shorter Basrah list. Suezmax market shows signs of improvement.
https://x.com/Twaharashid/status/1826368180769771701
Dette støttes opp av Fearnley update fra igår.
https://fearnpulse.com
DHT Sundarbans (2012 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟢) USG/Spore ExxonMobil CSSA (TCE: RV USD 40K @ 96 days / Actual USD 54K @ 80 days)
Og hva betyr dette?
The summer market might be ending soon. Guyana's VLCC ban (Sept-April) adds 10+ cargoes/month; VLCC list in the West is short. USG rates rising. Mediterranean & West Africa show optimism; MEG busier. Shorter Basrah list. Suezmax market shows signs of improvement.
https://x.com/Twaharashid/status/1826368180769771701
Dette støttes opp av Fearnley update fra igår.
https://fearnpulse.com
Redigert 22.08.2024 kl 11:17
Du må logge inn for å svare
ibyx
22.08.2024 kl 14:36
2358
Se der ja!
Algoene justerer opp kursen etter dollarstyrkingen nå.
Dermed sluttet den nå på 320,99 NOK på NYSE igår.
Og dollaren er fortsatt ned 4% siden 5. august.
Algoene justerer opp kursen etter dollarstyrkingen nå.
Dermed sluttet den nå på 320,99 NOK på NYSE igår.
Og dollaren er fortsatt ned 4% siden 5. august.
Redigert 22.08.2024 kl 14:38
Du må logge inn for å svare
ibyx
22.08.2024 kl 17:29
2317
@desirata igjen
Men Ed gir seg ikke...
As the Hi5 spread widens, earnings between newer, scrubber fitted tonnage and older tonnage widen too. Especially for the larger vessels.
On VLCC's the delta can be over $10,000/day. For Capes, the HSFO benefit is $3,800/day which makes a big difference on long-haul voyages.
https://x.com/ed_fin/status/1826605606280855930
Men Ed gir seg ikke...
As the Hi5 spread widens, earnings between newer, scrubber fitted tonnage and older tonnage widen too. Especially for the larger vessels.
On VLCC's the delta can be over $10,000/day. For Capes, the HSFO benefit is $3,800/day which makes a big difference on long-haul voyages.
https://x.com/ed_fin/status/1826605606280855930
Redigert 22.08.2024 kl 17:45
Du må logge inn for å svare
ibyx
23.08.2024 kl 10:10
2199
OET ligger i "standby" fortsatt. En gang i neste uke seiler de igjen..
Slik er det nesten hver gang de ligger havn og leverer rapport.
En pust i bakken liksom. Triggere som ikke er store at de ikke kan overses er satt på vent...
Slik er det nesten hver gang de ligger havn og leverer rapport.
En pust i bakken liksom. Triggere som ikke er store at de ikke kan overses er satt på vent...
ibyx
27.08.2024 kl 14:10
2082
Går fortsatt "strafferundene" sine ex-utbytte...
Ifjor var det litt senere, men det varte i ca 12 børsdager, så føk kursen opp i midten av september...
Følg med følg med...
Fra midten av neste uke kanskje?
Kanskje før dersom noen tar en kalkulert større "early bird"-posisjon?
Ifjor var det litt senere, men det varte i ca 12 børsdager, så føk kursen opp i midten av september...
Følg med følg med...
Fra midten av neste uke kanskje?
Kanskje før dersom noen tar en kalkulert større "early bird"-posisjon?
ibyx
30.08.2024 kl 08:48
1955
Hmm. Kan den bli hengende fast i strafferundene lenger enn antatt?
Ikke best i klassen lenger?
https://x.com/ed_fin/status/1829399956093829144
Ikke best i klassen lenger?
https://x.com/ed_fin/status/1829399956093829144
ibyx
12.09.2024 kl 15:40
1665
Gamle takter i OET idag!
Handler nå 10 kroner over sluttkurs dagen før siste utbytte... 328>341
FRO er også sterk idag på ex-dagen og slipper antagelig videre fall fordi utbytte kommer så sent, nå helt i starten på sesongoppgangen. 239,5 >238,50 altså nesten flatt
Hafnia er sinken. Den handles fortsatt langt under dagen før siste ex-dag. Faktisk nesten 8 kroner lavere!
Riktig nok var utbyttet her stort. Men likevel? 76,5>86
Dette er overraskende store forskjeller i prosentutslag her.
Med forbehold om feil. Det er enkelte som ikke liker slike oppstillinger.
PS. Rettet fra 88 til 86 som vel var kursen før ex-dag i Hafnia.
Handler nå 10 kroner over sluttkurs dagen før siste utbytte... 328>341
FRO er også sterk idag på ex-dagen og slipper antagelig videre fall fordi utbytte kommer så sent, nå helt i starten på sesongoppgangen. 239,5 >238,50 altså nesten flatt
Hafnia er sinken. Den handles fortsatt langt under dagen før siste ex-dag. Faktisk nesten 8 kroner lavere!
Riktig nok var utbyttet her stort. Men likevel? 76,5>86
Dette er overraskende store forskjeller i prosentutslag her.
Med forbehold om feil. Det er enkelte som ikke liker slike oppstillinger.
PS. Rettet fra 88 til 86 som vel var kursen før ex-dag i Hafnia.
Redigert 12.09.2024 kl 16:14
Du må logge inn for å svare
ibyx
13.09.2024 kl 19:56
1520
Buller fortsatt... (Handles nå ca 6% over sluttkurs dagen *før* siste ex-dag på NYSE! 328-348)
Sjekker vi shorten så ser vi at det har foregått en forskyvning fra redusert short i crude som ECO, flatt i FRO til betydelig økning særlig Hafnia, men også TRMD på NYSE.
Change Vs. Previous Month-29.94% (ECO)
https://www.marketbeat.com/stocks/NYSE/ECO/short-interest/
Om dette matcher det underliggende ratebildet og kontraktsrealiteter som påvirker bunnlinjene for neste Q kan man saktens undres over.
Men det er gjerne liten tvil om at *kursene* er påvirket av shortspekkingen...?
Fortsetter dette kan det ligge an til "store overraskelser" ved Q3 i disse 4 vs prising?
Dermed blir det et psykologisk og kapitaltungt veddemål med tidsfrist Q3?
Sjekker vi shorten så ser vi at det har foregått en forskyvning fra redusert short i crude som ECO, flatt i FRO til betydelig økning særlig Hafnia, men også TRMD på NYSE.
Change Vs. Previous Month-29.94% (ECO)
https://www.marketbeat.com/stocks/NYSE/ECO/short-interest/
Om dette matcher det underliggende ratebildet og kontraktsrealiteter som påvirker bunnlinjene for neste Q kan man saktens undres over.
Men det er gjerne liten tvil om at *kursene* er påvirket av shortspekkingen...?
Fortsetter dette kan det ligge an til "store overraskelser" ved Q3 i disse 4 vs prising?
Dermed blir det et psykologisk og kapitaltungt veddemål med tidsfrist Q3?
Redigert 13.09.2024 kl 20:03
Du må logge inn for å svare
ibyx
20.09.2024 kl 12:37
1107
Upps!
Shippingspesialistene i SEB "glemte" visst å nedgradere OET til "elendighet" og HOLD?
OET ble ikke invitert til "festen"...
Shippingspesialistene i SEB "glemte" visst å nedgradere OET til "elendighet" og HOLD?
OET ble ikke invitert til "festen"...
Redigert 20.09.2024 kl 12:39
Du må logge inn for å svare
ibyx
20.09.2024 kl 15:09
1048
Ifølge dn.no-grafen er fasit så langt i år for tankere på OSE (inkl.utbytte):
FRO +17%
Hafnia +19%
OET +30% 👍
ODF +41%
FRO +17%
Hafnia +19%
OET +30% 👍
ODF +41%
desirata
20.09.2024 kl 15:21
1026
Kan ikke stole på DN investor vedr utbytte. Det er helt vilkårleg om de inkluderer eller ekskluderer det.